Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK

Data: 2010-04-21 15:00:18
Autor:
Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
Założyłem nowy wątek, bo w tamtym zrobiło się gęsto nie na temat.

Mnie też zbulwersowało narzucenie przez Allegro przymusu pośrednictwa
finansowego. Przede wszystkim, w opisach swoich aukcji podaję, że nie
akceptuję narzuconej przez Allegro tej formy płatności i towar będzie wysłany
wyłącznie po wpłynięciu należności na moje konto.

Po drugie, zasięgnąłem porady:
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Ul. Gizów 6, 01-249 Warszawa
Tel. 22 634 06 69
Fax: 22 634 06 67
Infolinia Konsumencka: 0 800 800 008
www.skp.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
zadając pytanie dotyczące praktyk firmy QXL Poland Sp. z o.o., ul. Marcelińska
90, 60-324 Poznań, prowadzącej serwis aukcyjny allegro.pl:
W dniu 23 marca 2010 roku wprowadzono opcję płatności pod nazwą "Płacę z
Allegro". Podmiotem świadczącym usługę Płacę z Allegro, jako agent
rozliczeniowy, jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińskiej 90, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399. Opcja ta polega na tym, że
kupujący, po dokonaniu zakupu na aukcji, przelewa pieniądze nie na dobro
sprzedającego, ale na konto wskazane przez Allegro. Wybranie tego sposobu
płatności nie jest dobrowolne, ale narzucone przez Allegro i nie ma możliwości
nieskorzystania z tej opcji. Jednocześnie, zgodnie z punktem 1.7. Regulaminu Płacę z Allegro za zakupy, "świadczenie usług przez Agenta
Rozliczeniowego w ramach usługi Płacę z Allegro za zakupy dla Użytkownika
Allegro podlegają opłatom wskazanym w art. 8 i 9 niniejszego Regulaminu." Na razie  opłaty nie są pobierane, wynoszą 0 zł, ale w każdej chwli należy się
spodziewać ich wprowadzenia.
Uprzejmie proszę o informację, czy takie działanie jest zgodne z prawem. Moim
zdaniem nie, gdyż jest to typowe wyłudzanie pieniędzy; obowiązek opłaty za
coś, czego się nie chce, na co się nie zgadza.
-- -- -- -- -- -- -- --

i dostałem odpowiedź:
-- -- -- -- -- -- -- --
Przedstawiona przez Pana praktyka może stanowić naruszenie zbiorowych
interesów konsumentów oraz zasad konkurencji, wobec czego skargę na działanie
portalu należy zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Plac Powstańców Warszawy 1,
00-950 Warszawa
tel.: 22 55 60 800
e-mail: uokik@uokik.gov.pl

Z poważaniem,
Jakub Dziekciowski
Prawnik- konsultant
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Skargę złożyłem i Wam proponuję to samo. Im więcej takich sygnałów dotrze do
UOKiK, tym prędzej i chętniej zajmą się tą sprawą. Zresztą, jak widać poniżej,
konieczne jest "formalne zawiadomienie (art. 86 ust. 4 ustawy)", złożone na
piśmie; właśnie takowe przygotowuję i Was też zachęcam :-)

Cytuję pismo, które dostałem z UOKiK:

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Dziękujemy uprzejmie za kontakt z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niniejsze wystąpienie potraktowane zostanie jako sygnał zauważonych
nieprawidłowości i szczegółowo przeanalizowane pod kątem kompetencji Prezesa
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku stwierdzenia w
przedstawionej sprawie podstaw do podjęcia działań przez Prezesa UOKiK,
podjęte będą stosowane kroki zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów lub kodeksem postępowania
cywilnego.  Uprzejmie informujemy, iż Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów jest
właściwy w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów podejmowanej jedynie w
interesie publicznym (art. 1 ustawy), a zatem nie podejmuje działań w sprawach
indywidualnych, mających charakter cywilnoprawny, jak również nie prowadzi
działalności w zakresie poradnictwa ani na rzecz konsumentów ani na rzecz
przedsiębiorców.
Udzielaniem porad prawnych i pomocy prawnej konsumentom w sporach z przedsiębiorcami zajmują się organizacje konsumenckie oraz powiatowi
(miejscy) rzecznicy konsumentów wykonujący zadania samorządu powiatowego w
zakresie ochrony konsumentów. Lista oraz dane teleadresowe organizacji
konsumenckich i powiatowych rzeczników konsumentów znajdują się na stronie
internetowej Urzędu (www.uokik.gov.pl). Natomiast Prezes UOKiK realizuje cele ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zgodnie z którą do jego zadań należy w szczególności
sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów ustawy. I
tak, Prezes UOKiK  wydaje, w przypadkach określonych ustawą, decyzje w sprawach przeciwdziałania
praktykom ograniczającym konkurencję, w sprawach koncentracji lub podziału
przedsiębiorców oraz przeciwdziałania praktykom naruszającym zbiorowe interesy
konsumentów, a także decyzji w sprawach kar (art. 31 pkt 1 i 2 ww. ustawy).       Jednocześnie wyjaśniamy, że Prezes UOKiK informację na piśmie o sposobie
załatwienia zgłoszonej sprawy wraz z uzasadnieniem przekazuje w odpowiedzi na
formalne zawiadomienie (art. 86 ust. 4 ustawy). Zawiadomienie takie zgłasza
się na piśmie wraz z uzasadnieniem (art. 86 ust. 1 i art. 100 ust. 1 ustawy), może ono w
szczególności zawierać: wskazanie przedsiębiorcy, któremu jest zarzucane
naruszenie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, opis stanu faktycznego, uprawdopodobnienie naruszenia przepisów
ustawy a także dane identyfikujące zgłaszającego zawiadomienie. Do zawiadomienia
dołącza się wszelkie dokumenty, które mogą stanowić dowód naruszenia przepisów
ustawy(art. 86 ust. 2 i 3).

Data: 2010-04-21 11:16:02
Autor: BK
On 21 Kwi, 17:00, " " <fotoreporter1.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Klamstwo nr 1  - kupujacy nie ma obowiazku korzystania z opcji Place z
Allegro.

Klamstwo nr 2 - nie ma oplaty :)

Data: 2010-04-21 12:46:46
Autor: SzalonyKapelusznik
On 21 Kwi, 20:16, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
On 21 Kwi, 17:00, " " <fotoreporter1.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Klamstwo nr 1  - kupujacy nie ma obowiazku korzystania z opcji Place z
Allegro.

Klamstwo nr 2 - nie ma oplaty :)

Czyli da sie zrobic aukcje gdzie NIE BEDZIE opcji PzA?

Jest oplata. Wynosi ona 0 zlotych. Gdyby funkcja ta byla darmowa nie
istnialo "podleganie pod oplaty wskazane w art 8 i 9".

Data: 2010-04-21 21:54:10
Autor: Marcin Wasilewski
Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> napisal w wiadomosci news:6dfe264e-a795-4236-8425-6b45b2c8941ei40g2000yqd.googlegroups.com...

Klamstwo nr 1 - kupujacy nie ma obowiazku korzystania z opcji Place z
Allegro.
Klamstwo nr 2 - nie ma oplaty :)
Czyli da sie zrobic aukcje gdzie NIE BEDZIE opcji PzA?

    Mylisz pojecia. Nie ulega watpliwosci, ze klient (kupujacy) ma mozliwosc zaplaty bez posrednictwa "platnosci allegro".

Jest oplata. Wynosi ona 0 zlotych. Gdyby funkcja ta byla darmowa nie
istnialo "podleganie pod oplaty wskazane w art 8 i 9".

    No i? Potrafisz zaplacic 0 zl, np. przelewem?

Ja np. jako kupujacy (z allegro zawodowo nie mam nic wspólnego) cenie "platnosci allegro"  i ciesze sie, ze UDOSTEPNIENIE "platnosci allegro" JAKO JEDNEJ Z MOZLIWYCH metody platnosci jest na sprzedajacych wymuszone.
W koncu po cos te karty platnicze wymyslono.

Data: 2010-04-21 22:23:10
Autor: Marek Dyjor
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

powiem nawet więcej wkurzało mnie od dawna ze tak rzadko można było normalnie za towar zapłacić kartą.

Data: 2010-04-21 22:36:26
Autor: gerger

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqnmt1$8he$1news.onet.pl...

powiem nawet więcej wkurzało mnie od dawna ze tak rzadko można było normalnie za towar zapłacić kartą.

Amerykanin z życiem na kredyt się znalazł :)

Data: 2010-04-21 22:40:09
Autor: Andrzej Lawa
gerger pisze:
[...]

Ignorant, co uważa że każda karta musi być kredytowa.

A każdy pijak to złodziej i każdy złodziej to pijak ;->

Data: 2010-04-22 09:50:52
Autor: P_ablo
[...]

Skoro masz karte to masz i konto. Skoro masz konto, to mozesz zrobic przelew. Czy placenie za pomoca przelewu jest nienormalne?
Oj bedzie bolalo, kiedy gdzies wyplyna numerki Twojej karty i ktos kupi sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym... Placenie karta  jest ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

--
Picasso

Data: 2010-04-22 00:58:03
Autor: BK
On Apr 22, 9:50 am, "P_ablo" <o...@op.pl> wrote:
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hqnmt1$8he$1news.onet.pl...

> [...]

sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym... Placenie karta  jest
ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

"pitu-pitu"

jak sie rozsadnie korzysta z karty to jest ona bezpieczna ;) dodatkowo
moze byc ekonomicznie bardziej oplacalna niz przelew (np. cashback i
podobne promocje, GP w przypadku KK).

Data: 2010-04-22 13:18:54
Autor: niusy.pl
Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com>

jak sie rozsadnie korzysta z karty to jest ona bezpieczna ;)
--
Na pewno nikt Ci jej nie ukradnie w internecie. Gorzej z pieniędzmi na niej.

Data: 2010-04-22 04:27:32
Autor: BK
On 22 Kwi, 13:18, "niusy.pl" <f...@op.pl.invalid> wrote:
U ytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com>

jak sie rozsadnie korzysta z karty to jest ona bezpieczna ;)
--
Na pewno nikt Ci jej nie ukradnie w internecie. Gorzej z pieni dzmi na niej.

Banalne rozwiazanie w przypadku debetowki - mamy ja tylko do zakupow w
internecie i na rachunku tej karty trzymamy pieniadze tylko w czasie
zakupow.

Przykladowo:
- na codzien stan rachunku = 0
- przelewasz na rachunek 2000
- robisz zakupy na allegro, kupujesz 2,3 czy 10 rzeczy
- konczysz zakupy i reszte kasy ponownie na inny ror

Podobnie mozna robic z KK zmieniajac limity na transakcje.

Data: 2010-04-22 13:26:53
Autor: olgierd
Dnia Thu, 22 Apr 2010 04:27:32 -0700, BK napisał(a):

Podobnie mozna robic z KK zmieniajac limity na transakcje.

To ja jeszcze proszę możliwość ustawieni limitów na internet w banku na "A" ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-22 06:48:48
Autor: BK
Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
On Apr 22, 3:26 pm, olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Thu, 22 Apr 2010 04:27:32 -0700, BK napisa (a):

> Podobnie mozna robic z KK zmieniajac limity na transakcje.

To ja jeszcze prosz mo liwo ustawieni limit w na internet w banku na
"A" ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==>http://LegeArtis.org.pl<=> [reklama] gdzie zrobi zdj cie we Wroc awiu? ==>http://foto-krzyki.pl

To jest bardzo sluszna koncepcja ;)

Data: 2010-04-23 09:48:02
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 22 Apr 2010 09:50:52 +0200, P_ablo napisał(a):
[...]

Nie jest, ale pieniądze przekazane przelewem nie docierają natychmiast.
Sprzedawca nie wie czy naprawdę zapłaciłem, dopóki nie zobaczy pieniędzy na
swoim koncie. Dzięki PzA wie od razu że zapłaciłem - bez różnicy czy
płaciłem kartą czy przelewem. To że PzA umożliwia płatność kartą to miły
efekt uboczny.

Oj bedzie bolalo, kiedy gdzies wyplyna numerki Twojej karty

.... co jest DUŻO bardziej prawdopodobne przy płaceniu kartą w jakimkolwiek
sklepie nie-internetowym.

i ktos kupi sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym...

I mnie to będzie walić, bo po prostu zgłoszę fraud i nie zapłacę tej kwoty.

Placenie karta  jest ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

Bzdura taka że szkoda gadać :) Oczywiście powtarzana w kółko przez różnych
"znaffcuff"...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-25 21:45:17
Autor: Marek Dyjor
P_ablo wrote:
[...]

wiesz co zrobienie przelewu jest bardziej pracochłonne niż zapłacenie kartą, ponadto karta płącę natychmiast a przelew trwa.

Data: 2010-04-21 22:38:53
Autor: stasio
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

w sklepie robisz awanturę jak nie mają terminala?

stasiek

Data: 2010-04-21 21:08:03
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 21 Apr 2010 22:38:53 +0200, stasio napisał(a):

[...]

A Ty robisz, bo mają?

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-21 23:26:31
Autor: stasio
Olgierd wrote:
[...]

dlaczego odpowiadasz na pytanie retoryczne, które nie dość, że było skierowane do kogoś innego to nie wymaga odpowiedzi?

stasiek

Data: 2010-04-22 08:44:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-21 23:26, stasio pisze:
dlaczego odpowiadasz na pytanie retoryczne, które nie dość, że było
skierowane do kogoś innego to nie wymaga odpowiedzi?

Po co zadajesz pytanie, skoro nie oczekujesz odpowiedzi i masz szklaną kulę?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 10:00:42
Autor: stasio
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

dokształć się. pytanie retoryczne to nie szklana kula.

stasiek

Data: 2010-04-22 10:20:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-22 10:00, stasio pisze:
[...]

Pytałeś czy gość robi awantury i twierdzisz, że nie oczekujesz
odpowiedzi, bo ją znasz. A skoro znasz, to skąd? Szklana kula?
Skoro pytasz, to oczekuj odpowiedzi albo nie pytaj. Twoje pytanie nijak
nie było retoryczne.

Pytanie retoryczne - figura stylistyczna i retoryczna; pytanie zadane
nie dla uzyskania odpowiedzi, lecz w celu skłonienia odbiorcy do
przemyśleń na określony temat, podkreślenia wagi problemu; ewentualnie
pytanie, na które odpowiedź jest oczywista.

A Twoje pytanie do niczego nie skłaniało ani nie było pytaniem z
oczywistą odpowiedzią.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 10:25:59
Autor: stasio
[...]

Ciebie nie skłoniło. osoby, która chce narzucić sposób widzenia świata innym nie dając innym prawa do decydowania o akceptowanych metodach płatności tym, którzy są stroną transakcji.

stasiek

Data: 2010-04-22 00:33:15
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "stasio" <stasio@com.pl> napisał w wiadomości news:4bcf625f$0$6999$c3e8da3news.astraweb.com...

w sklepie robisz awanturę jak nie mają terminala?
stasiek

    Nie - idę do tego sklepu gdzie jest terminal. Podobnie czyniłem z aukcjami na allegro, teraz nie mam tego problemu.

Data: 2010-04-22 04:38:26
Autor: stasio
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

to może na allegro tez ktoś ze sprzedawców nie chce używać tego symbolicznego "terminala"? może tak jak było wcześniej, i jak jest z terminalami w sklepach, czyli dobrowolnie, jest najlepiej?

stasiek

Data: 2010-04-22 07:24:28
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "stasio" <stasio@com.pl> napisał w wiadomości news:4bcfb6a4$0$23916$c3e8da3news.astraweb.com...

[...]

    Przecież przedsiębiorca ma wybór, ni pasuje allegro, to jest przynajmniej kilka innych serwisów aukcyjnych.

Data: 2010-04-22 08:54:35
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-04-22 04:38, stasio wrote:

[...]

W dużych współczesnych galeriach handlowych w umowie najmu są między innymi zapisy o obowiązku akceptowania kart. Jeżeli się nie zgadzasz - zawsze możesz wynająć szczęki na bazarze. Widać, że allegro wychodzi z tego samego założenia.

Data: 2010-04-22 10:23:54
Autor: stasio
Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
[...]

kolego, zainteresowała mnie ta informacja o przymusie i pofatygowałem się zadzwonić do dwóch współczesnych galerii. jeśli cię zainteresuje pytanie i odpowiedź to brzmią one:

- czy w umowie najmu zawierają Państwo klauzulę o obowiązku instalacji terminala i akceptacji kart kredytowych?
- nie, absolutnie nie.

innymi słowy: PIERDOLISZ. nikt nie zmusi sprzedawcy do czegoś takiego, szczególnie post factum, bo jest to tylko i wyłącznie jego sprawa jak prowadzi biznes i jak chce akceptować płatności.

spadaj kłamać i agitować gdzie indziej.

stasiek

Data: 2010-04-22 10:29:48
Autor: Konrad

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hqorrd$ivr$1news.onet.pl...

W dużych współczesnych galeriach handlowych w umowie najmu są między innymi zapisy o obowiązku akceptowania kart.

Bzdura.

K.

Data: 2010-04-22 08:13:55
Autor: Marcin Debowski
On 2010-04-21, stasio <stasio@com.pl> wrote:
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

Dlaczego ktoś ma robić awanturę? Zwykle kupuję w takich, które oferują mozliwość zapłaty kartą.

--
Marcin

Data: 2010-04-22 08:43:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-21 22:38, stasio pisze:
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

A kto mówi o awanturze? Ja po prostu nie kupuję tam, gdzie nie przyjmują
kart. Gotówka jest rozwiązaniem przestarzałym i generującym same
problemy. Wiem, wiem, paranoicy się boją, ze Bank Wie Ile Bułek Kupili.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 10:01:41
Autor: stasio
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

i to jest opinia, którą wszyscy muszą akceptować?

stasiek

Data: 2010-04-22 10:22:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-22 10:01, stasio pisze:
[...]

Nie. Czy ja mówię, że muszą? Marcin i ja cenimy opcję PzA podobnie jak
cenimy terminale do kart. Jak ktoś chce tkwić w epoce kamienia łupanego,
to niech sobie tkwi i korzysta ze sklepów bez terminali.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 10:39:39
Autor: cyklista
Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
[...]

Ja też cenie opcję PZA, ale tak jak terminal zamontowałem dobrowolnie, tak i PZA chciałbym móc wybrać dobrowolnie i sam zdecydować czy mi się to opłaca czy nie.

Data: 2010-04-22 12:31:35
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-22 10:39, cyklista pisze:
[...]

No to już jest bardziej filozoficzne rozważanie :D Sęk w tym, że sporo
rzeczy na allegro to jeden wielki chaos, więc taka opcja odgórna
przyjemna jest dla klientów, a zmotywuje tych sprzedawców, co się gubią
i by jej nie włączyli.

Inna sprawa, że nie wiem co by Allegro miało na tym zyskać. Jak dla mnie
to zyskują tym, że dają fajną opcję, która zachęca klientów. I tyle.
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 12:46:35
Autor: stasio
[...]

nie wiem z czego się śmiejesz. prawo do decydowania o sobie, wolność wyboru i uszanowanie decyzji innych to podstawowe zagadnienia w dojrzałych społeczeństwach. wzbudzają uśmieszek u osób tego nie pojmujących.

Sęk w tym, że sporo
rzeczy na allegro to jeden wielki chaos, więc taka opcja odgórna
przyjemna jest dla klientów, a zmotywuje tych sprzedawców, co się gubią
i by jej nie włączyli.

przez "zmotywuje" rozumiesz "zmusi"? przez "gubi się" rozumiesz "nie chce"?

stasiek

Data: 2010-04-22 14:09:16
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "stasio" <stasio@com.pl> napisał w wiadomości news:4bd0290e$0$7021$c3e8da3news.astraweb.com...

[...]

    Ale przecież nikt Cię siłą na allegro nie trzyma. Zmienił się regulamin, to przestajesz korzystać z ich usług i tyle. A co do galerii handlowych i umów to miałem okazję czytać kilka z nich i prawda jest taka, że oprócz opłaty za najem liczonej od m2, pobierany jest procent od obrotu i jakieś kwoty na wydawane przez galerię reklamy. I też można powiedzieć, że co galerię obchodzi jaki masz obrót, w końcu to twój biznes. Ale prawda jest taka, że albo się zgadzasz na te warunki albo szukasz gdze indziej.

