Alpy w marcu - dylemat mam ;)

Data: 2009-12-10 15:15:42
Autor: Fafek
Alpy w marcu - dylemat mam ;)
player pisze:
Zależy mi na miejscu gdzie bedzie najmniej ludzi - nie lubie długich
kolejek i tłoku na stoku. I to jest główny priorytet.
Gdzie pod tym względem bedzie najlepiej?I czy lepiej 1. połowa marca
czy 2. ?

W marcu nie powinno być większych problemów z kolejkami. Najgorzej jest
w 2 połowie lutego.

Co do pogody to wieść niesie że większe szanse na słońce jest we
Włoszech, ale ja w Austrii 2x też miałem super warunki wiec jakoś się
tym nie martwię;) Najmniej to wiem o Francji - ludzie pisali że z
pogodą różnie czyli mniej wiecj jak w Austrii, z kolei narzekali tez
mocno na kwatery i przygotowanie tras ale to byly wypowiedzi z 2003r
moze coś sie zmieniło od tego czasu?;)

Statystycznie pogodowo we Francji najlepszy jest właśnie marzec. Najgorszy
grudzień. Co do złego przygotowania tras, to to jest jakaś "legenda ludowa".
Byłem, widziałem, nie potwierdzam. W Val Thorens jest kilka tras z definicji
nieratrakowanych, poza tym bardzo przyzwoicie. Kwatery są zwykle w dobrym
standardzie, ale "integracyjne", czyli mówiąc wprost trochę ciasne,
więc jeśli w grupie masz kogoś, za kim nie przepadasz, to lepiej jedź w inne miejsce ;)
Tak samo jeśli są osoby z gatunku wygodnickich. One mogą marudzić, że ciasno.

O innych miejscach tu już kilka wpisów miałeś. Wg mnie, jeśli 2 połowa marca,
to odpada Fassa.

Maciek

Data: 2009-12-10 20:28:55
Autor: player
Alpy w marcu - dylemat mam ;)
Dnia Thu, 10 Dec 2009 15:15:42 +0100, Fafek napisał(a):

W marcu nie powinno być większych problemów z kolejkami. Najgorzej jest
w 2 połowie lutego.

To dobrze, pocieszyłeś mnie :)

[...]

Hehe no to prawie się zdecydowałem :)

Kwatery są zwykle w dobrym
standardzie, ale "integracyjne", czyli mówiąc wprost trochę ciasne,
więc jeśli w grupie masz kogoś, za kim nie przepadasz, to lepiej jedź w inne miejsce ;)

Ja dobieram ekipe więc jak kogoś nie lubie to nie będe proponował mu
wspólnego wyjazdu ;)

Tak samo jeśli są osoby z gatunku wygodnickich. One mogą marudzić, że ciasno.

Maruderów tez nie zabieram ;)
O innych miejscach tu już kilka wpisów miałeś. Wg mnie, jeśli 2 połowa marca,
to odpada Fassa.

Na razie to tak to widze na marzec :
1. Francja - któreś z miejsc o których pisalem wyzej
2. Zilertall - Penken i okolica

Na styczen ( moze za rok ):
- Saalbach
- Val di Fassa

Grudzień/ kwiecien
-Livigno

Dzięki za info i rozwianie wątpliwości :) Jakby coś jeszcze ktoś chciał
powiedzieć/ napisać to chętnie poczytam, a jak nic nowego nie wypłynie to i
tak plan już jest:)

--
pozdro.
jay