Alternator KIA SPORTAGE

Data: 2010-12-07 21:41:24
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał
Kia Sportage 2,0 TD
Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.
Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

A na wiekszych obrotach ? Albo na wolnych obrotach, cieplym silniku i swiatlach, dmuchawie i szybie ?

Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
A takich kilkadziesiat A moze przewyzszac mozliwosci sprawnego alternatora na wolnych obrotach.
Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala.

A moze cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ?

J.

Data: 2010-12-07 22:03:31
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
J.F. napisał(a):
A na wiekszych obrotach ?
Zimny silnik, bez względu na ilość włączonych odbiorników, na wolnych
obrotach 12,5V ale jak doda gazu wskakuje na 14V.

Na ciepłym silniku włączone światła, dmuchawa, na wolnych obrotach
jest 14 z hakiem.

Nie wiem czy jest tam dostęp do listwy zasilającej świece.
Najprościej byłoby sprawdzać napięcie na tej listwie po uruchomieniu
zimnego silnika, kiedy to napięcie zniknie
Ja mam tylko forda, u mnie faktycznie swiece sie grzeja jeszcze kilkanascie sekund po zgasnieciu lampki.
Kilkanaście sekund. Ale nie aż do rozgrzania silnika.
Ale jak przekręcisz kluczyk na rozruch silnika, to automatycznie
świece jak jeszcze grzeją, wyłączają się. Tak?
Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A moze
cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ?
I tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka.
Coś żre mu strasznie prąd tak długo, aż nie zagrzeje się silnik. Tak
na oko około 10 min.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 01:15:42
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Tue, 07 Dec 2010 22:03:31 +0100,  Krzysztof 45 wrote:
J.F. napisał(a):
[...]

Mam wrazenie ze grzeja nadal. Ale pewnosci nie mam.

Z drugiej strony - moze mu sie po prostu jedna faza urwala. A moze
cos nie tak ze sterowaniem swiec - moze sie powinny znacznie wczesniej wylaczac ?
I tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka.

Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.

J.

Data: 2010-12-08 06:36:46
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
J.F. napisał(a):
  > Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.
Masz racje. Też stawiam na świece.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 10:10:17
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 08 Dec 2010 06:36:46 +0100,  Krzysztof 45 wrote:
J.F. napisał(a):
 > Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.
Masz racje. Też stawiam na świece.

Byc moze ten silnik ma juz jakies inne wynalazki - np podgrzewacz w
ukladzie chlodzenia.

J.

Alternator KIA SPORTAGE