Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego

Data: 2015-07-15 12:16:38
Autor: Maciek
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
W dniu 2015-07-15 o 11:45, Jingiel pisze:
Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim? Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.
Straszyć może, tylko co z tego? Inna sprawa, że przed wystawieniem
komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
Pierwsza sprawa to zgłoszenie wgniecenia na pompie kurierowi - to
przecież nie musi być wina sprzedającego, że kurier opakowania
zmaltretował, choć oczywiście sprzedający odpowiada za jakość
opakowania. Zgłoszenie do kuriera nic Cię nie kosztuje, a być może po
prostu dostałbyś jakąś rekompensatę.
Druga sprawa to niezgodności w opisie: jeśli sprzedający nie zareagował
(może nie zauważył, bo skoncentrował się na sprawie wgniecenia), możesz
rozpocząć na platformie Allegro spór (są do tego odpowiednie opcje) i tą
droga sprawę rozwiązać.
Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

Maciek

Data: 2015-07-15 12:31:02
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 12:16, Maciek pisze:
Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zwłaszcza, jeżeli
dotyczy drobnicy.

Jeżeli kupiłem słuchawki za 30zł, które okazały się po prostu tak
żenująco beznadziejne, że aż ręce opadały, to miałem tracić kilka godzin
na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?

p. m.

Data: 2015-07-15 12:37:52
Autor: Maciek
W dniu 2015-07-15 o 12:31, m pisze:
[...]
Co to znaczy "żenująco beznadziejne" w kontekście zakupu słuchawek za
30zł? Dźwięk miały nie dość soczysty? :-> Coś się z opisem nie zgadzało,
czy po prostu oceniłeś negatywnie, bo spodziewałeś się więcej (za 30zł)?

Maciek

Data: 2015-07-15 13:36:34
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 12:37, Maciek pisze:
[...]

Napisałem do allegro. Odpowiedź:

polecam zapoznanie siÄ™ z opiniÄ… prawnika - http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104665,10472928,Negatywne_komentarze_na_Allegro___komentarz_prawnika.html
rozsądnym wyjściem będzie także poinformowanie o całej sprawie pracowników Allegro. Jeśli nie użył Pan w komentarzu słów uważanych za obelżywe lub nie minął się z prawdą, nie powinno być powodu do obaw.

pozdrawiam i trzymam kciuki za rozwój sytuacji

Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600 km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?

Data: 2015-07-15 17:00:39
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik Jingiel xxxx@xxx.xx ...

Z drugiej strony, gdyby za³o¿y³ sprawê cywiln± to musia³bym jechaæ 600 km w jedn± stronê i t³umaczyæ siê, ¿e pompa by³a nie taka jak± zamówi³em? Mo¿e jeszcze j± taszczyæ na rozprawê?

Mam dla ciebie rade nie koniecznie dotycz±ca tej transakcji ale ogólnie Twojego podejscia do tematu i nadmiernych obaw: czas wychodowaæ sobie nabia³... ;)

Sprzedawca ciê szantazuje i tyle.
Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.

Data: 2015-07-15 20:29:22
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Jingiel xxxx@xxx.xx ...

Sprzedawca ciê szantazuje i tyle.
Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.

Spokojnie, jaja jajami, ale debil po prostu mnie zaskoczy³ totalnie. Jeszcze nawrzuca³ paragrafów,a rano w pracy nie mia³em czasu tym siê zajmowaæ konkretnie i pouk³adaæ sobie na spokojnie w g³owie o co mu w³a¶ciwie chodzi.

Data: 2015-07-15 18:13:17
Autor: Maciek
W dniu 2015-07-15 o 13:36, Jingiel pisze:
Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600 km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?
To raczej on będzie jeździł w Twoje strony, więc się nie stresuj :-)

Maciek

Data: 2015-07-16 19:00:28
Autor: ±æê³ñ󶼿
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Pozwanemu (czyli ewentualnei Tobie) przys³uguje w³asciwo¶æ miejscowa s±du, czyli sprawa toczy³aby siê przez sadem blisko Ciebie (na Twoje ¿±danie, gdyby pozew by³ z³ozony gdzie indziej).

-- -- -

Data: 2015-07-15 13:40:20
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 12:37, Maciek pisze:
[...]

Tak, spodziewałem się że będę miał mniej więcej to co w markecie kupię
za 20zł, ale dostałem takie coś co bardziej przypominało słuchawki dla
lalki niż słuchawki dla człowieka.

Na przykład, że jak kupuję słuchawki, niezależnie od ceny, spodziewam
się że wtyczka jack3.5 będzie pasować do gniazda jack3.5. A nie
pasowała. Tj trzeba było użyć siły. I tak możnaby długo wymieniać.

p. m.

Data: 2015-07-15 13:49:24
Autor: m
W dniu 15.07.2015 o 12:31, m pisze:
W dniu 15.07.2015 o 12:16, Maciek pisze:
> Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa.

RozszerzajÄ…c w/w: ostateczna to jest sprawa sÄ…dowa. Podstawowy to jest
komentarz, potem reklamacja, potem jakieś ewentualnie arbitraże ze
strony allegro a potem ostatecznie: sÄ…d.

Wg mnie nie zawsze się opłaca atakować reklamacji.

p. m.

Data: 2015-07-15 17:00:40
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik m mvoicem@gmail.com ...

Komentarz, zw³aszcza negatywny, to wed³ug mnie sprawa ostateczna.

W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zw³aszcza, je¿eli
dotyczy drobnicy.

Je¿eli kupi³em s³uchawki za 30z³, które okaza³y siê po prostu tak
¿enuj±co beznadziejne, ¿e a¿ rêce opada³y, to mia³em traciæ kilka godzin
na zabawy z kurierami? Wola³em olaæ te 30z³. Ale transakcjê b±d¼ co b±d¼
ocenia³em negatywnie - dlaczego mia³em nie wystawiæ komentarza?

Dok³adnie.
Kiedys kupowa³em jakas pierdo³e za 5z³.
Przysz³a ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
Na uwage sprzedawcy zeby mu to odes±³æ parsk±³em smiechem...

Data: 2015-07-15 17:58:14
Autor: sczygiel
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
W dniu ¶roda, 15 lipca 2015 19:00:41 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Przysz³a ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
Na uwage sprzedawcy zeby mu to odes±³æ parsk±³em smiechem...

Te¿ mia³em smieszn± akcjê.
Kupowalem pierdo³y GSM. Po zalicytowaniu okazalo sie ze sprzedawca za kazda rzecz sobie liczy chyba z 8pln za wysylke. Mimo ze wszystko wejdzie w jedna koperte.

Napisalem w tej sprawie i lolek twardo stwierdzil ze taka jest zasada i w aukcji jest o tym wspomniane.
No nic, popatrzylem i rzeczywiscie gdzies tam bylo ze przesylki trzeba liczyc osobno.
Zrobilem przelew i towar przyszedl. Nic to ze cena przesylki byla chyba 3,50.
wa¿niejsze ze lolek przyslal jakis inny uchwyt, ale dodatkowo.

Napisalem mu ze sie chyba pomylil i zapytalem co mam z tym zrobic.
Zazyczyl sobie aby odeslac.
No to poprosilem zeby zrobil przelew na dokladnie taka sama kwote jak sobie liczyl za przesylke.

Nie odezwal sie :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2015-07-15 19:20:43
Autor: m4rkiz
"Maciek" <maciek@nospam.pl> wrote in message news:mo5bu9$jlo$1node1.news.atman.pl...
Inna sprawa, że przed wystawieniem
komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
[...]
Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

kwestia gustu

jak mi sie zdarzy sprzedajacy z ktorego nie jestem zadowolony to sprawdzam
w jego negatywach (glownie uniewaznionych) czy to tylko wypadek przy pracy
czy normalne podejscie i jezeli to drugie to wale negatywa* bez zawracania
sobie dupy wyjasnianiem, rozwiazywaniem itd. i odstepuje od umowy jezeli ma
to sens

*negatyw oczywiscie z opisem moich odczuc wiec mi wolno...

chociaz - jak na razie - w tym roku na allegro akurat nikt na mojego
negatywa sie nie zalapal

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-15 20:33:33
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 19:20, m4rkiz pisze:
[...]

W tym przypadku gość ma parę tysięcy pozytywów, prawie 200 negatywów, ale dotyczą właśnie takich samym problemów jak mój. Pogiety, skancerowany sprzęt pakował, bo opakowanie nieuszkodzone, a na urządzeniach uszkodzenia mechaniczne. Zresztą ludzie piszą, że też ich straszył sądami. W kontaktach telefonicznych opryskliwy i rzuca słuchawką.

Data: 2015-07-16 21:01:42
Autor: m4rkiz
"Jingiel" <xxxx@xxx.xx> wrote in message news:55a6a77c$0$2192$65785112news.neostrada.pl...
[...]

wiec ja bym odstapil od umowy jezeli minelo mniej niz 2 tygodnie i odeslal
mu to razem z negatywem

--
http://db.org.pl/

Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego