Alior & zmiany na gorsze

Data: 2009-12-16 13:34:54
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
Wszystko w poniższym linku. Trochę trzeba będzie zapłacić za przyjemno¶ć
korzystania ze wszystkich bankomatów :)

http://pb.pl/2/a/2009/12/16/Alior_budzi_sie_ze_snu?readcomment=1#comment

PS.
Czy co panowie i panie dbnet gór± po planowanych modyfikacjach TOiP?

Data: 2009-12-16 14:35:31
Autor: Kamil Kosiński
Alior & zmiany na gorsze
Na stronie banku s± już szczegóły.

Data: 2009-12-16 14:51:06
Autor: MarekZ
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Kamil Kosiński" <k.kosinski@i.tak.dalej> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.u409dhcxbpxje0@komputerek...
Na stronie banku s± już szczegóły.

Z tego co rozumiem jeżeli zamkniemy kartę debetow± rachunek nadal pozostaje bezpłatny. A pakiet Assistance jest przypisany do rachunku a nie do karty. To wersja optymistyczna.

Dla karty kredytowej pojawia się opłata za nieużywanie (podobnie jak w BPH) tylko w BPH s± dwie transakcje a tu cztery.

Data: 2009-12-16 06:26:01
Autor: mucher
Alior & zmiany na gorsze
On Dec 16, 2:51 pm, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "Kamil Kosiński" <k.kosin...@i.tak.dalej> napisał w wiadomo¶ci
> [...]

bezpłatny. A pakiet Assistance jest przypisany do rachunku a nie do karty.

Tyle że musisz jeszcze spełniać kryterium "głównego banku". A w ogóle
to eksperymentował kto¶ może z tymi bardziej egzotycznymi
ubezpieczeniami które obecnie dostępne sa w KK Aliora? (np. najniższa
cena)?

Dla karty kredytowej pojawia się opłata za nieużywanie (podobnie jak w BPH)
tylko w BPH s± dwie transakcje a tu cztery.

I jak rozumiem to dodatkowa opłata - oprócz tej za wznowienie karty?
Innymi słowy sporadycznie używana karta to 95 złotych rocznie za
główn±, 80 za dodatkow±.

No i dla korzystaj±cych z k. odnawialnego - 1.6% to niespecjalnie
tanio jest - abstrahuj±c od oprocentowania.

mucher

Data: 2009-12-16 15:37:33
Autor: MarekZ
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:86213770-24f0-45e2-9643-7443d0110c03@t42g2000vba.googlegroups.com...

Tyle że musisz jeszcze spełniać kryterium "głównego banku". A w ogóle

A ciekawe czy Assistance działałby tylko w tych miesi±cach kiedy kryterium byłoby spełnione a w pozostałych nie. Innymi słowy: co spowoduje niespełnienie kryterium w jednym z miesięcy.

I jak rozumiem to dodatkowa opłata - oprócz tej za wznowienie karty?
Innymi słowy sporadycznie używana karta to 95 złotych rocznie za
główn±, 80 za dodatkow±.

Zależnie od rodzaju karty. Do 60 zł kary za nieużywanie + roczna opłata za wydanie/wznowienie.

No i dla korzystaj±cych z k. odnawialnego - 1.6% to niespecjalnie
tanio jest - abstrahuj±c od oprocentowania.

1,6% to tanio nie jest ale i wyj±tkowo drogo też nie.

Widzę, że jest więcej tego miodu. Mniej darmowych przelewów... Dodatkowe 15 zł rocznie za karty debetowe. Dobrze że zamykać karty można przez net, bo by się kolejki w oddziałach porobiły. Ja tam już dzisiaj zamkn±łem dwie aliorowe karty debetowe. :)

Saldo papierów warto¶ciowych w BM nie wlicza się do limitów zwalniaj±cych, podobnie jak w ING. A np. w Multi się wlicza.

Data: 2009-12-16 20:52:57
Autor: Bogdan B.
Alior & zmiany na gorsze
W dniu 2009-12-16 15:37, MarekZ pisze:

Saldo papierów wartościowych w BM nie wlicza się do limitów
zwalniajÄ…cych, podobnie jak w ING. A np. w Multi siÄ™ wlicza.

Zwalniających w Multi z opłaty za prowadzenie rachunku?
A skąd ta informacja bo w TOiP pisze "wartość ulokowanych środków w MultiBanku na rachunkach oszczędnosciowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych oraz depozytowych, bezposrednio powiazanych z MultiKontem"?
Wiesz jak to jest z funduszami inwestycyjnymi, zaliczajÄ… siÄ™?

Data: 2009-12-16 21:02:22
Autor: MarekZ
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hgbefc$4b3$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Tak mi niby powiedział doradca w oddziale, ale nie można im do końca wierzyć, a testować nie testowałem, bo to mój główny rachunek i chcąc nie chcąc spełniam też automatycznie kryterium obrotów.

Data: 2009-12-16 21:49:01
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

[...]

środki w TFI i na rachunku maklerskim nie wliczają się do wartości ulokowanych środków, które zwalniają z opłaty za prowadzenie konta

RobertS

Data: 2009-12-17 02:20:34
Autor: Krzysiek
Alior & zmiany na gorsze
On 16 Gru, 15:37, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

A ciekawe czy Assistance działałby tylko w tych miesi±cach kiedy kryterium
byłoby spełnione a w pozostałych nie. Innymi słowy: co spowoduje
niespełnienie kryterium w jednym z miesięcy.

Ciekawe jak się spełnia to kryterium.
Kiedy przelew wynagrodzenia to jest przelew wynagrodzenia. Ma być
odpowiedni opis?

Albo, jak kto¶ dostaje wynagrodzenie ostatniego dnia miesi±ca i raz
wynagrodzenie spóĽni się o jeden dzień to za ten miesi±c  zapłaci się
wyższ± opłatę za konto (zakładaj±c niespełnienie pozostałych
warunków).

Wystarczy zablokować kartę w internecie by nie płacić? Ciekawe do
którego dnia za dany miesi±c trzeba to zrobić? Czy zablokowan± kartę
można potem w necie odblokować czy też trzeba i¶ć do oddziału po now±?

Data: 2009-12-16 18:20:36
Autor: wiatrak
Alior & zmiany na gorsze

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgao64$pb7$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Dla karty kredytowej pojawia się opłata za nieużywanie (podobnie jak w BPH) tylko w BPH s± dwie transakcje a tu cztery.

Kwota znosz±ca opłatę roczn± za KK skoczyła z 10 na 30 tysięcy, czy ja co¶ Ľle zrozumiałem?

wiatrak

Data: 2009-12-16 09:40:23
Autor: Clegan
Alior & zmiany na gorsze
On 16 Gru, 18:20, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
Użytkownik "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> napisał w wiadomo¶cinews:hgao64$pb7$1srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
> BPH) tylko w BPH s± dwie transakcje a tu cztery.

Kwota znosz±ca opłatę roczn± za KK skoczyła z 10 na 30 tysięcy, czy ja co¶
Tu chodzi o zniesienie opłaty za wznowienie - opłata za korzystanie to
osobna sprawa:
"Nowa Taryfa Opłat i Prowizji (TOiP) dla Klientów Indywidualnych,
która obowi±zywać będzie od 1 stycznia 2010 r., wprowadza także zmiany
dotycz±ce kart kredytowych, m.in. miesięczn± opłatę za obsługę każdego
rodzaju karty kredytowej, która wyniesie 5 złotych. Opłata ta nie
zostanie pobrana pod warunkiem wykonania i zaksięgowania min. 4
transakcji bezgotówkowych kart± kredytow± w danym cyklu
rozliczeniowym. Zmianie ulegnie także roczny wolumen transakcji
zwalniaj±cy z opłaty za wznowienie karty MasterCard Silver i
MasterCard Gold. Wyniesie on odpowiednio 15 tys. zł oraz 30 tys.
złotych."

Wytrzymali rok - teraz zaczynaj± zwiększać wymagania. My¶lałem, że się
bardziej postaraj±.
Czekam teraz na nowy bank Raiffeisena - je¶li faktycznie nastawi± się
na depozyty top może być ciekawa oferta.

Data: 2009-12-16 10:07:13
Autor: mucher
Alior & zmiany na gorsze
On Dec 16, 6:20 pm, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
U ytkownik "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> napisa w wiadomo cinews:hgao64$pb7$1srv.cyf-kr.edu.pl...

> Dla karty kredytowej pojawia si op ata za nieu ywanie (podobnie jak w
> BPH) tylko w BPH s dwie transakcje a tu cztery.

Kwota znosz ca op at roczn za KK skoczy a z 10 na 30 tysi cy, czy ja co
le zrozumia em?

Na 15 tysięcy

Pytanie jeszcze czy te 4 transalcje  liczyć będ± dla każdej karty
osobno - czy też niezależnie od tego czy główna/dodatkowa (pewnie to
pierwsze).

mucher

Data: 2009-12-16 17:47:44
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
Kamil Kosiński pisze:
Na stronie banku s± już szczegóły.

Jak dla mnie dno. Trzeba będzie dla zasady znowu zmienić bank.

--
Mithos

Data: 2009-12-16 16:58:46
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Wed, 16 Dec 2009 17:47:44 +0100, Mithos napisał(a):

Kamil Kosiński pisze:
Na stronie banku są już szczegóły.

Jak dla mnie dno. Trzeba będzie dla zasady znowu zmienić bank.

Cholera wszystko przez Ciebie! Musiałeś się z tego Multi wyprowadzać ;)

--
xbartx

Data: 2009-12-16 18:03:55
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
xbartx pisze:
Cholera wszystko przez Ciebie! Musiałeś się z tego Multi wyprowadzać ;)

Ciekawe co następne z mojego powodu zepsują :D

Tak w zasadzie to ja najwięcej i tak wypłacam z Euronetów (bo od razu księgują). A np. ING przestały mi całkowicie działać (tzn. karta Alior w nich przestała działać). W bonusie podwyżka opłaty.

--
Mithos

Data: 2009-12-16 22:24:17
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Wed, 16 Dec 2009 18:03:55 +0100, Mithos napisał(a):

Tak w zasadzie to ja najwięcej i tak wypłacam z Euronetów (bo od razu
księgują). A np. ING przestały mi całkowicie działać (tzn. karta Alior w
nich przestała działać). W bonusie podwyżka opłaty.

Ja do darmowych wypłat w pl mam aktualnie dbnet i dopóki nie popsują to będę używał, bo działa bez zarzutu.

--
xbartx

Data: 2009-12-17 00:25:57
Autor: Erazmus
Alior & zmiany na gorsze
On 16 Gru, 23:24, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> księguj±). A np. ING przestały mi całkowicie działać (tzn. karta Alior w
> nich przestała działać). W bonusie podwyżka opłaty.

Ja do darmowych wypłat w pl mam aktualnie dbnet i dopóki nie popsuj± to
będę używał, bo działa bez zarzutu.

Nie wiadomo jak długo oferta Dbneta  będzie tak dobra bo ci±gle DB
zmienia swoje TOiP dla różnych grup klientów.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-17 11:31:09
Autor: TZ
Alior & zmiany na gorsze
Cze¶ć Erazmusie!

W czwartek, 17 grudnia 2009, o godz. 09:25:57, napisałe¶ na temat: "Alior &
zmiany na gorsze"
Erazmus jacek.erazmus@gmail.com, news:b6a1ef7e-fd54-47f7-8a42-68c1f95773c5s20g2000yqd.googlegroups.com

http://www.dziennik.pl/gospodarka/article507567/Duzy_bank_zlupi_swoich_klientow.html

"Wyższa kultura bankowo¶ci" - reklamował się Alior. Okazuje się jednak, że
za wysok± kulturę trzeba sporo zapłacić. Za kartę trzeba będzie zapłacić aż
5 złotych, je¶li jednak kto¶ nie przelwa na konto pensji, to zapłaci 9
złotych. Do tego trzeba jeszcze dołożyć złotówkę za sprawdzenie konta w
bankomacie - oburza się gazeta.pl

--
Hej!
TZ

- Car id±c do celu opierał się na mordzie. -

Data: 2009-12-17 05:15:27
Autor: Erazmus
Alior & zmiany na gorsze

Erazmus jacek.eraz...@gmail.com,news:b6a1ef7e-fd54-47f7-8a42-68c1f95773c5s20g2000yqd.googlegroups.com

[...]

Najlepszy jest argument o inflacji , która wyniosła ok.3 % dlatego
podnosz± opłatę o kartę o 300 % :)

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-17 18:51:55
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
xbartx pisze:
Ja do darmowych wypłat w pl mam aktualnie dbnet i dopóki nie popsują to będę używał, bo działa bez zarzutu.

Tylko zakładać teraz nowe konto, użerać się z tym i pilnować aby wszystko było ok, po to aby zaoszczędzić 24 PLN to jest trochę bezsensu i można to robić jedynie w imię zasad :)

Inna sprawa, że np. moja MC PayPass przestała działać np. w bankomatach ING.

Natomiast jak na KK zmniejszą cashback i zwiększą limity wymagane do zwolnienia z opłaty rocznej to już rezygnacja z takiej karty ma znacznie większy sens.

Dodatkowo muszę z przykrością powiedzieć, że aktualnie nawet najdrobniejsze płatności KK Alior wymagają autoryzacji online, a do niedawna było bardzo ciekawie, bo wszystko szło offline i czas autoryzacji wynosił praktycznie nic.

--
Mithos

Data: 2009-12-17 19:28:16
Autor: MK
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hgdr43$6sb$1news.onet.pl...

[...]

U mnie w bufecie w miejscu pracy zawsze ciagle offline. Kilka pierwszych transakcji przeszlo online a potem offline... nawet gdy zmienil sie operator... W innych miejscach online...

MK

Data: 2009-12-17 19:03:15
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Thu, 17 Dec 2009 19:28:16 +0100, MK napisał(a):

U mnie w bufecie w miejscu pracy zawsze ciagle offline. Kilka pierwszych
transakcji przeszlo online a potem offline... nawet gdy zmienil sie
operator... W innych miejscach online...

Ja ostatnio testowałem i ten on/off line jest jakiś czasowy. Dłużej nie użwałem kk i jak kupowałem w empiku przekrój to poszło online. Później się okazało, że koleżanka też chce przekrój i za jakieś 30 min już poszło offline. Może tutaj jest trop i jakaś analogia?

--
xbartx

Data: 2009-12-18 09:17:13
Autor: Olgierd
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Thu, 17 Dec 2009 19:03:15 +0000, xbartx napisał(a):

U mnie w bufecie w miejscu pracy zawsze ciagle offline. Kilka
pierwszych transakcji przeszlo online a potem offline... nawet gdy
zmienil sie operator... W innych miejscach online...

Ja ostatnio testowałem i ten on/off line jest jaki¶ czasowy. Dłużej nie
użwałem kk i jak kupowałem w empiku przekrój to poszło online. PóĽniej
się okazało, że koleżanka też chce przekrój i za jakie¶ 30 min już
poszło offline. Może tutaj jest trop i jaka¶ analogia?

To chyba nie jest tak, że każda transakcja, w każdym punkcie (albo chociaż w tym samym). Pewnie jest jaki¶ algorytm na zasadzie "nie więcej niż 2/5 transakcji, na kwotę nie większ± niż X złotych..."

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-18 14:54:49
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:17:13 +0000, Olgierd napisał(a):

To chyba nie jest tak, ĹĽe kaĹĽda transakcja, w kaĹĽdym punkcie (albo
chociaż w tym samym). Pewnie jest jakiś algorytm na zasadzie "nie więcej
niż 2/5 transakcji, na kwotę nie większą niż X złotych..."

Możliwe, ale w Pawle i Gawle mam to samo. Jak dłużej nie kupuje śniadania, to pierwsza idzie online a na następny dzień już jest off.

--
xbartx

Data: 2009-12-18 07:20:25
Autor: Erazmus
Alior & zmiany na gorsze
On 18 Gru, 15:54, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Możliwe, ale w Pawle i Gawle mam to samo. Jak dłużej nie kupuje
¶niadania, to pierwsza idzie online a na następny dzień już jest off.

Ja dzi¶ zamówiłem do mojej karty Polbank Era Paypass aby korzystać z
płatno¶ci offline .

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-18 07:31:15
Autor: fiki
Alior & zmiany na gorsze
On 18 Gru, 16:20, Erazmus <jacek.eraz...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ¶niadania, to pierwsza idzie online a na następny dzień już jest off.

Ja dzi¶ zamówiłem do mojej karty Polbank Era Paypass aby korzystać z

to sie chyba troche zdziwisz bo era paypass nie dziala offline.

Data: 2009-12-18 07:43:24
Autor: Erazmus
Alior & zmiany na gorsze
On 18 Gru, 16:31, fiki <bartlomiej.wie...@googlemail.com> wrote:

> [...]

> pozdrawiam,
> Erazmus

to sie chyba troche zdziwisz bo era paypass nie dziala offline

To jak rozumieć to :
Gdy zbliżysz minikartę do terminala , płatno¶ć jest od razu przesyłana
bezprzewodowo do sieci Mastercad. ?

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-18 20:47:38
Autor: MK
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Erazmus" <jacek.erazmus@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:5670cb1a-67cd-4581-b4d0-acc5dff7cc05a21g2000yqc.googlegroups.com...

To jak rozumieć to :
Gdy zbliżysz minikartę do terminala , płatno¶ć jest od razu przesyłana
bezprzewodowo do sieci Mastercad. ?

ze nastepuje autoryzacja bez weryfikacji? Jesli beda chodzily tylko online to szybko sie z nia pozegnam...

MK

Data: 2009-12-16 16:42:02
Autor: ATZ Rzeszow
Alior & zmiany na gorsze
A wlasnie sie zastanawialem czy likwidowac EB czy Aliora...
Pytanko takie: likwidowal juz ktos konto w aliorze? Trzeba osobiscie do oddzialu czy wystarczy list (tylko gdzie do oddzialu czy centrali?) ps konto otwierane przez net

GP

Data: 2009-12-16 09:16:08
Autor: Erazmus
Alior & zmiany na gorsze
On 16 Gru, 16:42, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote:
[...]

Ja zamykam od ponad miesi±ca i nie mog± zamkn±ć. Gdy pojawiłem się w
oddziale na pocz±tku listopada nie mogli zamkn±ć bo nie rozliczyła się
wypłata z  bankomatu więc obiecali zamkn±ć w ci±gu 30 dni ale widać
dni licz± chyba inaczej bo konta nadal mam niezamknięte.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-16 17:48:37
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
ATZ Rzeszow pisze:
[...]

Zawsze wystarczy wysłać list polecony za potwierdzeniem odbioru do centrali (lub nawet do oddziału). To nie jest sprawa klienta jak oni to dalej rozwi±ż± :)

--
Mithos

Data: 2009-12-16 17:15:18
Autor: Konrad N.S.
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgailk$cqc$2news.interia.pl...

Wszystko w poniższym linku. Trochę trzeba będzie zapłacić za przyjemno¶ć
korzystania ze wszystkich bankomatów :)
http://pb.pl/2/a/2009/12/16/Alior_budzi_sie_ze_snu?readcomment=1#comment

z 3 na 5zł?
 do przeżycia. za BEZPROWIZYJNˇ wypł±tę z KAŻDEGO bankomatu w dowolnym miejscu (pl) i momencie, dowolnie drobna kwota (10/20/50) to nie jest duża opłata.

Data: 2009-12-16 17:18:33
Autor: Konrad N.S.
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgb10s$r25$1opal.icpnet.pl...

[...]

VW bank daje (jesli się nic nie zmieniło) to samo za 5pln, pod warunkiem wypłaty 400 i więcej pln.

lukas ma konto podrózne, wypłaty za darmo, ale opłata za konto wysoka strasznie.

bo¶ też ma konto ze wszystkimi bankomatami za darmo, ale  tam nie wiem ile się płaci i czy jest to dobre konto - może kto¶ podpowie.

czy s± jeszcze inne banki i konta, gdzie s± darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów w PL przy podobnej opł±cie za konto, powiedzmy tak jak w starym poczciwym fortisie do 8~10pln/m-c?

Data: 2009-12-16 16:57:43
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Wed, 16 Dec 2009 17:18:33 +0100, Konrad N.S. napisał(a):

czy są jeszcze inne banki i konta, gdzie są darmowe wypłaty ze
wszystkich bankomatów w PL przy podobnej opłącie za konto, powiedzmy tak
jak w starym poczciwym fortisie do 8~10pln/m-c?

W dbnet narazie jest są wszystkie bankomaty na świecie za darmo i wystarczy tylko raz w miesiącu wypłacić dowolną kwotę z dowolnego bankomatu, aby uniknąć miesięcznej opłaty 5 pln za kartę. W Nordea jest 1,5 pln za kartę i bankomaty w pl darmowe wszystkie.

--
xbartx

Data: 2009-12-16 17:33:30
Autor: mx
Alior & zmiany na gorsze, VW bez zmian
VW bank daje (jesli się nic nie zmieniło) to samo za 5pln, pod warunkiem wypłaty 400 i więcej pln.

W VW Bank minimum 400 zł jest nadal, ale konto i karta s± całkowicie bezpłatne - PLN 0.00 rocznie.

Pzdr.

Data: 2009-12-16 18:13:46
Autor: Kamil Kosiński
Alior & zmiany na gorsze
Dnia 16-12-2009 o 17:18:33 Konrad N.S. <najswiezy@op.pl> napisał(a):

czy s± jeszcze inne banki i konta, gdzie s± darmowe wypłaty ze  wszystkich bankomatów w PL przy podobnej opł±cie za konto, powiedzmy tak  jak w starym poczciwym fortisie do 8~10pln/m-c?

Toyota. Ale nie więcej niż trzy wypłay w miesi±cu. Karta 30 zł rocznie,  ale to karta wypukła.

Data: 2009-12-16 18:27:20
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Konrad N.S." news:hgb16u$r4u$1opal.icpnet.pl

czy s± jeszcze inne banki i konta, gdzie s± darmowe wypłaty ze wszystkich
bankomatów w PL przy podobnej opł±cie za konto, powiedzmy tak jak w starym
poczciwym fortisie do 8~10pln/m-c?

dbnet za free!

Data: 2009-12-16 17:29:29
Autor: ATZ Rzeszow
Alior & zmiany na gorsze

z 3 na 5zł?
do przeżycia. za BEZPROWIZYJNˇ wypł±tę z KAŻDEGO bankomatu w dowolnym miejscu (pl) i momencie, dowolnie drobna kwota (10/20/50) to nie jest duża opłata.

z 3 na 5 lub z 3 na 9pln bez oscylatora na 2000pln
dla mnie osobiscie taka zmiana powoduje przesiadke na eurobank z 1pln za wyplate
a co do VWbankdirect to chyba oplata za ekonto w pakiecie standard od pewnego czasu wynosi 0pln

GP

Data: 2009-12-16 18:26:56
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Konrad N.S." news:hgb10s$r25$1opal.icpnet.pl

z 3 na 5zł?
 do przeżycia. za BEZPROWIZYJNˇ wypł±tę z KAŻDEGO bankomatu w dowolnym
miejscu (pl) i momencie, dowolnie drobna kwota (10/20/50) to nie jest duża
opłata.

Jak najbardziej do przeżycia, ale po co płacić za co¶ co gdzie indziej jest
za free (przynajmniej na razie).
Oczywi¶cie wszystko też rozbija się o to, do czego dane konto ma służyć jego
posiadaczowi.

Data: 2009-12-16 17:29:12
Autor: Bogdan
Alior & zmiany na gorsze
On Wed, 16 Dec 2009 13:34:54 +0100, Valdi wrote:

PS.
Czy co panowie i panie dbnet gór± po planowanych modyfikacjach TOiP?

3 miesi±ce temu założyłem konto w Aliorze. Wchodzę na stronkę...nie ma co, piękny prezent noworoczny od banku:/

Wła¶nie wyklikałem założenie konta w dbNET. Jak długo będę czekał na kuriera? Jaki mieli¶cie czas oczekiwania?

--
Bogdan

Data: 2009-12-16 18:41:54
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Bogdan" news:hgb5d8$1dki$1news2.ipartners.pl

Wła¶nie wyklikałem założenie konta w dbNET.

Oby tylko Niemcom co¶ do głowy nie strzeliło z modyfikacj± TOiP :) (odpukać)

Data: 2009-12-16 20:14:08
Autor: Bogdan
Alior & zmiany na gorsze
On Wed, 16 Dec 2009 18:41:54 +0100, Valdi wrote:

Oby tylko Niemcom co¶ do głowy nie strzeliło z modyfikacj± TOiP :)
(odpukać)

Rozmawiaj±c z "ynfolyni±", to zapytałem: kiedy nowy TOiP? :) W odpowiedzi usłyszałem, że w grudniu wprowadzili nowy i póki co nic nie szykuj±. Oby to była prawda:)

Data: 2009-12-16 18:52:34
Autor: Rafał
Alior & zmiany na gorsze
A wła¶nie złożyłem kolejny wniosek o podniesienie limitu na KK. Nie do¶ć, ze będ± chcieli mi cashback ¶ci±ć to jeszcze podnie¶ć kwotę do 15 tys. Tak więc prawdopodobnie wymienię to na Citi LOT (tam łatwo o zniesienie opłat, a BP chyba prosto będzie zamienić?). A co do konta... Akurat dziwnym trafem przyszła oferta ING z kontem Komfort za 0zł na rok. A już miałem kasować tego SMSa. To się chyba pani w Aliorze zdziwi jak zamiast podpisać umowę do KK zjawię się z rezygnacj±.

--
Raf

Data: 2009-12-16 20:40:50
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

[...]

szkoda wielka, bo juz sie do kk Aliora przyzwyczailem, ale nie bede na siłe robił obrotu na 15kzł, aby miec zwolnienie z limitu...karte mam wazna do 4.2010 i jezeli nowe warunki sa takie jak piszecie to poprosze o jej niewznawianie, a ror zamkne bo nie widze zadnego plusa korzystania z niego...dobrze, ze w Multi bez zmian ;-)

glowna kk bedzie u mnie Polbank Era
zapasowa Gold z EB
do tego Citek do przelewow...reszcie podziekuje

RobertS

Data: 2009-12-16 13:09:21
Autor: Bungiel
Alior & zmiany na gorsze
On Dec 16, 8:40 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

[...]

No wła¶nie, 10k było tak akurat jak dla mnie, ale 15k...No nie wiem,
zobaczymy, ale na pewno też nie będę się spinał, żeby to wykręcić.
Z fajnej ofety zrobiła się przeciętna.

Data: 2009-12-16 21:54:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Alior & zmiany na gorsze
Rafał pisze:
A wła¶nie złożyłem kolejny wniosek o podniesienie limitu na KK. Nie
do¶ć, ze będ± chcieli mi cashback ¶ci±ć to jeszcze podnie¶ć kwotę do 15
tys.

Jakto cashback ¶ci±ć? Nie doczytałem w tej informacji na www o usunięciu
cashbacku...

--
MiCHA

Data: 2009-12-16 13:06:40
Autor: Bungiel
Alior & zmiany na gorsze
On Dec 16, 9:54 pm, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Jakto cashback ¶ci±ć? Nie doczytałem w tej informacji na www o usunięciu
cashbacku...

Nie usuwaj± tylko ¶cinaj±. W tej informacji tego nie ma, bo niższy
cashback (dla nowych kart) jest już faktem od jakiego¶ czasu.

Data: 2009-12-16 23:08:26
Autor: lolekanabolek
Alior & zmiany na gorsze
Bungiel pisze:
[...]

ale mam nadzieję, że dla starych KK sprzed listopada 2009 cash back 1% bez konieczno¶ci ubezpieczenia pozostaje bez zmian??

Marcin

Data: 2009-12-16 23:16:30
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze
[...]

cokolwiek się nie zmieni użytkownicy kk musz± zostać o tym poinformowani i będ± mieli czas na milcz±cy akcept lub niewyrażenie zgody na now± toip i regulamin...skutki oczywiste

RobertS

Data: 2009-12-16 23:22:21
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
lolekanabolek pisze:
ale mam nadzieję, że dla starych KK sprzed listopada 2009 cash back 1% bez konieczno¶ci ubezpieczenia pozostaje bez zmian??

Moja KK z cashback 1% jest ważna rok. A nowa karta = nowe zasady. Co nie zmienia faktu, że nawet i teraz mog± mi go obniżyć do 0% i jedyne co ja mogę zrobić to się na to nie zgodzić czyli rozwi±zać umowę.

--
Mithos

Data: 2009-12-16 23:31:48
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

Moja KK z cashback 1% jest ważna rok. A nowa karta = nowe zasady. Co nie zmienia faktu, że nawet i teraz mog± mi go obniżyć do 0% i jedyne co ja mogę zrobić to się na to nie zgodzić czyli rozwi±zać umowę.

dokładnie tak jak piszesz ;-)
moja kk z Aliora jest wazna do kwietnia, ale jezeli skasuja payback lub wprowadze jakies chore limity lub oplaty to dziekuje bardzo...

tylko payback oraz limit zwolnienia z oplaty na rozsadnym poziomie sklonil mnie do wziecia tej karty

RobertS

Data: 2009-12-16 23:54:31
Autor: lolekanabolek
Alior & zmiany na gorsze
RobertS pisze:

[...]

moja jest ważna do sierpnia 2010, więc mam jeszcze trochę czasu
a potem się zobaczy, najwyżej się znów przeniesie kartę,
a szkoda, bo ten cashback to była jak dla mnie dobra oferta

Marcin

Data: 2009-12-17 00:01:36
Autor: MK
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgbmj4$bfa$1news.onet.pl...

Moja KK z cashback 1% jest ważna rok. A nowa karta = nowe zasady. Co nie zmienia faktu, że nawet i teraz mog± mi go obniżyć do 0% i jedyne co ja mogę zrobić to się na to nie zgodzić czyli rozwi±zać umowę.

IMHO nie jest to takie latwe. BYlaby to zmiana istotnych warunkow umowy, umowa jest terminowa, wiec powinni sie wywiazywac z niej do czasu jej wygasniecia.

MK

PS. NIe zamierzam prowadzic dyskusji na ten temat jak  w sprawie mozliwosci posiadania KK AQ, bez konta AQ. Na marginesie chcialbym poinformowac, ze juz z KK AQ zrezygnowalem, chociaz moglbym z niej korzystac jeszcze przez rok. Multi chyba mialo wielu takich cwaniakow skoro zdecydowalo sie az na zmiany w regulaminie ;).

Data: 2009-12-16 21:51:35
Autor: BK
Alior & zmiany na gorsze
On 17 Gru, 00:01, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "Mithos" <f...@adres.pl> napisał w wiadomo¶cinews:hgbmj4$bfa$1news.onet.pl...

> [...]

IMHO nie jest to takie latwe. BYlaby to zmiana istotnych warunkow umowy,
umowa jest terminowa, wiec powinni sie wywiazywac z niej do czasu jej

Pytanie czy powinnismy utozsamiac "date waznosci" karty z treminem
waznosci umowy. Bo IMO jedno z drugim ma niewiele wspolnego i umowe ma
sie jedna, bezterminowa. Jak sie konczy waznosc karty - po prostu -
bank wysyla nowa, nie ma zawieranej nowej umowy.

Data: 2009-12-17 08:28:52
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Wed, 16 Dec 2009 21:51:35 -0800, BK napisał(a):

[...]

Też mi się tak wydaje. Ja ostatnio zmieniałem dzień rozliczenia swojej kk w Aliorze - mam pierwszą jeszcze z darmowymi przelewami. Pisałem tu na grupie, że w A zmiana dnia rozliczenia wiąże się wydaniem nowej kk. No i nową mam na takich samych zasadach jak starą mimo, że termin ważności się zmienił i nr karty też.

Data: 2009-12-17 13:57:18
Autor: MK
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:0830a3f3-4e1a-476a-939b-059d52e518caj19g2000yqk.googlegroups.com...

[...]

Z moich obserwacji wynika, ze w nowych umawach o KK jest konstrukcja  umowa do....  + przedluzenia na kolejne terminy do daty waznosci karty lub po prostu do konca terminu waznosci karty. UEIP zreszta przeciez wyraznie mowi, ze w umowie znalezc sie powinien "okres, na jaki zostala zawarta umowa, i warunki jej przedluzania" Art 3 ust 2 pkt 11.
Ja co do zasady zakladam, ze umowa jest na czas waznosci karty, a w zwiazku z tym, ze jest to umowa terminowa nie powinny miec miejsca zmiany na gorsze o ile druga strona (konsument) sie na nie nie zgodzi. Jesli sie nie zgodzi nie powinno byc to traktowane rownoznacznie w wypowiedzeniem umowy przez konsumenta. Z tego co widac prawnicy czesci bankow maja podobne poglady, bo nie zmianiaja warunkow na wydanych juz kartach i czekaja do odnowienia karty lub aneksowania umowy. Kto by wygral przed sadem tego nie wiem...

MK

Data: 2009-12-17 14:06:48
Autor: MK
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgd9rm$9j7$1inews.gazeta.pl...

Uzupelniajac...

Art. 14.

1. Przez umowę o kartę płatnicz± wydawca karty płatniczej zobowi±zuje się wobec

posiadacza karty płatniczej do rozliczania operacji dokonanych przy użyciu karty

płatniczej, a posiadacz zobowi±zuje się do zapłaty kwot operacji wraz z należnymi

wydawcy kwotami opłat i prowizji lub do spłaty swoich zobowi±zań na

rachunek wskazany przez wydawcę.

2. Umowę, o której mowa w ust. 1, zawiera się na czas oznaczony.

3. Umowę, o której mowa w ust. 1, w której strony nie okre¶l± czasu jej obowi±zywania

uważa się za zawart± na okres 2 lat.

MK

Data: 2009-12-17 05:29:11
Autor: BK
Alior & zmiany na gorsze
On Dec 17, 2:06 pm, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "MK" <ma...@interia.pl> napisał w wiadomo¶cinews:hgd9rm$9j7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak tak ja sie zgadzam co do zasady. Mowie jedynie, ze niekoniecznie
data waznosci karty musi byc jednoznaczna z data koncowa okresu
obowiazywania umowy. Instrument platniczy w postaci karty to jedno,
rachunek kredytowy to drugi. IMO w sensie prawnym nic nie stoi na
przeszkodzie, zeby termin waznosci samej karty byl inny niz termin
zawarcia umowy danego rachunku [kredytowego czy np. ror], z ktorego
mozemy korzystac dzieki karcie. Przyczym mowie ogolnie nie zas o
konkretnym przypadku, bo AFIR w wiekszosci bankow w przypadku KK
termin z karty jest terminem umowy, a uwmoa przedluza sie
automatycznie.

Data: 2009-12-17 18:43:11
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
MK pisze:
IMHO nie jest to takie latwe. BYlaby to zmiana istotnych warunkow umowy, umowa jest terminowa, wiec powinni sie wywiazywac z niej do czasu jej wygasniecia.

Czyli w najlepszym razie kartę będę miał jeszcze pół roku (bo wydana na rok, a ok. pół roku już j± mam).

[...]

Tyle, ze KK AQ to była wydawana ZTCP na 3 lata.

--
Mithos

Data: 2009-12-16 22:33:48
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Wed, 16 Dec 2009 13:34:54 +0100, Valdi napisał(a):

Wszystko w poniższym linku. Trochę trzeba będzie zapłacić za przyjemność
korzystania ze wszystkich bankomatĂłw :)

http://pb.pl/2/a/2009/12/16/Alior_budzi_sie_ze_snu?readcomment=1#comment

PS.
Czy co panowie i panie dbnet gĂłrÄ… po planowanych modyfikacjach TOiP?

Rok już minął. Klientów razem z tymi zakupionym z HSBC całkiem pokaźna liczba, ale myślę, że dużo jest takich konkursowych co to 100 przytulili i teraz konto stoi odłogiem lub minimalnie aktywne bo i tak za friko. Pozbędą się ich pewnie a przy okazji jeszcze trochę pociągną zanim się zorientują ile muszą płacić ;)
Pierwsze miejsce w różnych "rankingach" chyba pójdzie się ...
Ale fakt - oferta z dobre i wyróżniającej robi się mocno przeciętna z jakże wkurzającymi warunkami do spełnienia. Cóż trzeba się rozglądać powoli za nową przystanią ;) Chociaż ja już debetówkę aliora zastrzegłem bez małe z 2 m-c temu czyżby dobre przeczucie? ;)

--
xbartx

Data: 2009-12-16 23:39:09
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

Rok już minął. Klientów razem z tymi zakupionym z HSBC całkiem pokaźna liczba, ale myślę, że dużo jest takich konkursowych co to 100 przytulili i teraz konto stoi odłogiem lub minimalnie aktywne bo i tak za friko.

Np. moje konto tak wygląda...póki co nie mam motywacji, aby je zamykać.

[...]

to ja miałem lepsze przeczucie, nawet swojej nie aktywowałem ;-)

RobertS

Data: 2009-12-16 22:41:48
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Wed, 16 Dec 2009 23:39:09 +0100, RobertS napisał(a):

to ja miałem lepsze przeczucie, nawet swojej nie aktywowałem ;-)

No mnie Nordea nauczyła i już nie mogę żyć inaczej jak z darmowymi wszystkim bankomatami. Aliora Maestro dopóki było za free to mi pasowało, aczkolwiek nie działało tak dobrze jak działa teraz VE z dbnetu - także jak za 5pln/m-c w nowym wydaniu to ta karta Aliora to żadna już rewelacja.

--
xbartx

Data: 2009-12-17 13:52:10
Autor:
Alior & zmiany na gorsze
przegięli! już przeproszę się z PKO BP! ale najpierw DB net - lub Getin bo i tak płacę kart±!
Alior ciekawe jak± korektę będ± mieć 20-30%???

Data: 2009-12-17 08:17:22
Autor: Erazmus
Alior & zmiany na gorsze
On 17 Gru, 14:52, " " <b1op.SKA...@gazeta.pl> wrote:
przegięli! już przeproszę się z PKO BP! ale najpierw DB net - lub Getin bo i
tak płacę kart±!
Alior ciekawe jak± korektę będ± mieć 20-30%???

Zmiany w TOiP Aliora  maj± na celu wyczysczenie portfela klientów z
dużej masy  nieaktywnych rachunków , może to być więcej niż 20  %.

--
pozdrawiam,

Erazmus

Data: 2009-12-17 21:37:41
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Erazmus"

Zmiany w TOiP Aliora  maj± na celu wyczysczenie portfela klientów z
dużej masy  nieaktywnych rachunków , może to być więcej niż 20  %.

Zapomniałe¶ dopisać "nie tylko" :)
W¶ród klientów znajdzie się spora liczba osób, które s± cięte na zwyczajn±
pazerno¶ć banku. ¦rodkowy paluszek w kierunku Aliora z ich strony, będzie
jednoznaczny z podpisem na wypowiedzeniu "współpracy" :)

Data: 2009-12-17 22:11:44
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
Valdi pisze:
[...]

A ile jest takich osób ? Promil ? :)

--
Mithos

Data: 2009-12-17 22:59:03
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

A ile jest takich osób ? Promil ? :)

oj coraz więcej, ludzie licz± kasę i nie daj± się dymać bankom, z moich znajomych kilku zrezygnowało z kont w PKO BP i przeszło do mBank...do podstawowych funkcji w zupelnosci im wystarczy i nie placa juz iles tam pln za konto, za dostep przez siec i za debetowke

RobertS

Data: 2009-12-17 23:24:24
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
RobertS pisze:
[...]

PKO BP, a mBank to bardzo duża różnica.

PKO BP ma bardzo duże opłaty i nie oferuje nic w zamian.

Alior teraz kosztuje 3 PLN, po podwyżce 5 PLN i jednocze¶nie ma ¶wietn± ofertę (bankomaty i oprocentowany ROR)

--
Mithos

Data: 2009-12-18 00:13:36
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

Alior teraz kosztuje 3 PLN, po podwyżce 5 PLN i jednocze¶nie ma ¶wietn± ofertę (bankomaty i oprocentowany ROR)

kokosów z odsetek na tym rorze nie dostaniesz, to zaledwie cień tego co było na pocz±tku,
a jak kto¶ wypłaca zawsze z tego samego bankomatu to wszystkie darmowe (za 5 zł) potrzebne mu nie s±

generalnie oferta musi zostać dostosowana do potrzeb

RobertS

Data: 2009-12-18 00:41:22
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
RobertS pisze:
kokosów z odsetek na tym rorze nie dostaniesz, to zaledwie cień tego co było na pocz±tku,
a jak kto¶ wypłaca zawsze z tego samego bankomatu to wszystkie darmowe (za 5 zł) potrzebne mu nie s±

Tym niemniej jak±¶ kwotę muszę mieć zawsze do natychmiastowej dyspozycji, więc lepiej jak jest oprocentowana (zrównoważy to opłatę za kartę).

Od biedy to mógłbym spokojnie żyć na Euronetach. W Warszawie one s± wszędzie.

generalnie oferta musi zostać dostosowana do potrzeb

Oczywi¶cie, jak wszystko :)

--
Mithos

Data: 2009-12-18 08:47:44
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

Tym niemniej jak±¶ kwotę muszę mieć zawsze do natychmiastowej dyspozycji, więc lepiej jak jest oprocentowana (zrównoważy to opłatę za kartę).

Ale gdzie logika:
1. masz bank, w ktorym za kartę 0 zł i oprocentowanie ror 0% - nie placisz i nic od banku (odsetki) nie dostajesz (pomijam fakt, ze mozna kase przelac na KO i cos na tym zarobic),
2. inny bank - placisz x zl za konto/karte ale konto jest oprocentowane i aby zrownowazyc oplaty musisz iles tam trzymac - też wychodzisz na zero jeżeli gdzie¶ po drodze państwo nasze nie pobierze podatku

Od biedy to mógłbym spokojnie żyć na Euronetach. W Warszawie one s± wszędzie.

a ja ich nie lubię, wolę "egzotyczne" bankomaty np. KB, które wydaj± 20 zł ;-)

RobertS

Data: 2009-12-18 00:10:11
Autor: Krzysiek
Alior & zmiany na gorsze
On 18 Gru, 08:47, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

[...]

Oba rozwi±zania s± dobre, zależy tylko w jakiej sytuacji.

Jak kto¶ chce wypłacać z dowolnego bankomatu lub na ROR trzyma pod
wypłaty większe kwoty to lepsza jest wersja 2, jak kto¶ wypłaca zawsze
w tym samym bankomacie, możliwe, że tylko raz w miesi±cu za to cał±
kwotę to lepsza jest wersja 1. W tym skrajnym przypadku to nawet
wersja 2 bez karty może wystarczać.

Data: 2009-12-18 09:26:43
Autor: RobertS
Alior & zmiany na gorsze

[...]

a dlaczego w przypadku 1. nie miałby wypłacać ile¶ tam razy w miesi±cu?
pokazałem tylko powi±zanie opłaty za konto/kartę z oprocentowaniem konta

IMHO nie ma znaczenia czy kto¶ wypłaca 10x czy 2x, możesz mieć kartę za 0 zł i codziennie wypłacać po 50 zł, w różnych bankomatach...

RobertS

Data: 2009-12-18 01:33:24
Autor: Krzysiek
Alior & zmiany na gorsze
On 18 Gru, 09:26, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

[...]

Pewnie, że można ale dlatego pisałem o różnych przypadkach.
Niektórzy wypłacaj± raz w miesi±cu. Czyli wła¶ciwie mogliby się obej¶ć
bez karty płatniczej i wypłacać w oddziale.

Co do wypłacania codziennie po 50zł w różnych bankomatach to chyba nie
ma wielu takich ofert...jesli mówi±c "różne" mamy na my¶li wszystkie.
IMHJO je¶li kto¶ wypłaca bardzo czesto małe kwoty i się sporo
przemieszcza (nie tylko codziennie t± sam± tras± do pracy i powrót) to
można to w miarę skutecznie robić jedynie maj±c wypłaty ze wszystkich
bankomatów gratis.

Data: 2009-12-18 15:12:22
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:47:44 +0100, RobertS napisał(a):

[...]
iles tam trzymac - teĹĽ wychodzisz na zero jeĹĽeli gdzieĹ› po drodze
państwo nasze nie pobierze podatku

Ja tutaj chciałbym dodać 3 gr w temacie "częstego wypłacania". Jeżeli mamy wypłaty z wszystkich bankomatów za darmo, to jest większe prawdopodobieństwo jakiegoś zeskanowania karty - wypłacamy w różnych miejscach i przeważnie częściej. Także czy ROR jest oprocentowany czy nie, to dla własnej spokojności lepiej mieć osobne konto tylko do wypłat z niewielką ilością gotówki na nim.

--
xbartx

Data: 2009-12-18 16:21:47
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"xbartx" news:hgg64m$amc$4inews.gazeta.pl

[...]

Najlepsze rozwiÄ…zanie (dla panikarzy i ludzi zmieniajÄ…cych bankomaty jak
skarpetki).
1. karta debetowa do bankomatĂłw
2. karta kredytowa do codziennych zakupĂłw
3. Większość gotówki na KO itp. :)

Data: 2009-12-18 19:21:05
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
xbartx pisze:
[...]

Ja akurat praktycznie zawsze wypłacam z tych samych bankomatów. Tyle, że są to bankomaty bardzo różnych banków (Peako, Millennium, Euronet, Eurobank, KB czasem Citi wcześniej często korzystałem z ING ale przestały działać z kartą Alior).

Oczywiście jestem w stanie przeżyć na samych Euronetach ale nie wiem czy mi się za 2 PLN chce cokolwiek kombinować (teraz płacę 3 PLN i jakoś mnie to nie boli, bo i tak mam więcej z % na ROR).

--
Mithos

Data: 2009-12-18 20:51:03
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 19:21:05 +0100, Mithos napisał(a):

Oczywiście jestem w stanie przeżyć na samych Euronetach ale nie wiem czy
mi się za 2 PLN chce cokolwiek kombinować (teraz płacę 3 PLN i jakoś
mnie to nie boli, bo i tak mam więcej z % na ROR).

W Aliorze można akurat mieć dwa RORy i do jednego podpiąć kartę, więc możemy w ramach jednego banku uzyskać niezłe bezpieczeństwo. Ja tylko sugeruję, aby nie mieć za dużo na koncie, do którego jest podpięta debetówka, aby później nie powstawały strony tego typu > http://
skimming.mwds.pl

--
xbartx

Data: 2009-12-18 22:16:43
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
xbartx pisze:
[...]

Mam ustawiony limit na wypłaty. Niewielki :)

--
Mithos

Data: 2009-12-18 19:17:54
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
RobertS pisze:
[...]

Za 5 PLN minus to co się naliczy na ROR mam bezpłatne wszystkie bankomaty, bo reszta usług jest darmowa. Mnie się i tak na ROR w Alior nalicza więcej niż 5 PLN miesięcznie. Po prostu potrzebuję mieć tyle pieniędzy dostępnych bez kombinowania.

W mBanku nie zapłacę za to samo nic ale też i nic mi się na ROR nie naliczy. Do tego nie mam wszystkich bankomatów bezpłatnych.

No i co się bardziej opłaca ?

a ja ich nie lubię, wolę "egzotyczne" bankomaty np. KB, które wydaj± 20 zł ;-)

Nie mam pojęcia po co miałbym wypłacać 20 PLN. Ja ostatnio dokonuję takich wypłat, ze i w VW Bank bym miał darmowe wypłaty.

--
Mithos

Data: 2009-12-18 20:11:30
Autor: Rafał
Alior & zmiany na gorsze
W dniu 09-12-18 19:17, Mithos pisze:
Nie mam pojęcia po co miałbym wypłacać 20 PLN. Ja ostatnio dokonuję
takich wypłat, ze i w VW Bank bym miał darmowe wypłaty.

Wiesz, nie wszyscy mieszkaja w Warszawie

--
Raf

Data: 2009-12-18 20:25:29
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Rafał" news:hggkpl$nm6$1nemesis.news.neostrada.pl

Wiesz, nie wszyscy mieszkaja w Warszawie

W Warszawie też mieszkaj± ludzie nie zamożni.

Data: 2009-12-18 20:23:51
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Mithos" news:hggh0n$q46$1news.onet.pl

W mBanku nie zapłacę za to samo nic ale też i nic mi się na ROR nie
naliczy. Do tego nie mam wszystkich bankomatów bezpłatnych.

Masz ale kosztuje to więcej niż w Aliorze tj. odsetki Ci na to nie
zarobi±...

Nie mam pojęcia po co miałbym wypłacać 20 PLN. Ja ostatnio dokonuję
takich wypłat, ze i w VW Bank bym miał darmowe wypłaty.

Nadziany chłopak! :)

Data: 2009-12-18 21:02:34
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
Valdi pisze:
Masz ale kosztuje to więcej niż w Aliorze tj. odsetki Ci na to nie
zarobi±...

Zarobi±. Przecież wystarczy żeby się naliczało niecałe 20 gr dziennie. To ile trzeba mieć na tym ROR ? 2,5k PLN ?

Nadziany chłopak! :)

Wypłacam tak ok 4 razy w miesi±cu (raz na tydzień) co daje kwotę (jak łatwo policzyć) astronomiczn±. Czasem czę¶ciej je¶li mam niespodziewane wydatki.

--
Mithos

Data: 2009-12-18 21:28:13
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Mithos" <fake@adres.pl>news:hggn4r$9ir$1news.onet.pl

> Masz ale kosztuje to więcej niż w Aliorze tj. odsetki Ci na to nie
> zarobi±...

Zarobi±. Przecież wystarczy żeby się naliczało niecałe 20 gr dziennie.
To ile trzeba mieć na tym ROR ? 2,5k PLN ?

Pisałem o mBanku. Tam jak by¶ się nie starał to odsetek tradycyjnych na ROR
nie u¶wiadczysz, co najwyżej karne dosetki :)

> Nadziany chłopak! :)

Wypłacam tak ok 4 razy w miesi±cu (raz na tydzień) co daje kwotę (jak
łatwo policzyć) astronomiczn±. Czasem czę¶ciej je¶li mam niespodziewane
wydatki.

Czyli się potwierdza - nadziany chłopak! :]

Data: 2009-12-18 22:18:09
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
Valdi pisze:
Czyli się potwierdza - nadziany chłopak! :]

Proszę nie robić sobie ze mnie jaj :)

--
Mithos

Data: 2009-12-18 23:07:50
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Mithos" news:hggrii$kaf$2news.onet.pl

> Czyli się potwierdza - nadziany chłopak! :]

Proszę nie robić sobie ze mnie jaj :)

Nie do¶ć, że nadziany to jeszcze skromny. Taka hybryda zdarza się naprawdę
nie za często :)

Data: 2009-12-18 23:20:29
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
Valdi pisze:
Nie do¶ć, że nadziany to jeszcze skromny. Taka hybryda zdarza się naprawdę
nie za często :)

To może powiedz kto jest "nadziany", bo chyba mamy inne definicje tego słowa :)

--
Mithos

Data: 2009-12-18 23:24:30
Autor: MarekZ
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hggv7e$t5a$1@news.onet.pl...

To może powiedz kto jest "nadziany", bo chyba mamy inne definicje tego słowa :)

I do tego jeszcze bystry! ;-)

bp, mspanc

Data: 2009-12-19 09:31:40
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"MarekZ" news:hggv0f$60p$1srv.cyf-kr.edu.pl

> To może powiedz kto jest "nadziany", bo chyba mamy inne definicje tego
> słowa :)

I do tego jeszcze bystry! ;-)

No ba!

Data: 2009-12-18 23:44:57
Autor: Przemysław Kowalik
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik Mithos napisał:
Valdi pisze:
[...]

Np. Azja Tuhajbejowicz - na pal :-P

Przemek

Data: 2009-12-19 09:31:22
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Mithos" news:hggv7e$t5a$1news.onet.pl

To może powiedz kto jest "nadziany", bo chyba mamy inne definicje tego
słowa :)

Rozumiem, że to pytanie to ewidentny sygnał, że mam skończyć z ironi±...
b±dĽ też nie chcesz rozmawiać o swoim bogactwie, co jest dla mnie zrozumiałe
:]

Data: 2009-12-17 16:36:06
Autor: Konrad N.S.
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik <b1op.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgdd2a$lol$1inews.gazeta.pl...

Alior ciekawe jak± korektę będ± mieć 20-30%???

w liczbie klientów?

nie odejdzie z powodu podwyżek więcej niż kilkaset osób z owych ponad dwustu tysięcy.

Data: 2009-12-17 17:20:02
Autor: MarekZ
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hgdj4t$hr7$1@opal.icpnet.pl...

nie odejdzie z powodu podwyżek więcej niż kilkaset osób z owych ponad dwustu tysięcy.

Uważam że bez w±tpienia pozamyka karty debetowe więcej osób. Czy odejdzie zupełnie - niekoniecznie, dopóki nie wprowadz± opłat za prowadzenie rachunku.

Data: 2009-12-17 18:45:57
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
MarekZ pisze:
Uważam że bez w±tpienia pozamyka karty debetowe więcej osób. Czy odejdzie zupełnie - niekoniecznie, dopóki nie wprowadz± opłat za prowadzenie rachunku.

Odejd± jedynie pasjonaci i bankowi fanatycy jak my :)  Dla kogo normalnego podwyżka o 2 PLN ma jakiekolwiek znaczenie ? Zwłaszcza, że w zamian nadal jest sporo (darmowe bankomaty, oprocentowany ROR).

--
Mithos

Data: 2009-12-17 21:57:46
Autor: Konrad N.S.
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgdqos$44o$3news.onet.pl...

Odejd± jedynie pasjonaci i bankowi fanatycy jak my

wła¶nie o tych grupach my¶lałem. kowalski t± podwyżkę przełknie, albo nawet nie zwróci na ni± uwagi.

Dla kogo normalnego podwyżka o 2 PLN ma jakiekolwiek znaczenie ? Zwłaszcza, że w zamian nadal jest sporo (darmowe bankomaty, oprocentowany ROR).

co więcej: nawet te 5pln/mc nadal nie jest najdrożej. jest od diabła kont i banków droższych o mniejszej funkcjonalno¶ci, albo droższych i niewykorzystywanych przez nowaka/kowalskiego (tylko wpływa wypłata, a ów j± wyjmuje ze ¶ciany z własnego bankomatu, i to najczę¶ciej przy własnym oddziale).

Data: 2009-12-17 23:31:52
Autor: MarekZ
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hge5vv$16g0$1@opal.icpnet.pl...

[...]

To prawda, ludzie nie zwracaj± na takie rzeczy uwagi. Ostatnio tak się złożyło, że rozmawiałem z pani± sprz±taczk± o bankach. No i przy okazji wyszło, że ma ror w Millennium - jedna z najdroższych ofert na rynku do tego jak±¶ kartę kredytow± z limitem typu 2000 zł, za któr± płaci bo nie wyrabia limitów zwalniaj±cych. Zgroza. :) Gdyby wszyscy mieli takie podej¶cie nadal mieliby¶my przelewy po 2 zł. we wszystkich bankach.

Data: 2009-12-18 15:04:00
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Thu, 17 Dec 2009 23:31:52 +0100, MarekZ napisał(a):

To prawda, ludzie nie zwracajÄ… na takie rzeczy uwagi. Ostatnio tak siÄ™
złożyło, że rozmawiałem z panią sprzątaczką o bankach. No i przy okazji
wyszło, że ma ror w Millennium - jedna z najdroższych ofert na rynku do
tego jakąś kartę kredytową z limitem typu 2000 zł, za którą płaci bo nie
wyrabia limitĂłw zwalniajÄ…cych. Zgroza. :) Gdyby wszyscy mieli takie
podejście nadal mielibyśmy przelewy po 2 zł. we wszystkich bankach.

Też mnie zastanawia z czego to wynika? Jak ktoś ma drogi sklep pod domem, to na zakupy będzie czasami jeździł i 30 min, aby w kupić taniej. To samo się w sumie tyczy każdych innych zakupów. Z bankami już to niestety nie działa. Czy to jest jakaś bankowa niechęć albo strach? Ostatnio swojego kolegę przekonywałem, aby wyprowadził się z Inteligo do dbneta - w miarę dużo wypłaca i jeszcze przelewy. To mimo, że się przeniósł do dbnet i wiedział, bo mu 3 razy powtarzałem o opłacie za kartę, to i tak zapłacił 5 pln za pierwszy miesiąc i machnął ręką. Dziwne, nieprawdaż?

--
xbartx

Data: 2009-12-18 16:20:00
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"xbartx" news:hgg5l0$amc$3inews.gazeta.pl

TeĹĽ mnie zastanawia z czego to wynika? Jak ktoĹ› ma drogi sklep pod domem,
to na zakupy będzie czasami jeździł i 30 min, aby w kupić taniej. To samo
siÄ™ w sumie tyczy kaĹĽdych innych zakupĂłw. Z bankami juĹĽ to niestety nie
[...]

Czy dziwne? Dla nas zapewne tak, dla większości nie. Po prostu ludzie
przyjmują, że tak musi być i koniec. Wychodzą z założenia, że w każdym banku
jest tak samo. Ja osobiście przestałem się bawić w bankowe krucjaty.
Przekonanie trzech osób do porzucenia PKO BP oraz Żubra wypompowały mnie
najbliższe kilka lat :) Teraz niech oni przejmują po mnie pałeczkę - z
nowych banków są zadowoleni niech więc przyciągają innych.

Data: 2009-12-18 16:26:12
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 16:20:00 +0100, Valdi napisał(a):

Czy dziwne? Dla nas zapewne tak, dla większości nie. Po prostu ludzie
przyjmują, że tak musi być i koniec. Wychodzą z założenia, że w każdym
banku jest tak samo.

No, ale to jest dziwne - jak się go spytałem dlaczego kupuje piwo w sklepie a nie w lokalu to powiedział, że jest taniej. To mówię, że jakbyś wypłacić 20pln z bankomatu to byś dostał jedno albo dwa piwa od banku, ale jakoś kręcił głową, że wie, wie ale tak wyszło. Przy zakupach oszczędzać potrafimy przy korzystaniu z banków już nie - może to jakaś narodowa ułomność ;)

--
xbartx

Data: 2009-12-18 17:49:51
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"xbartx" news:hggaf4$qgt$1inews.gazeta.pl

No, ale to jest dziwne - jak się go spytałem dlaczego kupuje piwo w
sklepie a nie w lokalu to powiedział, że jest taniej.

A nie powiedział, że piwo ze sklepu jakoś smakuje i przynajmniej masz jako
taki wybĂłr? :)

Przy zakupach oszczędzać potrafimy przy korzystaniu z banków już nie -
moĹĽe to jakaĹ›
narodowa ułomność ;)

A moĹĽe to brak kampanii ze strony bankĂłw? MoĹĽe to przenoszenie kont coĹ›
zmieni na lepsze...

Data: 2009-12-19 13:47:10
Autor: Konrad N.S.
Alior & zmiany na gorsze
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hgg5l0$amc$3inews.gazeta.pl...

mimo, że się przeniósł do dbnet i
wiedział, bo mu 3 razy powtarzałem o opłacie za kartę, to i tak zapłacił
5 pln za pierwszy miesiąc i machnął ręką. Dziwne, nieprawdaż?

jaka to opłata i jak unikać? w dbnet jeszcze mnie nie ma, dopiero oczekuję na kuriera.

Data: 2009-12-19 14:21:27
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Konrad N.S." news:hgihvg$2spm$1opal.icpnet.pl

> [...]
> 5 pln za pierwszy miesiąc i machnął ręką. Dziwne, nieprawdaż?

jaka to opłata i jak unikać? w dbnet jeszcze mnie nie ma, dopiero oczekuję

Za kartę - jeżeli choć raz w miesiącu jej nie użyjesz np. w bankomacie bądź
sklepie to tyle za nią zapłacisz.

Data: 2009-12-19 06:54:01
Autor: Homzik
Alior & zmiany na gorsze
zrobiłby kto¶ jeszcze screeny interfejsu i napisał jak wygl±da ta
karta TAN (a'la Getin?)

Data: 2009-12-21 22:08:59
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Sat, 19 Dec 2009 06:54:01 -0800, Homzik napisał(a):

zrobiłby ktoś jeszcze screeny interfejsu i napisał jak wygląda ta karta
TAN (a'la Getin?)

Masz chyba demo www. Karta TAN wyglÄ…da raczej jak nordea/inteligo - 80 kodĂłw.

--
xbartx

Data: 2009-12-17 19:17:48
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze

A propos "zmian na gorsze" to widzę inne bardziej namacalne. Wczoraj i dzisiaj byłem w oddziale. Kolejka do kasy, to już raczej standard. Z moich obserwacji 2-3 zawsze czekają. Liczba osób obsługujących klientów się zdecydowanie zmniejszyła i na dwie wizyty (o dwóch różnych porach) dwa razy byłem drugi w kolejce. Generalnie czas oczekiwania się wydłużył i to znacznie. Jakoś obsługi w oddziałach dalej taka marna jak była - po swoją prostą rzeczy "włączenie autodealing" będę musiał udać się 3 raz do oddziału, niestety. Generalnie widać, że klientów sporo przez rok przybyło, ale przynajmniej u mnie, bank jakby w ogóle na to nie reaguje i co gorsze, jakby nie jest na to przygotowany. Czyżby oszczędności? Fakt, że teraz też okres taki trochę mało miarodajny, ale znajomy mi mówił, że od wakacji trwa już taki stan. Roczek minął raczej dobrze w A zobaczymy co będzie dalej.

--
xbartx

Data: 2009-12-17 22:46:24
Autor: adams99
Alior & zmiany na gorsze
W dniu 2009-12-17 20:17, xbartx pisze:

  Kolejka do kasy, to juĹĽ raczej standard.

Trafia mnie jak stoję i czekam żeby wpłacić kasę. 80% spraw załatwianych w okienkach "kasowych" mogliby załatwiać nudzący się w "boxach" Na pytanie "kiedy będą wpłatomaty" usłyszałem, że na początku planowali a teraz nic nie słychać :)

Data: 2009-12-18 09:15:36
Autor: Olgierd
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Thu, 17 Dec 2009 19:17:48 +0000, xbartx napisał(a):

A propos "zmian na gorsze" to widzę inne bardziej namacalne. Wczoraj i
dzisiaj byłem w oddziale. Kolejka do kasy, to już raczej standard. Z
moich obserwacji 2-3 zawsze czekaj±.

Widzę, że rok 2009 był rokiem Aliora, 2010 zapowiada się jako rok jechania po Aliorze ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-18 14:57:44
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:15:36 +0000, Olgierd napisał(a):

Widzę, że rok 2009 był rokiem Aliora, 2010 zapowiada się jako rok
jechania po Aliorze ;-)

Bez przesady, po prostu opisuję co widzę. Dzisiaj byłem trzeci raz, sobie policzyłem i u mnie jest tak: na 6 stanowisk "bankiera" tylko dwa są zawsze obsadzone a przed 17 już tylko jeden.

--
xbartx

Data: 2009-12-18 15:21:32
Autor: Olgierd
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:57:44 +0000, xbartx napisał(a):

[...]

s± zawsze obsadzone a przed 17 już tylko jeden.

Na prnews.pl pisz±, że de facto ma być zwrot 0,7%, bo wprowadzaj± ubezpieczenie. I to się robi ciekawe.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-18 16:30:01
Autor: xbartx
Alior & zmiany na gorsze
Dnia Fri, 18 Dec 2009 15:21:32 +0000, Olgierd napisał(a):

Na prnews.pl piszą, że de facto ma być zwrot 0,7%, bo wprowadzają
ubezpieczenie.
I to siÄ™ robi ciekawe.

Ale co cashback na kk? Ja mam jeszcze pierwszą kk z listopada, także na ten rok to chyba limity wyrobiłem, chociaż cholera wie, bo zmieniałem termin rozliczenia czyli de facto kartę - no zobaczymy jak się sprawy potoczą.
Ciekawe kiedy pęknie Polbankowa Era, bo jakoś wybitnie długo się trzyma a w Grecji raczej nieciekawie i ten 1% na pewno by się przydał ;)

--
xbartx

Data: 2009-12-18 17:42:38
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
Alior & zmiany na gorsze
On 2009-12-16 13:34, Valdi wrote:
[...]

No wlasnie tez zajrzalem na ich stronę i wyglada na to, ze te zmiany s± ew. do przelkniecia, ale jesli daloby sie znalezc cos lepszego - to nie zamierzam tam trzymac pieniedzy.
Wlasnie dlatego sie zastanawialem, czy warto moze skasowac karte w Aliorze, zalozyc konto w DBnet i wplacac tam co jakis czas pare stow, ktore potrzebuje wyplacic z bankomatu i tak z tego korzystac? Czy warto wogole sie przeniesc na DBnet? Czy moze jest jakis inny bank, ktory nie pobiera oplat za prowadzenie konta i karte, przelewy przez net ma za darmo i wyplaty z bankomatow sa za darmo co najmniej w Euronecie? Mbank i Polbank odpadaja, bo mam tam juz konta.

Dzieki

--
A.L.C.H.E.M.I.K. kilobyte[at]tlen[dot]pl
:Artificial Lifelike Construct Hardwired

Data: 2009-12-18 17:51:10
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Piotrek "Alchemik"" news:hggber$8jk$1inews.gazeta.pl

[...]

Zostaje DB24. Ewentualnie getin jeżeli wykręcasz kart± min. 300 zł/miesi±c.

Data: 2009-12-18 18:25:52
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
Alior & zmiany na gorsze
On 2009-12-18 17:51, Valdi wrote:
[...]

Wykrecasz karta = placisz, czy wyplacasz z bankomatu?
Jak placisz, to odpada

Data: 2009-12-18 20:22:48
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Piotrek "Alchemik"" news:hggdvs$gmf$1inews.gazeta.pl

Wykrecasz karta = placisz, czy wyplacasz z bankomatu?
Jak placisz, to odpada

No to odpada...

Data: 2009-12-18 19:23:01
Autor: Mithos
Alior & zmiany na gorsze
Piotrek "Alchemik" pisze:
No wlasnie tez zajrzalem na ich stronę i wyglada na to, ze te zmiany s± ew. do przelkniecia, ale jesli daloby sie znalezc cos lepszego - to nie zamierzam tam trzymac pieniedzy.

Ja chciałem zwrócić uwagę na jeden fakt.

Alior informuje o takich zmianach z 2-3 miesięcznym wyprzedzeniem. W Polskich warunkach to szok, w końcu BRE słynie z powiadomień w stylu "od jutra zmieniamy" albo "wczoraj zmienili¶my".

Chociaż swojego czasu Alior też zaliczył ZTCP manewr z podmiank± TOiP.

--
Mithos

Data: 2009-12-18 20:24:56
Autor: Valdi
Alior & zmiany na gorsze
"Mithos" news:hggha5$q46$3news.onet.pl

[...]

Cywilizuj± się chłopaki, że by jeszcze im te karty wszędzie działały to by
było pięknie.

Alior & zmiany na gorsze