Alior nowa bankowość internetowa=żenada

Data: 2019-04-03 23:14:38
Autor: kowalskip117
Alior nowa bankowość internetowa=żenada
Po paru tygodniach wymuszonego korzystania z nowej bankowości internetowej Aliora mam poważne przemyślenia nt. jakości. Jak na system bankowy -ŻENADA, zero zapewnienia podstawowej niezawodności.. co chwila jakiś bug. Strach korzystać. Ja, zwykły uzyszkodnik, znalazłem:
- wysyłanie lub pokazywanie błędnego miesiąca przy przelewie podatkowym z koszyka :-0 (nie wiem czy tylko źle pokazywał, czy wysłałby do US przelew błędnie, ale nie zamierzam sprawdzać potencjalnie reakcji Urzędu)
- informacje, że  przelew zlecony na dziś  pójdzie następnego dnia w południe (poszedł dziś)
- brak możliwości kasowania przelewów z koszyka.

Interfejs też nie powala, przykładowo małe jednolinijkowe pole tytułu przelewu lub konieczność wklikania się w opcje by zmienić datę przelewu nie świadczą o jakości  speców od ,,user experience".

JK

Data: 2019-04-04 12:23:43
Autor: J.F.
Użytkownik kowalskip117 napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:15a72640-8a12-47d8-956e-4bcdfd3767a0@googlegroups.com...

Po paru tygodniach wymuszonego korzystania z nowej bankowości internetowej Aliora mam poważne przemyślenia nt. jakości.

IMO - nie jest taki najgorszy (nie mylic z "jest dobry"), ale ja tam tylko podstawowe funkcje uzywam.

[...]

Ale w jakim sensie ? Wkladasz do koszyka przelew w marcu, realizujesz w kwietniu, i cos zmienia ?
Przelewy do US to temat na osobna dyskusje..

- informacje, że  przelew zlecony na dziś  pójdzie następnego dnia w południe (poszedł dziś)

Grubsza kwota ?
Mieli taki "ficzer", ze zlecony przelew chcieli sobie autoryzowac dodatkowo.

I zeby autoryzowali, to nie mial bym pretensji - ale zero reakcji, nie dzwonia, nie pisza, nie informuja - juz sobie pomyslalem, ze cos zle zrobilem, przelalem drugi raz, i sam zadzwonilem w nastepnym dniu.

[...]

Moze po prostu wiekszos przelewa od razu, i chwali sobie, ze reszta niepotrzebnych opcji jest ukryta i nie przeszkadza :-)

J.

Data: 2019-04-04 13:22:06
Autor: Tomaszek
W dniu 2019-04-04 o 12:23, J.F. pisze:

Moze po prostu wiekszos przelewa od razu, i chwali sobie, ze reszta
niepotrzebnych opcji jest ukryta i nie przeszkadza :-)

Prawdopodobnie utrafiłeś w sedno sprawy. Ja jestem takim użytkownikiem i chwalę sobie nową bankowość. Czytelniejsze to niż poprzednie, wszystko łatwiej znaleźć. Możliwość logowania aliasem, a nie CIF-em. Dodawałem już odbiorców zaufanych, modyfikowałem dane szablonu, limity transakcyjne. Pobierałem wyciągi, generowałem i eksportowałem do PDF-a historię rachunku wg. kalendarza. Wszystko ładnie gra, choć ja nie narzekałem i na ten poprzedni system:)

--
t0maszek

Data: 2019-04-05 10:22:25
Autor: kowalskip117
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 12:25:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

IMO - nie jest taki najgorszy (nie mylic z "jest dobry"), ale ja tam tylko podstawowe funkcje uzywam.

Dla mnie w przypadku dostępu do banku jakość to głównie niezawodność, a ta jest tragiczna.

> [...]

Ale w jakim sensie ? Wkladasz do koszyka przelew w marcu, realizujesz w kwietniu, i cos zmienia ?

Przelewy podatkowe mają specjalną strukturę, oznaczasz w nich "typ okresu zobowiązania" (rok, kwartał, miesiąc, ....) i numer tegoż. Te parametry muszą być zgodne z deklaracją składaną (lub "domyślną" jeśli nie ma obowiązku wysyłania papieru).
Zrobiłem przelew wg. deklaracji za marzec... a chciało mi wysłać za styczeń. W najlepszym razie musiałbym w takiej sytuacji tracić czas na tłumaczenie się w US...

Dziś zresztą robiłem kolejny przelew podatkowy przez koszyk, wprowadziłem datę przyszłą... a w koszyku data dzisiejsza i poszło dziś. K o l e j n a  Ż E N A D A. Co to jest, system bankowy????!!!! Ciekawe czy ktoś to w ogóle profesjonalnie testuje? Takie błędy to nie powinny nawet z developmentu wyjść...

> [...]

Grubsza kwota ?
Mieli taki "ficzer", ze zlecony przelew chcieli sobie autoryzowac dodatkowo.

Nie, to była tylko zwyczajna dezinformacja.

Co do grubszych kwot to "ficzer" istnieje i to temat na osobny wątek. To, że chcą sobie autoryzować grubsze kwoty jest zrozumiałe i słuszne, ale jakoś tak się zdarza, że autoryzują zawsze po ostatniej sesji Elixiru, zwłaszcza w piątki, a nawet w czwartki - po piątkowych sesjach...

I zeby autoryzowali, to nie mial bym pretensji - ale zero reakcji, nie dzwonia, nie pisza, nie informuja - juz sobie pomyslalem, ze cos zle zrobilem, przelalem drugi raz, i sam zadzwonilem w nastepnym dniu.

Przypadek, prawda?

> [...]

Moze po prostu wiekszos przelewa od razu, i chwali sobie, ze reszta niepotrzebnych opcji jest ukryta i nie przeszkadza :-)

Taaa...
:)

Data: 2019-04-05 20:13:02
Autor: J.F.
Użytkownik kowalskip117  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:752b127c-7ae0-4705-9615-521c3ea5fc61@googlegroups.com...
> [...]

tylko podstawowe funkcje uzywam.

Dla mnie w przypadku dostępu do banku jakość to głównie niezawodność, a ta jest tragiczna.

No coz - programy komputerowe sie raczej nie zachowuja losowo.

> [...]

Przelewy podatkowe mają specjalną strukturę, oznaczasz w nich "typ okresu zobowiązania" (rok, kwartał, miesiąc, ....) i numer tegoż. Te parametry muszą być zgodne z deklaracją składaną (lub "domyślną" jeśli nie ma obowiązku wysyłania papieru).

Wiem.

Zrobiłem przelew wg. deklaracji za marzec... a chciało mi wysłać za styczeń. W najlepszym razie musiałbym w takiej sytuacji tracić czas na tłumaczenie się w US...

Ok, ale jestes pewny, ze wstawiles do koszyka marcowy ?

[...]

Ktos tak, czy profesjonalnie ... roznie bywa.
Ale nie wszystkie bledy latwo wychwycic.

Az sobie sprawdzam ... przelewu z koszyka faktycznie nie da sie usunac.
Funkcja jest, ale tylko blad generuje :-)

No coz, juz zapowiadaja przerwe - moze bedzie lepiej :-)

> [...]
Mieli taki "ficzer", ze zlecony przelew chcieli sobie autoryzowac
dodatkowo.

Nie, to była tylko zwyczajna dezinformacja.

A moze zle przeczytales informacje, i tam cos ostrzegali, ze "moze pojsc" :-)

[...]

To moze i mnie to dotknelo - zlecilem w srode wieczorem, a autoryzowac chcieli w piatek po poludniu ... bo w czwartek nie zadzwonili :)

[...]

Ale chyba nie blad programu ... choc kto go tam wie ...

>Interfejs też nie powala, przykładowo małe jednolinijkowe pole >tytułu

Glowy nie dam - czy KIR/SWIFT/SEPA nie przewiduje tam jednego ciagu znakow, bez podzialu na linie  ?
Ale dlugiej linii to faktycznie - i ciezko wprowadzic, i nie pokaze ....

J.

Data: 2019-04-08 08:46:35
Autor: kowalskip117
W dniu piątek, 5 kwietnia 2019 20:14:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Ok, ale jestes pewny, ze wstawiles do koszyka marcowy ?

OK, czy jestem idiotą? Nie, nie jestem.
(To, że mam małą liczbę postów jako "ja" nie znaczy, że nie ogarniam :) Na pbb pisywałem jeszcze za czasów, gdy nie było "stron z grupami", a nawet google groups, a usenet był żywy :))

> [...]

Ktos tak, czy profesjonalnie ... roznie bywa.
Ale nie wszystkie bledy latwo wychwycic.

Tego typu błędy łatwo wychwycić. Na developmencie jest jakaś szansa, że umkną, ale po przejściu przez (profesjonalne) QA - nie mam mowy.

Az sobie sprawdzam ... przelewu z koszyka faktycznie nie da sie usunac.
Funkcja jest, ale tylko blad generuje :-)

No coz, juz zapowiadaja przerwe - moze bedzie lepiej :-)

Dziś - poniedziałek - parogodzinna awaria, brak dostępu do systemu w ogóle.
Na szybko - historia rachunku z jednego dnia to kompletny chaos - nie ma zachowanej kolejności operacji, nie można śledzić salda.

Błąd, który zgłosiłem z m-c temu, a nie opisywałem go jeszcze - pojawia się lata temu zamknięta KK - wciąż nie usunięty.

Błędów z przelewami nie chce mi się sprawdzać...

>Nie, to była tylko zwyczajna dezinformacja.

A moze zle przeczytales informacje, i tam cos ostrzegali, ze "moze pojsc" :-)

Nie, ogarniam słowo pisane, poważnie!

> [...]

>Przypadek, prawda?

Ale chyba nie blad programu ... choc kto go tam wie ...

Nie sądzę. Takie opóźnienia są korzystne dla banku.. JK

Alior nowa bankowość internetowa=żenada