Allegro i piksel_sklep

Data: 2013-08-24 03:01:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep
Najpierw problem z niewystawieniem rachunku imiennego.
Piksel proponuje mi przysłanie paragonu -- sugerując,
iż ja powienienm zapłacić za przesyłkę tegoż. Wkrótce
jednak zakupiona poduszka okazuje się bublem grożącym
porażeniem elektrycznością.

Korespondowania o rachunku nie zamieszczam, jako że szkoda
na nie tutaj czasu, ale zainteresowanym mogę je udostępnić.

Eneuel do Piksela:

  Nie wyślę na swój koszt, gdyż nie ja zawiniłem.

  Ale ,,pocieszę'' Pana -- poduszka przetopiła się w jednym
  miejscu -- w czasie zwykłego używania. Mogę pstryknąć fotkę.

  Mimo całej elektroniki i zabezpieczeń temperatura wzrosła
  na niej tak mocno, że przetopiła otulinę grzałki.

  Teraz chyba powinni Państwo rozpatrzyć moją reklamację.

  Do tego dochodzi niebezpieczeństwo porażenia prądem
  i przegrzania ciała, bo to na pewno nie było 70 stopni
  Celsjusza.

  Poduszka ma znak CE, który chyba jest tylko znakiem.

  LC

Piksel do Eneuela:

   Witam
   Przypominamy o wpłacie za już dawno temu dostarczony przedmiot.
   Proszę o wpłate kwoty 21.99złotego na poniższe dane:

   Ksel Michał

   Połowniaka 12/8

   25-634 kielce

[..]

   Po wpłacie na konto proszę o maila z informacją. Brak wpłaty lub
   informacji mailowej w ciągu 14 dni spowoduje przekierowanie sprawy
   do kancelarii  komorniczej z którą współpracujemy.
   Pozdrawiam
   Piksel_sklep

Eneuel do Piksela:

   Proponuję przeproszenie mnie (za dostarczenie śmiercionośnego
   bubla zamiast produktu zamawianego przeze mnie) i zapowiadam
   możliwość skierowania do prokuratury doniesienia o popełnianiu
   przestępstwa, jakim jest rozprowadzanie tych śmiercionośnych bubli..

   LC

w załączniku m@il opisujący uszkodzenie bubla.

Eneuel do Allegro:

  Moje zastrzeżenia co do sprzedającego: sprzedano mi bubla grożącego
  porażeniem elektrycznością; nie wystawiono rachunku imiennego,
  o który wyraźnie prosiłem, ale paragon; zignorowano moją reklamację;
  zastraszono mnie ,,kancelarią komorniczą'' w związku z niesfinalizowaniem
  zapłaty za towar.

  Do niesfinalizowania zapłaty nie doszło z mojej winy.

Tego dnia dokonałem tą drogą kilku płatności -- ta akurat nie została
sfinalizowana o czym dowiedziałem się przypadkiem po wielu dniach.

Eneuel w komentarzu o piksel_sklepie:

  Negatywny

  Sprzedano bubla grożącego porażeniem elektrycznością; nie wystawiono
  rachunku imiennego, o który prosiłem, ale paragon; zignorowano moją
  reklamację; zastraszono mnie ,,kancelarią komorniczą'' w związku
  z niesfinalizowaniem (nie z mojej winy) zapłaty.

Sprawa dotyczy poduszki:

  http://allegro.pl/elektryczna-poduszka-termiczna-termofor-wyszczupla-i3406076717.html

-=-

Do prawników -- Czy prawo istnieje w celu chronienia zabójców?
I co to jest ,,kancelaria komornicza''? Chodzi o twór stojący
ponad sądem czy może wyroki sprzedających na Allegro są przez
komorników respektowane/traktowane tak, jak prawomocne wyroki
sądowe opatrzone stosownymi klauzulami?

Data: 2013-08-23 20:05:23
Autor: witek
Allegro i piksel_sklep
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[ciach, dlugie zale]

mam cię jakoś pogłaskać, przytulić czy co?

Data: 2013-08-24 03:09:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"witek" kv90si$ssj$2@dont-email.me

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[ciach, dlugie zale]

mam cię jakoś pogłaskać, przytulić czy co?

Nie jestem homoseksualistą i nie wysłałem mego postu na grupę o seksie.

Data: 2013-08-23 20:51:20
Autor: witek
Allegro i piksel_sklep
[...]

ale ewidentnie szukasz pomocy psychologa, tylko wysylasz posty na zla grupe.

Data: 2013-08-24 04:31:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"witek" kv93io$ssj$3@dont-email.me

ale ewidentnie szukasz pomocy psychologa, tylko wysylasz posty na zla grupe.

IMO masz popsute ewidencjonowanie. ;) --

Data: 2013-12-04 13:56:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"witek" kv93io$ssj$3@dont-email.me

ale ewidentnie szukasz pomocy psychologa, tylko wysylasz posty na zla grupe.

Możesz przekierować. ;)

Data: 2013-08-24 13:08:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Najpierw problem z niewystawieniem rachunku imiennego.
Piksel proponuje mi przysłanie paragonu -- sugerując,
iż ja powienienm zapłacić za przesyłkę tegoż.

  Możesz przeszukać archiwa - IMO na pewno tak jest
w przypadku faktury (a tym samym i rachunku), w przypadku
paragonu trzeba by się przyjrzeć słowom w przepisie.
  Umówiliście się, że paragon prześle wraz z towarem?

  Nie, do reszty się NIE wtykam, ale owszem, rachunek
lub fakturę sprzedawca ma obowiązek *wystawić* oraz
IMO można domniemać że ma obowiązek *wydać*, ale
na pewno nie jest jego obowiązkiem ganianie
z tym rachunkiem za kupującym oraz wysyłanie
go na własny koszt - poza wyjątkiem, który
dotyczy telekomunikacji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 13:29:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241301580.3548@quad

[...]

Wyraźnie napisałem, że >>chcę rachunek na osobę
fizyczną<< -- i piksel_sklep tego nie kwestionuje.
Napisałem, co chcę mieć i podałem (rzecz jasna?)
dane osoby, na którą ów rachunek miał być wystawiony.

Piksle_sklep nie kwestionuje tego, że nie ja nie
zawiniłem, co nawet kwituje słowami:

     W takim razie musimy przeprosić za niedopatrzenie.

Do tego momentu współpraca wygląda nieźle.

[...]

Czyli wystawia rachunek i zatrzymuje ten rachunek sobie?
Dobrze czujesz się?

Na szczęście piksle_sklep i ten problem rozstrzyga: ;)

    Abyśmy mogli wystawić rachunek / fakture musimy mieć
    u siebie oryginalny paragon który możemy prze fakturować

Skoro wg Ciebie nie musiał wysyłać paragonu a musi go
mieć, aby wystawić rachunek imienny i musi ten rachunek
imienny wystawić, w jakim celu pozbył się paragonu?

Co innego, gdyby musiał.

-=-

A może wg Ciebie sprzedawca nie musi nawet wydać mi zakupionego towaru?
Wystarczy, że przyjmie zapłatę? Mam nadzieję, że jednak nie reprezentujesz
takiego stanowiska, choć pewności nie mam.

Data: 2013-08-24 15:18:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Eneuel Leszek Ciszewski" kva5eg$4ij$1@speranza.aioe.org

Piksle_sklep nie kwestionuje tego, że nie ja nie
zawiniłem, co nawet kwituje słowami:

Za dużo nie. :)

Data: 2013-08-24 15:42:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
[...]

  Ale to nie obowiązuje sprzedawcy.
  Ja się pytam, czy SIĘ UMÓWILIŚCIE, a to oznacza, czy
sprzedawca OBIECAŁ że wyśle.
  Masz takiego maila? Na aukcji tak było?
  Jak nie obiecał, to jedziesz do niego i żądasz
kwitka albo wysyłasz umyślnego z pełnomocnictwem
do odebrania tego kwitka.

[...]

  No i tyle.
  Ale oni nie mają obowiązku wysyłać Ci kwitka na
własny koszt, O ILE NIE OBIECALI.
  Przepraszają, że z dobrej woli nie zrobili tego
przy okazji, mówi się trudno.

go na własny koszt - poza wyjątkiem, który
dotyczy telekomunikacji.

Czyli wystawia rachunek i zatrzymuje ten rachunek sobie?

  Tak, oczywiście.

Dobrze czujesz się?

  Jasne.
  Pisałem - przejrzyj archiwa.
  To chyba Adam Przemysław Śmiejek miał okazję naciąć
się na nieprzemyślenie odpowiedzi sprzedawcy na
pytanie "wystawiacie faktury".
  Tak, wystawili, mają na to 7 dni od sprzedaży, a on
nie spytał czy f-rę wystawią i wydadzą mu ZARAZ
(kupował przejazdem będąc na dworcu kolejowym).
  Jest faktura, wystawiona zgodnie z żądaniem, można
po nią iść, nie ma sprawy.

Na szczęście piksle_sklep i ten problem rozstrzyga: ;)

  W którym miejscu?

[...]

  A.... to jest ZUPEŁNIE inne pytanie!
  Co on zrobił z tym paragonem!
(nie, nie mam pojęcia)
  Trudna sprawa, ale podejrzewam, że sprzedawcy kwitki
których klienci nie zabrali zwyczajnie wyrzucają.
  Mają zresztą ku temu powód - chodzi o to, aby
uniknąć zarzutu, że na pozostawiony kwitek zaliczyli
kolejną sprzedaż (szczególnie jak klient nie patrzy
bo kasy nie widzi, byłoby to proste)

  ŻEBY BYŁA JASNOŚĆ: nie ma dobrego rozwiązania.
  Z jednej strony, miłoby by było jakby przepis jasno
i wyraźnie stanowił, że do wysłanego towaru trzeba
dołączyć kwit sprzedaży, paragon lub f-rę.
  Z drugiej strony, zarzut niedostarczenia leży "poza
zasięgiem sprzedawcy". On nie ma jak udowodnić
ani tego, że WYSŁAŁ paragon ani że klient go ODEBRAŁ.

  Moim zdaniem, tak zupełnie offtopicznie, błędem
sprzedawcy jest to, że wystawiał paragon chociaż
NIE MUSIAŁ.
"Sprzedaż na odległość" dokumentowana przelewem
bankowym zwalnia z obowiązku fiskalizacji.
  Ale tu jest niuans: wielu klientów chce płacić
kartą...

Co innego, gdyby musiał.

  Nienienie.
  JEŚLI ktoś wydaje fakturę do sprzedaży która została
zarejestrowana na kasie, MA OBOWIĄZEK *u siebie* trzymać
kopię tej faktury z dołączonym paragonem.
  Jest na to osobny przepis.

  Ten przepis wynika z VAT, nie ma związku z żadną inną
ustawą ani sposobem sprzedaży.
  Działa również wtedy, jeśli sprzedawca jest zwolniony
(wystawia rachunki, nie faktury VAT).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 16:29:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241527470.3824@quad

Czyli wystawia rachunek i zatrzymuje ten rachunek sobie?

 Tak, oczywiście.

Dobrze czujesz się?

 Jasne.

:)

Na wszelki wypadek przypomnę Ci, iż napisałem wyraźnie,
że chcę rachunek imienny. Sprzedawca mógł przed wysyłką
rozwiać ewentualne wątpliwości. Napisałem w polu o nazwie:

   Wiadomość dla Sprzedającego

W jakimś celu takie pole zostało utworzone (przez Allegro, nie
przeze mnie) i tym celem nie jest ignorowanie zapisywanych tam
informacji.

-=-

Pomijam już fakt, iż sprzedając takie produkty (mogące służyć
rehabilitacji) należy spodziewać się tego, iż klienci będą
żądali rachunków tego typu/rodzaju.

Data: 2013-08-24 21:33:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Na wszelki wypadek przypomnę Ci, iż napisałem wyraźnie,
że chcę rachunek imienny. Sprzedawca mógł przed wysyłką
rozwiać ewentualne wątpliwości.

  No, muszę przyznać że to byłby rzeczywiście element do
rozważenia, bo krótko mówiąc przedstawiłeś mu "zmienioną
ofertę" do akceptacji.
  Ale jest jeden i to krytyczny problem:

Napisałem w polu o nazwie:

 Wiadomość dla Sprzedającego

W jakimś celu takie pole zostało utworzone (przez Allegro, nie
przeze mnie) i tym celem nie jest ignorowanie zapisywanych tam
informacji.

  Widzisz, problem w tym, że to pole wypełniasz PO ZAWARCIU
UMOWY.

  Jakby uznać że po potwierdzeniu kliknięcia na "kup"
(lub wygraniu aukcji) można jeszcze zmieniać warunki,
to równie dobrze sprzedawca mógłby zażądać dopłaty
15% do ceny zakupu albo powiedzieć że sprzeda dopiero
jak (argument ad absurdum z archiwaliów grupy)
odtańczysz kankana.

  Po prostu PO ZAWARCIU UMOWY można wyrażać życzenia
i wskazówki, ale nie można wyrażać już OBOWIĄZUJĄCYCH
warunków.
  Za późno.
  Jakbyś miał jego WCZEŚNIEJSZE potwierdzenie że
wyśle rachunek lub taką obietnicę złożyłby na
stronie z przedmiotem lub "o mnie", to owszem,
można by się domagać żeby wysłał na własny koszt.

  Inna sprawa, że "zwyczajowo" jest przyjęte honorowanie
dyspozycji przesłania dokumentu zakupu wraz z towarem
i być może ta droga dawałaby "słuszność sądową"
(56 KC), ale na tę wersję przydałyby się jakieś
przeszłe wyroki do oceny "co sąd na to" :)
  Przekonany nie jestem, ustawowego obowiązku nie ma.

Pomijam już fakt, iż sprzedając takie produkty (mogące służyć
rehabilitacji) należy spodziewać się tego, iż klienci będą
żądali rachunków tego typu/rodzaju.

  Cóż, nie obowiązuje już przedwojenny Kodeks handlowy,
w którym były eksplicite wymienione "dobre zwyczaje
kupieckie".
  Jak wyżej, pozostawałaby wersja powołania się na "zwyczaj".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-25 02:48:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308242125380.2980@quad

 Widzisz, problem w tym, że to pole wypełniasz PO ZAWARCIU UMOWY.

Sprzedający uznał moją rację co do tego żądania. :)

P do E:

   A czy ta informacja była podana po wygranej aukcji??
   Bo raczej rzadko się zdarza abyśmy coś przeoczyli

E do P:

   Była. :) Dostarczam dowód w załączniku. :)
   Poletko -- Wiadomość dla Sprzedającego.

P do E:

   W takim razie musimy przeprosić za niedopatrzenie.
   Abyśmy mogli wystawić rachunek / fakture musimy mieć
   u siebie oryginalny paragon który możemy prze fakturować

-=-

Problemem nie jest już rozstrzyganie typu -- kto winny
jest braku tego rachunku. Problemem jest wysłanie mi
śmiercionośnego bubla, czyli czegoś, czego na pewno
nie zamówiłem.

Skup się ta nieco wyżej opisanym problemie, sklep
uznał moją rację w zakresie braku rachunku.

Wysil się i napisz coś w rodzaju:

   zgodnie z kodeksem i bez sprzeczności z ustawą,
   sklep może zabić swego klienta, gdy niedziela
   następująca bezpośrednio po sobocie jest dniem
   ciemnym od kreski

Czy jakoś podobnie. ;)

-=-

Sklep uznał moje żądanie co do konieczności wystawienia rachunku imiennego.

-=-

Mądry Polak po szkodzie? (po śmierci spowodowanej przetopionym bublem)

Jak to poeta renesansu napisał?

   Polak przed szkodą i po szkodzie głupi
   http://staropolska.pl/renesans/jan_kochanowski/piesni/piesni_31.html

Poduszki tej używa się, nakładając ją na ludzkie ciało.
W trakcie zwyczajnego (zgodnego z instrukcjami używania) użycia
doszło do przegrzania poduszki, czego efektem było przetopienie
,,obudowy'' jej grzałki takie, iż mogło dojść do porażenia mnie
elektrycznością. :)

Teraz pokombinuj prawniku. :)

Jak uznać, iż próba pozbawienia mnie życia -- jest zgodna z prawem?

Data: 2013-08-26 08:57:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Sun, 25 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Problemem nie jest już rozstrzyganie typu -- kto winny
jest braku tego rachunku.

  Przecież nie ja poruszyłem problem braku kwitka.

Skup się ta nieco wyżej opisanym problemie

  Do reszty się NIE wtykałem.
  W szczególności do Twojego silnego przekonania co do
"śmiercionośności bubla" - na razie mamy Twoje jednostronne
i subiektywne stanowisko.

Teraz pokombinuj prawniku. :)

  Nie jestem prawnikiem :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-27 03:03:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308260852530.720@quad

Problemem nie jest już rozstrzyganie typu -- kto winny
jest braku tego rachunku.

 Przecież nie ja poruszyłem problem braku kwitka.

Oto i moje poruszenie:

  "Eneuel Leszek Ciszewski" kv90n8$jft$1@speranza.aioe.org

> [...]

  > na nie tutaj czasu, ale zainteresowanym mogę je udostępnić.

Skup się ta nieco wyżej opisanym problemie

A jedynie ta reszta ma znaczenie.

 W szczególności do Twojego silnego przekonania co do
"śmiercionośności bubla" - na razie mamy Twoje jednostronne
i subiektywne stanowisko.

Opór wewnętrzny człowieka jest znikomy -- spoconego człowieka
zabił prąd jaki popłynął przez tegoż człowieka po przyłożeniu
napięciu 12 woltów. Tu jest spocone ciało (choć nie tak mocno)
i napięcie 230 woltów oraz napięcie przemienne, które nie wnika
w głąb człowieka tak chętnie jak stałe.

O ww. śmierci opowiedział mi mój ojciec -- a ten
kiedyś biegłym sądowym z zakresu elektryczności.

Na szczęście ten sam pot, który prowadzi do zaniku oporu
naskórka i skóry, zapobiegł przetopieniu się poduszki od
strony ciała -- poduszka tam była po prostu dobrze chłodzona.
Można nalać do balonika wodę i podgrzać ją za pomocą zapalniczki.
Filmy z takim ,,kociołkiem'' można znaleźć na jutubie.

Można też przykleić papier do dna czajnika i gotować w tym
czajniku wodę na ,,żywym'' ogniu -- po miesiącach takiego
gotowania papier nie będzie nawet żółty, choć będzie
dosłownie palony ogniem.

Ale otulina poduszki przetopiła się po przeciwnej
stronie, ukazując drut grzałki.

Jak już wspomniałem -- mogę to uwiarygodnić fotka.

Teraz pokombinuj prawniku. :)

 Nie jestem prawnikiem :>

Więc jest nadzieja -- być może nie każdy
prawnik ma (przepraszam) stolec w głowie. :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-25 15:53:55
Autor: Robert Tomasik
Allegro i piksel_sklep
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1308241527470.3824quad...

Pozwolę się z Tobą niezgodzić w kwestii braku obowiązku wysłania tej faktury przez sprzedawcę, przy sprzedaży na odległość. Uważam, że masz rację, że czasem ma, a czasem nie ma obowiązku wystawić tę fakturę, ale jeśli już uznamy, że ma obowiązek ją wydać, to z braku odmiennego uzgodnienia do określenia, kto ponosi koszty wydania tej faktury będzie miał zastosowanie art. 547 kc. "Jeżeli ani z umowy, ani z zarządzeń określających cenę nie wynika, kogo obciążają koszty wydania i odebrania rzeczy, sprzedawca ponosi koszty wydania, w szczególności koszty zmierzenia lub zważenia, opakowania, ubezpieczenia za czas przewozu i koszty przesłania rzeczy, a koszty odebrania ponosi kupujący. Jeżeli rzecz ma być przesłana do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, koszty ubezpieczenia i przesłania ponosi kupujący. Koszty nie wymienione w paragrafach poprzedzających ponoszą obie strony po połowie."

W tej sytuacji pozostaje kwestią do dyskusji, czy koszt wydania faktury jest "kosztem wydania towaru", czy "innym niewymienionym w ustawie". Jeśli kosztem wydania towaru - a moim zdaniem tak jest - to ponosi je sprzedawca. Jeśli ustalimy, że innym, to ponoszą je obydwaj po połowie. Ale w żadnym wypadku nie sam kupujący.

W omawianej przez nas kwestii zajął urzędowe stanowisko Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w Interpretacji indywidualnej (sygn.: IPPB1/415-1213/08/AŻ). (...) Obowiązek wystawienia rachunku w trybie art. 87 § 1 Ordynacji podatkowej powstaje jedynie wtedy, gdy zgłosi takie żądanie kupujący lub usługobiorca. W myśl art. 87 § 4 ww. ustawy żądanie takie pod adresem sprzedawcy (usługobiorcy) rodzi obowiązek wystawienia rachunku, jeżeli zostało zgłoszone do 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Podatnik nie ma bowiem obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie takie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Unormowanie to nie powoduje jednak, że podatnik nie może wystawić rachunku, jeżeli nabywca zwróci się o to po upływie terminu 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Stosownie do art. 87 § 3 Ordynacji podatkowej, jeżeli wystawienia rachunku zażądano jeszcze przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, podatnik obowiązany jest go wystawić nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru. Natomiast gdy żądanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania. (...)

Skoro zatem sprzedający ma obowiązek wydania dowodu sprzedaży a transakcja jest zawierana na odległość, to wówczas w mojej ocenie kwestia obowiązku wydania określonego prawem dowodu sprzedaży nie wymaga umowy wzajemnej - jak twierdzisz. Wystarczy oświadczenie woli kupującego żądającego tego dowodu w określonej formie. Sprzedający ma wówczas obowiązek wydania i dostarczenia z towarem dowodu sprzedaży, a jeśli go nie dopełnił, to na własny koszt powinien go wysłać.

Data: 2013-08-25 09:04:30
Autor: witek
Allegro i piksel_sklep
Robert Tomasik wrote:
[...]

mylisz pojęcia wystawienia i wydania.

Data: 2013-08-25 16:12:44
Autor: Robert Tomasik
Allegro i piksel_sklep
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kvd2te$p0s$1dont-email.me...
Robert Tomasik wrote:
[...]

No właśnie moim zdaniem nie. Gdyby przyjąć, że to są dwie odrębne czynności, to teoretycznie sprzedawca mógłby wypisać na zapleczu fakturę (wystawić) i nie dać Ci jej twierdząc, że nie chce mu sie jej wydać.

Data: 2013-08-25 10:37:43
Autor: witek
Allegro i piksel_sklep
Robert Tomasik wrote:
[...]

bo to są dwie oddzielne czynnosci.
Sprzedawca, o ile nie jest sklepem gdzie wchodzą klienci, zwykle wystawia faktury "na zapleczu".
Nawet w sklepach drukarka stoi gdzies obok.
A obowiązek wydania dokumentu na żadanie wynika z innych przepisów.

Inaczej dobrniesz do sciany jak zaksiegowac faktury, ktorych klient nie odebrał. Jak to jest jedna czynnosc, to znaczy, ze nieodebrane faktury nie istnieją i nie możesz ich ksiegowac.
Jak wiem, zę MF nad takim rozwiązaniem pracuje, ale jeszcze nie teraz.

Data: 2013-08-25 19:18:37
Autor: Robert Tomasik
Allegro i piksel_sklep
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kvd8c7$43o$1dont-email.me...
[...]

Wydania, czy wystawienia?

[...]

Księguje się dochód, a nie fakturę. Zatem w ogóle nie widzę tu problemu. Co do zasady by zaksięgować dochód, to w ogóle nie musi być faktury- o jej przyjmowaniu lub nie przez nabywcę nie wspominając.

Data: 2013-08-26 02:53:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Robert Tomasik" 521a3d1f$0$1264$65785112@news.neostrada.pl

Księguje się dochód, a nie fakturę. Zatem w ogóle nie widzę tu problemu.
Co do zasady by zaksięgować dochód, to w ogóle nie musi być faktury-

I ja tak uważam. Faktura (czy inny dowód) jest potrzebny
w sytuacji, gdy pomniejszamy dochód lub podatek. Natomiast
brak zaksięgowania uzyskanego przychodu może być problemem
a o istnieniu takiego niezaksięgowanego przychodu świadczyć
może właśnie faktura przetrzymywana przez odbiorcę.

Co więcej -- wystawca zachowuje jedynie kopię wystawionej
faktury czy kopię rachunku, zatem nie mógłby księgować
faktur nawet wówczas, gdyby księgowano faktury, a nie
przychody i rozchody. ;)

 -- Na jakich zasadach rozlicza się pan z Fiskusem?
 -- Mam książkę faktur dochodowych i rozchodowych. ;)

BTW -- ZTCW należy księgować wszelkie ;) przychody, także te
nieudokumnetowane. Natomiast nie można księgować rozchodów,
które nie są udokumentowane? Można dochody pomniejszać także
w ten sposób, ale tutaj (w rozchodach nieudokumentowanych)
są pewne limity. I nie tyle można tak pomniejszać dochody
czy podatki, ale po prostu tak pomniejsza się w pewnych
sytuacjach.

o jej przyjmowaniu lub nie przez nabywcę nie wspominając.

Data: 2013-08-26 09:53:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Sun, 25 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Byłem przekonany, że wydanie wynika z wykładni (poprzez dwa fakty:
iż dokument jest wystawiany na żądanie nabywcy i jest mu potrzebny).
  Ale jeśli istnieje odrębny przepis, też jestem zainteresowany namiarem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 09:50:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Sun, 25 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

Pozwolę się z Tobą niezgodzić w kwestii braku obowiązku wysłania
tej faktury przez sprzedawcę, przy sprzedaży na odległość.

  Po coś grupa jest "dyskusyjna" :)

Uważam, że masz rację, że czasem ma, a czasem nie ma obowiązku
wystawić tę fakturę,

  Do tego się w ogóle nie odnosiłem.
  Dla porządku - jest jeszcze taki haczyk, że rachunek jest fakturą
dla potrzeb VAT (stanowi odpowiednik f-ry "VAT zwolniony") na co
jest przepis, zaś faktura oczywiście jest rachunkiem (zawiera
wszystkie niezbędne pozycje).
  I z tego p. widzenia obowiązek wystawienia takiego kwitka jest
bardzo szeroki, bo wynika z przepisu w Ordynacji, która ma swoją
własną definicję "DG", bardzo szeroką właśnie.
  Załóżmy że się w niej miejścimy i załóżmy iż klient "wyraził
wolę" otrzymania rachunku.

ale jeśli już uznamy, że ma obowiązek ją wydać,
to z braku odmiennego uzgodnienia do  określenia, kto ponosi koszty
wydania
tej faktury będzie miał zastosowanie art. 547 kc.

  Jest jednak drobny szczegół.
  Faktury się nie kupuje.
  Nabycie faktury nie następuje drogą transakcji sprzedaży FAKTURY,
prawda?

[...]

  Przecież jest sprawą oczywistą, że faktura NIE JEST CZĘŚCIĄ rzeczy.
  Nie stanowi również opakowania.
  Faktura jest dokumentem, zupełnie odrębnym od wydawanej rzeczy.
  Skoro więc f-ra nie podlega sprzedaży, IMO powoływanie się na
obowiązki "rozszerzonego wydania" dotyczącego sprzedaży stanowi
drobne nadużycie.
  Na dole przykład, jak nadużyć tego nadużycia: powołanie się
na "rozszerzenia" obowiązku, który w odróżnieniu od sprzedaży
musi zostać wykonany NIEODPŁATNIE prowadzi wprost do paradoksu.
  Zbankrutowałbyś od samego wysyłania faktur.

W tej sytuacji pozostaje kwestią do dyskusji, czy koszt wydania faktury jest "kosztem wydania towaru", czy "innym niewymienionym w ustawie".

  Nijak.
  Koszt WYSTAWIENIA FAKTURY ponosi sprzedawca, jasne.
  To jest obowiązek urzędowy (administracyjny), poza samym zdarzeniem
sprzedaży, sprzedający nie może się uchylać, cenę musi a priori
doliczyć do towaru lub usługi lub będzie na tym stratny.
  Ale nie ma on obowiązku "dostarczenia".

Jeśli kosztem wydania towaru - a moim zdaniem tak jest

  Jeszcze raz: faktura jest ODRĘBNA od towaru.
  Sama faktura NIE JEST towarem, i co ważniejsze - NIE JEST KUPIONA.
  Za transakcję "kupię 7 faktur na 15000 zł" pójdziesz siedzieć!

[...]

  100% racji.
  Mogę przyznać 200%, bo dodatkowo z innej ustawy wynika to samo.
  To NIE ZMIENIA faktu, że już Ci pisali - mylisz "wystawienie" z wydaniem.

Skoro zatem sprzedający ma obowiązek wydania dowodu sprzedaży

  WYDANIE jest ODRĘBNE!

  Tak, ma taki obowiązek, ale wynika on z wykładni.
  Skoro wystawienie r-ku następuje na żądanie kupującego LUB w wyniku
działania przepisów które nakazują ten rachunek kupującemu wziąć
(a tak jest w przypadku tych "drugich 100%" z ustawy o VAT,
rozporządzenia o KPiR i podobnych), to jasnym jest, że należy
go kupującemu WYDAĆ.

a transakcja jest zawierana na odległość, to wówczas w mojej ocenie kwestia obowiązku wydania określonego prawem dowodu sprzedaży nie wymaga umowy wzajemnej - jak twierdzisz.

  Tak twierdzę.
  Przecież primo sprzedawca nadal ma prawo do dokumentowania fakturami
sprzedaży do 7 dni od wydania. Ono nie podlega uchyleniu.
  Faktura leży więc odrębnie od towaru... i co dalej?
  Chcesz sprzedać tę fakturę? :)

Wystarczy oświadczenie woli kupującego żądającego tego dowodu
w  określonej formie.

  Do wystawienia tak.

Sprzedający ma wówczas obowiązek wydania

  Ma obowiązek WYSTAWIENIA.

  Obowiązek WYDANIA w polskim prawie ISTNIAŁ, było to w czasach
kiedy istniały "rachunki uproszczone" (faktury VAT dla
konsumentów ukryte pod tą nazwą), i skutkowało to trzymaniem
pod pistoletem klienta który chciał "prawdziwej" faktury - tak,
żeby nie uciekł przed podpisaniem że odebrał :>

  Nie wiem czy widzisz w czym problem - wystarczy, że klient
będzie twiedził że nie dostał. Sprzedawca ma mandat za
niedostarczenie, bo nie ma dowodu że dostarczył FAKTURĘ
(mimo że ma dowód iż dostarczył TOWAR!)

  W przypadku, kiedy dostarczenie f-ry razem z towarem jest
"umowne", sprawa jest o tyle jasna, że w razie sporu
nabywca płaci za przesyłkę poleconą i istnieje dowód
dostarczenia lub niedostarczenia przesyłki dla
obu stron.

  Popatrz na to inaczej: sprzedaj mi coś, w ramach DG.
  Pokażę Ci przepis, że duplikat jest fakturą.

  I będę dzień w dzień przez 3 miesiące żądał *kolejnych* duplikatów :>
  Twierdzisz, że masz obowiązek mi je dostarczyć...

  Nici z biznesu, masz prawo obciążyć mnie za żądanie dostarczenia
faktury, oczywiście w "rozsądny" sposób; jak zażądasz 100zł, to
jakaś droga do tłumaczenia że to za dużo się powinna znaleźć,
tym razem o ile to ja się uprzednio nie zgodziłem na 100zł, ale
sądzę że "skarbowy" limit opłat, rzędu 2xlist_expres się ostoi
i tyle będę musiał zapłacić za nieuzgodnione wcześniej fanaberie.

  Tak offtopicznie.
  Zasadniczo, to klient ma w swoim ręku pewne narzędzie nacisku
co do spraw "słabo uzgodnionych", mianowicie art.544 KC :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 13:37:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Eneuel Leszek Ciszewski" kv90n8$jft$1@speranza.aioe.org

Nie mogę zalogować się na swoje konto na Allegro. :)

Tymczasem Allegro mnie informuje:

    Witaj eneuel (Leszek Ciszewski)!

   Informujemy, że Sprzedający piksel_sklep udzielił
   wyjaśnień w sporze. Aby się z nimi zapoznać i podjąć
   decyzję o rozstrzygnięciu lub kontynuowaniu sporu,
   przejdź do zakładki:

   Witaj eneuel!

   Twój Kontrahent piksel_sklep wypełnił wniosek o unieważnienie
   komentarzy do transakcji nr 3406076717 ("elektryczna poduszka
   termiczna Termofor+Wyszczupla").

   Od Ciebie zależy, czy komentarze zostaną unieważnione. Aby podjąć
   decyzję, przejdź do strony: Moje Allegro > Komentarze > Unieważnienie.

Jak mam przejść czy decydować, skoro nie mogę zalogować się?

Data: 2013-08-24 13:56:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Eneuel Leszek Ciszewski" kva5um$5uo$1@speranza.aioe.org

Nie mogę zalogować się na swoje konto na Allegro. :)

I już mogę. Dwie prośby o wysłanie hasła zostały zignorowane
i zalogowałem się, podając hasło dotychczasowe.

Data: 2013-08-24 15:54:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
[...]

  To się FIFO nazywa.
  Nie zdziwię się, jak się okaże że jesteś na 1387 pozycji
oczekiwania na obsługę ;)

i zalogowałem się, podając hasło dotychczasowe.

  Zaraz napiszesz, że bez uprzedzenia zmienili Ci hasło.
  A potem że na złość jeszcze raz Ci zmienili.

  Te "dwie prośby" pewnie jeszcze czekają w kolejce
na swoją okazję ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 16:18:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241551490.3824@quad

 To się FIFO nazywa.

Dobrze, że nie FILO, bym nie doczekał się.

Data: 2013-08-24 21:39:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Sat, 24 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308241551490.3824@quad

 To się FIFO nazywa.

Dobrze, że nie FILO, bym nie doczekał się.

  Widocznie nie ma u nich takiego dzwonka jak w marketach :>
(jak kolejka przekracza próg, to wzywa się kolejnego kasjera)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 06:00:50
Autor: Budzik
Allegro i piksel_sklep
A nie dało sie strescic tylko trzeba korespondencje wklejać?
Bo ja w sumie nie wiem dlaczego ty masz w domu poduszke a oni chca zapłate (wysłali bez zapłaty?)
Czy oni chca abyś im odesłał na swój koszt a Ty nie chcesz czy moze chodzi o coś innego?
Innymi słowy - potrzebujesz jakiejś pomocy, po prostu narzekasz czy to jeszcze inny temat?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2013-08-26 09:55:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Mon, 26 Aug 2013, Budzik wrote:

Bo ja w sumie nie wiem dlaczego ty masz w domu poduszke a oni chca zapłate
(wysłali bez zapłaty?)

  Prawdę mówiąc, byłoby to "kodeksowe" postępowanie przy sprzedaży
na odległość (544 KC)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 11:00:40
Autor: Budzik
Allegro i piksel_sklep
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Bo ja w sumie nie wiem dlaczego ty masz w domu poduszke a oni chca
zapłate (wysłali bez zapłaty?)

  Prawdę mówiąc, byłoby to "kodeksowe" postępowanie przy sprzedaży
na odległość (544 KC)

Praktyka mówi jednak, ze w ostateczności płatnosc nastepuje przy odbiorze.

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2013-08-26 16:51:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
[...]

  Ano nie ma zakazu zapłacenia wcześniej.
  Przepis jest jasny: "jest zobowiązany dopiero" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-29 21:13:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308261650110.1596@quad

 Przepis jest jasny: "jest zobowiązany dopiero" :>

Jeszcze raz przypominam -- zamawiałem poduszkę, dostałem śmiercionośny
bubel. Ale i Ty, i JF żyjecie  głębokim totalitaryzmie Stalina, Lenina
i im podobnych.

Pewien prawnik spóźnił się, jadąc płatną, polską autostradą.
Był prawnikiem, więc powiedział -- nie daliście tego, za co miałem zapłacić,
więc nie zapłacę. Sąd uznał jego argumentację. :) Ale rzecz jasna sądy nie
wiszą w Polsce (czy jakoś tak) i nie ma czegoś takiego jak precedensja. ;)

Prawnik, aby było jasne, sforsował blokady na bramce i pojechał, nie płacąc.

O piksel_sklepie piszę, abyście wiedzieli, co to za sklep.

Kancelaria komornicza to chyba jakaś ,,meta''.
W tak zwanym państwie prawa jest 'sąd' i są 'komornicy sądowi 'a oni
mają (rzecz jasna) swoje kancelarie -- i te kancelarie nazywane są
'kancelariami komornika' czy 'kancelariami komorników', nie zaś
'kancelariami komorniczymi'.

Określenie 'kancelaria komornicza' może oznaczać kolesiów z bejsbolami.

-=-

Przykro mi Gotfryd, że kiedyś Cię lubiłem. Nie tyle przykro mi, co wstydzę się tego.

Data: 2013-08-30 08:16:52
Autor: masti
Allegro i piksel_sklep
Dnia pięknego Thu, 29 Aug 2013 21:13:33 +0200 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

Pewien prawnik spóźnił się, jadąc płatną, polską autostradą. Był
prawnikiem, więc powiedział -- nie daliście tego, za co miałem zapłacić,
więc nie zapłacę. Sąd uznał jego argumentację. :)

O'RLY? i to jest prawomocny wyrok? sygnatura?

precedensja. ;)

co?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-30 15:38:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"masti" kvpkdk$npb$9@dont-email.me

[...]

Tak.

 sygnatura?

Nie pamiętam sygnatur nawet swoich spraw. :)

precedensja. ;)

co?

Polskie prawo nie jest precedensowe. Wyrok w sprawie niezapłacenia
za korzystanie z autostrady nie wiąże wprost kolejnych sądów.

  http://www.edukacjaprawnicza.pl/artykuly/artykul/a/pokaz/c/artykul/art/czy-funkcjonuje-precedens-w-polskim-orzecznictwie-cz-i.html

Oczywiście każde zdarzenie ma wpływ na kolejne wyroki, więc nie
ma nigdy czegoś takiego jak zupełna wolność od precedensów.
Społeczeństwa dojrzewają, więc i prawo ludzkie ewoluuje.

Data: 2013-08-30 14:26:08
Autor: masti
Allegro i piksel_sklep
Dnia pięknego Fri, 30 Aug 2013 15:38:03 +0200 osobnik zwany Eneuel Leszek
Ciszewski napisał:

[...]

ktĂłrej instancji?

 sygnatura?

Nie pamiętam sygnatur nawet swoich spraw. :)

precedensja. ;)

co?

Polskie prawo nie jest precedensowe.

co to jest precedens to ja wiem.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-31 01:53:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"masti" kvqa20$npb$25@dont-email.me

co to jest precedens to ja wiem.

Dobrze, że już wiesz.

Data: 2013-08-30 09:59:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Thu, 29 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308261650110.1596@quad

 Przepis jest jasny: "jest zobowiązany dopiero" :>

Jeszcze raz przypominam -- zamawiałem poduszkę, dostałem śmiercionośny
bubel.

  Do czego się NIE odnosiłem, poza stwierdzeniem oczywistego
faktu - mamy tylko jedną stronę opisu.

Ale i Ty, i JF żyjecie  głębokim totalitaryzmie Stalina, Lenina
i im podobnych.

  Dziwne, ale odnoszę wrażenie że przeciwnie, Ty w takim żyjesz.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-30 15:32:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308300958490.2252@quad

 Przepis jest jasny: "jest zobowiązany dopiero" :>

Jeszcze raz przypominam -- zamawiałem poduszkę, dostałem śmiercionośny bubel.

 Do czego się NIE odnosiłem,

Do sedna nie odnosiłeś się. Zająłeś się problemem wyimaginowanym,
stworzonym przez siebie samego... Rozwiązujesz ów problem,
zawiązujesz... ;) Na sedno brak Ci czasu. :)

poza stwierdzeniem oczywistego
faktu - mamy tylko jedną stronę opisu.

A ile stron masz w wypadku braku rachunku imiennego?
Zero -- ani ja o tym nie piszę, ani sklep.

Ale i Ty, i JF żyjecie  głębokim totalitaryzmie
Stalina, Lenina i im podobnych.

 Dziwne, ale odnoszę wrażenie że przeciwnie, Ty w takim żyjesz.

Właśnie na tym polegał ów system -- opierał się o dziurawe
prawo, gdy to prawo służyło władcom, zaś o zdrowy rozsądek
opierał się ów system, gdy prawo nie służyło władcom.

  Stalin i Lenin o co walczyli oficjalnie?
  O pokój, wolność ludu pracującego, o sprawiedliwość, o prawdę...

I nawet znaleźli (Stalin znalazł) sposób, aby wymordować
ponad 21 tysięcy oficerów polskich bez łamania prawa.
Decyzja Stalina oparła się o stwierdzenie -- nie ma państwa
polskiego, bo rząd uciekł, zatem nie ma też wojska państwowego,
czyli złapani ludzie mieli nielegalnie broń i stanowili zagrożenie
dla ludności cywilnej, za co ponieśli karę. Każdemu z ,,przestępców''
odczytano wyrok i każdego z nich ukarano (akurat śmiercią, bo takie
było prawo) aby chronić ludność cywilną, ład państwowy i międzynarodowy,
prawo, sprawiedliwość, pokój...

-=-

Na szczęście ja nie wdaję się w jałowe rozważania typu -- miał
obowiązek wystawienia rachunku, czy nie miał. Ja jedynie zauważam,
że zamiast zamawianej poduszki, sklep wysłał mi śmiercionośny bubel,
czyli dokonał zamachu na moje życie.

-=-

Ale i prawo Kociła rzymskokatolickiego jest podobne do prawo komunistów:

 -- gdy tłum wiernych broni księdza atakowanego przez biskupa,
    biskupi mówią, że przemoc jest sprzeczna z naturą Boga
    i odrzucają ,,argumenty siły''

 -- gdy Dworak nie chce DVB-Trwam, Kościół uznaje ,,argumenty
    siły'' za słuszne i wyprowadza wiernych na ulice miast

I aby było jasne -- mnie jest obojętne to, czy będzie DVB-Trwam, czy nie. :)
Nie jest zwolennikiem ,,zamykania ust'' i ani nie narzekam na brak dostępu
do dzieł Rydzyka, ani mnie nikt skutecznie ,,głosu'' nie pozbawia. :)

Data: 2013-08-30 23:37:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Fri, 30 Aug 2013, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Na sedno brak Ci czasu. :)

  Tak jest!

Właśnie na tym polegał ów system -- opierał się o dziurawe
prawo, gdy to prawo służyło władcom, zaś o zdrowy rozsądek
opierał się ów system, gdy prawo nie służyło władcom.

  Z ciekawości - uważasz sprzedawcę za "władcę"?
  Pogratulować samopoczucia i humoru.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 01:51:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308302335150.2804@quad

[...]

Akurat tutaj Ciebie stawiałem w roli władcy, nie sklep.

Data: 2013-08-30 13:49:19
Autor: J.F
Allegro i piksel_sklep
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
[...]

Ja w tym watku nic nie pisalem.

Tym niemniej na smiercionosne buble mamy pewne przepisy.

J.

Data: 2013-08-30 15:39:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"J.F" 5220870e$0$1263$65785112@news.neostrada.pl

Ja w tym watku nic nie pisalem.

Nie twierdzę, że pisałes w tym wątku.

Data: 2013-08-30 23:39:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro i piksel_sklep
On Fri, 30 Aug 2013, J.F wrote:

Ja w tym watku nic nie pisalem.

  Zostałeś potraktowany "za całokształt".
  Podobno to jest stalinowska metoda, ale ja się nie znam ;>

Tym niemniej na smiercionosne buble mamy pewne przepisy.

  Mamy.
  ELC zapomniał zapodać, że to miało po prostu iść na .pregierz
w roli opinii o sklepie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 01:53:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308302338060.2804@quad

 ELC zapomniał zapodać, że to miało po prostu iść na .pregierz w roli opinii o sklepie.

Nie miało iść na pręgierz.

Data: 2013-12-04 13:52:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1308302338060.2804@quad

 Zostałeś potraktowany "za całokształt".

To prawda.

 Podobno to jest stalinowska metoda, ale ja się nie znam ;>

Tego nie wiem. bywa, że ktoś dostanie/otrzyma Nobla za całokształt. ;)

Tym niemniej na smiercionosne buble mamy pewne przepisy.

 Mamy.

 ELC zapomniał

Zrzuć to na brak/niedobór magnezu. ;)

zapodać, że to miało po prostu iść na .pregierz

Możesz tam posłać.
[jak nie zapomnisz posłać -- to się wyśpisz w pościeli?]

w roli opinii o sklepie.

Data: 2013-08-29 23:19:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Allegro i piksel_sklep

"Budzik" 26082013.16E035DF@budzik61.poznan.pl

Bo ja w sumie nie wiem dlaczego ty masz w domu poduszke a oni chca zapłate
(wysłali bez zapłaty?)

Mam wiele poduszek. Ty zaś udajesz, iż nie pojmujesz tego, co ja piszę.
Taka rozmowa sensu nie ma.

Czy oni chca abyś im odesłał na swój koszt a Ty nie chcesz czy moze chodzi
o coś innego?

O coś innego -- o to, że sklep rzekomo sprzedaje poduszki elektryczne
(czy coś w tym rodzaju) a w istocie sprzedaje śmiercionośne buble. Co
byś powiedział, gdyby internetowa apteka przysala Ci trutkę na szczury
zapakowaną tak, jak pakowana jest zwyczajowo witaminę B12 (w ładne
blistry opatrzone słowami 'witamina B12'zamiast zamawianej przez
Ciebie witaminy B12?

Innymi słowy - potrzebujesz jakiejś pomocy, po prostu narzekasz
czy to jeszcze inny temat?

A proszę o pomoc?

-=-

Przejrzyj moje posty -- gdy proszę o pomoc, wyraźnie to zaznaczam.

-=-

Przestrzegam przed sklepem o nazwie piksel_sklep

  http://allegro.pl/show_user.php?uid=22657906

i przed tym, co on sprzedaje.

Data: 2013-08-30 02:00:34
Autor: Budzik
Allegro i piksel_sklep
Osobnik posiadający mail prosze@czytac.fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Mam wiele poduszek. Ty zaś udajesz, iż nie pojmujesz tego, co ja piszę.
Taka rozmowa sensu nie ma.

No to koniec.

--
Pozdrawia... Budzik