Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów

Data: 2019-05-17 11:44:00
Autor: Kris
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Serwis Allegro, od niedawna inwigiluje prywatną korespondencję email swoich klientów bez ich zgody a często i bez ich wiedzy.
Od niedawna Allegro ukrywa dane kontaktowe email kontrahentów i podmienia je na adres na swoim serwerze (@allegromail.pl).
Przekierowując prywatną korespondencję email swoich klientów przez swój serwer, ma pełną możliwość jej inwigilacji, oraz kontroli w jej treść.
Nie wiem jakim prawem robi to allegro, prawdopodobnie bezprawnie.
Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację, oraz uzyskać wysokie odszkodowanie?

Data: 2019-05-17 12:58:51
Autor: Liwiusz
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
W dniu 2019-05-17 o 11:44, Kris pisze:
[...]

Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail xyz@poczta.onet.pl?

Chyba trzeba pisać szyfrem :) Ciekawe czy przejdzi exyz małpa poczta.onet.pl

--
Liwiusz

Data: 2019-05-17 11:27:16
Autor: bytomir.kwasny
W dniu piątek, 17 maja 2019 12:58:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Chyba trzeba pisać szyfrem :) Ciekawe czy przejdzi exyz małpa poczta.onet.pl

Jak user nic od Ciebie nie kupi i zada ci pytanie, wtedy nie dostaniesz w zapytaniu jego e-maila tylko coś w ten deseń
91ruzkti-i5x8ccnh-gf3ufdp3tf@allegromail.pl

Jak mu odpowiesz "dogadamy się poza allegro", możesz mieć zdjęte konto.
Pewnie mają jakieś słowa kluczowe które system wyłapuje.
All odbija piłeczkę tłumacząc się podobnymi rozwiązaniami na amazonie gdzie strony nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu.

Data: 2019-05-17 13:01:32
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Gorzej, czytają i cenzurują (było?).
Jak np. zaproponujesz kontakt poza aukcją, nie doręczą i dostaniesz ostrzeżenie.

Data: 2019-05-17 13:35:46
Autor: Queequeg
ń <n@n.n> wrote:

Gorzej, czytają i cenzurują (było?).
Jak np. zaproponujesz kontakt poza aukcją, nie doręczą i dostaniesz ostrzeżenie.

Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

Na olx idź.

Data: 2019-05-17 17:56:11
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Mniej więcej tak jak poczty czy operatora telefonicznego do czytania Twojej korespondencji.

-- -- -
Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

Data: 2019-05-20 10:25:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-17 o 17:56, ń pisze:
Mniej więcej tak jak poczty czy operatora telefonicznego do czytania Twojej korespondencji.

-- -- -
Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

Gdzie tu widzisz podejrzenie czytania korespondencji?

--
Liwiusz

Data: 2019-05-20 12:21:29
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Napisz do sprzedawcy, że następne dwie sztuki chcesz kupić poza aukcją bez prowizji aledrogo to się dowiesz.

-- -- -
Gdzie tu widzisz podejrzenie czytania korespondencji?

Data: 2019-05-17 13:34:29
Autor: Queequeg
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail xyz@poczta.onet.pl?

Czy jak wyślesz adres to nie wiem, ale we From / To podmieniają.

Data: 2019-05-17 17:26:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-17 o 15:34, Queequeg pisze:
[...]

To nie rozumiem problemu. Skoro wysyła się wiadomość przez komunikator allegro, to jasnym jest dla mnie, że nie używa się do tego swoich adresów e-mail. Gdzie tu nawet podejrzenie o inwigilację?

--
Liwiusz

Data: 2019-05-17 18:26:56
Autor: Kris
Liwiusz napisał:
[...]

Po dokonaniu zakupu/sprzedaży na Allegro, serwis wysyła do obu stron emaile z informacją o zakupie/sprzedaży, oraz danymi kupującego/sprzedającego i danymi do wysyłki paczki. Dane te to adres, telefon i email.
Problem polega na tym ze Allegro zamiast przekazywania prawdziwych danych, to podmienia adresy email na coś takiego: długikod@allegromail.pl, więc wszelkie próby kontaktu email są kierowane na ich serwer pocztowy allegromail.pl. Dlatego mają możliwość pełnej inwigilacji i ingerencji w treści prywatnych wiadomości email.
Pewnie niedługo wpadną na pomysł żeby podmieniać numer telefonu na numer swojej centrali telefonicznej, żeby jeszcze podsłuchiwać prywatne rozmowy, potem mogą wpaść na pomysł żeby podmieniać dane adresowe do wysyłki paczki na adres swojego magazynu i wtedy będą mogli kontrolować co kto w tych paczkach wysyła, ukraść część zawartości paczki, lub cała paczkę
Na razie problem polega na inwigilacji prywatnej korespondencji email i ingerencji jej treści.

Data: 2019-05-17 19:44:52
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-05-17 o 18:26, Kris pisze:
[...]
Po każdą aukcją jest część O SPRZEDAJĄCYM, tam większość podaje swój adres i telefon.

Robert

Data: 2019-05-20 10:25:47
Autor: Liwiusz
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
W dniu 2019-05-17 o 18:26, Kris pisze:
Dlatego mają możliwość pełnej inwigilacji i ingerencji w treści prywatnych wiadomości email.

Co nie znaczy, że to robi (masz penisa?)

--
Liwiusz

Data: 2019-05-18 03:46:40
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-17, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie wiem dokładnie o co tu konkretnie chodzi, ale część serwisów tego typu co allegro robi to dla anonimizacji adresów. Nie oznacza to przecież, że czytają mejle. Wygląda to tak, że dostaje się adres w postaci jakieś-losowe-krzaki@allegro.pl i jak się na ten adres coś wyśle to trafia to na standardowego mejla sprzedawcy z adresem zwrotnym inne-losowe-krzaki@allegro.pl. Allegro pełni tu jedynie funkcję "forwardera".

Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez sprzedawców.

--
Marcin

Data: 2019-05-18 08:51:48
Data: 2019-05-18 08:07:19
Autor: Marcin Debowski
[...]

No to jest grube. Pomijając apekty prawne, to chyba kogoś po..ło. --
Marcin

Data: 2019-05-18 15:13:09
Autor: JaceK
On 18.05.2019 05:46, Marcin Debowski wrote:
Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje
jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez
sprzedawców.

Jeśli można wysłać e-maila z dowolnego adresu na "zaszyfrowany" adres allegro to nie zmniejszy to takiego spamerstwa: po prostu od sprzedawców będzie wypływał "zaszyfrowany" adres, na który ciągle będzie można wysyłać spam. Trzeba byłoby sprawdzić czy taka sytuacja jest faktycznie możliwa.

JaceK

Data: 2019-05-19 01:12:15
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

To są zwykle adresy tymczasowe, generowane na potrzeby konkretnej tranzakcji. Podobnie działa w wielu miejscach obsługa w BOKach, gdzie albo pole temat albo właśnie adres zawiera pewien unikatowy ciąg identyfikujący nr sprawy ("ticket").

--
Marcin

Data: 2019-05-19 03:24:03
Autor: u2
W dniu 19.05.2019 o 03:12, Marcin De-bowski pisze:
To są zwykle adresy tymczasowe, generowane na potrzeby konkretnej
tranzakcji.

tranz tranz tranz

:)))))))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-05-20 08:07:24
Autor: JaceK
On 19.05.2019 03:12, Marcin Debowski wrote:
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

Czy to ma jakiś związek z tym, że można/nie można wysyłać e-maila na taki adres allegromail po zakończeniu transakcji? Albo jaki czas musi minąć, aby addres był nieaktualny? Ewentualnie, czy adres jest powiązany wyłącznie z adresem stron transakcji i inny nadawca jest "odrzucany"? Masz jakieś informacje na ten temat?

JaceK

Data: 2019-05-20 11:03:29
Autor: Queequeg
JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

Czy to ma jakiś związek z tym, że można/nie można wysyłać e-maila na taki adres allegromail po zakończeniu transakcji?

Korespondowałem ze sprzedającym przez kilka miesięcy, w międzyczasie była transakcja. Ostatnio wysłałem mu maila (po 2 tygodniach od transakcji) na ten tymczasowy adres i mail doszedł.

Data: 2019-05-21 01:27:15
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

Nie mam. Próbowałem zrozumiec o co chodzi, wiedząc, że taka anonimizacja adresów jest stosowana. Wyszło, że nawet jeśłi Alegro tak tez robi, to poszli jaby trochę dalej skoro także analizują treść listów.

--
Marcin

Data: 2019-05-22 23:09:51
Autor: Animka
On 2019-05-18, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
[...]

Teraz to jest tak: piszesz skarg do Allegro, a odpowiada Ci sprzedawca pod szyldem Allegro.

Nie zapłacilam za coś tam ze 2 razy przez PayPal tylko przelewem ze swojego konta bankowego to mi wisi na stronie: ZAPŁAĆ. Uważam w tym przypadku, że to sprzedawca powinien uaktualnić i poinformować, zmienić, że jest zaplacone.
To Allegro to teraz jest jakieś do d. Allegro, tym bardziej, że nie ma tam żadnego nadzoru, nie ma do kogo napisać skargi itd.

--
animka

Data: 2019-05-20 11:00:15
Autor: Queequeg
Marcin Debowski <agatek@invalid.zoho.com> wrote:

Jak dla mnie to coś bardzo pożytecznego bo 90% spamu, który otrzymuje jest efektem udostępnienia spamerom mojego adresu właśnie przez sprzedawców.

Pytanie czy nie będą spamować tego adresu @allegromail.pl. Z drugiej strony wtedy będzie jasne, kto spamował...

Ja dostaję spam w sumie tylko na adres podawany na aliexpress.

Data: 2019-05-17 13:33:29
Autor: Queequeg
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację, oraz uzyskać wysokie odszkodowanie?

Oczekujesz że ktoś za darmo podpowie ci, jak wygrać odszkodowanie, zamiast samemu pójść i je sobie wygrać?

Data: 2019-05-17 07:38:20
Autor: Kris
W dniu piątek, 17 maja 2019 15:33:30 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

> Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację, oraz > uzyskać wysokie odszkodowanie? Oczekujesz że ktoś za darmo podpowie ci, jak wygrać odszkodowanie, zamiast samemu pójść i je sobie wygrać?

Ja tam nic nie oczekuje. Jeden debil co jakiś czas podszywa się pode mnie i pisze różne "rewelacje"
Nie widzę pierwszego posta ale w cytacie u Liwiusza jest.
I fakt faktem ze allegro wprowadza pewne zmiany
Piszą o tym tu:
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zmiany-w-korespondencji-e-mail-prowadzonej-w-ramach-allegro-mGv6gbmOvSX Ale mi to absolutnie w niczym nie przeszkadza a i serwisu nie zamierzam karać bo i za co.
Niech SpiskowyMocny Bob Budowniczy to zrobi jak czuje taką potrzebę

Data: 2019-05-17 18:32:56
Autor: Kris
Kris napisał:
[...]

Nieprawda, to on się pode mnie podszywa, to ja jestem ten prawdziwy a on ten fałszywy.

Data: 2019-05-20 11:05:10
Autor: Queequeg
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

Ja tam nic nie oczekuje. Jeden debil co jakiś czas podszywa się pode mnie i pisze różne "rewelacje"

Czym mu podpadłeś?

Data: 2019-05-17 18:31:15
Autor: Kris
Queequeg napisał:
[...]

Ja nie jestem sędzią, adwokatem, ani prawnikiem, dlatego pytam się prawników a oni nigdy za darmo nie pracują, średnią krajową też gardzą, więc nie wiem jakie darmo masz na myśli, sto, tysiąc, czy milion złotych?
Najlepiej jak by się znalazł prawnik co by potrafił ugrać milion odszkodowania i dzielimy się po połowie, czy dla ciebie to za mało?

Data: 2019-05-20 11:05:43
Autor: Queequeg
[...]

Ok, ale czemu miałby się z tobą dzielić? Jaki byłby twój udział w tej sprawie?

Data: 2019-05-20 13:10:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-20 o 13:05, Queequeg pisze:
[...]

<ironia> pomysł </ironia>

--
Liwiusz

Data: 2019-05-17 22:16:53
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17.05.2019 o 11:44, Kris pisze:
[...]

Gdyby to była korespondencja pomiędzy Tobą, a klientem, a ALLEGRO była
podmiotem świadczącym usługę telekomunikacyjną i robiło takie numery, to
sprawa byłaby oczywista. Kodeks karny zawiera stosowne zakazy. Ale
zaryzykuję, że to jest tak, że serwis ALLEGRO świadczy usługę przekazu
informacji. Czyli Ty piszesz do ALLEGRO, a ALLEGRO Twoją wiadomość
przekazuje (albo w wypadkach opisanych w regulaminie nie) innemu
użytkownikowi.

Możesz albo z tej opcji skorzystać, albo porozumieć się z użytkownikiem
innym dostępnym kanałem. Przykładowo via email, telefon czy co tam tylko
chcesz. Tych innych kanałów nie mogą monitorować.

Ciekawi mnie co by było, gdyby użykownicy zaczęli szyfrować rozmowę
pomiędzy sobą choćby ROT13, o użyciu pgp nie wspominając. Nie sadzę, by
ktoś to ręcznie przeglądał i pewnie mają jakieś skrypty to śledzące.
Sądzę, ze ROT13 by to załatwił.

Data: 2019-05-18 09:47:28
Autor: Robert Wańkowski
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
Sądzę, ze ROT13 by to załatwił.
A odbiorca dostanie rozkodowane? Czy musi sam coś zadziałać, aby się rozkodowało?

Robert

Data: 2019-05-20 11:07:04
Autor: Queequeg
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

[...]

I co, sprzedający wpisze na stronie "o sprzedającym", że "można pisać do mnie w ROT13"? :)

Przecież jak wyślesz tekst w ROT13 przeciętnej osobie to nie będzie miała pojęcia, co to jest i jak to ugryźć.

Data: 2019-05-20 23:01:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20.05.2019 o 13:07, Queequeg pisze:
[...]

Ja bym  po prostu napisał w pierwszym zdaniu, że dalej jest ROT13. Jeśli
to czyta jakiś bot, to powinno przejść.

Przecież jak wyślesz tekst w ROT13 przeciętnej osobie to nie będzie miała pojęcia, co to jest i jak to ugryźć.

Data: 2019-05-21 08:35:39
Autor: RadoslawF
[...]

Tylko jak trafi się pseudo oszczędny programista.
Normalny i tak będzie szukał zadanego ciągu np. "poza allegro"
zamiast "rot13".

Pozdrawiam

Data: 2019-05-21 12:34:51
Autor: Queequeg
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

I nie znajdzie, bo znajdzie "cbmn nyyrteb".

Data: 2019-05-22 23:12:14
Autor: Animka
W dniu 2019-05-21 o 14:34, Queequeg pisze:
[...]

To niech sobie zainstaluje czytnik, który ma ROT13.

--
animka

Data: 2019-05-23 12:34:06
Autor: Queequeg
Animka <animka.tonie.ja@wp.pl> wrote:

I nie znajdzie, bo znajdzie "cbmn nyyrteb".

To niech sobie zainstaluje czytnik, który ma ROT13.

Programista systemu allegromail ma sobie zainstalować czytnik niusów z ROT13?

Data: 2019-05-24 22:10:29
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23.05.2019 o 14:34, Queequeg pisze:
Animka <animka.tonie.ja@wp.pl> wrote:

I nie znajdzie, bo znajdzie "cbmn nyyrteb".

To niech sobie zainstaluje czytnik, który ma ROT13.

Programista systemu allegromail ma sobie zainstalować czytnik niusów z ROT13?

ROTR13 jest na tyle prostym rozwiązaniem, ze oczywiście trudno mówić tu
o szyfrowaniu, ale nie sądzę, by top jakikolwiek człowiek czytał i
sądzę, że wstępnej selekcji dokonuje po prostu Boot.

Równie dobrze sprzedawcy mogliby umieszczać własny klucz publiczny w
aukcjach i ALLEGRO nie byłoby w stanie odczytać tych wiadomości w
sensownym czasie.

Data: 2019-05-27 10:11:15
Autor: Queequeg
[...]

Pewnie że bot, ale bot prawdopodobnie nie umie rot13. Jakby się to rot13 rozpowszechniło jako sposób na obejście bota, to allegro bardzo szybko nauczy bota rot13.

Równie dobrze sprzedawcy mogliby umieszczać własny klucz publiczny w
aukcjach i ALLEGRO nie byłoby w stanie odczytać tych wiadomości w
sensownym czasie.

Pewnie, że mógłby, ale a) Allegro mogłoby zakazać umieszczania klucza publicznego w opisie sprzedawcy i b) ile procent ludzi korzystających z Allegro wie, czym jest PGP, i potrafi go użyć?

Data: 2019-05-27 03:12:50
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 27 maja 2019 12:11:16 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:
b) ile procent ludzi korzystających
z Allegro wie, czym jest PGP, i potrafi go użyć?
c) po co takie kombinacje

Data: 2019-05-28 15:10:51
Autor: Queequeg
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

b) ile procent ludzi korzystających z Allegro wie, czym jest PGP, i potrafi go użyć?
c) po co takie kombinacje

A to zupełnie inna sprawa. Jako kupujący nigdy nie chciałem "dogadać się poza Allegro", bo w sumie jaki miałbym w tym interes? To dla mnie tylko ryzyko i strata. Jako sprzedający też nie, bo na tyle rzadko sprzedaję, że prowizję jestem w stanie przełknąć, a jak ktoś sprzedaje dużo to z kolei "dogadując się poza Allegro" sporo też ryzykuje.

Także tego.

Data: 2019-05-30 09:41:52
Autor: cyklista
Queequeg pisze:
[...]

Zazwyczaj właśnie od kupującego wychodzi inicjatywa, chce kupić coś 10-20% taniej, więc jeśli nie skorzystają strony z platformy allegro do przeprowadzenia transakcji to i klient ma taniej i sprzedawca zarobił tyle samo.

-- -

Data: 2019-05-30 01:41:43
Autor: Kris
W dniu czwartek, 30 maja 2019 09:41:53 UTC+2 użytkownik cyklista napisał:

[...]
To napisz proszę dlaczego sprzedawcy w swoich sklepach nie mają cen niższych 10-20% jak na allegro
A jest wręcz przeciwnie
Kupuje dużo via net i zanim coś kupię to sprawdzam ceny
I w zdecydowanej większości wypadków najtaniej wychodzi na allegro
Czesio dany sprzedawca ma na allegro niższe ceny niż w swoim sklepie internetowym
Plus jeszcze na allegro są darmowe wysyłki, zwroty i ochrona kupujących.

Data: 2019-05-30 22:10:15
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Nie żartuj.
Ochrona to jest na eBay, a nie na gównianym allegro dla nadwiślańskich bambusów.
Już paru sprzedawców przez sąd przepuściłem, nigdy allegro nie dawało cienia szansy na pomoc.
Np. zawsze proszę przez formularz allegro przy kupnie o fakturę i notorycznie dostaję z przesyłką slipa z kasy - i co im zrobisz?

-- -- -
ochrona kupujących.

Data: 2019-05-31 00:25:39
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-30, ń <n@n.n> wrote:
Nie żartuj.
[...]

Na Ebayu (zapewne masz na myśli PayPal) to była ochrona 4 lata temu i wcześnie, i była faktycznie aż patologicznie dobra w stosunku do kupujących. W tej chwili to jest katastrofa. Dość powiedziec, że ostatnie 3 sprawy "załatwiałem" na ich FB. W tej chwili płacę paypalem tylko jesli muszę bo nie oferują nic czego nie oferuje sama karty kredytowe. --
Marcin

Data: 2019-05-30 08:22:27
Autor: Queequeg
cyklista <cyklista@konto.pl> wrote:

[...]

Prawie nie sprzedaję, ale jakbym sprzedawał i dostałbym taką propozycję, to kazałbym cebulakowi sp...ć i jeszcze powiadomiłbym Allegro (jeśli cokolwiek by to dało). To nie OLX.

Data: 2019-05-30 12:08:54
Autor: cyklista
Queequeg pisze:
[...]

a efektem tego powiadomienia byłaby blokada twojego konta, a nie kupującego

-- -

Data: 2019-05-31 11:14:39
Autor: Queequeg
[...]

Dlaczego?

-- -

Usuń to.

Data: 2019-06-01 13:02:57
Autor: cyklista
Queequeg pisze:
[...]

Będziesz sprzedającym to się szybko przekonasz.

Pewnie dlatego że allegro chce wycinać swoją konkurencję a kupujących chołubic i zwabiać jak najwięcej żeby statystyki rosły.

-- -

Data: 2019-05-30 09:52:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-05-30 o 09:41, cyklista pisze:

[...]

Prowizję to wedle ciebie kupujący odprowadza do allegro?

-- -

Usuń to ze swoich postów.

Pozdrawiam

Data: 2019-05-30 00:55:46
Autor: WS
On Thursday, May 30, 2019 at 9:52:22 AM UTC+2, RadoslawF wrote:

> [...]

Prowizję to wedle ciebie kupujący odprowadza do allegro?

A co za roznica kto? Sprzedajacemu (czasem)jest  obojetne czy te kilkanascie procent odda allegro czy obnizy o nie cene kupujacemu.

To tak jakby mowic, ze nalozenie ekstra podatku na sklepy nie obciaza klienta, bo sklep placi ;)

Data: 2019-05-30 08:14:33
Autor: Queequeg
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

A co za roznica kto? Sprzedajacemu (czasem)jest obojetne czy te kilkanascie procent odda allegro czy obnizy o nie cene kupujacemu.

Czyli sprzedający miałby ryzykować zawieszeniem konta bez żadnej korzyści dla siebie? Po co? Jaki ma w tym interes?

Data: 2019-05-30 01:21:22
Autor: WS
On Thursday, May 30, 2019 at 10:14:34 AM UTC+2, Queequeg wrote:

Czyli sprzedający miałby ryzykować zawieszeniem konta bez żadnej korzyści dla siebie? Po co? Jaki ma w tym interes?

Korzysc ma: sprzeda i dostanie ile chcial
no i dodatkowo bedzie mniej sladow po tranzakcji np. dla US ;)

Domylam sie, ze to raczej ktos, kto prywatnie i malo sprzedaje, ktos, kto zyje z handlu raczej sie nie zgodzi...

BTW Nie rozumiem tych sprzedawcow ;) praktycznie zawsze kupuje od takich, co zawodowo sie tym zajmuja, ~ 90% ma swoje sklepy internetowe i od jakiegos czasu kupno przez allegro jest prawie zawsze tansze, pomimo dodatkowych prowizji. A prawie zawsze sprawdzam i przy nizszych lub rownych  cenach kupuje raczej przez te ich strony. No i teraz jeszcze jest smart (przesylka za free), czego te sklepy czesto nie maja (albo limit cenowy jakis duzy)

Data: 2019-05-30 12:14:45
Autor: cyklista
WS pisze:
[...]

Sprzedaje np. woreczki na buty w dwóch kolorach i kupują ludzie po 1-3 sztuki dla siebie, ale ktoś chce takich woreczków 100 np. w innym kolorze i tego na allegro nie kupi bo bym musiał specjalną dla niego wystawić aukcje, dlatego pisze do mnie i się umawiamy bez udziału allegro jakie chce, na kiedy, itd. - dlaczego allegro miałoby z tej transakcji czerpać zysk jak ich udział skończył się na zobaczeniu moich danych na stronie aukcji (i za to dokładnie pobierali dotychczas opłatę zwaną "za wystawienie") ?. Rozumiem że chce pieniądze jak będzie uczestniczył w całym procesie, czyli przekazywał tez pieniądze, dawał swoją gwarancje finansową w razie oszustwa itd..

-- -

Data: 2019-05-31 00:24:12
Autor: Kris
W dniu czwartek, 30 maja 2019 12:15:02 UTC+2 użytkownik cyklista napisał:

[...]

I w czym problem? Wystawienie takiej aukcji to pół minuty

dlatego pisze do mnie

Za pośrednictwem allegro

i się umawiamy bez udziału allegro jakie chce, na kiedy, itd. - dlaczego allegro miałoby z tej transakcji czerpać zysk

Ale gdzie tu czerpanie zysku?
Watek jest o blokowaniu korespondencji
Jeśli namiar do ciebie znalazł w google czy na Twojej stronie to sobie via meil ustalajcie co tam chcecie.
Tu jest taka sytuacja że wystawiłeś towar na allegro akceptując regulamin allegro i godząc się na ponoszenie opłat, allegro w zamian umożliwiło to że twoja oferta jest widoczna dla milionów klientów, ułatwiło proces zapłaty itp a Ty chcesz robić transakcję na boku(korzystając z allegrowego kanału komunikacji) aby jednak tych opłat nie zapłacić

Data: 2019-05-31 11:09:59
Autor: Queequeg
[...]

Ale mógłby sprzedać i dostać tyle samo nie narażając się na konsekwencje.

no i dodatkowo bedzie mniej sladow po tranzakcji np. dla US ;)

Tak, to może być istotny argument..

[...]

W sumie tym lepiej dla nas, kupujących :)

Data: 2019-05-31 04:32:37
Autor: WS
On Friday, May 31, 2019 at 1:10:00 PM UTC+2, Queequeg wrote:

Ale mógłby sprzedać i dostać tyle samo nie narażając się na konsekwencje.

Tk, jesli bedzie kupiec za taka cene. Im taniej tym latwiej znalezc...

Coraz czesciej w ogloszeniach sprzedazy ludzie prosza o nie wysylanie propozycji typu "biore za...", bo podana cena jest nienegocjowalna i szkoda ich czasu.
Wychodzi, ze negocjacje cenowe to dosc czesta praktyka.

Data: 2019-05-31 20:59:55
Autor: Queequeg
[...]

Tylko gdzie? Na Allegro czy na OLX? Na OLX podobno tak.

Data: 2019-05-31 08:59:18
Autor: Tomasz Kaczanowski
OT info o antywirusie było: Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
W dniu 2019-05-30 o 09:52, RadoslawF napisał:
W dniu 2019-05-30 o 09:41, cyklista pisze:

Usuń to ze swoich postów.

Ano, tak dla tych co upierają się we wstawianiu tych stopek, może warto posłuchać co ma do powiedzenia ktoś zajmujący się bezpieczeństwem
https://www.youtube.com/watch?v=hcp9ymfbofs

Sądzę, że jeśli ktoś obejrzy, zrozumie, czemu wstawianie takiej stopki to głupie jest i obniża swoje bezpieczeństwo

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-05-31 11:35:15
Autor: cyklista
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientĂłw
RadoslawF pisze:

Usuń to ze swoich postów.

Tylko gdzie mam to ustawić w seamonkey czy w avascie?

-- -

Data: 2019-05-31 15:48:21
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-05-31 o 11:35, cyklista pisze:

Usuń to ze swoich postów.

Tylko gdzie mam to ustawić w seamonkey czy w avascie?
Skoro reklamuje avasta to zacznij od avasta.
Z drugiej strony jak sam tego nie potrafisz znaleźć to zrezygnuj
z pisania na grupy. Tu inteligentnych inaczej nie lubią.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-01 13:03:48
Autor: cyklista
RadoslawF pisze:
[...]

Skoroś taki inteligenty to powiedz jak ta stopka łamie netykietę skoro tak bardzo jej nie lubisz że aż wyzywasz i chcesz usuwać?

-- -

Data: 2019-06-01 11:36:16
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-01, cyklista <cyklista@konto.pl> wrote:
Skoroś taki inteligenty to powiedz jak ta stopka łamie netykietę skoro tak bardzo jej nie lubisz że aż wyzywasz i chcesz usuwać?

1. Ma więcej niż 80(79) znaków w lini.
2. Ma błędny ogranicznik -- -  --
Marcin

Data: 2019-06-03 08:24:59
Autor: cyklista
On 2019-06-01, cyklista <cyklista@konto.pl> wrote:
Skoroś taki inteligenty to powiedz jak ta stopka łamie netykietę skoro
tak bardzo jej nie lubisz że aż wyzywasz i chcesz usuwać?

1. Ma więcej niż 80(79) znaków w lini.
2. Ma błędny ogranicznik -- -

\ i to jest konkret i to porawie

Data: 2019-06-01 13:15:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-06-01 o 13:03, cyklista pisze:

[...]

Skoro.s taki inteligentny to dlaczego wmawiasz mi coś czego nie
napisałem? Czyli powoływanie się na netykietę.
A może ty zwykły baran jesteś który brak wiedzy i umiejętności
będzie tłumaczył swoim świadomym wyborem?
I zauważ ze wyzywać zacząłem dopiero kiedy mnie o to bezpodstawnie
oskarżyłeś.  :-)

-- -

Potrafisz usunąć czy będziesz udawał że sam tego chcesz?

pozdrawiam

Data: 2019-06-01 13:25:11
Autor: cef
[...]

Taka stopka prawie nikomu nie przeszkadza, świadczy jednak
o pewnej nieudolności piszącego.
Nie Ty pierwszy się o to potykasz - pogugluj i dowiedz się jak usunąć.
Potem możesz wysłać kilka postów bez tej stopki, żeby pokazać, że dałeś radę
a potem możesz ją przywrócić, żeby pokazać jaki jesteś debeściak
(czy tam dla niektórych młot w zależności od tego jak się tym ludzie ekscytują)

Data: 2019-06-03 08:26:07
Autor: cyklista
cef pisze:
[...]

I przywrócę bo taka stopka po goglowaniu i czytaniu zrobi mi lepiej niż gorzej, a kto mądry będzie wiedział dlaczego.

Data: 2019-06-03 15:32:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-06-03 o 08:26, cyklista pisze:
cef pisze:
[...]

To słaboś googlował... Taka stopka jedynie co to denerwuje parę osób oraz daje informacje potencjalnym włamywaczom, jak dostać się do Twojego kompa, wyżej podawałem link do filmiku.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-05-30 22:04:31
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
W moim konkretnym przypadku wystawiał duży sklep wysyłkowy (redcoon?), gdzie kupując bezpośrednio miałbym lepsze gwarancje niż u południowoafrykańskich złodziei pejasłidontpejju.

-- -- -
nigdy nie chciałem "dogadać się poza Allegro", bo w sumie jaki miałbym w tym interes?

Data: 2019-05-31 11:15:56
Autor: Queequeg
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
ń <n@n.n> wrote:

pejasłidontpejju.

Co?

Data: 2019-05-31 15:08:17
Autor: ń
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
PayUs we don't pay you.
Poniał?

-- -- -
Co?

Data: 2019-05-23 16:22:44
Autor: Kris
Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
Robert Tomasik napisał
[...]

Ale to jest dokładnie korespondencja między mną a klientem.
Sprzedając coś przez allegro, dostaję dane klienta (adres, email i telefon).
Jeśli kontaktuje się przez telefon, czy email, to jest to kontakt między mną a klientem, ja nie korzystam z żadnego pośrednictwa przekazu informacji, nie piszę do allegro, tylko do klienta na jego adres otrzymany od allegro.
To Allegro oszukuje i wysyła mi fałszywe dane mojego klienta z podmienionym adresem email.
Adres ten podmieniają wyłącznie w celu inwigilacji i ingerencji w treść korespondencji, nawet sobie napisali odpowiedni punkt regulaminu mówiący ze mogą czytać, ingerować w treść, lub nie przekazać wiadomości .
Oczywiście taki punkt regulaminu jest niezgodna z prawem, tak jak większość punktów ich regulaminu.
Niech ktoś zgłosi ten bandycki proceder do jakichś służb, albo do Ziobry.

Data: 2019-05-23 17:28:48
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-05-23 o 16:22, Kris pisze:
Niech ktoś zgłosi ten bandycki proceder do jakichś służb, albo do Ziobry.
A dlaczego nie Ty?

Robert

Data: 2019-05-24 22:08:07
Autor: Robert Tomasik
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
W dniu 23.05.2019 o 16:22, Kris pisze:
Robert Tomasik napisał
[...]

Na ile się orientuję, to nie ma technicznej  możliwości, by ALLEGRO
zapoznało się z korespondencją wysłana przez Ciebie na adres klienta.
Natomiast to, o czym tu piszemy, to wysyłanie korespondencji do Allegro
w celu jej przekazania klientowi. To, ze ten adres jest podobny wyglądem
do "normalnego" adresu email nei powoduje, że ALLEGRO świadczy usługi
telekomunikacyjne.

To Allegro oszukuje i wysyła mi fałszywe dane mojego klienta z
podmienionym adresem email.

Tu już prędzej przyznał bym Ci rację, gdyby nie to, że przecież masz to
w regulaminie napisane.

[...]

Wskaż, z którym dokładnie przepisem jest niezgodne.

Data: 2019-05-24 22:27:50
Autor: u2
[...]

kuń-stytucja, prawo karne, prawo telekomunikacyjne i prawo cywilne :

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tajemnica_korespondencji

Tajemnica komunikowania się - termin prawniczy wprowadzony w Konstytucji RP:

     art. 49 Konstytucji RP: Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w sposób w niej określony.

Termin obejmuje dwie tajemnice:

     tajemnicę pocztową wynikającą z art. 41 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe, obejmującą informacje przekazywane w przesyłkach pocztowych, informacje dotyczące realizowania przekazów pocztowych, dane dotyczące podmiotów korzystających z usług pocztowych oraz dane dotyczące faktu i okoliczności świadczenia usług pocztowych lub korzystania z tych usług.
     tajemnicę telekomunikacyjną wynikającą z art. 159 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne, obejmującą dane dotyczące użytkownika, treść indywidualnych komunikatów, dane transmisyjne, dane o lokalizacji oraz dane o próbach uzyskania połączenia między zakończeniami sieci w tym połączenia nieudane.

Wyjątki od nich dopuszcza się tylko w przypadkach przewidzianych ustawą.

Naruszenie tajemnicy korespondencji jest przestępstwem określonym w art. 267 Kodeksu karnego i ścigane jest w Polsce na wniosek pokrzywdzonego.

https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1057940,naruszenie-tajemnicy-korespondencji-to-nie-tylko-przeczytanie-cudzego-listu.html

Ustawodawca wymienił w art. 23 kodeksu cywilnego przykładowy katalog dóbr osobistych, wśród nich m.in. tajemnicę korespondencji. Tajemnica korespondencji obejmuje wszystkie sposoby komunikowania (list, telefon, email, radio, znaki świetlne). Chroni prawo do zachowania w tajemnicy przed osobami trzecimi treści korespondencji. Naruszenie tego dobra osobistego może nastąpić przede wszystkim przez bezprawne zapoznanie się z treścią korespondencji. Jednak krótki przegląd orzecznictwa pozwala skonstatować, że sposób naruszenia tego prawa może być więcej. Stanowiska sądów w tej kwestii potrafią być bardzo rozbieżne.

--
George Orwell :

Data: 2019-05-25 01:08:14
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24.05.2019 o 22:27, u2 pisze:
[...]

W Twoim rozumowaniu jest jednak pewna luka. Allegro nie świadczy usług
pocztowych ani telekomunikacyjnych.

Allegro świadczy usługę przekazania wysłanej przez Ciebie do mnie
informacji pod pewnymi warunkami wynikającymi z regulaminu. W momencie,
gdy Ty wysyłasz informację, jej adresatem jest ALLEGRO. Allegro
następnie wysyła (lub nie) tę informację do mnie.

Możesz też wysłać wiadomość bezpośrednio do mnie na email, czy zadzwonić
i wówczas ja będę jej adresatem.

Data: 2019-05-25 01:15:12
Autor: u2
Allegro inwigiluje prywatną korespondencj ę klientĂłw
W Twoim rozumowaniu jest jednak pewna luka. Allegro nie świadczy usług
pocztowych ani telekomunikacyjnych.

no to cofasz się do epoki kamienia łupanego, gratuluję lotności umysłu milicjanta:))))))))))))))

allegro.pl

--
George Orwell :

Data: 2019-05-27 04:45:34
Autor: WS
On Saturday, May 25, 2019 at 1:15:38 AM UTC+2, u2 wrote:
> W Twoim rozumowaniu jest jednak pewna luka. Allegro nie świadczy usług
> pocztowych ani telekomunikacyjnych.

no to cofasz się do epoki kamienia łupanego, gratuluję lotności umysłu milicjanta:))))))))))))))

Takie czasy :( Zgadzasz sie akceptujac regulamin. Taki Googiel tez sobie skanuje maile na gmailu (i zdaje sie nawet je udostepnial na zewnatrz...). Mozna nie korzystac z takich serwisow.

Data: 2019-05-27 15:38:12
Autor: u2
W dniu 27.05.2019 o 13:45, WS pisze:
[...]

dokładnie, właśnie czytam książkę o Edwardzie Snowdenie, to czym administrował i do czego miał dostęp, to go przerosło, ale biedak z jednej "biedy" wpadł w drugą biedę i teraz siedzi u ruskich hackerów w karmanie:)

--
George Orwell :

Data: 2019-05-28 15:14:17
Autor: Queequeg
u2 <u_2@o2.pl> wrote:

dokładnie, właśnie czytam książkę o Edwardzie Snowdenie,

To ty czytasz? o.o

Data: 2019-05-28 17:40:54
Autor: u2
W dniu 28.05.2019 o 17:14, Queer pisze:
u2 <u_2@o2.pl> wrote:

dokładnie, właśnie czytam książkę o Edwardzie Snowdenie,

To ty czytasz? o.o

surprise:)))))))

--
George Orwell :

Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów