Data: 2011-03-17 08:33:55 | |
Autor: Piotr P. | |
Alivio -> Doere XT | |
Witam.
Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego. W tej chwili cały osprzęt to Alivio, tył 8rz, przód 48 zębów. Z lektury grupy wynika iż producenci wycofują się z 8rz, dlatego planuję 9rz (chociaż nie jest mi to specjalnie potrzebne). Plan: - kaseta: XT CS-M770 11-12-14-16-18-21-24-28-32 - łańcuch: XT CN-HG93 (a może warto CN-7701?) - korba: FC-M590 48x36x26 - piasta: XT FH-M775 - przerzutka tył, i tu mam problem, w zbliżonej cenie jest kilka modeli: - XT RD-M771 - XT RD-M770 - XT RD-M772 - XT RD-M773 2011 Czym kierować się przy wyborze? - przerzutka przód: XT FD-M770 - manetki: XT SL-M770 Co sądzicie o takim zestawie, czy to wszystko co muszę wymienić? Przednia piasta ma się dobrze. Hamulce mam v-brake, mocowania pod tarczowe też są, ale to w przyszłości :) Pozdrawiam, Piotr |
|
Data: 2011-03-17 09:26:33 | |
Autor: biodarek | |
Alivio -> Doere XT | |
Piotr P. pisze:
Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z racji robionych kilometrów przydałoby się coś lepszego. To można zrozumieć w dwójnasób :) 1. Jeśli przejeżdżasz mało kilometrów i zarazem chcesz mocno odchudzić rower, to zestaw, który przytoczyłeś sprawdzi się na pewno. 2. Jeśli przejeżdżasz dużo kilometrów i zależy Ci na trwałości, to może lepiej wybrać więcej elementów z grupy SLX, a z XT wziąć np. tylko manetki i tylną przerzutkę. Piszę, tak, bo kiedyś zmieniłem tylną piastę na XT (M770) myśląc, że będę miał wytrzymałe koło na lata - niestety przejechałem się. Wróciłem do LX. -- biodarek |
|
Data: 2011-03-17 09:50:33 | |
Autor: Piotr P. | |
Alivio -> Doere XT | |
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote:
Piotr P. pisze: Zdecydowanie chodzi o bramkę numer 2 :) Ważniejsza od wagi jest dla mnie płynność pracy napędu i zmiany przełożeń, zwłaszcza pod obciążeniem. Przyjrzę się SLX. -- Piotr |
|
Data: 2011-03-17 09:48:30 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Alivio -> Doere XT | |
Piotr P. wrote:
Przymierzam się do wymiany napędu i przy okazji stwierdziłem iż z Ta piasta to raczej kiepski wybór. http://www.pvdwiki.com/index.php?title=XT_775_Freehub_Failure http://search.bikelist.org/getmsg.asp?Filename=internet-bob.11001.1539.eml http://42.pl/u/2zDp -- Krzyś |
|
Data: 2011-03-17 10:26:14 | |
Autor: Piotr P. | |
Alivio -> Doere XT | |
Krzyś Cierpiętnik <blah@blah.invalid> wrote:
Piotr P. wrote: Teraz zacząłem się zastanawiać czy nie poszukać piasty na łożyskach maszynowych. Przykładowo Dartmoor X-Force/Free Force. |
|
Data: 2011-03-17 11:00:05 | |
Autor: BoDro | |
Alivio -> Doere XT | |
Piotr P. pisze:
Z lektury grupy wynika i¿ producenci wycofuj± siê z 8rz, dlatego planujê 9rz (chocia¿ nie jest mi to specjalnie potrzebne). A mo¿e jednak panikujesz ? Mo¿e do czasu faktycznych problemów z dostêpno¶ci± czê¶ci 8sp. przechodzenie na 9, 10, 11 itd. nie ma sensu - zw³aszcza kiedy uwa¿asz, ¿e tak naprawdê takich krotno¶ci nie potrzebujesz? -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-03-17 11:12:46 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Alivio -> Doere XT | |
Dnia Thu, 17 Mar 2011 11:00:05 +0100, BoDro napisa³(a):
Piotr P. pisze: te¿ tak my¶le - np kasety na 7 sa ciagle dostêpne. Podobnie wolnobiegi i ³añcuchy UG. Problemem bêd± co najwy¿ej dobre manetki. Ale to za jaki¶ czas. |
|
Data: 2011-03-17 11:13:57 | |
Autor: Piotr P. | |
Alivio -> Doere XT | |
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
Piotr P. pisze: hmm mo¿liwe, z drugiej strony i tak muszê ju¿ wymieniæ wszystko co zwi±zane z napêdem. Jest wiêc okazja ¿eby zrobiæ to tak aby mieæ spokój na nastêpne kilka lat. |
|
Data: 2011-03-17 13:48:43 | |
Autor: artek | |
Alivio -> Doere XT | |
zrobiłem w ubiegłym roku podobny numer z rowerem mojej żony, wymieniając alivio w jej krossie a2 na grupę deore - za wyjątkiem niewymienianej korby i paru dupereli ze starych zapasów (hamulce i klamki lx i kaseta slx). jak dla mnie, przy niewielkim rocznym przebiegu na poziomie 2-4 tys. km i głównie w terenie nizinnym, deore w zupełności wystarcza.
w moim rowerze używam tarczówki xt, manetki xt, przerzutki xt (tył to shadow M772), ale korba i kaseta slx - niewiele cięższe od xt, za to dużo tańsze. łańcuchy zwykłe hg53, bo z wieloletnich doświadczeń widzę, że trwałością czy jakościa pracy od wyższych grup niewiele się różnią. i też dużo tańsze. koła mam zrobione na piastach xt - po przebiegu 20 tys. km nie mogę powiedzieć nic złego, ale różnie o nich mówią. generalnie nie odcinaj się od niższych grup, bo niewiele stracisz na jakości a bardzo dużo zyskasz na cenach. aktualne deore czy slx są wzorowane na xt i na amatorskim poziomie zupełnie podobne w działaniu. no, może poza manetkami xt, które uważam za istotnie lepsze niż modele niższe. -- artek |