Alior- kilka konkretnych pytań

Data: 2009-07-19 13:20:23
Autor: Michal
Alior- kilka konkretnych pytań
Witam

Jako iż oferta Aliora wydaje mi się lepsza (dla mnie) niż mbankowa (gdzie dotychczas skupiałem swoje finanse), stwierdziłem, że spróbuję tam szczęścia, zwłaszcza w kontekście trwającego konkursu promocyjnego ;)

Mam kilka wątpliwości, które chciałbym wyjaśnić tutaj na grupie, z klientami Aliora (ależ skąd, nie podejrzewam pracowników o nieobiektywność ;) )

- Jak wygląda sprawa niezawodwności działania kart (zamierzam korzystać z kredytowej MC Silver oraz debetowej)? W mbanku praktycznie 100% owa, przy około 100 transakcjach miesięcznie w ciągu ostatnich 1,5 roku nic złego się nigdy nie zdarzyło. Czy Alior lubi płatać figle? Czy (i jak) informuje o planowanych przerwach w autoryzacji kart (jeśli takie są)? Co mi po 1% cashbacku, jak karta czasem sobie po prostu nie zadziała...

Słyszałem, że system transakcyjny wyłaczają regularnie w piątki, to mi jednak nie przeszkadza.

- Jak przedstawia się niezawodność całego systemu transakcyjnego? Dużo bug'ów i niedopracowań? Czy można już edytować limity transakcji? Wyciąg z karty jest dobrze posortowany czy nadal losowo? Jakieś inne niespodziewane problemy na które można się natknąć?

- Cóż to takiego (w demie) jak "zabezpieczanie transakcji" w szczegółach karty kredytowej?

- Czy ktoś narzeka na to, że Alior przetrzymuje niektóre przelewy z sesji KIR?

- Czy sprawy takie jak założenie rachunku oszczędnościowego, walutowego, lokat, można zrobić klikając w systemie transakcyjnym, czy trzeba biegać do oddziału? Nie jest to (poza ilokatą) jasno sprecyzowane na stronie?

- Ostatnie pytanie: kursy walut. Czy płatności za granicą wypadają dużo gorzej niż w mbanku (może ma ktoś takie doświadczenia)? Czym różni się (w transakcjach kartowych) kurs "dewiz" od kursu "pieniędzy"?

Dziękuję za pomoc. Odpowiedzi powinny rozwiać moje wątpliwości co do tego, czy faktycznie warto przenieść się z m do Aliora...

--
Michał

Data: 2009-07-19 05:03:13
Autor: BK
On 19 Lip, 13:20, Michal <mic...@nospam.org> wrote:

- Czy sprawy takie jak założenie rachunku oszczędnościowego, walutowego,
lokat, można zrobić klikając w systemie transakcyjnym, czy trzeba biegać
do oddziału? Nie jest to (poza ilokatą) jasno sprecyzowane na stronie?

Mozna umowy na rachunek brokerski, oszczednosciowy, karte debetowa,
rachunek walutowy, lokate i jakies wnioski [o kk czy poczyczke]
zalatwiac przez bankowosc internetowa.

Zalozylem tak konto w euro bez problemu, zastanawiam sie jeszcze nad
brokerskim ;-)

Data: 2009-07-19 12:20:00
Autor: Wemif
Michal <michal@nospam.org> wrote:

- Jak wygląda sprawa niezawodwności działania kart (zamierzam korzystać z kredytowej MC Silver oraz debetowej)? W mbanku praktycznie 100% owa,

Przeczytaj mój post sprzed kilkunastu dni, jak Alior zablokował kartę
bez powodu i nawet o tym nie powiadomił.

a.

Data: 2009-07-19 14:54:07
Autor: Michal
Wemif pisze:
[...]

Czytałem.

Właśnie też z tego powodu pytałem o "zabezpieczanie transakcji" - zapewne można wyłączyć monitoring(jeśli nie w necie to przez telefon). Ale zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios poniżej pasa.

--
Michał

Data: 2009-07-19 17:17:37
Autor: Wemif
Alior- kilka konkretnych pytań
Michal <michal@nospam.org> wrote:

Ale zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios poniżej pasa.

Niestety. Dlatego po prostu trzeba mieć kilka kart i liczyć, że któraś
zadziała ;)

a.

