[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Data: 2010-07-16 11:39:06
Autor: Przemysław Ryk
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Dnia Fri, 16 Jul 2010 09:50:00 +0200, Yakhub napisał(a):

(ciach...)
*Jeżeli zechce* to, rzecz jasna, może rozwijać swoje zainteresowania w
dowolnym kierunku, może się przekwalifikowywać. Tyle tylko, że zdecydowana
większość ludzi *nie chce*. Można być szczęśliwym człowiekiem, społecznie
potrzebnym, znając się tylko na kowalstwie, i mając głęboko w nosie
wszystko inne.

Istnieje jednak pewne niebezpieczeństwo, że osobnik taki nie będzie się
potrafił przystosować do zmieniającej się rzeczywistości. Patrz np. (by
general) górnicy.

(ciach...)

[ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli     ]
[ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem.     ]
[                                                             (Chris Rock) ]

Data: 2010-07-16 12:47:05
Autor: Yakhub
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:39:06 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Dlatego też dodałem "społecznie potrzebny" :).

--
Yakhub

Data: 2010-07-16 15:47:29
Autor: flashi_usun
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kszs6m2miy1a.dlg@wazzenon.pl...
[...]

Oj od górników to wara :D
A słowa że z polskich kopalni można zrezygnować (bo węgiel za granicą tańszy) to można włożyć między bajki.
Wytłumacz mi jak społecznie potrzebny jest np. ksiądz, albo dajmy na to iluś tam zastępców biurw które to w Polszy maja jak w raju.?

Data: 2010-07-16 15:55:41
Autor: Saiko Kila
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Proces flashi_usun <flashi_iaia@orange.pl> zwrócił błąd:

Oj od górników to wara :D
A słowa że z polskich kopalni można zrezygnować (bo węgiel za granicą tańszy) to można włożyć między bajki.

Z kopalni nie, ale z górników to się czasem da zrezygnować.

Wytłumacz mi jak społecznie potrzebny jest np. ksiądz, albo dajmy na to iluś tam zastępców biurw które to w Polszy maja jak w raju.?

Ksiądz to jest Inicjator dla młodzieży. Lepszy taki niż jakiś pijak albo
złodziej ;)

--
Saiko Kila
"What happened to the squirrels?"

Data: 2010-07-16 16:19:06
Autor: Przemysław Ryk
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Dnia Fri, 16 Jul 2010 15:47:29 +0200, flashi_usun napisał(a):

[...]

Mhm... Znaczy się np. to
http://wiadomosci.wp.pl/kat,12571,title,Polski-wegiel-jest-drozszy-od-tego-z-importu,wid,12470966,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1a888&_ticrsn=3
to bujdy wyssane z palca tak?

Wytłumacz mi jak społecznie potrzebny jest np. ksiądz,

Tu żeś trochę za daleko pojechał moim zdaniem. I choć osobiście z ową
hierarchią i instytucją mi bardzo nie po drodze, to rozumiem, że są osoby,
którym jest to potrzebne.

albo dajmy na to iluś tam zastępców biurw które to w Polszy maja jak w
raju.?

Bo każda biurokracja będzie się rozrastać, o ile tylko będzie miała do tego
możliwości.

[ Pieniądze pozbawiają człowieka marzeń, a marzenia - pieniędzy...         ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2010-07-16 14:23:14
Autor: Wojciech Bancer
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
On 2010-07-16, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Nie to. Nie jest istotne, że polski węgiel jest droższy, tylko że istnienie
złóż i możliwość ich wydobywania daje nam niezależność i większe bezpieczeństwo
energetyczne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-16 16:31:49
Autor: slawek
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrni40qqi.12o7.proteus@pl-test.org...
Nie to. Nie jest istotne, że polski węgiel jest droższy, tylko że istnienie
złóż i możliwość ich wydobywania daje nam niezależność i większe bezpieczeństwo
energetyczne.

I tu bym się z tobą zgodził, ale...

....w każdym RTS z zasobami najlepiej podbierać najpierw zasoby wrogom, a swoje zużywać rozsądnie.

slawek

Data: 2010-07-16 17:01:42
Autor: Przemysław Ryk
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Dnia 16 Jul 2010 16:23:14 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Niom. Samego bezpieczeństwo i kosztów eksploatacji danego złoża, to już w
ogóle nie bierzemy pod uwagę? Ukręcono łeb energetyce jądrowej, do górnictwa
dopłacamy chore kwoty, a poziom bezpieczeństwa energetycznego chyba też
jakoś specjalnie wysoki nie jest. IMVHO.

[ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would         ]
[ disable it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2010-07-16 17:09:34
Autor: slawek
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:u6culo83g8jt.dlg@maverick.kielek.info...
ogóle nie bierzemy pod uwagę? Ukręcono łeb energetyce jądrowej, do górnictwa

Nie ukręcono. Ale zajmują się tym takie chabety, że przy nich ja jestem szybki niczym Ferrari.

Hint: po pierwsze muszą być wyznaczone składowiska odpadów - taki "głupi" warunek.

slawek

Data: 2010-07-16 17:12:21
Autor: Street Fighter
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Użytkownik slawek napisał:

Hint: po pierwsze muszą być wyznaczone składowiska odpadów - taki "głupi" warunek.

No to moze wyznacza? Ile lat na to trzeba? 40-tu?

Data: 2010-07-16 17:17:25
Autor: slawek
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "Street Fighter" <"street.fighter"@amorki.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1pstj$pdu$1@news.onet.pl...
Użytkownik slawek napisał:

Hint: po pierwsze muszą być wyznaczone składowiska odpadów - taki "głupi" warunek.

No to moze wyznacza? Ile lat na to trzeba? 40-tu?

Z tego co pamiętam - 5 do 15. Serio.

Data: 2010-07-16 17:19:39
Autor: Street Fighter
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik slawek napisał:

Hint: po pierwsze muszą być wyznaczone składowiska odpadów - taki "głupi" warunek.

No to moze wyznacza? Ile lat na to trzeba? 40-tu?

Z tego co pamiętam - 5 do 15. Serio.

No to chyba juz wyznaczyli ze 2 razy....

Data: 2010-07-16 17:22:34
Autor: slawek
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "Street Fighter" <"street.fighter"@amorki.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1ptb9$qo3$1@news.onet.pl...
No to chyba juz wyznaczyli ze 2 razy....

Pisałem że to chabety? Pisałem.

slawek

Data: 2010-07-16 16:58:26
Autor: Street Fighter
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,12571,title,Polski-wegiel-jest-drozszy-od-tego-z-importu,wid,12470966,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1a888&_ticrsn=3
to bujdy wyssane z palca tak?

Która to kopalnia miala rok temu 300 milionow strat? Tez pamietam taki news...

Czeskie slowackie kopalnie na plusie, a polskie, doplacane z budzetu - na minusie...

[...]

Gornicy tez sa potrzebni. Ale produktywni. Czyli zarabiaja na siebie i dostarczaja co tam sobie kopią. A nie tak, ze doplacamy do nich, zeby fedrowali, kupujemy po wyzszych cenach,a  potem sie okazuje, ze kopalnia tonie w dlugach...

Data: 2010-07-18 23:05:42
Autor: Przemysław Ryk
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Dnia Fri, 16 Jul 2010 16:58:26 +0200, Street Fighter napisał(a):

[...]

Ja akurat nie, ale jak wygrzebiesz, to chętnie przeczytam.

Czeskie slowackie kopalnie na plusie, a polskie, doplacane z budzetu - na minusie...

No popatrz. Jak to jest, że polskie, dopłacane z budżetu są na minusie...

[...]

A teraz idź pogadać na ten temat z "działaczami związkowymi"...

[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby  ]
[ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi  ]
[ pastami termoprzewodzącymi.           (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

Data: 2010-07-16 16:59:56
Autor: flashi_usun
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1lvkkug5f9p4q.dlg@maverick.kielek.info...
[...]

Cos z czytaniem ze zrozumieniem ciężko??
Węgiel zza granicy może i jest tańszy w kwestii tylko i wyłącznie ceny. Jednak w takiej sytuacji brak zrównoważenia wpływu do budżetu z tytułów podatków od prowadzenia działalności, podatków ze stosunków pracy, wszelkich danin dla gmin górniczych, wszelkich danin środowiskowych itp. Tysiące ludzi bez pracy, którzy przestaliby płacić podatki (nie wszyscy znajda nowa prace), rodziny bez dochodu (bo nie wszyscy znajda prace), gminy bez dochodów. Szkoda ze tak malo jest takich podsumowan, albo bardzo trudno sa dostepne.

[...]

A ja jestem bardzo poza ta instytucja...

[...]

No wlasnie, ale latwiej jest poslodzic biurwie/bankowi/urzednikowi niz np popatrzec jak by tutaj pomoc komus kto cos produkuje...
Patrzcie stocznie. Stocznie w czasie kryzysu nie mogly dostac pomocy finansowej od panstwa, a banki jakos tak...
No ale przeciez posel czy inna biurwa nie pojdzie prosic o kase do stoczni tylko wlasnie od banku...
Ludzie to jest poje#$%@%. Ktos przepisujacy cyferki moze liczyc na pomoc, a ktos produkujacy nie moze :(

Data: 2010-07-16 17:07:36
Autor: slawek
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "flashi_usun" <flashi_iaia@orange.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c4073f1$0$19172$65785112@news.neostrada.pl...
Patrzcie stocznie. Stocznie w czasie kryzysu nie mogly dostac pomocy
finansowej od panstwa, a banki jakos tak...

Ze stoczniami było ździebko inaczej: za PRL-u robiły dla ruskich; ruscy mieli płacić (kij ich wie czy to robili) PRL-owi; koniec PRL - a centrala nie rozliczyła się ze stoczniami. Reszta do przewidzenia.

Data: 2010-07-16 16:29:47
Autor: slawek
[18+] Alkoholizm wsrod graczy

Użytkownik "flashi_usun" <flashi_iaia@orange.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c4062f6$0$19168$65785112@news.neostrada.pl...
Oj od górników to wara :D

Bo to widzisz wszyscy na górnictwie się znają, że nieopłacalne.

JA SIĘ NIE ZNAM!

Choć studiowałem i na AGH (rysunek techniczny, brrr... ciężko było, ale jakoś się zaliczyło). Choć byłem w kopalni (turystycznie). Choć z nudów przeczytałem jakiś podręcznik dla prawdziwych fachowców...

To od razu piszę: JA SIĘ NIE ZNAM!

Ale jeżeli nie mamy 1000 i jednej elektrowni jądrowych... to jakieś górnictwo jest jednak potrzebne - czy węgla, czy ropy, czy gazu czy może zwyczajnie miedzi, wolframu itd.

A słowa że z polskich kopalni można zrezygnować (bo węgiel za granicą tańszy) to można włożyć między bajki.

To nie wiesz, że im młodsze i mniej rozwinięte przez to dziecko - tym bardziej lubi słuchać bajek.

Wytłumacz mi jak społecznie potrzebny jest np. ksiądz, albo dajmy na to iluś tam zastępców biurw które to w Polszy maja jak w raju.?

Ksiądz jest bardzo potrzebny. Inaczej pracę straciliby dziennikarze piszący o molestowaniu.

Data: 2010-07-16 16:51:59
Autor: flashi_usun
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Użytkownik "slawek" <slawek@host.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c406cda$0$17083$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Heh :D
Najgorsze w całej nagonce na górnictwo jest to ze tak naprawdę nikt nie policzył dokładnie ani kosztów utrzymania kopalń, ani ile jest przychodów (nie dochodu, ale właśnie przychodu)
z górnictwa.

[...]

Ja tam skończyłem Politechnikę "tylko", i tez raczej nie powiem że się znam.
Pracuje na kopalni juz n lat, ale tez nie powiem ze sie znam.
Niestety ci co decyduja i pisza, najczesciej tez sie nie znaja, tylko ze maja za malo samokrytyki :(

[...]

O ile nie lubie twoich tekstow i wynurzeń ale za to prawie polubilem Twoj tok myslenia :D

Data: 2010-07-16 17:03:11
Autor: Street Fighter
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Użytkownik flashi_usun napisał:
[...]

Oj od gĂłrnikĂłw to wara :D

[...]

z gĂłrnictwa.

W połowie lat 80-tych w Polsce wydobywano około 190,000,000 ton węgla kamiennego rocznie, po roku 2000 wydobycie spadło do około 100,000,000 ton. Ta wielka redukcja odbywa się w warunkach względnego spokoju społecznego. Uzyskanie takiego efektu kosztowało budżet państwa w latach 1990-2000 bardzo dużo. Bezpośrednie dopłaty do górnictwa w latach wyniosły do końca 2001 roku 13,200,000,000 PLN (około 3,300,000,000€) (Kaia Gadowska: Zjawisko klientelizmu polityczno – ekonomicznego. Systemowa analiza powiązań sieciowych na przykładzie przekształceń sektora górniczego w Polsce, wyd. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2002, str. 71-72). Jednak ogólne koszty, jakie poniósł budżet w związku z restrukturyzacją górnictwa sięgały, zdaniem Najwyższej Izby Kontroli, aż 40,000,000,000 PLN tzn. około 10,000,000,000 € (Jacenty Siewierski: Górnicze związki zawodowe wobec problemu restrukturyzacji branży [w] L. Gilejko, red, Związki zawodowe a restrukturyzacja, Warszawa, SGH, 2003, str. 120).

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:sJDSrSYKqvAJ:www.eurofound.europa.eu/eiro/2003/09/feature/pl0309101fpl.doc+dop%C5%82aty+do+g%C3%B3rnictwa&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Data: 2010-07-16 16:56:19
Autor: Street Fighter
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Użytkownik flashi_usun napisał:

Wytłumacz mi jak społecznie potrzebny jest np. ksiądz

Noooo oni uczacza tego tam mlodych ucza seksualnego zycia przedmalzenskiego ;)

Data: 2010-07-19 07:29:38
Autor: Yakhub
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
[...]

Nikt nie twierdzi, że można/należy zrezygnować.
Problem z polskimi kopalniami nie polega na tym, że istnieją. Problem
polega na tym, że są nierentowne i trzeba do nich dopłacać.
Jednocześnie górnicy, pomimo licznych "przywilejów" prezentują paskudną
postawę roszczeniową "bomisienależy".

Wytłumacz mi jak społecznie potrzebny jest np. ksiądz,

Ksiądz (przynajmniej w teorii) utrzymywany jest z dobrowolnych datków
wiernych. Skoro płacą - widocznie potrzebują. Tak długo, jak państwo nie daje na to pieniędzy (vide świątynia
opaczności), nikt złego słowa nie powie.

albo dajmy na to iluś tam zastępców biurw które to w Polszy maja jak w raju.?

Istnienie "biurw" jest najczęściej skutkiem niewydolnej organizacji.
Biurwy w aparacie państwowym należy ograniczać. Co się tyczy biurw w prywatnych przedsiębiorstwach - nikt nie powinien się
mieszać w organizację pracy* prywatnego przedsiębiorstwa.

*) tak długo, jak długo organizacja ta mieści się w granicach ustalonych
przez prawo.

--
Yakhub

Data: 2010-07-19 09:12:47
Autor: Street Fighter
[18+] Alkoholizm wsrod graczy
Użytkownik Yakhub napisał:

Istnienie "biurw" jest najczęściej skutkiem niewydolnej organizacji.
Biurwy w aparacie państwowym należy ograniczać.

Tu chyba prblemow jest glownych kilka:
- starzy urzednicy, ciagle pracuja, bo nie ma co z nimi zrobic
- mlodzi w przewazajacej czesci sa z "lapanki" - do budzetowki idzie ktos, kto sie nigdzie indziej nie zalapal, i czeka tylko na ucieczke
- mlode kobiety bardzo chetnie lapia sie na etat w urzedzie przed zaciazeniem, taka przechowalnia

[18+] Alkoholizm wsrod graczy