Alior - zmiana PIN

Data: 2009-05-11 18:11:36
Autor: Mithos
Alior - zmiana PIN
Czy w każdym bankomacie Euronetu da się zmienić PIN do karty debetowej ? Czy też najbezpieczniej zrobić to w Euronecie w placówce Alior ?

Otwarcie konta + wydanie karty zajęła jakieś 15 minut. Wszystkie tablety już działają (aczkolwiek IMO są niewygodne i podpisy wychodzą koślawo), karta wydana od ręki (niespersonalizowana) i w zasadzie już po wyjściu z placówki można korzystać.

Do tego dostałem na maila różne informacje o które pytałem w trakcie procesu (jako klient świadomy pytania były tendencyjne i upierdliwe, czasem mające na celu jedynie sprawdzenie wiedzy doradcy), wszystko fajnie i kulturalnie.

W placówce całkiem spory ruch ale stanowisk jest tyle, że akurat nie czeka się w ogóle, jeśli "zwykły" doradca jest zajęty to od razu do klienta wychodzi doradca klienta zamożnego.

Dostęp do rachunku online wydaje się w porządku.

Odnoszę wrażenie, że Alior wyjątkowo dba o bezpieczeństwo (głownie chyba swoje) czego dowodzi np. procedura wydawania KK. Poza tym ciekawe jest hasło do systemu online : min. 10 znaków, w tym musi być co najmniej jedna wielka litera, cyfry itp., a przy logowaniu hasło dodatkowo ma losową liczbę znaków i dodatkowo jest maskowane i trzeba podać poszczególne znaki (a nie całość). W bonusie można jeszcze ustawić zdjęcia antyphisngowe. Wygląda to solidnie.

Na razie jest OK :)

--
Mithos

Data: 2009-05-11 18:27:39
Autor: Robert Kois
Alior - zmiana PIN
Dnia Mon, 11 May 2009 18:11:36 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

To chyba najbardziej wkur... klienta sposób wpisywania hasła jaki dało się
wymyślić. Szlag mnie trafiał za każdym razem przy podawaniu hasła w BPHa i
potem w Pekao. --
Kojer

Data: 2009-05-11 15:18:19
Autor: bradley.st
Alior - zmiana PIN
On 11 Maj, 12:27, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

To chyba najbardziej wkur... klienta sposób wpisywania hasła jaki dało się
wymyślić. Szlag mnie trafiał za każdym razem przy podawaniu hasła w BPHa i
potem w Pekao.

Mozemy sie licytowac co kogo bardziej wk... :)

Zauwaz, ze w Pekao wymagane znaki sa w kolejnosci - takiej samej jak w
hasle. I w poziomie, od lewej do prawej, wiec mozna to sobie to w
miare latwo zwizualizowac.

A moze byc np tak:

Personal Access Number:
(Enter the following 3 digits from your PAN number)

  Digit No. 6    _
  Digit No. 1    _
  Digit No. 3    _

Nie dosc ze pionowo, to jeszcze kolejnosc znakow losowa. Nie narzekaj,
inni maja gorzej! :)

Data: 2009-05-12 08:58:51
Autor: Robert Kois
Alior - zmiana PIN
Dnia Mon, 11 May 2009 15:18:19 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

[...]

Ale to tylko cyferki i pewnie maksymalnie 6 :)

Nie narzekaj, inni maja gorzej! :)

No niektórzy straszliwie narzekają na konieczność użycia tokenu do
logowania do Eurobanku. A mi akurat to kompletnie nie przeszkadza. Bardziej
mnie denerwuje wymaganie podawania oprócz tego hasła. Hasło przy logowaniu
tokenem jest przecież zbędne.

--
Kojer

Data: 2009-05-14 20:48:30
Autor: jijomo
Alior - zmiana PIN
Robert Kois pisze:

[...]

To jest po prostu chore, musialem w zwiazku z tym juz 2 razy dzwonic do nich i dwa razy byc w oddziale. Nigdy nie wiesz, czy nieudane logowanie jest spowodowane blednym haslem, rozsynchronizowanym tokenem, zablokowaniem dostepu online czy moze jeszcze czyms innym. Juz mialem zamiar uczynic sobie z nich podstawowy bank zamiast mBanku, ale jesli co chwila nie udaje mi sie zalogowac, to dziekuje bardzo, wygoda wazniejsza niz kilka zlotych z wyzszego oprocentowania gotowki uzywanej na biezace wydatki. Jesli czyta to ktos z EB: zrobcie z tym cos!

pzdr. jijomo

Data: 2009-05-14 21:02:33
Autor: Szymon
Alior - zmiana PIN
Hasło przy logowaniu
tokenem jest przecież zbędne.

Nie do końca. Wyobraź sobie, że ktoś przejął token. Dość łatwo mógłby wyprowadzić Ci kasę z konta. A tak to lipa, bo musi znać hasło.

[...]

Ja mam token sprzętowy. Od kilku miesięcy loguję się kilka razy dziennie - zero problemu.

Data: 2009-05-15 09:46:55
Autor: Robert Kois
Alior - zmiana PIN
Dnia Thu, 14 May 2009 21:02:33 +0200, Szymon napisał(a):

Hasło przy logowaniu tokenem jest przecież zbędne.
Nie do końca. Wyobraź sobie, że ktoś przejął token. Dość łatwo mógłby wyprowadzić Ci kasę z konta. A tak to lipa, bo musi znać hasło.

Musi jeszcze znać login i pin do tokena.

--
Kojer

Data: 2009-05-15 09:51:31
Autor: Robert Kois
Alior - zmiana PIN
Dnia Thu, 14 May 2009 20:48:30 +0200, jijomo napisał(a):

[...]

Konto mam od ponad roku, nie udało mi sie zalogować może ze 3 razy. --
Kojer

Data: 2009-05-11 21:11:39
Autor: Wemif
Alior - zmiana PIN
Robert Kois <kojer@hell.pl> wrote:

To chyba najbardziej wkur... klienta sposób wpisywania hasła jaki dało się
wymyślić.

Niekoniecznie. Po prostu wygodnie zastosować inny algorytm układania hasła, np. "Slmkmclswplg"  S-Styczen, l-luty, m-marzec, czy
"Jdtcpssodd" J-jeden,d-dwa, itp.
(to tylko przyklad, trzeba go trochę udziwnić)

a.

Data: 2009-05-12 20:32:19
Autor: RobertS
Alior - zmiana PIN

Czy w każdym bankomacie Euronetu da się zmienić PIN do karty debetowej ? Czy też najbezpieczniej zrobić to w Euronecie w placówce Alior ?

ja poszedłem do pierwszego z brzegu (taki stary obok hipermarketu) i zmieniłem PIN bez żadnego problemu

RobertS

Data: 2009-05-12 21:31:35
Autor: Mithos
Alior - zmiana PIN
RobertS pisze:
ja poszedłem do pierwszego z brzegu (taki stary obok hipermarketu) i zmieniłem PIN bez żadnego problemu

W sumie to już się nowego nauczyłem i na razie go nie zmieniam (mam algorytm jak go łatwo zapamiętać i inne do nowych karty ułożę sobie podobnym systemem).

A testowo wpłacałem z ING i Eurobanku - poszło bezproblemowo :)

--
Mithos

Data: 2009-05-12 22:22:40
Autor: RobertS
Alior - zmiana PIN
Mithos pisze:
RobertS pisze:
[...]

a kk też masz?
moja się spisuje super chociaż ostatnio mnie kobieta w hipermarkecie zaskoczyła, zamiast PINu chciała podpis...

a wszelkie inne karty z czipami zawsze autoryzowałem tam PINem, poza tym kk z Aliora generalnie jest "PINowa" = tylko w tym jednym miejscu musiałem się podpisać

RobertS

Data: 2009-05-12 22:38:30
Autor: Mithos
Alior - zmiana PIN
RobertS pisze:
a kk też masz?

Nie mam, na razie nie chcę.

moja się spisuje super chociaż ostatnio mnie kobieta w hipermarkecie zaskoczyła, zamiast PINu chciała podpis...

Każda KK spisuje się nieźle :)

a wszelkie inne karty z czipami zawsze autoryzowałem tam PINem, poza tym kk z Aliora generalnie jest "PINowa" = tylko w tym jednym miejscu musiałem się podpisać

Ja KK Aquariusa autoryzowałem 2 razy podpisem.

--
Mithos

Data: 2009-05-17 16:24:34
Autor: darkblue
Alior - zmiana PIN
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gu9ioh$ob$1news.onet.pl...
Czy w każdym bankomacie Euronetu da się zmienić PIN do karty debetowej ? Czy też najbezpieczniej zrobić to w Euronecie w placówce Alior ?
kiedys w reklamie pisali ze PIN mozna u nich zmienic przez internet. to mozna czy nie mozna?

Data: 2009-06-26 01:57:43
Autor: Rafał Skowron
Alior - zmiana PIN
On 17 Maj, 16:24, "darkblue" <nom...@nospam.pl> wrote:
Użytkownik "Mithos" <f...@adres.pl> napisał w wiadomościnews:gu9ioh$ob$1news.onet.pl...> Czy w każdym bankomacie Euronetu da się zmienić PIN do karty debetowej ?
> Czy też najbezpieczniej zrobić to w Euronecie w placówce Alior ?

kiedys w reklamie pisali ze PIN mozna u nich zmienic przez internet. to
mozna czy nie mozna?

przez neta nie można  ale w kazdym bankomacie euronetu mozna dowolnie
zmieniac pin pozdro

Alior - zmiana PIN