Alkohol niszczy miliony rodzin

Data: 2016-02-09 18:44:17
Autor: u2
Alkohol niszczy miliony rodzin
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/alkohol-niszczy-miliony-rodzin,16118693661

  Nawet 4 mln Polak贸w cierpi z powodu problem贸w alkoholowych w rodzinie, bardzo cz臋sto s膮 to osoby wsp贸艂uzale偶nione - m贸wi艂 bp Tadeusz Bronakowski podczas konferencji prasowej z okazji trwaj膮cego Tygodnia Modlitw o Trze藕wo艣膰 Narodu. Zdaniem przewodnicz膮cego Zespo艂u Episkopatu ds. Apostolstwa Trze藕wo艣ci w roku, w kt贸rym odb臋d膮 si臋 w Polsce 艢wiatowe Dni M艂odzie偶y szczeg贸ln膮 uwag臋 trzeba zwr贸ci膰 na niepe艂noletnich, kt贸rzy coraz cz臋艣ciej si臋gaj膮 po alkohol.

Co trzeci pi臋tnastolatek deklaruje, 偶e cho膰 raz w swoim 偶yciu si臋 upi艂 鈥 przytoczy艂 ostatnie badania dotycz膮ce trze藕wo艣ci w艣r贸d m艂odzie偶y ks. Marek Dziewiecki, duszpasterz trze藕wo艣ci, konsultor zespo艂u ds. Apostolstwa Trze藕wo艣ci. Duchowny wskaza艂, 偶e w艣r贸d dziewcz膮t niewiele mniejszy. 鈥 Co czwarta pi臋tnastolatka przyznaje si臋, 偶e kiedy艣 by艂a pijana 鈥 powiedzia艂 ks. Dziewiecki, dodaj膮c, 偶e jedynie kilkana艣cie procent nastolatk贸w jest abstynentami, natomiast ok. 80 proc. ma regularny kontakt z alkoholem.

Duszpasterz trze藕wo艣ci podkre艣la, 偶e im wcze艣niej si臋gnie si臋 po alkohol, tym szybciej mo偶na si臋 od niego uzale偶ni膰. 鈥 Rodzice nawet nie zdaj膮 sobie sprawy z tego, 偶e ich dzieciom wystarczy tylko kilka tygodni by wpa艣膰 w na艂贸g 鈥 zauwa偶y艂 podczas konferencji prasowej z okazji trwaj膮cego Tygodnia Modlitw o Trze藕wo艣膰 Narodu ks. Dziewiecki.

Zdaniem duszpasterza, wa偶ne jest przestrzeganie m艂odych przed zgubnym skutkiem picia, ale nie chodzi tu tylko o profilaktyk臋, ale o szko艂臋 偶ycia i wychowanie. Wed艂ug ks. Dziewieckiego nie wystarczy jednak ani moralizowanie, ani intelektualne wyja艣nianie, ani tym bardziej straszenie, bo przyczyn膮 si臋gania po alkohol przez ludzi m艂odych jest brak umiej臋tno艣ci radzenia sobie z trudno艣ciami i emocjami. 鈥 Jedynym skutecznym sposobem pomagania m艂odym jest solidne wychowanie do m膮drego prze偶ywania swojej emocjonalno艣ci oraz formowanie dyscypliny i hierarchii warto艣ci 鈥 podkre艣li艂 duchowny.

Jak dopowiedzia艂 ks. Dziewiecki to rodzice s膮 pierwszymi profilaktykami i pierwszymi wychowawcami. 鈥 Najwa偶niejsza jest postawa rodzic贸w, nie to co m贸wi膮, tylko, jak post臋puj膮. Je艣li doro艣li sami nie radz膮 sobie z alkoholem, to ich dzieci p贸藕niej ich na艣laduj膮 i sami szukaj膮 ucieczki w na艂ogi 鈥 wyja艣ni艂 duszpasterz.

Dr hab. Krzysztof Wojcieszek z Wy偶ej Szko艂y Nauk Spo艂ecznych, konsultor Zespo艂u KEP ds. Apostolstwa Trze藕wo艣ci zwr贸ci艂 uwag臋, 偶e problem uzale偶nienia od alkoholu dotyczy oko艂o 800 tys. Polak贸w. 鈥 Trzy razy wi臋cej os贸b nadu偶ywa alkoholu, mimo, 偶e nie jest to wynikiem choroby alkoholowej. To oni powoduj膮 najwi臋cej problem贸w spo艂ecznych 鈥 wyja艣ni艂 ekspert.

- Jeste艣my terroryzowani przez osoby nadu偶ywaj膮ce alkoholu, kt贸rych jest mniej ni偶 ludzi niepij膮cych 鈥 zapewni艂 dr Wojcieszek wymieniaj膮c, 偶e trzy osoby z czterech problemu z alkoholem nie maj膮. - Mimo, 偶e nadmiernie pij膮cych jest mniej, to narzucaj膮 niepij膮cej wi臋kszo艣ci sw贸j spos贸b my艣lenia 鈥 powiedzia艂 naukowiec.

Zdaniem konsultora KEP do pomocy osobom uzale偶nionym wezwane jest ca艂e spo艂ecze艅stwo. 鈥 Musi by膰 baczne i dawa膰 wsparcie tym, kt贸rzy tego potrzebuj膮 鈥 zaapelowa艂 ekspert.

Wsparcia udziela膰 tak偶e trzeba rodzinom os贸b pij膮cych, kt贸re r贸wnie偶 do艣wiadczaj膮 negatywnych skutk贸w alkoholu. Bp Tadeusz Bronakowski, przewodnicz膮cy Zespo艂u KEP ds. Apostolstwa Trze藕wo艣ci wskaza艂, 偶e wsp贸艂uzale偶nienie mo偶e dotyczy膰 nawet 4 mln os贸b. Doda艂, 偶e alkoholowi w rodzinach cz臋sto towarzyszy przemoc.

- Nie chodzi o wyolbrzymianie spraw. Trzeba powiedzie膰 sobie jasno, 偶e trze藕wo艣膰 narodu jest bardzo zagro偶ona. Uzale偶nionych Polak贸w jest wi臋cej ni偶 mieszka艅c贸w Poznania. Os贸b kt贸re do艣wiadczaj膮 skutk贸w nadu偶ywania alkoholu jest wi臋cej, ni偶 mieszka艅c贸w Litwy 鈥 wymieni艂 hierarcha.

Hierarcha zauwa偶y艂, 偶e dobr膮 okazj膮 do refleksji nad sytuacj膮 os贸b nadu偶ywaj膮cych alkoholu jest obchodzona w tym roku 1050. rocznica Chrztu Polski. - Przypominamy sobie, 偶e nasz nar贸d i nasza pa艅stwowo艣膰 wyrastaj膮 z chrze艣cija艅skich korzeni, kt贸re pozwoli艂y naszym przodkom w艂膮czy膰 si臋 w europejsk膮 rodzin臋 warto艣ci ewangelicznych. Prze偶ywamy tegoroczny Tydzie艅 Modlitw o Trze藕wo艣膰 Narodu z wdzi臋czno艣ci膮 za wielk膮 prac臋 Ko艣cio艂a, kt贸ry zawsze by艂 w naszej ojczy藕nie promotorem pos艂ugi trze藕wo艣ciowej. W wielu przypadkach, zw艂aszcza w czasach zabor贸w, to kap艂ani i osoby zakonne byli g艂贸wnymi obro艅cami ludno艣ci przed systematycznym rozpijaniem narodu, kt贸re mia艂o s艂u偶y膰 wrogom Ojczyzny do 艂atwiejszego sprawowania kontroli nad zniewolonym spo艂ecze艅stwem - wspomnia艂 biskup pomocniczy diecezji 艂om偶y艅skiej.

Zdaniem duchownego problemem alkoholowy jest w Polsce bardzo powa偶ny i warto mu przeciwdzia艂a膰. - Ka偶dy z nas poprzez dobrowoln膮 abstynencj臋, modlitw臋, odwa偶ne 艣wiadectwo oraz wiele innych dzia艂a艅 mo偶e w艂膮czy膰 si臋 w budowanie nowej kultury trze藕wo艣ci - zach臋ci艂 bp Bronakowski.

Przewodnicz膮cy Zespo艂u KEP ds. Apostolstwa Trze藕wo艣ci zauwa偶y艂, 偶e w roku, w kt贸rym w Polsce odbywa膰 si臋 b臋dzie wa偶ne mi臋dzynarodowe wydarzenie - 艢wiatowe Dni M艂odzie偶y, trzeba zwr贸ci膰 uwag臋 na ludzi m艂odych, kt贸rzy coraz cz臋艣ciej si臋gaj膮 po alkohol. - Has艂o 鈥濵艂odzi, nie dajcie si臋 zniewoli膰!鈥 odnosi si臋 do s艂贸w Jana Paw艂a II, kt贸ry przestrzega艂 m艂odych, aby umieli "u偶ywa膰 swojej wolno艣ci, wybieraj膮c to, co jest prawdziwym dobrem" 鈥 przypomina艂 biskup podczas spotkania z dziennikarzami.

