Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Alternator KIA SPORTAGE

Alternator KIA SPORTAGE

Data: 2010-12-07 17:43:20
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
Kia Sportage 2,0 TD

Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.

Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

Zna ktoś te Kianki i taki problem?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 21:27:27
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
Kia Sportage 2,0 TD


Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.
Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się nowoczesnych silnikach diesla.
Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi omywanymi płynem chłodniczym.
W schematach od KIA CEED diesel znalazłem "PTC Heater" - wygląda na to, że grzałkami są dużej mocy termistory, których oporność, na zimno mała, rośnie po uzyskaniu odpowiedniej temperatury i dopiero wtedy przestają "żreć" prąd.


--


Data: 2010-12-07 22:04:46
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Tutaj:
http://www.kiaownersclub.co.uk/models/Sportage/Kia_Sportage_Model_Specificatio
n.asp jest wymieniony ten PTC heater przy silnikach diesla.
Nie przysięgnę się, czy podgrzewa płyn chłodzący, czy tylko np. filtr paliwa - takie zastosowanie tych grzałek też jest spotykane.


Znalazłem twój pożeracz prądu.
Z nudów sprawdziłem w schematach CEEDa, Sportage używa tego samego silnika 2l, więc musi być podobnie.
Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:
Świece żarowe mają bezpiecznik 80A
Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.
Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki silnik nie rozgrzeje się.


--


Data: 2010-12-07 22:11:27
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby na postoju w korku.

No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach. --


Data: 2010-12-07 23:25:17
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby na postoju w korku.
To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.

Sam mam diesla i wiem jak potrafi sie rozgrzewać, oraz stygnąć w korku. Ale mnie załącza się webasto, a napięcie mam wzorcowe.
No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach.
Masz racje. Skasował go za wymianę jakiś maneli w alternatorze, a problem na zimnym silniku nie zniknął.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 22:55:43
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.
 Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile.
Skądś to ciepło musi się brać.
Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować.
Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać  takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce przyjmować dużych prądów ładowania.


--


Data: 2010-12-08 06:42:56
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.
Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile.
Skądś to ciepło musi się brać.
Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować.
Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać  takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce przyjmować dużych prądów ładowania.
Jak sobie przypominam, to koleś często w różnych zimach miał problem z niedoładowanym aku. A wiązało się to z tym że do pracy czasami mamy 10-15 min jazdy po zakorkowanym mieście, gdzie jest bardzo mało odcinków by silnik chodził na wyższych obrotach. Bo jak już wspomniałem na zimnym silniku, ale na wyższych obrotach ma 14,2V

Może wyczaimy co to żre ten prąd :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 23:14:00
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Znalazłem twój pożeracz prądu.
Z nudów sprawdziłem w schematach CEEDa, Sportage używa tego samego silnika 2l, więc musi być podobnie.
Tylko to Sportage z około 97, te patenty w tedy już montowali?
Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:
Świece żarowe mają bezpiecznik 80A
Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.
Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki silnik nie rozgrzeje się.
Dzięki :)
Zapodam te informacje kolesiowi i niech drąży temat, i sprawdza co tak długo żre mu prąd.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 02:07:28
Autor: Filip KK
Alternator KIA SPORTAGE
W dniu 2010-12-07 23:04,  Wmak pisze:

Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.

Przecież musi być paliwo podgrzewane...

Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki
silnik nie rozgrzeje się.

j/w

Data: 2010-12-07 23:06:33
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.
Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się nowoczesnych silnikach diesla.
To rocznik, nie pamiętam ale chyba około 97 i takiego patentu chyba tam nie ma. Elektryk też tak stwierdził.
Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi omywanymi płynem chłodniczym.
Zrobiłem sobie kiedyś dawno temu taki w Kadeciku 1,6D :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 22:21:07
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a): Nie mam pojęcia od kiedy KIA stosuje te podgrzewacze, nie mam pojęcia, jak ich moduł wygląda ale proponuję zajrzeć do wszystkich skrzynek elektrycznych i pod pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".


--


Data: 2010-12-07 23:29:10
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Nie mam pojęcia od kiedy KIA stosuje te podgrzewacze, nie mam pojęcia, jak ich moduł wygląda ale proponuję zajrzeć do wszystkich skrzynek elektrycznych i pod pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".
Już do kolesia naskrobałem z takim info że ma jutro robotę.

Dzieki serdeczne.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 21:41:24
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał
Kia Sportage 2,0 TD
Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.
Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

A na wiekszych obrotach ? Albo na wolnych obrotach, cieplym silniku i swiatlach, dmuchawie i szybie ?

Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
A takich kilkadziesiat A moze przewyzszac mozliwosci sprawnego alternatora na wolnych obrotach.
Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala.

A moze cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ?

J.

Data: 2010-12-07 22:03:31
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
J.F. napisał(a):
A na wiekszych obrotach ?
Zimny silnik, bez względu na ilość włączonych odbiorników, na wolnych
obrotach 12,5V ale jak doda gazu wskakuje na 14V.

Na ciepłym silniku włączone światła, dmuchawa, na wolnych obrotach
jest 14 z hakiem.

Nie wiem czy jest tam dostęp do listwy zasilającej świece.
Najprościej byłoby sprawdzać napięcie na tej listwie po uruchomieniu
zimnego silnika, kiedy to napięcie zniknie
Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
Kilkanaście sekund. Ale nie aż do rozgrzania silnika.
Ale jak przekręcisz kluczyk na rozruch silnika, to automatycznie
świece jak jeszcze grzeją, wyłączają się. Tak?
Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A moze
cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ?
I tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka.
Coś żre mu strasznie prąd tak długo, aż nie zagrzeje się silnik. Tak
na oko około 10 min.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 01:15:42
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Tue, 07 Dec 2010 22:03:31 +0100,  Krzysztof 45 wrote:
J.F. napisał(a):
A na wiekszych obrotach ?
Zimny silnik, bez względu na ilość włączonych odbiorników, na wolnych
obrotach 12,5V ale jak doda gazu wskakuje na 14V.
Na ciepłym silniku włączone światła, dmuchawa, na wolnych obrotach
jest 14 z hakiem.

Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
Kilkanaście sekund. Ale nie aż do rozgrzania silnika.
Ale jak przekręcisz kluczyk na rozruch silnika, to automatycznie
świece jak jeszcze grzeją, wyłączają się. Tak?

Mam wrazenie ze grzeja nadal. Ale pewnosci nie mam.

Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A moze
cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ?
I tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka.

Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.

J.

Data: 2010-12-08 06:36:46
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
J.F. napisał(a):
  > Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.
Masz racje. Też stawiam na świece.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 10:10:17
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 08 Dec 2010 06:36:46 +0100,  Krzysztof 45 wrote:
J.F. napisał(a):
 > Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.
Masz racje. Też stawiam na świece.

Byc moze ten silnik ma juz jakies inne wynalazki - np podgrzewacz w
ukladzie chlodzenia.

J.

Data: 2010-12-07 22:17:09
Autor: Agent
Alternator KIA SPORTAGE
?
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:idlo7b$lv0$1news.vectranet.pl...
Kia Sportage 2,0 TD

Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.

Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

Nie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok. Myśle że z twoim autem jest wszystko w porządku.

Data: 2010-12-07 23:01:38
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
Agent napisał(a):
Nie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok.
Ale grzeją Ci 10 min i w czasie jazdy?

Też mam diesla, ale zaraz po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach, mam 14,4V na klemach bez względu na ilość włączonych odbiorników.
Myśle że z twoim autem jest wszystko w porządku.
Nie z moim, tylko mojego kolesia. A w porządku nie jest, bo za długo jest 12,5V tj. około 10 min
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 07:18:09
Autor: Agent
Alternator KIA SPORTAGE

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:idmasd$fv5$1news.vectranet.pl...
Agent napisał(a):
Nie kijanka ale też diesel i też tak mam że dopóki świece grzeją to jest tylko trochę ponad 12. Jak przestaną to już jest ok.
Ale grzeją Ci 10 min i w czasie jazdy?

Też mam diesla, ale zaraz po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach, mam 14,4V na klemach bez względu na ilość włączonych odbiorników.
Myśle że z twoim autem jest wszystko w porządku.
Nie z moim, tylko mojego kolesia. A w porządku nie jest, bo za długo jest 12,5V tj. około 10 min
--
A ile ma byc jak grzeją świece żarowe + pewnie w układzie chłodzenia 3 sztuki łącznie ok 750W + może jeszcze grzanie foteli, szyby, światła itp. Altek chodzi wtedy na granicy

Data: 2010-12-08 12:17:52
Autor: Ryba
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:idlo7b$lv0$1news.vectranet.pl...
Kia Sportage 2,0 TD

Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.

Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

Zna ktoś te Kianki i taki problem?


Witam

Co prawda nie kijanka ale w Oplu Corsie B mam to samo.
W silniku 1,5 ISUZU jest jakieś dogrzewanie świec. Trwa to na oko 5-10 min
przy niskich temp. na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu jest duży pobór prądu
i napięcie ładowania jest niewiele ponad 12 V.
Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich
odcinkach. Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :)

Teraz ma zakaz gaszenia :) Aż się boję o efekt cieplarniany.


--
Pozdrawiam
Ryba

Data: 2010-12-08 12:31:02
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4cff695d$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:idlo7b$lv0$1news.vectranet.pl...
Kia Sportage 2,0 TD

Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.

Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

Zna ktoś te Kianki i taki problem?


Witam

Co prawda nie kijanka ale w Oplu Corsie B mam to samo.
W silniku 1,5 ISUZU jest jakieś dogrzewanie świec. Trwa to na oko 5-10 min
przy niskich temp. na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu jest duży pobór prądu
i napięcie ładowania jest niewiele ponad 12 V.
Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich
odcinkach. Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :)

Teraz ma zakaz gaszenia :) Aż się boję o efekt cieplarniany.

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w razie potrzeby.
Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Data: 2010-12-08 13:18:59
Autor: Ryba
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:idnq9n$b4c$1news.onet.pl...
Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4cff695d$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
Witam

Co prawda nie kijanka ale w Oplu Corsie B mam to samo.
W silniku 1,5 ISUZU jest jakieś dogrzewanie świec. Trwa to na oko 5-10 min
przy niskich temp. na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu jest duży pobór prądu
i napięcie ładowania jest niewiele ponad 12 V.
Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich
odcinkach. Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :)

Teraz ma zakaz gaszenia :) Aż się boję o efekt cieplarniany.

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w razie potrzeby.
Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Mam aku bezobsługowy a tego się przecież nie ładuje prostownikiem ;)


--
Pozdrawiam
Ryba

Data: 2010-12-08 13:27:16
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich
odcinkach. Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :)

Teraz ma zakaz gaszenia :) Aż się boję o efekt cieplarniany.

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w razie potrzeby.
Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Mam aku bezobsługowy a tego się przecież nie ładuje prostownikiem ;)

LOL.
Tego palanta mam splonkowanego, ale wiem do czego pijesz.

Zawsze możesz spróbować podładować mocą Jedi. ;-)

Data: 2010-12-08 13:42:12
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 8 Dec 2010 12:31:02 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :)

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w razie potrzeby. Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie
o ile sa warunki, a moze slonecznej.

No i jeszcze drobiazg ze z wylaczonym silnikiem pewnie nie dziala to
dogrzewanie, wiec jesli 10 minut radia go zalatwilo, to jest spora
szansa ze ten akumulator jest juz do wymiany.

J.

Data: 2010-12-08 13:44:04
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w
razie potrzeby. Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.

Skąd ten wniosek?
Mam miernik z kilkoma kolorowymi diodkami i nawet tak badziew daje sobie radę z tym rzekomo trudnym zadaniem,

Data: 2010-12-08 15:18:16
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 8 Dec 2010 13:44:04 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.

Skąd ten wniosek?
Mam miernik z kilkoma kolorowymi diodkami i nawet tak badziew daje sobie radę z tym rzekomo trudnym zadaniem,

Bo zejde teraz do auta, zmierze np 12.43V - naladowany ten aku czy
nie? J.

Data: 2010-12-08 15:26:31
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dr4vf65qbn21fohf2unl0gror4vd32t7094ax.com...
On Wed, 8 Dec 2010 13:44:04 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.

Skąd ten wniosek?
Mam miernik z kilkoma kolorowymi diodkami i nawet tak badziew daje sobie
radę z tym rzekomo trudnym zadaniem,

Bo zejde teraz do auta, zmierze np 12.43V - naladowany ten aku czy
nie?

A tu już jest problem z wiedzą praktyczną, a nie z mierzeniem jako takim.

Ja u siebie widzę tylko ile diód się świeci, a nie jakie jest napięcie.
Ale to wystarcza, problemy z aku zniknęły.

Poszukaj sobie jakiejś tabelki.

Data: 2010-12-08 22:39:53
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 8 Dec 2010 15:26:31 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Skąd ten wniosek?
Bo zejde teraz do auta, zmierze np 12.43V - naladowany ten aku czy
nie?

A tu już jest problem z wiedzą praktyczną, a nie z mierzeniem jako takim.

Problem jest taki ze jak wylaczysz silnik to napiecie spada z tych 14V
dosc szybko do 13V, a potem juz wolniej ale ciagle spada. A akumulator
sobie po prostu stoi - wiec ciagle naladowany.

Przyjdzie zima i moze nawet spadnie ponizej 12.0V. A niewielki nawet
przeplyw pradu ma spory wplyw.

Tak naprawde to sie nadaje do oceny sprawnosci alternatora w czasie
pracy silnika:
15.0V - uciekac
14.5V - jest swietnie,
13.5V - bardzo slabo laduje, ale laduje. J.

Data: 2010-12-08 22:44:59
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Problem jest taki ze jak wylaczysz silnik to napiecie spada z tych 14V
dosc szybko do 13V, a potem juz wolniej ale ciagle spada. A akumulator
sobie po prostu stoi - wiec ciagle naladowany.

Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem.




Przyjdzie zima i moze nawet spadnie ponizej 12.0V. A niewielki nawet
przeplyw pradu ma spory wplyw.

Tak naprawde to sie nadaje do oceny sprawnosci alternatora w czasie
pracy silnika:
15.0V - uciekac
14.5V - jest swietnie,
13.5V - bardzo slabo laduje, ale laduje.

Ale o czym Ty mówisz?
Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
Czytaj na co odpowiadasz.

Data: 2010-12-09 08:56:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Alternator KIA SPORTAGE

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:idou8r$l8j$1news.onet.pl...

Ale o czym Ty mówisz?
Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
Czytaj na co odpowiadasz.

Ty nie pisałeś ale do tego sie to sprowadza.
Samo napięcie na akumulatorze przed odpaleniem to jedno, a sprawność akumulatora i napięcie pod obciążeniem to zupełnie coś innego i to dopiero obrazuje w jakim stanie jest akumulator.
Bo to, ze będzie miał swoje >12V nie oznacza, ze odpalisz samochód, ponieważ pod obciążeniem może spaść grubo poniżej 10V. Stąd do sprawdzania stanu akumulatora mierniki mają spore obciązenie podłaczane do akumulatora i dopiero wtedy mierzy sie spadek napięcia. Inne pomiary są średnio wiarygodne. Oczywiście jak zmierzysz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem auta i będzie ono poniżej 12V to wiesz, ze coś jest nie tak, ale nie wiesz ani tego, czy wynika to ze stanu akumulatora, czy stanu ładowania w samochodzie, czy wystarczy podładować, czy trzeba wymienić akumulator. Ponadto jak napięcie będzie nominalne dalej nie wiesz, czy odpalisz samochód.
Mierzenie napięcia ładowania, jak wspomina J.F. za to daje konkretny obraz ładowania w samochodzie i choć o akulatorze nie mówi wiele, to daje zupełną wiedze na temat stanu ładowania i eliminuje/piotwierdza usterke auta.

Teraz wiesz o czym mówi?
Napięcie akululatora w spoczynku jest tylko jednym z parametrów i w zasadzie nie daje żadnego obrazu na temat stanu akumulatora.
Kup sobie przyrząd do sprawdzania akumulatorów, ktory mierzy napięcie (a w zasadzie szybkość jego spadku) pod sporym obciążeniem a dopiero wtedy dowiesz sie czegoś o akumulatorze.
Mierniczki z lampeczkami, czy też mierniki napięcia bez obciążenia mozesz wsadzić na półke w Auchanie między swiecącą na niebiesko antenke a pseudoaluminiowe pokrowce na siedzenia.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-12-09 15:41:22
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Problem jest taki ze jak wylaczysz silnik to napiecie spada z tych 14V
dosc szybko do 13V, a potem juz wolniej ale ciagle spada. A akumulator
sobie po prostu stoi - wiec ciagle naladowany.

Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem.

No to mowie - mocno zmienne jest. I w efekcie trudno powiedziec jaki jest stan naladowania akumulatora.

Tak naprawde to sie nadaje do oceny sprawnosci alternatora w czasie
pracy silnika:
15.0V - uciekac
14.5V - jest swietnie,
Ale o czym Ty mówisz?  Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
Czytaj na co odpowiadasz.

Ja odpowiadam do czego sie takie mierniki nadaja :)
Dobrze informuja o ladowaniu, jesli ladowanie caly czas bylo dobre, a auto nie odpala, to czas po nowe aku :-)

J.

Data: 2010-12-09 15:45:36
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem.

No to mowie - mocno zmienne jest.

No nie wiem, u mnie jest chyba stałe, skoro miernik pokazuje te same ilości lampek (zmniejszają się oczywiście im więcej dni auto stoi).
Kiedy spada do minimum to podładowuję ZANIM zechcę wyjechać.
I jakoś problemy zniknęły.

Data: 2010-12-08 14:02:02
Autor: Ryba
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9tuuf6pj09r3c0cfb9drst2ngfmsnlehmt4ax.com...
On Wed, 8 Dec 2010 12:31:02 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo
czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała
radia :)

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w
razie potrzeby. Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie
o ile sa warunki, a moze slonecznej.

No i jeszcze drobiazg ze z wylaczonym silnikiem pewnie nie dziala to
dogrzewanie, wiec jesli 10 minut radia go zalatwilo, to jest spora
szansa ze ten akumulator jest juz do wymiany.

Miałem już nowy aku w bagażniku, ale pojechałem do znajomego
który ma warsztat i sprawdził mi aku pod obciążeniem takim
specjalnym miernikiem i okazało się, że jest jeszcze OK
Pod obciążeniem spadło do 9,5 V

To rozładowanie to jest notoryczne. Pewnie bilans ładowania
jest niewiele na plusie i przy dużym mrozie tak się stało.
Aku ma 3 lata wiec pewnie nie ma już 100% pojemności.


--
Pozdrawiam
Ryba

Data: 2010-12-18 08:35:53
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Wed, 08 Dec 2010 13:42:12 +0100, J.F. napisał(a):

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie
o ile sa warunki, a moze slonecznej.

A Granada miała amperomierz...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-18 10:56:54
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Sat, 18 Dec 2010 08:35:53 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Wed, 08 Dec 2010 13:42:12 +0100, J.F. napisał(a):
Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie
o ile sa warunki, a moze slonecznej.

A Granada miała amperomierz...

Tez ci nie pomoze ocenic stopnia naladowania aku po tygodnu postoju
:-P

J.

Data: 2010-12-19 14:52:58
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:56:54 +0100, J.F. napisał(a):

A Granada miała amperomierz...

Tez ci nie pomoze ocenic stopnia naladowania aku po tygodnu postoju

Nie tyle pomoże, co pozwoli na stwierdzenie tegoż. Odpalasz i obserwujesz amperomierz. Czas w jakim prąd ładowania spadnie do
niemal zera wyznacza stan rozładowania. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-19 16:27:39
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Sun, 19 Dec 2010 14:52:58 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:56:54 +0100, J.F. napisał(a):
A Granada miała amperomierz...

Tez ci nie pomoze ocenic stopnia naladowania aku po tygodnu postoju

Nie tyle pomoże, co pozwoli na stwierdzenie tegoż. Odpalasz i obserwujesz amperomierz. Czas w jakim prąd ładowania spadnie do
niemal zera wyznacza stan rozładowania.

No tak, ale my bysmy chcieli wejsc do garazu i dowiedziec sie czy czas
ladowac aku czy jeszcze niekoniecznie. Wlaczenie silnika i poczekanie az sie naladuje ... nie bardzo o to
chodzi :-)

J.

Data: 2010-12-20 00:29:34
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Sun, 19 Dec 2010 16:27:39 +0100, J.F. napisał(a):

No tak, ale my bysmy chcieli wejsc do garazu i dowiedziec sie czy czas
ladowac aku czy jeszcze niekoniecznie. Wlaczenie silnika i poczekanie az sie naladuje ... nie bardzo o to
chodzi :-)

Dlaczego nie? Odpalasz i po 20 sekundach wiesz. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-08 14:40:29
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
Chopy, dzięki wszystkim za sugestie i pomysły co może być, gdzie, i jak.
Byłem u kolesia z miernikiem, alternator sprawny, żadnych podgrzewaczy nie ma, tylko świece żarowe grzeją po uruchomieniu silnika jeszcze około 7-10 min w zależności od temperatury silnika.

Dzisiaj jest lekko na plusie wiec grzały około 5-6 min, ale podejrzewam że jak było -14 to pewnie potrafiły 10min i dłużej. Dla tego wyładował akumulator na kilku km przebiegach do i z pracy.

Kiepska sprawa dla tych z takim patentem na krótkie miejskie przebiegi.
Jak by u mnie był taki patent, to zaraz bym kombinował jakiś wyłącznik tych świec w kabinie.

Jeszcze raz dzięki i życzę wszystkim wzorcowego 14,4 na klemach :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 15:22:05
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 08 Dec 2010 14:40:29 +0100,  Krzysztof 45 wrote:
Byłem u kolesia z miernikiem, alternator sprawny, żadnych podgrzewaczy nie ma, tylko świece żarowe grzeją po uruchomieniu silnika jeszcze około 7-10 min w zależności od temperatury silnika.

Kiepska sprawa dla tych z takim patentem na krótkie miejskie przebiegi.
Jak by u mnie był taki patent, to zaraz bym kombinował jakiś wyłącznik tych świec w kabinie.

Mozna jeszcze pisac petycje do p-o-slow zeby w ciagu dnia nie trzeba
miec swiatel wlaczonych stojac w korku.
Albo wyrobic sobie zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach.

J.

Data: 2010-12-08 15:30:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
Alternator KIA SPORTAGE

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8v4vf6hcem5p0bdep5cbjaallf6ujhnjv84ax.com...
Albo wyrobic sobie zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach.

ale jazda na podówjnym gazie też została zabroniona przez posłów... P


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-12-08 16:10:21
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
J.F. napisał(a):
Mozna jeszcze pisac petycje do p-o-slow zeby w ciagu dnia nie trzeba miec swiatel wlaczonych stojac w korku. Albo wyrobic sobie zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach.
To nic nie da. Czy ma włączone światła czy nie, wartość na mierniku
była prawie taka sama.

Co do gazowania, stwierdziłem że wystarczy podnieść mu nieznacznie
obroty, tak na moje oko około 500-600 i woltomierz skoczył z 12,5 na
prawie 13,5-13,8V A to już ładuje aku.

Zaproponowałem mu podkręcenie linki gazu, by wolne obroty nie spadały
do takich jakie ma teraz, tylko były te 500-600 wyżej i będzie miał
nieznacznym kosztem ON full prądu na zimnym silniku.
Ale co on z tym zrobi to nie wiem. Ważne że jest świadomy tego
co żre mu tyle prądu.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 19:54:13
Autor: Rafal Osobka
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
J.F. napisał(a):
> Mozna jeszcze pisac petycje do p-o-slow zeby w ciagu dnia nie > trzeba miec swiatel wlaczonych stojac w korku. Albo wyrobic sobie > zwyczaj lekkiego gazowania na swiatlach.
To nic nie da. Czy ma włączone światła czy nie, wartość na mierniku
była prawie taka sama.

Co do gazowania, stwierdziłem że wystarczy podnieść mu nieznacznie
obroty, tak na moje oko około 500-600 i woltomierz skoczył z 12,5 na
prawie 13,5-13,8V A to już ładuje aku.

Zaproponowałem mu podkręcenie linki gazu, by wolne obroty nie spadały
do takich jakie ma teraz, tylko były te 500-600 wyżej i będzie miał
nieznacznym kosztem ON full prądu na zimnym silniku.
Ale co on z tym zrobi to nie wiem. Ważne że jest świadomy tego
co żre mu tyle prądu.


--


Data: 2010-12-13 22:33:01
Autor: Jaroslaw Berezowski
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Wed, 08 Dec 2010 14:40:29 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

Kiepska sprawa dla tych z takim patentem na krĂłtkie miejskie przebiegi.
Jak by u mnie był taki patent, to zaraz bym kombinował jakiś wyłącznik
tych świec w kabinie.
Moze niech wykombinuje sobie ogrzewanie postojowe silnika na prad z gniazdka? Silniczek cieply rano do rozruchu.


--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-12-18 08:34:05
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Tue, 07 Dec 2010 17:43:20 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

Kia Sportage 2,0 TD

Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V

Jak długo? Może po prostu autko ma układ ograniczający prąd ładowania? Co
mówi amperomierz właczony między klemę, a reszte instalacji?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-18 19:59:23
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
Adam Płaszczyca napisał(a):
Jak długo?
Już pisałem.
Świece żarowe grzeją po uruchomieniu silnika jeszcze około 7-10 min jak bywa około -10st.
Więc na krótkich dojazdach do pracy akumulator nie dostawał papu i po kilku zimnych dniach już nie zakręcił.
--
Krzysiek

Alternator KIA SPORTAGE

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona