Almerka wcina olej

Data: 2010-01-08 11:52:33
Autor: kamil
Almerka wcina olej

"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message news:hi7bq7$mti$1newsread1.aster.pl...
Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale podejrzewam że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczas ostatniej zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40, 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.

Dodam że autko chodzi bez najmniejszych problemów, nie dymi, nie śmierdzi tylko na bagnecie ubywa :-) Nie chce na razie rozważać zaglądania do silnika mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś 15w40.

A co mowi instrukcja albo ASO? Dzisiaj producenci podaja normy nawet do 1l/1000km. Moj silnik wcina jakies 150-300ml na 1000km (turbo benzyna) i TTTM - jedne nie biora nawet kropli, inne zlopia na potege.

Pozdrawiam
Kamil

Almerka wcina olej