W rozmowie z KAI przewodnicz膮cy Zespo艂u KEP odni贸s艂 si臋 r贸wnie偶 do inicjatywy wprowadzenia prohibicji w Krakowie podczas 艢wiatowych Dni M艂odzie偶y. Biskup zauwa偶y艂, 偶e zakaz sprzeda偶y alkoholu podczas papieskich pielgrzymek nie jest niczym nowym. Hierarcha zdecydowanie pochwala tego typu inicjatywy podkre艣laj膮c, 偶e w艣r贸d tak wielu m艂odych uczestnik贸w spotkania mo偶e si臋 znale藕膰 nieliczna, ale niestety bardzo skuteczna grupa pijanych prowokator贸w. 鈥濩hodzi o tych, kt贸rzy w spos贸b nieodpowiedzialny mogliby zak艂贸ca膰 tego rodzaju wydarzenie鈥 - powiedzia艂 bp Bronakowski.

Tydzie艅 Modlitw o Trze藕wo艣膰 Narodu jest organizowany w Ko艣ciele po raz 49. W tym roku has艂em przewodnim tygodnia jest wezwanie papie偶a Jana Paw艂a II: 鈥炩濵艂odzi, nie dajcie si臋 zniewoli膰!鈥.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-02-09 19:45:04
Autor: Lepudruk
Alkohol niszczy miliony rodzin
U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56ba2571$0$690$65785112news.neostrada.pl...
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/alkohol-niszczy-miliony-rodzin,16118693661

O ile pamietam chla艂e艣 jak op臋tany. Nar膮bany zasrywa艂es w swoim pijackim widzie psp i scp. Wyd艂uba艂e艣 to spod pachy?

-Lepudruk-

Data: 2016-02-10 11:37:58
Autor: Marek
Alkohol niszczy miliony rodzin
W dniu wtorek, 9 lutego 2016 18:44:52 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/alkohol-niszczy-miliony-rodzin,16118693661

  Nawet 4 mln Polak體 cierpi z powodu problem體 alkoholowych w rodzinie, bardzo cz阺to s to osoby wsp蟪uzale縩ione - m體i bp Tadeusz Bronakowski podczas konferencji prasowej z okazji trwaj眂ego Tygodnia Modlitw o Trze紈o舵 Narodu. Zdaniem przewodnicz眂ego Zespo硊 Episkopatu ds. Apostolstwa Trze紈o禼i w roku, w kt髍ym odb阣 si w Polsce iatowe Dni M硂dzie縴 szczeg髄n uwag trzeba zwr骳i na niepe硁oletnich, kt髍zy coraz cz甓ciej si阦aj po alkohol.

Co trzeci pi阾nastolatek deklaruje, 縠 cho raz w swoim 縴ciu si upi - przytoczy ostatnie badania dotycz眂e trze紈o禼i w秗骴 m硂dzie縴 ks. Marek Dziewiecki, duszpasterz trze紈o禼i, konsultor zespo硊 ds. Apostolstwa Trze紈o禼i. Duchowny wskaza, 縠 w秗骴 dziewcz眛 niewiele mniejszy. - Co czwarta pi阾nastolatka przyznaje si, 縠 kiedy by砤 pijana - powiedzia ks. Dziewiecki, dodaj眂, 縠 jedynie kilkana禼ie procent nastolatk體 jest abstynentami, natomiast ok. 80 proc. ma regularny kontakt z alkoholem.

Duszpasterz trze紈o禼i podkre秎a, 縠 im wcze秐iej si阦nie si po alkohol, tym szybciej mo縩a si od niego uzale縩i. - Rodzice nawet nie zdaj sobie sprawy z tego, 縠 ich dzieciom wystarczy tylko kilka tygodni by wpa舵 w na丑g - zauwa縴 podczas konferencji prasowej z okazji trwaj眂ego Tygodnia Modlitw o Trze紈o舵 Narodu ks. Dziewiecki.

