Almera sonda lambda - reaktywacja :-(

Data: 2010-02-12 11:37:57
Autor: z
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Almera n16 2003 r. Instalacja gazowa sekwencyjna.
Pierwsza sona padła (z tego co mi wiadomo) przy 100 tys. km.
Druga padła przy 108 tys. km. Reklamowałem i udało się założyć now±.
Obie oryginalne bosha.
Teraz zaczyna byc to samo (111 tys). Samochód czasem nie zawsze dławi się na wolnych obrotach np. przy ruszaniu z pod ¶wiateł.
Efekt ten nasila się przy obci±żeniu poborem pr±du (wł±czone ogrzewanie tylnej szyby)
Objawy s± zarówno przy zasilaniu gazem jak i benzyn± z tym że na gazie znacznie wyraĽniejsze aż do stanu w którym po mie¶cie nie dało sie jeĽdzić. na benzynie z bólami ale jako¶ sie turlał.
Diagnoza była taka że sonda czasami działała a czasami nie i ciężko było doj¶ć o co chodzi. Po wymianie przeszło jak ręk± odj±ł.

Słyszałem od znajomego w serwisie nissana że jednej pani padała sonda po przejechaniu 40 tys. Taka pechowa była - też samochód zagazowany.

Maa kto¶ może jaki¶ pomysł dlaczego znowu sonda szwankuje?
Tak przypuszczam bo identyczne objawy.
Na reklamacje już nie mam siły. Zreszt± nie wiem czy co¶ wskórałbym.
"Panie masz co¶ nie tak z tym autem. My tu wszystko dobrze zrobili¶my. Dwie sony każda po 300 zł"

Data: 2010-02-12 13:17:16
Autor: kamil
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:hl3b3a$58s$1inews.gazeta.pl...

Na reklamacje już nie mam siły. Zreszt± nie wiem czy co¶ wskórałbym.
"Panie masz co¶ nie tak z tym autem. My tu wszystko dobrze zrobili¶my. Dwie sony każda po 300 zł"

Moze ktos ja w nocy wykreca i podmienia na stara trefna?

MSPANC.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-12 14:11:50
Autor: PaweL
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Sondy Bosch (oryginalne w Almerach) lubi± się zepsuć. Załóż NGK.

Paweł

Data: 2010-02-12 14:53:39
Autor: Animal
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Maa kto¶ może jaki¶ pomysł dlaczego znowu sonda szwankuje?

Inspekcja instalacji LPG sie klania, zly AFR ( zbyt uboga mieszanka ) i sondy beda padac jak muchy...a po sondach poleca zawory :-)

Data: 2010-02-12 15:01:43
Autor: z
Animal pisze:
Maa kto¶ może jaki¶ pomysł dlaczego znowu sonda szwankuje?

Inspekcja instalacji LPG sie klania, zly AFR ( zbyt uboga mieszanka ) i sondy beda padac jak muchy...a po sondach poleca zawory :-)

Nie wiem czy to ma aż tak proste przełożenie ale ze spalania to nie jestem zadowolony. 11 l. lpg na trasie.

Data: 2010-02-12 15:08:17
Autor: z
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Tak mi sie przypomniało ze kiedy¶ jeden z gazowników nalegał że do tego samochodu MUSI być płyn smaruj±cy zawory. czy dla sondy ma to jakie¶ znaczenie??

Data: 2010-02-12 15:24:22
Autor: Jakub Witkowski
z pisze:
Animal pisze:
[...]

To rzeczywi¶cie słabo zwłaszcza je¶li jeĽdzisz spokojnie, i od tego
bym zacz±ł. Primera spala mi 7.5-8.5 LPG na trasie, nawet w zimie.

Podobno sondy padaj± przy złej mieszance, ale mechanizm tego zjawiska
nie jest dla mnie jasny. Przy zbyt bogatej chodzi ponoć o nagar, ale
przy ubogiej - nie wiem. Może o przewlekłe spalanie i temp. spalin.

Zbyt bogata mieszanka tłumaczyłaby spalanie oraz częste padania sondy.

A gazownik badał spaliny analizatorem? Stroił laptopem układ w czasie
jazdy, koniecznie z now±, sprawn± sond±? (a nawet je¶li to robił,
to nie znaczy że zrobił dobrze...)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-02-12 16:41:35
Autor: to
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Jakub Witkowski wrote:

Podobno sondy padają przy złej mieszance, ale mechanizm tego zjawiska
nie jest dla mnie jasny. Przy zbyt bogatej chodzi ponoć o nagar,

Dokładnie tak.

ale
przy ubogiej - nie wiem. Może o przewlekłe spalanie i temp. spalin.

Przypuszczam, ze chodzi po prostu o podwyższoną temperaturę spalania, a więc także wyższą temperaturę spalin.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-12 17:52:21
Autor: z
Jakub Witkowski pisze:
  > A gazownik badał spaliny analizatorem? Stroił laptopem układ w czasie
jazdy, koniecznie z now±, sprawn± sond±? (a nawet je¶li to robił,
to nie znaczy że zrobił dobrze...)

Przyznaję się bez bicia że zaniedbałem. Sonda została założona i 2 mies. jeĽdzi. Miałem się za to wzi±ć jak puszcz± mrozy a te mrozy się ci±gn± i ci±gn± :-( Żadnych efektów ubocznych nie było spalanie takie jak
poprzednio. Przejechane jakie¶ 3tys. km.

Wywiedziałem się dokładnie w serwisie nissana (bo już różne opinie "majstrów" słyszałem rozjechana mapa wtrysku...)
że komputer w samochodzie uczy się to znaczy wprowadza procentow± poprawkę mieszanki. (tylko tyle i aż tyle) Można to zresetować przez jazdę na benzynie lub w serwisie (nie wiem co wyjdzie taniej chyba to drugie) Dopiero wtedy do gazownika.
No i teraz problem czy resetować i do gazownika czy poczekać aż do końca sonda zdechnie (ciężka diagnoza jak raz działa a raz nie działa)

Z tego co pamiętam to gazownik zrobi kalibrację tak± automatyczn± przy 3tys obr. i każe się delikwentowi przejechać czy jest ok.
Mam chyba rozumieć że komp. gazowy już skory do nauki nie jest (dopiero by wtedy się działo :-)

PS. Ech... jak to było fajnie za czasów o¶miozaworowych silników i II gen gazu. A może sprzedać? Tylko co w zamian? 3 letniego nie upolujesz, 5-7 letni tak samo się psuje jak 10-15 a czę¶ci droższe. Nowe poza zasięgiem. W mordę...
I jak tu nie jeĽdzić 15 letnimi "złomami".

Data: 2010-02-12 16:40:29
Autor: to
z wrote:

Nie wiem czy to ma aż tak proste przełożenie ale ze spalania to nie
jestem zadowolony. 11 l. lpg na trasie.

Jeśli mieszanka jest zbyt bogata, to także sondom nie służy...

--
cokolwiek

Data: 2010-02-12 18:02:31
Autor: z
to pisze:
z wrote:

Nie wiem czy to ma aż tak proste przełożenie ale ze spalania to nie
jestem zadowolony. 11 l. lpg na trasie.

Jeśli mieszanka jest zbyt bogata, to także sondom nie służy...

Teraz już nie wiem co było przyczyną zła mieszanka zepsuła sondę czy zła sonda spowodowała rozregulowanie komputera?
A rozregulowanie dokończyło sondę.
Z tego co pamiętam to przed problemami instalacja gazowa była czyszczona i regulowana. Wszystko chodziło ładnie i spalanie było niższe (a może tylko noga lżejsza)
Ścigać gazowników? Producenta sondy? W mordę...

PS. Interes się kręci
Gazownik "Panie nic tu nie wyregulujemy - sonda sp..."
Serwis: "Panie trzeba nowÄ… sondÄ™ bo gazownicy spaprali"

Data: 2010-02-12 18:28:08
Autor: Animal
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Teraz już nie wiem co było przyczyn± zła mieszanka zepsuła sondę czy zła sonda spowodowała rozregulowanie komputera?
[...]

Dzialanie sondy najlepiej sprawdzic poprzez podpiecie bezposrednio do kabla sygnalowego oscyloskopu badz tez zwyklego miernika. Mozna tez odpiac sonde calkowicie ( bo moze sie zawieszac przy pewnych zakresach i wtedy beda wystepowaly dziwne zachowania samochodu ) i auto powinno zaczac jezdzic normalnie ( sterownik bedzie korzystal z mapy awaryjnej / tak w uproszczeniu /), aczkolwiek odbije sie to na wiekszym zuzyciu paliwa. Uszkodzona sonda nigdy nie spowoduje "rozregulowania" sterownika.. to kompletna bzdura. Zbyt bogata mieszanka uszkodzi sonde, poniewaz zarzuci ja nagarami...natomiast uboga usmazy zbyt wysoka temperatura spalin!. pozatym instalacji gazowej sekwencyjnej nigdy nie reguluje sie tak jak to opisales wyzej ( 3000obr ).. Sekwencje nalezy skalibrowac w "trasie" i pod roznymi obciazeniami.. jezeli ktos Ci regulowal inaczej to zmien gazownika.... Teraz musisz zrobic tak :
a) pojechac sprawdzic sonde i upewnic sie, ze dziala w pelnym zakresie oraz czy sie nie zawiesza i plynnie reaguje w podczas zmiany obrotow.
- jezeli jest cos nie tak to niestety znow wymiana
b) pojechac do porzadnych gazownikow i zrobic regulacje jak nalezy.

ps. sonde moze sprawdzic tez gazownik poprzez podpiecie komputera do instalacji, powinien miec wykres pracy sondy w programie kalibrujacym. zarowno na benzynie jak i na gazie.

Data: 2010-02-12 19:02:14
Autor: z
Animal pisze:

ps. sonde moze sprawdzic tez gazownik poprzez podpiecie komputera do instalacji, powinien miec wykres pracy sondy w programie kalibrujacym. zarowno na benzynie jak i na gazie.

Dzięki

Do tej pory do gazowników zastrzeżeń nie miałem. Stały klient, zniżki na
usługi i na paliwo shela - polecaj± własnie ze swojej stacji żeby nie
było problemów, Ľdzierstwa nie zauważyłem. Niestety Instalacja Tartarini
i konkurencja się nie specjalizuje.

Znaj±c życie okaże się że wszystko jest ok tylko nie działa bo materia wymięka.

Data: 2010-02-13 09:21:30
Autor: lublex
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl454d$dkv$1inews.gazeta.pl...
Animal pisze:
[...]

Jako¶ tak na odległo¶ć wyczuwam klienta Transwagu z Łęczyńskiej. Popraw je¶li się mylę.
A jeżeli jednak tak to co¶ ostatnio (tak ponad rok) im nie wychodzi regulacja czegokolwiek. Też szukam alternatywy do obsługi LPG.

pozdr
lublex

Data: 2010-02-13 12:55:11
Autor: z
lublex pisze:

[...]

bingo :-)

Akurat w tym aucie to nie był mój wybór, taki kupiłem.
Lokalizacja bardzo mi pasuje.
Daj znać jak znajdziesz alternatywę.

PS. Zajechałem do super hiper najlepszego fachowca od gazu poleconego przez mechanika co mi te sondy zakładał i też gadał o rozjechanych mapach wtrysku i nie potrafił zaobserwować że sonda raz działa a raz nie
a na końcu się okazało że sekwencji nie robi.

Data: 2010-02-13 15:08:34
Autor: lublex
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl63v1$mgo$1inews.gazeta.pl...
lublex pisze:
[...]

Jasne ale nie mam takich problemów. Sondę raz wymieniłem na używkę (oryginał) przy ok. 200kkm i tyle. Wielu poleca warsztat na Rowerowej*), ja osobi¶cie tam jeszcze nie byłem. Teraz przymierzam się do regeneracji (wymiany) reduktora. Nie jest to filozofia więc może to zrobę sam.

*) chodzi o Lublin

pozdr
lublex

Data: 2010-02-13 18:05:01
Autor: z
lublex pisze:

[...]

Chyba nie masz sekwencji?. W II gen. też miałem takie plany tylko szybciej było zlecić to rzeczonej firmie (250 zł) i wszystko było ok.
Teraz korci mnie żeby sobie wszystko samemu regulować, byłoby taniej tylko czasu nie ma :-(

Data: 2010-02-13 18:45:51
Autor: lublex
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl6m40$o9n$1inews.gazeta.pl...
lublex pisze:
[...]

Nie, nie regulację. To serwis. Gdyby "rzeczona firma" chciała za to 250 zł to też bym się nie zastanawiał.
A jak chc± za regenerację prawie 2x tyle i jeszcze trzeba się męczyć z ich regulacj±, to szukam innych rozwi±zań. Kpl. naprawczy do ANA04 to 130 zł, regulacja ok. 100.
Instalacja Elpigaz Elisa (IV)

pozdr
lublex

Data: 2010-02-12 19:47:34
Autor: to
Animal wrote:

[...]

Nie znam się na LPG (nie wiem czy i na ile korzystają z sygnału z lambd), ale jeśli chodzi o "benzynowe" ECU to jak najbardziej uszkodzona lambda może spowodować rozjechanie się map i złą mieszankę. Po to przecież są te sondy, żeby korygować odpowiednio skład mieszanki, jeśli będą pokazywać bzdury to i korekcje będą bzdurne.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 09:12:39
Autor: Animal
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Nie znam się na LPG (nie wiem czy i na ile korzystaj± z sygnału z lambd),
ale je¶li chodzi o "benzynowe" ECU to jak najbardziej uszkodzona lambda
może spowodować rozjechanie się map i zł± mieszankę. Po to przecież s± te
sondy, żeby korygować odpowiednio skład mieszanki, je¶li będ± pokazywać
bzdury to i korekcje będ± bzdurne.

okreslenie pt. "rozjechanie sie map" jest bledne bo mapa sie nie rozjedzie.. z mapy ECU korzysta, owszem..gdy sonda jest odpieta. Gdy jest podpieta i dziala prawidlowo to sterownik korzysta z sygnalu sondy, ktory to jak bedzie nieprawidlowy to sterownik bedzie "wariowal".

Data: 2010-02-13 09:55:57
Autor: to
Animal wrote:

[...]

Totalna bzdura, jak sonda jest odpięta, to po prostu nie koryguje dawek paliwa na podstawie jej sygnału (bo go nie ma).

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 11:24:14
Autor: Animal
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Totalna bzdura, jak sonda jest odpięta, to po prostu nie koryguje dawek
paliwa na podstawie jej sygnału (bo go nie ma).

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisalem wyzej, a pozniej napisz cos wiecej o tym rozjezdzaniu map :) bo rozjechac to mozna kota... O jakim systemie piszesz, Bosch, Siemens, Trionic? Jezeli tak to ktory ? a moze jakis Megnetti Marelli?

Tak, uklad wtyskowy z odpieta sonda nie bedzie regulowal skladu mieszanki ale bedzie korzystal z pewnych wzorcow, ktore ma zaprogramowane.

Data: 2010-02-15 13:45:48
Autor: Jakub Witkowski
Animal pisze:
Totalna bzdura, jak sonda jest odpięta, to po prostu nie koryguje dawek
paliwa na podstawie jej sygnału (bo go nie ma).

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisalem wyzej, a pozniej napisz

Napisałe¶ że przy podł±czonej sondzie komp nie używa map,
co jest totaln± bzdur±. Komp map używa zawsze, sygnał lambdy za¶
może w pewnym stopniu modyfikować dawkowanie wynikaj±ce z map.

cos wiecej o tym rozjezdzaniu map :)

Na przykład, zły sygnał z sondy przy IIgen bez emulacji powodował, że
potem na benzynie praktycznie nie jechał - totalne szarpanie, skoki.
Pomagała długa (50-100km) jazda na benzynie.
Reset kompa działał za¶ natychmiast.

Problem rozwi±zało wła¶ciwe zaemulowanie sondy. Wła¶nie po to s± te emulatory.
W Twojej wizji działania systemu mogłoby ich w ogóle nie być... ;>

bo rozjechac to mozna kota... O jakim systemie piszesz, Bosch, Siemens, Trionic? Jezeli tak to ktory ? a moze jakis Megnetti Marelli?

Sterownik silnika: Nissan ECCS

Data: 2010-02-15 16:51:50
Autor: z
Jakub Witkowski pisze:

bo rozjechac to mozna kota... O jakim systemie piszesz, Bosch, Siemens, Trionic? Jezeli tak to ktory ? a moze jakis Megnetti Marelli?

Sterownik silnika: Nissan ECCS

Mechanik w serwisie twierdzi że mapa to jest zapisana na stałe a poprawka jest ustalana procentowo - jedna liczba. Tylk± j± można zresetować. Nie mapy.
Almera 2003 1.5

Data: 2010-02-15 13:29:57
Autor: Jakub Witkowski
Animal pisze:
[...]

Nie ma takiego sterownika, który by nie korzystał z mapy
(obroty, przepływka, wychylenie przepustnicy) przy ustalaniu dawki.
Nie da się regulować dawki na podstawie *tylko* sygnału z sondy,
ponieważ działa ona zbyt powoli, i w dodatku progowo.
(Nawet LPG II gen. tak nie działa, bo w 95% regulację załatwia
tam sam reduktor niejako automatycznie, co odpowiada mapie na
benzynie, a sonda+krokowiec służy do poprawek w niewielkim zakresie)

Za to sygnał z sondy modyfikuje warto¶ci jakie s± odczytywane z map
(tzn. komp wprowadza do nich poprawki). Można to sobie wyobrazić tak,
że powstaje dodatkowa "mapa poprawek", często również jako funkcja
obci±żenia, obrotów, lub bardziej prymitywnie jako np. poprawka
procentowa. I ta poprawka się owszem zmienia adaptacyjnie.
I niekoniecznie łatwo jest j± wyzerować.

Dlatego po dłuższej jeĽdzie na Ľle wyregulowanym LPG samochód
może bardzo kiepsko jechać na benzynie, dławić się, duzo palić itp.
I to do¶ć długo.

Data: 2010-02-13 10:28:50
Autor: Agent
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(

Teraz już nie wiem co było przyczyną zła mieszanka zepsuła sondę czy zła sonda spowodowała rozregulowanie komputera?
A rozregulowanie dokończyło sondę.

Jak masz źle ustawioną instalację LPG (mnożnik) to auto pracuje np. na zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszance. Efekt jest nastepnie taki że komputer benzynowy też się przestawia i auto potrafi źle chodzić na benzynie. Na Twoim miejscu przejechałbym z jeden bak na benzynie i obserwował jak auto chodzi. Jak złe minie :) tzn. że sonda jest ok. Wtedy najlepiej pojechac do gazownika który ustawi Ci instalację LPG i to najlepiej w trasie.

Data: 2010-02-16 20:34:51
Autor: z
Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Agent pisze:
  Na Twoim miejscu przejechaĹ‚bym z jeden bak na benzynie i
obserwował jak auto chodzi. Jak złe minie :) tzn. że sonda jest ok. Wtedy najlepiej pojechac do gazownika który ustawi Ci instalację LPG i to najlepiej w trasie.

Dzięki wszystkim
Dzisiaj gazownik swoimi narzędziami stwierdził że sonda działa (UFF..)
Jutro będzie regulacja.
Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jest moĹĽliwość ustawienia wolnych obrotĂłw   silnika nieco wyĹĽej tak 900-1000 obr. Znacznie lepiej by mi siÄ™ jeĹşdziĹ‚o  tymi szesnastoma zaworami po mieĹ›cie. ZaczynajÄ… mnie trochÄ™ zbywać i obawiam siÄ™ ĹĽe tekstu ĹĽe to tylko w komputerze benzynowym takie cuda moĹĽna.

PS. Sekwencja Tartarini.

Data: 2010-02-21 09:59:08
Autor: kml

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hles13$cp7$1inews.gazeta.pl...
Agent pisze:
[...]

Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jest możliwość ustawienia wolnych obrotów silnika nieco wyżej tak 900-1000 obr. Znacznie lepiej by mi się jeździło tymi szesnastoma zaworami po mieście. Zaczynają mnie trochę zbywać i obawiam się że tekstu że to tylko w komputerze benzynowym takie cuda można.

PS. Sekwencja Tartarini.

Jak już będziesz całkowicie po to napisz jakie są efekty i który zakład.

kml

Data: 2010-02-22 10:09:17
Autor: z
kml pisze:

Jak już będziesz całkowicie po to napisz jakie są efekty i który zakład.

Jestem po regulacji i uczucia dalej mieszane mam.
Auto chyba trochę dostało buta przy wyższych obrotach ale dalej na zimnym silniku (nie tylko zimnym po odpaleniu ale tak z pół godziny jazdy) obroty spadają do 700 a ten silnik strasznie tego nie lubi.
Tak samo jak kiedyś efekt bardziej widoczny na gazie i przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby. Po dłuższej jeździe jakby przechodzi (to nowość).

Regulacja była na "ciepło" i faktycznie nie było się do czego przyczepić. Niestety jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach i mnie to wkurza. Dalej problem z diagnozą. Czy sonda nie działa tak jak trzeba czy trzeba się zająć przepływomierzem. Nawet znalazłem w sieci instrukcję czyszczenia (co prawda w mikrze) ale chyba sam to dłubać nie będę.

Almera sonda lambda - reaktywacja :-(