Allianz i szkoda z OC sprawcy

Data: 2009-03-26 11:37:56
Autor: Funaki
Allianz i szkoda z OC sprawcy
Witam,

Pytanie kierujÄ™ do obeznanych w temacie.

Jak wiecie, wariata na drodze może spotkać każdy, więc spotkałem i ja.
PamiatkÄ… z tego spotkania sÄ…  przetarte listwy boczne. No ale przedtem byĹ‚o
picuś glancuś i chcę to naprawić :)

I teraz pytanko. Był wczoraj rzeczoznawca obejrzeć co i jak, teraz otrzymuję
mailem pismo, w ktĂłrym zawarty jest taki fragment:

"Uprzejmie informujemy, że TU Allianz Polska S.A. potwierdza przyjęcie
zawiadomienia o ww. szkodzie. Aby mĂłc
przeprowadzić postępowanie likwidacyjne prosimy o dostarczenie następujących
dokumentĂłw:
1. deklaracja formy rozliczenia - podpisana przez właściciela pojazdu."

Czy mam obowiązek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
rozliczenia? Żadnej wyceny jeszcze nie dostałem. Niech ktoś rzuci jakimś
sensownym paragrafem.
Nie mam oporu by naprawiać to bezgotówkowo, ale nie chcę też być rozbiony w
słoik.

Za oceny "wydaje mi się" serdecznie dziękuję ;-)

Fun.

Data: 2009-03-27 08:57:49
Autor: *piotr'ek*
Allianz i szkoda z OC sprawcy
Czy mam obowiązek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
rozliczenia?

Odpisz, że czekasz na wycenę bo zamierzasz się odwoływać. No i oczywiście się odwołuj. Prawie zawsze dokładają z 5-10%.

*

Data: 2009-03-27 12:49:13
Autor: Herald
Allianz i szkoda z OC sprawcy
Dnia Fri, 27 Mar 2009 08:57:49 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

Czy mam obowi±zek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
rozliczenia?

Odpisz, że czekasz na wycenę bo zamierzasz się odwoływać.

Od czego ma się odwoływać?
Przecież nie dostał jeszcze wyceny.

No i oczywi¶cie się odwołuj.

Ot tak - dla samej zasady?
Pieniactwo.

Prawie zawsze dokładaj± z 5-10%.

To jaka¶ norma?
To ja Ci powiem że w moim przypadku było to ponad 220% z kwoty 5100,00 PLN

Do autora:
- ja mam polisę AC w Allianzie i miałem szkodę. Zgłosznie przez help-line,
w ci±gu dwóch dni przyszedł likwidator szkód, spisali¶my protokół w którym
m.in. wybiera się formę rozliczenia, porobił zdjęcia pojazdu, dokumentów
itp.
W miejscu formy wyboru usuwania szkody nie wpisałem NIC bo nie wiedziałem
jeszcze jak to się rozwinie. Tego samego dnia wieczorem dostałem mejla z
wycen± i informacj± że powinienem podać jaki wybieram sposób naprawy.
Ja z kolei wtedy pojazd oddałem do ASO i oni zrobili swoj± wycenę,
przedstawiłem wtedy pełnomocnictwo/upoważnienie temu ASO do reprezentowania
mnie przez TU (najpierw złożyłem to w Tua kopię wysłałem do ASO).
Wycena TU: 5 100 PLN
Wycena pierwsza ASO: 12 300 PLN
dodatkowe oględziny w ASO: 16 600 PLN
TU uznało te wyceny i zapłaciło ASO t± kwotę.
Powiem więcej, TU Allianz jest bardzo elastyczny w tej materii. Mnie
"poszedł na rękę" bo ASO sobei robiło chyba "jaja" i tak de fakto były
chyba 2-3 oględziny więcej niż tutaj podałem,bo po ostatnich oględzinach po
prostu ASO "przestrzeliło" i zrobiła się "szkoda całkowita". Napsiałęm do
TU że to skandla by ASO potrzebowało tylu oględzin do "zwykłego prostego
szlifu" i że moim zdaniem to próba wyłudzenia max odszkodowania ze strony
ASO. Wtedy dopiero ASO widz±c że "się narobiło" - napisali pismo
wyja¶niaj±ce do TU że "zapomnieli zastosować rabat dla klienta"!!!
I po tym rabacie TU Allianz uznał te wyja¶nienia i zrobiła się z powrotem
"szkoda czę¶ciowa".

Data: 2009-03-27 13:27:43
Autor: Funaki
Allianz i szkoda z OC sprawcy
Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci

[...]

A jak z nimi korespondowałe¶/odpisywałe¶, mailowo czy "tradycyjnie" poczt±?

--
Pzdr
Fun

Data: 2009-03-28 23:56:08
Autor: *piotr'ek*
Allianz i szkoda z OC sprawcy
Ot tak - dla samej zasady?
Pieniactwo.

Zasada... do OC zawsze dokładaj±

To ja Ci powiem że w moim przypadku było to ponad 220% z kwoty 5100,00 PLN

Do AC, a to róznica jest.

*

Data: 2009-03-27 13:36:31
Autor: Maseł
Allianz i szkoda z OC sprawcy
Funaki wrote:
[...]
I teraz pytanko. Był wczoraj rzeczoznawca obejrzeć co i jak, teraz
otrzymujÄ™
mailem pismo, w ktĂłrym zawarty jest taki fragment:

Z tymi z ktorymi mialem do czynienia kontakt mejlowy zawsze mialem
dobry, moze po prostu napisz do niego i sie dopytaj...

[...]

jak juz Ci poradzono - napisz, ze czekasz na wyceny z kilku serwisow (a
przynajmniej z ASO)

Czy mam obowiązek już teraz na tym etapie dokonać wyboru formy
rozliczenia? Żadnej wyceny jeszcze nie dostałem. Niech ktoś rzuci jakimś
sensownym paragrafem.

jakos nigdy nie musialem sie w tym momencie decydowac na wycene, a juz
kilka szkod (co prawda z AC) u nich likwidowalem

Nie mam oporu by naprawiać to bezgotówkowo, ale nie chcę też być rozbiony w
słoik.

O jakim sloiku mowisz? - naprawa bezgotowkowa jest IMHO bardzo uczciwa...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-04-10 15:25:00
Autor: Kocureq
Funaki pisze:

[...]

Z Allianz odszkodowanie brałem 3 razy, za każdym razem wystarczyło na takie pytanie powiedzieć "najpierw bym chciał wstępną wycenę" i przysyłali wstępną wycenę i potem można było zdecydować. I za każdym razem była to wycena na tyle uczciwa, że akceptowałem. Zarówno z mojego AC jak i OC sprawcy.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Allianz i szkoda z OC sprawcy