Zdaniem duszpasterza, wa縩e jest przestrzeganie m硂dych przed zgubnym skutkiem picia, ale nie chodzi tu tylko o profilaktyk, ale o szko酬 縴cia i wychowanie. Wed硊g ks. Dziewieckiego nie wystarczy jednak ani moralizowanie, ani intelektualne wyja秐ianie, ani tym bardziej straszenie, bo przyczyn si阦ania po alkohol przez ludzi m硂dych jest brak umiej阾no禼i radzenia sobie z trudno禼iami i emocjami. - Jedynym skutecznym sposobem pomagania m硂dym jest solidne wychowanie do m眃rego prze縴wania swojej emocjonalno禼i oraz formowanie dyscypliny i hierarchii warto禼i - podkre秎i duchowny.

Jak dopowiedzia ks. Dziewiecki to rodzice s pierwszymi profilaktykami i pierwszymi wychowawcami. - Najwa縩iejsza jest postawa rodzic體, nie to co m體i, tylko, jak post阷uj. Je秎i doro秎i sami nie radz sobie z alkoholem, to ich dzieci p蠹niej ich na秎aduj i sami szukaj ucieczki w na硂gi - wyja秐i duszpasterz.

Dr hab. Krzysztof Wojcieszek z Wy縠j Szko硑 Nauk Spo砮cznych, konsultor Zespo硊 KEP ds. Apostolstwa Trze紈o禼i zwr骳i uwag, 縠 problem uzale縩ienia od alkoholu dotyczy oko硂 800 tys. Polak體. - Trzy razy wi阠ej os骲 nadu縴wa alkoholu, mimo, 縠 nie jest to wynikiem choroby alkoholowej. To oni powoduj najwi阠ej problem體 spo砮cznych - wyja秐i ekspert.

- Jeste秏y terroryzowani przez osoby nadu縴waj眂e alkoholu, kt髍ych jest mniej ni ludzi niepij眂ych - zapewni dr Wojcieszek wymieniaj眂, 縠 trzy osoby z czterech problemu z alkoholem nie maj. - Mimo, 縠 nadmiernie pij眂ych jest mniej, to narzucaj niepij眂ej wi阫szo禼i sw骿 spos骲 my秎enia - powiedzia naukowiec.

Zdaniem konsultora KEP do pomocy osobom uzale縩ionym wezwane jest ca砮 spo砮cze駍two. - Musi by baczne i dawa wsparcie tym, kt髍zy tego potrzebuj - zaapelowa ekspert.

Wsparcia udziela tak縠 trzeba rodzinom os骲 pij眂ych, kt髍e r體nie do秝iadczaj negatywnych skutk體 alkoholu. Bp Tadeusz Bronakowski, przewodnicz眂y Zespo硊 KEP ds. Apostolstwa Trze紈o禼i wskaza, 縠 wsp蟪uzale縩ienie mo縠 dotyczy nawet 4 mln os骲. Doda, 縠 alkoholowi w rodzinach cz阺to towarzyszy przemoc.

- Nie chodzi o wyolbrzymianie spraw. Trzeba powiedzie sobie jasno, 縠 trze紈o舵 narodu jest bardzo zagro縪na. Uzale縩ionych Polak體 jest wi阠ej ni mieszka馽體 Poznania. Os骲 kt髍e do秝iadczaj skutk體 nadu縴wania alkoholu jest wi阠ej, ni mieszka馽體 Litwy - wymieni hierarcha.

Hierarcha zauwa縴, 縠 dobr okazj do refleksji nad sytuacj os骲 nadu縴waj眂ych alkoholu jest obchodzona w tym roku 1050. rocznica Chrztu Polski. - Przypominamy sobie, 縠 nasz nar骴 i nasza pa駍twowo舵 wyrastaj z chrze禼ija駍kich korzeni, kt髍e pozwoli硑 naszym przodkom w潮czy si w europejsk rodzin warto禼i ewangelicznych. Prze縴wamy tegoroczny Tydzie Modlitw o Trze紈o舵 Narodu z wdzi阠zno禼i za wielk prac Ko禼io砤, kt髍y zawsze by w naszej ojczy糿ie promotorem pos硊gi trze紈o禼iowej. W wielu przypadkach, zw砤szcza w czasach zabor體, to kap砤ni i osoby zakonne byli g丑wnymi obro馽ami ludno禼i przed systematycznym rozpijaniem narodu, kt髍e mia硂 s硊縴 wrogom Ojczyzny do 砤twiejszego sprawowania kontroli nad zniewolonym spo砮cze駍twem - wspomnia biskup pomocniczy diecezji 硂m縴駍kiej.

Zdaniem duchownego problemem alkoholowy jest w Polsce bardzo powa縩y i warto mu przeciwdzia砤. - Ka縟y z nas poprzez dobrowoln abstynencj, modlitw, odwa縩e 秝iadectwo oraz wiele innych dzia砤 mo縠 w潮czy si w budowanie nowej kultury trze紈o禼i - zach阠i bp Bronakowski.

Przewodnicz眂y Zespo硊 KEP ds. Apostolstwa Trze紈o禼i zauwa縴, 縠 w roku, w kt髍ym w Polsce odbywa si b阣zie wa縩e mi阣zynarodowe wydarzenie - iatowe Dni M硂dzie縴, trzeba zwr骳i uwag na ludzi m硂dych, kt髍zy coraz cz甓ciej si阦aj po alkohol. - Has硂 "M硂dzi, nie dajcie si zniewoli!" odnosi si do s丑w Jana Paw砤 II, kt髍y przestrzega m硂dych, aby umieli "u縴wa swojej wolno禼i, wybieraj眂 to, co jest prawdziwym dobrem" - przypomina biskup podczas spotkania z dziennikarzami.

W rozmowie z KAI przewodnicz眂y Zespo硊 KEP odni髎 si r體nie do inicjatywy wprowadzenia prohibicji w Krakowie podczas iatowych Dni M硂dzie縴. Biskup zauwa縴, 縠 zakaz sprzeda縴 alkoholu podczas papieskich pielgrzymek nie jest niczym nowym. Hierarcha zdecydowanie pochwala tego typu inicjatywy podkre秎aj眂, 縠 w秗骴 tak wielu m硂dych uczestnik體 spotkania mo縠 si znale兼 nieliczna, ale niestety bardzo skuteczna grupa pijanych prowokator體. "Chodzi o tych, kt髍zy w spos骲 nieodpowiedzialny mogliby zak丑ca tego rodzaju wydarzenie" - powiedzia bp Bronakowski.

Tydzie Modlitw o Trze紈o舵 Narodu jest organizowany w Ko禼iele po raz 49. W tym roku has砮m przewodnim tygodnia jest wezwanie papie縜 Jana Paw砤 II: ""M硂dzi, nie dajcie si zniewoli!".

-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

A ile rodzin zyje zgodnie, poniewaz pija alkohol?
Ile dzieci urodzilo sie dzieki wypiciu drinka przez mam?

Data: 2016-02-10 20:40:13
Autor: u2
W dniu 2016-02-10 o 20:37, Marek pisze:
A ile rodzin zyje zgodnie, poniewaz pija alkohol?
Ile dzieci urodzilo sie dzieki wypiciu drinka przez mam?

znam kilka rodzin , w ktorych matki pily i szybko umarly, mezczyzni sa bardziej "odporni" na C2H5OH:)

Data: 2016-02-10 12:04:11
Autor: Marek
Alkohol niszczy miliony rodzin
W dniu 秗oda, 10 lutego 2016 20:40:15 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
> [...]

znam kilka rodzin , w ktorych matki pily i szybko umarly, mezczyzni sa bardziej "odporni" na C2H5OH:)

Nie chodzi mi o regularne picie, tylko takie okazjonalne "przed seksem".

Data: 2016-02-10 21:12:51
Autor: u2
W dniu 2016-02-10 o 21:04, Marek pisze:
Nie chodzi mi o regularne picie, tylko takie okazjonalne "przed seksem".

alkohol niszczy plemniki oraz zapobiega owulacji, wiec zapobiega przed udanym "seksem"

Data: 2016-02-10 12:46:27
Autor: Marek
Alkohol niszczy miliony rodzin
W dniu 秗oda, 10 lutego 2016 21:13:34 UTC+1 u縴tkownik u2 napisa:
> [...]

alkohol niszczy plemniki oraz zapobiega owulacji, wiec zapobiega przed udanym "seksem"

Nie masz racji. Alkohol nie niszczy plemnikow.
Prochy niszcza.

Data: 2016-02-11 12:05:13
Autor: Lepudruk
Alkohol niszczy miliony rodzin
U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:56bb99c3$0$22833$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty bydlaku zosta砮 zapewne pocz阾y w砤秐ie po pijaku!

--
Lepudruk

Data: 2016-02-11 12:04:07
Autor: Lepudruk
Alkohol niszczy miliony rodzin
U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:56bb921c$0$22824$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Meliny i chlanie to twoje 秗odowsko ty bydlaku!

--
Lepudruk

Alkohol niszczy miliony rodzin