Allegrowicze strzeżcie się!!!

Data: 2009-05-29 07:58:13
Autor: Marcin
Allegrowicze strzeżcie się!!!
Data: 2009-05-29 08:38:15
Autor: Maddy
Allegrowicze strzeżcie się!!!
Marcin pisze:
http://www.rp.pl/artykul/75655,311513.html

I to taki nius niby ma być??

Swoją drogą takie streszczenie:

"Jeśli podatnik handluje na Allegro i realizuje transakcje za pośrednictwem specjalnie do tego celu prowadzonego konta bankowego, prowadzi działalność gospodarczą"

to jest kompletne niezrozumienie sprawy. Akurat ten fakt jest drugorzędny i nie to było podstawowym dowodem na prowadzenie działalności gospodarczej. Pani redaktor(?) nie doczytała.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-29 09:29:03
Autor: rezist.com
Allegrowicze strzeżcie się!!!
działalności gospodarczej. Pani redaktor(?) nie doczytała.

Przeciez nie chodzi o to zeby doczytac, tylko zeby narobic szumu.

--
tomek nowak
http://rezist.com

Data: 2009-05-29 12:11:06
Autor: mysiar
rezist.com wrote:
działalności gospodarczej. Pani redaktor(?) nie doczytała.

Przeciez nie chodzi o to zeby doczytac, tylko zeby narobic szumu.

nie zmienia to postaci rzeczy, że pacjenta US skroił

Data: 2009-05-29 12:26:24
Autor: Maddy
mysiar pisze:
rezist.com wrote:
działalności gospodarczej. Pani redaktor(?) nie doczytała.

Przeciez nie chodzi o to zeby doczytac, tylko zeby narobic szumu.

nie zmienia to postaci rzeczy, że pacjenta US skroił

Pacjent sobie na to sam ciężko zapracował.
Głupota powinna być karalna, działając w szarej strefie też trzeba znać przepisy. Nawet znać je 2 raz lepiej niż legalni przedsiębiorcy.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-29 13:11:03
Autor: Michał
Maddy pisze:
Głupota powinna być karalna

Oj, przestań! Wiem, że to tylko przenośnia, ale rozbudzają we mnie czujność mimowolne przejawy poparcia dla wszechwładnego zamordystycznego państwa. Dlatego, że niektórzy potem mogą je stosować na poważnie. Potem krążą poglądy jak to za wszystko trzeba pilnować, kontrolować, karać, szpiegować, inwigilować.

Jeśli ktoś jest głupi to już został ukarany. A zresztą ma prawo być głupi.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-29 13:14:27
Autor: spp
Michał pisze:

Jeśli ktoś jest głupi to już został ukarany. A zresztą ma prawo być głupi.

A skąd masz przekonanie że był głupi? Może tylko chciał oszukać US?
;)

--
spp

Data: 2009-05-29 13:18:18
Autor: Michał
spp pisze:
A skąd masz przekonanie że był głupi?

Odniosłem się ściśle do jednego zdania z wypowiedzi Maddy.

Może tylko chciał oszukać US?

Jeśli chciał oszukać US to choć trochę oleju w głowie ma. :D

Z mojego punktu widzenia ja nie jestem stratny, bo pieniądze te w gospodarce gdzieś krążą. Śmiem nawet podejrzewać, że są bardziej produktywne.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-29 14:06:43
Autor: Herald
Dnia Fri, 29 May 2009 12:26:24 +0200, Maddy napisał(a):

Głupota powinna być karalna,

Karalna czy karana?

Data: 2009-05-29 15:00:46
Autor: Maddy
Herald pisze:
Dnia Fri, 29 May 2009 12:26:24 +0200, Maddy napisał(a):

Głupota powinna być karalna,

Karalna czy karana?

Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:
karalny ?podlegający karze?

Ja wiem, że czasem człowiek nie ma absolutnie nic do powiedzenia ale w takich wypadkach powinien po porostu siedzieć cicho.
Inaczej to wygląda na natręctwo. (http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2569492)

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-29 12:29:09
Autor: \\n
mysiar pisze:
rezist.com wrote:
działalności gospodarczej. Pani redaktor(?) nie doczytała.

Przeciez nie chodzi o to zeby doczytac, tylko zeby narobic szumu.

nie zmienia to postaci rzeczy, że pacjenta US skroił

Nie zmienia to faktu, że artykuł opisuje przypadek typowy czyli nic nie wnosi

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-05-31 19:25:40
Autor: JaWojownik
Allegrowicze strzeżcie się!!!
Czy ktoś się orientuje tzn wie jakie koszty musiałby ponosić opisany w artykule allegrowicz gdyby chciał legalnie odprowadzać podatki? Czy musiałby zarejestrować działalność gospodarczą a może  wystarczyłoby, jak napisali w artykule, ująć dodatkowe dochody na zwyczajnym PITcie w rubryce dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej?
Jezeli jednak  musiałby zarejestrować działalność gospodarczą to jaką formę i jakie tu wchodża w grę opłaty i podatki?

Data: 2009-06-01 08:49:47
Autor: Maddy
JaWojownik pisze:
[...]

Nie pamiętam czy akurat tak napisali w gazecie, ale jeżeli to napisali bzdurę. Jeżeli ma się dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej to znaczy że zaistniał obowiązek jej rejestracji. A to znaczy że trzeba płacić zaliczki na podatek w ciągu roku, dopisanie na picie rocznym nie załatwia sprawy. No i może w grę wchodzić jeszcze VAT.

Nie można mieć dochodów z DG nie mając DG.
Gość przez dłuższy czas, regularnie kupował towar z zamiarem odsprzedaży. To jest DG bez dwóch zdań.

Jezeli jednak  musiałby zarejestrować działalność gospodarczą to jaką formę i jakie tu wchodża w grę opłaty i podatki?

A w tym celu poczytaj stare posty na tej grupie. To temat - rzeka.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-06-01 08:59:15
Autor: spp
Maddy pisze:
JaWojownik pisze:
[...]

No to akurat dobrze napisali choć w uproszczeniu. :)

" ... Zdaniem organów podatkowych ilość dokonanych przez podatnika transakcji, ich przeprowadzenie w sposób powtarzalny i zorganizowany na własny rachunek z nastawieniem na zysk, w pełni uzasadniały uznanie, że czynności sprzedaży w ramach aukcji internetowych, miały charakter pozarolniczej działalności gospodarczej, która powinna być opodatkowana na zasadach określonych w ustawie o PIT."

--
spp

Data: 2009-06-01 09:49:53
Autor: Maddy
spp pisze:
Maddy pisze:
JaWojownik pisze:
[...]

No i zobacz jak działa głuchy telefon. Wojownik wyczytał wcale nie to co napisali.

I niech mi się jeszcze ktoś oburzy jak go oskarżam o zniekształcanie informacji. Bede lać! ;-)

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-06-01 22:49:57
Autor: JaWojownik
Allegrowicze strzeżcie się!!!
No to akurat dobrze napisali choć w uproszczeniu. :)

" ... Zdaniem organów podatkowych ....miały charakter pozarolniczej działalności gospodarczej, która powinna być opodatkowana na zasadach określonych w ustawie o PIT."

No i zobacz jak działa głuchy telefon. Wojownik wyczytał wcale nie to co napisali.
Maddy

Ja nic nie wyczytałem Ja po prostu pytam co mieli na myśli w artykule pisząc " która powinna być opodatkowana na zasadach określonych w ustawie o PIT"
oraz co to są "dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej". Zdaje sie że nawet w zwykłym PIT-37 jest taka pozycja w dochodach tyle ze kto ją wypełnia i z jakich dochodów?

Czy pracując na etacie na umowę o pracę i handlując sobie kilka razy w miesiącu na allegro musże płacić podatek? Czy wymaga to zarejestrowania działalności gospodarczej? Prowadzenia księgowości i wystawiania faktur i paragonów?

Data: 2009-06-01 22:56:06
Autor: Maddy
JaWojownik pisze:
[...]

nie ma

[...]

Tak.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-06-02 19:22:16
Autor: JaWojownik
Allegrowicze strzeżcie się!!!
Zdaje sie
że nawet w zwykłym PIT-37 jest taka pozycja w dochodach

nie ma

A własnie ze jest. W PIT-37 Jakaś czwarta rubryka niżej od dochodów  z umowy o pracę, gdzieś w pobliżu rubryki  z dochodami z umowy o dzieło jest rubryka o dochodach z pozarolniczej działalności gospodarczej. Z tym że ja nigdy jej nie wypełniałem i nie wiem kogo ona tak naprawdę dotyczy.

[...]

Wiele Twoja odpowiedz nie wnosi. Nawet nie dowiedziałem się z niej  czy musze płacić jakiś dodatkowy ZUS jak bym chciał pohandlowac na allegro wieczorami po pracy. Pracuję na etacie na umowę o pracę i tam mi już odprowadzaja ZUSy....

Data: 2009-06-02 19:30:37
Autor: SDD

Użytkownik "JaWojownik" <JaWojownik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h03n7o$79o$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Kiedy ostatnio byles u okulisty?
Mam przwed soba PIT-37 i niczego takiego tam NIE MA
1. naleznosci ze stosunku pracy
2. emerytury renty
3. dzialalnosc wykonywana osobiscie
4. prtawa autorskie
5. inne zrodla
6. razem
Moze wypelniasz jakiegos pita sprzed kilkunastu lat? Lub PIT-36 zamiast 37

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-02 20:06:03
Autor: Maddy
JaWojownik pisze:
[...]

Nie pal tego więcej.

[...]

Tak. Tak. Tak i tak.
Teraz lepiej?

Nawet nie dowiedziałem się z niej  czy
musze płacić jakiś dodatkowy ZUS jak bym chciał pohandlowac na allegro wieczorami po pracy. Pracuję na etacie na umowę o pracę i tam mi już odprowadzaja ZUSy....

Może ruszysz d... i poczytasz archiwum tej grupy. To było już omawiane setki razy.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

[...]