Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Alivio -> Doere XT

Alivio -> Doere XT

Data: 2011-03-17 08:33:55
Autor: Piotr P.
Alivio -> Doere XT
Witam.

Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego. W tej chwili cały osprzęt to Alivio, tył 8rz, przód 48 zębów.
Z lektury grupy wynika iż producenci wycofują się z 8rz, dlatego planuję 9rz (chociaż nie jest mi to specjalnie potrzebne).

Plan:
- kaseta: XT CS-M770 11-12-14-16-18-21-24-28-32
- łańcuch: XT CN-HG93 (a może warto CN-7701?)
- korba: FC-M590 48x36x26
- piasta: XT FH-M775
- przerzutka tył, i tu mam problem, w zbliżonej cenie jest kilka modeli:
   - XT RD-M771
   - XT RD-M770
   - XT RD-M772
   - XT RD-M773 2011

   Czym kierować siÄ™ przy wyborze?

- przerzutka przód: XT FD-M770
- manetki: XT SL-M770

Co sądzicie o takim zestawie, czy to wszystko co muszę wymienić?

Przednia piasta ma się dobrze. Hamulce mam v-brake, mocowania pod tarczowe też są, ale to w przyszłości :)

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2011-03-17 09:26:33
Autor: biodarek
Alivio -> Doere XT
Piotr P. pisze:
Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego.

To można zrozumieć w dwójnasób :)
1. Jeśli przejeżdżasz mało kilometrów i zarazem chcesz mocno odchudzić rower, to zestaw, który przytoczyłeś sprawdzi się na pewno.

2. Jeśli przejeżdżasz dużo kilometrów i zależy Ci na trwałości, to może lepiej wybrać więcej elementów z grupy SLX, a z XT wziąć np. tylko manetki i tylną przerzutkę.

Piszę, tak, bo kiedyś zmieniłem tylną piastę na XT (M770) myśląc, że będę miał wytrzymałe koło na lata - niestety przejechałem się. Wróciłem do LX.

--
biodarek

Data: 2011-03-17 09:50:33
Autor: Piotr P.
Alivio -> Doere XT
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote:
Piotr P. pisze:
Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z
racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego.

To można zrozumieć w dwójnasób :)
1. Jeśli przejeżdżasz mało kilometrów i zarazem chcesz mocno odchudzić
rower, to zestaw, który przytoczyłeś sprawdzi się na pewno.

2. Jeśli przejeżdżasz dużo kilometrów i zależy Ci na trwałości, to może
lepiej wybrać więcej elementów z grupy SLX, a z XT wziąć np. tylko
manetki i tylnÄ… przerzutkÄ™.

Piszę, tak, bo kiedyś zmieniłem tylną piastę na XT (M770) myśląc, że
będę miał wytrzymałe koło na lata - niestety przejechałem się. Wróciłem
do LX.

Zdecydowanie chodzi o bramkę numer 2 :) Ważniejsza od wagi jest dla mnie płynność pracy napędu i zmiany przełożeń, zwłaszcza pod obciążeniem. Przyjrzę się SLX.

--
Piotr

Data: 2011-03-17 09:48:30
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Alivio -> Doere XT
Piotr P. wrote:

Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z
racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego. W tej chwili
cały osprzęt to Alivio, tył 8rz, przód 48 zębów.
Z lektury grupy wynika iż producenci wycofują się z 8rz, dlatego
planuję 9rz (chociaż nie jest mi to specjalnie potrzebne).

Plan:
(...)
- piasta: XT FH-M775

Ta piasta to raczej kiepski wybór.
http://www.pvdwiki.com/index.php?title=XT_775_Freehub_Failure
http://search.bikelist.org/getmsg.asp?Filename=internet-bob.11001.1539.eml
http://42.pl/u/2zDp

--
KrzyÅ›

Data: 2011-03-17 10:26:14
Autor: Piotr P.
Alivio -> Doere XT
Krzyś Cierpiętnik <blah@blah.invalid> wrote:
Piotr P. wrote:

Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z
racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego. W tej chwili
cały osprzęt to Alivio, tył 8rz, przód 48 zębów.
Z lektury grupy wynika iż producenci wycofują się z 8rz, dlatego
planuję 9rz (chociaż nie jest mi to specjalnie potrzebne).

Plan:
(...)
- piasta: XT FH-M775

Ta piasta to raczej kiepski wybór.
http://www.pvdwiki.com/index.php?title=XT_775_Freehub_Failure
http://search.bikelist.org/getmsg.asp?Filename=internet-bob.11001.1539.eml
http://42.pl/u/2zDp

Teraz zacząłem się zastanawiać czy nie poszukać piasty na łożyskach maszynowych. Przykładowo Dartmoor X-Force/Free Force.

Data: 2011-03-17 11:00:05
Autor: BoDro
Alivio -> Doere XT
Piotr P. pisze:

Z lektury grupy wynika i¿ producenci wycofuj± siê z 8rz, dlatego planujê 9rz (chocia¿ nie jest mi to specjalnie potrzebne).

A mo¿e jednak panikujesz ? Mo¿e do czasu faktycznych problemów z dostêpno¶ci± czê¶ci 8sp. przechodzenie na 9, 10, 11 itd. nie ma sensu - zw³aszcza kiedy uwa¿asz, ¿e tak naprawdê takich krotno¶ci nie potrzebujesz?

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2011-03-17 11:12:46
Autor: ...::QRT::...
Alivio -> Doere XT
Dnia Thu, 17 Mar 2011 11:00:05 +0100, BoDro napisa³(a):

Piotr P. pisze:

Z lektury grupy wynika i¿ producenci wycofuj± siê z 8rz, dlatego planujê 9rz (chocia¿ nie jest mi to specjalnie potrzebne).

A mo¿e jednak panikujesz ? Mo¿e do czasu faktycznych problemów z dostêpno¶ci± czê¶ci 8sp. przechodzenie na 9, 10, 11 itd. nie ma sensu - zw³aszcza kiedy uwa¿asz, ¿e tak naprawdê takich krotno¶ci nie potrzebujesz?

te¿ tak my¶le - np kasety na 7 sa ciagle dostêpne. Podobnie wolnobiegi i
³añcuchy UG. Problemem bêd± co najwy¿ej dobre manetki. Ale to za jaki¶ czas.

Data: 2011-03-17 11:13:57
Autor: Piotr P.
Alivio -> Doere XT
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
Piotr P. pisze:

Z lektury grupy wynika i¿ producenci wycofuj± siê z 8rz, dlatego
planujê 9rz (chocia¿ nie jest mi to specjalnie potrzebne).

A mo¿e jednak panikujesz ? Mo¿e do czasu faktycznych problemów z
dostêpno¶ci± czê¶ci 8sp. przechodzenie na 9, 10, 11 itd. nie ma sensu -
zw³aszcza kiedy uwa¿asz, ¿e tak naprawdê takich krotno¶ci nie potrzebujesz?

hmm mo¿liwe, z drugiej strony i tak muszê ju¿ wymieniæ wszystko co zwi±zane z napêdem. Jest wiêc okazja ¿eby zrobiæ to tak aby mieæ spokój na nastêpne kilka lat.

Data: 2011-03-17 13:48:43
Autor: artek
Alivio -> Doere XT
zrobiłem w ubiegłym roku podobny numer z rowerem mojej żony, wymieniając alivio w jej krossie a2 na grupę deore - za wyjątkiem niewymienianej korby i paru dupereli ze starych zapasów (hamulce i klamki lx i kaseta slx). jak dla mnie, przy niewielkim rocznym przebiegu na poziomie 2-4 tys. km i głównie w terenie nizinnym, deore w zupełności wystarcza.

w moim rowerze używam tarczówki xt, manetki xt, przerzutki xt (tył to shadow M772), ale korba i kaseta slx - niewiele cięższe od xt, za to dużo tańsze. łańcuchy zwykłe hg53, bo z wieloletnich doświadczeń widzę, że trwałością czy jakościa pracy od wyższych grup niewiele się różnią. i też dużo tańsze.
koła mam zrobione na piastach xt - po przebiegu 20 tys. km nie mogę powiedzieć nic złego, ale różnie o nich mówią.

generalnie nie odcinaj się od niższych grup, bo niewiele stracisz na jakości a bardzo dużo zyskasz na cenach. aktualne deore czy slx są wzorowane na xt i na amatorskim poziomie zupełnie podobne w działaniu. no, może poza manetkami xt, które uważam za istotnie lepsze niż modele niższe.

--
artek

Alivio -> Doere XT

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona