Allegro: Mamiya RB 67 PRO SD od 1 zł, BCM

Data: 2009-05-26 00:11:12
Autor: Czarek
Allegro: Mamiya RB 67 PRO SD od 1 zł, BCM
Wystawiłem do sprzedaży jeden z używanych przeze mnie aparatów: Mamiya
RB 67 PRO SD.

http://allegro.pl/show_item.php?item=645649560

Aukcja rozpoczęła się od 1 zł, bez ceny minimalnej i skończy się w
czwartek, 4 czerwca, o godzinie 19:27.

W skład sprzedawanego zestawu wchodzi:

- korpus Mamiya RB 67 PRO SD,
- kominek,
- kaseta 6x7 na film zwojowy typu 120,
- obiektyw Sekor C 127 mm f 3,8.

Mamiya RB 67, to aparat kultowy dla amatora, wół roboczy dla
zawodowca. Wystawiam do sprzedaży aparat, który kupiłem kiedyś dla
siebie. Korpus jest w stanie idealnym, był serwisowany w autoryzowanym
warsztacie, u Wiesława Adamczyka. Wrota i lustro działają bez zarzutu,
lustro jest czyściutkie, nie ma żadnych uszkodzeń czy śladów. Matówka
również bez zarzutu. Obudowa bez uszkodzeń, jedynie przy gwincie do
statywu widać ślady przykręcania. Miech szczelny, jak nowy.

Ten egzemplarz różni się od innych drobną, aczkolwiek istotną zmianą -
w modelu PRO SD producent wprowadził aluminiowe prowadnice, skutkiem
czego stały się one mniej trwałe, niż stalowe, montowane w poprzednich
modelach. Ten egzemplarz ma prowadnice wymienione na stalowe -
oryginalne, z poprzednich modeli. Identyczna zmiana konstrukcyjna
dotknęła osi pokręteł - w modelu SD są one cieńsze i delikatniejsze
niż w poprzednich. W moim egzemplarzu osie również zostały wymienione
na starsze. Było to możliwe dzięki temu, że przystosowywałem obiektyw
od Mamiyi do używania w wielkim formacie i kupiłem na części
uszkodzony korpus RB, z którego mogłem pozyskać potrzebne elementy.
Aparat szykowałem dla siebie, nie na sprzedaż, więc koszty nie miały
aż takiego znaczenia.

Do sprzedawanego korpusu dołączam standardowy obiektyw Sekor C 127 mm
f 3,8, standardowy kominek oraz kasetę ProS na film zwojowy, w
formacie 6x7. Optyka obiektywu jest w stanie idealnym, nie ma żadnych
rysek, plam czy innych uszkodzeń. Przysłona działa płynnie, listki są
czyste. Wyzwalanie migawki przy podniesionym lustrze działa bez
zastrzeżeń. Jedynie obudowa obiektywu nosi lekkie ślady użytkowania w
postaci lekkich, miejscowych otarć. Kominek nosi bardzo lekkie ślady
używania, działa bez zarzutu, lupka powiększająca jest czysta i dobrze
spełnia zadanie. Kaseta (tu zwracam uwagę, że jest to ProS, a nie
ProSD) również nosi lekkie ślady używania, ale działa idealnie,
przesuw filmu jest lekki, odstępy między klatkami równe. Jeśli ktoś
jest poważnie zainteresowany, to przed złożeniem oferty istnieje
możliwość wykonania próbnych zdjęć tym aparatem.

Zamieściłem też kilka zdjęć sprzedawanego aparatu.

Czarek

Allegro: Mamiya RB 67 PRO SD od 1 zł, BCM