Data: 2010-04-22 14:15:49
Autor: stasio
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

odpowiadasz nie na temat, który poruszyłem i dodajesz nowe aspekty do rozważenia. procent od obrotu jest analogią procentu opłat pobieranych przez allegro.

podmiot gospodarczy nie będący stroną transakcji nie ma prawa narzucać innemu podmiotowi gospodarczemu sposobu rozliczania się z klientem, a tym bardziej nie ma prawa obracać jego środkami finansowymi.

stasiek

Data: 2010-04-22 13:28:17
Autor: olgierd
Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:15:49 +0200, stasio napisał(a):

podmiot gospodarczy nie będący stroną transakcji nie ma prawa narzucać
innemu podmiotowi gospodarczemu sposobu rozliczania się z klientem

Bzdura.
Jeszcze jakby to było w relacji z konsumentem (co mogłoby zainteresować UOKiK), ale o ile rozumiem problem czują sklepy. Więc UOKiK ma to gdzieś.

Data: 2010-04-22 14:22:25
Autor: mvoicem
Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
(22.04.2010 14:15), stasio wrote:
[...]
podmiot gospodarczy nie będący stroną transakcji nie ma prawa narzucać
innemu podmiotowi gospodarczemu sposobu rozliczania się z klientem, a
tym bardziej nie ma prawa obracać jego środkami finansowymi.

Np. komis :).

Poza tym dlaczego nie ma prawa - jeżeli się tak umówili, to czemu nie
miałby mieć prawa?

p. m.

Data: 2010-04-22 14:25:55
Autor: stasio
Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
mvoicem wrote:
(22.04.2010 14:15), stasio wrote:
[...]
[...]

oczywiście, jak się umówili. do umówienia potrzebny jest konsensus a nie przymus. umowa była jak PzA było fakultatywne. mogłeś podjąć decyzję i przystąpić do tego programu. teraz nie jest to żadna umowa, tylko działanie nakazowe w stosunku do sprzedawców.

stasiek

Data: 2010-04-22 05:36:38
Autor: BK
On Apr 22, 2:25 pm, stasio <sta...@com.pl> wrote:
mvoicem wrote:
> (22.04.2010 14:15), stasio wrote:
> [...]

> Np. komis :).

> Poza tym dlaczego nie ma prawa - je eli si tak um wili, to czemu nie
> mia by mie prawa?

oczywi cie, jak si um wili. do um wienia potrzebny jest konsensus a nie
przymus. umowa by a jak PzA by o fakultatywne. mog e podj decyzj i
przyst pi do tego programu. teraz nie jest to adna umowa, tylko
dzia anie nakazowe w stosunku do sprzedawc w.

stasiek

A kto Ci powiedzial, ze do umowy potrzebny jest konsensus? Bzdura
jakich malo.

Ja np. moge oglosic, ze sprzedaje swoje stare buty za 1 000 000 zl. W
dupie mam negocjacje cenowe i konsensus. Nie chcesz - nie kupuj.

Ogromny % umow jest nienegocjowalna. Umowa z allegro dla sprzedajacego
tez. Faktycznie mozna sie zastanawiac czy dzialania allegro nie
ograniczaja konkurencji ale trzeba brac pod uwage, ze jedyny element
"przymusu" jest taki, ze jesli sprzedawca - dobrowolnie z sobie tylko
znanych przyczyn - oferuje opcje "przedplaty" to jedna z opcji
przedplaty, obok tradycyjnego przelewu, jest mozliwosc zaplaty szybkim
przelewem/karta (co swoja droga w internecie jest standardem). Usluga
ta jest obecnie bezplatna. Kupujacy zas nie musi korzystac z tej opcji
(PA) moze zaplacic zwyklym przelewem.

Data: 2010-04-22 14:55:56
Autor: stasio
BK wrote:
[...]

konsensus osiąga się wtedy kiedy ja zgodzę się te buty kupić. brak konsensusu jest wtedy, kiedy przyjdziesz do mnie, zostawisz mi buty i wyjmiesz mi 1 000 000 z portfela, mimo że nie chcę.

Ogromny % umow jest nienegocjowalna. Umowa z allegro dla sprzedajacego
tez.

umowa stała się nienegocjowalna w aspekcie PzA. umowa była negocjowalna w rozumieniu dobrowolności uczestnictwa w tym programie. ale przestała. można było korzystać z platformy allegro i nie korzystać z tej formy płatności. można było również poprosić sprzedawcę o udostępnienie takiej formy płatności. ciekawe, dlaczego przestało to obowiązywać?

[...]

jestem najczęściej kupującym na allegro i doceniam wygodę PzA. szanuję również wolę sprzedawców. nie widzę powodu, aby tego typu postawy społeczne były ograniczane z góry przez jakiś podmiot gospodarczy. w cywilizowanym świecie sprzedawca ma prawo do określenia sposobu przyjmowania zapłaty za towar i nikt go nie zmusza do korzystania z produktu finansowego jakiegoś pośrednika w płatnościach, szczególnie z dalece idącymi konsekwencjami.

stasiek

Data: 2010-04-22 11:01:07
Autor: stasio
[...]

nie demonizuj. takie są czasy, że istnieją sklepy z terminalem i bez, i wszystkim się dobrze wiedzie, a przede wszystkim wiedzie się im tak jak tego chcą.

również cenię sobie opcję PzA jako kupujący ale szanuję decyzję sprzedawcy, jeśli nie chce korzystać z dostępnej, nowoczesnej formy płatności. takie ma prawo i wolę w decydowaniu.

stasiek

Data: 2010-04-22 12:33:55
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-22 11:01, stasio pisze:
Nie. Czy ja mówię, że muszą? Marcin i ja cenimy opcję PzA podobnie jak
cenimy terminale do kart. Jak ktoś chce tkwić w epoce kamienia łupanego,
to niech sobie tkwi i korzysta ze sklepów bez terminali.
nie demonizuj.

Ja chwalę, a nie demonizuję.

ATPO: Kup sobie nową klawiaturę, bo wielkie litery Ci nie działają.

takie są czasy, że istnieją sklepy z terminalem i bez, i
wszystkim się dobrze wiedzie, a przede wszystkim wiedzie się im tak jak
tego chcą.

U siebie. A Allegro to platforma dająca pewne mechanizmy dla dobra klientów.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 13:51:00
Autor: stasio
[...]

taką mam klawiaturę i taką lubię. powinienem lubić inaczej bo tak chcesz?

[...]

sprzedawcy są u siebie. allegro nie jest stroną transakcji. allegro
ale do tej pory nie zmuszało do mechanizmów związanych z przepływem pieniędzy pomiędzy kupującym i sprzedającym. galeria handlowa równiez oferuje infrastrukturę. nikt nie zmusza sprzedawców do instalowania terminala i nakazu przyjmowania płatności z jego użyciem.

stasiek

Data: 2010-04-22 11:12:02
Autor: qwerty
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqp10n$2tb$2@news.onet.pl...
Nie. Czy ja mówię, że muszą? Marcin i ja cenimy opcję PzA podobnie jak
cenimy terminale do kart. Jak ktoś chce tkwić w epoce kamienia łupanego,
to niech sobie tkwi i korzysta ze sklepów bez terminali.

