Alior- kilka konkretnych pytań

Data: 2009-07-19 12:20:00
Autor: Wemif
Alior- kilka konkretnych pytań
Michal <michal@nospam.org> wrote:

- Jak wygląda sprawa niezawodwności działania kart (zamierzam korzystać z kredytowej MC Silver oraz debetowej)? W mbanku praktycznie 100% owa,

Przeczytaj mój post sprzed kilkunastu dni, jak Alior zablokował kartę
bez powodu i nawet o tym nie powiadomił.

a.

Data: 2009-07-19 14:54:07
Autor: Michal
Wemif pisze:
[...]

Czytałem.

Właśnie też z tego powodu pytałem o "zabezpieczanie transakcji" - zapewne można wyłączyć monitoring(jeśli nie w necie to przez telefon). Ale zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios poniżej pasa.

--
Michał

Data: 2009-07-19 17:17:37
Autor: Wemif
Alior- kilka konkretnych pytań
Michal <michal@nospam.org> wrote:

Ale zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios poniżej pasa.

Niestety. Dlatego po prostu trzeba mieć kilka kart i liczyć, że któraś
zadziała ;)

a.

Data: 2009-07-19 20:42:19
Autor: eg
[...]

Mnie tez zablokowal bez powiadomienia. :(

Takiej opcji jak mozliwosc wlaczenia/wylaczenia zabezpieczenia w serwisie transakcyjnym nie widzialem. Jesli jest niech ktos da znac, gdzie?

Ja jeszcze znalazlem jeden minus kart Aliora - chyba styki mikroprocesora sa wykonane ze slabego materialu. Co jakis czas przestaje kontaktowac w posach i musze przetrzec te styki spirytusem. Na szczescie wowczas sprzedawca moze przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta jest alkoholikiem i musi sobie czasem strzelic pol litra he he ;).

Data: 2009-07-19 13:35:11
Autor: BK
On 19 Lip, 20:42, "eg" <ege...@wp.pl> wrote:
> [...]

przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta
jest alkoholikiem i musi sobie czasem strzelic pol litra he he ;).

Ja nie zauwazylem tego problemu.

Data: 2009-07-19 21:30:18
Autor: Wemif
eg <egetin@wp.pl> wrote:

[...]

Też tak miałem kilka razy, że sprzedawca włożył chipem, stwierdził, że nie
działa i przeciągnął pasek. Nie wiedziałem dlaczego, ale może być taki sam
powód.

a.

Data: 2009-07-19 23:59:33
Autor: Michal
Wemif pisze:
eg <egetin@wp.pl> wrote:
[...]

Jak często miało takie coś miejsce? Czasem jest tak, że terminale mają swoje czytniki już nieco zużyte... Mam wrażenie, że przerysowany czy jakkolwiek uszkodzony chip dawałby taki objaw bardzo często (tj ponad 50% przypadków). Z kartą m też się czasami zdarza (choć raczej rzadko).

Jak wygląda sprawa niezawodności samych autoryzacji? Zdarzyło się komuś, że ze względów niewiadomych, transakcja nie przeszła?

Póki co jeszcze nikt się nie wypowiedział o tym czy i jak Alior informuje o ewentualnych przerwach w dostępie do usług czy autoryzacji kart (tutaj mbank spisuje się znakomicie i o wszystkim zawsze wiadomo- chociaż czasami późno :D ). Mam nadzieję, że wątek posłuży tez innym.

--
Michał

Data: 2009-07-20 23:57:14
Autor: eg
Alior- kilka konkretnych pyta?
Jak często miało takie coś miejsce? Czasem jest tak, że terminale mają swoje czytniki już nieco zużyte... Mam wrażenie, że przerysowany czy

z raz na miesiac, ale po "wymyciu" karty jest bez problemow odczytywana przez ten sam czytnik

z innymi chipami nigdy tak mi sie nie zdarzylo, upps...

Data: 2009-07-21 00:11:40
Autor: Valdi.Pavlack
Alior- kilka konkretnych pyta?
"eg" news:h42p7k$mil$1news.wp.pl

z innymi chipami nigdy tak mi sie nie zdarzylo, upps...

mBank ma lipne wykonanie kart, ale CHIP działa i ma się dobrze (pomimo, że
na karcie już niewiele widać), zaś z tego co piszecie można wysunąć wniosek,
że u Aliora wygląda to odwrotnie he he :)

PS.
Lekko OT - kiedy getin wprowadza chipy do swoich plastików? Jeżeli wejdzie
mikroprocesor to się z nimi przepraszam w kwestiach płatności bezgotówkowych
bo widzę, że w czasie mojej bankowej kariery ich karty były b. solidnie
wykonane.

Data: 2009-07-19 23:48:05
Autor: Michal
eg pisze:
[...]

Co to "zabezpieczanie transakcji" w demo przy szczegółach karty? Do ustawienia jest "Tak" lub "Nie".
O to pytałem właśnie na początku. Jakoś nic innego mi w sumie do głowy nie przychodzi, jak tylko właśnie wyłączenie czuwania konsultantów nad transakcjami.

--
Michał

Alior- kilka konkretnych pytań