Allegro - ciekawostka do analizy.

Data: 2009-04-06 10:32:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro - ciekawostka do analizy.
  Witam.
  Jest sobie taka aukcja:

http://allegro.pl/item602860844_canon_a1000_is_za_10zl_sprawdz_czy_to_mozliwe.html

  Cytat:
+++
dzisiaj oferuje 70 kodów na ten aparat. Spośród nich zostanie wylosowany
jeden i jego właściciel otrzyma nowy aparat fotograficzny ...
....[dopisek]...
W losowaniu bierze udział wszystkie 70 kodów.
-- -

  Czy mi się dobrze wydaje, że cóś takiego podlega pod przepisy o grach
i zakładach wzajemnych (i tam określone podatki)?
  I czy uczestnicy imprezy "nielegalne zakłady" nie podpadają pod
jakieś przepisy karne?
  :>

  Pomijam oczywiście to, czy państwo powinno (tak z założenia) ustanawiać
monopole na zakłady (jednocześnie bardzo proste przez obejścia przez
organizatorów wszelkich "konkursów" z pytaniami "czy ziemniak to
warzywo", jak państwo CHCIAŁOBY to MOGŁOBY zablokować takie manewry)
oraz to że mamy wzorzec "jak nie pisać umów" :> (dopisek sugeruje,
że wystawca zorientował się że nie wiadomo jak potraktować przypadek
kiedy nie będzie chętnych na "kupony", zapisał to chyba celowo niejasno
żeby wygenerować spór o to że "niesprzedany kupon" to on ma więc on
"wygrał", a na to że nie ma zapisu co zrobić jak połowa "licytujących"
nie zapłaci pewnie dopiero wpadnie :P, w szczególności wobec faktu
że nie jest określony termin "zakupu" i jego relacja do wpłaty)

BTW:
  Co mnie najbardziej w tym układzie dziwi, to 16 uczestników.
  Ale to oczywiście też już OT :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-06 13:26:18
Autor: Tomek
Dnia 06-04-2009 o 10:32:20 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

[...]

  Czy mi się dobrze wydaje, Ĺźe cóś takiego podlega pod przepisy o grach
i zakładach wzajemnych (i tam określone podatki)?
  I czy uczestnicy imprezy "nielegalne zakłady" nie podpadają pod
jakieś przepisy karne?
  :>

Pewnie podpada, co ciekawe ostatnia nowelizacja tejże ustawy (nie wiem czy wewszła,
czytałem projekt na mf.gov.pl) delegalizowała granie w Dooma przez internet - bo
to przecieĹź jest "gra internetowa" :)
A przepisy karne to chyba są w KKS.

BTW:
  Co mnie najbardziej w tym układzie dziwi, to 16 uczestnikĂłw.
  Ale to oczywiście teĹź juĹź OT :)

Aukcja już zdjęta, więc chyba nie tylko Ty miałeś wątpliwości :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-06 23:08:01
Autor: czonek
[...]

konkursy typu "czy ziemniak to warzywo" - wyślij SMS na numer... , są urządzane jak najbardziej w oparciu o zezwolenie wydane na podstawie obowiązującej ustawy hazardowej, nikt tu nic nie obchodzi

Data: 2009-04-06 23:46:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 6 Apr 2009, czonek wrote:

konkursy typu "czy ziemniak to warzywo" - wyślij SMS na numer... , są urządzane jak najbardziej w oparciu o zezwolenie wydane na podstawie obowiązującej ustawy hazardowej, nikt tu nic nie obchodzi

  Thx.
  Ale gdzieś widziałem (fakt, dawno temu) że stosowana była metoda
wymieszania losowania z odpowiedzią, może już załatali, nie
sprawdzałem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-07 09:53:21
Autor: Rafal M
On 6 Kwi, 23:46, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

  Ale gdzieś widziałem (fakt, dawno temu) że stosowana była metoda
wymieszania losowania z odpowiedzią, może już załatali, nie
sprawdzałem :)

O ile dobrze pamietam to taki konkurs z pytaniem jest konkursem
wiedzy, a nie gra losowa (hazardem) ;-)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-04-07 22:10:23
Autor: czonek
Rafal M pisze:
[...]

   Jeżeli występuje wygrana (mówimy tu o WYGRANEJ a nie o NAGRODZIE w szkolnym konkursie recytatorskim) rzeczowa lub pieniężna to przestaje być konkursem wiedzy i staje sie jedną z rozrywek hazardowych, ustawa definiuje kilka rodzajów takich niewinnych rozrywek:
1. loterie fantowe, w których uczestniczy się poprzez nabycie losu lub innego dowodu udziału w grze, a podmiot urządzający loterię oferuje wyłącznie wygrane rzeczowe;
2. loterie promocyjne, w których uczestniczy się przez nabycie towaru (np w supermarketach), usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe
3. loterie audioteksowe, w których uczestniczy się poprzez odpłatne połączenie telefoniczne

wszystkie na podstawie zezwolenia i zatwierdzonego regulaminu

Allegro - ciekawostka do analizy.