Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki

Data: 2014-01-30 16:38:34
Autor: xbartx
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki

Widać, że pomysł na rachunki bez opłat się trochę wyeksploatował i trzeba go było jakoś odświeżyć. Jak widać udało się to zrobić, bo rachunki i owszem dalej bez opłat, szkoda tylko że kontu już nie - cóż tylko pogratulować kunsztu lawirowania i dwuznaczności ;)
Jak ktoś korzysta albo zna kogoś kto korzysta to warto się w porę zastanowić czy warto to dalej ciągnąć.

-- -
Szanowni Państwo,

informujemy, że od 1 kwietnia br. zmieniają się "Taryfa Opłat i Prowizji (...)

Zmiany w Taryfie Opłat i Prowizji dotyczą:

- Konta Alior Rachunki bez Opłat - w odniesieniu do Klientów, którzy nie otrzymują na konto wpływów z tytułu wynagrodzenia, renty, emerytury lub stypendium oraz posiadaczy karty rejestracyjnej Alior Rachunki Bez Opłat,
- Karty kredytowej MasterCard® Gold,
- Konta z programem Lotos Navigator.

Zmiana w ofercie Alior Rachunki bez Opłat dotyczy wprowadzenia opłaty w wysokości 2 zł pobieranej od Klientów, którzy opłacają rachunki w oddziałach Banku, a nie otrzymują na konto wynagrodzenia, renty, emerytury lub stypendium. Opłata ta będzie pobierana raz w miesiącu, za realizację dowolnej liczby wpłat i przelewów w ramach usługi Alior Rachunki bez Opłat. Jeśli w danym miesiącu Klient nie opłaci żadnego rachunku w oddziale Banku, opłata nie zostanie pobrana.

Jeżeli na Państwa konto wpływa już wynagrodzenie, emerytura, renta lub stypendium, warunki korzystania z Konta Alior Rachunki bez Opłat nie ulegają zmianie – wciąż będą Państwo mogli bezpłatnie opłacać dowolną liczbę rachunków w każdym oddziale Alior Banku oraz w placówkach oznaczonych logo Alior Bank Express i Alior Bank Partner.

Klienci, którzy nie przelewają wynagrodzenia na Konto Alior Rachunki bez Opłat, będą mogli bezpłatnie opłacać rachunki wyłącznie w placówkach oznaczonych logo Alior Bank Express (zlokalizowanych najczęściej w centrach i galeriach handlowych) oraz logo Alior Bank Partner. Zachęcamy również do odwiedzenia dowolnej placówki Banku, gdzie bankierzy pomogą w dopełnieniu wszystkich formalności związanych z przeniesieniem rachunku.
-- -

Xenocide

Data: 2014-01-30 08:52:51
Autor: Glaukon
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
Jak ktos korzysta albo zna kogos kto korzysta to warto sie w pore  zastanowic czy warto to dalej ciagn±c.

Dzieki za ostrzezenie :)

Data: 2014-01-30 19:28:21
Autor: Klebespachtel
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
Jeszcze tylko czekamy na synca ;).

Data: 2014-01-30 10:31:48
Autor: Michal Pl
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
Chcia³e¶ Synka to ju¿ masz ;-)

Szanowni Pañstwo,
informujemy, ¿e od 1 kwietnia 2014 r. zmieniaj± siê warunki korzystania z produktów Alior Sync.
Zmiany wprowadzane w "Taryfie Op³at i Prowizji Alior Sync" oraz "Regulaminie obs³ugi produktów Alior Sync" zwi±zane s± z nowelizacj± Ustawy o us³ugach p³atniczych, która wesz³a w ¿ycie 1 stycznia 2014 r., i która znacz±co ogranicza maksymaln± stawkê op³aty interchange (dotychczas pokrywaj±cej istotn± czê¶æ ponoszonych przez bank kosztów obs³ugi transakcji kartowych).
31 marca 2014 r. zakoñczy siê program premiuj±cy internetowe zakupy dokonywane kartami debetowymi i kredytowymi oraz za po¶rednictwem us³ugi "P³acê z Alior Sync" (Cashback). Wycofanie programu pozwoli na utrzymanie atrakcyjnych warunków prowadzenia Konta osobistego w Alior Sync, które pozostanie jedynym kontem na rynku oferuj±cym bezwarunkowe "0 z³" za: prowadzenie konta, wydanie i u¿ytkowanie karty debetowej, wyp³aty z bankomatów w Polsce i na ¶wiecie oraz krajowe przelewy internetowe (w z³otych), w tym 10 przelewów natychmiastowych.
Pozosta³e zmiany w "Taryfie Op³at i Prowizji Alior Sync" oraz "Regulaminie obs³ugi produktów Alior Sync" obejmuj±:
wprowadzenie do oferty nowych, mobilnych us³ug p³atniczych: MasterCard Mobile oraz kart NFC
(o dok³adnym terminie ich udostêpnienia poinformujemy Pañstwa w oddzielnym komunikacie),
uszczegó³owienie zasad przyjmowania i rozpatrywania reklamacji,
doprecyzowanie warunków korzystania z funkcjonalno¶ci PayPass(tm).
Jednocze¶nie informujemy, ¿e trwaj± prace nad wprowadzeniem nowo¶ci w ofercie, o których poinformujemy Pañstwa niebawem.
Zmienione dokumenty znajd± Pañstwo na portalu http://www.sync.pl/ w sekcji Przydatne dokumenty. W razie pytañ lub w±tpliwo¶ci, prosimy o kontakt z infolini± Alior Sync pod numerem 19 506 lub z Wirtualnym Oddzia³em.

Z powa¿aniem,
Zespó³ Alior Sync

Data: 2014-01-30 20:07:01
Autor: Klebespachtel
W dniu 2014-01-30 19:31, Michal Pl pisze:
Chcia³e¶ Synka to ju¿ masz ;-)

Szanowni Pañstwo,
informujemy, ¿e od 1 kwietnia 2014 r. zmieniaj± siê warunki korzystania z produktów Alior Sync.

Mia³em na my¶li miesiêczn± op³atê za konto. Rozczarowa³e¶ mnie ;).

W tym zdaniu "jedynym kontem na rynku oferuj±cym bezwarunkowe "0 z³"" trochê siê zagalopowali.

Data: 2014-01-30 20:49:51
Autor: Imka
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
Dnia Thu, 30 Jan 2014 20:07:01 +0100, Klebespachtel napisał(a):

Chciałeś Synka to już masz ;-)

Szanowni Państwo,
informujemy, że od 1 kwietnia 2014 r. zmieniają się warunki korzystania z produktów Alior Sync.

Miałem na myśli miesięczną opłatę za konto. Rozczarowałeś mnie ;).

W tym zdaniu "jedynym kontem na rynku oferującym bezwarunkowe "0 zł"" trochę się zagalopowali.

Znasz jakiÅ› inny taki? Serio pytam...

--
Imka

Data: 2014-01-30 20:53:37
Autor: Klebespachtel
W dniu 2014-01-30 20:49, Imka pisze:
[...]

trochÄ™ siÄ™ zagalopowali.

Znasz jakiÅ› inny taki? Serio pytam...

Meritum?

Data: 2014-01-30 21:06:20
Autor: Imka
Dnia Thu, 30 Jan 2014 20:53:37 +0100, Klebespachtel napisał(a):

[...]

Też o nim pomyślałam w pierwszej chwili, ale w Meritum wypłaty z
bankomantów za granicą nie są bezpłatne.

--
Imka

Data: 2014-01-30 21:26:33
Autor: Klebespachtel
W dniu 2014-01-30 21:06, Imka pisze:
[...]

Jak ktoś dużo jeździ po świecie to może być to argumentem. Jeśli nie to Meritum bije synca na głowę prawie pod każdym względem.

Data: 2014-01-30 21:45:02
Autor: Imka
Dnia Thu, 30 Jan 2014 21:26:33 +0100, Klebespachtel napisał(a):

[...]

Ale tu nie chodzi o to który bank jest "lepszy", a o prawdziwość zdania
w ktorym Sync się chwali bezpłatnością :)
Na razie nie znalazłam innego banku ktory oferowałby *to samo*
bezwarunkwo bezpłatnie.

.... a konto w Meritum mam i bardzo sobie chwalÄ™ ;) Spokojny bank bez
zbytecznych bajerów. Przynajmniej na razie :)

--
Imka

Data: 2014-01-30 23:09:41
Autor: gral
Imka napisał(a):

[...]

sprawdz Nordea konto Ulubione

Data: 2014-01-30 23:14:49
Autor: xbartx
W dniu 30.01.2014 23:09, gral pisze:

sprawdz Nordea konto Ulubione

Prawie, prawie:

bezpłatne wypłaty gotówki we wszystkich bankomatach w Polsce i za granicą (w EUR i PLN),

Xenocide

Data: 2014-01-30 23:21:29
Autor: gral
xbartx napisał(a):
W dniu 30.01.2014 23:09, gral pisze:

sprawdz Nordea konto Ulubione

Prawie, prawie:

bezpłatne wypłaty gotówki we wszystkich bankomatach w Polsce i za granicą (w EUR i PLN),

a dla innych walut uczciwe kursy - przetestowane. wyjdzie taniej niz bez prowizji wg kursow Wyzszej Kultury :)

Data: 2014-01-30 23:24:48
Autor: gral
gral napisał(a):
xbartx napisał(a):
[...]

a sama prowizja od wyplaty w innej walucie to... 1% (jest to dosc zakrecone w TOIP, ale tak wlasnie jest)

Data: 2014-01-31 10:18:27
Autor: Imka
Dnia Thu, 30 Jan 2014 23:24:48 +0100, gral napisał(a):

[...]

Brzmi sympatycznie - ale czy przypadkiem Nordei nie ma zamiaru przejąć
jakiÅ› bank z mojej czarnej listy ex-obywatela PRL...? ;)

--
Imka

Data: 2014-01-31 17:13:09
Autor: xbartx
W dniu 30.01.2014 23:24, gral pisze:

a dla innych walut uczciwe kursy - przetestowane. wyjdzie taniej niz
bez prowizji wg kursow Wyzszej Kultury :)

a sama prowizja od wyplaty w innej walucie to... 1% (jest to dosc
zakrecone w TOIP, ale tak wlasnie jest)

Jeżeli 1% to ciężko mi to zakwalifikować jako dobre kursy - raczej mocno przeciętne IMO.

Xenocide

Data: 2014-01-30 23:11:37
Autor: xbartx
W dniu 30.01.2014 21:45, Imka pisze:

Ale tu nie chodzi o to który bank jest "lepszy", a o prawdziwość zdania
w ktorym Sync się chwali bezpłatnością :)
Na razie nie znalazłam innego banku ktory oferowałby *to samo*
bezwarunkwo bezpłatnie.

Aktualnie Synek jest chyba jedyny aczkolwiek widać po dzisiejszych ruchach że długo ta sielanka na pewno nie potrwa i już niedługo zaczną się pierwsze przymiarki do strzyżenia. Coś mniej więcej jak było u Taty ;)

Xenocide

Data: 2014-01-31 09:58:45
Autor: Chris94
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
Dnia Thu, 30 Jan 2014 21:45:02 +0100, Imka napisa³(a):

... a konto w Meritum mam i bardzo sobie chwalê ;) Spokojny bank bez
zbytecznych bajerów. Przynajmniej na razie :)

Jakkolwiek dosyæ wkurzaj±ce jest, ¿e o godz. 19-tej zamykaj± ca³y
sklepik i id± spaæ. Nawet przelewy pomiêdzy w³asnymi subkontami nie
dzia³aj±!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-01-31 03:29:08
Autor: Glaukon
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki

> ... a konto w Meritum mam i bardzo sobie chwalê ;) Spokojny bank bez
> zbytecznych bajerów. Przynajmniej na razie :)

Jakkolwiek dosyc wkurzajace jest, ze o godz. 19-tej zamykaja caly
sklepik i ida spac. Nawet przelewy pomiedzy wlasnymi subkontami nie
dzialaja!

Pare dni temu zrobilem przelew miedzy subkontami o 20 i poszedl.

Data: 2014-01-31 03:38:53
Autor: az.anonim
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
W dniu pi±tek, 31 stycznia 2014 12:29:08 UTC+1 u¿ytkownik Glaukon napisa³:

Pare dni temu zrobilem przelew miedzy subkontami o 20 i poszedl.

Poszed³ ale wirtualnie, tzn nak³adka na rzeczywisty system transakcyjny meritum banku pokazuje ¿e przelew zosta³ zrealizowany ale formalnie ksiêgowanie odbêdzie siê dopiero nastêpnego dnia.

To jest o tyle nie fair, ¿e straci³em ca³± masê odsetek przelewaj±c wieczorami kasê z ROR na rachunek oszczêdno¶ciowy i tak jak ty podejrzewaj±c ¿e przelew zosta³ zrealizowany i zaksiêgowany.

Dopiero na infolinii wyt³umaczyli mi, ¿e ta rzeczywisto¶æ by³a bardziej wirtualna ni¿ mi siê wydawa³o...

Data: 2014-01-31 03:50:23
Autor: Glaukon
[...]

Po raz drugi w tym watku dziekuje za ostrzezenie :) A w historii rachunku jak to jest zapisane?

Data: 2014-01-31 17:25:35
Autor: osa
W dniu 2014-01-31 12:50, Glaukon pisze:

A w historii rachunku jak to jest zapisane?

Data ksiêgowania przelewu zleconego wieczorem dnia X jest ju¿ wy¶wietlona jako X+1.

Data: 2014-01-31 10:16:22
Autor: Imka
Dnia Fri, 31 Jan 2014 09:58:45 +0100, Chris94 napisał(a):

... a konto w Meritum mam i bardzo sobie chwalÄ™ ;) Spokojny bank bez
zbytecznych bajerów. Przynajmniej na razie :)

Jakkolwiek dosyć wkurzające jest, że o godz. 19-tej zamykają cały
sklepik i idą spać. Nawet przelewy pomiędzy własnymi subkontami nie
działają!

Wiesz, dla osób z epoki wypisywania blankieciku przelewu i wędrówki z
nim do oddziału banku w godzinach działania tegoż oddziału, jest to
defekt - że się tak wyrażę - absolutnie pomijalny.

Każdemu wg potrzeb. I to mi się w naszych bankach podoba - uważam że
oferta jest tak zróżnicowana, że każdy znajdzie coś dla siebie, gdzie
ilość zalet zrekompensuje mu drobne niedogodności.

PS. Infolinia do 21 ;)
--
Imka

Data: 2014-01-31 13:03:41
Autor: radekp@konto.pl
Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki
Thu, 30 Jan 2014 21:06:20 +0100, w
<1heccp6v6w9gd$.mn5my39l525h.dlg@40tude.net>, Imka <spamtrapimki@gazeta.pl>
napisa³(-a):

Dnia Thu, 30 Jan 2014 20:53:37 +0100, Klebespachtel napisa³(a):

Te¿ o nim pomy¶la³am w pierwszej chwili, ale w Meritum wyp³aty z
bankomantów za granic± nie s± bezp³atne.

A jaki spread?
Bo wyp³acaj±c euro za granic±, nie poczu³em tej bezp³atno¶ci :). A raczej
poczu³em siê ogolony :).

Alior zaczyna strzyc kolejne owieczki