Aliorbank - dwa piny do karty debetowej.

Data: 2009-05-27 15:31:09
Autor: CCCC
Aliorbank - dwa piny do karty debetowej.
Witam grupe.

Jakis czas temu zalozylem konto w Aliorbank. Po jakims czasie przyszla karta debetowa. Ostatnio naszlo mnie na jej aktywacje - zrobilem to przez interfejs WWW. Pierwsze zaskoczenie - nie mozna zmienic PIN. Jest on z gory ustalony i wyswietlony na stronie podczas aktywacji karty.

Problem w tym, ze w niektorych terminalach chodzi PIN jaki zostal mi podany, a w niektorych ostatnie dwie cyfry PINu sa zamienione kolejnoscia. Oczywiscie odkrylem to zupelnie przez przypadek.

Pytanie teraz do ekspertow od kart - jak to jest kurde mozliwe i jak to sie ma do bezpieczenstwa kart (szczegolnie tych bez podpisu - PIN only).

Zglosilem sprawe do banku, ale ewidentnie sobie olali. Proponowali zastrzezenie karty i wydanie nowej.

--
CCCC

Data: 2009-05-27 07:31:32
Autor: szczurwa
Aliorbank - dwa piny do karty debetowej.

ja zawsze wiedzia³em, za co kocham ten "bank"..!

Data: 2009-05-27 13:41:00
Autor: xbartx
Dnia Wed, 27 May 2009 15:31:09 +0200, CCCC napisał(a):

Zglosilem sprawe do banku, ale ewidentnie sobie olali. Proponowali
zastrzezenie karty i wydanie nowej.

PIN możesz zmienić w nowych bankomatach Euronetu.

--
xbartx

Data: 2009-05-27 18:36:04
Autor: MK
"CCCC" <nospam@nospam.nono> wrote in message news:gvjfat$e2v$1inews.gazeta.pl...

Problem w tym, ze w niektorych terminalach chodzi PIN jaki zostal mi podany, a w niektorych ostatnie dwie cyfry PINu sa zamienione kolejnoscia. Oczywiscie odkrylem to zupelnie przez przypadek.

A jak na to wpadles, ze sa zamienione? Czy przypadkiem nie sa to takie same cyfry? :)

MK

Data: 2009-05-28 09:53:34
Autor: CCCC
On 2009-05-27 18:36, MK wrote:

A jak na to wpadles, ze sa zamienione? Czy przypadkiem nie sa to takie
same cyfry? :)

No wlasnie nie. Powiedzmy ze pin to 1234. W niektorych posach musze uzyc 1234, ale w niektorych daje on blad "bledny pin". Nie bylem pewny czy dobrze pamietam i kiedys sprobowalem wpisac 1243 i poszlo. Teraz wiem, ze jezeli terminal krzyczy o blednym pinie, to musze wpisac ten drugi.

Czy ktos sie orientuje jak to jest mozliwe?

--
CCCC

Data: 2009-05-28 11:30:56
Autor: Mariusz
W dniu 2009.05.28 9:53, CCCC pisze:

[...]

Spróbuje jeszcze tak: za drugim razem wpisz też 1234, i dopiero jak to nie przejdzie to 1243.

--
Mar

Data: 2009-05-28 14:50:21
Autor: CCCC
On 2009-05-28 11:30, Mariusz wrote:

Spróbuje jeszcze tak: za drugim razem wpisz też 1234, i dopiero jak to
nie przejdzie to 1243.

Tak tez probowalem. Probowalem rowniez za pierwszym razem 1243 w terminalu 1243 ale rowniez 1243 w terminalu 1234 (rowniez dwa razy).

Efekt taki ze w jednych przechodzi *tylko* 1234 a w innych *tylko* 1243.

--
CCCC

Data: 2009-05-28 19:47:52
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Aliorbank - dwa piny do karty debetowej.
CCCC wrote:

Spróbuje jeszcze tak: za drugim razem wpisz te¿ 1234, i dopiero jak to
[...]

Mo¿e "zawarto¶æ" chipa nie zgadza siê z zawarto¶ci± bazy danych banku?
Wtedy np. operacje offline przechodzi³yby z 1234, a online z 1243.

--
MiCHA

Data: 2009-05-28 20:31:41
Autor: Gr
CCCC pisze:
[...]

Problem z Alior kartami jest taki że często odmawiają autoryzacji. Nie wydaje mi się żeby różne piny pasowały do różnych terminali u Ciebie. Ja zawsze wpisuje ten sami PIN a autoryzacja przechodzi w 50% za pierwszym razem, w 25% za drugim a w 25% za trzecim (wcześniej komunikat ODMOWA). Zaczyna mnie to irytować. Może to wina karty?

Data: 2009-05-29 12:03:14
Autor: Krzysztof Szmergiel
On 2009-05-28 20:31, Gr wrote:

[...]

Ale pisal, ze z tym innym PINem przechodza transakcje, a to nie powinno miec miejsca. Jedynym sensownym wyjasnieniem jest to zaproponowane przez Przemka powyzej - transakcja online i inne PIN na karcie i w bazie banku.

--
Krzysztof
noSiG

"It's kind of fun to do the impossible."
   Walt Disney (1901-1966); US cartoonist and movie producer.

Data: 2009-05-29 10:22:18
Autor: jureq
Dnia Fri, 29 May 2009 12:03:14 +0200, Krzysztof Szmergiel napisał(a):

[...]

Inne wyjaśnienie to podwojony rekord z PIN w bazie danych.

Data: 2009-05-29 21:24:12
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jureq wrote:

[...]
Inne wyja¶nienie to podwojony rekord z PIN w bazie danych.

Raczej nie, bo wtedy wybór w³a¶ciwego pinu nie powinien zale¿eæ od
konkretnego terminala, tylko od jakich¶ czynników "wewn±trzbankowych"
(czyt. losowych). A zreszt± tak czy siak - wystarczy pój¶æ do bankomatu
Euronetu i zmieniæ pin. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-05-29 13:38:38
Autor: Seba
Aliorbank - dwa piny do karty debetowej.
Krzysztof Szmergiel <krzysztof@szmergiel.com> napisa³(a):
Jedynym sensownym wyjasnieniem jest to zaproponowane przez Przemka powyzej - transakcja online i inne PIN na karcie i w bazie banku.

jesli tak jest to maj± w Aliorze spierdzielon± obs³ugê skryptów, bo przy "rozjechanych" pinach offline/online przy pierwszym po³±czeniu karty online powinien zostac wyslany na karte skrypt nadpisuj±cy pin offline tym, który jest na serwerze banku (czyli pinem "online")

--

Aliorbank - dwa piny do karty debetowej.