Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego

Data: 2015-07-15 11:45:19
Autor: Jingiel
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Kupiłem ostatnio na allegro pompę do wody. Kosztowała 360 zł. Po dwóch dniach dostarczył ją kurier. Owinięta jakimś kartonem, niedokładnie oklejona taśmą. Przesyłkę odebrałem. Po rozpakowaniu okazało się, że silnik w pompie ma inna (mniejszą moc) i pogięta jest osłona wentylatora w silniku. Opisałem sprawę sprzedającemu i ten odpisał, żebym ponownie wezwał kuriera i spisał protokół uszkodzenia przesyłki. Na temat niezgodności opisu z przysłanym towarem ani słowa. Obudowę jakoś wyprostowałem, a na mniejsza moc silnika przymknąłem oko. Cóż, upały były, a w ogródku susza. Zresztą pewnie musiałbym pokryć koszty przyjazdu kuriera. Wczoraj wystawiłem negatywny komentarz na allegro z opisem sytuacji. Dziś sprzedający pisze mi takie coś:

  Treść wiadomoÅ›ci
Witam
wystawił Pan komentarz negatywny a takie działanie naraża nas na utratę wiarygodności wobec klientów, a także zmniejszenie liczby dokonywanych transakcji i utratę zysków, jest także naruszeniem naszego dobrego imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy art. 24.§ 1 i art. 448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18 maja 1964 z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 28 stycznia 1984r. prawo prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z późń. zm.),Dam panu szanse na rehabilitacje czas na usunięcie komentarza 24h w innym wypadku kierujemy sprawe do rozpatrzenia przez Sąd Cywilny
Pozdrawiam

Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim? Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.

Data: 2015-07-15 11:49:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-15 o 11:45, Jingiel pisze:
[...]

sprawe do rozpatrzenia przez SÄ…d Cywilny

Olać buca.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-15 11:53:51
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 11:49, Liwiusz pisze:

[...]

Myślisz, że na tym się skończy? W sumie to miałem mu napisać, że to on powinien mnie przeprosić za sprzedanie towaru niezgodnego z opisem. Na dodatek uszkodzonego. To jest sklep z z enarzędziami.

Data: 2015-07-16 18:57:20
Autor: ±æê³ñ󶼿
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
No co ty, skoñczy sie na tym, ¿e z³odzieje z aledrogo zawiesz± konto kupuj±cego za wystawienie negatywa sprzedaj±cemu.
Mo¿na olaæ i za³o¿yc inne konto.

-- -- -
Tak my¶lê.

Data: 2015-07-15 11:58:11
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 11:45, Jingiel pisze:
[...]

Straszyć może. Ale IMHO negatyw/pozytyw jest wyrazem twojego stosunku do
transakcji (nie weryfikowałem czy tak jest w regulaminie). Skoro jest
negatywny, nie podobało Ci się, to masz święte prawo wystawić negatyw,
choćby sprzedający był czysty jak lelija.

Swoją drogą, to na Allegro brakuje możliwości osobnej oceny
sprzedającego a osobnej towaru. Bo np. sprzedający może mnie traktować
jak szejka arabskiego i dywany przede mną rozściełać, ale towar ma
szajsowaty - która to szajsowatość wychodzi po transakcji. I co
wystawiać? Negatyw? Pozytyw?

p. m.

Data: 2015-07-16 09:06:46
Autor: Marek
On Wed, 15 Jul 2015 11:58:11 +0200, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
[...]

Interesuje Cię chyba towar i jego jakość a nie sprzedawca, prawda? Klient nie potrzebuje sprzedawcy tylko towaru/usługi.

--
Marek

Data: 2015-07-16 09:29:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-07-16 o 09:06, Marek pisze:

[...]

SprzedawcÄ™ ocenia gwiazdkami a towar negiem lub nie a sprzedawcÄ™
i towar może równocześnie odpowiednio opisać w komentarzu.
Więc jakość (zachowanie) sprzedawcy też jest ważna.

Pozdrawiam

Data: 2015-07-17 17:36:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Jul 2015, Marek wrote:

On Wed, 15 Jul 2015 11:58:11 +0200, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Swoj± drog±, to na Allegro brakuje mo¿liwo¶ci osobnej oceny
sprzedaj±cego a osobnej towaru.

Interesuje Ciê chyba towar i jego jako¶æ a nie sprzedawca, prawda?

  Nie.
  Nie tylko.
  Proste jak drut kolczasty - co Ci z najlepszej pompy, jak zostanie
ona dostarczona za pó¼no?

  I druga strona medalu - komentarz na allegro jest za *transakcjê*.
  Czyli jak go¶ciu wpisa³ 700W a wys³a³ 500W, to rzecz jasna
ocena transakcji jest "na drzewo".
  Ale jak wys³a³ pompê 500W, której wydajno¶æ jest pod³a "bo to
najtañszy model i tak ma", to przecie¿ ocena transakcji (o ile
nie obiecywa³a gruszek na wierzbie) jest "perfekcyjnie", prawda?

  I w ten sposób na ocenie najlepiej wychodz± sprzedawcy, którzy
sprzedaj± badziewie i NIE podaj± krytycznych informacji :>

Klient nie potrzebuje sprzedawcy tylko towaru/us³ugi.

  Jak wy¿ej.
  Ocena na allegro *NIE JEST* ocen± towaru!
  Jest ocen± transakcji sprzeda¿y: czy na czas - tania przesy³ka
przez wielk± wodê oczywi¶cie ma prawo i¶æ pó³torej miesi±ca
i nie ma problemu, je¶li sprzedawca to NAPISA£, czy opakowane
wystarczaj±co, czy *zgodne z opisem* (i nie odzwierciedla to
jako¶ci towaru).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-15 12:16:38
Autor: Maciek
[...]
Straszyć może, tylko co z tego? Inna sprawa, że przed wystawieniem
komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
Pierwsza sprawa to zgłoszenie wgniecenia na pompie kurierowi - to
przecież nie musi być wina sprzedającego, że kurier opakowania
zmaltretował, choć oczywiście sprzedający odpowiada za jakość
opakowania. Zgłoszenie do kuriera nic Cię nie kosztuje, a być może po
prostu dostałbyś jakąś rekompensatę.
Druga sprawa to niezgodności w opisie: jeśli sprzedający nie zareagował
(może nie zauważył, bo skoncentrował się na sprawie wgniecenia), możesz
rozpocząć na platformie Allegro spór (są do tego odpowiednie opcje) i tą
droga sprawę rozwiązać.
Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

Maciek

Data: 2015-07-15 12:31:02
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 12:16, Maciek pisze:
Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zwłaszcza, jeżeli
dotyczy drobnicy.

Jeżeli kupiłem słuchawki za 30zł, które okazały się po prostu tak
żenująco beznadziejne, że aż ręce opadały, to miałem tracić kilka godzin
na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?

p. m.

Data: 2015-07-15 12:37:52
Autor: Maciek
W dniu 2015-07-15 o 12:31, m pisze:
[...]
Co to znaczy "żenująco beznadziejne" w kontekście zakupu słuchawek za
30zł? Dźwięk miały nie dość soczysty? :-> Coś się z opisem nie zgadzało,
czy po prostu oceniłeś negatywnie, bo spodziewałeś się więcej (za 30zł)?

Maciek

Data: 2015-07-15 13:36:34
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 12:37, Maciek pisze:
[...]

Napisałem do allegro. Odpowiedź:

polecam zapoznanie siÄ™ z opiniÄ… prawnika - http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10472928,Negatywne_komentarze_na_Allegro___komentarz_prawnika.html
rozsądnym wyjściem będzie także poinformowanie o całej sprawie pracowników Allegro. Jeśli nie użył Pan w komentarzu słów uważanych za obelżywe lub nie minął się z prawdą, nie powinno być powodu do obaw.

pozdrawiam i trzymam kciuki za rozwój sytuacji

Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600 km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?

Data: 2015-07-15 17:00:39
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik Jingiel xxxx@xxx.xx ...

Z drugiej strony, gdyby za³o¿y³ sprawê cywiln± to musia³bym jechaæ 600 km w jedn± stronê i t³umaczyæ siê, ¿e pompa by³a nie taka jak± zamówi³em? Mo¿e jeszcze j± taszczyæ na rozprawê?

Mam dla ciebie rade nie koniecznie dotycz±ca tej transakcji ale ogólnie Twojego podejscia do tematu i nadmiernych obaw: czas wychodowaæ sobie nabia³... ;)

Sprzedawca ciê szantazuje i tyle.
Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.

Data: 2015-07-15 20:29:22
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Jingiel xxxx@xxx.xx ...

Sprzedawca ciê szantazuje i tyle.
Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.

Spokojnie, jaja jajami, ale debil po prostu mnie zaskoczy³ totalnie. Jeszcze nawrzuca³ paragrafów,a rano w pracy nie mia³em czasu tym siê zajmowaæ konkretnie i pouk³adaæ sobie na spokojnie w g³owie o co mu w³a¶ciwie chodzi.

Data: 2015-07-15 18:13:17
Autor: Maciek
W dniu 2015-07-15 o 13:36, Jingiel pisze:
Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600 km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?
To raczej on będzie jeździł w Twoje strony, więc się nie stresuj :-)

Maciek

Data: 2015-07-16 19:00:28
Autor: ±æê³ñ󶼿
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Pozwanemu (czyli ewentualnei Tobie) przys³uguje w³asciwo¶æ miejscowa s±du, czyli sprawa toczy³aby siê przez sadem blisko Ciebie (na Twoje ¿±danie, gdyby pozew by³ z³ozony gdzie indziej).

-- -- -

Data: 2015-07-15 13:40:20
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 12:37, Maciek pisze:
[...]

Tak, spodziewałem się że będę miał mniej więcej to co w markecie kupię
za 20zł, ale dostałem takie coś co bardziej przypominało słuchawki dla
lalki niż słuchawki dla człowieka.

Na przykład, że jak kupuję słuchawki, niezależnie od ceny, spodziewam
się że wtyczka jack3.5 będzie pasować do gniazda jack3.5. A nie
pasowała. Tj trzeba było użyć siły. I tak możnaby długo wymieniać.

p. m.

Data: 2015-07-15 13:49:24
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 12:31, m pisze:
W dniu 15.07.2015 o 12:16, Maciek pisze:
> Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa.

RozszerzajÄ…c w/w: ostateczna to jest sprawa sÄ…dowa. Podstawowy to jest
komentarz, potem reklamacja, potem jakieś ewentualnie arbitraże ze
strony allegro a potem ostatecznie: sÄ…d.

Wg mnie nie zawsze się opłaca atakować reklamacji.

p. m.

Data: 2015-07-15 17:00:40
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik m mvoicem@gmail.com ...

Komentarz, zw³aszcza negatywny, to wed³ug mnie sprawa ostateczna.

W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zw³aszcza, je¿eli
dotyczy drobnicy.

Je¿eli kupi³em s³uchawki za 30z³, które okaza³y siê po prostu tak
¿enuj±co beznadziejne, ¿e a¿ rêce opada³y, to mia³em traciæ kilka godzin
na zabawy z kurierami? Wola³em olaæ te 30z³. Ale transakcjê b±d¼ co b±d¼
ocenia³em negatywnie - dlaczego mia³em nie wystawiæ komentarza?

Dok³adnie.
Kiedys kupowa³em jakas pierdo³e za 5z³.
Przysz³a ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
Na uwage sprzedawcy zeby mu to odes±³æ parsk±³em smiechem...

Data: 2015-07-15 17:58:14
Autor: sczygiel
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
W dniu ¶roda, 15 lipca 2015 19:00:41 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Przysz³a ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
Na uwage sprzedawcy zeby mu to odes±³æ parsk±³em smiechem...

Te¿ mia³em smieszn± akcjê.
Kupowalem pierdo³y GSM. Po zalicytowaniu okazalo sie ze sprzedawca za kazda rzecz sobie liczy chyba z 8pln za wysylke. Mimo ze wszystko wejdzie w jedna koperte.

Napisalem w tej sprawie i lolek twardo stwierdzil ze taka jest zasada i w aukcji jest o tym wspomniane.
No nic, popatrzylem i rzeczywiscie gdzies tam bylo ze przesylki trzeba liczyc osobno.
Zrobilem przelew i towar przyszedl. Nic to ze cena przesylki byla chyba 3,50.
wa¿niejsze ze lolek przyslal jakis inny uchwyt, ale dodatkowo.

Napisalem mu ze sie chyba pomylil i zapytalem co mam z tym zrobic.
Zazyczyl sobie aby odeslac.
No to poprosilem zeby zrobil przelew na dokladnie taka sama kwote jak sobie liczyl za przesylke.

Nie odezwal sie :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2015-07-15 19:20:43
Autor: m4rkiz
"Maciek" <maciek@nospam.pl> wrote in message news:mo5bu9$jlo$1node1.news.atman.pl...
Inna sprawa, że przed wystawieniem
komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
[...]
Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

kwestia gustu

jak mi sie zdarzy sprzedajacy z ktorego nie jestem zadowolony to sprawdzam
w jego negatywach (glownie uniewaznionych) czy to tylko wypadek przy pracy
czy normalne podejscie i jezeli to drugie to wale negatywa* bez zawracania
sobie dupy wyjasnianiem, rozwiazywaniem itd. i odstepuje od umowy jezeli ma
to sens

*negatyw oczywiscie z opisem moich odczuc wiec mi wolno...

chociaz - jak na razie - w tym roku na allegro akurat nikt na mojego
negatywa sie nie zalapal

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-15 20:33:33
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 19:20, m4rkiz pisze:
[...]

W tym przypadku gość ma parę tysięcy pozytywów, prawie 200 negatywów, ale dotyczą właśnie takich samym problemów jak mój. Pogiety, skancerowany sprzęt pakował, bo opakowanie nieuszkodzone, a na urządzeniach uszkodzenia mechaniczne. Zresztą ludzie piszą, że też ich straszył sądami. W kontaktach telefonicznych opryskliwy i rzuca słuchawką.

Data: 2015-07-16 21:01:42
Autor: m4rkiz
"Jingiel" <xxxx@xxx.xx> wrote in message news:55a6a77c$0$2192$65785112news.neostrada.pl...
[...]

wiec ja bym odstapil od umowy jezeli minelo mniej niz 2 tygodnie i odeslal
mu to razem z negatywem

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-15 14:09:11
Autor: J.F.
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Użytkownik "Jingiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55a62bad$0$8390$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dla tego ambitnego sprzedawcy ... absolutnie bym nie wycofywal.

[...]

I bardzo dobrze, z transakcji nie jestes zadowolony i komentarz to pokazuje,
podstawy do niezadowolenia masz, a jak nie chca miec negatywow, to niech sie lepiej staraja.

No chyba ze wolisz odpisac, ze jesli uwazaja ze klient powinien byc zadowolony, to niech probuja swojego szczescia w sadzie, natomiast bardzo uwaznie przeczytasz komentarz do komentarza pod katem wypelnienia znamion przestepstwa z art 212, 214, 216 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553 (Kodeks Karny).

J.

Data: 2015-07-15 14:45:58
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 14:09, J.F. pisze:

[...]

Mój komentarz do aukcji był taki:

Moc silnika w pompie była niższa niż w opisie. Dostałem inny model. Ponadto osłona wentylatora silnika pogięta przy nieuszkodzonym opakowaniu. Kazano mi wzywać kuriera i spisywać protokół. Tylko na czyj koszt? Ogólnie nie jestem zadowolony.

Data: 2015-07-15 07:55:29
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Na koszt przewo¼nika, sporz±dzenie protoko³u szkody jest jego ustawowym obowi±zkiem.

Ponadto nale¿a³o z³o¿yæ reklamacjê i produkt odes³aæ, a nie montowaæ i samodzielnie naprawiaæ. Ka¿dy ma prawo siê pomyliæ, a kurier mo¿e uszkodziæ, takie ¿ycie.

Czyli zak³adamy, ¿e sprzedawca mia³ dobr± wolê dokonaæ wymiany, a uszkodzenie mechaniczne zareklamowaæ u kuriera. Ty sprzêt naprawi³e¶ po swojemu i u¿ywasz. Wystawiasz te¿ komentarz negatywny. Ok, Twoje odczucie co do tej transakcji mo¿e byæ negatywne, ale komentarz nie mo¿e naruszaæ dobrego imienia sprzedawcy.

By w pe³ni oceniæ czy sprzedawca mo¿e czuæ siê prawnie dotkniêty komentarzem to musisz podaæ jego tre¶æ.

Data: 2015-07-15 16:58:13
Autor: Liwiusz
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
W dniu 2015-07-15 o 16:55, Konfabulator Konfabulatorski pisze:

By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty komentarzem to musisz podać jego treść.

Polecam więcej czytać, mniej pisać.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-15 08:36:30
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Masz racjê, chyba mi przygrza³o s³oñce.

A do pytaj±cego, to za taki komentarz to on mo¿e Ciê pozywaæ ile chce i gdzie chce. Byle by¶ w s±dzie siê stawia³ i w razie czego okaza³ zakup to nic Ci nie grozi.

Data: 2015-07-15 17:00:40
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik Konfabulator Konfabulatorski konfabulator@10g.pl ...

Twoje odczucie co do tej transakcji mo¿e byæ negatywne, ale komentarz
nie mo¿e naruszaæ dobrego imienia sprzedawcy.
Ale nie narusza...

By w pe³ni oceniæ czy sprzedawca mo¿e czuæ siê prawnie dotkniêty
komentarzem to musisz podaæ jego tre¶æ.

ech..

Data: 2015-07-15 17:42:29
Autor: Jingiel
[...]

Tre¶æ masz podana w po¶cie powy¿ej. Przecie¿ mu 2x napisa³em, ¿e wys³a³ mi sprzêt niezgodny ze specyfikacj± na aukcji. Pierwszy raz jak pisa³em o uszkodzonej obudowie zaznaczy³em, ¿e silnik ma inn± moc. Specjalnie zwróci³em na to uwagê, bo podczas wybierania aukcji wiedzia³em, ¿e s± 2 wersje tych pomp. Odpisa³ mi tylko, ¿e mam sobie wezwaæ kuriera i sporz±dziæ protokó³ uszkodzenia. Ponowi³em zapytanie co z kwestia niezgodno¶ci opisu z towarem jaki mi wys³a³ i ju¿ na to pytanie mi nie odpowiedzia³. Kontakt siê urwa³. Min±³ miesi±c i wystawi³em komentarz i po nim wielkie halo ze straszeniem mnie s±dem cywilnym, ¿e mam 24 godz na usuniêcie negatywnego komentarza. Pewnie podobn± metodê stosuje na innych, którzy mu taki komentarz wystawili, ale tylko parê zosta³o uniewa¿nionych.

Data: 2015-07-15 20:42:35
Autor: J.F.
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik "Konfabulator Konfabulatorski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:75549e9f-b3d3-47f6-aabc-a653cc64925d@googlegroups.com...
[...]

I tak i nie ... to sprzedawca wybiera kuriera (chyba ze daje kilka do dyspozycji), a system komentarzy moze tez obejmowac wyczyny kuriera - co z tego, ze sprzedawca dobry, skoro kurier do d* ?

[...]

Ale zakladamy, ze w komentarzu sama prawda napisana ...

J.

Data: 2015-07-16 08:36:26
Autor: ww
W dniu 2015-07-15 o 14:45, Jingiel pisze:

[...]

Głupio napisane. Błędy się zdarzają każdemu a z tego opisu wychodzi jakby to tobie brakowało jakiekolwiek woli doprowadzenia sprawy do
szczęśliwego zakończenia.

Data: 2015-07-16 11:46:48
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-16 o 08:36, ww pisze:
[...]

Dla ciebie może i głupio. Jak popełnię błąd to staram się go naprawić. W przypadku tego człowieka tego nie było. Na maile nie odpowiedział.
W wątku masz numer aukcji, poczyta na komentarze innych kupujących u tego człowieka i wtedy napisz coś sensownego.

Data: 2015-07-16 12:07:33
Autor: ww
W dniu 2015-07-16 o 11:46, Jingiel pisze:
[...]

Raczej nie dla mnie tylko po prostu głupio. Na coś takiego wystarczy
odpisać: "jeżeli zaszła pomyłka (jesteśmy tylko ludźmi) to wystarczyło nam zgłosić, a wezwanie kuriera przy uszkodzonym towarze to normalna procedura i nic nie kosztuje, klient konfliktowy, nie polecam". A nie ma większego frajerstwa niż dać się oszukać a potem jeszcze wyjść na winnego.

W wÄ…tku masz numer aukcji, poczyta na komentarze innych kupujÄ…cych u
tego człowieka i wtedy napisz coś sensownego.

Tak jak ty ?

Data: 2015-07-16 12:36:48
Autor: Miroo
[...]

Popatrz sobie na aukcjÄ™:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-109-yato-i4859244688.html

Czy spodziewałbyś się, że z tej aukcji tylko paczka bitów jest markowa?
Czy uważasz, że sprzedawca przypadkowo napisał jak napisał?
Błędy powiadasz...

A jakbyś kupił po średnio okazyjnej cenie "samochód z pilotem BMW", a potem okazałoby się, że samochód to jakiś bmwpodobny CiongCiong z Chin, ale za to pilot oryginalny BMW?

Pozdrawiam

Data: 2015-07-16 13:54:58
Autor: ww
W dniu 2015-07-16 o 12:36, Miroo pisze:
[...]

Nie wiem czy przypadkowo czy nie i nie o to mi chodziło. Po prostu z tego konkretnie przytoczonego wcześniej komentarza dla mnie wcale nie wynika, że to ze sprzedawcą jest coś nie tak. "a bo jakiegoś kuriera mi kazał wzywać a co ja tam będę sie mieszał jeszcze mnie będą potem ciągać a idźcie mi ja nic nie wiem..."

Data: 2015-07-16 15:02:57
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-16 o 13:54, ww pisze:
[...]

Dobra, twoje komentarze tutaj nic nie wnoszą do wątku, a są raczej twoimi prywatnymi domysłami. Rzeczowe i konkretne odpowiedzi już padły i dziękuje tym, którzy mi pomogli.

Data: 2015-07-16 15:54:31
Autor: ww
W dniu 2015-07-16 o 15:02, Jingiel pisze:
[...]

Dobra, twoje komentarze tutaj nic nie wnoszÄ… do wÄ…tku, a sÄ… raczej
twoimi prywatnymi domysłami. Rzeczowe i konkretne odpowiedzi już padły i
dziękuje tym, którzy mi pomogli.

Tak to bywa.

Za taki bezsensowny komentarz klienta/marudy wręcz powinien cię pozwać.

Data: 2015-07-16 19:00:35
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik ww ww@o2.pl ...

Tak to bywa.

Za taki bezsensowny komentarz klienta/marudy wrêcz powinien ciê pozwaæ.

Pozwac o?

Data: 2015-07-16 17:03:59
Autor: m
W dniu 16.07.2015 o 13:54, ww pisze:

> [...]
Nie wiem czy przypadkowo czy nie i nie o to mi chodziło. Po prostu z tego konkretnie przytoczonego wcześniej komentarza dla mnie wcale nie wynika, że to ze sprzedawcą jest coś nie tak. "a bo jakiegoś kuriera mi kazał wzywać a co ja tam będę sie mieszał jeszcze mnie będą potem ciągać a idźcie mi ja nic nie wiem..."

Mi z takiego komentarza coś wynika. Bo ja lubię kupić i żeby działało.
Więc jeżeli ktoś będzie miał wiele komentarzy o tym że to co wysłał nie
było ok, to wybiorę takiego który takich komentarzy nie ma.

Procedura reklamacyjna to jednak upierdliwość.

A jak ktoś lubi reklamować i nie jest dla niego problemem odsyłanie
towaru, to go taki komentarz nie zrazi.

p. m.

Data: 2015-07-16 19:15:47
Autor: KubuÅ› Puchatek
W dniu 16.07.2015 o 12:36 Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:

Popatrz sobie na aukcjÄ™:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-109-yato-i4859244688.html

Czy spodziewałbyś się, że z tej aukcji tylko paczka bitów jest markowa?

Produkty YATO są markowe??? (pytam się bez złośliwości)

Kamil

Data: 2015-07-17 17:42:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Jul 2015, Kubu¶ Puchatek wrote:

W dniu 16.07.2015 o 12:36 Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:

Popatrz sobie na aukcjê:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-109-yato-i4859244688.html

Czy spodziewa³by¶ siê, ¿e z tej aukcji tylko paczka bitów jest markowa?

Produkty YATO s± markowe??? (pytam siê bez z³o¶liwo¶ci)

  No có¿... nie s± to noname, zdecydowanie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-17 23:34:53
Autor: Pawel O'Pajak
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Powitanko,

Produkty YATO s± markowe??? (pytam siê bez z³o¶liwo¶ci)

Jakas marka to jest. Calkiem przyzwoite narzedzia. Mam ich nitownice pneumatyczna, klucze nasadowe dlugie i pare innych drobiazgow, wszystko dzielnie pracuje od lat bez sladow zuzycia. Moze jakbym prowadzil calodobowy warsztat na 3 zmiany, to moze szukalbym czegos solidniejszego, jakby mnie Yato zawiodlo.
Yato nalezy do Toya S.A. jak pare innych marek, ktorych narzedzi nie znam, albo nieliczne nie przypadly mi do gustu. I tak skosnookie ludziki to robia, ale wazne, kto ich pilnuje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2016-03-01 12:38:28
Autor: ąćęłńóśźż
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Tak jak masło i słoma, znaczy Toya.

-- -- -
Produkty YATO sÄ… markowe?

Data: 2015-07-15 17:00:40
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik Jingiel xxxx@xxx.xx ...

Kupi³em ostatnio na allegro pompê do wody. Kosztowa³a 360 z³. Po dwóch dniach dostarczy³ j± kurier. Owiniêta jakim¶ kartonem, niedok³adnie oklejona ta¶m±. Przesy³kê odebra³em. Po rozpakowaniu okaza³o siê, ¿e silnik w pompie ma inna (mniejsz± moc) i pogiêta jest os³ona wentylatora w silniku. Opisa³em sprawê sprzedaj±cemu i ten odpisa³, ¿ebym ponownie wezwa³ kuriera i spisa³ protokó³ uszkodzenia przesy³ki. Na temat niezgodno¶ci opisu z przys³anym towarem ani s³owa. Obudowê jako¶ wyprostowa³em, a na mniejsza moc silnika przymkn±³em oko. Có¿, upa³y by³y, a w ogródku susza. Zreszt± pewnie musia³bym pokryæ koszty przyjazdu kuriera. Wczoraj wystawi³em negatywny komentarz na allegro z opisem sytuacji. Dzi¶ sprzedaj±cy pisze mi takie co¶:

  Tre¶æ wiadomo¶ci
Witam
wystawi³ Pan komentarz negatywny a takie dzia³anie nara¿a nas na utratê wiarygodno¶ci wobec klientów, a tak¿e zmniejszenie liczby dokonywanych transakcji i utratê zysków, jest tak¿e naruszeniem naszego dobrego imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy art. 24.§ 1 i art. 448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18 maja 1964 z pó¼ñ. zm.) oraz ustawy z dnia 28 stycznia 1984r. prawo prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z pó¼ñ. zm.),Dam panu szanse na rehabilitacje czas na usuniêcie komentarza 24h w innym wypadku kierujemy sprawe do rozpatrzenia przez S±d Cywilny
Pozdrawiam

Jak siê ustosunkowaæ do powy¿szego? Mo¿e mnie straszyæ czym¶ takim? Korci mnie, ¿eby mu napisaæ, ¿e sprzedaj±c towar w serwisie aukcyjnym akceptuje jego regulamin, a w zwi±zku z tym ma ¶wiadomo¶æ, ¿e je¶li dostarczy z³y towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.

A co napisa³es w negatywie?
Jezeli prawde, to olaæ.

Tak na marginesie warto znac swoje prawa - dlaczego odsy³aj±c towar niezgodny z umow± mia³bys ponosiæ koszt kuriera?
Paczke warto tez rozpakowac przy kurierze, w³asnie po to aby w miare mozliwosci sprawdzic uszkodzenia.
Ale reklamacje a propos dostarczenia paczki i uszkodzenia przedmiotu mozna tez zg³osic po¼niej.

Data: 2015-07-15 20:41:32
Autor: Jingiel
[...]

Z innych komentarzy wynika, ¿e to sposób dzia³ania tego faceta. pakuje uszkodzony sprzêt. Na zewn±trz ¿adnych uszkodzeñ sprzêtu, a wewn±trz kaszana i brak niektórych elementów, urz±dzenia niezgodne z opisem, a nawet innej chiñskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Ka¿± wysy³aæ zdjêcia, wydzwaniaæ do kurierów, a na koñcu kontakt siê urywa, albo rzucaj± s³uchawkami.

Data: 2015-07-15 21:01:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.07.2015 o 20:41, Jingiel pisze:

[...]

No to mo¿e jeszcze podaj co to za sprzedawca, ¿eby gnoja unikaæ.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Data: 2015-07-15 21:51:05
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 21:01, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Numer aukcji 5437994574

Data: 2015-07-17 08:48:41
Autor: zlotowinfo
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Numer aukcji 5437994574
link do aukcji kiedys zniknie, ten do profilu raczej nie
U¿ytkownik enarzedzia, http://allegro.pl/show_user.php?uid=15855181
ELEKTROGIN S.C. D. GINTER M. GINTER
UL. MICKIEWICZA 66, 15-232 BIA£YSTOK
REGON: 200747483, NIP: 542-322-87-99
Tel: 510 802 570, enarzedzia.allegro@gmail.com

Data: 2016-03-01 12:40:39
Autor: ±æê³ñ󶼿
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Ciekawe, kogo pozwaæ: spó³kê cywiln± czy wspólników solidarnie ;-)

-- -- -

Data: 2015-07-17 10:49:19
Autor: zlotowinfo
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
przenioslem dyskusjê na facebook ;)
https://www.facebook.com/AllegroPomoc/posts/874259725995999

Data: 2015-07-17 08:22:53
Autor: zlotowinfo
[...]

żałosne, szkoda że bardziej nie pocisnąłeś w komentarzu

zgłoś te zastraszanie do allegro, być może odrazu zawieszą mu konto

Data: 2015-07-17 12:43:48
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-17 o 08:22, zlotowinfo pisze:
[...]
w innym wypadku kierujemy sprawe do rozpatrzenia przez SÄ…d Cywilny

żałosne, szkoda że bardziej nie pocisnąłeś w komentarzu

zgłoś te zastraszanie do allegro, być może odrazu zawieszą mu konto

Bardziej  nie cisnÄ…Å‚em, bo nie wiedziaÅ‚em jaka bÄ™dzie reakcja. ZgÅ‚osiÅ‚em do allegro już dawno i pani odpowiedziaÅ‚a, że do czasu jak nie bÄ™dzie z jego strony jakiegoÅ› komentarza zwrotnego nie bÄ™dÄ… reagować. Gdyby taki siÄ™ pojawiÅ‚ i byÅ‚ nieprzychylny mam im od razu dać znać. Wtedy wkroczÄ… do akcji. Jak widzÄ™ to gość jednak rzadko odpisuje na negatywy swoimi komentarzami na allegro. Próbuje straszyć maila bezpoÅ›rednio kupujÄ…cego.

Data: 2015-07-17 17:01:39
Autor: Zbynek Ltd.
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Jingiel napisa³(a) :

Zg³osi³em do allegro ju¿ dawno i pani odpowiedzia³a, ¿e do czasu jak nie bêdzie z jego strony jakiego¶ komentarza zwrotnego nie bêd± reagowaæ. Gdyby taki siê pojawi³ i by³ nieprzychylny mam im od razu daæ znaæ. Wtedy wkrocz± do akcji.

Tak, wkrocz± i odpisz±, ¿e przykro im, ale nie mog± nic zrobiæ. Administracja Allegro to kupa idiotów nie rozumiej±cych co siê do nich pisze.
Dosta³em od oszustów kilka negatywów w odwecie nawet za neutralne komentarze. Allegro odpisa³o mi, ¿e nic nie mog± zrobiæ.
Dodatkowo kiedy¶ zawiesili mi konto za sprzeda¿ rzeczy zgodnej z regulaminem i z prawem. Tam siedz± ludzie o inteligencji ma³o rozgarniêtego szóstoklasisty.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego