Alior - zawyżona opłata za kartę

Data: 2010-12-05 11:49:37
Autor: Homzik
Alior - zawyżona opłata za kartę
System Aliora niesłusznie pobrał mi dodatkowe 4 zł za kartę (ł±cznie 9
zł) mimo, że wszystkie niezbędne warunki były spełnione. Znajomy ma to
samo, Wy też?

Data: 2010-12-05 21:04:24
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-05 20:49, Homzik pisze:
System Aliora niesłusznie pobrał mi dodatkowe 4 zł za kartę (ł±cznie 9
zł) mimo, że wszystkie niezbędne warunki były spełnione. Znajomy ma to
samo, Wy też?

Mnie w ogole nie pobral, bo jakis czas temu ja zablokowalem. Jak chce wybrac z bankomatu, to po prostu ja sobie na chwile odblokowuje i aktywuje, a pozniej znow blokuje. Dzieki temu nie ma oplaty za karte. Ponadto, mimo ze karta jest zablokowana, bez problemu placi sie PayPassem - wiadomo, off-line. A z PayPassa sporo korzystam.

Data: 2010-12-05 23:50:04
Autor: Damian News
Alior - zawyżona opłata za kartę
Witam

Mnie w ogóle nie pobrał, bo jaki¶ czas temu ja zablokowałem. Jak
chce wybrać z bankomatu, to po prostu ja sobie na chwile
odblokowuje i aktywuje, a póĽniej znów blokuje. Dzięki temu nie
ma opłaty za kartę. Ponadto, mimo ze karta jest zablokowana, bez
problemu płaci się PayPassem - wiadomo, off-line. A z PayPassa
sporo korzystam.

Poważnie wystarczy zablokować i nie pobiera opłaty. I możesz
blokować i odblokować ile razy ci się podoba ?
Czy gdyby np. karta była odblokowana na przełomie miesi±ca to
wtedy nalicz± opłatę ? Ciekawe

A jak swoj± niepotrzebnie zamkn±łem :(

Damian

Data: 2010-12-06 08:26:14
Autor: RobertS
[...]

zablokowałe¶, ale nie zastrzegłe¶? to drugie jest raczej nieodwracalne...

RobertS

Data: 2010-12-06 08:33:24
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 08:26, RobertS pisze:
[...]

Alior w swojej wspanialomyslnosci wprowadzil opcje blokady karty.
Tak wiec mamy do wyboru:

- Zablokuj
- Zamknij
- Zastrzez

Blokada jest oczywiscie odwracalna. Zastrzezenie i zamkniecie nie. Mozna sobie blokowac i odblokowywac ile razy sie chce.
Zeby oplata nie byla pobrana trzeba zablokowac i odblokowac. Wtedy karta ma status "Do aktywacji".

Data: 2010-12-06 16:36:34
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-12-06 08:33, neoniusz pisze:

[...]

Ja tylko zwracam uwagę na jeden z zapisów regulaminu:

W przypadku, gdy blokada nie zostanie usunięta w terminie 28 dni kalendarzowych od jej założenia, Karta zostaje automatycznie zamknięta.

Data: 2010-12-06 17:10:57
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 16:36, Wojciech Nawara pisze:
Ja tylko zwracam uwagę na jeden z zapisów regulaminu:

W przypadku, gdy blokada nie zostanie usunięta w terminie 28 dni
kalendarzowych od jej założenia, Karta zostaje automatycznie zamknięta.

Blokada, blokada, ale ja jej nie mam zalozonej. Ja na chwile zalozylem blokade po czym ja zdjalem. Blokady nie ma, ale karta nie jest aktywowana.

Data: 2010-12-06 10:32:29
Autor: Wemif
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:

Mnie w ogole nie pobral, bo jakis czas temu ja zablokowalem. Jak chce wybrac z bankomatu, to po prostu ja sobie na chwile odblokowuje i

U mnie karta ma status 'Do aktywacji', ale normalnie dziala w bankomacie,
oplat bank nie pobiera (chyba jest tak od momentu gdy dostalem nowa
karte w miejsce starej, ktora stracila waznosc, nowej nie aktywowalem przez www).

a.

Data: 2010-12-06 11:34:21
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 11:32, Wemif pisze:
[...]

U mnie tez ma status "Do aktywacji", bo ja zablokowalem i odblokowalem.
W bankomacie nie probowalem bez aktywacji - zawsze aktywowalem. Wiem za to, ze da sie placic PayPassem z nieaktywna karta. Jesli da sie wybierac w bankomacie, to jest to genialny wynalazek w takim razie! Zaraz sprobuje!

Data: 2010-12-06 13:14:52
Autor: neoniusz
[...]

Sprawdzilem. Nieaktywna karta dziala w bankomacie. Po wyplacie nadal jest nieaktywna, czyli oplata nie bedzie pobierana.
Czyli wystarczy zablokowac, odblokowac i nie aktywowac. Dzieki temu nie bedzie oplaty, a bedzie mozna korzystac z bankomatu.

Data: 2010-12-06 16:43:07
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-12-05 21:04, neoniusz pisze:

[...]

Dlaczego piszesz, że Payass = offline? IMHO nie ma takiej zależno¶ci.
Np. po transakcjach Paypass w Żabce mam na rachunku blokady, a na slipie kod autoryzacji więc musiała być autoryzacja online. Po zakupach w McDonalds blokad na rachunku nie ma - więc tutaj ewidentnie transakcje s± offline.

Data: 2010-12-06 17:12:50
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 16:43, Wojciech Nawara pisze:
[...]

Aha, myslalem, ze sa offline, bo - tak jak piszesz - z McDonalds zawsze transakcje pojawialy mi sie dopiero po kilku dniach.
Mimo wszystko to ciekawe, ze za pomoca nieaktywnej karty mozna wyplacic pieniadze z bankomatu, prawda?

Data: 2010-12-06 17:20:42
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-12-06 17:12, neoniusz pisze:

[...]

Prawda. Sprawdzę to z kart± zablokowan± i odblokowan±, ale nieaktywn±.

Data: 2010-12-06 17:23:52
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 17:20, Wojciech Nawara pisze:
[...]

Ja juz sprawdzilem dzis. W euronecie przeszlo bez problemu. Transakcja pojawila sie w historii rachunku, karta nadal ma status "Do aktywacji".

Data: 2010-12-06 17:25:46
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-12-06 17:23, neoniusz pisze:

Prawda. Sprawdzę to z kart± zablokowan± i odblokowan±, ale nieaktywn±.

Ja juz sprawdzilem dzis. W euronecie przeszlo bez problemu. Transakcja
pojawila sie w historii rachunku, karta nadal ma status "Do aktywacji".

No to reklamacja. Ale w ten sposób zepsujesz Twój patent na darmow± debetówkę. ;-)

Ja sprawdzę najpierw na zablokowanej.

Data: 2010-12-06 17:33:59
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 17:25, Wojciech Nawara pisze:
[...]

Mnie ten patent podrzucil znajomy konsultant z ich infolinii, wiec "problem" jest znany ;)
Poza tym nie moga pobierac oplaty za nieaktywna karte. A ze nieaktywna karta dziala, to juz inna sprawa :)

Data: 2010-12-06 19:35:24
Autor: animka
W dniu 2010-12-06 17:33, neoniusz pisze:
W dniu 10-12-06 17:25, Wojciech Nawara pisze:
Prawda. SprawdzÄ™ to z kartÄ… zablokowanÄ… i odblokowanÄ…, ale nieaktywnÄ….

Ja juz sprawdzilem dzis. W euronecie przeszlo bez problemu. Transakcja
pojawila sie w historii rachunku, karta nadal ma status "Do aktywacji".

No to reklamacja. Ale w ten sposĂłb zepsujesz TwĂłj patent na darmowÄ…
debetĂłwkÄ™. ;-)

Mnie ten patent podrzucil znajomy konsultant z ich infolinii, wiec
"problem" jest znany ;)
Poza tym nie moga pobierac oplaty za nieaktywna karte. A ze nieaktywna
karta dziala, to juz inna sprawa :)

Po tych Waszych postach Alior szybko to naprawi, bo wiadomo, ĹĽe  na kaĹĽdej grupie siedzi jakiĹ› przedstawiciel-donosiciel, inaczej kablowicz.

--
animka

Data: 2010-12-06 19:48:17
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 19:35, animka pisze:
[...]

Gdyby umieli to juz by naprawili.

Data: 2010-12-06 11:11:57
Autor: BK
On 6 Gru, 19:48, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:

> Po tych Waszych postach Alior szybko to naprawi, bo wiadomo, że na
> każdej grupie siedzi jaki¶ przedstawiciel-donosiciel, inaczej kablowicz.

Gdyby umieli to juz by naprawili.

A pomyslales, ze kolega z infolini bedzie mial problemy? :)

Data: 2010-12-06 20:29:11
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-12-06 20:11, BK pisze:

A pomyslales, ze kolega z infolini bedzie mial problemy? :)

To tam pracuje 1 człowiek ?????!!

Data: 2010-12-06 20:54:03
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 20:29, Wojciech Nawara pisze:
A pomyslales, ze kolega z infolini bedzie mial problemy? :)

To tam pracuje 1 człowiek ?????!!

Biorac pod uwage to, ze ciagle poszukuja pracownikow na stanowisko "KONSULTANT TELEFONICZNY", to moze pracuje tam jedna osoba ;) I nikt inny nie chce.

Data: 2010-12-06 21:30:06
Autor: animka
W dniu 2010-12-06 20:54, neoniusz pisze:
[...]

A skąd wiesz, że nikt inny nie chce? Może Alior woli lepiej wynagradzać jedną osobę i ściemnia, że rzekomo poszukuje ludzi do pracy?

--
animka

Data: 2010-12-06 22:34:42
Autor: Michal
W dniu 06.12.2010 20:54, neoniusz pisze:
[...]

A kto takich pracowników NIE szuka w trybie stałym? To jest praca, której nikt na dłuższ± metę nie lubi i nie wytrzyma- niezależnie od tego, jak fajna by była. Trzeba przy tym przyznać, że ogólna jako¶ć obsługi przeez telefon w Aliorze jest doskonała- konsultanci zazwyczaj wiedz± o czym mówi±, je¶li nie wiedz±, to obiecuj± oddzwonienie i to robi± (a nie plot± bzdury wg własnego uznania, jak w MBanku, gdzie można się naprawdę ciekawych rzeczy dowiedzieć od MLinii ;) ). No i potrafi± rozmawiać, słuchać, zachowuj±c kulturę dyskusji.

Michał

Data: 2010-12-06 20:48:25
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 20:11, BK pisze:
Gdyby umieli to juz by naprawili.

A pomyslales, ze kolega z infolini bedzie mial problemy? :)

Przeciez tam polowa info w ten sposob nie placi za karte :) I nie jest to informacja poufna.

Data: 2010-12-06 20:40:10
Autor: mx
Alior - zawyżona opłata za kartę
Po tych Waszych postach Alior szybko to naprawi, bo wiadomo, ĹĽe na
kaĹĽdej grupie siedzi jakiĹ› przedstawiciel-donosiciel, inaczej kablowicz.

Gdyby umieli to juz by naprawili.

Naprawić nie naprawią, zepsuć zepsują,
ale blokowanie karty w necie zablokujÄ….

Data: 2010-12-06 20:49:55
Autor: neoniusz
W dniu 10-12-06 20:40, mx pisze:
[...]

To sie karte wywali calkiem, albo konto. Co mialem u nich zarobic, to juz zarobilem na "10000 przywilejach" :)

Data: 2010-12-07 20:24:26
Autor: neoniusz
[...]

I co, sprawdziles?
Dzis zauwazylem, ze karta zmienila status na "Aktywna". To pewnie po tym wybraniu z bankomatu sie aktywowala. Znow ja zablokowowalem i odblokowalem.

Data: 2010-12-11 00:58:32
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zawyżona opłata za kartę
W dniu 2010-12-07 20:24, neoniusz pisze:

I co, sprawdziles?

Sprawdziłem. Zablokowana karta nie daje autoryzacji. Czyli tak, jak być powinno.

Dzis zauwazylem, ze karta zmienila status na "Aktywna". To pewnie po tym
wybraniu z bankomatu sie aktywowala.

I to jest zgodne z regulaminem. Tylko w takim razie nie rozumiem gdzie tu jest ten tajemniczy i ukrywany patent, skoro karta jest nieaktywna wył±cznie do pierwszego użycia karty z użyciem PINu. Chyba, że po prostu należy blokować na przełomie miesi±ca, w momencie kiedy jest pobierana opłata za kartę?

Data: 2010-12-13 14:04:43
Autor: xbartx
Alior - zawyżona opłata za kartę
Dnia Sat, 11 Dec 2010 00:58:32 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

Chyba, ĹĽe po prostu
należy blokować na przełomie miesiąca, w momencie kiedy jest pobierana
opłata za kartę?

Może u nich tak to funkcjonować. Kiedyś uruchomiłem u nich autodealing i po kilku dniach wyłączyłem a wszystko w obrębie tego samego miesiąca - opłaty żadnej nie naliczono.

--
xbartx

Data: 2010-12-13 00:03:16
Autor: Wojciech Nawara
[...]

Wypłaciłem z bankomatu. Karta zmieniła status na "Aktywna", ale tylko po wejściu w jej szczegóły. Na liście kart jest nadal "Do aktywacji" z opcją "Aktywacja".

Zobaczymy, czy zapis na liście kart zmieni się samoczynnie oraz czy spowoduje to zaprzestanie pobierania opłat za kartę.

Data: 2010-12-13 19:15:45
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-12-13 00:03, Wojciech Nawara pisze:

Wypłaciłem z bankomatu. Karta zmieniła status na "Aktywna", ale tylko po
wejściu w jej szczegóły. Na liście kart jest nadal "Do aktywacji" z
opcjÄ… "Aktywacja".

Zobaczymy, czy zapis na liście kart zmieni się samoczynnie oraz czy
spowoduje to zaprzestanie pobierania opłat za kartę.

Parę godzin po napisaniu tego posta status karty w obu miejscach wskazywał już na "Aktywna". Nie wiem, czy wymagało to czasu na odświeżenie, czy jakiejś czynności, np. przelogowania.

Zatem spróbujemy zablokować kartę w nocy na przełomie miesiąca. ;-)
Chyba, że opłaty są pobierane w innym momencie?

Data: 2010-12-05 23:36:50
Autor: Michal
W dniu 05.12.2010 20:49, Homzik pisze:
System Aliora niesłusznie pobrał mi dodatkowe 4 zł za kartę (ł±cznie 9
zł) mimo, że wszystkie niezbędne warunki były spełnione. Znajomy ma to
samo, Wy też?

U mnie jest OK ( 5zł )- przynajmniej w historii operacji, wyci±gu z RORu nie ogl±dałem jeszcze (i w sumie chyba nie będę, bo rzadko mam tak± potrzebę)

Michał

Alior - zawyżona opłata za kartę