Alkomaty we Francji

Data: 2012-07-03 15:05:35
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Alkomaty we Francji
Witam,

będę jechał w tym tygodniu przez Francję a tu od 1 lipca nowy kwiatek:

"Od niedzieli każdy samochód poruszający się po Francji musi być  wyposażony w alkomat chemiczny lub elektroniczny.
To element walki z pijanymi kierowcami, ponieważ - jak tłumaczą władze -  od 2006 r.
alkohol jest pierwszą przyczyną zgonów na francuskich drogach.

Oznacza to, że każdy kierowca musi zaopatrzyć się w co najmniej jeden  alkomat chemiczny,
którego cena waha się od jednego do trzech euro, lub alkomat elektroniczny;
ceny tych urządzeń zaczynają się od ok. 100 euro."

Źródło:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1515,title,Francja-kazdy-samochod-musi-byc-wyposazony-w-alkomat,wid,14721501,wiadomosc.html?ticaid=1ebd6&_ticrsn=3

http://tinyurl.com/bunydgx

Jak myślicie - przejmować się tym? - miał ktoś już może przypadkiem taką  kontrolę?

TG

Data: 2012-07-03 15:16:48
Autor: Kurzu
Alkomaty we Francji
Jak myślicie - przejmować się tym? - miał ktoś już może przypadkiem taką
kontrolę?

Mandaty mają wystawiać dopiero od października/listopada.

Swoją drogą jak ktoś lubi sobie poimprezować to powinien coś takiego mieć - no chyba, że przez dwa dni po imprezie, nie będzie wsiadał za kierownicę.

Pozdrawiam
Kurzu

Data: 2012-07-03 15:17:26
Autor: Jasio
Alkomaty we Francji
Data: 2012-07-03 15:30:34
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Alkomaty we Francji
Dnia 03-07-2012 o 15:17:26 Jasio <niemam@onet.pl> napisał(a):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84ska_o_ruchu_drogowym

Cytat z Twojego źródła.

"Należy zauważyć, że w Polsce, biorąc pod uwagę stan prawny na dzień 10  kwietnia 2008 r. (patrz 3), w przypadku kolizji przepisów ustawy Prawo o  ruchu drogowym i Konwencji wiedeńskiej, pierwszeństwo mają przepisy  zawarte w Konwencji. Zdarzają się jednak przypadki karania przez policję  kierujących za zachowania sprzeczne z ustawą Prawo o ruchu drogowym choć  prawidłowe w świetle Konwencji."

Francuzi mogą podobnie podchodzić do sprawy (jeśli wogóle Konwencja  wiedeńska ma tu zastosowanie).
Czasami jednak lepiej wydać parę EUR i mieć święty spokój, przynajmniej ja  tak wolę, zwłaszcza gdy jadę na wakacje.

PS. Wiem, wiem - jest telefon do konsulatu i takie tam...

TG

Data: 2012-07-03 17:36:36
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Alkomaty we Francji
  Powitanko,

PS. Wiem, wiem - jest telefon do konsulatu i takie tam...

Eeetam, wystarczy akcja edukacyjna:
Za komuny czechoslowaccy celnicy dopieprzyli sie do polskiej rodziny, ze przemyca buciki dzieciece z czechoslowacji. Kazali dziecku zdjac buciki i je zabrali.
Jakis czas potem czeska rodzina wracala do siebie. Polscy celnicy zauwazyli, ze ich Skoda jest na polskich oponach...;-)
Jakis czas temu Niemcy zaczeli wlepiac polskim kierowcom mandaty za brak apteczki zgodnej z ich wytycznymi. Po paru mandatach wystawionym Niemcom przez naszych za brak gasnic problem sie skonczyl.

Co nie zmienia faktu, ze apteczki powinien miec kazdy. Przydalyby sie o wiele czesciej niz gasnice. A jeszcze bardziej przydalby sie kurs pierwszej pomocy od czasu do czasu.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-07-04 01:08:32
Autor: Tomasz Pyra
Alkomaty we Francji
On Tue, 03 Jul 2012 15:30:34 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

[...]

Tu chodzi o to że pojazd obowiązuje wyposażenie kraju rejestracji.
Dzięki temu możliwa jest jazda bez rozmaitych wymaganych w danych krajach
rzeczy - bo w Niemczech trzeba  mieć apteczkę spełniającą ścisłe kryteria,
OIDP we Francji jeszcze inną apteczkę niż w Niemczech i teraz jeszcze
alkomat, w Polsce gaśnicę, gdzieś tam jeszcze tyle kamizelek ile miejsce w
DR, jeszcze gdzieś 2 trójkąty itp. itd.

I żebyś nie musiał zabierać 100kg wymaganych w różnych krajach rzeczy, to
KW mówi że wystarczy Ci zestaw z Twojego kraju rejestracji.

Bo wymogów wszystkich i tak nie spełnisz - np. tablic z literą "F" pewnie
nie masz, a też we Francji są wymagane (a w Niemczech z "D") - tak samo jak
te apteczki, alkomaty itp.

Data: 2012-07-03 21:28:14
Autor: MM
Alkomaty we Francji
Dnia 03-07-2012 o 15:05:35 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> napisał(a):

Jak myślicie - przejmować się tym? - miał ktoś już może przypadkiem taką  kontrolę?

Dziś jest 3 lipca, więc zastanów się :)

Widziałem chyba na Lukoilu chemiczny tester za parę zł, możesz sobie kupić  i mieć święty spokój.

PS
We Francji nie używają kierunkowskazów na rondach, więc się nie zdziw ;)

Data: 2012-07-03 21:51:08
Autor: WildS
Alkomaty we Francji
On 2012-07-03, MM <kontogrupz@gazeta.pl> wrote:

PS
We Francji nie używają kierunkowskazów na rondach, więc się nie zdziw ;)

oszczedzaja na wyprzedzanie ;)

--
WildS

Data: 2012-07-04 06:35:03
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Alkomaty we Francji
Dnia 03-07-2012 o 21:28:14 MM <kontogrupz@gazeta.pl> napisał(a):

PS
We Francji nie używają kierunkowskazów na rondach, więc się nie zdziw ;)

Za to jak im się uda włączyć lewy na autostradzie to jadą z nim następne  20km.

TG

Data: 2012-07-05 11:31:20
Autor: masti
Alkomaty we Francji
Dnia pięknego Tue, 03 Jul 2012 21:28:14 +0200 osobnik zwany MM wystukał:

a ma francuską homologację?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-07-03 22:31:58
Autor: Przemysław Czaja
Alkomaty we Francji

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

będę jechał w tym tygodniu przez Francję a tu od 1 lipca nowy kwiatek:

"Od niedzieli każdy samochód poruszający się po Francji musi być wyposażony w alkomat chemiczny lub elektroniczny.

Za skarby świata nie mogę wymyślić jak obecnośc alkomatu chemicznego lub elektronicznego w pojeździe samochodowym może pomóc w walce z pijanymi kierowcami. Znaczy kierowca dmucha w jakieś ustrojstwo i idzie na komisariat poddać się dobrowolnie pod zasłużoną karę, czy jak to ma działać?

Data: 2012-07-04 00:46:21
Autor: J.F.
Alkomaty we Francji
Dnia Tue, 3 Jul 2012 22:31:58 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
[...]

Dmucha ... i nie jedzie :-)

Przy czym o ile elektroniczny wielorazowego uzytku moze pomoc (ale nadajace
sie do uzytku sa drogie), to takie jednorazowki ... no moze jakby trzeba
bylo miec co najmniej jeden, ale sprzedawali po 10 ..

J.

Data: 2012-07-04 01:09:36
Autor: Tomasz Pyra
Alkomaty we Francji
On Tue, 3 Jul 2012 22:31:58 +0200, Przemysław Czaja wrote:

[...]

Na "wczorajszych" kierowców mogą być całkiem skuteczne.
Bo tak jadą i nie wiedzą że są nawaleni.

Data: 2012-07-04 11:00:42
Autor: Przemysław Czaja
Alkomaty we Francji

Użytkownik "Tomasz Pyra"

Na "wczorajszych" kierowców mogą być całkiem skuteczne.
Bo tak jadą i nie wiedzą że są nawaleni.

Optymista ;-)

Mam wrażenie, że "wczorajsi" dobrze wiedzą co robią i obecność jakiegokolwiek urządzenia nic tu nie zmieni - obym się mylił :)

Data: 2012-07-04 18:26:06
Autor: John Kołalsky
Alkomaty we Francji

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

A najbardziej skuteczne są na trzeźwych. Bo takich najwięcej, więc najwięcej się na nich zarobi i piany nabije.

Data: 2012-07-04 10:48:02
Autor: Robert_J
Alkomaty we Francji
"Od niedzieli każdy samochód poruszający się po Francji musi być  wyposażony w alkomat chemiczny lub elektroniczny.
To element walki z pijanymi kierowcami

Mistrzowstwo świata :-). Zakładanie że każdy pije...

Data: 2012-07-04 10:56:43
Autor: Przemysław Czaja
Alkomaty we Francji

Użytkownik "Robert_J"

To element walki z pijanymi kierowcami

Mistrzowstwo świata :-). Zakładanie że każdy pije...

Każdy kierowca powinien wozić krawat, klient w krawacie jest mniej awanturujący się!

Data: 2012-07-04 11:33:58
Autor: Bydlę
Alkomaty we Francji
On 2012-07-04 08:48:02 +0000, "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> said:

"Od niedzieli każdy samochód poruszający się po Francji musi być  wyposażony w alkomat chemiczny lub elektroniczny.
To element walki z pijanymi kierowcami

Mistrzowstwo świata :-). Zakładanie że każdy pije...

W Francji? Każdy.
Nie uwierzysz, ale picie alkoholu to nie patologia.

--
Bydlę

Data: 2012-07-04 18:34:36
Autor: JK
Alkomaty we Francji
W dniu 2012-07-04 11:33, Bydlę pisze:

Mistrzowstwo świata :-). Zakładanie że każdy
pije...

W Francji? Każdy.
Nie uwierzysz, ale picie alkoholu to nie
patologia.

Nie uwierzysz. Nie każdy. Gdyby pił każdy, to byłaby patologia.

JK

Data: 2012-07-04 18:43:24
Autor: neoniusz
Alkomaty we Francji
W dniu 04.07.2012 18:34, JK pisze:
[...]

Zalezy co rozumiesz przez picie - czy tak jak w PL, czyli do upadlego i do porzygu, czy lampke albo 2 do obiadu.

Data: 2012-07-06 18:16:55
Autor: Bydlę
Alkomaty we Francji
On 2012-07-04 16:34:36 +0000, JK <jaka857@interia.pl> said:

[...]

Wiedziałem. :-)

 Nie każdy.

Każdy. (serio)

 Gdyby pił każdy, to byłaby patologia.

Wspominałem, że nie uwierzysz? Otóż - nie jest to patologią - tak mówią tylko ludzie sprytni na użytek ludzi...
....niesprytnych.

(moment zastanowienia - CHYBA, że usiłujesz przenieść swoje wyobrażnie o piciu na innych i wychodzi ci, że każdy musi zawsze upić się do zarzygania - tak, PRZY TAKIM ZAŁOŻENiU picie byłoby patologią)

--
Bydlę

Data: 2012-07-05 08:57:27
Autor: Chris
Alkomaty we Francji
Bydlę nabazgrał(a):

On 2012-07-04 08:48:02 +0000, "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> said:
[...]

Tylko taki francuz jak by nie pił to by i nie jadł .. byśmy mieli drugą etyiopię ...

Data: 2012-07-06 10:25:51
Autor: Robert_J
Alkomaty we Francji
W Francji? Każdy.

A znasz znaczenie słowa "każdy"? ;-) Znam Francuzów, którzy nie piją...

Nie uwierzysz, ale picie alkoholu to nie patologia.

Oczywiście że uwierzę :-).

Data: 2012-07-07 13:26:12
Autor: Bydlę
Alkomaty we Francji
On 2012-07-06 08:25:51 +0000, "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> said:

W Francji? Każdy.

A znasz znaczenie słowa "każdy"? ;-) Znam Francuzów, którzy nie piją...

Nie, nie jest to możliwe. We Francji wszyscy piją.
(hint... a nie, hint będzie  przy następnej próbie)

Nie uwierzysz, ale picie alkoholu to nie patologia.
Oczywiście że uwierzę :-).

Na szczęście bóg nie każdemu daje zdolność pojmowania.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-07-13 14:57:12
Autor: Budzik
Alkomaty we Francji
Osobnik posiadający mail gorbi@adres.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

tak, akurat byłem u znajomych we Francji i też o tym mówili.

Trzeba mieć ponoć dwa - na alko i na narkotyki.

Jak ich zapytałem o powód, odpowiedzieli: polityka...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Alkomaty we Francji