Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Almerka wcina olej

Almerka wcina olej

Data: 2010-01-09 22:01:35
Autor:
Almerka wcina olej
Scyzoryk <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał(a):
Powitać. Almerka n16 1,8 wcina olej. Podobno ten typ tak ma ale
podejrzewam
że nie w takich ilościach. Przebieg w sumie niewielki (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że prawdziwy) 90kkm. Do ostatniej wymiany jeździła na pełnym syntetyku który znikał w tempie ok 0,5L/1000km. Podczas
ostatniej
zmiany wlałem półsyntetyk 10w40, jest ciut lepiej ale nadal dla mnie niezadowalająco :-) Instrukcja dla Nissana dla tego silnika zaleca 10w40, 15w40 więc 5w40 był lany trochę na wyrost.

Dodam że autko chodzi bez najmniejszych problemów, nie dymi, nie śmierdzi tylko na bagnecie ubywa :-) Nie chce na razie rozważać zaglądania do
silnika
mam dwie opcje. Zmianę oleju przy najbliższym razie na Valvoline MaxLife zostając przy 10w40 (opinie praktyków mile widziane) lub na jakiś 15w40.



Poczytaj na www.nissanklub.pl
Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z plasteliny ;-)
Pozdrawiam,
AdamK


--


Data: 2010-01-09 23:34:16
Autor: Wojciech Skrzypinski
Almerka wcina olej
adamk79.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:

Poczytaj na www.nissanklub.pl
Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z plasteliny ;-)

Moja (ten sam silnik) zaczela nagle brac olej przy ok. 150 tysiacach. Sporo, tak z litr na 1000 km. Dolewalem Shella 10W40. W koncu duzy przeglad i zmienilem olej na Mobil Super S 10W40 - jak reka odjal. Ostatnio dolalem co prawda z pol litra, ale dopiero po zrobieniu 6 kkm od wymiany. Nie potrafir wyjasnic tego zjawiska, moze Shell byl juz ostro spracowany.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-01-10 15:33:07
Autor: Mumin
Almerka wcina olej
adamk79.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:



Poczytaj na www.nissanklub.pl
Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z plasteliny ;-)
Pozdrawiam,
AdamK


Ten sam problem występuje w Mazdach 323 z silnikiem 1.5 (Z5). Też pierścienie olejowe.


--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-01-10 20:04:42
Autor: DoQ
Almerka wcina olej
Mumin pisze:

Znany problem. Silniki 1.8 lubią olej i jest to w 99,9% przypadków wina pierścieni tłokowych. Wada fabryczna, te pierścienie są jak by były z plasteliny ;-)
Pozdrawiam,
Ten sam problem występuje w Mazdach 323 z silnikiem 1.5 (Z5). Też pierścienie olejowe.

A niby takie słynne z trwałości japońskie wozidła :P


Pozdrawiam
Pawel

Almerka wcina olej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona