Alle drogo na Allegor...

Data: 2013-05-14 18:04:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

  LENOVO A2107A
  http://allegro.pl/tablet-lenovo-ideatab-a2107a-1ghz-4gb-3g-karta-16g-i3233923357.html

To coś kosztuje w sklepach z tradycyjnymi półkami mniej niż 6 stów pln.
Mam fotki ze sklepów, ale na Noikii, nie na GAce, bo GAcemu skończyła się
bateria (depresja jest straszna! -- po godzinie maksymalnego obciążenia
bateria potrafi paść zupełnie) a z Nokii nie chce się mi kopiować, bo
jest to uciążliwe.

Data: 2013-05-14 18:29:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"Eneuel Leszek Ciszewski" kmtnah$od8$1@speranza.aioe.org

[...]

Nie radźcie mi zesrania się, bo w wyniku takich rad jedynie rozmnażam posty.
Po zesraniu się sprawdziłem -- półkowy ma dwie SIMki, ten zaś ma 1.5 SIMki. ;)
(w jednym miejscu ma dwie, w innym tylko jedną)

  Wbudowany modem 3G Dual SIM
  Gniazdo kart SIM - 1 szt.

  http://allegro.pl/tablet-lenovo-ideatab-a2107a-1ghz-4gb-3g-karta-16g-i3233923357.html

W sklepie (Euro AGD -- pamiętam ubiór sprzedawcy, ale wczoraj byłem
w wielu Euro AGD i nie pamiętam już, w którym sklepie to było) obie
SIMki chodzą w 3G. Co więcej -- zawsze (czy prawie zawsze) tak jest!!!
I podobnie uważa pracownik Play -- niemal zawsze dulalSIM oznacza,
że 3G chodzi na obu kartach jednocześnie...

(a ja nie znam żadnego urządzenia takiego, w którym na oby SIMkach
chodzi 3G; co więcej -- nawet 2G i 3G chodzi czasami tak, że w danej
chwili tylko jedna karta chodzi)

Za co płacić w sklepach polskich? Za darmo?! Przecież sprzedawcy często
nie mają żadnego pojęcia o tym, co sprzedają! Nic zatem dziwnego, że nie
tylko herbatę warto kupić bezpośrednio w Chinach.

-=-

BTW -- w sklepie Euro AGD ten tablet ma Bluetooth 4.0 co mnie cieszy.

Data: 2013-05-14 20:43:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"Eneuel Leszek Ciszewski" kmtoqv$tlq$1@speranza.aioe.org

   http://allegro.pl/tablet-lenovo-ideatab-a2107a-1ghz-4gb-3g-karta-16g-i3233923357.html

   Nasze główne przykazanie mówi, że zakupy w X-KOM muszą oznaczać 100% zadowolenia.
   Dlatego oferujemy 10-dniową gwarancję satysfakcji!

   Gwarantujemy Ci możliwość rezygnacji z dokonanego zakupu (bez podania przyczyny)
   w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.

A moje główne przykazanie mówi, że nie płacę fałszywkami.
(pieniędzmi fałszywymi)

Gwarantuję tedy sklepowi możliwość rezygnacji z dokonanej
sprzedaży (bez podania przyczyny odrzucenia pieniędzy)
w ciągu 10 dni od daty odebrania podejrzanych pieniędzy.

-=-

Jeśli ktoś nie chce pojąć -- w jakim celu sklep pisze o tym,
co jest oczywiste, na dodatek z państwowego prawa czyniąc
swoją łaskawość?!

A może to ja mylę się -- może nie ma nakazu przyjmowania sprzedanego
towaru w ciągu 10 dni od sprzedania, jeśli była to sprzedaż ,,zdalna''?

-=-

A jeśli nie mylę się -- dlaczego sklep nie zauważa, że nie
bije po mordach przypadkowych przechodniów i nie okrada
staruszek w dni ustawowo wolne od pracy?

Data: 2013-05-16 20:54:49
Autor: Irokez
Alle drogo na Allegor...

primo - nie kupuj, idź do sklepu
sekundo - na pewno to ten widziałeś? W ich sklepie internetowym (nie na jaciejakdrogo) jest 6 wersji A2107A od 599zł do 779zł
tetrio - nie każdy sklep ma możliwość ustawić 2 ceny na ten sam produkt (technicznie lub niewygodnie) więc widocznie przy wyższej sprzedaży na jaciejakdrogo wliczyli sobie te 7% haraczu od kwoty. Czyli daje to cenę sklepową 588zł za ten co podałeś w linku.

"wygoda" kupowania na jaciejakdrogo jak widać kosztuje.

Kupujcie w normalnych sklepach internetowych to się zmieni cena.

Ja tam dzwonię jak coś droższego do kupienia mam i jest zupełnie inna gadka przy zakupie przez sklep firmowy. Ceny robią się bardzo fajne.

--
Irokez

Data: 2013-05-18 15:23:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"Irokez" 51952b7d$0$1221$65785112@news.neostrada.pl

primo - nie kupuj, idź do sklepu

Nie chce tego czegoś.

sekundo - na pewno to ten widziałeś?

Nie wiem -- widziałem ten symbol.

W ich sklepie internetowym (nie na jaciejakdrogo)
jest 6 wersji A2107A od 599zł do 779zł

W jakim więc celu są oznaczenia typu 'A2107A'
skoro jedno oznaczenie dotyczy wielu różnych produktów?

Ja tam dzwonię jak coś droższego do kupienia mam i jest
zupełnie inna gadka przy zakupie przez sklep firmowy.
Ceny robią się bardzo fajne.

Więc może i ja zadzwonię. Co mówić? Że kupuję,
ale za drogo, czy że nie kupuję, bo za drogo?

Ja jednak obstaję przy Goclever TAB M723G -- ma wszystko,
czego mi potrzeba poza szkłem Corninga i HDMi.

  http://goclever.com/pl/pl/goclever_tab_m723g#specification <-- specyfikacja 723G

Mogłoby być jeszcze OVERMAX 7 NewBase WiFi HDMI -- ale
w połączeniu ze smartfonem, nie jako osobne urządzenie,
a wówczas mam dla siebie pytanie -- po co mi tablet,
skoro równie niewygodnie mogę korzystać z netbooka?

  http://allegro.pl/show_item.php?item=3233286636&utm_source=neolane&utm_medium=newsletter_okazje <-- 289 pln
  http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/6314538 <-- okolo 474 pln

-=-

Moje minimalne potrzeby, to:

 ekran większy od 4 cali dla smartfonu i nie mniejszy niz 7 cali dla tabletu
 Aero2 + zwykły telefon (2G) tak, aby naraz pracowały obie karty
 co najmniej 4 GB ,,dysku'' i co najmniej 512 MB RAMu
 GPS, BT3, USB2,
 niska cena
 dwa rdzenie i częstotliwość nie mniejsza niż 1 GHz
 nie gorzej niż MediaTek
 WiFi b/g/n

najlepiej, żeby było:

 szkło Corninga (Gorilla Glass)
 RAMki DDR3, nie DDR2
 chip Qualcomma, nie MediaTek
 więcej rdzeni i Hz
 2 razy po 3G na SIMkach
 WiFi a/b/g/n
 HDMI

Na 10 calach (o ile jest dostateczna rozdzielczość) więcej widać
niż na 7 calach, ale takie coś jest i droższe, i cięższe.

LTE na razie jest IMO za drogie.

Data: 2013-05-22 02:43:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"Irokez" 51952b7d$0$1221$65785112@news.neostrada.pl

jaciejakdrogo) jest 6 wersji A2107A od 599zł do 779zł

Niektóre z tych wersji mają 20 GB ,,na dane''.
Ale chyba te 20 GB to 4 GB naprawdę plus
16 GB na dołączanej karcie pamięci...

Nie mogę znaleźć niczego lepszego niż wspominana 723...

Odpalę sobie naraz 4 mapy -- nie mogę zdecydować się na żadną. ;)
RMaps (mapa Roberta?) zajmuje najmniej miejsca, ale mam zastrzeżenia
co do jej ooflajności i niezawodności zapisywania śladu.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.robert.maps&feature=search_result
  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.osa.android.mapdroyd&feature=search_result

Aplikacja MapDroyd jest dobra jako offlajnowa.

-=-

Do zapisywania śladu jednak (jak dotąd) nie znalazłem (a sprawdziłem
wiele aplikacji) niczego lepszego niż Moje trasy, choć to nieco dziwne,
bo program prymitywny a zabiera dużo miejsca.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks&feature=search_result#

-=-

Z uwagi na obecne w smartfonach akcelerometry, smartfony nadają
się dobrze do rejestracji trasy -- łatwo albowiem ;) wykluczyć
wiele błędów wskazań odbiornika GPS. Zapewne można też dzięki
tym miernikom odtworzyć ślad w wielu tunelach czy w lasach,
gdzie nie zawsze można odebrać pożyteczny sygnał z satelit.

Data: 2013-05-22 18:50:36
Autor: J.F
Alle drogo na Allegor...
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
Do zapisywania śladu jednak (jak dotąd) nie znalazłem (a sprawdziłem
wiele aplikacji) niczego lepszego niż Moje trasy,

Trekbuddy ciagle dziala, choc pare zastrzezen mam.

[...]

No, byc moze, ale
a) takiego programu chyba jeszcze nie ma,
b) wypadaloby na sztywno zamocowac telefon, albo dodatkowo skorzystac z zyroskopow, o ile ma.

J.

Data: 2013-05-23 01:02:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F" 519cf75d$0$1214$65785112@news.neostrada.pl

Trekbuddy ciagle dziala, choc pare zastrzezen mam.

Widziałem więcej niż jeden ;) program
o tej nazwie -- każdy wypróbowałem i odrzuciłem. :)

Jakbyś mógł -- podaj gotowy link. :)
Nawet wewnątrz innych programów mogą
być właśnie ,,Trekbuddy'' zapisujące ślady.

[...]

Więc mam go sam napisać? Właśnie zastanawiałem się nad tym, że
chyba muszę napisać taki program, skoro nie mogę go znaleźć.
Program IMO jest banalnie prosty -- czyta i zapisuje...

Najpierw pomyślałem o samym zapisywaniu śladu, później zaś
o tym, że smartfony mają akcelerometry, które mogą pomóc
w odrzucaniu znacznej części zupełnie błędnych wyników.
Następnie rozważyłem kilka za i przeciw i uznałem, że nie
tylko w ten sposób można odrzucić wiele absurdalnych wskazań,
ale nawet można na tej podstawie wykreślić ślad po zgubieniu
satelitów...

Tak sobie siedziałem na zaschniętej ziemi galeriowego
placyku zamienionego na prowizoryczny parking...

I dopiero teraz pojąłem, że być może realizowałem czyjeś
modły -- pracowałem toż na parkingu, na biblijnie ;)
zasuszonej ziemi i na dodatek miało to nadal miejsce
na terenie galerii handlowej...

Wyliczenie kierunku poruszania się jest proste -- akcelerometry
ponoć mierzą we wszystkich trzech kierunkach a do dyspozycji
jest komputer. :) Wyliczenie zmiany szybkości,  szybkości chwilowej
i chwilowego ;) położenia też jest proste (o ile nie trzeba tego
liczyć w pamięci białkowej/własnej) zatem można nawet śledzić po
zgubieniu satelit, także w budynkach czy tunelach...

Ciekawe, na ile dokładne są te akcelerometry.

b) wypadaloby na sztywno zamocowac telefon,

No właśnie -- tak też i ja zrazu/najpierw pomyślałem, siedząc na tym pseuoparkingu.

Po co? Smartfon ma zapisać ślad poruszania się/siebie, nie ślad poruszania
się samochodu. Jeśli ktoś rzuci smartfonem -- jego (tego kogoś) problem.
Niech i to zostanie uwidocznione. :) Co Cię obchodzi, że smartfon spadł,
został kopnięty [w dupę?] czy wyrzucony za okno z pędzącego samochodu? ;)

Smartfon rejestruje swoją pozycję -- wszystkie elementy smartfonu
stanowią jedną całość zwaną sztywną bryłą w dostatecznym przybliżeniu.
I odbiornik GPS, i akcelerometry, i inne mierniki smartfonu, i obudowa
 -- to wszystko znajduje się w spoczynku względem siebie (pomijam możliwość
roztrzaskania smartofnu) zatem nic nie szkodzi rzucanie smartfonem. Po
prostu smartfon zarejestruje swoje pozycje bez względu na to, czy
napędza go silnik samochodu, czy ,,grawitacja''. (gdy spada z półki)

Cały smartfon ulega przyspieszeniom i obrotom/rotacjom.

albo dodatkowo skorzystac z zyroskopow, o ile ma.

Jeśli dobrze Cię rozumiem -- ma. Ma wszystko.
Albo inaczej -- ma, o ile jest smartfonem, nie
zaś oszczędnościowym pseudotabletem.

Wie, że jest kręcony, wie, że nabiera szybkości, wie że jest
odchylony od pionu czy poziomu... I wie o ile jest odchylony,
jak mocno przyspiesza i w jakim/którym stopniu swobody -- albo
ja uważam, że on wie...

Ty masz jakiś smatfon? Ja mam Ace -- i na jego podstawie piszę, że ma.

Nie wiem, na ile dokładne są te wszystkie wskazania.
Być może te dokładności są za słabe na wyliczenie położenia,
ale na pewno można odrzucić pełzanie i skakanie samochodu
spokojnie (zupełnie nieruchomo) stojącego na parkingu. :)

Stąd właśnie zaczął się ów pomysł doklejania/odtwarzania śladu -- gdy
akcelerometry nie wykażą ruchu/przyspieszenia, należy uznać, że odbiornik
GPS kłamie, mówiąc o ruchu. To jasne/oczywiste. Później przyszło mi do
głowy, że można nawet na podstawie akcelerometrów itp. mierników zmierzyć,
z jaką szybkością porusza się samochód, czyli można nie tylko korygować
wskazania odbiornika GPS na parkingu, ale także w czasie jazdy. Oczywiście
do przyspieszenia wskazanego przez akcelerometry trzeba ,,dodać'' szybkość
podaną przez odbiornik GPS.

Tu właśnie naszły mnie obawy o potrzebę znieruchomienia smartfonu
a po chwili uznałem, że smartfon ma mierzyć/zapisywać swoje położenie,
nie zaś samochodu, dlatego właśnie dobrze stanie się, gdy nie będzie
przytroczony do samochodu.

Stąd już był tylko krok do zauważenia, że prostymi równaniami (prostymi
dla komputera napędzanego tysiącami serduszek -- w pamięci nie można
tego tak łatwo policzyć) można po prostu kreślić ślad w oparciu tylko
o owe akcelerometry i inne mierniki położenia/wychylenia... (znając
rzecz jasna szybkość niejako początkową ;) -- z odbiornika GPS)

-=-

Mogą być tylko dwa problemy -- za mała moc obliczeniowa (smartfon przecież
nie może być zajęty tylko obliczaniem; musi to być praktycznie niezauważalnym
obciążeniem dla CPU -- i raczej będzie) i za słaba dokładność (w tym zbyt duże
opóźnienia we wskazaniu mierników, czy zbyt duże odstępy pomiędzy kolejnymi
pomiarami...

Smartfon musi liczyć w czasie rzeczywistym -- nie może spóźniać się
z podawaniem wyników. :) Ale że w jednej sekundzie (częściej IMO nie
warto zapisywać) jest miliard tyknięć...

Fizyka dawnej podstawówki z jednej strony i moc
gigahercowego CPU oraz wyniki akcelerometrów itp.
mierników -- wychylenia.

-=-

Ponieważ depresja jest straszną chorobą -- program musi bieżąco zapisywać
wyniki na ,,dysku''. Może nie co każdą sekundę, ale jednak często, aby nie
utracić zapisu w wyniku padu zasilania czy przypadkowego wyłączenia smartfonu...

(rzecz jasna w swoim własnym formacie, nie w NMEA czy jemu podobnym...)

W ostateczności (gdyby okazało się, że liczenie zajmuje zbyt wiele czasu)
można by po prostu zapisywać bieżąco wyniki podawane przez różne mierniki
(czyli: czas i koordynaty położenia, o ile będą podawane przez odbiornik
GPS; wychylenia/odchylenia od pionu i poziomu, coby wiedzieć, w którą
stronę smartfon nabiera szybkości; wartości przyspieszeń w różnych
kierunkach) a wyliczeniami zająć się później.

Można nawet być złośliwym i słać (netem -- via Aero2) bieżąco te wyniki
gdzieś na zajebisty [coby użyć słownictwa ze słownika PWN] komputer,
który przemieli/przeżuje, przetrawi i odrzuci gotowe/strawione wyniki...
Można nawet (ale nie wiem, jak) pokusić się o zbadanie okolicy i jakoś
uwzględnić istniejące dookoła drogi czy bezdroża, aby jeszcze mocniej
osadzić ślad w rzeczywistości.

-=-

A teraz mi przywędrowało do głowy, że w samochodach są takie płaskie gniazda,
do których można podłączyć wtyczki (kosztuje to kilka dych plnów) łączące się
ze światem via BT. Być może dałoby się tą drogą czytać to, co podają czujniki
ESP/ABS/ASR, aby mieć kolejne dane do czyszczenia wyników. :) Tu przytroczenie
smartfonu do samochodu byłoby wskazane? ;) Niby tak, ale można by to uczynić
softowo, to znaczy uznać, że samochód nie skacze, nie jeździ w bok na prostych
kołach, nie spada znienacka metr w dół...

Data: 2013-05-23 01:54:21
Autor: J.F.
Alle drogo na Allegor...
Dnia Thu, 23 May 2013 01:02:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Eee, to jakeis oszustwo
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.trekbuddy.midlet
http://www.trekbuddy.net/releases/1.2.2/index.html

[...]

Więc mam go sam napisać?

Chcesz miec, to musisz :-)
Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P

[...]

Tylko on musi wiedziec ze to przyspieszenie poziome to na skutek
hamowania a nie przekrecenia. I wracamy do zyroskopow.

Jeśli dobrze Cię rozumiem -- ma. Ma wszystko.
Albo inaczej -- ma, o ile jest smartfonem, nie
zaś oszczędnościowym pseudotabletem.

Bez przesady - to tylko telefon z komputerkiem a nie podreczny
asystent pilota mysliwca. Wiele tanszych nie ma.

Ty masz jakiś smatfon? Ja mam Ace -- i na jego podstawie piszę, że ma.

A jesli to nie jest smartfon ? http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/samsung-galaxy-s

Nie wiem, na ile dokładne są te wszystkie wskazania.

Za malo :-)

Być może te dokładności są za słabe na wyliczenie położenia,

Niestety - to sie calkuje i to dwukrotnie. I nawet dosc dokladne po
paru minutach daja spory blad.

ale na pewno można odrzucić pełzanie i skakanie samochodu
spokojnie (zupełnie nieruchomo) stojącego na parkingu. :)

Pelzac przeciez moze. A i skakac moze :-)

[...]

Nie, to sie robi odwrotnie - na podstawie GPS (zazwyczaj dokladny)
kalibruje sie na biezaco akcelerometry. Dzieki temu jak zabraknie GPS
to mamy dosc dokladne dane.  A wlasciwie to jeszcze bardziej
skomplikowanie - bo w obie strony sie uzupelniaja, tylko GPS jest
dokladny dlugookresowo, a akcelerometry krotkookresowo.

A po co - przeciez BT przewidziales :-)

J.

Data: 2013-05-23 03:14:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F." qwikr30u9xl6$.erw6p6l3byqy.dlg@40tude.net

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.trekbuddy.midlet

Oczywiście też próbowałem.

Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P

Nie mogę. Ponadto student może napisać kobyłkę na 5 MB...

Ciekawe, na ile dokładne są te akcelerometry.

Tylko on musi wiedziec ze to przyspieszenie poziome to na skutek
hamowania a nie przekrecenia. I wracamy do zyroskopow.

I wie, bo wie, w którą stronę i o ile przyspiesza
oraz wie, jak jest położony względem pionu/poziomu.

[...]

Tak, tańszy nie ma -- długopis nie ma. ;)
I dlatego to coś nazywane jest SMARTfonem, nie komórką.

Ty masz jakiś smatfon? Ja mam Ace -- i na jego podstawie piszę, że ma.

A jesli to nie jest smartfon ?
http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/samsung-galaxy-s

     TFT LCD      Super AMOLED

Bardzo ciekawe zestawienie, bo Alcatel z AmoLedem jest IMO gorszy od Aceowego TFT.

Nie wiem, na ile dokładne są te wszystkie wskazania.

Za malo :-)

A skąd to wiesz?

Być może te dokładności są za słabe na wyliczenie położenia,

Niestety - to sie calkuje i to dwukrotnie. I nawet dosc dokladne po
paru minutach daja spory blad.

Co to znaczy po paru minutach?

I tak naprawdę nie chcę wiedzieć, co to znaczy.

ale na pewno można odrzucić pełzanie i skakanie samochodu
spokojnie (zupełnie nieruchomo) stojącego na parkingu. :)

Pelzac przeciez moze. A i skakac moze :-)

Ale to tylko nowoczesne samochody tak potrafią.
I pełzają, i kucają, i skaczą jak żabki...
Mój nie potrafi...

[...]

Ciekawe -- czyli akcelerometry nie istniały przed GPSem?...

[...]

Ale to samochód jest na tych kołach, nie smartfon.
Tu smartfon i samochód muszą stworzyć bryłkę sztywną -- no
prawie sztywną, bo jednak samochód się wygina i trzeszczy
a koła i sprężyny uginają się... ;)

Wiadomo, że póki nie skręcimy kołami, samochód nie pojedzie
,,w bok'' -- prostopadle do swej ,,osi długiej''. ;) (pomijając
poślizgi) Gdy nie hamujemy hamulcami, raczej nie ma mowy o gwałtownym
hamowaniu odbiornika GPS (jeśli odbiornik ma inne zdanie -- kłamie) itd.,
czyli swoiste akcelerometry i piruetometry ;) (oparte o odpowiedniki
żyroskopów) doczepione do kół mogą wspomagać obliczenia tak, aby
odrzucać ewidentnie błędne wskazania odbiornika GPS.

Data: 2013-05-23 06:59:07
Autor: J.F.
Alle drogo na Allegor...
Dnia Thu, 23 May 2013 03:14:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." qwikr30u9xl6$.erw6p6l3byqy.dlg@40tude.net
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.trekbuddy.midlet
Oczywiście też próbowałem.

I co - nie dziala ? Wszystkim dziala, tylko Tobie nie ? :-P

Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P
Nie mogę. Ponadto student może napisać kobyłkę na 5 MB...

To zadajesz 30 studentom :-)

[...]

Wie, o ile ma zyroskopy. A jak nie ma to nie wie

[...]

Ty sie patrz na zyro. Nie ma.
g* jakiej, a nie smartfon :-P

[...]

Chcesz. Nawet jak ten akcelelerometr ma blad 0.1%, to to jest 0.01m/s/s. Po 1000s blad predkosci jest juz 10m/s, i teraz blad
polozenia co minute zwieksza sie o 600m. Plus skumulowane do tej pory
5 km.
A te "zyroskopy" tez plywaja.

[...]

Nigdy ci sie nie przydarzylo ze ulica byla lekko pochyla i auto
zaczelo zjezdzac ? A jak wsiadzie dziewczyna, to i podskakiwac potrafi :-)

Nie, to sie robi odwrotnie - na podstawie GPS (zazwyczaj dokladny)
Ciekawe -- czyli akcelerometry nie istniały przed GPSem?...

Istnialy, ale byly wielkie, drogie, i choc bardzo dokladne, to pozycja
byla niedokladna. GPS jest jednak bardzo dokladny, pomijajac krotkie
wyskoki.

[...]

Ale bardziej chcesz znac pozycje samochodu niz tabletu. Znajac predkosc prawego i lewego kola w zasadzie nie potrzebujesz nic
wiecej, przynajmniej poki snieg nie spadnie ;-)

J.

Data: 2013-05-24 00:42:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F." ihkm636j7jq1$.484vvdx8z4l9$.dlg@40tude.net

Oczywiście też próbowałem.

I co - nie dziala ?
Wszystkim dziala, tylko Tobie nie ? :-P

 -- Baco, dlaczego rozwodzisz się z żoną?
 -- Bo mi nie odpowiada seksualnie.
 -- Każdemu z wioski odpowiada a tobie nie odpowiada?

Przemłóciłem wiele programów -- nie mogę pamiętać, czy ten
akurat gubił ślad, czy przerywał znienacka zapisywanie, czy
może z 400 metrów robił 1600 -- to najczęstsze błędy, które
zauważyłem w programach tego typu.

Chyba ze np mozesz zadac studentom w ramach cwiczen :-P
Nie mogę. Ponadto student może napisać kobyłkę na 5 MB...

To zadajesz 30 studentom :-)

I wybierasz najlepszy? To dobra droga, ale ja
nie mogę nikomu niczego zlecać w tej materii.

[...]

Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
(od pionu i od poziomu)

[...]

Ma poziomicę -- pokazuje pochylenie w dwóch kierunkach.
Potrzeba jeszcze pokazać pochylenie w trzecim, czyli obrót
w pionowej osi. Od biedy można by uznać, że ma kompas, ale
oczywiście to zbyt zawodny instrument.

Jak zauważyłeś -- podobny smartfon już ponoć ma żyroskopy.
Wątpię jednak w to, że to dosłownie żyroskopy. Raczej nie są
to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

Jak jest -- nie wiem, ale uważam, że każdy następny smartfon
(każdy nowy model) będzie ciekawszy i lepszy pod wieloma względami.

[...]

Już pojmuję, co znaczą te 2 minuty. Ale odbiornik GPS nie przestaje
działać aż na 2 minuty. Wiadukty zwykle nie mają 5 km długości, czy
raczej szerokości. Mnie chodzi o odtworzenie śladu przez parę sekund,
nie przez parę minut.

[...]

Pisząc pełzanie -- mam na myśli ruchy podobne do termicznych, nieuporządkowane.

Nigdy ci sie nie przydarzylo ze ulica byla lekko pochyla i auto
zaczelo zjezdzac ?
A jak wsiadzie dziewczyna, to i podskakiwac potrafi :-)

Jak wYsiądzie. Tak ciężkich nie wiozłem.
Jadący samochód nie skacze. Albo spokojnie/stale
wznosi się, albo opada, ale na długich odcinkach.
Kocie łby i inne nierówności nie mają odbicia w położeniu
pokazywanym przez odbiornik GPS a są doskonale widziane
przez akcelerometry.

Podobnie jest z szybkością samochodu -- może powoli
rosnąć lub siadać, ale raczej nie skacze.

Odbiornik leżący na stole nie pokazuje stale tej samej pozycji, ale
błądzenie (ja to nazwałem -- może nie poprawnie -- pełzaniem) podczas
gdy akcelerometry wykażą, że smartfon nie poruszał się.

[...]

IMO akcelerometry są znane co najmniej od setek (a może i tysięcy) lat,
choć nie od razu były wyskalowane w m/s^2 i nie od razu tak je nazywano. ;)
GPS to jednak technologia drugiej połowy XX wieku, a EGNOS to wręcz czasy
obecne, bo nawet pierwsza połowa pierwszego dziesięciolecia XXI wieku nie
notowała EGNOS ijp.

Dokładność GPS to właśnie czasu ostatnie/niedawne. Kilka lat zaledwie liczy sobie EGNOS.

Owszem, sam podstawowy DGPS, na którym bazuje EGNOS jest znany
od dłuższego czasu, niemal od początku istnienia GPS, ale do
powszechnie używanych metod raczej trudno to zaliczyć.

[...]

Czujniki kół, akcelerometry i inne przyrządy/mierniki mogą dopomóc
w ustaleniu położenia i odtworzyć ślad na krótkim odcinku (do 500
metrów), nie zaś zastąpić odbiornik GPS.

Samolotom potrzebne były dobre żyroskopy i inne przyrządy, gdyż samolot
leciał długo (nawet kilka godzin) i z dużą szybkością. Samochód jedzie
znacznie wolniej a kontakt z satelitami gubi raczej rzadko, uznając
zbyt mocne zaszumienie sygnału jako zgubienie tegoż sygnału, bo gubienie
w ogóle chyba nie jest spotykane w czasie zwyczajnej (nie w bunkrach) jazdy.

-=-

   http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/samsung-galaxy-s

Ta strona mija się z prawdą w wielu miejscach, ale istotnie -- ACE
nie ma żyroskopów, choć ma poziomicę, która pokazuje pochylenie
w dwóch osiach poziomych. Ma natomiast akcelerometry mierzące
przyspieszenia w 3 kierunkach. Jako smartfon jest raczej jednym
z najmniej wypasionych, czyli jednym z najuboższych.

Trudno mi tez uznać, że ACE ma GorillaGlass. (strona chyba mówi, że ma)

Co to jest?

   Ambient light sensor             Yes         Yes

Pamięci i GHz jest u mnie nieco więcej niż na stronie, ale chyba
dlatego, że ja mam model z literką i na końcu oznaczenia.

Data: 2013-05-24 02:12:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"Eneuel Leszek Ciszewski" knm61d$c3b$1@speranza.aioe.org

Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
(od pionu i od poziomu)

Chyba trochę nieprzytomny jestem -- oczywiście w dwóch
poziomych Pokazuje tak, jak pokazuje poziomica.

Brak pokazania obrotu względem osi pionowej.
Jest względem dwóch osi poziomych.

Ty sie patrz na zyro. Nie ma.
g* jakiej, a nie smartfon :-P

Ale mogę kupić taki, który ma żyroskopy, czymkolwiek one są w smartfonie.
(imo w samolocie najważniejsze jest pochylenie
poziome; pionowe pokaże kompas)

Rzecz jasna pisząc poziome i pionowe mam na myśli telefon leżący poziomo.
Gdy pochylimy telefon -- oś pionowa nie będzie pionową, ale nadal w moim
nazewnictwie pozostanie pionową.

O ile masz dobrą wolę -- zrozumiesz moja wypowiedź,
a jeśli tej woli brakuje -- to i chyba lepiej. ;)

-=-

A i ten telefon, który ma tylko akcelerometry, pokazuje, czy
było (i jakie, jeśli było) przyspieszenie. A to już wystarczy
do odrzucenia przynajmniej części błędnych wskazań.

Data: 2013-05-24 02:59:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"Eneuel Leszek Ciszewski" knm61d$c3b$1@speranza.aioe.org

to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

+ to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślna elektronika.

  'zmyślana' ma pejoratywne znaczenie
  natomiast 'zmyślna' ma superlatywne...

Jedna litera tak wiele zmienia -- a ponoć język
ludzki jest aż (; nadmiarowo ;) redundantny. ;)

Data: 2013-05-25 21:23:16
Autor: J.F.
Alle drogo na Allegor...
Dnia Fri, 24 May 2013 00:42:32 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Nie rozumiesz. pokazuje odchylenia, ale przez pomiar przyspien/sil.

Wiec nie wie czy ostro hamujesz, czy zakret, czy jedziesz prosto, ale
przechyliles urzadzenie. No i trzeciej osi w ogole nie mierzy.

[...]

Kompas moze byc przydatny ... ale czy nie wymaga konkretnej pozycji
telefonu ?
Jak zauważyłeś -- podobny smartfon już ponoć ma żyroskopy.
Wątpię jednak w to, że to dosłownie żyroskopy. Raczej nie są
to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

Owszem. Nic tam sie nie kreci ... tylko wibruje.
Tym niemniej mierza obroty bez poslugiwania sie sila ciazenia.

Jak jest -- nie wiem, ale uważam, że każdy następny smartfon
(każdy nowy model) będzie ciekawszy i lepszy pod wieloma względami.

Nie martw sie, wcisneli ci jedno g* zamiast smartfona,
to wcisna i nastepne. Zawsze bedzie jakis tani model, gdzie
zaoszczedza.

[...]

Ale sa dlugie tunele. Co prawda zazwyczaj nie ma w nich problemow z
nawigacja ... aczkolwiek nieliczne maja rozjazdy.

No i sa galerie handlowe, nie chcialbys systemu ktory cie prowadzi po
polkach ? :-)

[...]

Widac za ciezkie byly. Musi wsiasc ladna i chetna :-)

[...]

A jak bedzie odwrotnie ? Gps mowi ze stoi w miejscu, a akcelerometry
ze jedzie czy skacze ? Komu wierzyc ? :-)

[...]

Akcelerometry moze, ale systemy navigacji inercyjnej to od
kilkudziesieciu.

[...]

No ale o tym mowa - prosta nawigacja jak na chwile GPS zabraknie.
Zamiast INS wystarcz dane z kol ... i wcale nie trzeba tabletu do
samochodu przykrecac J.

Data: 2013-05-26 00:53:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F." ybwyxy31mdyx$.hmtksux5gj7l.dlg@40tude.net

Wie, o ile ma zyroskopy. A jak nie ma to nie wie

Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
(od pionu i od poziomu)

Nie rozumiesz. pokazuje odchylenia, ale przez pomiar przyspien/sil.

Nie. Może leżeć nieruchomo i też będzie wskazywał odchylenia od
poziomu. Na dodatek przeczytałem, że potrafi wskazać odchylenia
w każdej z 3 osi. IMO to nieprawda. (chyba, że weźmiemy pod uwagę kompas)

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png <-- to ten smartfon ma wg Samsunga

Wiec nie wie czy ostro hamujesz, czy zakret, czy jedziesz prosto, ale
przechyliles urzadzenie.
No i trzeciej osi w ogole nie mierzy.

W dwóch osiach mierzy, i to dostatecznie dokładnie,
Natomiast IMO nie mierzy w trzeciej.
Ten smartfon nie mierzy -- ale inne smartfony mierzą.

-=-

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-234348.png <-- pokazane jest tutaj
  wychylenie; statyczne, nie chwilowe i dynamiczne, ale stałe i statyczne

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235648.png
  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235654.png
  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235704.png

To nie są dynamiczne wychylenia, ale wychylenia pokazane na leżącym nieruchomo smartfonie.

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-000237.png <-- tutaj trzymam nieruchomo smartfon kilkanaście sekund

Problemem jest oś pionowa. Kompas (czyli pionowy obrót) jest niedokładny.

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-001808.png <-- tu pokazuje, jakie jest natężenie pola magnetycznego

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-001557.png <-- tu smartfon jest ustawiony niemal pionowo
  widzisz wartości Roll i Pitch?

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-001513.png <-- tu masz niemal 90 w obu, bo smartfon jest przekręcony

Nie chcę szukać aplikacji, która pokazywała natężenie
pola magnetycznego w każdym kierunku, ale takie też są.

[...]

Nie, ale jest zawodny. Raz, że samochód jest ,,żelazny'', dwa, że w ogóle ten kompas jest słaby.

Zabawy z kompasami mam za sobą przed niemal rokiem, bo (jak
już wiele razy pisałem) stale cos kasuję, aby dać miejsce
nowym wynalazkom. ;) Akurat na co dzień kompas wydaje się
być nieprzydatnym urządzeniem. :) Teraz sobie przypominam,
że jeden z kompasów miał przy okazji pokazywanie adresów
w oparciu o położenie geograficzne a inny pokazywał natężenie
pola magnetycznego we wszystkich kierunkach, nie tylko sumaryczne.

[...]

Nie wciskali -- nikt mnie nie zmuszał. Co gorsza -- IMO sprzedawcy
nawet pojęcia nie mieli o możliwościach smartfonów. Już szybciej
coś (z funkcji czy mierników) ukryją niż zachwalą coś, czego nie ma.

Miał być Android, GPS, WiFi... I to wszystko jest.
Qualcomm -- to dobra firma. To nie bubel. BT3 to
też coś miłego, to nie BT2.

[...]

Ale jest ich mało i ja po/w nich nie jeżdżę.

No i sa galerie handlowe, nie chcialbys systemu ktory cie prowadzi po polkach ? :-)

Nie. Potrzebny mi system pokazując ślad jazdy po drodze.

Widac za ciezkie byly. Musi wsiasc ladna i chetna :-)

Wsiadały i ładne, i chętne na samochód, ale samochód nie skakał.
Może dlatego, że Mercedes nie była lesbijką?...

[...]

Akcelerometry też mogą kłamać.
GPS pokazuje nie tylko pozycję, ale i szacuje jej dokładność,
choćby pokazuje stosunek sygnału (z satelity) do szumu
i względne położenie satelitów, którego efektem jest niedokładność.

Obok średniej ,,zwyczajnej'' są inne średnie, w tym i średnie ważone tak zwane.
Wyniki mniej wiarygodne muszą ustąpić wynikom co do których jest większe zaufanie.

[...]

Wątpię w to, że takie są, bo jednak samoloty korzystały z innych metod orientowania się.
Ale może i są -- nie jest to dla mnie istotne i nie chcę o tym tutaj mówić.

[...]

A co przykręcić? Mapa rysowana na szkle wydaje się najodpowiedniejszą. :)

-=-

Akcelerometry mogą wnieść wiele do zapisywacza położenia.
Mogą wyeliminować niemal do zera chaotyczne ruchy.

-=-

Wbrew (być może wbrew) pozorom różne zapisywacze uruchomione równocześnie
zapisują różne ślady. Oczywiście nie są to ślady zupełnie różne, ale jednak
w  niektórych miejscach są różnice. Ponieważ ślady oglądam tuż po przejażdżce,
wiem, który zapisywacz mocniej myli się.

-=-

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png

Rozdzielczość (rezolutia?) akcelerometrów i magnetometrów ;)
jest dobra, gorzej z ich (accuracnością?) dokładnością.

[smartfon jest do dupy, bo nie można na nim oglądać gołych
bab z dużymi cyckami -- filmy w ,,dużej'' (tu nawet małe
cycki stają się za duże do płynnego oglądania) rozdzielczości
wyświetlają się żabkowo/skokowo i z rozsunięciem głosu względem
obrazu, czyli nie można oglądać filmów z dużymi cyckami, a to
znaczy chyba tyle tylko, że smartfon nie jest do dużych cycków,
a zatem jest do dużych dup, czyli po prostu do dupy... może coś
plączę?... ponoć są też smartfony wielochujowe -- no, bo jak
inaczej przetłumaczyć 'wielordzenność' czy 'wielordzeniowość'?...
z angielskim u mnie krucho... z łaciną jeszcze gorzej... ani
księdzem rzymskokatolickim, ani anglikańskim chyba nie mogę być;
jeden filmoodtwarzacz zajmuje 20 MB i nic nie oferuje, inny
zajmuje 5 MB i oferuje masę przydatnych funkcji niematematycznych...
zaraz okaże się, że do oglądania bab z dużymi cyckami potrzeba mi
aż czterochujowego tabletu napędzanego 2 gigantycznymi sercami,
kilku gigantycznych RAMek, wielochujowej grafiki itd... zanim
zdecyduję się na nowy smartfon czy tablet, zrozumiem, czego mi
brakuje?... i wówczas kupię naprawdę nie tyle chujowy smartfon,
co aż wielochujowy?... ludzie modlą się o to, abym kupił chujowy,
ale ja się słabo znam i na modlitwach...]

Tak jż jest J.F...

Data: 2013-05-26 12:58:36
Autor: J.F.
Alle drogo na Allegor...
Dnia Sun, 26 May 2013 00:53:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

To to samo. Sila grawitacji czy bezwladnosci, przyspieszenie bez
przymiotnika czy ziemskie.
Problem w tym ze obie sa nie do odroznienia.

Na dodatek przeczytałem, że potrafi wskazać odchylenia
w każdej z 3 osi. IMO to nieprawda. (chyba, że weźmiemy pod uwagę kompas)

Akcelerometr jest trojosiowy. Katow z tego mozna policzyc trzy, ale
wszystkie beda katem do aktualnego wektora przyspieszenia.

I racje masz ze bez kompasu nie da rady ustalic kierunku, ale jest tez
wiecej - nie da sie odroznic pionowej grawitacji od innych
przyspieszen.

Owszem, jest jeden myk - przyspieszenie ziemskie jest stale,
przynajmniej w jednym miejscu. Jesli wektor co do wartosci jest staly
- to tylko przechyl. Jesli wartosc jest wieksza, to do pionowego
ziemskiego doszla skladowa boczna. Ale do dziala wylacznie wtedy, jesli nie masz pionowych przyspieszen.
Tory na rowninie ?

[...]

Odpal sobie Quick System Info Pro i np Sensor Guru - zobaczysz co
masz.
Tylko uwazaj - u mnie IMO - z dwoch rzeczywistych czujnikow 3D
(akcelerometr i magnetyczny), zrobilo sie szesc.

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-234348.png <-- pokazane jest tutaj
  wychylenie; statyczne, nie chwilowe i dynamiczne, ale stałe i statyczne
  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235648.png

To teraz trzymajac go plasko na stole, poprzesuwaj go na boki,
gwaltownie. Zreszta rzeczywista poziomice czy np szklanke z woda tez mozesz.

[...]
Nie,

masz z magnetometru pomiar w trzech osiach. pole magnetyczne ma u nas
nie tylko skladowa pozioma, ale i pionowa. Jak przechylisz, to sie zmieniaja. Trzeba z tego wyliczyc wskazanie
kompasu.
.... i ... jestem troche zaskoczony, ale swietnie to robia.

No prawie - ustawiam mini2 poziomo na linii W-E.
pokazuje 270. Przechylam na bok do pionu - nadal 270.
Odwracam do dolu ekranem - nadal 270, choc tu mozna by sie zastanawiac
czy to wlasciwe wskazanie - wszak biegun polnocny juz z innego boku.
Robie caly obrot - caly czas 270.

To teraz obracam wokol krotszego boku (czyli N-S), pitch spada, ale
azymut tez. W pionie osiaga 180. hm, dziwny to troche wynik. a nie, stop, cos tu jest nie tak, moze za duzo eksperymentowalem z
magnesem.
Akurat na co dzień kompas wydaje się
być nieprzydatnym urządzeniem. :)

Mnie tam pare razy brakowalo. Wiem ze powinienem jechac na polnoc ...
ale kompasu brak. A nawigacja nie wlaczona, albo albo akurat wariuje i
kreci mapa .

[...]

Czyli jeszcez gorzej - myslales ze kupiles sobie smartfona, a wybrales
g* nie zaslugujace na ta nazwe :-P

Bylo sie nie zaperzac, to bym ci teraz nie docinal :-P

Miał być Android, GPS, WiFi... I to wszystko jest.
Qualcomm -- to dobra firma. To nie bubel. BT3 to
też coś miłego, to nie BT2.

I masz z tego jakis pozytek ? Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.

Widac za ciezkie byly. Musi wsiasc ladna i chetna :-)
Wsiadały i ładne, i chętne na samochód, ale samochód nie skakał.
Może dlatego, że Mercedes nie była lesbijką?...

Widac chlopa za kierownica zabraklo :-P

A jak bedzie odwrotnie ? Gps mowi ze stoi w miejscu, a akcelerometry
ze jedzie czy skacze ? Komu wierzyc ? :-)
Akcelerometry też mogą kłamać.

Szczegolnie jak sie obraca tabletem :-)

GPS pokazuje nie tylko pozycję, ale i szacuje jej dokładność,
choćby pokazuje stosunek sygnału (z satelity) do szumu
i względne położenie satelitów, którego efektem jest niedokładność.

Ha, musze sprawdzic - bo sa i odmiany "samochodowe" - nie pokazuja
malych zmian, pozycja stoi.
[...]

Oczywiscie ze sa. Drogie byly, niedokladne, ale wojsko nie zawsze moze
liczyc na pomoce nawigacyjne nad terenem przeciwnika. Albo na okrecie
podwodnym.

Teraz dzieki postepom elektroniki i zyroskopom laserowym sa male, dosc
dokladne, a razem z GPS - bardzo dokladne w krotkim czasie od zaniku

http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system

o, taka niewielka skrzynka.

[...]

Owszem, o ile:
a) zapewnisz stabilna orientacje, lub
b) masz zyroskopy pozwalajace okreslic te orientacje.

Solidne przymocowanie tabletu do samochodu duzo pomaga, ale niestety
samochod sie przechyla.

i akurat w samochodzie lepiej sie sprawdza dane z kol.

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png
Rozdzielczość (rezolutia?) akcelerometrów i magnetometrów ;)
jest dobra, gorzej z ich (accuracnością?) dokładnością.

No i zobacz - masz tu dane w 3 osiach.

[...]

Ale gdzie ty znalazles takie tlumaczenie do slowa "core" ? :-)

[...]

Prawde mowiac to jestem ciekaw - czy te programy same dekoduja video
(w javie ?), czy robi to bibioteka (juz w natywnym kodzie, ale ciagle
programowo), czy robi to "karta video". Bo jesli to ostatnie, to chyba nie ze wszystkich formatow ?

J.

Data: 2013-05-26 20:46:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F." 10ioy9dm8umlv.rk9h2hgx7kjb.dlg@40tude.net

wiecej - nie da sie odroznic pionowej grawitacji od innych
przyspieszen.

J.F. -- pokazuję Ci, że smartfon to potrafi. Jeśli wg Ciebie
ja piszę nieprawdę -- wykaż mi to, ale nie w ten sposób. Wg
producenta smartfon ma możliwość mierzenia przyspieszenia
(próbkuje jak widać często -- z częstotliwością rzędu
częstotliwości ramki płyty CDDA) i pokazuje to chwilowe
przyspieszenie w każdym kierunku z osobna.

[...]

Mam to, co pokazałem. To soft producenta.

[...]

Po co mam przesuwać? Nie wystarczy lekkie stukanie długopisem w bok smartfonu?

Zreszta rzeczywista poziomice czy np szklanke z woda tez mozesz.

Producent mówi, że smartfon ma akcelerometry w 3 kierunkach.
Nawet Twoja strona WW tak mówi.

  http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/samsung-galaxy-s

  Gyroscope                     No    Yes
  Accelerometer sensor         Yes    Yes

[...]

Ma to -- co widać na rysunku.

[...]

Właśnie dlatego twierdzę, że kompas nie jest potrzebny, bo jest GPS.
Ale IMO GPS bez dostępu do netu nie ma sensu na małe odległości. :)

Czyli jeszcez gorzej - myslales ze kupiles sobie smartfona, a wybrales
g* nie zaslugujace na ta nazwe :-P

Jestem zadowolony. Nawet bardzo zadowolony, choć brak
mi miejsca na drugą SIMkę i brak mi nieco pamięci.
Twoje zdanie w tej sprawie odrzucam jako błędne.

[...]

Tak. Stosunek pożytku do ceny jest bardzo korzystny.
Niewiele rzeczy ma tak niska cenę przy tak wysokiej użyteczności.
Smartfon jest niezawodny, mały, dobrze/solidnie wykonnay...

Boję się tego, że kolejnego tak dobrego mogę nie znaleźć w tej cenie. :)

Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.

Tak -- ograniczony miejscem na SIMkę.

Widac za ciezkie byly. Musi wsiasc ladna i chetna :-)
Wsiadały i ładne, i chętne na samochód, ale samochód nie skakał.
Może dlatego, że Mercedes nie była lesbijką?...

Widac chlopa za kierownica zabraklo :-P

Wówczas by samochód podskakiwał? A mnie wydaje się, że on nie
skakał, bo miał dobre zawieszenie. :) Gdy amortyzatory tylne
były zużyte -- trochę podskakiwał. :) Podobnie z urwanymi
wahaczami. Zwykle jednak (na około 384 przejechanych Mm)
ten samochód miał zadbane zawieszenie. Można nim było
spokojnie jeździć po najgorszych polskich drogach. :)

Nowe Volvo S40 pod tym względem jest makabryczne.
Nawet na asfaltowej drodze amortyzatory nieraz dobijały
do końca, samochodem nieraz rzucało na nierównościach
pomimo ESP, czy jak się to zowie w Volvo...

A jak bedzie odwrotnie ? Gps mowi ze stoi w miejscu, a akcelerometry
ze jedzie czy skacze ? Komu wierzyc ? :-)
Akcelerometry też mogą kłamać.

Szczegolnie jak sie obraca tabletem :-)

Wówczas łatwo wykazać, że tablet nie porusza się,ale kręci w kółko [i krzyżyk].

i akurat w samochodzie lepiej sie sprawdza dane z kol.

Tak -- nawet oglądałem (na jutubie -- w nocy) gotowe urządzenia czytające informacje z kół.

  http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png
Rozdzielczość (rezolutia?) akcelerometrów i magnetometrów ;)
jest dobra, gorzej z ich (accuracnością?) dokładnością.

No i zobacz - masz tu dane w 3 osiach.

No i...

Ale gdzie ty znalazles takie tlumaczenie do slowa "core" ? :-)

Wiesz... W kwadratowych nawiasach to ja zapisuję swoje myśli...
Modlili się ludzie o chujowy smartfon dla mnie, więc
i przetłumaczyłem odpowiednio/stosownie...

[...]

Przyślij jakiś film w podejrzanym formacie, to Ci odpiszę, czy odtworzył. :)

-=-

Jeśli wolno mi radzić -- skup sie raczej na tym rysunku:

   http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png

Specjalnie dla ciebie zainstalowałem kolejny program, ale jego
snapki postawię nieco później, bo teraz już nie mam czasu.

-=-

Najwyraźniej i magnetometr, i akcelerometr pokazuje 3 różne kierunki.
Co znaczy Raw Data i Angle Data? Angle to niechybnie anioł zwany kątem.
Czy jest to przyspieszenie kątowe? Bo jeśli tak -- być może mamy tu
przyspieszenia z każdego stopnia swobody. Mammy 3 posuwy i 3 obroty.
więcej stopni nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i proszę
o wyliczenie mojej pozycji i moich przyspieszeń... [jakoś tak?]

A może ja mylę się? -- może te akcelerometry nie pokazują przyspieszeń kątowych?
Z liniowych chyba jakoś można wyliczyć kątowe? Jak coś obraca się, to i przez
chwile leci prosto?

[wiem, że nie ma możliwości jednoznacznego dokładnego określenia
i położenia,i pędu, ale dopiero w hajzenbergu, a tu nie haj, ale loł]

-=-

Coś jednak pokazują i to pokażę aplikacją Zcośtam.

Data: 2013-05-27 12:40:10
Autor: J.F
Alle drogo na Allegor...

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
[...]

Przeciez pisalem - odpal ta poziomice.
Poloz fona plasko na stole. Teraz poprzesuwaj gwaltownie, nie przechylajac.
Wskazanie poziomicy sie zmienia ? No to zle potrafi.

[...]

I z tym sie zgadzam. Tylko ze to za malo, bo jesli w oi smartfona Z zmierzysz 1g, a w osi X zmierzysz 0.1g, to nie wiesz czy fon lezy plasko i jest przyspieszany w bok, czy jest nieruchomy, ale przechylony i to w osi X pochodzi od przyciagania Ziemii.

[...]

Moze wystarczy, a moze odfiltruje takie drobiazgi.

[...]

O Bluetooth 3 pisze.

Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.
Tak -- ograniczony miejscem na SIMkę.

ja ciagle o BT3

[...]

No tak z definicji to nie.  do przyspieszen katowych sluza akcelerometry katowe :-)

Zreszta - jak zrzut ekranu robiles, to kreciles aparatem ? Jak nie, to powinny zero pokazywac.

Z tym ze jesli cos spotkasz, to raczej zyroskopy.

Z liniowych chyba jakoś można wyliczyć kątowe?
Nie mozna. Chyba ze masz dwa po dwoch roznych bokach.

Albo wiesz ze przyspieszenie liniowe jest stale, wiec zmiana skladowych to efekt obracania.

Jak coś obraca się, to i przez chwile leci prosto?

samolot w trakcie wielokregu ?

[wiem, że nie ma możliwości jednoznacznego dokładnego określenia
i położenia,i pędu, ale dopiero w hajzenbergu, a tu nie haj, ale loł]

Coś jednak pokazują i to pokażę aplikacją Zcośtam.

I aplikacja pokaze ze podskakujesz, a ty tylko telefon obrociles.

J.

Data: 2013-05-27 23:30:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F" 51a3380d$0$26701$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Mogę, na podstawie wskazań z akcelerometrów, zauważyć, czy smartfon
zmienia swoją prędkość względem reszty świata, czy nie zmienia. Mogę
zatem i odtworzyć ślad (przez około pół minuty -- zależy to od
dokładności wskazań akcelerometrów) w tym i mogę wykluczyć zmianę
prędkości, gdy akceleratory notują brak przyspieszeń.

Rzecz jasna nigdy tak nie będzie, że każdy akcelerometr pokaże zero,
ale mając do dyspozycji komputer napędzany gigahercem i trzy osie
akcelerometrów, mogę obliczyć, czy smartfon/samochód skręca, czy
jedzie prosto, czy zwalnia, czy nabiera szybkości, czy jedzie pod
górę, czy z góry itd...

Czy ja mówię, że na akcelerometry należy spoglądać dopiero wtedy,
gdy zginie ślad z odbiornika GPS? Nie. Mówię, że akcelerometry
w połączeniu z odbiornikiem GPS mogą polepszyć dokładność wskazań.

Jeśli samochód jedzie prosto, ze stała szybkością (odbiornik GPS
jedynie pokaże jednostajną szybkość i kierunek poruszania się
smartfonu) akcelerometry nie wykażą przyspieszeń -- jeśli nie
liczyć przyspieszenia ziemskiego. Jeśli samochód (zatem i smartfon)
zacznie skręcać (droga/jezdnia będzie skręcała) akcelerometry zaczną
szaleć, ale w tym szaleństwie będzie jasna metoda.

Śledząc odczyty z odbiornika i z akcelerometrów, można łatwo odgadnąć,
jak położony jest smartfon i jak należy czytać poszczególne osie.
Zwykle będzie tak, że samochód będzie jechał krzywo (pod jakimś
niezerowym kątem) względem każdej z tych osi, ale od czego mamy
pod ręką komputer?

Dodatkowo grawitacja da nam wskazania co do położenia przestrzennego
smartfonu, ale IMO nie będą one konieczne, a jedynie mogą zostać
jakoś wykorzystane jako dodatkowe informacje.

[...]

Tak. Zasięg metryczny i nie tylko metryczny. ;)
Wiesz, co to BlueSoleil? Od kiedy mam BT3 -- nie
mam ppjęcia, czym jest (i do czego służy) BlueSoleil...

Być może w Windows7 BS nie jest konieczny, a jedynie miły, ale BT3
sprawia, że i w WXP nie ma potrzeby płacenia za [popierdolony] BS...

Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.
Tak -- ograniczony miejscem na SIMkę.

ja ciagle o BT3

Znasz różnice pomiędzy BT2 i BT3? Gdybyś znał, nie poruszałbyś tego tematu.

[...]

Obserwując trzy akcelerometry liniowe i mając do dyspozycji komputer,
łatwo policzyć akceleracje kątowe. :) I łatwo zauważyć, że przykładowo
urządzenie kręci się w kółko. [i w krzyżyk]

Zreszta - jak zrzut ekranu robiles, to kreciles aparatem ? Jak nie, to powinny zero pokazywac.

Te akcelerometry są czułe. :)
Trzeba by smartfon trzymać nieruchomo.
Umiesz naciskać przyciski (wyzwalające ,,migawkę'') bez trącania?...

Ty masz smartfon? Starałeś się ,,sfotografować'' nim wyniki jego akcelerometrów?

Z tym ze jesli cos spotkasz, to raczej zyroskopy.

IMO żyroskopy nie są potrzebne, o ile akcelerometry są dostatecznie dokładne.

Wiesz, ile pary/mocy poszło w bok, zatem wiesz, jak przyspieszył smartfon.
Nie znasz masy smartfnu? Nie znasz, ale czy musisz znać?

Z liniowych chyba jakoś można wyliczyć kątowe?

Nie mozna. Chyba ze masz dwa po dwoch roznych bokach.

Brzmi rozsądnie -- toż nie ma żadnego przyspieszenia liniowego
w środku obrotu a kątowe jest.

Albo wiesz ze przyspieszenie liniowe jest stale, wiec zmiana skladowych to efekt obracania.

Nie. Gdy samochód hamuje lub przyspiesza, zmienia się przyspieszenie.
Takoż z jazdą pod górę lub z góry.

[...]

I dobrze -- bo smartfon ma zapisać ślad smartfonu, nie samochodu.
Jeśli chcę, aby smartfon pokazał ślad samochodu -- muszę przytroczyć
smartfon do samochodu. [przykładowo -- przybijając smartfon gwoździem
wyrwanym z trumny]

No nic... Schodzę na ziemie -- trzeba aktywować karty Szatana...
Znaczy SantanderaCB...

-=-

Jeszcze może twarzowa fotka...

  http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/SAM/

Wybacz, że taka surowa jest ta twarz...

[gdzieś słyszałem, że wybaczanie jest miarą wielkości -- ciekawe, czy to miara z układu SI...]

Data: 2013-05-27 03:03:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F." 10ioy9dm8umlv.rk9h2hgx7kjb.dlg@40tude.net

To to samo. Sila grawitacji czy bezwladnosci, przyspieszenie bez
przymiotnika czy ziemskie.
Problem w tym ze obie sa nie do odroznienia.

  http://www.pentagram.pl/produkty/produkty-najnowsze-produkty/ego

  GPS / AGPS
  3-osiowy akcelerometr firmy Bosch
  3-osiowy czujnik pola magnetycznego firmy Bosch
  Czujnik orientacji firmy Bosch
  Czujnik zbliżeniowy firmy Lite-On
  Czujnik światła firmy Lite-On
  Czujnik wektoru obrotu

  http://www.pentagram.pl/produkty/smartfony/monster

[...]
  - sensor wektoru obrotu

Ten ma jeszcze HSPA+ -- czyli opóźnienia około 50 ms.
Może warto zainwestować w tego potwora? Pewnie ciężki.

Data: 2013-05-27 11:46:09
Autor: J.F
Alle drogo na Allegor...
[...]

No i tu mam wlasnie problem - czy to trzy osobne czujniki (trzy 3D), czy jeden akcelerometr 3D, i wyniki prezentowane w trzech postaciach.
Ma zyroskopy, czy nie ma ... oto jest pytanie :-)

J.

Data: 2013-05-27 23:47:41
Autor: J.F.
Alle drogo na Allegor...
Data: 2013-05-28 02:31:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F." an0yo4i28lp8.73sl42ut5kwg.dlg@40tude.net

http://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/portable-devices/trying-out-indoor-navigation-using-inertial-sensing
http://www.instk.org/
http://nem-summit.eu/wp-content/plugins/alcyonis-event-agenda/files/NEM2010-Paper675_camera-ready.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=HTZFRDBdQck

Co za czasy, zanim czlowiek o czyms pomysli, to inni to juz zrobili
:-(

Najwyraźniej koło też już wymyślono...

Nie o sam pomysł mi tutaj chodzi, bo jest znany, ale o jego
cwaną realizację. Toż zapisywanie śladu na podstawie wskazań
odbiornika GPS wydaje się być prymitywnie prostym zajęciem,
a jednak dwa różne zapisywacze zapisują inaczej pomimo tych
samych ustawień -- najmniejsza odległość typu 5 metrów,
najmniejszy czas, czyli jedna sekunda itd...

"J.F" 51a32b63$0$26700$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie wiem, ale noszę się z zamiarem kupna tego ego. :)
Jednak nie chcę tak  kupić, aby za kilka miesięcy kupić kolejny...

czy jeden akcelerometr 3D, i wyniki prezentowane w trzech postaciach.
Ma zyroskopy, czy nie ma ... oto jest pytanie :-)

Podobnież z Bestią.

  http://www.pentagram.pl/produkty/smartfony/monster

Wg producenta Ego nie ma HSPA+ -- według innych ludzi jednak Ego ma HSPA+.
Komu wierzyć? Monster ponoć ma. Różnica jest -- HSPA ma 3 razy dłuższe
opóźnienia niż HSPA+, co jest odczuwalne w rozmowach telefonicznych.
Obok dużych opóźnień ważne są także nierównomierności w szybkości,
ale nie wiem, jak wygląda porównanie HSPA+ z HSPA i nie wiem, na ile
ważne są te nierównomierności w wypadku Aer2. :)

-=-

EasyCALL wrzuca swoją aplikację na nowe tablety, zmuszając tym
samym FCN?Tlenofon do lepszego traktowania klientów, co pozwoliło
mi na używanie smartfonu jako sprzętu do VoIPa z numerami/kontami FCN.

VoIP po HSPA (po Aero2) idzie dobrze, choć rzecz jasna gorzej niż
po WiFi. Po HSPA+ spodziewam się wyraźnej poprawy, choć ja prawie
nie rozmawiam via telefon, a dotychczasowe trudności miały podłoże
polityczne -- FCN nie szanuje swoich klientów.

-=-

Chcę kupić nowy smartfon lub tablet. Ale nie chcę mieć masy
smartfonów czy tabletów, więc chcę dobrze zastanowić się nad
zakupem. Ostatecznie Samsunga Galaxy Ace mogę sprzedać.

Data: 2013-05-28 12:03:04
Autor: J.F
Alle drogo na Allegor...
[...]

No to wlasnie wpadli na cwana realizacje - zamiast drogiego systemu z samolotow wezmiemy sobie taniego smartfona, bo ma wszystkie potrzebne czujniki :-)

[...]

Podeslij jakies dwa slady. Moze ustawienia inne, moze odczyty z GPS sobie biora na przemian.

J.

Data: 2013-05-28 20:03:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alle drogo na Allegor...

"J.F" 51a49cff$0$1230$65785112@news.neostrada.pl

Podeslij jakies dwa slady. Moze ustawienia inne, moze odczyty z GPS sobie biora na przemian.

Jeden (RMaps) potrafi gubić ślad -- czasami na kilka sekund, czasami na dłużej.
Możesz wypróbować oba -- 'RMaps' oraz 'Moje trasy'.

Możesz wypróbować masę innych, bo zapisywanie śladu ma niemal każda mapa.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks&feature=search_result

Kobylasta, ale na razie dla mnie najlepsza.

   Niby ma sporo bajerów, opcji, ale wystarczy, że chce przejść na inną
   aplikację i już nic nie zapisuje. Jak ja ustawić, żeby rejestrowała w tle?

Tam nie ma żadnych bajerów  a w tle pracuje
poprawnie jako chyba jedyna z masy testowanych
przeze mnie. Ciągle szukam lepszego rozwiązania,
bo ta aplikacja zajmuje dużo (4.5 MB) miejsca.

Alle drogo na Allegor...