Data: 2009-07-19 20:42:19
Autor: eg
[...]

Mnie tez zablokowal bez powiadomienia. :(

Takiej opcji jak mozliwosc wlaczenia/wylaczenia zabezpieczenia w serwisie transakcyjnym nie widzialem. Jesli jest niech ktos da znac, gdzie?

Ja jeszcze znalazlem jeden minus kart Aliora - chyba styki mikroprocesora sa wykonane ze slabego materialu. Co jakis czas przestaje kontaktowac w posach i musze przetrzec te styki spirytusem. Na szczescie wowczas sprzedawca moze przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta jest alkoholikiem i musi sobie czasem strzelic pol litra he he ;).

Data: 2009-07-19 13:35:11
Autor: BK
On 19 Lip, 20:42, "eg" <ege...@wp.pl> wrote:
> [...]

przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta
jest alkoholikiem i musi sobie czasem strzelic pol litra he he ;).

Ja nie zauwazylem tego problemu.

Data: 2009-07-19 21:30:18
Autor: Wemif
eg <egetin@wp.pl> wrote:

[...]

Też tak miałem kilka razy, że sprzedawca włożył chipem, stwierdził, że nie
działa i przeciągnął pasek. Nie wiedziałem dlaczego, ale może być taki sam
powód.

a.

Data: 2009-07-19 23:59:33
Autor: Michal
Wemif pisze:
eg <egetin@wp.pl> wrote:
[...]

Jak często miało takie coś miejsce? Czasem jest tak, że terminale mają swoje czytniki już nieco zużyte... Mam wrażenie, że przerysowany czy jakkolwiek uszkodzony chip dawałby taki objaw bardzo często (tj ponad 50% przypadków). Z kartą m też się czasami zdarza (choć raczej rzadko).

Jak wygląda sprawa niezawodności samych autoryzacji? Zdarzyło się komuś, że ze względów niewiadomych, transakcja nie przeszła?

Póki co jeszcze nikt się nie wypowiedział o tym czy i jak Alior informuje o ewentualnych przerwach w dostępie do usług czy autoryzacji kart (tutaj mbank spisuje się znakomicie i o wszystkim zawsze wiadomo- chociaż czasami późno :D ). Mam nadzieję, że wątek posłuży tez innym.

--
Michał

Data: 2009-07-20 23:57:14
Autor: eg
Alior- kilka konkretnych pyta?
Jak często miało takie coś miejsce? Czasem jest tak, że terminale mają swoje czytniki już nieco zużyte... Mam wrażenie, że przerysowany czy

z raz na miesiac, ale po "wymyciu" karty jest bez problemow odczytywana przez ten sam czytnik

z innymi chipami nigdy tak mi sie nie zdarzylo, upps...

Data: 2009-07-21 00:11:40
Autor: Valdi.Pavlack
Alior- kilka konkretnych pyta?
"eg" news:h42p7k$mil$1news.wp.pl

z innymi chipami nigdy tak mi sie nie zdarzylo, upps...

mBank ma lipne wykonanie kart, ale CHIP działa i ma się dobrze (pomimo, że
na karcie już niewiele widać), zaś z tego co piszecie można wysunąć wniosek,
że u Aliora wygląda to odwrotnie he he :)

PS.
Lekko OT - kiedy getin wprowadza chipy do swoich plastików? Jeżeli wejdzie
mikroprocesor to się z nimi przepraszam w kwestiach płatności bezgotówkowych
bo widzę, że w czasie mojej bankowej kariery ich karty były b. solidnie
wykonane.

Data: 2009-07-19 23:48:05
Autor: Michal
eg pisze:
[...]

Co to "zabezpieczanie transakcji" w demo przy szczegółach karty? Do ustawienia jest "Tak" lub "Nie".
O to pytałem właśnie na początku. Jakoś nic innego mi w sumie do głowy nie przychodzi, jak tylko właśnie wyłączenie czuwania konsultantów nad transakcjami.

--
Michał

Data: 2009-07-19 14:19:28
Autor: Krzysztof

"Michal" <michal@nospam.org> wrote in message news:h3uvlt$jjq$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

na poczatku mialem problem z debetowka, pierwszy pin, ktory odczytalem w systemie trans. nie chcial dzaialac. Nikt nie wiedzial jak ten pin zmienic, odsylali mnie na infolinie itd, ale nie bylo zadnej opcji, zeby ten pin zmienic. Po dwoch tygodniach, dalem sobie spokoj i wzialem nowa karte, pin zadzialal i teraz uzytkuje do wyplat z bankomatow, generalnie bez problemu. System odnosnie kart jest niedopracowany i chyba nic nie zrobili w tej materii, zeby pin zmienic samemu w internecie, teraz tylko platna zmiana w bankomatach Aliora. Kursy sa moze troche gorsze od BRE, kursy dla dewiz dotycza operacji bezgotowkowych. jezeli duzo placisz w obcej walucie to mozesz ja tanio kupic np w kantorze, wplacic na konto walutowe, wyrobic sobie karte do tego rachunku walutowego. A i jeszcze, jak nic sie nie zmienilo to karta maestro nie zaplacisz w internecie, ale wprowadzili debit paypass mastercard i ta mozesz placic w sieci.

Data: 2009-07-19 23:53:22
Autor: Michal
Krzysztof pisze:
[...]
Jasne- na to jestem przygotowany, że póki co zmiana PINu tylko w bankomacie- ale to nie przeszkadza (no może poza tym, że pobierają za to opłatę). Funkcjonalność jest.

System odnosnie kart jest niedopracowany i chyba nic nie zrobili w tej materii, zeby pin zmienic samemu w internecie, teraz tylko platna zmiana w bankomatach Aliora. Kursy sa moze troche gorsze od BRE,
Z funkcjonalności kart najbardziej brakuje podsumowań operacji bieżacych- coś co w m się pojawiło po ostatnich zmianach, jest rewelacyjne (chociaż też nie idealne- po 50 transakcjach sumuje się... każda strona osobno, bo transakcje dzielą się na dwie strony).

jak nic sie nie zmienilo to karta maestro nie zaplacisz w internecie,
To jest chyba feature kart maestro ogólnie- i tak raczej tego bym nie robił- transakcje bezgotówkowe wykonuję kartą kredytową. Debetowe maestro przyda się wyłącznie do bankomatów.

ale wprowadzili debit paypass mastercard i ta mozesz placic w sieci.
Za 10zł wydanie i przedłużenie... nie opłaca się póki co. Nie ma cashbacku. Bez sensu jak dla mnie.

--
Michał

Data: 2009-07-19 14:59:27
Autor: BK
On 19 Lip, 23:53, Michal <mic...@nospam.org> wrote:

> ale wprowadzili debit paypass mastercard i ta mozesz placic w sieci.

Za 10zł wydanie i przedłużenie... nie opłaca się póki co. Nie ma
> [...]

Jest tez mastercard paypass do zakupowego albo mastercard debit [bez
paypassa ale tez do placenia w necie] - obydwie maja wtedy cashback, a
ta druga nawet wydawana gratis.

Data: 2009-07-20 08:10:26
Autor: Krzysztof
Alior- kilka konkretnych pytań
*Jasne- na to jestem przygotowany, że póki co zmiana PINu tylko w
*bankomacie- ale to nie przeszkadza (no może poza tym, że pobierają za to
*opłatę). Funkcjonalność jest.

Tak, ale moj pierwszy pin odczytany w internecie nie chcial dzialac, alior ma procedure wygenerowania nowego pinu(zlozylem w oddziale), ale niestety, nigdzie tego nowego pinu nie zobaczysz. Bylem zmuszony wziac nowa karte, bo do tej ktora mialem przez dwa tygodnie nikt nie byl w stanie powiedziec, gdzie ten nowy pin znalezc, osylali mnie na infolinie, a tam mowili, ze oddzwonia, bo nie ma mozliwosci podania mi tego nowego pinu.

*To jest chyba feature kart maestro ogólnie- i tak raczej tego bym nie
*robił- transakcje bezgotówkowe wykonuję kartą kredytową. Debetowe
*maestro przyda się wyłącznie do bankomatów.

Maestro w UK dzialaja w internecie bez problemu, takze blokada platnosci tel+internet nie jest zwiazana z samym symbolem maestro. czesto karty kredytowe przy platnosciach za bilet lotniczy sa obciazone bardzo duza dodatkowa prowizja , ktora musisz poniesc.

Alior- kilka konkretnych pytań