Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Alternator KIA SPORTAGE

Alternator KIA SPORTAGE

Data: 2010-12-07 21:27:27
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
Kia Sportage 2,0 TD


Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.
Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się nowoczesnych silnikach diesla.
Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi omywanymi płynem chłodniczym.
W schematach od KIA CEED diesel znalazłem "PTC Heater" - wygląda na to, że grzałkami są dużej mocy termistory, których oporność, na zimno mała, rośnie po uzyskaniu odpowiedniej temperatury i dopiero wtedy przestają "żreć" prąd.


--


Data: 2010-12-07 22:04:46
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Tutaj:
http://www.kiaownersclub.co.uk/models/Sportage/Kia_Sportage_Model_Specificatio
n.asp jest wymieniony ten PTC heater przy silnikach diesla.
Nie przysięgnę się, czy podgrzewa płyn chłodzący, czy tylko np. filtr paliwa - takie zastosowanie tych grzałek też jest spotykane.


Znalazłem twój pożeracz prądu.
Z nudów sprawdziłem w schematach CEEDa, Sportage używa tego samego silnika 2l, więc musi być podobnie.
Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:
Świece żarowe mają bezpiecznik 80A
Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.
Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki silnik nie rozgrzeje się.


--


Data: 2010-12-07 22:11:27
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby na postoju w korku.

No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach. --


Data: 2010-12-07 23:25:17
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby na postoju w korku.
To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.

Sam mam diesla i wiem jak potrafi sie rozgrzewać, oraz stygnąć w korku. Ale mnie załącza się webasto, a napięcie mam wzorcowe.
No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach.
Masz racje. Skasował go za wymianę jakiś maneli w alternatorze, a problem na zimnym silniku nie zniknął.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 22:55:43
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.
 Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile.
Skądś to ciepło musi się brać.
Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować.
Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać  takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce przyjmować dużych prądów ładowania.


--


Data: 2010-12-08 06:42:56
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.
Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile.
Skądś to ciepło musi się brać.
Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować.
Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać  takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce przyjmować dużych prądów ładowania.
Jak sobie przypominam, to koleś często w różnych zimach miał problem z niedoładowanym aku. A wiązało się to z tym że do pracy czasami mamy 10-15 min jazdy po zakorkowanym mieście, gdzie jest bardzo mało odcinków by silnik chodził na wyższych obrotach. Bo jak już wspomniałem na zimnym silniku, ale na wyższych obrotach ma 14,2V

Może wyczaimy co to żre ten prąd :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 23:14:00
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Znalazłem twój pożeracz prądu.
Z nudów sprawdziłem w schematach CEEDa, Sportage używa tego samego silnika 2l, więc musi być podobnie.
Tylko to Sportage z około 97, te patenty w tedy już montowali?
Jest dodatkowa skrzynka przekaźników dla silnika diesla:
Świece żarowe mają bezpiecznik 80A
Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.
Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki silnik nie rozgrzeje się.
Dzięki :)
Zapodam te informacje kolesiowi i niech drąży temat, i sprawdza co tak długo żre mu prąd.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-08 02:07:28
Autor: Filip KK
Alternator KIA SPORTAGE
W dniu 2010-12-07 23:04,  Wmak pisze:

Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.

Przecież musi być paliwo podgrzewane...

Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki
silnik nie rozgrzeje się.

j/w

Data: 2010-12-07 23:06:33
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Sprawdź w dokumentacji modelu lub zapytaj w serwisie, czy tam nie ma grzałek w układzie chłodzenia, przyspieszających nagrzewanie silnika i kabiny.
Patent spotykany w wysokosprawnych a przez to wolno rozgrzewających się nowoczesnych silnikach diesla.
To rocznik, nie pamiętam ale chyba około 97 i takiego patentu chyba tam nie ma. Elektryk też tak stwierdził.
Niektórzy sami dorabiają takie urządzenia z kilkoma świecami żarowymi omywanymi płynem chłodniczym.
Zrobiłem sobie kiedyś dawno temu taki w Kadeciku 1,6D :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-07 22:21:07
Autor: Wmak
Alternator KIA SPORTAGE
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a): Nie mam pojęcia od kiedy KIA stosuje te podgrzewacze, nie mam pojęcia, jak ich moduł wygląda ale proponuję zajrzeć do wszystkich skrzynek elektrycznych i pod pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".


--


Data: 2010-12-07 23:29:10
Autor: Krzysztof 45
Alternator KIA SPORTAGE
  Wmak napisał(a):
Nie mam pojęcia od kiedy KIA stosuje te podgrzewacze, nie mam pojęcia, jak ich moduł wygląda ale proponuję zajrzeć do wszystkich skrzynek elektrycznych i pod pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".
Już do kolesia naskrobałem z takim info że ma jutro robotę.

Dzieki serdeczne.
--
Krzysiek

Alternator KIA SPORTAGE

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona