Alior - oplata za prowadzenie konta

Data: 2013-02-11 09:45:31
Autor: FTX
Alior - oplata za prowadzenie konta
Witam wszystkich.

To moj pierwszy post tutaj.

Czytalem watek ponizej i niestety rowniez i mnie to dotyczy.
Postanowilem rozpoczac nowy watek.

Odwolalem sie do Alior Banku, niestety odpowiedz byla negatywna:

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na reklamację dotyczącą opłaty 8 PLN, przekazujemy poniższe
informacje.

Informujemy, że Bank wprowadził zmiany w Taryfie Opłat i Prowizji dla Klientów
Indywidualnych (TOiP), które mają przyczynić się zarówno do wzbogacenia oferty dla aktywnych
Klientów, jak i do zachęcania Klientów do wyboru Alior Banku, jako "głównego banku". Od
1.11.2012r. dla Klientów, dla których Alior Bank nie jest "głównym bankiem", opłata
miesięczna za prowadzenie konta osobistego oraz konta w programie Lotos Navigator została
podwyższona do 8 PLN. Informacja o nowej TOiP została udostępniona 28..09.2012r. we
wszystkich ogólnodostępnych źródłach, tj. na stronie internetowej Alior Banku, w Systemie
Bankowości Internetowej oraz w Oddziałach Alior Banku, a także na wyciągach z rachunków
generowanych na koniec września. ....

Mając na uwadze przedstawione wyjaśnienia, przekazujemy że nie znajdujemy
podstaw do zwrotu reklamowanej opłaty.
Mamy nadzieję, że przedstawione informacje będą dla
Pana wystarczające.

Z poważaniem,
Zespół Alior Bank"

Wedlug regulaminu Alior Banku:

"4. Zmiany stawek opłat i prowizji będą podawane do wiadomości Posiadacza rachunku za pośrednictwem poczty, poprzez
Kanały Elektroniczne lub, w formie elektronicznej na adres mailowy podany przez Posiadacza."

Teraz pytanie:

Nie otrzymalem nowego regulaminu za posrednictwem poczty i w formie elektronicznej na adres mailowy.
Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca, gdyz nie jest to konto glowne i nie mialem mozliwosci aby informacje o nowej wiadomosci zauwazyc.
Nie otrzymalem rowniez zadnego smsa, listu, maila informujacego mnie o nowej wiadomosci w panelu uzytkownika. Nie mam obowiazku logowania sie codziennie na konto.
Moim zdaniem Alior Bank wybral niekorzystny z punktu widzenia klienta sposob poinformowania o nowych stawkach oplat i prowizji.

Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?

Pozdrawiam

Data: 2013-02-11 14:07:49
Autor: netnetx
On Monday, February 11, 2013 6:45:31 PM UTC+1, FTX wrote:
[...]

nie placic!!! zaden bank NIE MA PRAWA pobierac oplat jesli nie zostales wczesniej o tym powiadomiony.Musisz byc powiadomiony listem lub e-mailem i nie moze byc to drobnym drukiem na koncu ze wprowadzamy oplaty - tematem listu musi byc wyrazna informacja o oplatach lub musi byc napisane na samym poczatku. od tego czasu masz miesiac czasu aby zerwac umowe / zamkniecie konta bez zadnego placenia. mi naliczyli 16 PLN ale nie musialem placic. powiadomienia o naliczeniu oplat wyslane zostaly dopiero... pod koniec grudnia a bank wprowadzil oplaty duzo wczesniej - jest to niezgodne z prawem wiec nie musisz nic placic. podobna sytuacje mialem w innym banku cwaniaczki tez wprowadzili oplaty nie dajac czasu na zerwanie umowy, w tym przyapdku tez anulowano wszelkie oplaty.

Data: 2013-02-12 01:25:56
Autor: Olgierd
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 23:07:49 UTC+1 użytkownik net...@gmail.com napisał:

zaden bank NIE MA PRAWA pobierac oplat jesli nie zostales wczesniej o tym powiadomiony.Musisz byc powiadomiony listem lub e-mailem

Pomijając, że to g-prawda: dlaczego akurat listem lub e-mailem?
powiadomienia o naliczeniu oplat wyslane zostaly dopiero... pod koniec grudnia a bank wprowadzil oplaty duzo wczesniej - jest to niezgodne z prawem

I to jest kolejna G-prawda.

--
Olgierd http://legeartis.org.pl

Data: 2013-02-12 03:19:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior - oplata za prowadzenie konta

<netnetx@gmail.com> dd231517-7458-4b50-8688-411d7533e0d3@googlegroups.com

: nie placic!!!

Popieram. :)

: zaden bank NIE MA PRAWA pobierac

do pobierania
pobierania

: oplat jesli nie zostales wczesniej o tym powiadomiony.
: Musisz byc powiadomiony listem lub e-mailem i nie moze

Nie tyle on coś musi co bank musi go powiadomić. :)
My nie musimy niczego. :) Jesteśmy klientami.
My -- możemy. Możemy przykładowo wpłacać do
Aliora dziesięciogroszówkami po sto złotych
na nasze konta. :)

[...]

I niezgodne ze zdrowym rozsądkiem.

: wiec nie musisz nic placic. podobna sytuacje mialem w innym
: banku cwaniaczki tez wprowadzili oplaty nie dajac czasu na
: zerwanie umowy, w tym przyapdku tez anulowano wszelkie oplaty.

I słusznie, szkoda jednak, że w ogóle naliczyli i niepotrzebnie wiązali uwagę klienta.

Data: 2013-02-11 17:59:21
Autor: xbartx
Dnia Mon, 11 Feb 2013 09:45:31 -0800, FTX napisał(a):

Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?

Iść do banku, uregulować zaległości i zamknąć konto.

--
xbartx

Data: 2013-02-11 10:07:13
Autor: FTX
On Monday, 11 February 2013 17:59:21 UTC, xbartx  wrote:

Iść do banku, uregulować zaległości i zamknąć konto.

Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete, przy czym wciaz chce odzyskac te zaleglosci, gdyz moim zdaniem Bank nie postapil slusznie.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-11 10:22:35
Autor: Kris
Alior - oplata za prowadzenie konta
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 19:07:13 UTC+1 użytkownik FTX napisał:

Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete, przy czym wciaz chce odzyskac te zaleglosci, gdyz moim zdaniem Bank nie postapil słusznie.

Bank postąpił zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś więc odpuść Sobie to 8 zł, zamknij konto i tyle.
To  że nie logowałeś się na konto nie ma nic do tego. Równie dobrze mógłbyś napisać że nie masz obowiązku czytania maili czy zaglądania do skrzynki pocztowej przed domem.

Data: 2013-02-12 03:14:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior - oplata za prowadzenie konta

"Kris" 1654c3b4-7376-4569-9e4b-d7ed770f6cbb@googlegroups.com

Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete,
przy czym wciaz chce odzyskac te zaleglosci,

IMO słusznie.

: gdyz moim zdaniem Bank nie postapil słusznie.

Jeśli istnieje jakakolwiek niezgodność stanowisk pomiędzy
klientem i bankiem dotycząca małych kwot -- klient ma rację zawsze. :)

: Bank postąpił zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś

Być może zgodnie z literą regulamin, ale niezgodnie
z duchem czasu i niezgodnie z duchem tej grupy.

Siostra Kris chyba pobłądziłA. ;)

Data: 2013-02-12 04:21:47
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 lutego 2013 03:14:27 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Jeśli istnieje jakakolwiek niezgodność stanowisk pomiędzy

klientem i bankiem dotycząca małych kwot - klient ma rację zawsze. :)

Ciekawa definicja;)
Ile to jest "mała kwota"?

Data: 2013-02-12 13:44:17
Autor: Waldek

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:21eccd05-c519-459b-a68e-006ace090ea6googlegroups.com...
[...]

Żyd do P.Boga :
- PB, ile to jest dla ciebie wieczność ?
- Phi, jedna chwilka
- PB a ile to jest dla ciebie milion złotych ?
- Phi, 1 grosik
- PB, to daj mi grosik
- OK,  poczekaj chwilke ;)

Data: 2013-02-12 23:50:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior - oplata za prowadzenie konta

"Waldek" kfdder$9v3$1@node2.news.atman.pl

[...]

To chyba tylko Bóg żydowski tak potrafi, bo
nasz, Chrześcijanski nie pozwala na zwlekanie. ;)

   Nie mów bliźniemu: ,,Idź sobie, przyjdź później,
   dam jutro'' -- gdy możesz dać zaraz.

Data: 2013-02-12 23:18:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior - oplata za prowadzenie konta

"Kris" 21eccd05-c519-459b-a68e-006ace090ea6@googlegroups.com

klientem i bankiem dotycząca małych kwot - klient ma rację zawsze. :)

: Ciekawa definicja;)
: Ile to jest "mała kwota"?

Trudno określić granice, ale na pewno 8 złotych na klienta to
mała kwita. Zważ, iż bank nie poniósł kosztów a jedynie mógłby
nie zyskać.

Mnie Mille oddał ponad 5 dych, gdy my nawymyślałem. :)
Gdy grzecznie upomniałem się o 9 złotych -- grzecznie mi odmówił.

Ja zaś grzecznie założyłem ojcu Dobre i chcę brać orzeszki,
ale jak na razie ojca szarytka nie jest uPINiona, a nawet
w ogóle nie potrafię lać z tego ojcowskiego konta, jako że
trzeba podać do Millego numer telefonu... Chyba właśnie
nadszedł czas na podanie tego numeru... Że też Mille nie
potrafi zapamiętać mego numeru. ;)

Data: 2013-02-13 11:26:48
Autor: rmrmg
Dnia Tue, 12 Feb 2013 23:18:16 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Mnie Mille oddał ponad 5 dych, gdy my nawymyślałem. :)
Gdy grzecznie upomniałem się o 9 złotych -- grzecznie mi odmówił.

U nich chyba jest tak, że pierwsza reklamacja "gratis" - znaczy oddają nawet jak uważają, że nie powinni.
Gdy zrezygnowałem z ubezpieczenia karty i pobrali sobie opłatę to przy: 1. reklamacji napisali mi, że to nie prawda iż zrezygnowałem ale pieniądze zwrócili, w następnym miesiącu (2. reklamacja) odpisali, że dalej uważają, że nie zrezygnowałem ale pieniędzy nie oddali. W trzecim miesiącu opisałem im wszystko dokładnie w reklamacji (tak aby mieć dobrą podkładkę do arbitrażu) a oni skubani w końcu przyznali mi rację oddali wszystko co zabrali (ale bez odsetek) i przestali dalej zabierać.

Data: 2013-02-14 10:41:43
Autor: wiatrak
[...]

A co w przypadku gdy niektórzy klienci w ogóle nie korzystają z dostępu internetowego? Tych też skubnęli. Wyższa ........ Bankowości.

http://samcik.blox.pl/html

Data: 2013-02-11 19:34:57
Autor: rmrmg
[...]

Jak dla mnie podanie do wiadomości to tylko wyłożenie tej informacji tak aby zainteresowany człowiek miał możliwość zapoznania się. Gdyby napisali, że powiadomią to IMHO można próbować udowadniać, że nie wiedziałem bo mnie nie powiadomiono a miano powiadomić.
Jak rozumiem podali do wiadomości przez "Kanały Elektroniczne". Jakiś regulamin który wygóglałem mówi, że "Kanały Elektroniczne -­ Bankowość Internetowa, Bankowość Telefoniczna, Bankowość Mobilna, IVR;"
Jeśli podali do wiadomości w tylko jednym kanale to można udowadniać, że miały być kanały (czyli co najmniej dwa) a był tylko jeden.
Jeśli w jakimś z tych kanałów nie podali tego do wiadomości można próbować udowadniać, że myślnik to tyle co znak równości, że wszystkie te kanały razem to "Kanały Elektroniczne".
Jeśli podali we wszystkich potrzebny jest człowiek z dużo większą wyobraźnią niż moja.

Co dalej? Jeśli jesteś przekonany do swych racji to Bankowy Arbitraż Konsumencki lub/potem sąd cywilny.

Data: 2013-02-11 20:16:21
Autor: T.F.
Alior - oplata za prowadzenie konta
"FTX" <seba.gx@gmail.com> ...
Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca

Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).

--
T.F.

Data: 2013-02-11 20:18:34
Autor: darkblue

Użytkownik "T.F." <tom_fed@USUNTO.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kfbg25$q6i$1@node1.news.atman.pl...
"FTX" <seba.gx@gmail.com> ...
Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca

Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).

rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
nie ma co...

Data: 2013-02-11 11:33:47
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 20:18:34 UTC+1 użytkownik darkblue napisał:
rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)

nie ma co...

Nie rozumiem o co chodzi?
Umowa obowiązuje dwie strony przecież.

Opłatę wprowadzili, z wyprzedzeniem poinformowali, pobrali i tyle

Data: 2013-02-12 03:41:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior - oplata za prowadzenie konta

"Kris" 7697dc04-e2d0-4339-b465-fe056dce9890@googlegroups.com

: Nie rozumiem o co chodzi?

O to, aby nie pobierali tej opłaty. :)
To proste, droga siostro. :)

Mille opłaty nalicza i kasuje po 3 miesiącach.
BZ WBK ponoć tez kasuje. :)
Dlaczego Alior miałby wychylać się? [przez okno?]

Piszą o wyższej kulturze -- niech będą na tyle uprzejmi i nie naliczają.

Data: 2013-02-12 01:47:37
Autor: animka
W dniu 2013-02-11 20:18, darkblue pisze:

[...]

Idź do innego oddziału, nie do tego do którego najczęściej chodzisz i moim zdaniem prędzej coś załatwisz. Tam się nie będą mścili. Ja tak szybciutko zamknęłam konto w innym oddziale, ale tu chodziło o wtrynione mi saldo debetowe do konta i jak zaraz wypowiedziałam jednak tę umowę to przetrzymywali dalej te wirtualne pieniądze na moim koncie i nie chcieli zdjąć. Jak trzeba coś dopłacić to dopłać. Możesz zamienić konto na Rachunki bez oplat i opłaty za prowadzenie konta nie będzie.
Ja jednak szybciutko zamknęłam konto w innym oddziale i mam już spokój.

--
animka

Data: 2013-02-12 03:38:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior - oplata za prowadzenie konta

"darkblue" kfbgkd$rj5$1@mx1.internetia.pl

Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).

rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :) nie ma co...

Niecała. Do tej kultury wliczyć można też tracenie
czasu -- kolejki przed ,,okienkami''. :) Ponadto
dezinformację. :)

Data: 2013-02-13 21:56:28
Autor: pawlak
Dnia Mon, 11 Feb 2013 09:45:31 -0800 (PST), FTX napisał(a):

Odwolalem sie do Alior Banku, niestety odpowiedz byla negatywna:
[ciach]
[...]

W regulaminie jest również napisane:

§20.
Opłaty i prowizje
5. Do zmiany Taryfy Prowizji i Opłat stosuje się odpowiednio postanowienia
§ 24 ust. 3-5.

§24.
Zmiany Regulaminu
3. Bank informuje Posiadacza rachunku o proponowanych zmianach postanowień
Regulaminu nie później niż 2 miesiące
przed proponowaną datą ich wejścia w życie, z zastrzeżeniem ust. 6. Brak
zgłoszenia sprzeciwu Posiadacza wobec
proponowanych zmian jest równoznaczny z wyrażeniem na nie zgody.

Na logikę bank powinien podać informację o zmianie TOiP najpóźniej
1.09.2012r. Skoro sam przyznaje się do tego iż zrobił to dopiero 28.09 to
ewidentnie postąpił niezgodnie ze swoim regulaminem.

pawlak

Data: 2013-02-13 22:04:08
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "pawlak" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:1sv5rmu9dm6ba.1uco219l5nrgp$.dlg40tude.net...
[...]

nie miałeś w danych konta podanego maila?
oni wyslali ty przeoczyles maila (za 8zł ;p)

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2013-02-13 23:10:59
Autor: osa
W dniu 2013-02-13 21:56, pawlak pisze:
3. Bank informuje Posiadacza rachunku o proponowanych zmianach postanowień
Regulaminu nie później niż 2 miesiące
przed proponowaną datą ich wejścia w życie,

O ile mnie pamięć nie myli to konieczność informowania 2 miesiące przed została wymuszona na bankach później, niż wprowadzenie opłaty za konto. Jeśli chcesz mieć pewność to musisz poszukać historycznych regulaminów.

Data: 2013-02-13 23:21:29
Autor: Kamil Jońca
osa <woytek18@poczta.fm> writes:

[...]

I życze powodzenia :) KJ (któremu alior odpisał, że nie udzielają archiwalnych TOiP i
regulaminów)

Live free or die.

Data: 2013-02-14 00:51:07
Autor: Olgierd
W dniu środa, 13 lutego 2013 23:10:59 UTC+1 użytkownik osa napisał:

O ile mnie pamięć nie myli to konieczność informowania 2 miesiące przed  została wymuszona na bankach później, niż wprowadzenie opłaty za konto.

Tak, w tej części ustawa weszła w życie w październiku 2012 r. --
Olgierd
http://legeartis.org.pl

Alior - oplata za prowadzenie konta