Alpy Julijskie

Data: 2009-03-18 09:47:25
Autor: Maciek Kruszyna
Alpy Julijskie
Witam,
Mam do Was pytanie: Czy był ktos może w alpach na Słowenii? Chcieliśmy
jechać tam z żoną w wakacje ale zastanawiamy się czy to nie są zbyt
trudne góry, tzn. czy nie ma szlaków typu: Orla Perć. Szukamy raczej
bezpiecznych (w miarę bezpiecznych) szlaków, chociaż nie koniecznie
łatwych. Mamy porównanie z Tatrami Słowackimi.
Z góry dziękuję za pomoc:)

Data: 2009-03-18 19:25:00
Autor: Robert
Alpy Julijskie

Użytkownik "Maciek Kruszyna" <maciej.kruszyna@gmail.com> napisał w wiadomości news:643262b6-4034-4dca-8a95-51c50b88bcc9j39g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

A dlaczego sobie po prostu nie poguglasz??
Nie byłem w Słoweni w górach, po paru sekundach szukania znalazłem mnóstwo linków, np takie:
http://mountains.ws/gallery/200208_slowenia/138.htm    ;-)))
Myslę, że można tam znaleźć mnóstwo pieknych, nietrudnych tras, jak też również piekne i trudne,
zadaj sobie trud i poszukaj tych wiadomosci, na tym m. inn. polega przygotowanie się do wyjazdu.

Data: 2009-03-18 12:02:46
Autor: Krusz
Alpy Julijskie
On 18 Mar, 19:25, "Robert" <rco...@user.com.pl> wrote:
Użytkownik "Maciek Kruszyna" <maciej.krusz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:643262b6-4034-4dca-8a95-51c50b88bcc9j39g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]

piekne i trudne,
zadaj sobie trud i poszukaj tych wiadomosci, na tym m. inn. polega przygotowanie

Nie potrzebuję zdjęć, znalazłem kilka ciekawych stron, ale chciałbym
się dowiedzieć coś więcej niż to co widzę na zdjęciach. To że można
znaleźć trudne i łatwe trasy - domyślam się:) Chciałbym się dowiedzieć
o konkretne trasy, czy jest dobra baza noclegowa, czy jest drogo,
itp... Mało kto z Polski jeździ w tą część Alp i trudno się dowiedzieć
szczegółów.

Data: 2009-03-19 08:46:21
Autor: szym0n
Alpy Julijskie
Przy zeszłorocznym kursie Euro było finansowo znośnie (noclegi w schroniskach ok 60 zł, na kempingu przy jeziorze Bohinj ok. 25-30 zł ), ceny w marketach zbliżone do naszych.
Jeśli chodzi o trudność tras to tak jak wszędzie- od b.trudnych Via Ferrat do banalnych spacerków, znajdzie się coś dla każdego. Najprostsze wejście na Triglav przez Dolinę 7 Jezior Triglavskich choć męczące i minimum 2-dniowe, wydaję się technicznie prostsze niż Orla.

Data: 2009-03-19 08:46:29
Autor: Przemek
Alpy Julijskie

> [...]

o konkretne trasy, czy jest dobra baza noclegowa, czy jest drogo,
itp... Mało kto z Polski jeździ w tą część Alp i trudno się dowiedzieć

bylem dwa razy, moi kumple byli parę razy,
jeżdzą ludzie
fajne gory, szlaki jak wszędzie- i łatwe i trudne
co chcesz

p.

Data: 2009-03-19 08:58:28
Autor: Jacek Krywult
Alpy Julijskie

jechać tam z żoną w wakacje ale zastanawiamy się czy to nie są zbyt
trudne góry, tzn. czy nie ma szlaków typu: Orla Perć. Szukamy raczej

szlaki są o bardzo różnym stopniu trudności,  jakie i jak oznakowane poczytaj na mojej stronie.
Schroniska fajne, choć dla nas przy obecnym kursie tanio nie jest. Za to można bez problemu
gotować/spożywać własne jedzenie.

Widoki takie, że dech zapiera.

poczytaj na   http://www.foto.pwsk.pl/index.php?tag=s%E5%82owenia
http://www.foto.pwsk.pl/2009/01/13/alpy-julijskie/

--
Serdecznie pozdrawiam,   Jacek Krywult
Internetowy foto-pamiętnik: turystyka, przyroda, fotografia.

Data: 2009-03-19 03:15:04
Autor: Slawomir Gorniak
Alpy Julijskie
On Mar 19, 9:58 am, "Jacek Krywult" <p...@poczta.onet.pl> wrote:
Schroniska fajne, choć dla nas przy obecnym kursie tanio nie jest. Za to

Z karta Alpenvereinu wychodza niewiele drozej niz w Polsce..

można bez problemu
gotować/spożywać własne jedzenie.

Jesc tak, gotowac - jak sie jest odpornym na spojrzenia innych.. ;)

Widoki takie, że dech zapiera.

To prawda!

BTW mysle ze szlak na Triglav z ktorejkolwiek strony (oprocz podejscia
z Trzaskiej Kocy) jest trudniejszy niz Orla Perc, przynajmniej przez
ostatni odcinek..

S.

Data: 2009-03-19 11:31:06
Autor: Bbjk
Alpy Julijskie
Maciek Kruszyna pisze:
[...]

Góry są przepiękne, szlaki rozmaite oczywiście i łatwe, i trudne. Dostaniesz mnóstwo mapek ze szlakami już na miejscu, w dowolnej miejscowości, pełno info turystycznych wszędzie. Atrakcji wokół mnóstwo, a ceny spania/jedzenia wyższe, niż w sąsiednich  Włoszech. Czasem są problemy z oznakowaniem szlaków, tzn. idziesz kilometr i nie ma znaków, a ścieżka sie rozwidla, a w innych miejscach znaki są co 5 m.
Generalnie: polecam.
Kilka moich obrazków stamtąd z jesieni 2007 tutaj, poniżej Jury:
http://bajarka.fotolog.pl/10,2007,archiwum.html
--
Basia

Data: 2009-03-20 12:40:25
Autor: Beniowa
Alpy Julijskie

[...]

Ja bym dodal ze swej strony, ze taka rzecz, ktora mi zapadla w pamieci to dosc znaczne wysokosci wzgledne np. z Bohinja w rejon 7 Jezior Triglavskich (a nie jest to jakos szczegolnie wysokie miejsce), to ok. 1700 m roznicy poziomow, a robi sie to w jeden dzien. W Tatrach te wysokosci wzgledne sa jednak nizsze (po prawdzie, to wiele beskidzkich miejsc ma wysokosci wzgledne porownywalne z tatrzanskimi np. taka Radziejowa ma).

Pozdrawiam, Beniowa

Alpy Julijskie