Allegro - jak odzyskać pieniądze ?

Data: 2010-11-08 15:43:26
Autor: RadekD
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Zakupiłem płytę DVD (by nie było - edycja kolekcjonerska za ponad 120zł) na Allegro. Jako to, że sporadycznie korzystam z serwisu ucieszyła mnie
możliwość skorzystania z "Płacę z Allegro". Po kilku dniach dostaję informację, że sprzedający nie otrzymał pieniędzy - płyta była
mi potrzebna na prezent - więc ponownie przelałem pieniądze - tym razem
bez pośrednictwa Allegro na konto sprzedającego. Płytę tym razem otrzymałem. Ale teraz chciałbym odzyskać moje pieniądze.

Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
aukcję z możliwości PzA jednocześnie nie dokonał konfiguracji ustawień.
Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u niego. Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie odpowiada na e-maile. Sprzedający kategorycznie odmawia konfiguracji konta co umożliwiłoby mu dokonania zwrotu pieniędzy na moje konto, nie odpowiada na e-maile.

Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

Data: 2010-11-08 11:27:04
Autor: zenek z
On 8 Lis, 15:43, RadekD <radek...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Rozpocznij  spór transakcyjny  w Allegro. Z moich doświadczeń ( 3
spory)  wynika, że dobrze robi to sprzedawcom na morale. Bez względu
na wynik sporu wystawiłbym negatywny komentarz. Takich bubków trzeba
eliminować z grona sprzedających i tyle.

Pozdro-
zenek

Data: 2010-11-08 21:11:20
Autor: Dżejm
[...]

A z moich (na razie tylko 1 spór na szczęście) wynika, że sprzedawca może to totalnie olać, spór zostanie zamknięty i nic się nie stanie. Ta opcja to jakiś żart i chyba działa tylko na jakichś bardzo strachliwych ludków.
Negatywy też często nie przynoszą żadnego rezultatu. Jak ktoś sprzedaje tysiące przedmiotów to go i 100 negatywów nie rusza i nawet nie chce mu się wystawiać nic w odpowiedzi.

Zostaje chyba tylko policja ale dla paru złotych komu chce się w to bawić.

pozdrawiam
Jacek

Data: 2010-11-08 23:27:29
Autor: animka
W dniu 2010-11-08 21:11, Dżejm pisze:
Zostaje chyba tylko policja ale dla paru złotych komu chce się w to bawić.

Policja jest od tego, żeby się "bawić".

--
animka

Data: 2010-11-09 14:29:02
Autor: niusy.pl
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl>

Zostaje chyba tylko policja ale dla paru złotych komu chce się w to bawić.

Policja jest od tego, żeby się "bawić".
--
Znaczy co, przeczytają artykuł na niusach i pobawią się ?

Data: 2010-11-09 14:57:40
Autor: ąćęłńóśźż
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Znaczy poświęcą kilka roboczogodzin z naszych podatków żeby stwierdzić, że poniżej 300 zł to nie przestępstwo.

-- -- -

Data: 2010-11-09 19:52:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Nov 2010, ąćęłńóśźż wrote:

Znaczy poświęcą kilka roboczogodzin z naszych podatków żeby stwierdzić, że poniżej 300 zł to nie przestępstwo.

  Nie pisz głupot - być może poświęcą z podatków, być może umorzą albo
co, ale *nie* z powodu kwoty!
  Limit kwotowy dotyczy wyłącznie *kradzieży*.
  A tłumaczenie, że oszustwo czy szalbierstwo kradzieżą *nie są*, więc
limit ich *nie dotyczy* (nie mają cechy "miał dobro majątkowe
i *zostało mu zabrane bez jego zgody*") robi się dość uciążliwe...
(i jak widzę nikomu się już nie chciało po raz n-ty).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 22:35:39
Autor: ąćęłńóśźż
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Zgłaszałeś cokolwiek "stójkowemu"??
Średnio w 3 przypadkach na 4 policja odmawia przyjecia ode mnie czegokolwiek, z bardzo różnych kodeksów.
Dla policji zgłoszenie to jak święcona woda dla diabła ;-))

-- -- -

Data: 2010-11-10 19:39:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
On Tue, 9 Nov 2010, ąćęłńóśźż wrote:

Zgłaszałeś cokolwiek "stójkowemu"??
Średnio w 3 przypadkach na 4 policja odmawia przyjecia ode mnie czegokolwiek

  I w zupełności się zgadza.
  Pisałem wyraźnie: NIE Z POWODU KWOTY, ten "zarzut" który postawiłeś
poprzednikowi jest bezpodstawny.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 22:55:38
Autor: animka
W dniu 2010-11-09 14:57, ąćęłńóśźż pisze:
Znaczy poświęcą kilka roboczogodzin z naszych podatków żeby stwierdzić, że poniżej 300 zł to nie przestępstwo.

Ja mialam zakupy na 50 zł (niedostarczone!) i policja się tym zajęła.

--
animka

Data: 2010-11-10 08:32:27
Autor: niusy.pl
[...]

-

Ile czasu Ciebie to kosztowało ? Ile razy byłaś na policji w tej sprawi ? Ile czasu przygotowywałaś dowody ? ...

Data: 2010-11-10 13:00:40
Autor: animka
W dniu 2010-11-10 08:32, niusy.pl pisze:

[...]

Powiedział mi jeden na moim rejonowym komisariacie (rozmowa telefoniczna), żebym najpierw sama sprawdziła czy ten sklep (w Łomiankach!) funkcjonuje. Nie chcialo mi się tam jechać to na 997 zapytałam o numer telefonu rejonowego komisariatu Łomianek. Zadzwonilam na ten komisariat i poprosiłam o sprawdzenie tego sklepu. Tam dyżurny oficer powiedział, że bez pisma sam działać/sprawdzać nie może i że policjant na moim rejonowym komisariacie wprowadził mnie w błąd. Mam złożyć zawiadomienie o oszustwie (dołączyć dowody), wziąć potwierdzenie złożenia pisma i nie cackać się.
Nie zdążyłam jeszcze tego pisma napisać, a już na drugi dzień kobieta do mnie zadzwoniła (nawet numer jej telefonu się pokazał) i jeszcze w tym samym dniu zwróciła mi pieniądze na konto. Jednak coś ten pan policjant dla mnie zrobił, może tam się przeszedł dzielnicowy.

--
animka

Data: 2010-11-11 09:33:39
Autor: Bydlę
On 2010-11-10 23:47:21 +0100, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> said:

Jednak coś ten pan policjant
dla mnie zrobił, może tam się przeszedł dzielnicowy.

Zadzwoń i podziękuj.
Na wszelki wypadek.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-11 13:29:16
Autor: animka
On 2010-11-10 23:47:21 +0100, "niusy.pl"<dsfds@niusy.pl.invalid>  said:

Jednak coś ten pan policjant
dla mnie zrobił, może tam się przeszedł dzielnicowy.

Zadzwoń i podziękuj.
Na wszelki wypadek.
:-)

Nie ma sensu dziękować. Ktoś to załatwił dyplomatycznie, więc niech to zostanie już tak jak jest.
Nie chodzi mi już tak o te 50 zł tylko kurestwo tego sklepu zoologicznego.
Już nigdy z pośrednictwa Alior Banku nie skorzystam, bo to już też jest wielkie G.

--
animka

Data: 2010-11-11 16:12:58
Autor: Kotlet
On 2010-11-10 23:47:21 +0100, "niusy.pl"<dsfds@niusy.pl.invalid> said:

[...]

a co ma alior bank do nie wywiazania sie z umowy czy oszustwo dokonane przez sklep zoologiczny? Animko?

http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl/
http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-11-11 20:09:15
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 16:12, Kotlet pisze:
a co ma alior bank do nie wywiazania sie z umowy czy oszustwo dokonane
przez sklep zoologiczny? Animko?

To był sklep polecony przez Alior Bank spośród innych sklepów, w których są zniżki jak się zrobi przelew przez "Płacę z Alior Bankiem.
Nie mam zamiaru wiecej na ten temat pisać. Jak Cię to zainteresuje, to szukaj sobie tej reklamy na stronie Alior Banku.
Z umowy nie wywiązał się sklep, ale z ofert Alior Banku już nigdy nie skorzystam (mam nadzieję).

--
animka

Data: 2010-11-11 14:53:57
Autor: niusy.pl
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl>

On 2010-11-10 23:47:21 +0100, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> said:

Jednak coś ten pan policjant
dla mnie zrobił, może tam się przeszedł dzielnicowy.

Zadzwoń i podziękuj.
Na wszelki wypadek.
:-)

To nie moja wypowiedź !

Data: 2010-11-11 18:20:33
Autor: Bydlę

==========================
From: "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Date: Wed, 10 Nov 2010 23:47:21 +0100

[...]

To wskaż swoją, bo mi wyświetliło tak, że sądziłem, iż twoja.
(rada pozostaje aktualna bez względu na to kto to napisał :-))

--
Bydlę

From: "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Date: Wed, 10 Nov 2010 23:47:21 +0100

[...]

Dwa ostatnie wyrazy.

No wiem, ale nie dla mnie przecież

Data: 2010-11-12 01:12:49
Autor: Bydlę
On 2010-11-11 23:09:57 +0100, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> said:

Dwa ostatnie wyrazy.

OK.
A mógłbyś przestać pisać odpowiedzi w miejscu na sygnatury?
(tak tylko pytam, bo mało nerwowy jestem i nalegać nie będę)

(rada pozostaje aktualna bez względu na to kto to napisał :-))

No wiem, ale nie dla mnie przecież

Tak, ale jak się okazuje odpisać autorce nie mogę.

--
Bydlę

Data: 2010-11-11 13:24:49
Autor: animka
W dniu 2010-11-10 23:47, niusy.pl pisze:

[...]

Sraju.

Baba raptem do mnie zadzwoniła. 2 tygodnie czy nawet więcej - z Warszawy do Warszawy (bo Łomiaki to chyba teraz też Warszawa) przesyłka nie doszła, nie dostałam nawet żadnej informacji (maila, telefonu) z tego sklepu - ani słowa. Telefonów nie odbierali.
Nie mam zamiaru tutaj udowadniać dokumentami (które mam na dysku).

--
animka

Data: 2010-11-08 23:26:06
Autor: animka
W dniu 2010-11-08 20:27, zenek z pisze:
[...]

Na komentarz to ma jeszcze czas, niech się nie spieszy. Teraz najważniejsze jest odzyskanie od oszustów pieniędzy.

--
animka

Data: 2010-11-09 15:19:59
Autor: Kotlet
[...]

zwlaszcza kiedy allegro wymyslilo sobie ze chce kopie umowy rachunku bankowego i kopie dowodu, buahaha, co za frajerem trzeba byc by cos takiego wysylac

Data: 2010-11-09 22:58:48
Autor: animka
W dniu 2010-11-09 15:19, Kotlet pisze:

[...]

Bez dostarczenia swojej kopii dowodu osobistego nie założyłbyś konta na Allegro.
Jeśli chodzi o zapłatę to wystarczy wydrukować przelew bankowy.

--
animka

Data: 2010-11-11 16:10:28
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-09 22:58, animka pisze:
[...]

głupia jestes i tyle, wystarczyło przeczytac dwa Twoje posty z jednego dnia (na grupie o bankach w watku o karcie internetowej) by dowiedziec sie czemu jestes tak sławna na usenecie,
do zalozenia konta nie trzeba zadnego dowodu osobistego, a co do przelewu moglbabys mi łopatologicznie wyjasnic jak wyplacic z mojego konta PZA jak sprzedajacego pieniadze od kupujacego drukujac przelew bankowy ?

Data: 2010-11-11 19:53:35
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 16:10, Kotlet pisze:
głupia jestes i tyle, wystarczyło przeczytac dwa Twoje posty z jednego
dnia (na grupie o bankach w watku o karcie internetowej) by dowiedziec
sie czemu jestes tak sławna na usenecie,

Głupi to Ty jesteś.
Ja musiałam kiedyś skserować dowód osobisty, żeby założyć konto na Allegro i dostać hasło. Potem dostałam list polecony z Allegro.

do zalozenia konta nie trzeba zadnego dowodu osobistego,

Nie wiem jak jest na dzień dzisiejszy. Fakt, że ludzie mają pozakładane po parę kont, ale to już mnie nie obchodzi. To jest "broszka" Allegro.

  a co do
przelewu moglbabys mi łopatologicznie wyjasnic jak wyplacic z mojego
konta PZA jak sprzedajacego pieniadze od kupujacego drukujac przelew
bankowy ?

Nie wiem o czym bredzisz. Pisałam o dowodzie tzn, potwierdzeniu dokonania przelewu/kopii przelewu z konta w Banku.

--
animka

Data: 2010-11-11 20:21:37
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-11 19:53, animka pisze:
[...]

nie wykluczam co nie zmienia faktu ze jestes zwyczajna grupowa idiotka

Ja musiałam kiedyś skserować dowód osobisty, żeby założyć konto na
Allegro i dostać hasło. Potem dostałam list polecony z Allegro.

w jakich okolicznosciach, czy nie bylo to przypadkiem kiedy stwierdzili ze korzystasz z cudzego konta ?
zauwaz ze dane o ktorych ja pisałem czesto starczaja do zaciagniecia kredytu na czyjs rachunek a sytuacja w ktorej ich zadaja jest dosc czesta, wystarczy ze chcesz zmienic rachunek na ktory nie bylo wyplaty PZA  z racji tego nie mas ostatniego kody wyplaty, a duzo osob tak wlasnie ma bo kiedy wprowadzali pza kazali wpisac numer rachunku i bardzo prawdopodobne ze wielu sprzedawcow jak juz zaczelo korzystac z tego mechanizmu to z innym numerem rachunku

[...]

a co to ma do wyplaty przez sprzedawce z jego konta pza bo o tym mowilismy w tej galezi ?

Data: 2010-11-12 10:54:50
Autor: Krzysztof
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
"animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał

Ja musiałam kiedyś skserować dowód osobisty, żeby założyć konto na Allegro i dostać hasło.

Zdumiewające, ja założyłem konto w roku 2002 bez konieczności wysyłania ksera dowodu.

K.

Data: 2010-11-08 16:40:48
Autor:
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

Jeśli płaciłeś kartą, to złóż reklamację w swoim banku, że nie otrzymałeś towaru (co jest prawdą). Bank juz to wyjaśni za Ciebie :)

Data: 2010-11-08 16:47:28
Autor: pwz
W dniu 2010-11-08 15:43, RadekD pisze:
Zakupiłem płytę DVD (by nie było - edycja kolekcjonerska za ponad 120zł)
na Allegro. Jako to, że sporadycznie korzystam z serwisu ucieszyła mnie
(...)

No dobrze, ale _komu_ (na czyje konto) wpłaciłeś pieniądze? Jeżeli nie było to konto sprzedawcy, domagaj sięzwrotu od osoby, której zapłaciłeś za 1. razem, bo IMHO bezpodstawnie się wzbogaciła...
pwz

Data: 2010-11-08 18:16:10
Autor: qwerty
Użytkownik "RadekD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ib92ac$end$1@news.onet.pl...
Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
aukcję z możliwości PzA jednocześnie nie dokonał konfiguracji ustawień.

Podaj punkt regulaminu allegro, który złamał.

Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u
niego.

Jesteś tego pewien? Czytasz a.p.a? Niektórzy na kasę czekają tydzień.

Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie
odpowiada na e-maile.

Standard.

Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

Ktoś ci kazał korzystać z pza? Sam sobie jesteś winny. Przelewasz na inne konto, niż sprzedawcy i żądasz wysyłki towaru. Równie dobrze możesz dać pieniądze sąsiadce i w sklepie żądać wydania chleba, wędliny itp.

Data: 2010-11-08 20:06:09
Autor: Radek D
W dniu 2010-11-08 18:16, qwerty pisze:
[...]

Proszę bardzo http://www.tinyurl.pl/?gSYmeeHE
"Sprzedający zobowiązany jest określić sposób zapłaty za Towar zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy Sprzedający wskazał sposób zapłaty przelewem na rachunek bankowy, zobowiązany jest udostępnić Kupującym realizację przelewu w ramach usługi Płacę z Allegro za zakupy, na zasadach określonych w Załączniku Nr 8 do Regulaminu, w szczególności Sprzedający jest zobowiązany wypełnić formularz konfiguracyjny na stronach Allegro, w sekcji Płacę z Allegro, potwierdzając dane osobowe, teleadresowe, nr konta bankowego oraz inne dane niezbędne do jego identyfikacji."

Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u
niego.

Jesteś tego pewien? Czytasz a.p.a? Niektórzy na kasę czekają tydzień.

A niektórzy mają za 15 minut - zresztą sprzedający raczył mnie poinformować, że nie ma pieniędzy na koncie dopiero po tym jak ja zaniepokojony tym, że płyty jeszcze nie ma napisałem e-maila do niego.
W dodatku udawał głupka jak mu napisałem, że pieniądze poszły poprzez PzA.

Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie
odpowiada na e-maile.

Standard.

Jeszcze spróbuję uderzyć w PAYU SA

[...]

A ktoś mi zabronił ?  Miałem PzA dostępne jako jedną z form płatności, nigdzie nie było zaznaczone przez sprzedającego, że nie akceptuje PzA.
Przecież nie ma przymusu sprzedaży na Allegro - mógł wystawić na eBuy lub iść na rynek/giełdę i tam sprzedawać.
Tak pieniądze poszły na inne konto ale to sprzedający może nimi teraz dysponować, a nie ja - czyli to są już jego pieniądze.
A jeśli sklep się zgodził na przekazanie pieniędzy sąsiadce to czemu by nie ?

Data: 2010-11-08 20:38:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-11-08 20:06, Użytkownik Radek D napisał:

[...]

Nie ma przymusu kupowania na allegro, nie ma też obowiązku płacenia
przez PzA. I najważniejsze, trzeba być niezłym idiotą aby dwa razy
płacić za ten sam przedmiot.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-08 21:59:49
Autor: Radek D
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Nie ma przymusu kupowania na allegro, nie ma też obowiązku płacenia
przez PzA.
Nie ma także przymusu sprzedawania na Allegro. Jest natomiast obowiązek
dla sprzedawców by akceptowali regulamin.

I najważniejsze, trzeba być niezłym idiotą aby dwa razy
płacić za ten sam przedmiot.

Jako to, że płyta w wersji kolekcjonerskiej i w dodatku
miał to być prezent - liczę się z tym, że nie odzyskam tych pieniędzy.

Data: 2010-11-08 23:24:31
Autor: animka
W dniu 2010-11-08 21:59, Radek D pisze:
[...]

Składasz w swoim rejonowym komisariacie pismo o oszustwie i wyłudzeniu pieniędzy.
Podajesz dane tego człowieka, dowody zapłaty.
Ja to nawet maile z Allegro trzymam na koncie do czasu aż przesyłka dojdzie i dana rzecz sprawdzona, przetestowana.
Miałam taki przypadek, że zachciało mi się zaufać Alior Bankowi i nakupowałam żarcia i jakichś akcesorii dla papugi w sklepie polecanym przez Alior Bank. Płacę z Alior Bankiem. Przesyłki nie dostałam ponad dwa tygodnie, telefonów nie odbierali. Dzięki policji kobieta zaraz, szybciutko do mnie zadzwoniła i na drugi dzień miałam już pieniądze zwrócone na konto. Powiedziałam jej, że tego co zamówiłam już nie chcę, nie mam zaufania, zażyczyłam sobie zwrotu pieniedzy na konto.
Już się nie dam nabrać na sztuczki, fałszywe sklepy, z którymi Alior Bank podpisał umowę.

--
animka

Data: 2010-11-09 15:08:19
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-08 23:24, animka pisze:
[...]

a potem czekasz na wezwanie w sprawie art 234/238 kk

Data: 2010-11-11 15:41:51
Autor: Greg
W dniu 2010-11-08 20:38, RadoslawF pisze:

Nie ma przymusu kupowania na allegro,
> nie ma też obowiązku płacenia przez PzA.

Kosmiczny argument dla mnie. Zgwałconej w ciemnej bramie też powiesz, że nie ma obowiązku chodzenia po nocy? ;-)

No dobra - coś łagodniejszego. Jak pójdę do sklepu, kupię sobie jogurt, w którym po otwarciu będzie pełno larw to mam sprawę olać, bo nie miałem obowiązku kupowania w tym sklepie? ;-)

No proszę Cię! :-D

Data: 2010-11-11 19:45:09
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 15:41, Greg pisze:
No dobra - coś łagodniejszego. Jak pójdę do sklepu, kupię sobie jogurt,
w którym po otwarciu będzie pełno larw to mam sprawę olać, bo nie miałem
obowiązku kupowania w tym sklepie?;-)

Jest tylko jeden problem. Musisz zawieźć ten jogurt do Sanepidu jak chcesz coś wskórać.

--
animka

Data: 2010-11-11 19:51:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-11-11 19:45, Użytkownik animka napisał:

[...]

Zawieźć do sanepidu to trzeba dupę sprzed monitora ruszyć, dużo
prościej jest ponarzekać na grupach.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-11 19:56:15
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 19:51, RadoslawF pisze:

Zawieźć do sanepidu to trzeba dupę sprzed monitora
> ruszyć, dużo prościej jest ponarzekać na grupach.

Ale przecież ja nie narzekam (tym bardziej, że mój jogurt tak naprawdę był całkiem OK, więc nie mam z czym jechać... nikogo też nie zgwałciłem ani nie zostałem zgwałcony - wolę uściślić w razie czego). Nie zgadzam się po prostu z argumentem, że mam nie dochodzić swoich praw, bo nikt mnie do zakupu przecież nie zmuszał :-)

Data: 2010-11-11 20:29:56
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-11-11 19:56, Użytkownik Greg napisał:

> [...]

Ale przecież ja nie narzekam (tym bardziej, że mój jogurt tak naprawdę był całkiem OK, więc nie mam z czym jechać... nikogo też nie zgwałciłem ani nie zostałem zgwałcony - wolę uściślić w razie czego). Nie zgadzam się po prostu z argumentem, że mam nie dochodzić swoich praw, bo nikt mnie do zakupu przecież nie zmuszał :-)

Narzekasz, nawet byłeś łaskaw przykład z jogurtem wymyślić na to konto.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-11-11 20:16:40
Autor: animka
[...]

Ja raz dzwoniłam do Sanepidu. Powiedzieli mi, żebym ten chleb przywiozła na Żelazną, ale mnie się nie chciało i nie miałam czasu tam jechać, tłuc się dwoma autobusami. Na taksówkę to szkoda mi było pieniędzy.

--
animka

Data: 2010-11-12 16:01:15
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-11 20:16, animka pisze:
[...]

urzekła  mnie Twoja historia

Data: 2010-11-12 16:23:21
Autor: animka
W dniu 2010-11-12 16:01, Kotlet pisze:

urzekła  mnie Twoja historia

A mnie to g* obchodzi.

--
animka

Data: 2010-11-12 10:51:11
Autor: Krzysztof
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
"animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał

Jest tylko jeden problem. Musisz zawieźć ten jogurt do Sanepidu jak chcesz coś wskórać.

Bzdura. Reklamację składa się u sprzedawcy.
A jak nie poskutkuje, to się zgłasza problem do UOKiK

K.

Data: 2010-11-12 15:17:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 12 Nov 2010, Krzysztof wrote:

"animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał

Jest tylko jeden problem. Musisz zawieźć ten jogurt do Sanepidu jak chcesz coś wskórać.

Bzdura. Reklamację składa się u sprzedawcy.

  Jak rozumiem chodzi o przypadek "tej reklamacji nie przyjmiemy".

A jak nie poskutkuje, to się zgłasza problem do UOKiK

  W przypadku chleba chodzi o *czas*.
  A udowodnienie faktu odmowy przyjęcia reklamacji też może nie być
proste.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-12 16:22:35
Autor: animka
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?

   W przypadku chleba chodzi o *czas*.
   A udowodnienie faktu odmowy przyjęcia reklamacji też może nie być
proste.

Chodzi o wszystkich ludzi, którzy takie coś kupią i być może się pokaleczą czy zatrują, a nie o jednostkę. Od tego jest Sanepid, zeby zbadał, zarządził kontrolę w sklepie i u wytwórcy. Szczególnie jak np. taki kefir jest z robalami.

--
animka

Data: 2010-11-12 17:27:42
Autor: Krzysztof
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał

 Jak rozumiem chodzi o przypadek "tej reklamacji nie przyjmiemy".

Chodzi o reklamację towaru w sklepie.
Dlaczego sklep miałby nie przyjąć reklamacji jogurtu z gwoździem lub pleśnią, posiadając ważną datę przydatności do spożycia? I co ma do tego Sanepid, jeśli nieprawidłowość towaru (ów gwóźdź czy pleśń) widać gołym okiem?
BTW, parę razy zgłaszałem problem bezpośrednio u producenta i też działało. Natomiast nigdy nie zdarzyło mi się, by w sklepie powiedziano mi "idź pan zbadaj ten jogurt do Sanepidu, a dopiero wtedy będziemy rozmawiać". Z całym szacunkiem, ale Sanepid nie jest od takich rzeczy.

 W przypadku chleba chodzi o *czas*.

A jakie to ma znaczenie?
Sanepid też nie zbada chleba (chleba? było o jogurcie ;-) od razu po jego przyniesieniu, bo ktoś "z ulicy" sobie zażyczył.

A udowodnienie faktu odmowy przyjęcia reklamacji też może nie być proste.

Dyktafon albo świadkowie czynią cuda :)

K.

Data: 2010-11-12 16:03:21
Autor: animka
W dniu 2010-11-12 10:51, Krzysztof pisze:
[...]

Tu chodzi o to, żeby Sanepid zbadał także towar w sklepie, żeby zarządził w razie czego karę dla sprzedawcy, no i żeby inni ludzie się nie pochorowali.

--
animka

Data: 2010-11-12 17:31:38
Autor: Krzysztof

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ibjl03$185$1node1.news.atman.pl...
[...]

No cóż. Wcześniej pisałaś, że trzeba zawieźć jogurt do Sanepidu, żeby cokolwiek wskórać.

BTW - ten jogurt nie musi być trefny z winy sprzedawcy.
On ma psi obowiązek przyjąć reklamację i:
a/ reklamować to dalej u hurtownika/producenta - jeśli uważa, że to nie jego wina
b/ przeprosić, wymienić towar - jeśli uważa, że to jego wina
Mnie jako konsumeta mało obchodzi, jak on tę sprawę załatwi.
Z kolei odmowa przyjęcia reklamacji powinna znaleźć konsekwencje w UOKiK, a nie w Sanepidzie.

K.

Data: 2010-11-09 11:33:58
Autor:
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Wątek:
'Czy każdy może sobie przyjść na posiedzenie sądu?'
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.soc.prawo&aid=88866334

-- -- -

Data: 2010-11-08 21:41:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 8 Nov 2010, RadekD wrote:

Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
aukcję z możliwości PzA

  Akurat to sformułowanie Ci nie wyszło :) (na jakieś skromne
99,98% *nie chciał* udostępnić, lecz "samo się udostępnia"
w wyniku *dotrzymania* regulaminu, a nie jego łamania).

Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
nie jest stroną postępowania

  Hm... (nie sprawdzałem) - podmiot realizujący PzA jest
odrębny od allegro? Zgrabnie to zorganizowali :>

  Ja tak OT trochę: jesteś do przodu o przemyślenie co się dzieje,
jak korzysta się z pośredników. Całkiem sporo ludzi w .pl już
się załapało na taki eksperyment, że np. "zapłacili za prąd,
gaz i czynsz".
  Po czym dowiedzieli się co są warte ich kwitki, kiedy otrzymali
informację że pośrednik zbankrutował.

1. Nie, nie sugeruję że podmiot prowadzący PzA zbankrutuje :),
  skrajne skutki korzystania z pośredników to nie jedyne
  skutki, miałem na myśli jedynie sugestię że to czego doświadczasz
  to nie *jedyny* możliwy problem (z pośrednikami)
2. Również korzystam z różnych pośredników, ale mam tę świadomość,
  że np. płacąc za bilet IC, "zapłaciłem" nie w tym momencie,
  kiedy dostaję pierwsze potwierdzenie (że bank zaakceptował
  płatność na rzecz pośrednika), lecz kiedy strona PKP mi potwierdza
  *ich* akceptację płatności.
  I świadomość, że jakbym nie miał w zapasie drugiej takiej kwoty
  (na ponowny zakup, jak pierwsza akceptacja się "rozjedzie")
  to mogę być zmuszony iść piechotą ;) (a reklamacja potrwa
  dłuższy czas).

serwis, który realizuje przekazy nie odpowiada na e-maile.

  Acha.

Jak mam odzyskać pieniądze ?

  Napisali Ci - ktoś się "bezpodstawnie wzbogacił" i on ma Ci
oddać pieniądze. Art.405 Kodeksu cywilnego:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 21:22:05
Autor: Adam Gołaszewski
On 11/08/2010 09:41 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

 Hm... (nie sprawdzałem) - podmiot realizujący PzA jest
odrębny od allegro? Zgrabnie to zorganizowali :>

Tak jak i każda inna firma to zgrabnie organizuje, bo nie każda firma
może być Agentem Rozliczeniowym.

Płatność z allegro niczym nie różni się od płatności w merlinie,
intercity czy gdziekolwiek indziej, gdzie możesz płacić przelewem.

Data: 2010-11-15 10:24:42
Autor: cyklista
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Mon, 8 Nov 2010, RadekD wrote:

Napisali Ci - ktoś się "bezpodstawnie wzbogacił" i on ma Ci
oddać pieniądze. Art.405 Kodeksu cywilnego:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

a ja dodam dla jasności że na pewno nie był to sprzedający bo on tych pieniędzy nie otrzymał, ma je w dalszym ciągu pośrednik allegro

Data: 2010-11-08 22:57:22
Autor: ąćęłńóśźż
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
Dopiero co było o tych złodziejach w innym wątku.

-- -- -

Data: 2010-11-08 23:11:07
Autor: animka
[...]

To dziwne bo Allegro przesyła pieniądze natychmiast i w tym samym dniu są już na koncie. Allegro przesyła na maila zawiadomienie, że sprawdawca otrzymał pieniadze.
Może nie na to konto co trzeba przekazałeś pieniądze Allegro?

--
animka

Data: 2010-11-09 15:22:17
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-08 23:11, animka pisze:
[...]

nie, dostajesz maila ze payU na konto dostalo pieniadze ktore jest powiazane z kontem pza sprzedawcy, ale sprzedawca tych pieniedzy na pewno nie otrzymal jeszcze

Data: 2010-11-09 23:00:36
Autor: animka
W dniu 2010-11-09 15:22, Kotlet pisze:
[...]

Ja dostałam powiadomienie od Allegro na maila, że sprzedawca pieniądze otrzymał!

--
animka

Data: 2010-11-11 16:10:59
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-09 23:00, animka pisze:
[...]

no to go zacytuj na grupie

(kopiuj - wklej)

Data: 2010-11-11 20:03:51
Autor: animka
Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
W dniu 2010-11-11 16:10, Kotlet pisze:
no to go zacytuj na grupie

Wkleiłabym (kasując swoje dane osobowe), ale transakcja została już wykonana jakiś czas temu, zakupiony przedmiot działa, komentarz wystawilam jako pozytywny. Nie trzymam maili dotyczących spraw już załatwionych na dysku.
Napiszę jeszcze raz: od Allegro dostałam maila/powiadomienie, że sprzedawca pieniądze na konto otrzymał.

--
animka

Data: 2010-11-11 20:23:30
Autor: Kotlet
W dniu 2010-11-11 20:03, animka pisze:
[...]

to ja Ci wkleje grupowa idiotko:

"Twoja wpłata została przekazana Sprzedajacemu konto_firmowe na konto w Płacę z Allegro."

nadal twierdzisz ze dostajesz info ze sprzedajace otrzymal Twoja kase na swoje konto ?
On dopiero wtedy moze zlecic wyplate na swoje konto ktora moze potrwac do 3 dni roboczych a czesto trwa conajmniej dobe

Data: 2010-11-11 21:22:06
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 20:23, Kotlet pisze:
to ja Ci wkleje grupowa idiotko:

To wklejaj śmierdzący kotlecie.

"Twoja wpłata została przekazana Sprzedajacemu konto_firmowe na konto w
Płacę z Allegro."

Pamiętam takie coś:
[...]

To dziwne, bo sprzedawca już na drugi dzień mnie poinformował, że przesyłkę wysłał!

EOT, bo mnie się nie chce odgrzewac starych, śmierdzacych kotletów.
Archiwum na moim dysku nie rozrasta się do takiego stopnia.

--
animka

Data: 2010-11-09 15:05:33
Autor: Kotlet
[...]

niekoniecznie, zdarza sie ze zadaja kopii umowy rachunku i dowodu os a tu trzeba byc frajerem nieodpowiedzialnym by cos takiego wyslac obcej spolce

Data: 2010-11-15 10:29:46
Autor: cyklista
Użytkownik RadekD napisał:

Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
aukcję z możliwości PzA jednocześnie nie dokonał konfiguracji ustawień.

To Allegro samo mu na wszystkich aukcjach to opcję włączyło.

Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u

Ale on może nie chcieć korzystać z pośrednika allegro i nie musi

niego. Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie

Tak samo Allegro odpowiada mi jako sprzedającemu jak wpłata przez PzA gdzieś zaginie, też dla nich nie jestem stroną postępowania.
Dlatego właśnie wielu sprzedawców nie chce tej opcji i się przed nią broni.

[...]

Pieniądze wpłaciłeś pośrednikowi allegro i od niego żądaj zwrotu pieniędzy, ale tylko na piśmie poleconym a nie mailowo. Zależnie od odpowiedzi na takie pismo lub jej braku możesz podejmować dalsze kroki prawne.

Allegro - jak odzyskać pieniądze ?