Alior - zmiana PINu do kart

Data: 2009-08-04 20:03:27
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
Dla informacji - od niedawna można zmienić PIN dla kart Alior Banku bez łażenia do bankomatu. Opcje dostępne są w bankowości internetowej i w bankowości telefonicznej - IVR (przy czym w bankowości internetowej to działa, a w bankowości telefonicznej jest komunikat "usługa czasowo niedostępna").

Ciekawe tylko jak będą się do tego miały ewentualne transakcje bez autoryzacji ze sprawdzeniem PINu na chipie - tzn. czy terminal w takim przypadku od razu stwierdzi, że PIN jest błędny (bo inny niż off-line na chipie), czy połączy się z bankiem i od razu go zaktualizuje.

Jeszcze jedna ciekawostka - taka zmiana PINu nie został przewidziana w tabeli opłat (a nawet w regulaminie kart:-), więc bank nie ma podstawy do pobierania za nią opłat (za zmianę PINu w bankomacie jest wyszczególniona opłata 1 PLN).

WN

Data: 2009-08-04 21:04:47
Autor: Mithos
Alior - zmiana PINu do kart
Wojciech Nawara pisze:
[...]

Ja zmieniałem PINy w bankomacie i też nic nie zostało pobrane.

--
Mithos

Data: 2009-08-05 00:01:22
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
Mithos pisze:

Ja zmieniałem PINy w bankomacie i też nic nie zostało pobrane.

Ja też. Ale mieli do tego prawo. :-)

Data: 2009-08-06 19:00:56
Autor: blad
Alior - zmiana PINu do kart
Użytkownik "Wojciech Nawara" <

Ja zmieniałem PINy w bankomacie i też nic nie zostało pobrane.

Ja też. Ale mieli do tego prawo. :-)

pobierają na koniec miesiąca
*** blad ***

Data: 2009-08-06 20:40:17
Autor: Mithos
Alior - zmiana PINu do kart
blad pisze:
pobierają na koniec miesiąca

Zmieniałem w lipcu i nie pobrali.

--
Mithos

Data: 2009-08-04 22:00:18
Autor: Krzysztof
Alior - zmiana PINu do kart

"Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in message news:h59t57$b3l$2kushnir.sileman...
[...]

Gdzie siedzi ta zmiana PIN w bankowosci internetowej?? W zakladce karty tego nie ma

Data: 2009-08-04 22:10:59
Autor: wiatrak
Alior - zmiana PINu do kart

Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5a40k$189n$1news2.ipartners.pl...

Gdzie siedzi ta zmiana PIN w bankowosci internetowej?? W zakladce karty tego nie ma

Rzeczywiscie jest mało widoczne. W szczegółach karty kredytowej , przy numerze karty, bladym drukiem.

Ja zmieniałem przed miesiącem w bankomacie. Miało pobrać złotówkę, nie pobrało.

wiatrak

Data: 2009-08-04 22:15:15
Autor: Krzysztof
Alior - zmiana PINu do kart

"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> wrote in message news:h5a4eh$72t$1node2.news.atman.pl...

[...]

Mialem na mysli karte debetowa, czyli dla Maestro bez zmian, pin tylko w bankomatach?

Data: 2009-08-04 23:47:10
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
Krzysztof pisze:

Mialem na mysli karte debetowa, czyli dla Maestro bez zmian, pin tylko w bankomatach?

Nie, ja mam możliwość zmiany dla obu kart - i debetowej i kredytowej. Zmieniłem, zadziałało.

Data: 2009-08-05 08:07:32
Autor: Krzysztof
Alior - zmiana PINu do kart

"Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in message news:h5aa8k$d36$1kushnir.sileman...
Krzysztof pisze:

Mialem na mysli karte debetowa, czyli dla Maestro bez zmian, pin tylko w bankomatach?

Nie, ja mam możliwość zmiany dla obu kart - i debetowej i kredytowej. Zmieniłem, zadziałało.

U mnie nie stwierdzilem takiej opcji, gdzie to jest ukryte?? W zakladce karty??

Data: 2009-08-05 09:07:47
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart

Data: 2009-08-05 09:13:47
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
Wojciech Nawara pisze:

[...]

uzupełnienie - przy debetowej też jest w tym samym miejscu

Data: 2009-08-04 23:03:05
Autor: mpp
Alior - zmiana PINu do kart

[...]

Pin zmienia sie na infolinii czas realizacji zlecenia to 3dni robocze !!!
po tym czasie dzwonisz na IVR i pan tomasz knapik go dyktuje ale tylko raz!!!

Data: 2009-08-04 23:57:13
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
mpp pisze:
[...]

A Ty czytasz w ogóle co się pisze? Teraz zmienisz PIN (a raczej - nadasz nowy, bo nikt nie wymaga znajomości starego) od ręki, przez internet. A pewnie lada moment także przez IVR.

W IVR także została zmieniona opcja "odsłuchanie PINu" na "obsługa PINu do karty płatniczej" (w którym to menu nadaje się nowy PIN po wybraniu konkretnej karty) - mniemam więc, że bank odstąpił od polityki podawania klientom z góry ustalonego PINu (czy to przez serwis internetowy, czy telefoniczny) na rzecz udostępnienia możliwości nadania własnego PINu.

I praktycznie ma to sens, ale formalnie zdecydowanie nie nadąża za tym ichni regulamin kart płatniczych. :-)

Data: 2009-08-05 08:57:59
Autor: wiatrak
Alior - zmiana PINu do kart

Użytkownik "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości news:h5aarg$d36>
A Ty czytasz w ogóle co się pisze? Teraz zmienisz PIN (a raczej - nadasz nowy, bo nikt nie wymaga znajomości starego) od ręki, przez internet

I to nie jest w porządku. Dlaczego mozna zmienic PIN bez wpisywania starego. Przecież każdy kto znajdzie twoja kartę i zaloguje sie na konto (powiesz że niemożliwe?) moze bez problemu wyczyścic ci karte bez znajomości PINu. Po prostu nadaje nowy PIN. A co im szkodziło wrzucic przy zmianie PIN, konieczniość wpisania starego?

wiatrak

Data: 2009-08-05 00:05:05
Autor: BK
Alior - zmiana PINu do kart
On Aug 5, 8:57 am, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
Użytkownik "Wojciech Nawara"
<wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości
news:h5aarg$d36>> A Ty czytasz w ogóle co się pisze? Teraz zmienisz PIN (a raczej - nadasz
> [...]

niemożliwe?) moze bez problemu wyczyścic ci karte bez znajomości PINu. Po
prostu nadaje nowy PIN. A co im szkodziło wrzucic przy zmianie PIN,

Wiatrak nie no powagi troche - ja mysle, ze jak ktos jest w stanie
poznac Twoj CIF i haslo to akurat zmiana PIN karty to chyba bedzie
najmniejszy problem.

Data: 2009-08-05 09:09:29
Autor: wiatrak
Alior - zmiana PINu do kart

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:c72e2caf-c334-4b57-9339-

Wiatrak nie no powagi troche - ja mysle, ze jak ktos jest w stanie
poznac Twoj CIF i haslo to akurat zmiana PIN karty to chyba bedzie
najmniejszy problem.

A czy spotkałes się gdziekolwiek z opcją zmiany:hasła, PINu itd, bez konieczności wpisywania obecnego? To po cholerę ten PIN, jak kazdy moze sobie wstawiść swój?

wiatrak

Data: 2009-08-05 07:11:42
Autor: Wojciech Bancer
Alior - zmiana PINu do kart
On 2009-08-05, wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> wrote:

[...]

A czy spotkałes się gdziekolwiek z opcją zmiany:hasła, PINu itd, bez konieczności wpisywania obecnego? To po cholerę ten PIN, jak kazdy moze sobie wstawiść swój?

Np. w mBanku, czy Multibanku. Tam też ustalasz sobie PIN bez podawania starego. Ale proszę. Wstaw mi tam swój, skoro twierdzisz, że każdy. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-08-05 09:08:20
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
wiatrak pisze:

[...]

Pamiętaj o potwierdzeniu kodem z SMSa.

Data: 2009-08-05 09:12:17
Autor: wiatrak
Alior - zmiana PINu do kart

Użytkownik "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości > Pamiętaj o >potwierdzeniu kodem z SMSa.

Fakt.O tym nie pomyślałem :} Czyli jest to świetna opcja dla zapominalskich. Jaki to ja miałem PIN???? Nieważne, wstukam nowy.

wiatrak

Data: 2009-08-05 00:48:52
Autor: BK
Alior - zmiana PINu do kart
On Aug 5, 9:12 am, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
[...]

No wlasnie mowie :)

A jesli ktos juz ma Twoj cif, haslo i komorke [czyli wszystko co
potrzebne do zmiany PIN] to PIN to Twoj najmniejszy problem :D

Data: 2009-08-05 11:24:10
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart
BK pisze:

[...]

Ciekawe jak będzie zabezpieczone nadanie nowego PINu w IVR. Tutaj hasła SMS raczej nie będzie. Czyli pewnie standardowo - identyfikator + telePIN (bo o teleHasło chyba IVR nie pyta, tylko konsultant).

BTW ilu z Was wie, że w aliorze telePIN i teleHasło to inne kody, inaczej się je ustawia i do czego innego służą? :-)

Data: 2009-08-05 11:31:46
Autor: wiatrak
Alior - zmiana PINu do kart

[...]

Kto to wszystko ma  spamiętać . Ja? To niemozliwe.
A tak przy okazji. Właśnie dostałem od nich STÓWKĘ :):):)

wiatrak

Data: 2009-08-06 13:52:49
Autor: Wojciech Nawara
Alior - zmiana PINu do kart