Data: 2017-07-22 07:44:15 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami. Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę... Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość? Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze? Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku? Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego, coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku. Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp. |
|
Data: 2017-07-22 16:38:18 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...np przepięcia albo przeciążenie. Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądyDiody najczęściej przebijają napięciowo. Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może być jeszcze ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd maksymalny. Tu masz przykład łącznie z połączeniami http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157 -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-22 09:56:09 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
"Janusz" <janusz_kk@o2.pl> wrote in message news:okvo0u$kav$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze: A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje? Trochę ciężko mi uwierzyć aby dawali diody z Vr 15V :-))) Więc pewnie będą diody na 30-40V a chyba takich napięć nie ma w aucie? |
|
Data: 2017-07-22 17:59:54 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:
"Janusz" <janusz_kk@o2.pl> wrote in messageZdziwił byś się co tam biega, diody są chyba 60V albo coś koło tego, zmierz po 1 czy masz przejście na uzwoj wzbudzenia mierz omomierzem, zbadaj diody te duże i małe, żadna nie powinna mieć zwarcia, jak wszystko ok to zostaje sam regulator, musisz włożyć go z powrotem do auta i podłączyć, po uruchomieniu mierzysz napięcie masa D+ jak będzie tyle co na aku znaczy masz sam regulator do wymiany. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-22 18:17:42 | |
Autor: PiteR | |
Alternator padł | |
na ** p.m.s ** Janusz pisze tak:
zostaje sam regulator, musisz włożyć go z powrotem do auta i Pszemol ty czasem zadajesz pytania jak Identyfikator. Piszesz artykuł do Auto Świata? ;) Nie napisałeś czy diodka na zagarach świeci, jakie jest napięcie kiedy silnik pracuje, czy podmieniałeś regulator napięcia? O ile nie zdejmowałeś klemy, nie pożyczałeś prądu komuś, nie skończyły się szczotki lub bieżnie to alternator ciężko zepsuć. Może tylko nie ma prądu wzbudzenia na wirniku. Regulatory czasem się psują. Może tylko stacyjka nie podaje napięcia z "lampki" przy zapalaniu. W nowych samochodach napięcie to jest tylko kilka sekund. Może tylko cienki kabel D+ jest urwany lub zwarty z masą. -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-07-22 12:56:42 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA7BABA1B861A7dayriderlocalhost.net...
Pszemol ty czasem zadajesz pytania jak Identyfikator. Nie napisałem. Fakt. A po co miałem o tym pisać? O ile nie zdejmowałeś klemy, nie pożyczałeś prądu komuś, A jednak. Został zdiagnozowany jako niesprawny. Może tylko nie ma prądu wzbudzenia na wirniku. Może to nie z moim zadawaniem pytań jak Identyfikator jest problem tylko z Twoim czytaniem jest problem? :-))) Ja nie pytam co mam zepsute w aucie, nie próbuję diagnozować - pytam o to jak się typowo psuje alternator, który jest w miarę krótko używany, a więc nie ma zniszczeń mechanicznych jak szczotki czy bieżnie... Podejrzewam uszkodzenie diod prostowniczych i pytam o ich parametry - znasz je może? |
|
Data: 2017-07-22 21:26:49 | |
Autor: Kaczin | |
Alternator padł | |
W dniu 22.07.2017 o 19:17, PiteR pisze:
Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny. -- Kaczin |
|
Data: 2017-07-22 14:34:55 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
"Kaczin" <jaka857@poczta.interia.pl> wrote in message news:ol08tm$1us$1gioia.aioe.org...
W dniu 22.07.2017 o 19:17, PiteR pisze: Z wyjątkiem takiego detalu, że to kolega PiteR nie doczytał o co pytam a potem mi zarzuca że nie napisałem czy diodka na zegarach świeci. No ale żeby odszczekał to na to nie liczę :-) |
|
Data: 2017-07-23 12:07:54 | |
Autor: PiteR | |
Alternator padł | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny. koledzy to są na elektroda.pl Pszemol ja bym chciał wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat że zadajesz pytania: "Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym regulatorem działa?" -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-07-23 12:42:40 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: O tak? A tu nie ma? Pszemol ja bym chciał wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat A co Ci kuna nie pasuje? Czego znowu nie doczytałeś? :-) Ogon spuść między nogi bo źle doczytałeś a teraz tu podskakujesz... po co? |
|
Data: 2017-07-23 13:59:24 | |
Autor: PiteR | |
Alternator padł | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny. Pod żadnym pozorem nie należy Tobie odpowiadać. Lepiej wbić sobie widelec w rękę żeby pohamować pokusę albo wyrwać kabel z routera. Będę się samodoskonalił w tym teacie ;) -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-07-23 13:03:59 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Ależ można, jak najbardziej można. Tylko warto wcześniej przeczytać I ZROZUMIEĆ o co pytam. Żeby się niechcący nie kompromitować pytaniem ja Ty tutaj, czemu nic nie piszę o lampce czerwonej na zegarach i potem jeszcze mnie za swoje niedoskonałości obwiniać. Miłej niedzieli życzę. |
|
Data: 2017-07-22 18:02:00 | |
Autor: szod | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:
A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje? Jak akumulator nie będzie kontaktował z klemami, albo na przewodach np. masa, to napięcie może znacznie podskoczyć. Ale przy okazji uwaliło by jakieś układy elektroniczne w aucie. Byłem świadkiem efektu urwania się masy w leciwym samochodzie STAR lata temu. Jedna żarówka w przednim reflektorze wybuchła. Ale tam elektroniki nie było, bo by się co nieco sfajczyło. |
|
Data: 2017-07-22 12:58:54 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
"szod" <brak@adresu.pl> wrote in message news:597376fe$0$15198$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze: Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V? :-) Ciekawi mnie to... Ale przy okazji uwaliło by jakieś układy elektroniczne w aucie. Byłem świadkiem efektu urwania się masy w leciwym samochodzie STAR lata temu. Jedna żarówka w przednim reflektorze wybuchła. Ale tam elektroniki nie było, bo by się co nieco sfajczyło. STAR - to były maszyny!! |
|
Data: 2017-07-22 21:27:38 | |
Autor: Kaczin | |
Alternator padł | |
W dniu 22.07.2017 o 19:58, Pszemol pisze:
STAR - to były maszyny!! Rozwiń myśl, proszę. -- Kaczin |
|
Data: 2017-07-22 14:35:21 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
"Kaczin" <jaka857@poczta.interia.pl> wrote in message news:ol08v7$1us$2gioia.aioe.org...
W dniu 22.07.2017 o 19:58, Pszemol pisze: Nie ma w tym myśli żadnej, rozmarzyłem się tylko :-) |
|
Data: 2017-07-22 22:12:59 | |
Autor: Kaczin | |
Alternator padł | |
W dniu 22.07.2017 o 21:35, Pszemol pisze:
"Kaczin" <jaka857@poczta.interia.pl> wrote in message news:ol08v7$1us$2gioia.aioe.org... Tak przypuszczałem. -- Kaczin |
|
Data: 2017-07-24 00:17:45 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Dnia Sat, 22 Jul 2017 12:58:54 -0500, Pszemol napisał(a):
"szod" <brak@adresu.pl> wrote in message Nie zdziwilbym sie. Pamietaj ze alternator laduje przy obrotach silnika 850, i ma wtedy ponad 14V, to ile ma przy obrotach 6000 ? Ale to bez obciazenia. J. |
|
Data: 2017-07-29 10:48:05 | |
Autor: Pcimol | |
Alternator padł | |
On 2017-07-22 19:58, Pszemol wrote:
"szod" <brak@adresu.pl> wrote in message Dość dobrze trafiłeś - ok 60V. Ludzie robią z alternatorów spawarki przewoźne w ten sposób, że zwierają regulator. |
|
Data: 2017-07-29 19:32:36 | |
Autor: Pszemol | |
Alternator padł | |
Pcimol <a@b.com> wrote:
On 2017-07-22 19:58, Pszemol wrote: Napisz cos więcej na ten temat... Spawarka to ile napięcia potrzebuje? |
|
Data: 2017-07-22 20:56:13 | |
Autor: jacek | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze: Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze. Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże obciążenie... Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w skodzie felicji czy favorit... -- pzdr, j.r. |
|
Data: 2017-07-22 23:18:13 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią wydajność. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-23 10:10:55 | |
Autor: Uncle Pete | |
Alternator padł | |
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie [...] Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne. |
|
Data: 2017-07-23 15:24:45 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną wspomagania :)Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-23 19:33:51 | |
Autor: jacek | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów. Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne... -- pzdr, j.r. |
|
Data: 2017-07-23 19:42:57 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze: To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator. To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i kręcisz kierownicą wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-23 22:14:52 | |
Autor: jacek | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:Myślę że w korku jak się toczysz to nie jest duże obciążenie gorzej na postoju np. na parkingu jak kręcisz w miejscu. Ale i tak nie zostaje dużo przy alternatorach jak w focusie gdzie jest 80A... -- pzdr, j.r. |
|
Data: 2017-07-24 10:49:17 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl...
To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić Ale czy taki duzy przyczynek ? Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych obciazen nie powinien miec z tym klopotow. Chinska jakosc i tyle :) J. |
|
Data: 2017-07-24 11:04:45 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grupChyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory, a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich. Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tamMoże tak może nie, tego normalnie nie widzisz, ja widziałem na testach przekładnie kierownicze i byłem zaskoczony ile to prądu bierze. Z chińczykami to nic nie ma wspólnego, te co widziałem są wszystkie produkowane w Polsce, od A do Z, odbiorcy to główni producenci aut w europie. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-24 12:06:12 | |
Autor: Adam | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-24 o 11:04, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze: Poniekąd zmieniła. Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były rzeczywiście płytami. Później czapki zaspawano, zostały koreczki. A teraz też zaspawano koreczki. Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a tym samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo "spulchnione" i powkładano je w jakieś kratki. Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie. Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo podatny na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia. A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą ładowarką, a akumulator się obraża i robi bum. A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak sprawdzić, że parametry ładowania coś nie pasują. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-07-24 13:28:40 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze: Poniekąd zmieniła. Ale to tak dawno temu bylo, ze tylko najstarsi gorale pamietaja :-) Później czapki zaspawano, zostały koreczki. IMO - te kratki to tez stary pomysl, od dawna stosowany. Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie. Ale to akurat bylo tez od dawna. Im blizej tym lepiej. Jakies separatory mogly sie zmienic. Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo podatny na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia. A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą ładowarką, a akumulator się obraża i robi bum. nie robi ... choc ojcu raz sie zdarzylo :-) A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak sprawdzić, że parametry ładowania coś nie pasują. IMO to jest inaczej - auto nie zapala, podlacza sie ladowarke, na drugi dzien auto dalej nie zapala, wiec sie idzie do sklepu. Ewentualnie na drugi dzien zapali, a na trzeci juz nie, i znow nastepnym punktem jest sklep. Dodaj do tego duza ilosc staroci po naszym kraju jezdzaca, z alternatorami niekoniecznie sprawnymi, i ludzi, co w razie problemow najpierw wymieniaja akumulator. A nawet w starym akumulatorze z polaczeniami cel na zewnatrz, to przecietny kierowca i tak nie mial miernika, zeby zmierzyc napiecie. J. |
|
Data: 2017-07-24 10:50:12 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl...
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną wspomagania :) Napedzana paskiem przez silnik. J. |
|
Data: 2017-07-24 11:00:01 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup:) To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-24 11:07:26 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol4cui$bck$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze: Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup Moze i jest, ale czy do tego ? Zaleta wspomagania elektrycznego jest brak obciazenia przy jezdzie prosto, gdy pompa hydrauliczna ciagle pompuje. Wiec taka dziwna hybryda bylaby naprawde dziwna :-) J. |
|
Data: 2017-07-24 18:03:35 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grupDlaczego? wyłącznik ciśnieniowy załatwia sprawę. A zaletą takiej pompy jest to że może być zmontowana w kolumnie kierownicy a hydraulika była* trwalsza od innych rozwiązań. * była, bo to dawno słyszałem czyli tyczy się to jakiegoś starszego auta. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-26 14:09:03 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol55op$fbt$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-24 o 11:07, J.F. pisze: Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, maCzyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną Dlaczego? wyłącznik ciśnieniowy załatwia sprawę. Tak nawiasem pytajac - czy w klasycznym hydraulicznym wspomaganiu jest w ukladzie cisnienie, gdy jedziemy prosto ? Tu np mowia, ze wtedy zawor jest otwarty w obie strony i plyn z pompy plynie do zbiornika. https://youtu.be/7nMmH18uAwc?t=395 tu nie mowia, ale prazki w rurach sugeruja podobnie ... ale moze to z lenistwa nie zatr. https://youtu.be/lbgFLk8SETI?t=866 To by mialo sens, przeplyw otwarty, cisnienie spada, pompa musi pokonac tylko opory przeplywu (nie takie znow male). Oczywiscie z elektryczna pompa mozna zrobic inaczej. J. |
|
Data: 2017-07-26 08:01:41 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alternator padł | |
Wszystko mozna zrobic tylko po co? Wyszukujesz linki, filmy. To znajdz taki z prosta przekladnia ze wspomagniem elektryczym. Wyglada tak jak by do zwyklej przekladni dolozyli sinik wycieraczek od Poloneza. Dolozyli do kompletu dwa wlaczniki i przekaznik. Oczywiscie dzisiaj wlaczniki to jakies elektroniczne sa i przekaznik tez elektroniczny. Jak by nie liczyc masy to do podlaczenia zeby dzialalo jeden przewod wystarczy. W jakims samochodzie Japonczycy poszli dalej i zrobili pelne serwo. Nie ma mechanicznego polaczenia pomiedzy kierownica a przekladnia. Kierownica jest polaczona z potencjometrem..
|
|
Data: 2017-07-26 18:06:16 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
Wszystko mozna zrobic tylko po co? Wyszukujesz linki, filmy. To akurat nie byl moj pomysl, zeby zrobic elektrohydraulicznie, tylko mi sie przypomnialo, ze ta hydrauliczna ponoc jakos inaczej dziala i pomysl nie jest tak wprost do zastosowania. To znajdz taki z prosta przekladnia ze wspomagniem elektryczym. Tak moze wygladac, ale to chyba jednak jest bardziej skomplikowane. Diabel tkwi w szczegolach, podobnie jak w tej hydraulicznej. Tym niemniej - produkcje opanowali, cena akceptowalna, a moze i nizsza, to hydrauliczne sie beda konczyc. W jakims samochodzie Japonczycy poszli dalej i zrobili pelne serwo. Nie ma mechanicznego polaczenia pomiedzy kierownica a przekladnia. Co oczywicie rodzi pytanie, co bedzie, jak sie cos zepsuje. Ale moze elektronika z Toyoty sie nie psuje ... a nie, pardon, nie dotyczy potencjometrow :-) J. |
|
Data: 2017-07-26 09:36:48 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alternator padł | |
Mialem mieszane uczucia jak to przeczytalem. Nie wiem jak bym sie zachowal jak bym wsiadl do samochochodu i bym wiedzial za pomiedzy kierownica a przekladnia nie ma preta albo rurki o grubosci kciuka.
|
|
Data: 2017-07-26 21:07:46 | |
Autor: Janusz | |
Alternator padł | |
W dniu 2017-07-26 o 14:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grupTego nie wiem, nigdy sie nie zgłębiałem tak głęboko w mechanikę samochodową. dzięki, bardzo fajny film, już wiem jak działa wspomaganie :) faktycznie zawór ciśnieniowy-nadmiarowy niepotrzebny. Dokładnie. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-07-24 11:00:11 | |
Autor: J.F. | |
Alternator padł | |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze: Tu masz przykład łącznie z połączeniami IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i komputerowo sterowany. Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze i ten typ tak ma. alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakujeBo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było watpie by to bylo problemem. Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora. problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią wydajność. Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze. 235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha :-) J. |
|
Data: 2017-07-24 11:38:56 | |
Autor: robot | |
Alternator padł | |
Kiedy pogrzeb?
|