Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw

Data: 2019-05-17 12:58:51
Autor: Liwiusz
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
W dniu 2019-05-17 o 11:44, Kris pisze:
Serwis Allegro, od niedawna inwigiluje prywatną korespondencję email swoich klientów bez ich zgody a często i bez ich wiedzy.
Od niedawna Allegro ukrywa dane kontaktowe email kontrahentów i podmienia je na adres na swoim serwerze (@allegromail.pl).
Przekierowując prywatną korespondencję email swoich klientów przez swój serwer, ma pełną możliwość jej inwigilacji, oraz kontroli w jej treść.
Nie wiem jakim prawem robi to allegro, prawdopodobnie bezprawnie.
Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację, oraz uzyskać wysokie odszkodowanie?

Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail xyz@poczta.onet.pl?

Chyba trzeba pisać szyfrem :) Ciekawe czy przejdzi exyz małpa poczta.onet.pl

--
Liwiusz

Data: 2019-05-17 11:27:16
Autor: bytomir.kwasny
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
W dniu piątek, 17 maja 2019 12:58:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Chyba trzeba pisać szyfrem :) Ciekawe czy przejdzi exyz małpa poczta.onet.pl

Jak user nic od Ciebie nie kupi i zada ci pytanie, wtedy nie dostaniesz w zapytaniu jego e-maila tylko coś w ten deseń
91ruzkti-i5x8ccnh-gf3ufdp3tf@allegromail.pl

Jak mu odpowiesz "dogadamy się poza allegro", możesz mieć zdjęte konto.
Pewnie mają jakieś słowa kluczowe które system wyłapuje.
All odbija piłeczkę tłumacząc się podobnymi rozwiązaniami na amazonie gdzie strony nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu.

Data: 2019-05-17 13:01:32
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Gorzej, czytają i cenzurują (było?).
Jak np. zaproponujesz kontakt poza aukcją, nie doręczą i dostaniesz ostrzeżenie.

Data: 2019-05-17 13:35:46
Autor: Queequeg
ń <n@n.n> wrote:

Gorzej, czytają i cenzurują (było?).
Jak np. zaproponujesz kontakt poza aukcją, nie doręczą i dostaniesz ostrzeżenie.

Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

Na olx idź.

Data: 2019-05-17 17:56:11
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Mniej więcej tak jak poczty czy operatora telefonicznego do czytania Twojej korespondencji.

-- -- -
Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

Data: 2019-05-20 10:25:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-17 o 17:56, ń pisze:
Mniej więcej tak jak poczty czy operatora telefonicznego do czytania Twojej korespondencji.

-- -- -
Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

Gdzie tu widzisz podejrzenie czytania korespondencji?

--
Liwiusz

Data: 2019-05-20 12:21:29
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Napisz do sprzedawcy, że następne dwie sztuki chcesz kupić poza aukcją bez prowizji aledrogo to się dowiesz.

-- -- -
Gdzie tu widzisz podejrzenie czytania korespondencji?

Data: 2019-05-17 13:34:29
Autor: Queequeg
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail xyz@poczta.onet.pl?

Czy jak wyślesz adres to nie wiem, ale we From / To podmieniają.

Data: 2019-05-17 17:26:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-17 o 15:34, Queequeg pisze:
[...]

To nie rozumiem problemu. Skoro wysyła się wiadomość przez komunikator allegro, to jasnym jest dla mnie, że nie używa się do tego swoich adresów e-mail. Gdzie tu nawet podejrzenie o inwigilację?

--
Liwiusz

Data: 2019-05-17 18:26:56
Autor: Kris
Liwiusz napisał:
[...]

Po dokonaniu zakupu/sprzedaży na Allegro, serwis wysyła do obu stron emaile z informacją o zakupie/sprzedaży, oraz danymi kupującego/sprzedającego i danymi do wysyłki paczki. Dane te to adres, telefon i email.
Problem polega na tym ze Allegro zamiast przekazywania prawdziwych danych, to podmienia adresy email na coś takiego: długikod@allegromail.pl, więc wszelkie próby kontaktu email są kierowane na ich serwer pocztowy allegromail.pl. Dlatego mają możliwość pełnej inwigilacji i ingerencji w treści prywatnych wiadomości email.
Pewnie niedługo wpadną na pomysł żeby podmieniać numer telefonu na numer swojej centrali telefonicznej, żeby jeszcze podsłuchiwać prywatne rozmowy, potem mogą wpaść na pomysł żeby podmieniać dane adresowe do wysyłki paczki na adres swojego magazynu i wtedy będą mogli kontrolować co kto w tych paczkach wysyła, ukraść część zawartości paczki, lub cała paczkę
Na razie problem polega na inwigilacji prywatnej korespondencji email i ingerencji jej treści.

Data: 2019-05-17 19:44:52
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-05-17 o 18:26, Kris pisze:
[...]
Po każdą aukcją jest część O SPRZEDAJĄCYM, tam większość podaje swój adres i telefon.

Robert

Data: 2019-05-20 10:25:47
Autor: Liwiusz
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
W dniu 2019-05-17 o 18:26, Kris pisze:
Dlatego mają możliwość pełnej inwigilacji i ingerencji w treści prywatnych wiadomości email.

Co nie znaczy, że to robi (masz penisa?)

--
Liwiusz

Data: 2019-05-18 03:46:40
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-17, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie wiem dokładnie o co tu konkretnie chodzi, ale część serwisów tego typu co allegro robi to dla anonimizacji adresów. Nie oznacza to przecież, że czytają mejle. Wygląda to tak, że dostaje się adres w postaci jakieś-losowe-krzaki@allegro.pl i jak się na ten adres coś wyśle to trafia to na standardowego mejla sprzedawcy z adresem zwrotnym inne-losowe-krzaki@allegro.pl. Allegro pełni tu jedynie funkcję "forwardera".

Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez sprzedawców.

--
Marcin

Data: 2019-05-18 08:51:48
Data: 2019-05-18 08:07:19
Autor: Marcin Debowski
[...]

No to jest grube. Pomijając apekty prawne, to chyba kogoś po..ło. --
Marcin

Data: 2019-05-18 15:13:09
Autor: JaceK
On 18.05.2019 05:46, Marcin Debowski wrote:
Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje
jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez
sprzedawców.

Jeśli można wysłać e-maila z dowolnego adresu na "zaszyfrowany" adres allegro to nie zmniejszy to takiego spamerstwa: po prostu od sprzedawców będzie wypływał "zaszyfrowany" adres, na który ciągle będzie można wysyłać spam. Trzeba byłoby sprawdzić czy taka sytuacja jest faktycznie możliwa.

JaceK

Data: 2019-05-19 01:12:15
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

To są zwykle adresy tymczasowe, generowane na potrzeby konkretnej tranzakcji. Podobnie działa w wielu miejscach obsługa w BOKach, gdzie albo pole temat albo właśnie adres zawiera pewien unikatowy ciąg identyfikujący nr sprawy ("ticket").

--
Marcin

Data: 2019-05-19 03:24:03
Autor: u2
W dniu 19.05.2019 o 03:12, Marcin De-bowski pisze:
To są zwykle adresy tymczasowe, generowane na potrzeby konkretnej
tranzakcji.

tranz tranz tranz

:)))))))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-05-20 08:07:24
Autor: JaceK
On 19.05.2019 03:12, Marcin Debowski wrote:
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

Czy to ma jakiś związek z tym, że można/nie można wysyłać e-maila na taki adres allegromail po zakończeniu transakcji? Albo jaki czas musi minąć, aby addres był nieaktualny? Ewentualnie, czy adres jest powiązany wyłącznie z adresem stron transakcji i inny nadawca jest "odrzucany"? Masz jakieś informacje na ten temat?

JaceK

Data: 2019-05-20 11:03:29
Autor: Queequeg
JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

Czy to ma jakiś związek z tym, że można/nie można wysyłać e-maila na taki adres allegromail po zakończeniu transakcji?

Korespondowałem ze sprzedającym przez kilka miesięcy, w międzyczasie była transakcja. Ostatnio wysłałem mu maila (po 2 tygodniach od transakcji) na ten tymczasowy adres i mail doszedł.

Data: 2019-05-21 01:27:15
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

Nie mam. Próbowałem zrozumiec o co chodzi, wiedząc, że taka anonimizacja adresów jest stosowana. Wyszło, że nawet jeśłi Alegro tak tez robi, to poszli jaby trochę dalej skoro także analizują treść listów.

--
Marcin

Data: 2019-05-22 23:09:51
Autor: Animka
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

Teraz to jest tak: piszesz skarg do Allegro, a odpowiada Ci sprzedawca pod szyldem Allegro.

Nie zapłacilam za coś tam ze 2 razy przez PayPal tylko przelewem ze swojego konta bankowego to mi wisi na stronie: ZAPŁAĆ. Uważam w tym przypadku, że to sprzedawca powinien uaktualnić i poinformować, zmienić, że jest zaplacone.
To Allegro to teraz jest jakieś do d. Allegro, tym bardziej, że nie ma tam żadnego nadzoru, nie ma do kogo napisać skargi itd.

--
animka

Data: 2019-05-20 11:00:15
Autor: Queequeg
Marcin Debowski <agatek@invalid.zoho.com> wrote:

Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez sprzedawców.

Pytanie czy nie będą spamować tego adresu @allegromail.pl. Z drugiej strony wtedy będzie jasne, kto spamował...

Ja dostaję spam w sumie tylko na adres podawany na aliexpress.

Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw