Alpy latem

Data: 2013-01-02 17:17:14
Autor: adam
Alpy latem
Witam,
Mam taki plan aby w czerwcu 2013 wybrac sie w Alpy aby troche pochodzic.
Jednak nie jestem na tyle wprawnym goralem zeby sie wspinac itd. Chodzi mi o trasy typowo rekreacyjne.
2-3h do schroniska i powrot do samochodu.
Czy wogole takie cos jest w Alpach osiagalne? Jakie tereny (kraje) poleciacie?
Dzieki, pzdr
Adam

Data: 2013-01-02 21:12:22
Autor: Henek Dąbrowski
Alpy latem
W dniu 2013-01-02 17:17, adam pisze:
> [...]
> mi o trasy typowo rekreacyjne.
> 2-3h do schroniska i powrot do samochodu.
> Czy wogole takie cos jest w Alpach osiagalne? Jakie tereny (kraje)

Łomatko!
Alpy to miejsce gdzie można uprawiać każdą formę aktywności, włącznie ze spacerami panoramicznymi dla oldboyów
Zasadniczo gdzie byś nie pojechał tam znajdziesz coś dla siebie.
Dawniej wraz z małżonką i małoletnim synem jeździłem do Otztalu ( Soelden ), jednym z argumentów który za tym przeważał była OtztalCard, dzięki której można było wjechać na kilka szczytów kolejką, jeździć autobusami, wypożyczyć rower czy chodzić do woli na basen
Dookoła mnóstwo szlaków, łatwych, średnich, trudnych, lodowce itp. itd...
Jakbyś był zainteresowany to oczywiście służę bardziej szczegółowymi informacjami ( na priv lub tutaj )

Pzdr Henek

Data: 2013-01-03 17:21:18
Autor: adam
Alpy latem

> [...]

Dawniej wraz z małżonką i małoletnim synem jeździłem do Otztalu ( Soelden ), jednym z argumentów który za tym przeważał była OtztalCard, dzięki której można było wjechać na kilka szczytów kolejką, jeździć autobusami, wypożyczyć rower czy chodzić do woli na basen

Witam ponownie,
O taka porade wlasnie mi chodzilo. Dzieki wielkie.
Przegladalem juz apartamenty w Solden.
Zastanawiam sie tylko nad pogoda: jakie temperatury panuja tam w czerwcu.
A moze masz namiary na jakies sprawdzone apartamenty (2 osobowe) z kuchnia, lazienka.?
Dzieki, pozdrawiam
Adan

Data: 2013-01-03 18:21:12
Autor: Henek Dąbrowski
Alpy latem
W dniu 2013-01-03 17:21, adam pisze:
> Zastanawiam sie tylko nad pogoda: jakie temperatury panuja tam w czerwcu.

Jak to w Alpach nic nie można przewidzieć możesz chodzić po Rettenbachu w krótkich spodniach i równie dobrze może padać śnieg ... trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność ...
> A moze masz namiary na jakies sprawdzone apartamenty (2 osobowe) z
> kuchnia, lazienka.?
W Austrii jest ciut inaczej niż u nas :-) Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się tam trafić na kiepski nocleg, niezależnie od tego czy był to apartament, pensjonat czy hotel ..
Spałem kiedyś dawno w http://www.haus-schoenblick.com/ - gospodyni serwowała znakomite jedzenie :-)
Byłem z dwa razy w http://www.concordia-soelden.at
Kiedyś w http://haus-daniela.com
I jeszcze gdzieś - ale nie mogę odnaleźć

Ale naprawdę - możesz spokojnie wybrać to co ci się spodoba :-)

Pzdr Henek

Data: 2013-01-03 20:30:19
Autor: adam
Alpy latem
> [...]
Byłem z dwa razy w http://www.concordia-soelden.at
Kiedyś w http://haus-daniela.com
I jeszcze gdzieś - ale nie mogę odnaleźć

 Dzieki wielkie!
Pozdrawiam
Adam

Data: 2013-01-02 21:31:06
Autor: Jacek G.
Alpy latem
W dniu 2013-01-02 17:17, adam napisał(a)::
[...]
Jest to jak najbardziej osiągalne. Tyle, że Alpy to na tyle rozległy i różnorodny teren, że nie jest łatwo coś wybrać. Ja nie jestem jakoś szczególnie obchodzony w Alpach, ale to co znam, to okolice Mt Blanc - tu możesz zobaczyć trochę zdjęć
http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Dookola%20Mont%20Blanc%202010/index.html
Przy czym robiliśmy wycieczki jak najbardziej turystyczne, choć raczej całodzienne. Ale zawsze można dobrać sobie jakieś krótsze warianty.
Drugi rejon, który znam znacznie lepiej bo byłem kilka razy, to włoskie Dolomity. I tu możliwości są niezliczone. Można znaleźć trasy czysto spacerowe, trasy dłuższe, ale nadal nietrudne aż po ferraty o różnych stopniach trudności. Przy czym wszystkie bardzo atrakcyjne widokowo. Dobrą bazą może być np. Misurina, Cortina d’Ampezzo, albo np. dolina di Fassa.
--
Jacek G.

Data: 2013-01-03 07:48:10
Autor: Grzegorz
Alpy latem
Hello adam !:
[...]

Ech, jak koledzy pisali. Ale ja proponuję na początek jak najbliżej - czyli Austria, ew. Niemcy - np. okolice Garmisch-Partenkirchen albo rejon Watzmann - niedaleko Salzburga.

Tylko czerwiec - na burze trzeba uważać nieco.

Powodzenia !
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM