Data: 2019-02-18 10:15:56 | |
Autor: yabba | |
Alternator poszedł z dymym... | |
W dniu 18-02-2019 o 05:03, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Dlaczego alternator przegrzał się? Jak to alternator poszedł z dymem? Nie ma innych uszkodzeń? Tylko przegrzane uzwojenia? Alternator raczej rozpadł się mechanicznie. Łożyska, szczotki, deformacja stojana lub wirnika. Pobór prądu w instalacji taki, żeby przepalić alternator, rozładowywałby ciągle akumulator. yabba |
|
Data: 2019-02-18 21:39:19 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"yabba" q4dt4h$mio$1@node1.news.atman.pl Jak to alternator poszedł z dymem? Jest zapach spalenizny. Nie ma innych uszkodzeń? Są -- cały alternator został wymieniony. Tylko przegrzane uzwojenia? Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać. (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...) W dniu wymiany miałem już dość wrażeń... Pobór prądu w instalacji taki, żeby przepalić I tak, i nie -- bo ów pobór mógł zacząć się dopiero po ,,włączeniu zapłonu''. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |
|
Data: 2019-02-19 01:21:59 | |
Autor: yabba | |
Alternator poszedł z dymym... | |
W dniu 18-02-2019 o 21:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?
Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A), to ten prąd musiałby też popłynąć w innej części samochodu. Musiałbyś więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika. yabba |
|
Data: 2019-02-19 01:41:43 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"yabba" q4fi7c$ato$1@node1.news.atman.pl Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać. Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia? Nie wiem. Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A), to ten prąd musiałby też popłynąć w innej części samochodu. Musiałbyś więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika. Akumulator mógł wziąć 30 A, światła 10 A, szyba tylna, radio, silnik... Razem mogło przekroczyć 120 A, ale żadne z urządzeń nie musiało pójść z dymem. IMO nieprzekonujące wyjaśnienie, bo zdrowy akumulator (80 Ah i 700 A) może brać 12 A, czyli niewiele mniej. IMO akumulator nie miał zwarć -- bo odłączony nie tracił napięcia po kilku godzinach. BTW -- podłączenie akumulatora po nocy dawało piki przekraczające 5 A. (nie wiem, jakie dokładniej, ale co najmniej 5 A szło) Ale swoje ów akumulator przeżył -- 10 lat jeżdżenia (bardzo mało jeżdżę -- coraz mniej) i ileś w magazynie przed montażem samochodu. Zwykle samochód jest garażowany, ale 2 miesiące zimowe (styczeń i grudzień 2017 r.) nie był. W styczniu 2017 r. temperatura spadła poniżej minus 15. (może nawet poniżej minus 20) Nawet dwie żarówki H7 poleciały zimą -- niski opór wolframu w niskiej temperaturze? Pod sklepem też bywa zimno. -=- Płyny ustrojowe i filtry, naprawy, paliwo, ubezpieczenia, opony... Kosztowny cymes jak na moje jeżdżenie... Do tego sfajczenie alternatora... -=- Pozostaje pytanie -- ,,dlaczego alternator poszedł z dymkiem''? -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |
|
Data: 2019-02-18 17:48:21 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alternator poszedł z dymym... | |
Bo sie spierdolil. Na to czy nowy sie spierdoli masz bardzo maly a w asadzie zaden wplyw. Tak to juz jest ze rozne rzeczy sie psuja.
|
|
Data: 2019-02-19 19:25:50 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"Zenek Kapelinder" ca972ff3-e4af-4b69-9080-2dd05209cc61@googlegroups.com Bo sie spierdolil. Na to czy nowy sie spierdoli masz Wszystko ma swe przyczyny. Eliminacja przyczyn powstawania problemów nierzadko poprawia nam życie. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |
|
Data: 2019-02-19 12:23:04 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alternator poszedł z dymym... | |
Oczywiscie ze sa jakies przyczyny. Obstawial bym za bardzo naciagniety pasek.
|
|
Data: 2019-02-19 23:48:30 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"Zenek Kapelinder" 89a9eb52-c79f-41c5-b8f0-0e4e5fb71766@googlegroups.com Oczywiscie ze sa jakies przyczyny. Obstawial bym za bardzo naciagniety pasek. Luźny pasek -- fajna rzecz, ale zarazem mógłby zagotować silnik. ;) Gdy 28 marca ubr. usłyszałem szum zależny od obrotów, pomyślałem, że być może zaciera się pompa płynu chłodniczego, a że na zacieranie się łożyska pompy raczej nie ma rady, uznałem, że warto jeździć do pełnego zatarcia. ;) 9po czym wymienić pompę -- może to głupie rozwiązanie) -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |
|
Data: 2019-02-19 17:06:44 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Alternator poszedł z dymym... | |
Slowo kluczowe to zbyt mocno naciagniety pasek a nie luzny pasek. Stary jak swiat numer mechanikow. Za mocno naciagnac pasek i za jakis niezbyt dlugi ale na tyle dlugi czas ze klient tego nie powiaze wymiana pompy wody i lozysk alternatora. Po to sa barany zeby je strzyc.
|
|
Data: 2019-02-20 08:32:55 | |
Autor: Maciek | |
Alternator poszedł z dymym... | |
Dnia Tue, 19 Feb 2019 17:06:44 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):
Slowo kluczowe to zbyt mocno naciagniety pasek a nie luzny pasek. Stary jak swiat numer mechanikow. Za mocno naciagnac pasek i za jakis niezbyt dlugi ale na tyle dlugi czas ze klient tego nie powiaze wymiana pompy wody i lozysk alternatora. Po to sa barany zeby je strzyc. Aha, czyli uczciwym powinno się twoim zdaniem być, tylko jak ktoś patrzy na ręce? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2019-02-21 01:29:58 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"Zenek Kapelinder" a59640d8-42c7-4f5b-ac61-b298eeaa0e55@googlegroups.com : Slowo kluczowe to zbyt mocno naciagniety pasek : a nie luzny pasek. Stary jak swiat numer mechanikow. : Za mocno naciagnac pasek i za jakis niezbyt dlugi ale : na tyle dlugi czas ze klient tego nie powiaze wymiana : pompy wody i lozysk alternatora. Po to sa barany zeby : je strzyc. Jak sprawdzić, czy nie za mocno? -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |
|
Data: 2019-02-19 11:50:50 | |
Autor: yabba | |
Alternator poszedł z dymym... | |
W dniu 19-02-2019 o 01:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze, a potem można kombinować jaka była geneza uszkodzenia. Teraz cały czas mówisz spaleniu alternatora, a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu, a z mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś wcześniej jakieś szumy z alternatora. Jaki to samochód i silnik? Jaki przebieg? yabba |
|
Data: 2019-02-20 00:05:42 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"yabba" q4gn2g$cpn$1@node1.news.atman.pl Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze, Ponoć wszystko -- nie było nic do odzysku. (zapewne poza obudową) Stojan, prostownik, wirnik, co najmniej jedno łożysko... a potem można kombinować jaka była geneza uszkodzenia. Geneza? 28 marca ubr. pojawił się znienacka szum tuż po ruszeniu z miejsca. Ruszałem powoli, do tyłu... Teraz cały czas mówisz spaleniu alternatora, 12 lutego br. alternator był zupełnie zniszczony. a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu, a z mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś wcześniej jakieś szumy z alternatora. Jaki to samochód i silnik? Nowe Volvo S40 z 2009 roku. Diesel, 2 litry, doładowanie, 100 kW. Jaki przebieg? ~Tyle przejechałem w 2000 roku panną Mercedes. BTW -- PM też miała problem elektryczny. Prostownik dawał co jakiś czas (chyba raz na parę lat) zwarcie, rozładowując akumulator do ,,zera''. W roku 2004 usterka została namierzona i usunięta. Nieco ponad 45 tysięcy km z garażowaniem. Dwa zimowe miesiące samochód nie był garażowany. Oba samochody mają automatyczna skrzynię biegów -- nie można uruchomić silników na pych czy linkę/hol. Ale PM po uruchomieniu obywała się bez akumulatora. W 2000 roku byłem holowany -- w terenie zabudowanym (dwa kilometry od centrum Białegostoku) z szybkością nieco ;) przekraczającą 80 km/h... Wcześniej holowałem innych -- raz niemal jak szybowiec. ;) Lekki samochód (mały Peugeot) podskakiwał na gruntowej drodze tak, że unosił się w powietrze. Ciągnięty człowiek (obeznany z latawcami typu AN-24) protestował, ale co on mógł, skoro nie miał głosu? ;) Ja, jadąc na lince z szybkością przekraczająca 80 km/h nie marudziłem -- dla mnie mogło być nawet szybciej. ;) Akurat wtedy skończyły się szczotki rozrusznika. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |
|
Data: 2019-02-21 01:50:14 | |
Autor: yabba | |
Alternator poszedł z dymym... | |
W dniu 20-02-2019 o 00:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Ja miałem podobne zniszczenia w alternatorze. Ale nie był on spalony (w znaczeniu przegrzane i stopione uzwojenia od zbyt dużego prądu), tylko łożysko się rozpadło i wirnik tarł o stojan.
No tak. Genezą wszystkich usterek w samochodzie jest używanie samochodu.
To już wiemy. Opisujesz sprawę w tak zagmatwany sposób, że nie wiadomo jaki element alternatora uszkodził się pierwszy i pociągnął dalszą lawinę uszkodzeń. a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu, a z mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś wcześniej jakieś szumy z alternatora. To niedużo. Chociaż są przykłady błędów konstrukcyjnych, że mechanizm jest bardzo wrażliwy na wpływ środowiska. Jakiś Fiat miał problem z alternatorami. Słabe aluminium użyte na obudowę pękało pod wpływem warunków atmosferycznych. yabba |
|
Data: 2019-02-21 00:55:06 | |
Autor: Kris | |
Alternator poszedł z dymym... | |
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 01:50:22 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Jakiś Fiat miał problem z alternatorami. Słabe aluminium użyte na obudowę pękało pod wpływem warunków atmosferycznych. Multipla Wjechałem swego czasu w dużą kałużę i kontrolka od ładowania się zaczęła palić. Dojechałem do domu i okazało się zę alternator pękł. Nagrzany był pewnie, zimna woda chlapnęła i pękł Kupiłem z allegro kolejny, regenerowany ale innego producenta jak ten pęknięty i działała przez kolejne lata bez problemu |
|
Data: 2019-02-21 11:31:34 | |
Autor: yabba | |
Alternator poszedł z dymym... | |
W dniu 21-02-2019 o 09:55, Kris pisze:
W dniu czwartek, 21 lutego 2019 01:50:22 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Wydaje mi się, że to była Siena czy Palio, ale nie jestem pewien. yabba |
|
Data: 2019-02-21 03:37:24 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Alternator poszedł z dymym... | |
"yabba" q4kskd$e1k$1@node1.news.atman.pl Geneza? 28 marca ubr. pojawił się znienacka szum No tak. Genezą wszystkich usterek Mało jeżdżę. Teraz cały czas mówisz spaleniu alternatora, 12 lutego br. alternator był zupełnie zniszczony. To już wiemy. Opisujesz sprawę w tak Zagmatwany? 28 marca ubr. usłyszałem szum. 12 lutego odjechałem na lince. Widzisz coś zagmatwanego? Jak ma ocenić dziś stan alternatora sprzed roku? jaki element alternatora uszkodził się pierwszy Z zasady ;) -- nie cofam czasu. Nieco ponad 45 tysięcy km z garażowaniem. Dwa zimowe To niedużo. Niedużo? IMO niemal nic. Chociaż są przykłady błędów konstrukcyjnych, że Garaż nieogrzewany, ale pod blokiem mieszkalnym -- zimą kilka stopni więcej niż na zewnątrz. Dokładnie pod moim mieszkaniem -- w mieszkaniu mam informację o wilgotności i temperaturze w garażu. Jakiś Fiat miał problem z alternatorami. Słabe Jakaś kpina... -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://danutac.oferty-kredytowe.pl |