Alternator KIA SPORTAGE

Data: 2010-12-08 12:17:52
Autor: Ryba
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:idlo7b$lv0$1news.vectranet.pl...
Kia Sportage 2,0 TD

Po włączeniu zimnego silnika na wolnych obrotach na klemach jest 12,5V do momentu rozgrzania sie silnika. Potem jak uzyska +- 40-70st jest 14,3V
Auto było u elektryka, alternator wypieszczony za 250zł problem nie zniknął, ponoć świece grzeją jeszcze tak długo, ponoć to, ponoć tamto i takie tam teorie elektryka.

Na krótkich przebiegach koleś (bo to auto i problem kolesia) rozwala akumulator.

Zna ktoś te Kianki i taki problem?

Witam

Co prawda nie kijanka ale w Oplu Corsie B mam to samo.
W silniku 1,5 ISUZU jest jakieś dogrzewanie świec. Trwa to na oko 5-10 min
przy niskich temp. na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu jest duży pobór prądu
i napięcie ładowania jest niewiele ponad 12 V.
Już 2 razy tej zimy musiałem autko odpalać z kabli. Żona jeździ na dość krótkich
odcinkach. Sytuacja była taka, że rano zapaliła auto i pojechała do pracy.
Po południu też zapaliła ale po wyjechaniu z garażu zaraz zgasiła bo czekała
na koleżankę. I już nie dało się odpalić. Fakt, że przez 10 min słuchała radia :)

Teraz ma zakaz gaszenia :) Aż się boję o efekt cieplarniany.

Ryba

Data: 2010-12-08 12:31:02
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Ryba" <trybski@USUNpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4cff695d$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w razie potrzeby.
Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Data: 2010-12-08 13:18:59
Autor: Ryba
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:idnq9n$b4c$1news.onet.pl...
[...]

Mam aku bezobsługowy a tego się przecież nie ładuje prostownikiem ;)

Ryba

Data: 2010-12-08 13:27:16
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
[...]

LOL.
Tego palanta mam splonkowanego, ale wiem do czego pijesz.

Zawsze możesz spróbować podładować mocą Jedi. ;-)

Data: 2010-12-08 13:42:12
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 8 Dec 2010 12:31:02 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie
o ile sa warunki, a moze slonecznej.

No i jeszcze drobiazg ze z wylaczonym silnikiem pewnie nie dziala to
dogrzewanie, wiec jesli 10 minut radia go zalatwilo, to jest spora
szansa ze ten akumulator jest juz do wymiany.

J.

Data: 2010-12-08 13:44:04
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A można w zamiana sprawdzać co jakiś czas naładowanie aku i podładowywać w
razie potrzeby. Miernik kosztuje raptem kilkanaście zł.

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.

Skąd ten wniosek?
Mam miernik z kilkoma kolorowymi diodkami i nawet tak badziew daje sobie radę z tym rzekomo trudnym zadaniem,

Data: 2010-12-08 15:18:16
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 8 Dec 2010 13:44:04 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Bo zejde teraz do auta, zmierze np 12.43V - naladowany ten aku czy
nie? J.

Data: 2010-12-08 15:26:31
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dr4vf65qbn21fohf2unl0gror4vd32t7094ax.com...
[...]

A tu już jest problem z wiedzą praktyczną, a nie z mierzeniem jako takim.

Ja u siebie widzę tylko ile diód się świeci, a nie jakie jest napięcie.
Ale to wystarcza, problemy z aku zniknęły.

Poszukaj sobie jakiejś tabelki.

Data: 2010-12-08 22:39:53
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Wed, 8 Dec 2010 15:26:31 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Problem jest taki ze jak wylaczysz silnik to napiecie spada z tych 14V
dosc szybko do 13V, a potem juz wolniej ale ciagle spada. A akumulator
sobie po prostu stoi - wiec ciagle naladowany.

Przyjdzie zima i moze nawet spadnie ponizej 12.0V. A niewielki nawet
przeplyw pradu ma spory wplyw.

Tak naprawde to sie nadaje do oceny sprawnosci alternatora w czasie
pracy silnika:
15.0V - uciekac
14.5V - jest swietnie,
13.5V - bardzo slabo laduje, ale laduje. J.

Data: 2010-12-08 22:44:59
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
[...]

Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem.

[...]

Ale o czym Ty mówisz?
Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
Czytaj na co odpowiadasz.

Data: 2010-12-09 08:56:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Alternator KIA SPORTAGE

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:idou8r$l8j$1news.onet.pl...

Ale o czym Ty mówisz?
Ja nic nie pisałem o mierzeniu alternatorów.
Czytaj na co odpowiadasz.

Ty nie pisałeś ale do tego sie to sprowadza.
Samo napięcie na akumulatorze przed odpaleniem to jedno, a sprawność akumulatora i napięcie pod obciążeniem to zupełnie coś innego i to dopiero obrazuje w jakim stanie jest akumulator.
Bo to, ze będzie miał swoje >12V nie oznacza, ze odpalisz samochód, ponieważ pod obciążeniem może spaść grubo poniżej 10V. Stąd do sprawdzania stanu akumulatora mierniki mają spore obciązenie podłaczane do akumulatora i dopiero wtedy mierzy sie spadek napięcia. Inne pomiary są średnio wiarygodne. Oczywiście jak zmierzysz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem auta i będzie ono poniżej 12V to wiesz, ze coś jest nie tak, ale nie wiesz ani tego, czy wynika to ze stanu akumulatora, czy stanu ładowania w samochodzie, czy wystarczy podładować, czy trzeba wymienić akumulator. Ponadto jak napięcie będzie nominalne dalej nie wiesz, czy odpalisz samochód.
Mierzenie napięcia ładowania, jak wspomina J.F. za to daje konkretny obraz ładowania w samochodzie i choć o akulatorze nie mówi wiele, to daje zupełną wiedze na temat stanu ładowania i eliminuje/piotwierdza usterke auta.

Teraz wiesz o czym mówi?
Napięcie akululatora w spoczynku jest tylko jednym z parametrów i w zasadzie nie daje żadnego obrazu na temat stanu akumulatora.
Kup sobie przyrząd do sprawdzania akumulatorów, ktory mierzy napięcie (a w zasadzie szybkość jego spadku) pod sporym obciążeniem a dopiero wtedy dowiesz sie czegoś o akumulatorze.
Mierniczki z lampeczkami, czy też mierniki napięcia bez obciążenia mozesz wsadzić na półke w Auchanie między swiecącą na niebiesko antenke a pseudoaluminiowe pokrowce na siedzenia.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-12-09 15:41:22
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
[...]

No to mowie - mocno zmienne jest. I w efekcie trudno powiedziec jaki jest stan naladowania akumulatora.

[...]

Ja odpowiadam do czego sie takie mierniki nadaja :)
Dobrze informuja o ladowaniu, jesli ladowanie caly czas bylo dobre, a auto nie odpala, to czas po nowe aku :-)

J.

Data: 2010-12-09 15:45:36
Autor: Cavallino
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Przecież nie mówiłem o mierzeniu po wyłączeniu, tylko przed odpaleniem.

No to mowie - mocno zmienne jest.

No nie wiem, u mnie jest chyba stałe, skoro miernik pokazuje te same ilości lampek (zmniejszają się oczywiście im więcej dni auto stoi).
Kiedy spada do minimum to podładowuję ZANIM zechcę wyjechać.
I jakoś problemy zniknęły.

Data: 2010-12-08 14:02:02
Autor: Ryba
Alternator KIA SPORTAGE
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9tuuf6pj09r3c0cfb9drst2ngfmsnlehmt4ax.com...
[...]

Miałem już nowy aku w bagażniku, ale pojechałem do znajomego
który ma warsztat i sprawdził mi aku pod obciążeniem takim
specjalnym miernikiem i okazało się, że jest jeszcze OK
Pod obciążeniem spadło do 9,5 V

To rozładowanie to jest notoryczne. Pewnie bilans ładowania
jest niewiele na plusie i przy dużym mrozie tak się stało.
Aku ma 3 lata wiec pewnie nie ma już 100% pojemności.

Ryba

Data: 2010-12-18 08:35:53
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Wed, 08 Dec 2010 13:42:12 +0100, J.F. napisał(a):

Nie tak latwo miernikiem sprawdzic stopien naladowania auta.
Rozsadniejszy moze byc zakup malej ladowarki i regularne jej uzywanie
o ile sa warunki, a moze slonecznej.

A Granada miała amperomierz...

--
     ___________ (R)

Data: 2010-12-18 10:56:54
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Sat, 18 Dec 2010 08:35:53 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Tez ci nie pomoze ocenic stopnia naladowania aku po tygodnu postoju
:-P

J.

Data: 2010-12-19 14:52:58
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:56:54 +0100, J.F. napisał(a):

A Granada miała amperomierz...

Tez ci nie pomoze ocenic stopnia naladowania aku po tygodnu postoju

Nie tyle pomoże, co pozwoli na stwierdzenie tegoż. Odpalasz i obserwujesz amperomierz. Czas w jakim prąd ładowania spadnie do
niemal zera wyznacza stan rozładowania. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-19 16:27:39
Autor: J.F.
Alternator KIA SPORTAGE
On Sun, 19 Dec 2010 14:52:58 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

No tak, ale my bysmy chcieli wejsc do garazu i dowiedziec sie czy czas
ladowac aku czy jeszcze niekoniecznie. Wlaczenie silnika i poczekanie az sie naladuje ... nie bardzo o to
chodzi :-)

J.

Data: 2010-12-20 00:29:34
Autor: Adam Płaszczyca
Alternator KIA SPORTAGE
Dnia Sun, 19 Dec 2010 16:27:39 +0100, J.F. napisał(a):

No tak, ale my bysmy chcieli wejsc do garazu i dowiedziec sie czy czas
ladowac aku czy jeszcze niekoniecznie. Wlaczenie silnika i poczekanie az sie naladuje ... nie bardzo o to
chodzi :-)

Dlaczego nie? Odpalasz i po 20 sekundach wiesz. --

Alternator KIA SPORTAGE