Alternator - powtórka z rozrywki

Data: 2010-06-01 11:01:19
Autor: AZ
Alternator - powtórka z rozrywki
On 1 Cze, 19:56, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
[...]
http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%20-- %20%5BBALANCER%5D.gif

Chodzi o 42034A, 92002, 92151 - po prawej od alternatora.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-01 20:17:07
Autor: Ivam
Alternator - powtórka z rozrywki
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:81249971-6759-4697-920a-f05ed0b095a7@o1g2000vbe.googlegroups.com...
http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%20-- %20%5BBALANCER%5D.gif

Chodzi o 42034A, 92002, 92151 - po prawej od alternatora.

Fajnie, ze podales linka.

Sruby juz nie wykrecisz prawda? Jak sie ukrecila - zaraz przy lbie, czy glebiej? Masz jakies oznaczenia lbie sruby? (np. klasa wytrzymalosci).

Jak wyglada wieloklin na alternatorze i zabieraku? Nie jest objechany, albo czy nie widac sladow uderzen - najpewniej na koncu walka alternatora. Nie wiesz czy sruba byla wkrecana na kleju czy nie? W ktora strone sie obraca sie wal i jaki gwint (lewy czy prawy) miala ta sruba? Bo moze po prostu sie wykreca z czasem.

Jak wygladaja gumy zabieraka - jakies uszkodzenia, slady zuzycia widoczne?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-01 11:31:20
Autor: AZ
On 1 Cze, 20:17, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Sruby juz nie wykrecisz prawda? Jak sie ukrecila - zaraz przy lbie, czy
glebiej? Masz jakies oznaczenia lbie sruby? (np. klasa wytrzymalosci).

No właśnie nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić, ukręcone jest
zaraz na początku gwintu - jakieś 2-3, może 4mm poniżej czoła wałka.
Coś tam jest na niej, za chwile przejde się po nią to napiszę.
[...]

Nie widać uszkodzeń ani na jednym ani na drugim, ale jest luz ruszając
zabierakiem, może coś ok 0.5mm, może troszkę więcej. Śruba jest
wkręcana na kleju - niestety. Z serwisówki - "The coupling bolt has
right-hand threads and turn the bolt counterclockwise", czyli gwint
prawy.
Jak wygladaja gumy zabieraka - jakies uszkodzenia, slady zuzycia widoczne?

Gumy wyglądają w porządku i zabierak wchodzi na nie ciasno także nie
są wybite.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-01 20:46:58
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d80f657b-d0a8-4fa1-b3e2-fe04edc7346f@o4g2000vbo.googlegroups.com...
No właśnie nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić, ukręcone jest
zaraz na początku gwintu - jakieś 2-3, może 4mm poniżej czoła wałka.

Dobre wykretaki i cos do zablokowania wirnika, zeby sie nie obralac. Wzglednie mozesz podgrzac troche opalarka (zalezy od kleju - niektore puszczaja po podgrzaniu), albo probowac wiercic wierlem lewym.

Ale to tym bardziej dziwne, ze nie przy samym lbie.

Nie widać uszkodzeń ani na jednym ani na drugim, ale jest luz ruszając
zabierakiem, może coś ok 0.5mm, może troszkę więcej.

Ale skoro sruba sie w srodku uwalila, to nie luz zabieraka.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-01 13:47:31
Autor: AZ
On 1 Cze, 20:46, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Dobre wykretaki i cos do zablokowania wirnika, zeby sie nie obralac.
Wzglednie mozesz podgrzac troche opalarka (zalezy od kleju - niektore
puszczaja po podgrzaniu), albo probowac wiercic wierlem lewym.

Właśnie rozkręcam ten altek który popsuł mi się wcześniej i jak
narazie mam problem z jego rozpołowieniem.
Ale to tym bardziej dziwne, ze nie przy samym lbie.

Uwaliła się w miejscu gdzie już może ruszać się na boki - zaraz tam
gdzie się zaczyna gwint w wałku.

Ale skoro sruba sie w srodku uwalila, to nie luz zabieraka.

To jaki masz pomysł?

Docelowo zrobię chyba tak, że wymienię łożyska i simmeringi i zabierak
umocuję jakoś na stałe bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-01 23:04:54
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cec785e2-f1ec-4d2f-9148-7e628fd13c98@j9g2000vbp.googlegroups.com...
Uwaliła się w miejscu gdzie już może ruszać się na boki - zaraz tam
gdzie się zaczyna gwint w wałku.

Aaa... to moze byc luz;)

To jaki masz pomysł?

Docelowo zrobię chyba tak, że wymienię łożyska i simmeringi i zabierak
umocuję jakoś na stałe bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Wez rozbierz, potem wymien te lozyska, poogladaj wielowypust (czy nie jest mocno zuzyty), sprawdz srube w jakiej klasie byla wykonana, kup mocniejsza i wkrec na kleju. Zapisz stan licznika i daj znac ile wytrzyma mocniejsza sruba;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-02 08:33:05
Autor: AZ
Alternator - powtĂłrka z rozrywki
On 2010-06-01, Ivam <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Uwaliła się w miejscu gdzie już może ruszać się na boki - zaraz tam
gdzie się zaczyna gwint w wałku.

Aaa... to moze byc luz;)

Srupka wyglada tak:
http://img690.imageshack.us/img690/1929/image093xn.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/5796/image092we.jpg

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-02 12:32:46
Autor: KJ Siła Słów
AZ pisze:

Srupka wyglada tak:
http://img690.imageshack.us/img690/1929/image093xn.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/5796/image092we.jpg

zajebista srubka.

IMO to najwyrazniej musi byc tam jakas gatunkowa sruba 8.8 czy cos.

Urywa sie bo moze byla z castoramy poprzednia i ostatnia.

To co tam zostalo w srodku to lekko bol, trza nawiercic pod wykretak i wykrecic. Wartaloby gwint wewnatrz walka poprawic narzynka.

KJ

Data: 2010-06-02 10:36:07
Autor: AZ
On 2010-06-02, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

zajebista srubka.

Dzieki, tez mi sie podoba.

Urywa sie bo moze byla z castoramy poprzednia i ostatnia.

To byla srupka wkrecona przez jakiegos pana chinczyka w fabryce KHI. Na
biurku mam poprzedni alternator w ktorym stalo sie to samo i po tym kupilem
drugi kompletny ze srupka wkrecona przez pana chinczyka.
To co tam zostalo w srodku to lekko bol, trza nawiercic pod wykretak i wykrecic. Wartaloby gwint wewnatrz walka poprawic narzynka.

No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-02 10:38:43
Autor: AZ
On 2010-06-02, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Urywa sie bo moze byla z castoramy poprzednia i ostatnia.

[...] pana chinczyka w fabryce KHI [...]
[...] pana chinczyka.

Tfu, japonczyka :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-02 12:43:31
Autor: KJ Siła Słów
AZ pisze:

To byla srupka wkrecona przez jakiegos pana chinczyka w fabryce KHI. Na
biurku mam poprzedni alternator w ktorym stalo sie to samo i po tym kupilem
drugi kompletny ze srupka wkrecona przez pana chinczyka.

acha, no to moze KHI nie docenilo przyspieszen i przeciazen w winklu pod takiego kierowce jak Ty ?

Albo jest jakas wada fabryczna w Twoim egzemplarzu przez ktora jebie sie srupka - nie mam pojecia - gwint w walku jest za krotki sruba sie opiera o dno otworu a to co na niej pracuje majac troche luzu meczy ta srubke az sie oslabi i urwie - takie tam preclowe pierd...nie.

No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

fabory ?

KJ

Data: 2010-06-02 10:49:06
Autor: AZ
On 2010-06-02, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

acha, no to moze KHI nie docenilo przyspieszen i przeciazen w winklu pod takiego kierowce jak Ty ?

Noooo napewno :-)
[...]

Odwierce moze dzisiaj to ze srodka i bede patrzyl, ja mam egzemplarz 2003
- padlo w zeszlym roku przy 33kkm, kupilem altek z roku 2002 - po szczotkach
wygladal na mniej jezdzonego niz moj, padlo teraz przy 46kkm...
No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

fabory ?

Tylko jaka tam mam srupke prosic? Mocna? Supermocna?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-02 15:56:53
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu5cv2$fpi$2@node1.news.atman.pl...
Tylko jaka tam mam srupke prosic? Mocna? Supermocna?

Jak powiesz, ze ma byc stalowa mocna i Ci dadza cos na czym jest napisane np. 8.8 to ich wysmiej.

http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html

IMHO szukaj 12.9. Jak nie znajdziesz to wal na priva z danymi (skok i srednica) to Ci kupie w pewnym sklepie.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-02 12:50:58
Autor: Don Pedro
AZ pisze:
No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

Możesz zadzwonić np. tu:
Technika Zamocowań SPIN S.j.
+48 (22) 612 26 16
ul. Fieldorfa 49
WARSZAWA
04-125
Polska

Nawet jak nie będą mieli to powiedzą, gdzie szukać.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2010-06-02 14:02:36
Autor: de Fresz
On 2010-06-02 12:36:07 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

Asmet w (chyba jeszcze) Jerozolimskich.

http://www.asmet.com.pl/kontakt.htm

Mają jakościowe.

de Fresz