Allegro Pogróżki konkurencji sądem

Data: 2010-07-10 08:52:42
Autor: allegrowicz
Allegro Pogróżki konkurencji sądem
Witam,

Mam taką sytuację iż zacząłem sprzedawać w serwsie Allegro towar bardzo podobny do towaru jaki ma moja konkurencja na allegro, jednak moj koszt zakupu pozwala mi sprzedawać ten towar o wiele taniej niż oni sprzedają.

Dostałem telefon z pogróżkami od tej właśniej konkurencyjnej firmy, grożą mi sądem jako pretekst do wszczęcia sprawy przyjęli zawyżanie parametrów towaru (które to podaje wedle mojej najlepszej wiedzy).

Proszę kompetentne osoby najlepiej ze znajomością prawa o odpowiedź czy w tym przypadku mają oni rację i czy należy się pogróżkami przejmować?

Jak na moją logikę to zwykłe straszenie i liczenie na fart że zaprzestanę sprzedaży.
W sumie po tym telefonie i steku bzdur i epitetów jaki wysłuchałem to ja ich bym mógł spokojnie podać do sądu.

Pozdrawiam,

Data: 2010-07-10 09:20:31
Autor: Czabu

Użytkownik "allegrowicz" <allegrowicz@wp.pl> napisał w wiadomości news:i195bq$j0i$1inews.gazeta.pl...

Dostałem telefon z pogróżkami od tej właśniej konkurencyjnej firmy, grożą mi sądem jako pretekst do wszczęcia sprawy przyjęli zawyżanie parametrów towaru (które to podaje wedle mojej najlepszej wiedzy).

A ta wiedza pokrywa się z rzeczywistością?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-07-10 09:26:39
Autor: allegrowicz
W dniu 2010-07-10 09:20, Czabu pisze:

Użytkownik "allegrowicz" <allegrowicz@wp.pl> napisał w wiadomości

Dostałem telefon z pogróżkami od tej właśniej konkurencyjnej firmy,
grożą mi sądem jako pretekst do wszczęcia sprawy przyjęli zawyżanie
parametrĂłw towaru (ktĂłre to podaje wedle mojej najlepszej wiedzy).

A ta wiedza pokrywa się z rzeczywistością?

Pozdrawiam
Czabu

Tak, nie mam sprzętu za wiele tysięcy zł muszę polegać na danych producenta

Data: 2010-07-10 07:49:43
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 10 Jul 2010 09:26:39 +0200, allegrowicz napisał(a):

[...]

Co przed ew. zarzutami z nieuczciwej konkurencji Cię nie uchroni. A o nazwę (znak towarowy) Cię nie ścigają?

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-07-10 10:20:48
Autor: allegrowicz
W dniu 2010-07-10 09:49, Olgierd pisze:
[...]

nie, to jest popularny towar, nie jest opatentowany czy coś...
Niestety nie mogę powiedzieć co ale każdy ma to w domu :)
Rozumiem że deklaracje i pomiary producenta jeśli okażą się zawyżone lub zaniżone to jestem na przegranej pozycji.

Tylko moja konkurencja podaje w sumie bardzo podobne dane, więc może ja też ich powinienem podać do sądu.

Data: 2010-07-10 11:32:04
Autor: zenek
allegrowicz pisze:
[...]

Napisz co to za towar bo bez tego to trudno cos powiedziec

podaj linki do aukcji

Data: 2010-07-10 12:31:49
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i19emj$nbj$2news.onet.pl...
allegrowicz pisze:
[...]

No coś Ty?!!!!!
Nie widzisz w tekście że gościu myśli że złapał pana B... za nogi
i jako jedyny wpadł na genialny pomysł zarabiania pieniędzy
W dużej mierze jestem przekonany że wie że jego towar nie spełnia parametrów podawanych w aukcji
Dlaczego tak uważam?
 Ze sposobu pisania tu na forum.
Linku do aukcji nie poda bo teraz wszyscy by mogli robić to co on i nie wytrzymałby naporu konkurencji :)

Data: 2010-07-10 17:02:56
Autor: Lato
Allegro Pogróżki konkurencji sądem
założe się że to telewizory LCD, np tu super sprzedawca
http://www.allegro.pl/item1101639609_samsung_ue32c4000_led_nowosc_dvbt_mpeg.html

już ponad miesiąc temu zwracałem mu uwage że sprzedaje telewizory FullHd które nie są w rzeczywistości fullHD tylko HD ready 1366x768 a on nadal wystawia ten (i inne) TV w super atrakcyjnych cenach opisane jako FULLHD

Data: 2010-07-10 17:22:26
Autor: Piotr M
Dnia 10-07-2010 o 17:02:56 Lato <nospam@wp.pl> napisał(a):

[...]

Widocznie lubi płacić za kurierów i koszty Allegrowe..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-12 08:45:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 10 Jul 2010, Piotr M wrote:

[...]

  Niby racja, ale to wymaga klientów którym chce się użerać.
  Prawdą jest, że powinnien istnieć środek przeciwdziałania takiej
nieuczciwej reklamie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-12 09:42:01
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

   To jest chyba dobry pomysł na darmowe (po kosztach zablokowanych środków) wynajęcie telewizora na kilka miesięcy (i następnie zwrot z tytułu niezgodności z umową). Ktoś ma ochotę? ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-13 15:21:23
Autor: Lato
[...]

ale na każdej aukcji ma opis małymi literkami :
"staramy się aby dane były poprawne jednak nie ponosimy odpowiedzialności ...."

Data: 2010-07-13 16:48:11
Autor: Czabu

Użytkownik "Lato" <nospam@wp.pl> napisał w wiadomości news:i1hpbs$4v4$1news.onet.pl...

ale na każdej aukcji ma opis małymi literkami :
"staramy się aby dane były poprawne jednak nie ponosimy odpowiedzialności ..."

Ja ostatnio widziałem jeszcze lepszy opis, coś w ten deseń: "błędy w opisie aukcji nie stanowią podstawy roszczeń i reklamacji".
Niestety nie mogę teraz się jej dogrzebać.
Sprzedawcy pisać mogą sobie co chcą, ale nie zwalnia ich to z przestrzegania przepisów oraz rzetelnego opisu sprzedawanego towaru.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-07-14 11:12:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 13 Jul 2010, Lato wrote:

ale na każdej aukcji ma opis małymi literkami :
"staramy się aby dane były poprawne jednak nie ponosimy odpowiedzialności ..."

  Ale to raczej w sprawie zarzutu oszustwa lub nieuczciwej reklamy.
  Odpowiedzialności klient nie żąda, chce tylko aby nieprawidłowo
opisany przedmiot (dostał narty zamiast kompletu poduszek) sprzedawca
sobie zabrał oddając pieniadze :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-13 11:40:19
Autor: Marcin Debowski
On 2010-07-12, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Niby racja, ale to wymaga klientów którym chce się użerać.
  Prawdą jest, że powinnien istnieć środek przeciwdziałania takiej
nieuczciwej reklamie.

A dlaczego coś takiego nie kwalifikuje się po prostu jako oszustwo? Przeciez jest to celowe wprowadzenie w błąd w celu... Celowość da się tez wykazac, jesli proceder trwa a klienci zwracają uwagę.

--
Marcin

Data: 2010-07-10 17:26:07
Autor: pluton
Allegro Pogróżki konkurencji sądem
które nie są w rzeczywistości fullHD tylko HD ready 1366x768 a on nadal
wystawia ten (i inne) TV w super atrakcyjnych cenach opisane jako FULLHD

Swoja droga to ludzie maja ciekawe postrzeganie przedmiotow.
Wezmy byle gowniany komputer. Najpierw byl milczacy jak kamien.
Potem wszyscy sikali w majtki, jak mial glosniczek ktory robil biiip.
Potem mieli pretekst do zachwytow, jak pojawily sie karty muzyczne.
A przeciez najlepsza nawet karta nijak sie ma do sprzetu hifi.
To samo z SUPERHDFULLHIPERREADY: byle gowniany laptop ma ekran
o parametrach kilkadziesiat/kilkaset razy lepszych niz najlepszy telewizor.
A ciemny lud to kupuje... :)

Nullification

Data: 2010-07-10 17:38:37
Autor: Piotr M
Dnia 10-07-2010 o 17:26:07 pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):

A przeciez najlepsza nawet karta nijak sie ma do sprzetu hifi.

Kiedyś zespół Kombi wykorzystywał Commodore C64 do swoich nagrań, ktĂłre te  później były odtwarzane na sprzęcie hifi

To samo z SUPERHDFULLHIPERREADY: byle gowniany laptop ma ekran
o parametrach kilkadziesiat/kilkaset razy lepszych niz najlepszy  telewizor.
A ciemny lud to kupuje... :)

A co ma laptop do TV?

Data: 2010-07-10 17:49:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-07-10 17:38, Piotr M pisze:

[...]

Obecne telewizory to przecież głównie monitory do dekodera lub
odtwarzacza Blu-Sraj. Funkcja telewizora chyba mało gdzie jest
wykorzystywana, ewentualnie do Polsatu, jak ktoś miał pecha kupić nie-CP.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-07-10 17:50:26
Autor: pluton
Allegro Pogróżki konkurencji sądem

Kiedyś zespół Kombi wykorzystywał Commodore C64 do swoich nagrań, które te
[...]

Mmiej wiecej to samo, co Zespol Kombi :)

pozdrawiam
pluton

Data: 2010-07-10 17:50:37
Autor: Jotte
Allegro Pogróżki konkurencji sądem
W wiadomości news:i1a3ev$mcu$1inews.gazeta.pl pluton
<zielonadupax@gazeta.pl> pisze:

Potem mieli pretekst do zachwytow, jak pojawily sie karty muzyczne.
A przeciez najlepsza nawet karta nijak sie ma do sprzetu hifi.
Ale bzdety walisz, brachu.

To samo z SUPERHDFULLHIPERREADY: byle gowniany laptop ma ekran
o parametrach kilkadziesiat/kilkaset razy lepszych niz najlepszy
telewizor.
I znowu...

--
Jotte

Data: 2010-07-10 19:18:55
Autor: Henry(k)
Dnia Sat, 10 Jul 2010 17:26:07 +0200, pluton napisał(a):

To samo z SUPERHDFULLHIPERREADY: byle gowniany laptop ma ekran
o parametrach kilkadziesiat/kilkaset razy lepszych niz najlepszy telewizor.
A ciemny lud to kupuje... :)

Który laptop ma ekran 32 cale ?

Henry

Data: 2010-07-10 20:04:00
Autor: Lato
[...]

i który laptop ma matryce inną niż TN z kolorem 10bit :)

chyba koledze pluton się coś pomyrdało na odwrót, 95% monitorów i laptopów
to szajsowate matryce TN z 6bit kolor i tragicznymi kątami widzenia,
najtanszy telewizor 26" w górę ma szerokokątna matryce z pełnym 8 bitowym
kolorem

Data: 2010-07-12 00:18:53
Autor: Artur M. Piwko
Allegro Pogróżki konkurencji sądem
In the darkest hour on Sat, 10 Jul 2010 20:04:00 +0200,
Lato <nospam@wp.pl> screamed:
To samo z SUPERHDFULLHIPERREADY: byle gowniany laptop ma ekran
o parametrach kilkadziesiat/kilkaset razy lepszych niz najlepszy
telewizor.
A ciemny lud to kupuje... :)

KtĂłry laptop ma ekran 32 cale ?

[...]

256 róşnych kolorów w TV? Wypas...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 00:18:36 user up 12496 days, 12:13,  1 user, load average: 0.97, 0.98, 0.06 ]

                Trojan:  Storage device for replicating codes...

Data: 2010-07-12 06:19:37
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 12 Jul 2010 00:18:53 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

najtanszy telewizor 26" w górę ma szerokokątna matryce z pełnym 8 bitowym
kolorem
256 różnych kolorów w TV? Wypas...

8 bitów na składową.

AK

Data: 2010-07-12 00:22:40
Autor: pawelj
Allegro Pogróżki konkurencji sądem

Swoja droga to ludzie maja ciekawe postrzeganie przedmiotow.
Wezmy byle gowniany komputer. Najpierw byl milczacy jak kamien.
Kiedy komp był milczący ?
Potem wszyscy sikali w majtki, jak mial glosniczek ktory robil biiip.
A ten głośniczek co robił biip to od którego roku monotwany jest w komputerach ?
Potem mieli pretekst do zachwytow, jak pojawily sie karty muzyczne.
Może dlatego , że ładniej grały od głośniczka tkóry biip robił?
A przeciez najlepsza nawet karta nijak sie ma do sprzetu hifi.
Na pewno ? a co to jest hifi ? jakie parametr musi spełniać sprzęt żeby był hifi i jakie parametry mają obecne karty muzyczne ?
To samo z SUPERHDFULLHIPERREADY: byle gowniany laptop ma ekran
o parametrach kilkadziesiat/kilkaset razy lepszych niz najlepszy telewizor.
Chyba się mylisz

A ciemny lud to kupuje... :)
Autor wątku pytał o walkę z konkurencja a ty mu w opdowiedzi serwujesz rys historyczny dźwięku w komputerze.
Czy aby nie zboczyłeś ciut z tematu ?

--
Pawełj

Data: 2010-07-10 17:35:11
Autor: macso
Allegro Pogróżki konkurencji sądem

UĹźytkownik "allegrowicz" <

[...]

pogróżkami się nie przejmuj, njwyżej nagraj sobie i trzymaj na wszelki wypadek.
gdyby mieli jakieś argumenty wystąpiliby d allegro o zablokowanie twojej sprzedaży
( ja tak miałem i trwało prawie 2 miesiące zanim udowodniłem że nie jestem wielbądem).
ważne żebyś nie łamał regulaminu allegro, bo za najmniejsze odstępstwo po prostu zablokują
a potem trzeba dłuuuuuuuugo walczyć.

macso

Data: 2010-07-12 16:09:24
Autor: Mark
Dnia Sat, 10 Jul 2010 08:52:42 +0200, allegrowicz napisał(a):

Mam taką sytuację iż zacząłem sprzedawać w serwsie Allegro towar bardzo podobny do towaru jaki ma moja konkurencja na allegro, jednak moj koszt zakupu pozwala mi sprzedawać ten towar o wiele taniej niż oni sprzedają.

Tylko sprzedaja, czy tez go produkuja? I w jakim sensie podobny? Jak
Panascanic do Panasonica? A Ty sam ten towar nabywasz w legalnych kanalach
dystrybucji?

Dostałem telefon z pogróżkami od tej właśniej konkurencyjnej firmy, grożą mi sądem jako pretekst do wszczęcia sprawy przyjęli zawyżanie parametrów towaru (które to podaje wedle mojej najlepszej wiedzy).

Jesli towar nie jest zadna podrobka,, jest legalnie sprowadzany, to
wystarczy ze w opisie podasz *prawdziwe* dane producenta, z zaznaczeniem ze
takie sa parametry  deklarowane przez producenta,, i Ci moga naskoczyc.

Pytanie tylko, co Ty sprzedajesz ze sie tak boisz przyznac..

--
Mark

Allegro Pogróżki konkurencji sądem