Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego

Data: 2015-07-15 14:09:11
Autor: J.F.
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Użytkownik "Jingiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55a62bad$0$8390$65785112@news.neostrada.pl...
Kupiłem ostatnio na allegro pompę do wody. [....]
wystawił Pan komentarz negatywny a takie działanie naraża nas na utratę wiarygodności wobec klientów, a także zmniejszenie liczby dokonywanych transakcji i utratę zysków, jest także naruszeniem naszego dobrego imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy art. 24.§ 1 i art. 448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18 maja 1964 z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 28 stycznia 1984r. prawo prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z późń. zm.),Dam panu szanse na rehabilitacje czas na usunięcie komentarza 24h w innym wypadku kierujemy sprawe do rozpatrzenia przez Sąd Cywilny

Dla tego ambitnego sprzedawcy ... absolutnie bym nie wycofywal.

Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim? Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.

I bardzo dobrze, z transakcji nie jestes zadowolony i komentarz to pokazuje,
podstawy do niezadowolenia masz, a jak nie chca miec negatywow, to niech sie lepiej staraja.

No chyba ze wolisz odpisac, ze jesli uwazaja ze klient powinien byc zadowolony, to niech probuja swojego szczescia w sadzie, natomiast bardzo uwaznie przeczytasz komentarz do komentarza pod katem wypelnienia znamion przestepstwa z art 212, 214, 216 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553 (Kodeks Karny).

J.

Data: 2015-07-15 14:45:58
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-15 o 14:09, J.F. pisze:

[...]

Mój komentarz do aukcji był taki:

Moc silnika w pompie była niższa niż w opisie. Dostałem inny model. Ponadto osłona wentylatora silnika pogięta przy nieuszkodzonym opakowaniu. Kazano mi wzywać kuriera i spisywać protokół. Tylko na czyj koszt? Ogólnie nie jestem zadowolony.

Data: 2015-07-15 07:55:29
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Na koszt przewo¼nika, sporz±dzenie protoko³u szkody jest jego ustawowym obowi±zkiem.

Ponadto nale¿a³o z³o¿yæ reklamacjê i produkt odes³aæ, a nie montowaæ i samodzielnie naprawiaæ. Ka¿dy ma prawo siê pomyliæ, a kurier mo¿e uszkodziæ, takie ¿ycie.

Czyli zak³adamy, ¿e sprzedawca mia³ dobr± wolê dokonaæ wymiany, a uszkodzenie mechaniczne zareklamowaæ u kuriera. Ty sprzêt naprawi³e¶ po swojemu i u¿ywasz. Wystawiasz te¿ komentarz negatywny. Ok, Twoje odczucie co do tej transakcji mo¿e byæ negatywne, ale komentarz nie mo¿e naruszaæ dobrego imienia sprzedawcy.

By w pe³ni oceniæ czy sprzedawca mo¿e czuæ siê prawnie dotkniêty komentarzem to musisz podaæ jego tre¶æ.

Data: 2015-07-15 16:58:13
Autor: Liwiusz
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
W dniu 2015-07-15 o 16:55, Konfabulator Konfabulatorski pisze:

By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty komentarzem to musisz podać jego treść.

Polecam więcej czytać, mniej pisać.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-15 08:36:30
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Masz racjê, chyba mi przygrza³o s³oñce.

A do pytaj±cego, to za taki komentarz to on mo¿e Ciê pozywaæ ile chce i gdzie chce. Byle by¶ w s±dzie siê stawia³ i w razie czego okaza³ zakup to nic Ci nie grozi.

Data: 2015-07-15 17:00:40
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik Konfabulator Konfabulatorski konfabulator@10g.pl ...

Twoje odczucie co do tej transakcji mo¿e byæ negatywne, ale komentarz
nie mo¿e naruszaæ dobrego imienia sprzedawcy.
Ale nie narusza...

By w pe³ni oceniæ czy sprzedawca mo¿e czuæ siê prawnie dotkniêty
komentarzem to musisz podaæ jego tre¶æ.

ech..

Data: 2015-07-15 17:42:29
Autor: Jingiel
[...]

Tre¶æ masz podana w po¶cie powy¿ej. Przecie¿ mu 2x napisa³em, ¿e wys³a³ mi sprzêt niezgodny ze specyfikacj± na aukcji. Pierwszy raz jak pisa³em o uszkodzonej obudowie zaznaczy³em, ¿e silnik ma inn± moc. Specjalnie zwróci³em na to uwagê, bo podczas wybierania aukcji wiedzia³em, ¿e s± 2 wersje tych pomp. Odpisa³ mi tylko, ¿e mam sobie wezwaæ kuriera i sporz±dziæ protokó³ uszkodzenia. Ponowi³em zapytanie co z kwestia niezgodno¶ci opisu z towarem jaki mi wys³a³ i ju¿ na to pytanie mi nie odpowiedzia³. Kontakt siê urwa³. Min±³ miesi±c i wystawi³em komentarz i po nim wielkie halo ze straszeniem mnie s±dem cywilnym, ¿e mam 24 godz na usuniêcie negatywnego komentarza. Pewnie podobn± metodê stosuje na innych, którzy mu taki komentarz wystawili, ale tylko parê zosta³o uniewa¿nionych.

Data: 2015-07-15 20:42:35
Autor: J.F.
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik "Konfabulator Konfabulatorski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:75549e9f-b3d3-47f6-aabc-a653cc64925d@googlegroups.com...
[...]

I tak i nie ... to sprzedawca wybiera kuriera (chyba ze daje kilka do dyspozycji), a system komentarzy moze tez obejmowac wyczyny kuriera - co z tego, ze sprzedawca dobry, skoro kurier do d* ?

[...]

Ale zakladamy, ze w komentarzu sama prawda napisana ...

J.

Data: 2015-07-16 08:36:26
Autor: ww
W dniu 2015-07-15 o 14:45, Jingiel pisze:

[...]

Głupio napisane. Błędy się zdarzają każdemu a z tego opisu wychodzi jakby to tobie brakowało jakiekolwiek woli doprowadzenia sprawy do
szczęśliwego zakończenia.

Data: 2015-07-16 11:46:48
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-16 o 08:36, ww pisze:
[...]

Dla ciebie może i głupio. Jak popełnię błąd to staram się go naprawić. W przypadku tego człowieka tego nie było. Na maile nie odpowiedział.
W wątku masz numer aukcji, poczyta na komentarze innych kupujących u tego człowieka i wtedy napisz coś sensownego.

Data: 2015-07-16 12:07:33
Autor: ww
W dniu 2015-07-16 o 11:46, Jingiel pisze:
[...]

Raczej nie dla mnie tylko po prostu głupio. Na coś takiego wystarczy
odpisać: "jeżeli zaszła pomyłka (jesteśmy tylko ludźmi) to wystarczyło nam zgłosić, a wezwanie kuriera przy uszkodzonym towarze to normalna procedura i nic nie kosztuje, klient konfliktowy, nie polecam". A nie ma większego frajerstwa niż dać się oszukać a potem jeszcze wyjść na winnego.

W wÄ…tku masz numer aukcji, poczyta na komentarze innych kupujÄ…cych u
tego człowieka i wtedy napisz coś sensownego.

Tak jak ty ?

Data: 2015-07-16 12:36:48
Autor: Miroo
[...]

Popatrz sobie na aukcjÄ™:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-109-yato-i4859244688.html

Czy spodziewałbyś się, że z tej aukcji tylko paczka bitów jest markowa?
Czy uważasz, że sprzedawca przypadkowo napisał jak napisał?
Błędy powiadasz...

A jakbyś kupił po średnio okazyjnej cenie "samochód z pilotem BMW", a potem okazałoby się, że samochód to jakiś bmwpodobny CiongCiong z Chin, ale za to pilot oryginalny BMW?

Pozdrawiam

Data: 2015-07-16 13:54:58
Autor: ww
W dniu 2015-07-16 o 12:36, Miroo pisze:
[...]

Nie wiem czy przypadkowo czy nie i nie o to mi chodziło. Po prostu z tego konkretnie przytoczonego wcześniej komentarza dla mnie wcale nie wynika, że to ze sprzedawcą jest coś nie tak. "a bo jakiegoś kuriera mi kazał wzywać a co ja tam będę sie mieszał jeszcze mnie będą potem ciągać a idźcie mi ja nic nie wiem..."

Data: 2015-07-16 15:02:57
Autor: Jingiel
W dniu 2015-07-16 o 13:54, ww pisze:
[...]

Dobra, twoje komentarze tutaj nic nie wnoszą do wątku, a są raczej twoimi prywatnymi domysłami. Rzeczowe i konkretne odpowiedzi już padły i dziękuje tym, którzy mi pomogli.

Data: 2015-07-16 15:54:31
Autor: ww
W dniu 2015-07-16 o 15:02, Jingiel pisze:
[...]

Dobra, twoje komentarze tutaj nic nie wnoszÄ… do wÄ…tku, a sÄ… raczej
twoimi prywatnymi domysłami. Rzeczowe i konkretne odpowiedzi już padły i
dziękuje tym, którzy mi pomogli.

Tak to bywa.

Za taki bezsensowny komentarz klienta/marudy wręcz powinien cię pozwać.

Data: 2015-07-16 19:00:35
Autor: Budzik
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
U¿ytkownik ww ww@o2.pl ...

Tak to bywa.

Za taki bezsensowny komentarz klienta/marudy wrêcz powinien ciê pozwaæ.

Pozwac o?

Data: 2015-07-16 17:03:59
Autor: m
W dniu 16.07.2015 o 13:54, ww pisze:

> [...]
Nie wiem czy przypadkowo czy nie i nie o to mi chodziło. Po prostu z tego konkretnie przytoczonego wcześniej komentarza dla mnie wcale nie wynika, że to ze sprzedawcą jest coś nie tak. "a bo jakiegoś kuriera mi kazał wzywać a co ja tam będę sie mieszał jeszcze mnie będą potem ciągać a idźcie mi ja nic nie wiem..."

Mi z takiego komentarza coś wynika. Bo ja lubię kupić i żeby działało.
Więc jeżeli ktoś będzie miał wiele komentarzy o tym że to co wysłał nie
było ok, to wybiorę takiego który takich komentarzy nie ma.

Procedura reklamacyjna to jednak upierdliwość.

A jak ktoś lubi reklamować i nie jest dla niego problemem odsyłanie
towaru, to go taki komentarz nie zrazi.

p. m.

Data: 2015-07-16 19:15:47
Autor: KubuÅ› Puchatek
W dniu 16.07.2015 o 12:36 Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:

Popatrz sobie na aukcjÄ™:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-109-yato-i4859244688.html

Czy spodziewałbyś się, że z tej aukcji tylko paczka bitów jest markowa?

Produkty YATO są markowe??? (pytam się bez złośliwości)

Kamil

Data: 2015-07-17 17:42:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Jul 2015, Kubu¶ Puchatek wrote:

W dniu 16.07.2015 o 12:36 Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:

Popatrz sobie na aukcjê:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-nasadowych-klucze-nasadowe-109-yato-i4859244688.html

Czy spodziewa³by¶ siê, ¿e z tej aukcji tylko paczka bitów jest markowa?

Produkty YATO s± markowe??? (pytam siê bez z³o¶liwo¶ci)

  No có¿... nie s± to noname, zdecydowanie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-17 23:34:53
Autor: Pawel O'Pajak
Allegro- negatyw i ¿±danie sprzedaj±cego
Powitanko,

Produkty YATO s± markowe??? (pytam siê bez z³o¶liwo¶ci)

Jakas marka to jest. Calkiem przyzwoite narzedzia. Mam ich nitownice pneumatyczna, klucze nasadowe dlugie i pare innych drobiazgow, wszystko dzielnie pracuje od lat bez sladow zuzycia. Moze jakbym prowadzil calodobowy warsztat na 3 zmiany, to moze szukalbym czegos solidniejszego, jakby mnie Yato zawiodlo.
Yato nalezy do Toya S.A. jak pare innych marek, ktorych narzedzi nie znam, albo nieliczne nie przypadly mi do gustu. I tak skosnookie ludziki to robia, ale wazne, kto ich pilnuje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2016-03-01 12:38:28
Autor: ąćęłńóśźż
Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Tak jak masło i słoma, znaczy Toya.

-- -- -
Produkty YATO sÄ… markowe?

Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego