Allegro a DG

Data: 2011-03-25 22:56:18
Autor: Wojtek
Allegro a DG
Witam,
czy sprzedając na Allegro (zupełnie nie ma związku z prowadzoną DG) dysk (nie będący wpisany do ewidencji) trzeba też z tego tytułu odprowadzić podatek?

--
W.

Data: 2011-03-26 08:28:38
Autor: cef
Allegro a DG
Wojtek wrote:
Witam,
czy sprzedając na Allegro (zupełnie nie ma związku z prowadzoną DG)
dysk (nie będący wpisany do ewidencji) trzeba też z tego tytułu
odprowadzić podatek?

Jeżeli spełnia warunki do obłożenia podatkiem, to tak.
(sprzedaż rzeczy przed upływem pół roku)

Data: 2011-03-26 08:48:45
Autor: Liwiusz
Allegro a DG
W dniu 2011-03-26 08:28, cef pisze:
Wojtek wrote:
[...]

"z zyskiem".

--
Liwiusz

Data: 2011-03-26 10:39:38
Autor: Wojtek
Allegro a DG
Liwiusz wystukał, co następuje:

Wojtek wrote:
[...]

OK, uściślając. 11/08/2010 kupiłem sobie dysk przenośny. 1/12/2010 założyłem dzialalność (oprogramowanie komupterowe, do ewidencji wpisany tylko stary komputer stacjonarny). Teraz chciałbym sprzedać tenże dysk bo najzwyczajniej przestał być dla mnie użyteczny...

Data: 2011-03-26 11:42:49
Autor: cef
Allegro a DG
Wojtek wrote:

Jeżeli spełnia warunki do obłożenia podatkiem, to tak.
(sprzedaż rzeczy przed upływem pół roku)

"z zyskiem".

OK, uściślając. 11/08/2010 kupiłem sobie dysk przenośny.

Uściślasz nie to co trzeba..
Istotny jest termin zakupu i sprzedaży oraz cena.

Data: 2011-03-26 10:59:42
Autor: Wojtek
Allegro a DG
cef wystukał, co następuje:

Wojtek wrote:

[...]

Zakupiony jak wyżej, jeszcze nie sprzedany. Cena rzecz jasna będzie niższa (jak to ze sprzedawaniem używanego sprzętu na allegro: z ~300zł na ~150zł)

Data: 2011-03-26 12:33:18
Autor:
Allegro a DG
[...]

Jeśli wpisał do EŚT to chyba ma znaczenie. Wydaje mi się, że jeśli tak było to dochód ze sprzedaży części srodka trwałego jest przychodem (podobnie jak sprzedaż całego ŚT).

Data: 2011-03-26 12:14:57
Autor: Wojtek
Allegro a DG
 wystukał, co następuje:

[...]

Jak napisałem w pierwszej wiadomości "(nie będący wpisany do ewidencji)" (-;

Data: 2011-03-26 16:12:51
Autor:
Allegro a DG
Jak napisałem w pierwszej wiadomości "(nie będący wpisany do ewidencji)" (-;

Nie zauważyłem *nie*... Starość nie radość ;-)

Data: 2011-03-26 15:46:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro a DG
On Sat, 26 Mar 2011, Wojtek wrote:

czy sprzedając na Allegro (zupełnie nie ma związku z prowadzoną DG)
[...]
OK, uściślając. 11/08/2010 kupiłem sobie dysk przenośny. 1/12/2010 założyłem
dzialalność

  Po prostu nie mieszaj działalności do rozważań.
  DG dla podatku dochodowego jest z definicji odrębnym źródłem dochodu,
więc *nawet jeśli* podatek wchodzi w rachubę to DG nie ma z tym nic
wspólnego.
  Dla VAT jest o tyle inaczej, że nie ma odrębności, zaś pojęcie DG
jest szersze - ale nie tak szerokie, jak w rozumieniu Ordynacji
Podatkowej, więc (jednak) transakcja o której piszesz mieści się
w "nie podlega" (z braku spełnienia definicji podatnika *dla tej
transakcji*), więc również nie będzie miała związku.
  Tu uwaga raz jeszcze: *nie ma* prostego przełożenia "w DG" dla
potrzeb dochodowego i VAT, fakt odrębności w dochodowym *nie*
implikuje odrębności w VAT (to, że *w tym przypadku* będzie odrębność,
wynika z faktu iż dysk nie został zakupiony *z zamiarem* wykorzystania
do celu związanego z zarobkowaniem zaliczonym przez przepisy VAT
do "DG w rozumieniu VAT").

  Ad rem.
  Ewentualne opodatkowanie rozważaj *PO* "odłączeniu" tej transakcji
od DG.
  UWAGA: w razie czytania "komentarzy w internecie" zwracaj uwagę na daty!
  Do 2003 roku w dochodowym było inaczej (zaliczenie do dochodu z DG
wynikało z "używania w DG" a nie z "zaliczenia do majątku w DG",
był wyrok NSA korzystny dla US - stwierdzający iż z powodu "używania
w DG" podatek się należał, mimo że odliczeń przy nabyciu nie było).

Teraz chciałbym sprzedać tenże dysk bo najzwyczajniej
przestał być dla mnie użyteczny...

  Ile zarobisz? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-29 11:06:41
Autor: Wojtek
Allegro a DG
Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

[...]

Dziękować :)

wynikało z "używania w DG" a nie z "zaliczenia do majątku w DG",
był wyrok NSA korzystny dla US - stwierdzający iż z powodu "używania
w DG" podatek się należał, mimo że odliczeń przy nabyciu nie było).

Hmm... a to w sumie ciekawe jak wywnioskują, że zewnętrzny dysk był bądź nie był używany do DG? Biorąc poprawkę na fakt, że pracować mogę na praktycznie dowolnym koputerze z dostępem do internetu definitywne stwierdzenie "tak, używał pan tego dysku/drukarki/cokolwiek" do DG byłoby nieco karkołomne? :)

Teraz chciałbym sprzedać tenże dysk bo najzwyczajniej przestał być dla
mnie użyteczny...
  Ile zarobisz? ;)

Złe pytanie. Ile zyskam? Odzyskam trochę pieniędzy (acz logiczne, że mniej niż zapłaciłem). Tak sobie jednak myślę, że właściwie to mógłbym się pozbyć obecnego laptopa jeszcze i wymienić sobie nanowetgo wpisując go przy okazji w koszty, hmm... ;)

Data: 2011-03-30 08:35:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro a DG
On Tue, 29 Mar 2011, Wojtek wrote:

[...]

  Po pierwsze raz jeszcze - tak *było*.
  Zwyczajnie wywnioskują, jeśli to był jakiś sprzęt widziany przez
osoby trzecie - pracowników, kontrahentów, *konkurecję* :P
  Zebrali zeznania świadków i tyle :)

Biorąc poprawkę na fakt, że pracować mogę na praktycznie
dowolnym koputerze z dostępem do internetu definitywne stwierdzenie "tak,
używał pan tego dysku/drukarki/cokolwiek" do DG byłoby nieco karkołomne? :)

  W wielu przypadkach jedynie koszt weryfikacji zniechęcałby do takich
działań.
  Zresztą jest inny przypadek, który w tym momencie powodował pat:
chodzi o "samochodówkę". Żaden przepis nie wyłączał samochodu osobowego
nie wpisanego do ewidencji od tej zasady.
  Wynika z tego, że jak ktoś do 2003 rozliczał ewidencję przejazdów,
a później (ale przed 2004 :)) samochód sprzedał lecz przychodu nie
zaliczył do DG, to bać się już nie musi tylko dlatego że już jest
przedawnienie.
  Zmianę w ustawie zrobili po wygranym (przez US) przed NSA procesie,
dura lex sed lex.

[...]

  To nikogo nie obchodzi.
  Pytaniem było ILE ZAROBISZ.
  Jeśli sprzedasz poniżej ceny zakupu to nic - nie ma o czym mówić :)

  Ale żeby sobie kto nie myślał - przyroda zna wypadki, kiedy części
komputerowy drożały tak bardzo, że można było zarobić na sprzedaży
części używanych.

Tak sobie jednak myślę, że właściwie to mógłbym się pozbyć
obecnego laptopa jeszcze i wymienić sobie nanowetgo wpisując go przy okazji
w koszty, hmm... ;)

  :D

pzdr, Gotfryd

Allegro a DG