Za co ją cenisz? Za to, że pieniądze dłużej trafiają na konto sprzedającego?

Data: 2010-04-22 12:34:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-22 11:12, qwerty pisze:
[...]

Za co ją cenisz?

Za ogromną wygodę i ułatwienie dla obu stron.

Za to, że pieniądze dłużej trafiają na konto
sprzedającego?

Albo krócej, ale o tym już pisałem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 14:51:34
Autor: qwerty
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqp8nv$v2p$6@news.onet.pl...
Za ogromną wygodę i ułatwienie dla obu stron.

Wygoda i ułatwienie dla sprzedawców jest dyskusyjna.

Za to, że pieniądze dłużej trafiają na konto
sprzedającego?

Albo krócej, ale o tym już pisałem.

Nie widzę. W której wiadomości?

Data: 2010-04-23 09:51:16
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 22 Apr 2010 14:51:34 +0200, qwerty napisał(a):
[...]

Dla sprzedawców-kombinatorów to wszystko jest dyskusyjne.
Normalny, uczciwy sprzedawca sobie ceni to że wie czy klient zapłacił za
towar - a to że dostanie pieniądze do dwóch dni później zupełnie go nie
obchodzi, bo nie jest gołodupcem który każdą sprzedaną rzecz musi najpierw
kupić za pieniądze klienta.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-23 12:18:02
Autor: qwerty
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnht2rcj.in2.joshua@tau.ceti.pl...
[...]

Kupujący przelewa pieniądze poprzez PzA. Sprzedawca dostaje e-mail i widzi wpłatę w systemie allegro. Wysyła towar a sprzedawca anuluje przelew.

Data: 2010-04-23 12:23:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-23 12:18, qwerty pisze:
[...]

A jak chcesz anulować ten przelew? To już poszło i przepadło. Tak jak
każda inna płatność.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-23 11:12:20
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 23 Apr 2010 12:23:22 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
[...]

Dokładnie, bzdura - nie da się cofnąć płatności przez PzA.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-23 13:41:00
Autor: cyklista
Użytkownik Jacek Osiecki napisał:
[...]

Do chwili przelania przelewu do twojego banku, allegro i jego pośrednik mogą te pieniądze cofnąć, kto im tego zabroni? A ty możesz sobie wtedy wystąpić na drogę cywilną i za 2-3 lata uzyskać je z powrotem.

Data: 2010-04-23 13:48:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-23 13:41, cyklista pisze:
Do chwili przelania przelewu do twojego banku, allegro i jego pośrednik
mogą te pieniądze cofnąć, kto im tego zabroni? A ty możesz sobie wtedy
wystąpić na drogę cywilną i za 2-3 lata uzyskać je z powrotem.

No ale teorie spiskowe to nie ta grupa :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-23 14:11:48
Autor: cyklista
[...]

TO grupa prawna, więc czy istnieją jakakolwiek prawna przeszkoda w cofnięciu tych pieniędzy?, i czy w jakikolwiek prawny sposób możesz na to szybko zareagować?.

Już w ciągu tego krótkiego czasu miałem parę przypadków nie przelewania pieniędzy, dopiero po kilkukrotnych upomnieniach pojawiały się magicznie w zestawieniach jako przelane parę dni wcześniej (oczywiście na konto dotarły dopiero 2 dni po robieniu rabanu). W kontaktach z bankiem przez 5 lat tylko raz była taka sytuacja, i od razu miałem przeprosiny za opóźnienie z wyjaśnieniem powodu, ale to jest bank a nie pośrednik. Gdybym sobie nie sprawdzał zestawień teoretycznie zakończonych z wypłaconymi to bym mógł jeszcze długo czekać na te pieniądze, albo wcale ich nie otrzymać gdybym przesyłki już posłał i nie sprawdzał potem przelewów na konto.

Data: 2010-04-23 12:19:39
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 23 Apr 2010 14:11:48 +0200, cyklista napisał(a):
[...]

Tak samo nie ma przeszkody prawnej by bank powiedział "mamy awarię, ze
względów bezpieczeństwa wyłączony zostaje dostęp przez internet i
telefoniczny, karty płatnicze zostały zdezaktywowane. Pieniądze można bez
problemu odebrać w naszej siedzibie w Łodzi".
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-22 14:28:38
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hqp3sn$p4c$1news.task.gda.pl...

Za co ją cenisz? Za to, że pieniądze dłużej trafiają na konto
sprzedającego?

    Już kiedyś pisałem, że ma to znaczenie tylko w przypadku "sprzedawców", którzy sprzedają towar, który kupują dopiero w momencie, gdy zostanie on kupiony przez klienta. Co zresztą jest sprzeczne z regulaminem allegro. W przypadku sprzedawcy, który jakąś tam kwotę ma zamrożoną w towarze, jaką różnice mu robi, czy pieniądze ma w postaci towaru, czy też przez dwa dni po sprzedaży są one na koncie allegro? Ba - lepiej sprzedać towar i mieć pieniądze po trzech dniach, niż go nie sprzedać i mieć pieniądze utopione w towarze. Przy ciągłej sprzedaży jaką różnice robi, że pieniądze są z 3 dniowym opóźnieniem? Prowadząc handel normalne jest, że część pieniędzy jest "zamrożona". Ważny jest obrót i zysk.

    Następny argument o konieczności posiadania kasy fiskalnej. Od wielu lat kupuję na allegro i na palcach jednej ręki mółbym policzyć przypadki, gdy do towaru nie otrzymałem paragonu. Wnioskuję z tego, że sprzedający i tak już te kasy mają. Ale może wynika to z faktu, że kupuję u sprzedających, którzy mają kilkaset, czy kilka tysięcy transakcji za sobą, a unikam tych co mają tych transakcji kilkanaście.

Data: 2010-04-22 14:54:34
Autor: qwerty
Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqpfdk$jlg$1@news.task.gda.pl...
   JuĹź kiedyÂś pisałem, Ĺźe ma to znaczenie tylko w przypadku "sprzedawcĂłw", ktĂłrzy sprzedajÂą towar, ktĂłry kupujÂą dopiero w momencie, gdy zostanie on kupiony przez klienta. Co zresztÂą jest sprzeczne z regulaminem allegro.

Nie do końca. Kiedyś była dyskusja o tym na a.p.a i rusz trochę szare komórki i skonfiguruj OE, bo wysyłasz śmieci.

Data: 2010-04-22 22:13:50
Autor: tomekr
Marcin Wasilewski pisze:

Prowadząc handel normalne jest, że część pieniędzy jest "zamrożona". Ważny jest obrót i zysk.

Tylko że jeżeli ci pośrednik "zamrozi" duże pieniądze na dłuższy czas, np. z powodu błędu/awarii/sporu pośrednika z tobą/włamania hackera lub pieniądze znikną na zawsze (bankructwo pośrednika) to masz duży problem.

[...]

Do takich transakcji nie potrzebujesz Allegro. Lepiej kupować w sklepie internetowym (taniej o "prowizję Allegro"). Allegro jest dobre do rzeczy używanych, rzadkich lub szczególnych okazji (czasami trafiają tam wyprzedaże itp.). Oczywiście jak pragniesz kupić towar kradziony lub podróbkę to jest właściwe miejsce :-)

Np. do komputera z zasady nie kupuję na Allegro dysku twardego (część krytyczna dla bezpieczeństwa danych), podczas gdy karty graficzne kupowałem praktycznie wszystkie.

Data: 2010-04-23 20:16:56
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "tomekr" <tomekr@nomail.pl> napisał w wiadomości news:hqqama$t5u$1newsread1.aster.pl...

[...]

    Ale teorię wydumałeś, od ręki mogę Ci podać kilku sprzedawców, którzy handlują na allegro, a do tego mają własne sklepy on-line i ceny na ich aukcjach allegro są niższe, niż w ich sklepach. Nie wiem dlaczego tak jest, ale jest to dosyć częsta przypadłość - nie wnikam i kupuję tam gdzie taniej dla mnie.

Np. do komputera z zasady nie kupuję na Allegro dysku twardego (część krytyczna dla bezpieczeństwa danych), podczas gdy karty graficzne kupowałem praktycznie wszystkie.

    LOL. Dysk twardy cholernie trudno uszkodzić podczas transportu o ile jest odpowiednio zabezpieczony, prędzej w sklepie sprzedadzą Ci twardy, który inny klient zrzucił z półki. A już w mm to na pewno bym twardego nie kupił, biorąc pod uwagę jak są one eksponowane.

Data: 2010-04-23 13:14:45
Autor: cyklista
Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
[...]

Nie chodzi o dostanie pieniędzy 3 dni później, bo jakby ten pośrednik był bankiem i mógł tam mieć konto bankowe to by mi to zwisało, ważne jest że przymusowo pieniądze moje przetrzymuje 2 dni pośrednik nie będący bankiem, a posiadający te pieniądze u siebie i na tym zarabiający

[...]

Ja mam kilkanaście tyś sprzedaży i nie mam kasy bo ta firma prowadzi tylko sprzedaż wysyłkową, bo normalny sprzedawca unika niepotrzebnych kosztów jak ich nie musi ponosić. Na innym koncie inna firma ma kasę i nie jest to problemem, ale dlatego że jest to powiązane z punktem fizycznym sprzedaży (jednak dlaczego nie korzystać z zwolnienia jakie daje prawo i unikać niepotrzebnych kosztów, bo to nie tylko koszt zakupu kasy 1500 zł po odliczeniach ale też koszt corocznej obsługi przez serwis z uprawnieniami i inne dodatki)

Data: 2010-04-23 11:40:19
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 23 Apr 2010 13:14:45 +0200, cyklista napisał(a):
[...]

Jakie to straszne! A gdy to samo robi poczta lub kurier to jakimś cudem Ci
to nie przeszkadza?

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-23 14:13:55
Autor: cyklista
[...]

Mi to nie przeszkadza bo nie ja nie wysyłam kurierami ani z pobraniem, ale siało możesz sobie poczytać na forum sprzedawców jakie to kurierzy odstawiają numery i jak ciężko od nich pieniądze odzyskać (a to ten sam poziom pośrednika co allegro, nie są bankiem i możesz im tylko wytoczyć proces cywilny)

Data: 2010-04-23 12:20:24
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 23 Apr 2010 14:13:55 +0200, cyklista napisał(a):

[...]

A bankowi jaki - karny? :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-23 13:50:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-23 13:14, cyklista pisze:
[...]

I taniej ci robić te wszystkie hakuna-matata z przelewami niż kupić kasę
i mieć święty spokój? Zwłaszcza, że są tańsze niż 3000 netto.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-23 14:15:21
Autor: cyklista
[...]

Kasa to nie jest święty spokój, tylko dodatkowy obowiązek. Przelewy bezpośrednio na rachunek nie są żadnym problemem i nie przysparzają mi codziennej dodatkowej roboty.

Data: 2010-04-23 21:45:45
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 23 Apr 2010 14:15:21 +0200, cyklista napisał(a):
[...]

Bo ją przerzucasz na klientów :)

Allegro ma jedno zadanie: zarabiać pieniądze dla właściciela. A takie PzA
sprawia, że kupujący czuje się pewniej: przelewa kasę za pośrednictwem
allegro - więc nie ryzykuje pomyłką w przelewie, nie będzie musiał
udowadniać że zapłacił sprzedawcy. Skutek - klient mniej się boi zakupu na
allegro, allegro zarabia więcej. Ot i tyle.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-24 09:45:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-23 14:15, cyklista pisze:

Kasa to nie jest święty spokój, tylko dodatkowy obowiązek.

No wklepujesz kwotę i już. Taka idioten-kasa bez magazynu to parę
złotych kosztuje przecie.

Przelewy
bezpośrednio na rachunek nie są żadnym problemem i nie przysparzają mi
codziennej dodatkowej roboty.

No ale musisz je ewidencjonować w połączeniu z transakcjami. A jak gość
się rypnie w tytule przelewu i nie napisze za co to dokładnie, to masz
znów problem z wypadaniem ze zwolnienia z kasy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-24 11:18:46
Autor: Andrzej Kłos
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
Kasa to nie jest święty spokój, tylko dodatkowy obowiązek.

No wklepujesz kwotę i już. Taka idioten-kasa bez magazynu to parę
złotych kosztuje przecie.

no przyznaj się, kasę znasz tylko z drugiej strony lady, prawda?

andy_nek

Data: 2010-04-24 11:39:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-24 11:18, Andrzej Kłos pisze:
[...]

no powiedz o co ci chodzi, a nie kwękaj. Jakie to straszne operacje na
kasie się wykonuje? Raport dobowy? Przecie jak sprzedaje bezkasowo, to
musi ręcznie/komputerowo i tak rejestr sprzedaży prowadzić.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-22 00:29:47
Autor: to
SzalonyKapelusznik wrote:

Czyli da sie zrobic aukcje gdzie NIE BEDZIE opcji PzA?

A da się zrobić aukcję, gdzie można płacić tylko zbożem albo kolorowymi paciorkami?

Jest oplata. Wynosi ona 0 zlotych.

Kapeluszniku, co Wy tam palicie?

--
cokolwiek

Data: 2010-04-30 00:49:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 22 Apr 2010, to wrote:

SzalonyKapelusznik wrote:

Jest oplata. Wynosi ona 0 zlotych.

Kapeluszniku, co Wy tam palicie?

  Nie miałeś nigdy do czynienia z podatkami (i rozróżnieniem: nie
podlega, zwolniony, stawka 0%), tudzież nigdy nie naciąłeś się
na "standardowy numer operatorów", w postaci zmiany umowy z wartości
"nie podlega" na "zero złotych", jak sądzę (ja się też nie naciąłem,
ale to przez to, że .prawo czytam :P)
*PRAWNIE* to jest *ISTOTNA* różnica.
  Niekoniecznie istotna *dziś*, dodajmy.
  Owa różnica (między NP, ZW a 0%) praktycznie zawsze skutkuje "jutro".
  Jak w tym przypadku? - jeszcze nie wiem ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-30 10:38:48
Autor: to
Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
Gotfryd Smolik news wrote:

  Nie miałeś nigdy do czynienia z podatkami (i rozróşnieniem: nie
podlega, zwolniony, stawka 0%),

Miałem.

tudzież nigdy nie naciąłeś się na
"standardowy numer operatorów", w postaci zmiany umowy z wartości "nie
podlega" na "zero złotych",

Nie miałem.

jak sądzę (ja się też nie naciąłem, ale to
przez to, şe .prawo czytam :P) *PRAWNIE* to jest *ISTOTNA* róşnica.
  Niekoniecznie istotna *dziś*, dodajmy. Owa róşnica (między NP, ZW a
  0%) praktycznie zawsze skutkuje "jutro". Jak w tym przypadku? -
  jeszcze nie wiem ;)

No ale faktury za 0 zł nie da się wystawić, a przynajmniej niedawno jeszcze się nie dało. --
cokolwiek

Data: 2010-04-30 14:56:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Apr 2010, to wrote:

tudzież nigdy nie naciąłeś się na
"standardowy numer operatorów", w postaci zmiany umowy z wartości "nie
podlega" na "zero złotych",

Nie miałem.

  :)

No ale faktury za 0 zł nie da się wystawić, a przynajmniej niedawno
jeszcze się nie dało.

  Nie da się.
  Co nie zmienia faktu, iż wstawienie "ceny 0 zł" pachnie właśnie
"podpuszczeniem operatorskim", omawianym kiedyś na grupie.
  Niemal na pewno z umowy (z allegro) wynika, że zmiana cen (po
polsku: z 0zł na XXzł) jest obwarowana drastycznie mniejszymi
ograniczeniami, niż zmiana zasad (wprowadzenie odpłatnosci 0 zł
na przykład), więc poczekamy na efekty :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-22 00:59:40
Autor: BK
Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
On Apr 21, 9:46 pm, SzalonyKapelusznik <szalonykapelusz...@gmail.com>
wrote:
Czyli da sie zrobic aukcje gdzie NIE BEDZIE opcji PzA?

Da sie przeciez. Wystarczy nie akceptowac przedplaty tylko wysylac za
pobraniem :)

Jest oplata. Wynosi ona 0 zlotych.

Powodzenia z taka argumentacja w sadzie. Taki poziom dyskusji moze sie
sprawdzic miedzy fochnietymi dzieciakami pod trzepakiem ale nie w
sporze prawnym ;)

Data: 2010-04-21 20:36:56
Autor: gerger
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:4738667c-29b6-4bfb-8f90-701c08518b88k41g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Nie ma, ale po dokonaniu zakupu automatycznie pojawia się opcja zapłaty przez "Płacę z Allegro" i nie ma mowy o jakiejkolwiek innej metodzie zapłaty. Także opcja ta stała się dominująca. Dodatkowo po dokonaniu zakupu nie jest pokazywana RZECZ NAJWAŻNIEJSZA, czyli wiadomość dla kupującego od sprzedającego. Wiadomośc ta wcześniej była wyświetlana zaraz po dokonaniu zakupu i tam użytkownik mógł znaleźć numer konta sprzedawcy oraz WAŻNE informacje nt. transakcji. Wiadomość ta została celowo ukryta, aby użytkownicy płacili z PzA - tylko i wyłącznia jedyną słuszną metodą.

[...]

No to zobaczysz niebawem... myślisz, że Allegro nie będzie chciało na tym zarobić i wprowadzić swojego kolejnego "podatku" - to jesteś naiwny jak dziecko.

Data: 2010-04-22 04:05:32
Autor: BK
On Apr 21, 8:36 pm, "gerger" <ger...@gg.pl> wrote:

No to zobaczysz niebawem... myślisz, że Allegro nie będzie chciało na tym
zarobić i wprowadzić swojego kolejnego "podatku" - to jesteś naiwny jak
dziecko.

Ale czytajmy ze zrozumieniem - nie pisze, ze nie bedzie chcialo. W
pierwszym poscie pojawila sie informacja, ze allegro pobiera oplate -
nie pobiera. Tyle napisalem i to jest zgodne z prawda.

Data: 2010-04-21 21:40:45
Autor: tomekr
BK pisze:
[...]

Osoba indywidualna (nie firma, nie działalność gospodarcza) kupująca od QXL usługę "aukcja Allegro" jest w konsumentem. Konsument ten - wg zapisów regulaminu Allegro - jest zmuszony (nie może odmówić) korzystania z pośrednictwa w płatnościach.

Data: 2010-04-22 01:01:47
Autor: BK
On Apr 21, 9:40 pm, tomekr <tom...@nomail.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

zapisów regulaminu Allegro - jest zmuszony (nie może odmówić)
korzystania z pośrednictwa w płatnościach.

Moze. Wystarczy sprzedawac "za pobraniem" :) Kolejna rzecz, ze "kto od
miecza wojuje ten od miecza ginie" - bo efektem walki "sprzedajacych
na allegro konsumentow" moze byc wzrost zainteresowania faktem, czy sa
oni konsumentami czy np. "szara sterfa" i handluja na allegro zawodowo
- tylko bez rej. dzialanosci gosp :)

Data: 2010-04-22 21:58:05
Autor: tomekr
BK pisze:
On Apr 21, 9:40 pm, tomekr <tom...@nomail.pl> wrote:

Moze. Wystarczy sprzedawac "za pobraniem" :)

To nadal jest wymuszanie pośrednictwa finansowego, tym razem Poczty/kurierów. Czyli nie ma możliwości uzyskania pieniędzy bez pośredników.

[...]

To także jest problem, bo gdy jakiejś osobie prywatnej wyprzedającej graty (np. lodówka + pralka + telewizor + rower) PayU walnie na konto skumulowaną kwotę kilku tysięcy złotych z jakimś kryptycznym opisem, to takiej osobie będzie trudno dowieść, że jest to związane ze zwolnioną z podaktu sprzedażą przedmiotów używanych powyżej 6-ciu miesięcy.

Data: 2010-04-23 03:36:39
Autor: BK
On 22 Kwi, 21:58, tomekr <tom...@nomail.pl> wrote:
BK pisze:

> On Apr 21, 9:40 pm, tomekr <tom...@nomail.pl> wrote:
> Moze. Wystarczy sprzedawac "za pobraniem" :)

To nadal jest wymuszanie po rednictwa finansowego, tym razem
Poczty/kurier w. Czyli nie ma mo liwo ci uzyskania pieni dzy bez
po rednik w.

A jak jest przelew to posrednikiem jest bank. Co za...

Rob dobior osobisty + gotowka - bedziesz mial bez posrednikow.

Data: 2010-04-30 00:34:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Apr 2010, BK wrote:

Rob dobior osobisty + gotowka - bedziesz mial bez posrednikow.

  W przypadku sprzedaży "firmowej" przez DG bez kasy fiskalnej to
może być problem.
  Jest takie zwolnienie z kasy rejestrującej, które działa TYLKO pod
warunkiem:
- sprzedaży *wysyłkowej*
- wpłaty na konto, która jest *identyfikowalna*; US w interpretacjach
   odmawiają tej cechy wpłatom "zbiorczym" (wg słów "transakcję"
   i "zapłata", czyli każda zapłata do każdej transakcji, a nie
  "transakcję lub transakcje" i "zapłata") i innym pośrednictwom.
  Przepis:
....pozycja 37

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-30 09:53:12
Autor: cyklista
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Fri, 23 Apr 2010, BK wrote:

Rob dobior osobisty + gotowka - bedziesz mial bez posrednikow.

W przypadku sprzedaży "firmowej" przez DG bez kasy fiskalnej to
może być problem.

Jeśli rzeczywiście będzie tą gotówkę przyjmował przy odbiorze osobistym, a tu chodziło tylko o wyłaczenie PZA ale dalej wysyłanie i przelewy na konto

[...]

Serwis prawny allegro ma inne zdanie i twierdzi że to nie jest problemem i nie wyłącza tych przepisów, szkoda tylko że nie chcą tego dać na piśmie z potwierdzeniem przez doradcę podatkowego. (wtedy przynajmniej byłoby od kogo dochodzić odszkodowania w razie mylnej interpretacji)

pzdr, Gotfryd

również pozdrawiam

Data: 2010-04-30 12:51:16
Autor: Gotfryd Smolik news

On Fri, 23 Apr 2010, BK wrote:

[...]

  Taka propozycja padła w cytacie :)

a tu chodziło tylko o wyłaczenie PZA ale dalej wysyłanie i przelewy na konto

  Właśnie w tym jest problem - fakt, że przyjmowanie wpłaty na
konto jest możliwe *tylko* *razem* z PZA, sprzedawca znajduje się na
łasce klienta.

[...cytaty]
Serwis prawny allegro ma inne zdanie i twierdzi że to nie jest problemem
i nie wyłącza tych przepisów, szkoda tylko że nie chcą tego dać na piśmie
z potwierdzeniem przez doradcę podatkowego.

  Otóż to.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-22 12:01:08
Autor: robertcb
> [...]
możliwości
> nieskorzystania z tej opcji.

Klamstwo nr 1  - kupujacy nie ma obowiazku korzystania z opcji Place z

Pewnie że nie ma.

Sprzedający może zaznaczyć w aukcji płatność wyłącznie za pobraniem i przy odbiorze osobistym, bez możliwości wpłaty na konto.

Data: 2010-04-22 21:50:28
Autor: tomekr
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Sprzedający może zaznaczyć w aukcji płatność wyłącznie za pobraniem i przy odbiorze osobistym, bez możliwości wpłaty na konto.

To nadal narzuca pośrednictwo finansowe, tym razem Poczty. Bez możliwości uzyskania prawdziwej zapłaty, czyli wpłaty na konto bankowe.

Dodatkowo jest niekorzystne finansowo, ponieważ większość ma już opłacone konto w banku, a na poczcie trzeba opłacać każdą operację.

Data: 2010-04-22 17:58:24
Autor: gerger
Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
No to Panowie jest ktoś chętny do założenia spółki i otwierania nowej platformy Allegro? ;-)

Data: 2010-04-23 09:32:53
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 21 Apr 2010 15:00:18 +0000 (UTC),   napisał(a):
[...]

Boże, co za frustraci handlują na allegro? Odnoszę wrażenie, że ten szum o
"Płacę z Allegro" robią przede wszystkim kombinatorzy którym nie bardzo
pasuje to że nie mogą zwodzić klienta tekstem "przelew jeszcze nie dotarł na
konto". Jakoś wielu porządnych sprzedawców już na długo przed wprowadzeniem
"przymusowego" PzA zaznaczało tę opcję - masochiści czy co?

Najzabawniejsze jest to, że ci pieniacze których mierzi fakt otrzymania kasy
z PzA po dwóch dniach, nie mają absolutnie nic przeciwko otrzymywaniu kasy od
poczty czy kurierów po tygodniu/na koniec miesiąca, udostępniając płatność
przy odbiorze :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-23 13:31:06
Autor: cyklista
[...]

Jeśli ktoś po parodniowej dyskusji dalej nie rozumie, że nie chodzi o sam fakt istnienia takiej opcji ale o zmuszanie do niej sprzedających to zostaje mu rzeczywiście tylko wyzywanie innych od frustratów. (ja też już dawno miałem taką opcję zaznaczoną, ale też mi się nie podoba jej przymusowość, i kneblowanie ust sprzedającym co do zasad jej działania i zabranianie umieszczania takich informacji na aukcjach)

wspomniałeś też o "że nie mogą zwodzić klienta tekstem "przelew jeszcze nie dotarł na konto".". Każdy sprzedawca który sprzedaje dużo spotkał się co roku parokrotnie z przysyłaniem do niego skanów przelewów, potwierdzeń i innych dokumentów świadczących o zapłacie pieniędzy, jednak tych pieniędzy na koncie nie zobaczył nigdy, niestety nie brakuje oszustów z obydwu stron transakcji, więc nie jest to żadne zwodzenie a po prostu przezorność spowodowana doświadczeniem życiowym (z tego też względu podoba mi się pza, ale wolałbym żeby allegro założyło sobie normalny bank a nie szemranego pośrednika)

Data: 2010-04-23 12:02:14
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 23 Apr 2010 13:31:06 +0200, cyklista napisał(a):

[...]

Nie ma przymusu sprzedawania przez allegro. Że kiedyś nie było przymusowe?
Cóż, nikt nie obiecywał że wszystko zawsze będzie takie samo...

[...]

Mam na myśli sytuację z opóźnianiem wysyłki mimo że przelew dotarł. To, że
nikt nie chce wysyłać na podstawie skanów/potwierdzeń itp. to nic dziwnego -
dlatego właśnie PzA jest takie fajne (bo wiadomo czy klient zapłacił).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-23 22:51:01
Autor: gerger

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnht2qa4.in2.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Ale mierzi ich takt wejścia w KASE, - fiskalną.

Data: 2010-04-24 10:26:53
Autor: gerger
Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
Patrząc na to co się tutaj dzieje -nie widzę innego rozwiązania problemu Panowie jak USTAWKA. Także 30.04 zbieramy się w jakimś miejscu i nap*****y.

Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK