Alior - zmiana typu KK - jakość obsługi

Data: 2010-06-01 11:06:31
Autor: Mithos
Alior - zmiana typu KK - jakość obsługi
Nie tak dawno temu zorientowałem się, że nie wyrobię limitu, który bank ustalił do zwolnienia z opłaty rocznej (30k PLN) - wcześniej bank zmienił próg z 20k do 30k PLN.

Postanowiłem więc kartę zamknąć i wyrobić nową (tym razem Silver z mniejszymi progami). Złożyłem w placówce stosowne wypowiedzenie i jednocześnie wniosek o nową KK (tak też mi polecono zrobić, bo podobno inaczej "nie da się").

Całe zadłużenie zostało spłacone i tu kuriozum nr #1 : nastąpił zwrot cashback i powstała nadpłata, której bank nie potrafi z karty przelać na normalny rachunek.

Dodatkowo kuriozum nr #2 : poinformowano mnie, że jednak bank zamieni moją starą kartę na nową tylko, że na chwilę obecną "nie wiemy jak". Sugestia, że tym razem chcę trochę mniejszy limit pozostała niezauważona.

Cała sytuacja trwa już ponad 2 tygodnie (od 14 czerwca), infolinia jest bezradna "proszę dowiadywać się w oddziale, bo my tego nie procedujemy", a oddział mówi "proszę czekać, czekamy ina instrukcje jak to zrobić".

Tutaj chciałbym właśnie podważyć mit oddziału i bezpośredniego załatwiania spraw. Jedyne co można w takim przypadku zrobić bezpośrednio to wyżyć się na niewinnym pracowniku obsługi klienta, czego jednak nie mam zamiaru robić.

Z drugiej strony ostatnie kilkanaście spraw w mBanku załatwiłem w zasadzie jedynie przez ich system www. O wszystkim można było przeczytać w historii postępu więc dokładnie wiedziałem co się dzieje i na jakim etapie jest dana sprawa. Jedyny problem miałem z formatem wyciągów, bo udało się dopiero po 3 reklamacji. Tym niemniej wszystkie procesy przebiegały sprawniej i wygodniej.
Po podpisaniu umowy ramowej, bank jakoś sam wyliczył sobie moją zdolność (zdziwiło mnie, że jest ona taka wysoka, bo przecież nie wpływa tam moje wynagrodzenie, a jedynie jakieś tam środki na przelewy, sporadycznie wpłaty za aukcje Allegro, plus kiedyś coś na rachunki oszczędnościowe - to ostatnie już nieaktualne).
Swobodna zmiana limitu na KK odbywa się w zasadzie sama (czeka się 1-2 dni), auto ubezpieczyłem sam itp.
Całą resztę spraw załatwiałem korespondencyjnie i poza jedną wpadką chyba 5 lat temu, nic dziwnego mi się w mBanku nie stało.
A oddziałów nie mają. Szkoda, że ich oferta trochę podupadła choć niektóre produkty mają nadał całkiem fajne.

--
Mithos

Data: 2010-06-01 09:30:46
Autor: xbartx
Alior - zmiana typu KK - jako¶ć obsługi
Dnia Tue, 01 Jun 2010 11:06:31 +0200, Mithos napisał(a):

Nie tak dawno temu zorientowałem się, że nie wyrobię limitu, który bank
ustalił do zwolnienia z opłaty rocznej (30k PLN) - wcześniej bank
zmienił próg z 20k do 30k PLN. (...)

W Aliorze z kk tak jest. Jak zmieniałem dzień rozliczenia dla kk, to też mi po prostu zamknęli kartę i wydali nową, więc nie ma się co dziwić. Lepiej wydaj ten cashback ze starej kk po prostu jakoś i złóż wniosek o nową kk, będzie szybciej.

Hłe hłe minęło parę m-c w nowym banku i Mithos już zaczyna narzekać co niewątpliwie wiąże się ze zmianami ;) To gdzie tym razem emigrujesz?

--
xbartx

Data: 2010-06-01 17:05:19
Autor: Mithos
W dniu 2010-06-01 11:30, xbartx pisze:
[...]

Ale karta jest zamknięta więc nie mam jak wydać czegokolwiek.

Hłe hłe minęło parę m-c w nowym banku i Mithos już zaczyna narzekać co
niewÄ…tpliwie wiÄ…ĹĽe siÄ™ ze zmianami ;) To gdzie tym razem emigrujesz?

Nie parę miesięcy, a już chyba ponad rok :)

--
Mithos

Data: 2010-06-01 15:28:00
Autor: xbartx
Dnia Tue, 01 Jun 2010 17:05:19 +0200, Mithos napisał(a):

Ale karta jest zamknięta więc nie mam jak wydać czegokolwiek.

A to dupa, musisz czekać na ich ruch. A w tym zwietrzałym i marnym Polbanku cashback jest dopisywany razem z generowaniem wyciągu hłe hłe.

Nie parę miesięcy, a już chyba ponad rok :)

Uuu no to prawie jak wyrok!

Data: 2010-06-01 17:33:06
Autor: Mithos
W dniu 2010-06-01 17:28, xbartx pisze:
A to dupa, musisz czekać na ich ruch. A w tym zwietrzałym i marnym
Polbanku cashback jest dopisywany razem z generowaniem wyciągu hłe hłe.

To czekam już od 14 maja i nie wiem czy się doczekam. Wyjdzie tak, że karty się nie będzie dało zamknąć, a bank nie będzie umiał tego przelać na rachunek osobisty i tak to będzie wisiało bez ładu i składu.

Ja wypowiedzenie złożyłem i mnie to nie interesuje, w razie złoże stosowną reklamację, a później będę działał gdzie indziej.

Uuu no to prawie jak wyrok!

Tandem Alior + mBank sprawdza mi się całkiem nieźle. Chociaż mógłbym zamienić Aliora na coś innego, bo bezpłatność bankomatów to teraz żaden rarytas, a do niczego innego ich konta nie używam (pomijając KK, której aktualnie nie mam i jak tak dalej pójdzie to nie będę miał, bo stracę cierpliwość).

--
Mithos

Data: 2010-06-01 20:46:05
Autor: xbartx
Dnia Tue, 01 Jun 2010 17:33:06 +0200, Mithos napisał(a):

Tandem Alior + mBank sprawdza mi się całkiem nieźle. Chociaż mógłbym
zamienić Aliora na coś innego, bo bezpłatność bankomatów to teraz żaden
rarytas, a do niczego innego ich konta nie uĹĽywam (pomijajÄ…c KK, ktĂłrej
aktualnie nie mam i jak tak dalej pójdzie to nie będę miał, bo stracę
cierpliwość).

Jak z Aliorem Ci nie pĂłjdzie to wtedy test dbnetu albo moĹĽe nowa promocja w Citi?

Data: 2010-06-01 20:55:03
Autor: Olgierd
Alior - zmiana typu KK - jako¶ć obsługi
Dnia Tue, 01 Jun 2010 20:46:05 +0000, xbartx napisał(a):

Tandem Alior + mBank sprawdza mi się całkiem nieĽle. Chociaż mógłbym
zamienić Aliora na co¶ innego, bo bezpłatno¶ć bankomatów to teraz żaden
rarytas, a do niczego innego ich konta nie używam (pomijaj±c KK, której
aktualnie nie mam i jak tak dalej pójdzie to nie będę miał, bo stracę
cierpliwo¶ć).

Jak z Aliorem Ci nie pójdzie to wtedy test dbnetu albo może nowa
promocja w Citi?

A póĽniej tournee po bankach gminnych.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-06-01 20:59:16
Autor: xbartx
Alior - zmiana typu KK - jako¶ć obsługi
Dnia Tue, 01 Jun 2010 20:55:03 +0000, Olgierd napisał(a):

A później tournee po bankach gminnych.

Skoro pojawiają się wisienki to trzeba wyjadać a że liczba banków w pl jest skończona, to w końcu historia musi zatoczyć koło ;)

Data: 2010-06-01 23:05:37
Autor: Mithos
W dniu 2010-06-01 22:46, xbartx pisze:
Jak z Aliorem Ci nie pĂłjdzie to wtedy test dbnetu albo moĹĽe nowa promocja
w Citi?

Alior mam do wypłat z bankomatów i do tego mi się sprawdza :) Ostatnio wypłacam sporo, a ich karta przez cały rok zawiodła mnie "aż" raz. Natomiast na KK to głównie zarabia bank, ja niewiele (jedynie cashback, który teraz na nowych zasadach będzie mi dawał marginalny bonus) więc mogę się bez tego obejść, zwłaszcza że dotychczas zapasowa karta mBanku okazuje się sprawdzać zupełnie wystarczająco. Najwyżej sobie jeszcze zwiększę limit.

Natomiast nie wiem jak się to będzie opłacać bankowi, bo nic na mnie nie zarobią (na ROR trzymam tyle, że opłata miesięczną za kartę się niweluje i coś tam zostaje), innych produktów u nich nie mam, a wypłat dokonuję sporo i to na małe kwoty :) Ale to już problem Aliora :)

Nawet chciałem założyć konto w BZWBK żeby zgarnąć 100 PLN, myślałem też o nowej KK DBNET (partnerska z PC) ale jakoś mi się nie chce :) Chyba się na to wszystko robię za stary i zbyt leniwy :)

--
Mithos

Data: 2010-06-02 01:01:12
Autor: Animka
[...]

Ale w Aliorze jest hydraulik, szklarz, lekarz i specjalista od naprawy AGD za darmo w ramach Assistance.

--
animka

Data: 2010-06-01 18:36:05
Autor: Animka
W dniu 2010-06-01 17:05, Mithos pisze:

Hłe hłe minęło parę m-c w nowym banku i Mithos już zaczyna narzekać co
niew±tpliwie wi±że się ze zmianami ;) To gdzie tym razem emigrujesz?

Nie parę miesięcy, a już chyba ponad rok :)

Tak zachwalali tego Aliora, że założyłam tam pod koniec maja konto (rezygnuję z ING). Przedtem czytałam, że nie ma żadnych opłat. A teraz widzę na stronie Aliora: 5 zł miesięcznie za kartę. Czy te 5 zł to faktycznie za kartę debetow± do konta pobieraj±?

--
animka

Data: 2010-06-01 19:18:45
Autor: Mithos
W dniu 2010-06-01 18:36, Animka pisze:
[...]

Je¶li nie spełnisz pewnych warunków to za kartę zapłacisz nie 5 PLN, a 9 PLN :)

Pocieszeniem jest lokata nocna, które odpowiada rzeczywistemu oprocentowaniu rachunku na poziomie 2,5%.

--
Mithos

Data: 2010-06-01 21:00:07
Autor: Animka
W dniu 2010-06-01 19:18, Mithos pisze:
Je¶li nie spełnisz pewnych warunków to za kartę zapłacisz nie 5 PLN, a 9
PLN:)

Pocieszeniem jest lokata nocna, które odpowiada rzeczywistemu
oprocentowaniu rachunku na poziomie 2,5%.

Nie miałam tego w ING Banku. Co to jest ta lokata nocna?
Jaki¶ lokowanie pieniędzy na procent? Przy rejestracji konta osobistego nie zaznaczyłam tej opcji.

--
animka

Data: 2010-06-01 23:20:52
Autor: Mithos
W dniu 2010-06-01 21:00, Animka pisze:
Nie miałam tego w ING Banku. Co to jest ta lokata nocna?
Jaki¶ lokowanie pieniędzy na procent? Przy rejestracji konta osobistego
nie zaznaczyłam tej opcji.

Połowa ¶rodków w nocy pracuje na 5%. Czyli wychodzi na to samo jakby cało¶ć pracowała na 2,5% przez cały dzień.

--
Mithos

Data: 2010-06-02 01:11:50
Autor: Animka
W dniu 2010-06-01 23:20, Mithos pisze:

Połowa ¶rodków w nocy pracuje na 5%. Czyli wychodzi na to samo jakby
cało¶ć pracowała na 2,5% przez cały dzień.

Ale chyba nie na koncie osobistym?
Jeszcze nie jestem obeznana, bo pieni±dze mi wpłyn± pierwszy raz dopiero pod koniec czerwca.

Tak przy okazji dodam (fakt, że nie na temat), iż pozbyłam się w Polbanku "Kredytu Bezpiecznego" i już mi nie będ± zabierali co m-c 10 zł. za kartę + ok. 40 zł odsetek. Jednak sporo na mnie zarobili i żałuję, że tego nie zrobiłam wcze¶niej.

--
animka

Data: 2010-06-01 11:38:10
Autor: MK
Alior - zmiana typu KK - jako¶ć obsługi
On 1 Cze, 11:06, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Całe zadłużenie zostało spłacone i tu kuriozum nr #1 : nast±pił zwrot
cashback i powstała nadpłata, której bank nie potrafi z karty przelać na
normalny rachunek.

Ja to przewidzialem i dlatego trzymam karte do czasu kiedy rozliczy
sie cashback, wtedy splace reszte i karte zamykam. Wisza co prawda
jeszcze moje 2 reklamacje ale po prostu na wypowiedzeniu podam numer
rachunku i po sprawie :). Generalnie przecietny ten caly Alior jest
malo bankow bylo z ktorymi wytrzymalem mniej niz rok. Najszybciej
zamknalem karte w Rajfim, ale to bylo zwiazane z tym, ze musialem
limity redukowac, a nie wina banku.

MK

Data: 2010-06-01 11:51:43
Autor: Kamil Jońca
Alior - zmiana typu KK - jako¶ć obsługi
Mithos <fake@adres.pl> writes:

[...]
Za to w multi ostatnio w pozycji wnioski pojawiło się: "ZŁÓŻ WNIOSEK O
ZMIANĘ TYPU KARTY KREDYTOWEJ W RAMACH POSIADANEGO LIMITU" :P

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.

Data: 2010-06-01 12:09:08
Autor: neoniusz
Alior - zmiana typu KK - jako¶ć obsługi
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hu2iir$mt0$1news.onet.pl...
Postanowiłem więc kartę zamkn±ć i wyrobić now± (tym razem Silver z mniejszymi progami). Złożyłem w placówce stosowne wypowiedzenie i jednocze¶nie wniosek o now± KK (tak też mi polecono zrobić, bo podobno inaczej "nie da się").

Hmm. To czuje, ze czeka mnie cos podobnego. Wyrobilem sobie karte silver, ale jeszcze jej nie aktywowalem (dostalem ja przedwczoraj). Pozniej zauwazylem, ze jak wezme motokarte, to dostane bonus 100zl i to wlasnie te karte chcialbym miec. Zastanawiam sie czy jak zrezygnuje z tej karty to nalicza jakies koszty? W umowie jest cos o "zwrocie oplaty za wydanie", ale wedlug cennika ta oplata to 0zl.

Alior - zmiana typu KK - jakość obsługi