Data: 2010-01-08 12:33:00 | |
Autor: Scyzoryk | |
Almerka wcina olej | |
Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale podejrzewam że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczas ostatniej zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40, 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.
Dodam że autko chodzi bez najmniejszych problemów, nie dymi, nie śmierdzi tylko na bagnecie ubywa :-) Nie chce na razie rozważać zaglądania do silnika mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś 15w40. -- Pozdr Scyzoryk Almera n16 xl 600v |
|
Data: 2010-01-08 11:52:33 | |
Autor: kamil | |
Almerka wcina olej | |
"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message news:hi7bq7$mti$1newsread1.aster.pl... Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale podejrzewam że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczas ostatniej zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40, 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost. A co mowi instrukcja albo ASO? Dzisiaj producenci podaja normy nawet do 1l/1000km. Moj silnik wcina jakies 150-300ml na 1000km (turbo benzyna) i TTTM - jedne nie biora nawet kropli, inne zlopia na potege. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-01-08 12:43:15 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Almerka wcina olej | |
Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale podejrzewam że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. wychodzi na to że TTTM, mieliśmy w firmie właśnie taką 1.8 i przy jednym z kierowców paliła ok 1L/1kkm Mobila 5w50 [ów człowiek uważał że poniżej 5tys obr/min to auto nie jeździ], przy innych kierowcach paliła właśnie trochę <0,5L/1kkm, w tym egz. spalanie oleju silnie zależało od stylu jazdy, rozwiązania nie szukaliśmy bo czas nadszedł i auto poszło na sprzedaż, brat |
|
Data: 2010-01-08 13:19:41 | |
Autor: Agent | |
Almerka wcina olej | |
Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:hi7bq7$mti$1newsread1.aster.pl... Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale podejrzewam że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczas ostatniej zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40, 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.kiedys sie interesowałem tym autem i pamietam ze do tego silnika wchodziło bardzo mało oleju (coś około 2-2,5 litra). To jedna z przyczyn czemu na bagnecie szybko go ubywa. Do tego łatwo jest osiagnać stan minimalny lub poniżej |
|
Data: 2010-01-08 13:50:21 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Almerka wcina olej | |
Użytkownik "Agent" kiedys sie interesowałem tym autem i pamietam ze do tego silnika wchodziło bardzo mało oleju (coś około 2-2,5 litra). To jedna z przyczyn czemu na bagnecie szybko go ubywa. Do tego łatwo jest osiagnać stan minimalny lub Swoją drogą coraz ciekawsze te silniki - kiedyś w Primierze pierwszej generacji miałem 1.6 16v - rozrząd na łańcuchu - pracował tak, że w ciszy nie było słychać silnika, nie brał kropli oleju i o dziwo był dość żwawy jak na wielkość auta - co producenci teraz wyprawiają to już nie wiem - toyoty biorą olej, nissany biorą olej, ople biorą olej, VW biorą olej...można by tak w nieskończoność. |
|
Data: 2010-01-08 13:55:11 | |
Autor: Scyzoryk | |
Almerka wcina olej | |
Swoją drogą coraz ciekawsze te silniki - kiedyś w Primierze pierwszej generacji miałem 1.6 16v - rozrząd na łańcuchu - pracował tak, że w ciszy nie było słychać silnika, nie brał kropli oleju ten 1,8 to też stara konstrukcja na łańcuchu, stosowany w n16, p11 i chyba nawet p10 więc jakiś nowinek technicznych tam nie ma :) Generalnie polubiłem to autko więc jeśli okaże się że ten typ tak ma to będę w stanie to zaakceptować :) -- Pozdr Scyzoryk Almera n16 xl 600v |
|
Data: 2010-01-08 14:06:24 | |
Autor: krzysiek82 | |
Almerka wcina olej | |
Scyzoryk pisze:
Generalnie polubiłem to autko więc jeśli okaże się że ten typ tak ma to będę w stanie to zaakceptować :) jeśli faktycznie ten typ tak ma, to zaakceptuj to ale nie zmieniaj i oleju na gorszy jeśli tak lubisz to auto. Poza tym jak uruchomisz na zimnym potrafi puścić niebieski dymek? Jeśli tak to być może uszczelniacze zaworowe padły. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-01-08 17:26:29 | |
Autor: Qwinto | |
Almerka wcina olej | |
"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message news:hi7gkb$qhg$1newsread1.aster.pl...
QG18DE to nowsza konstrukcja od GA16DE i SR20DE. Występowała dopiero w Primerze P11.144 (2002-2007). I niestety ma złą opinię w kwestii konsumpcji oleju. -- Pozdrawiam Qwinto Czerwony Nissan Primera Invitation http://nissanzone.pl www.nissanklub.pl |
|
Data: 2010-01-08 17:26:24 | |
Autor: Qwinto | |
Almerka wcina olej | |
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message
news:hi79r4$588$1mx1.internetia.pl...
Żwawy (GA16DE) to on jest dopiero jak się go kręci do 6tys i przy zmianie biegów prędkość obrotowa silnika nie spada poniżej 3,5tys. I generalnie wtedy to auto jeździ. Nie dotyczy to silników z rynku niemieckiego, które były zdławione ze 102KM do 90KM. Po od dławieniu (wymiana kolektora dolotowego) silnik przechodzi druga młodość. Znam to z autopsji :) -- Pozdrawiam Qwinto Czerwony Nissan Primera Invitation http://nissanzone.pl www.nissanklub.pl |
|
Data: 2010-01-08 18:26:41 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Almerka wcina olej | |
od dławieniu mistrzostwo świata, do tej pory takiego błędu ort. nie dało się zrobić P. |
|
Data: 2010-01-09 13:25:42 | |
Autor: Qwinto | |
Almerka wcina olej | |
"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message
news:hi7psg$b6s$1inews.gazeta.pl... od dławieniu Mea culpa, że nie zwróciłem uwagi. Tak mi slownik Firefoxa poprawił... -- Pozdrawiam Qwinto Czerwony Nissan Primera Invitation http://nissanzone.pl |
|
Data: 2010-01-08 19:19:41 | |
Autor: bratPit | |
Almerka wcina olej | |
kiedys sie interesowałem tym autem i pamietam ze do tego silnika wchodziło bardzo mało oleju (coś około 2-2,5 litra). To jedna z przyczyn czemu na bagnecie szybko go ubywa. Do tego łatwo jest osiagnać stan minimalny lub się dziwisz, samochód ma być produktem branży FMCG więc takie są naturalne tego następstwa ;-) brat |
|
Data: 2010-01-08 17:22:59 | |
Autor: lublex | |
Almerka wcina olej | |
Użytkownik "Agent" napisał:
kiedys sie interesowałem tym autem i pamietam ze do tego silnika Zaraz, zaraz *) branie oleju zależy od pojemności miski olejowej? *)Tak, tak wiem, że to taka wielka ruska bakteria. Ale piątkowo dzisiaj jakby nieco... pozdr lublex |
|
Data: 2010-01-10 10:11:13 | |
Autor: Wojciech Skrzypinski | |
Almerka wcina olej | |
lublex pisze:
Zaraz, zaraz *) branie oleju zależy od pojemności miski olejowej? Samo branie nie, ale zwieksza ryzyko przegapienia niebezpiecznego ubytku w Almerze 1.8. Dokladna pojemnosc miski to z tego co pamietam 2.7 l. i niewiele trzeba, zeby poziom zjechal ponizej minimum na bagnecie. W. |
|
Data: 2010-01-08 19:26:59 | |
Autor: adam | |
Almerka wcina olej | |
Witam, Znajomy tez mial podobny problem w almerze 1.8. Zaczal brac olej, a skonczylo sie niestety na wymianie silnika. Przebieg ok. 130kkm. Pzdr Adam |
|
Data: 2010-01-09 22:01:35 | |
Autor: | |
Almerka wcina olej | |
Scyzoryk <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał(a):
Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma alepodejrzewam że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczasostatniej zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40, 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.silnika mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś 15w40. Poczytaj na www.nissanklub.pl Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z plasteliny ;-) Pozdrawiam, AdamK -- |
|
Data: 2010-01-09 23:34:16 | |
Autor: Wojciech Skrzypinski | |
Almerka wcina olej | |
adamk79.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Poczytaj na www.nissanklub.pl Moja (ten sam silnik) zaczela nagle brac olej przy ok. 150 tysiacach. Sporo, tak z litr na 1000 km. Dolewalem Shella 10W40. W koncu duzy przeglad i zmienilem olej na Mobil Super S 10W40 - jak reka odjal. Ostatnio dolalem co prawda z pol litra, ale dopiero po zrobieniu 6 kkm od wymiany. Nie potrafir wyjasnic tego zjawiska, moze Shell byl juz ostro spracowany. Pozdrawiam, Wojtek |
|
Data: 2010-01-10 15:33:07 | |
Autor: Mumin | |
Almerka wcina olej | |
adamk79.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Ten sam problem występuje w Mazdach 323 z silnikiem 1.5 (Z5). Też pierścienie olejowe. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-01-10 20:04:42 | |
Autor: DoQ | |
Almerka wcina olej | |
Mumin pisze:
Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z plasteliny ;-)Ten sam problem występuje w Mazdach 323 z silnikiem 1.5 (Z5). Też pierścienie olejowe. A niby takie słynne z trwałości japońskie wozidła :P Pozdrawiam Pawel |
|