Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?

Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?

Data: 2017-07-31 20:03:28
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olnq1m$hq2$1@dont-email.me...
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.
A przekladnie zabieraja moc :-)

J.

Data: 2017-07-31 12:52:19
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Znasz jakies samochody dla zwyklego luda co sie w nich silniki przy normalnej eksploatacji kreca do dziesieciu tysiecy na minute? Przekladnie oczywiscie zabieraja moc. Jednostopniowa to max 3% zmarnuje. Jak nosnik energii jest darmo to 3% a nawet 40% nie stanowi problemu ani straty.

Data: 2017-08-01 00:47:08
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Mon, 31 Jul 2017 12:52:19 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

Znasz jakies samochody dla zwyklego luda co sie w nich silniki przy
normalnej eksploatacji kreca do dziesieciu tysiecy na minute?

To czemu parametry alternatora sa podawane dla np 15k rpm ?

Przekladnie oczywiscie zabieraja moc. Jednostopniowa to max 3%
zmarnuje. Jak nosnik energii jest darmo to 3% a nawet 40% nie
stanowi problemu ani straty.

To czemu ludzie kombinuja, zamiast uzyc prostej przekladni ?
Moze dlatego, ze na jednej sie nie skonczy :-)

W turbinach wodnych czy parowych tez sie unika przekladni.

Ale w tych duzych wiatrakach sa.

J.

Data: 2017-08-01 00:51:41
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:lzrepsxmjsnn$.limao57wcgnk$.dlg40tude.net

W turbinach wodnych czy parowych tez sie unika przekladni.
Ale w tych duzych wiatrakach sa.

Pewnie nie wiesz dlaczego i czekasz aż ci ktoś odpowie a później wyjdzie że nieogarniasz :D

Niedoczekanie. Masz takie samo google jak inni. Nazwał bym cie leniwcem ale energia jaką produkujesz w naciskaniu spacji przed pytajnikiem, temu zaprzecza. Wychodzi jednak że masz coś zjebane w mózgu :D

--
LordBluzg(R)(TM)
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-08-01 02:42:27
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Tue, 1 Aug 2017 00:51:41 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
"J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:lzrepsxmjsnn$.limao57wcgnk$.dlg40tude.net

W turbinach wodnych czy parowych tez sie unika przekladni.
Ale w tych duzych wiatrakach sa.

Pewnie nie wiesz dlaczego i czekasz aż ci ktoś odpowie a później wyjdzie że nieogarniasz :D

Niedoczekanie. Masz takie samo google jak inni. Nazwał bym cie leniwcem ale energia jaką produkujesz w naciskaniu spacji przed pytajnikiem, temu zaprzecza. Wychodzi jednak że masz coś zjebane w mózgu :D

A ktos Cie prosil ?

Ja tam wiem czemu tak, ale jesli kilka takich przekladni
zaprojektowales, to pewnie wiesz lepiej. To ile zaprojektowales ?

Ale Pszemolowi mozesz wytlumaczyc.

J.

Data: 2017-07-31 17:53:14
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
A po co mu tlumaczyc jak i tak nie zrobi.

Data: 2017-08-01 09:52:59
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Mon, 31 Jul 2017 17:53:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

A po co mu tlumaczyc jak i tak nie zrobi.

Niech se kupi Amerykanke.
Taka

https://en.wikipedia.org/wiki/Windpump

J.

Data: 2017-08-01 06:46:05
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1mvds94nor05z.8ve2gp6c7787$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 31 Jul 2017 17:53:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

A po co mu tlumaczyc jak i tak nie zrobi.

Niech se kupi Amerykanke.
Taka

https://en.wikipedia.org/wiki/Windpump

:-))  nie, nie interesuje mnie kupowanie wiatraka :-)

Data: 2017-08-01 22:14:30
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Tue, 1 Aug 2017 06:46:05 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Mon, 31 Jul 2017 17:53:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

A po co mu tlumaczyc jak i tak nie zrobi.

Niech se kupi Amerykanke.
Taka

https://en.wikipedia.org/wiki/Windpump

:-))  nie, nie interesuje mnie kupowanie wiatraka :-)

DIY :-)

J.

Data: 2017-08-01 20:33:59
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 1 Aug 2017 06:46:05 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Mon, 31 Jul 2017 17:53:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

A po co mu tlumaczyc jak i tak nie zrobi.

Niech se kupi Amerykanke.
Taka

https://en.wikipedia.org/wiki/Windpump

:-))  nie, nie interesuje mnie kupowanie wiatraka :-)

DIY :-)

Chciałem zagospodarować niepotrzebny alternator w jakiś pożyteczny sposób
ale przekonaliście mnie, że nie tędy droga...

Zgodnie z zaleceniem LordaBluzga zainteresuję się tym lizaniem Amerykanek
bo to jednak brzmi ciekawiej ;-)

Data: 2017-08-02 09:41:15
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-01 o 22:33, Pszemol pisze:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 1 Aug 2017 06:46:05 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Mon, 31 Jul 2017 17:53:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

A po co mu tlumaczyc jak i tak nie zrobi.

Niech se kupi Amerykanke.
Taka

https://en.wikipedia.org/wiki/Windpump

:-))  nie, nie interesuje mnie kupowanie wiatraka :-)

DIY :-)

Chciałem zagospodarować niepotrzebny alternator w jakiś pożyteczny sposób
ale przekonaliście mnie, że nie tędy droga...

Se rower stacjonarny do tego podłącz. Jedyne sensowne wykorzystanie. O przekładni już się naczytałeś więc podstawy masz :D

Zgodnie z zaleceniem LordaBluzga zainteresuję się tym lizaniem Amerykanek
bo to jednak brzmi ciekawiej ;-)

I całkiem słusznie. Jak dobrniesz (jednak i o ile) do budowy wiatraka, to polecam YT. https://www.youtube.com/watch?v=hfUQCU86ovM&t=1012s

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-02 04:44:55
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w granicach dwudziestu watow. W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow. Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.

Data: 2017-08-02 05:56:33
Autor: sczygiel
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu środa, 2 sierpnia 2017 13:44:58 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w granicach dwudziestu watow. W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow. Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.

Troche wiecej. Te 100W to wlasnie srednio wycwiczony człowiek. W tour de france ocieraja sie o 400W w szczycie.
Sprawnosc człowieka jako machałki słaba ale sprawnosc człowieka jako grzałki jest całkiem dobra. :)

Data: 2017-08-02 13:50:24
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
granicach dwudziestu watow. W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez
chwile do stu watow. Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach
dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.


Intelligent Design!

A co do watów i rowerów to chyba masz pesymistyczne dane - 100W przeciętny
rowerzysta a zawodowy kolarz wyrabia około 300W ciągłej mocy z wyskokami
pod 1000W w krótkich chwilach.

Data: 2017-08-03 11:40:08
Autor: T.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-02 o 15:50, Pszemol pisze:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
granicach dwudziestu watow. W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez
chwile do stu watow. Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach
dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.


Intelligent Design!

A co do watów i rowerów to chyba masz pesymistyczne dane - 100W przeciętny
rowerzysta a zawodowy kolarz wyrabia około 300W ciągłej mocy z wyskokami
pod 1000W w krótkich chwilach.


Słuchajcie, ale w swoich obliczeniach pomijacie ciepło! ;-)
Generalnie podobno człowiek grzeje jak piec 200 W. A małe dziecko ma tyle energii, że mogłoby "oświecić" domek jednorodzinny i to tradycyjnymi żarówkami. To gdzie te 100 W mocy człowieka? Człowiek ma większą moc!
T.

Data: 2017-08-03 04:36:29
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo. Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco. Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac. Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej z pradu czy benzyny. Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem 80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200 a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

Data: 2017-08-03 14:45:36
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-03 o 13:36, Zenek Kapelinder pisze:
Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.

Kurwa, debilu bij się z faktami:
"TEST MOCY NA POCZĄTEK

Test mocy jest niezbędnym warunkiem rozpoczęcia treningów z pomiarem mocy. Do ilustracji obliczeń posłużymy się moim testem mocy przeprowadzanmy na mierniku CycleOps Power-Tap zainstalowanym w piaście koła. Średnia moc uzyskana z testu to 303 waty. Opis samego testu, analiza danych i wyznaczenie odpowiednich poziomów mocy dla konkretnych treningów w kolejnym artykule na początku tygodnia. Filip Szołowski i Marcin Florek z firmy Labosport wyjaśnią na czym polega test mocy, jak go należy przeprowadzić i jak przeanalizować uzyskane dane, a następnie zrobić z nich dobry użytek. "

http://akademiatriathlonu.pl/rss/trening/rower/1605-moc-mocy-czyli-co-mi-daja-waty

"Moc
Z definicji jest to stosunek wykonanej pracy, do czasu w jakim została ona wykonana. Jednostką mocy jest Watt [W]. Poprzez pracę należy rozumieć siłę z jaką naciskane są pedały. Czas jest powiązany z kadencją. Jadąc z kadencją 80 pełen obrót korby następuje co 1/80 minuty, czyli mniej więcej co 0,75 sekundy. Gdy przy zachowaniu tej samej siły, kadencja wzrośnie do 120, to pełen obrót korby będzie trwał 0,5 sekundy. Wracając do wzoru na moc:  moc = siła/czas

widać, że moc rośnie, gdy siłą pozostaje na tym samym poziomie, a czas spada ( 0,75 -> 0,5 ). Jeżeli wrośnie siła, a kadencja pozostanie na tym samym poziomie,moc również ulegnie zwiększeniu. Warto w tym miejscu zauważyć, że tętno zależy od mocy. Z im wyższą mocą pracują nogi, tym szybciej bije serce. Pomiar mocy jest jednak bardziej obiektywny niż pomiar tętna. Jadąc z określoną mocą, na rowerze wpiętym w trenażer tętno ustala się na pewnym poziomie. Jeżeli zaczniemy rozmawiać, albo przejdziemy do pozycji stojącej, tętno wzrośnie, a moc z jaką pracują nogi nie ulegnie zmianie. Z jednej strony pomiar mocy pozwala dokładniej określić jakiemu obciążeniu poddawane są mięśnie odpowiedzialne za napędzanie roweru, ale z drugiej strony, to właśnie tętno mówi o tym, jakie jest całkowite obciążenie, któremu poddawany jest organizm. Wzrasta ono, gdy angażowane są dodatkowe partie mięśniowe (pozycja stojąca), lub gdy zaburzony zostaje rytm oddechu (rozmowa)."

http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_kolarza/4363/moc

"Liczbę watów można wyliczyć, znając wagę kolarza, długość, nachylenie i czas podjazdu oraz uwzględniając wysokość nad poziomem morza, wilgotność i siłę wiatru. Rekordzistą świata w tym zestawieniu jest dopingowicz Jan Ullrich, który podczas podjazdu pod Croix de Chaubouret w 1997 r. wykręcał moc średnio 494 watów."

http://www.sport.pl/kolarstwo/1,64993,14270306,Tour_de_France__Ile_kolarz_wyciska_z_siebie_watow_.html

Tabelki, srelki, wykresy-sresy. Teraz popatrzę jak się bijesz z faktami i swoją głupizną :)

Cmok!

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-03 15:27:14
Autor: Yakhub
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Thu, 3 Aug 2017 04:36:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.

Silnik mojego motocykla ma wg producenta 8kW. Z trudem rozpędza się do 80-90km/h.

Rower elektryczny z silnikiem 250W osiąga jakieś 26-28km/h. Nawet ja, ze swoją podłą kondycją, jestem w stanie przez kilka minut jechać szybciej na "zwykłym" rowerze.

To tyle, jeżeli chodzi o metafory i doświadczenia.

Rzeczywistość - z tablic:
Człowiek przy sikawce strażackiej przez 2 minuty rozwija moc do 0,5KM (~367
kW).

Rower pozwala na efektywniejsze wykorzystanie mięśni, więc te 500W jest
IMHO realne (w krótkich zrywach) u "zwykłego" człowieka.

Zawodowi kolarze osiągają ponad 400W *średniej* mocy podczas całego
odcinka.

--
Yakhub

Data: 2017-08-03 15:37:47
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Użytkownik "Yakhub"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1h6v0i1jlwuwc$.1qbkpwcnj1gsc.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 3 Aug 2017 04:36:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.

Silnik mojego motocykla ma wg producenta 8kW.
Z trudem rozpędza się do 80-90km/h.

A to chyba jakis nieoszczedny, bo maluch mial 21KM i 105km/h, a przeciez dwa razy szerszy.

Rower elektryczny z silnikiem 250W osiąga jakieś 26-28km/h.

Zawodowi kolarze osiągają ponad 400W *średniej* mocy podczas całego
odcinka.

I jada ~50km/h.

Albo ten elektryczny naped nieoszczedny, albo sportowe rowery lepsze, albo grupa zaoszczedza sporo oporow powietrza.

J.

Data: 2017-08-03 15:30:08
Autor: T.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-03 o 13:36, Zenek Kapelinder pisze:
Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo. Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco. Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac. Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej z pradu czy benzyny. Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem 80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200 a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.


A czy przeczytałeś ze zrozumieniem, co napisałem?
Pisałem o cieple, jakie wytwarzamy. CIEPLE!!! nie o mocy pochodzącej z mięśni. Z tych 200 W (tak gdzieś przeczytałem kiedyś) zapewne niewielka część to możliwa moc do wygenerowania w mięśniach. Poza tym jeśli stracisz energię na pedałowanie to musisz uzupelnić żarełko, bo Ci właśnie pary nie wystarczy... :-)
T.

Data: 2017-08-03 22:29:59
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:18b8e4ec-0b94-4d30-80e5-2d2d2caed113googlegroups.com...
Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh
na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco.
Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia
np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca
moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac.

Nie, to nie znaczy wcale że silniki pracują z mocą 200W!!
Fizyki nie oszukasz :-) natomiast łatwo zrobić błąd
jak się nie rozumie co to jest kilowatogodzina, Zenek :-)
Jak widać na załączonym obrazku :-))

Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od
fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W
bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej
z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej
z pradu czy benzyny.

Weź to policz te 200W jeszcze raz, i nie kompromituj się.
Może poproś tego portiera u siebie z pracy?
Policzcie to razem! Co dwie głowy to nie jedna, chłopie...
On się zna na inwestowaniu, to na rachunkach pewnie też!

Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu
na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem
80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200
a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

Nie! Przy założeniu Twoim, że na przejechanie kilometra
potrzebujesz 0,2kWh to jazda z prędkością 60km/h
będzie wymagała 12kW (bo robisz 60 km w godzinie,
czyli 60 razy 0,2kWh = 12kWh zużyte na 60km jazdy).

I nie przyczep się 60k/h czy 80km/h...
Nie mamy informacji przy jakiej prędkości Tesla ma
takie zużycie jakie podałeś, więc przyjąlem 60km/h aby
łatwiej było przeliczać z Watów na Watogodziny :-P
Przy prędkości 60km/h samochód robi ładny 1km/minutę
a więc 60km w równą godzinę - lepiej się to wtedy liczy :-)

Dla kontroli Twoich obliczeń: jeśli Teslą jesteś w stanie
jechać 80km/h wydatkując tylko 200W mocy to znaczy że
na przejechanie 80km zużyłbyś tylko 200Wh energii a więc
mając baterię 100kWh (największa obecnie sprzedawana)
przejechałbyś 100 000 / 200 czyli 500 razy tyle na jednym
ładowaniu! A więc 500x80km czyli 40 000 km (dookoła Ziemi).

Brawo Zenek - gratuluję super obliczeń tych 200W :-)))

A teraz sprawdźmy te moje obliczenia dające moc silnika 12kW:
W godzinę zużyjesz 12kWh, czyli 12% ładunku z baterii 100kWh.
Zakładając że w godzinę zrobisz te 60km i to jest 12% to
masz 60km dzielone przez 0,12 otrzymujesz ładne 500km.

W realnych sytuacjach Tesla P100D jest w stanie przejechać
około 460km na jednym ładowaniu akumulatorów...
Czyli mniej więcej się zgadza z moimi obliczeniami :-)

c.b.d.u.

Data: 2017-08-04 09:53:37
Autor: masti
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
dnia Thu, 03 Aug 2017 04:36:29 -0700, Zenek Kapelinder napisał:

Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac
150/h i jeszcze by mu zapasu zostawalo.

ciekawe czemu nie daje rady? Zawodowiec wyciska ponad 400W czyli według Ciebie, powinienn być w okolicach prędkości dźwięku




--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2017-08-04 09:37:30
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?

Data: 2017-08-04 12:00:59
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message
news:1cce0bb5-7354-4cc2-8e01-d34c1069e09agooglegroups.com...
I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?

A Ty dalej brniesz w zaparte w te swoje nieprawdziwe tezy
mimo że Ci już pokazałem że się grubo, grubo pomyliłeś
obliczając moc silnika samochodu Tesli na 200W???

Data: 2017-08-04 11:56:29
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz czujecie pismo nosem i nie chcecie napisac.

Data: 2017-08-04 19:00:57
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz
czujecie pismo nosem i nie chcecie napisac.


Nie pomyliłeś się obliczając moc silnika Tesli na 200W zamiast 12kW???? Ha
ha!!!! Dobre :-))

Data: 2017-08-04 21:55:00
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-04 o 20:56, Zenek Kapelinder pisze:
Nie pomylilem sie. To ile godzin kolarz moze pedalowac z moca 400W. Juz czujecie pismo nosem i nie chcecie napisac.

Nie moze. Według ciebie, kolarz dysponuje moca 100W więc skad 400W wziąłeś?

P.S.
Linki ode mnie dostałeś i jest tam to napisane.

szybciutko się oddalasz w podskokach pogwizdując kolędy po szwedzku na zakrętach, wspak :]

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-04 18:31:29
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Masti wzial ponad czterysta. Ty troche mniej. To ile godzin  moze te troche mniej mocy uzytecznej wytwarzac. 5 godzin, 7 godzin? Pamietam sprzed wielu lat Program w tv. Jakis piknik z technika byl czy cos takiego. Mieli rower z pradnica. Pytali najpierw ludzi ile im sie wydaje ze moga pradu wyprodukowac a potem mogli sprawdzic. Krecil zwykly ludek, krecil kark i na koncu krecil kolarz. No to ile godzin bedzie krecil pedalami przy mocy jaka podales? A na ile oceniasz siebie z jaka moca bylbys w stanie krecic pedalami i przez ile godzin?

Data: 2017-08-05 05:45:42
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Masti wzial ponad czterysta. Ty troche mniej. To ile godzin  moze te
troche mniej mocy uzytecznej wytwarzac. 5 godzin, 7 godzin? Pamietam
sprzed wielu lat Program w tv. Jakis piknik z technika byl czy cos
takiego. Mieli rower z pradnica. Pytali najpierw ludzi ile im sie wydaje
ze moga pradu wyprodukowac a potem mogli sprawdzic. Krecil zwykly ludek,
krecil kark i na koncu krecil kolarz. No to ile godzin bedzie krecil
pedalami przy mocy jaka podales? A na ile oceniasz siebie z jaka moca
bylbys w stanie krecic pedalami i przez ile godzin?


Gdybys był ciekaw jak jest sumaryczna moc maksymalna obu silników
elektrycznych Tesli to tu sobie znajdziesz (podpowiem że dużo więcej niż te
Twoje obliczone 200W):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

Electric motor

Front and rear motor combined output up to 779 bhp (581 kW), 920 ft?lb
(1,250 N?m), 3-phase AC induction motor

Transmission

1-speed fixed gear (9.73:1)


Battery 60, 70, 75, 85, 90 or 100 kWh lithium ion[4]

Electric range

70 kWh (250 MJ)
240 mi (390 km) (EPA)

85 kWh (310 MJ)
265 mi (426 km) (EPA)
310 mi (500 km) (NEDC)

90 kWh (320 MJ)
294 mi (473 km) (EPA)

100 kWh (360 MJ)
335 mi (539 km) (EPA)

Data: 2017-08-05 02:21:12
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
No i fajnie. A potrafisz z tego co podales czyli ilosci energii w akumulatorze i zasiegu policzyc ile energii potrzeba na przejechanie jednego kilometra? Bo jak nie dasz rady to moge policzyc.

Data: 2017-08-05 06:50:47
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:51f0283a-b97f-44bd-919a-dc237c79e230googlegroups.com...
No i fajnie. A potrafisz z tego co podales czyli ilosci energii w akumulatorze i zasiegu policzyc ile energii potrzeba na przejechanie jednego kilometra? Bo jak nie dasz rady to moge policzyc.

Tego Twojego 0,2kWh na przejechany kilometr nie kwestionuję.

Kwestionuję to, co obliczyłeś potem: że do poruszania się po
drogach, ciężka duża Tesla potrzebuje tylko 200W z silnika. :-)))

I dałeś to za ilustrację/argument na poparcie swojej drugiej
błędnej tezy, że rowerzysta nie jest w stanie dać z siebie 100W.

Po prostu pogubiłeś się w różnicach pomiędzy watem jako jednostką
mocy a watogodziną jako jednostką pracy wykonanej lub energii
zużytej w jednostce czasu. No i wyszły Ci totalne bzdury...

Data: 2017-08-05 06:59:37
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Potrafisz samodzielnie policzyc jaka moc ma silnik jesli w czasie godziny zuzyje 0,2 kWh. Albo prosciej bo w ameryce zyjesz.
Podkresl poprawna odpowiedz.
Licznik pradu pokazal ze w przeciagu godziny podlaczony silnik elektryczny zuzyl O,2 kWh.
Pytanie. Jaka moc mial podlaczony silnik.
A. 2000W
B. 7200W
C. 200W

Data: 2017-08-05 10:30:10
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:060bff40-b685-44a3-a99b-3e56511acd66googlegroups.com...
Potrafisz samodzielnie policzyc jaka moc ma silnik
jesli w czasie godziny zuzyje 0,2 kWh.

W czasie godziny? Nie... w czasie minuty.
Na przejechanie JEDNEGO KILOMETRA zużywa 0,2kWh.
Jeden kilometr przejeżdzasz w godzinę????

Albo prosciej bo w ameryce zyjesz.

Ja w Amerycę żyję ale w Polsce do szkół chodziłem.
Nie wiem gdzie Ty chodziłeś do szkół, Zenku?
Może nie mów gdzie, bo zrobisz szkole wstyd i po co :-)

Data: 2017-08-05 10:26:21
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
To z innej strony podejde skoro sie pomylilem. Ocen jaka moca ciagla dysponujesz. Ale bez " wicie rozumicie", tylko jak facet. Moge wytworzyc przez piec godzin tyle i tyle KWh albo ze przez piec godzin pracuje z moca xxx kW. Dwoch przerw po 10 minut mozesz nie uwzgledniac. Tak przy okazji. Jak bys mial na rownym pchac samochod co wazy dwie tony z predkoscia jak na spacerze to bys sie zagotowal czy dalbys rade pchac dalej?

Data: 2017-08-05 11:37:45
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Wszystkie przekladnie i lozyska wnosza straty. Zysk w jezdzie na rowerze wynika z czegos innego.

Data: 2017-08-05 13:54:21
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:f1724995-65e5-40f7-8e6a-ae89cb1cf0bbgooglegroups.com...
Wszystkie przekladnie i lozyska wnosza straty.
Zysk w jezdzie na rowerze wynika z czegos innego.

Widzę, że o maszynach prostych się nie uczyłeś w szkole :-)

Data: 2017-08-05 11:43:11
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Jak nie potrafisz ocenic to dlaczego twierdzisz ze dwadziescia watow przy pracy ciaglej przez kilka godzin to za malo. A moze potrafisz wytworzyc nie 20 a 7,5 wata przy tym co robisz. A moze 4 waty wystacza zeby rekraacyjnie jechac na rowerze. Jak latwo sie nie da to trzeba sie postarac i zrobic trudniej. Czasami warto wiedziec na co od siebie mozna liczyc.

Data: 2017-08-05 13:56:15
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:e2338d2e-b70b-4995-9010-e8ef67859e10googlegroups.com...
Jak nie potrafisz ocenic to dlaczego twierdzisz
ze dwadziescia watow przy pracy ciaglej przez
kilka godzin to za malo.

Bo oglądałem pomiary jakie się robi kolarzom.

A moze potrafisz wytworzyc nie 20 a 7,5 wata
przy tym co robisz. A moze 4 waty wystacza
zeby rekraacyjnie jechac na rowerze.

Zależy chyba od definicji "rekreacyjnie" :-)

Jak latwo sie nie da to trzeba sie postarac
i zrobic trudniej. Czasami warto wiedziec
na co od siebie mozna liczyc.

Zaproponuj zatem metodę pomiaru w domowych
warunkach, bez pomocy przyrządów pomiarowych
przyłączonych do rowera :-) Bo takich nie mam.

Data: 2017-08-05 13:45:01
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Policz, da sie. JF policzyl i dopasowal ze jeszcze jest to mozliwe chociaz trudne do osiagniecia. Ja mu nie wierze bo od lat siedzi na grupach i chyba szczyt kondycji ma za soba. Caly czas twierdzisz ze jestes lepszy z fizyki to sie wykaz. Policzenie ile mozesz miec mocy ciaglej jest latwe. Dane sa w necie i nie jestes perpetuum mobile.

Data: 2017-08-05 16:03:12
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message
news:3d7c6135-7ae2-420f-93bf-19b5ab6a95e1googlegroups.com...
Policz, da sie. JF policzyl i dopasowal ze jeszcze jest to mozliwe chociaz
trudne do osiagniecia. Ja mu nie wierze bo od lat siedzi na grupach i
chyba szczyt kondycji ma za soba. Caly czas twierdzisz ze jestes lepszy z
fizyki to sie wykaz. Policzenie ile mozesz miec mocy ciaglej jest latwe.
Dane sa w necie i nie jestes perpetuum mobile.

Zenuś, ja naprawdę mam ciekawsze rzeczy do robienia
w sobotę po południu...
Właśnie skończyłem regenerować aku do wiertarki
i idę teraz na rower.

Pozdrowionka!

Data: 2017-08-05 14:22:53
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
A co to za robota jak trzeba zamienic Joule na kilowatogodziny.

Data: 2017-08-06 07:47:06
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message
news:b70ebe68-3e0a-4711-80e0-c3f03c8955b2googlegroups.com...
A co to za robota jak trzeba zamienic Joule na kilowatogodziny.

A po co je zamieniać ? :-)

Czy zamiana kilowatów na konie mechaniczne wnosi coś nowego?

Data: 2017-08-06 07:46:16
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
zamieniac po to zeby zwykly czlowiek mial latwiej ocenic. Waty sa powszechnie stosowane, wentylator ma 30 watow, zarowka 5, wiertarka 700 itd. To i czlowieka w watach mozna policzyc zeby porownac. Ty jestes taki madry, tak Ci sie zapewne wydaje, a nie masz zielonego pojecia jak prosto oszacowac moc ciagla czlowieka. Raptem trzeba znalezc dwie dostepne dane i cos z nimi zrobic, ale nie czary mary. JF zrobil.

Data: 2017-08-06 12:41:47
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:d2b356fb-63aa-4c95-878b-f4a2eedd22c2googlegroups.com...
zamieniac po to zeby zwykly czlowiek mial latwiej ocenic. Waty sa powszechnie stosowane, wentylator ma 30 watow, zarowka 5, wiertarka 700 itd. To i czlowieka w watach mozna policzyc zeby porownac. Ty jestes taki madry, tak Ci sie zapewne wydaje, a nie masz zielonego pojecia jak prosto oszacowac moc ciagla czlowieka. Raptem trzeba znalezc dwie dostepne dane i cos z nimi zrobic, ale nie czary mary. JF zrobil.

Mnie to nie interesuje.
Ja wiem ile rowerzysta zużywa bo zostało to zmierzone.
Wiem też ile mocy potrzebuje na poruszanie się Tesla.

A Ty się teraz ode mnie grzecznie odpie**** :-) i nie próbuj
się tu popisywać w odwecie za to, że Ci wykazałem Twój
ewidentny błąd w prostych, wręcz prymitywnych rachunkach.

Data: 2017-08-06 11:17:52
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dzieki za oddanie tematu walkowerem.

Data: 2017-08-05 12:56:59
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message
news:e7d725e5-e59e-40af-84cc-9974597dbe68googlegroups.com...
To z innej strony podejde skoro sie pomylilem.
Ocen jaka moca ciagla dysponujesz.
Ale bez " wicie rozumicie", tylko jak facet.

Dobrze że się WRESZCIE przyznałeś do pomyłki...
Jak facet :-)

Moge wytworzyc przez piec godzin tyle i tyle KWh
albo ze przez piec godzin pracuje z moca xxx kW.
Dwoch przerw po 10 minut mozesz nie uwzgledniac.

Nie potrafię tego łatwo ocenić.
Napewno mam więcej mocy w nogach, jeżdząc
na rowerze codziennie do pracy przy biurku niż
w rękach, bo nie pakuję. Zadajesz bardzo ogólnikowe
pytania i rodzi się tam bardzo dużo niewiadomych :-)

Tak przy okazji.
Jak bys mial na rownym pchac samochod co wazy
dwie tony z predkoscia jak na spacerze to bys sie
zagotowal czy dalbys rade pchac dalej?

Zależy ile czasu miałbym go tak pchać i co to dla
Ciebie znaczy z prędkością jak na spacerze ? :-)

Pchałem kiedyś Poloneza ale nie szło mi to tak dobrze
jak z Maluchem :-P Nie wiem jednak co to ma do rzeczy...
Rowerem jedziesz wykorzystując przekładnie zębate.

Data: 2017-08-05 20:01:50
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Sat, 5 Aug 2017 10:26:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
To z innej strony podejde skoro sie pomylilem. Ocen jaka moca ciagla
dysponujesz. Ale bez " wicie rozumicie", tylko jak facet. Moge
wytworzyc przez piec godzin tyle i tyle KWh albo ze przez piec
godzin pracuje z moca xxx kW.

Jak facet to ja nie wiem. Ale kolarze sa dobrze przebadani i u nich
wiadomo. O, ja o w 5h wchodze na Rysy i mi wychodzi jakies 60W. Ale ja nie jestem zawodowy kolarz. Rodzaj obciazenia tez nie jest
optymalny.

Dwoch przerw po 10 minut mozesz nie uwzgledniac.

Z uwzglednieniem przerw, bo wiecej mi trzeba.

Tak przy okazji. Jak bys mial na rownym pchac samochod
co wazy dwie tony z predkoscia jak na spacerze to bys sie zagotowal
czy dalbys rade pchac dalej?

Malucha sie pchalo, a wspolczesne to ledwo z miejsca moge ruszyc.
Ale kto wie - po rozbujaniu moze byloby lzej.

Takie ~1t auto wymaga ok 60kG do ciagniecia - co na spacerze oznacza
900W. Wiec wrocmy do malucha albo sprobujmy we dwoch.

No i wracam do obciazenia - bez lancucha bedziesz krecil szybko,
zdyszysz sie, a mocy z tego nie bedzie. Z zablokowanym kolem tez sie
zmeczysz, a mocy tez z tego nie bedzie.
Kolarz sobie ustawia obciazenie optymalne.

J.

Data: 2017-08-05 17:13:13
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:59:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Potrafisz samodzielnie policzyc jaka moc ma silnik jesli w czasie godziny zuzyje 0,2 kWh.

Ale przeciez sam napisales, ze silnik zuzywa 0.2kWh ale nie w czase
godziny, tylko w czasie kilometra.

Jak Tesla jedzie 80km/h to w czasie godziny przejedzie 80km i zuzyje
.... a teraz sam podkresl wlasciwa odpowiedz.


J.

P.S 300 kolarskich W razy 5h = 5.4MJ = 1300 kcal
  jakies 400g makaronu.  Ale to chyba cieplne kalorie, przy sprawnosci 20% to trzeba zjesc 2kg

Data: 2017-08-05 10:15:30
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Masz racje, zamotalem. Dzieki za poprawienie.

Data: 2017-08-05 10:27:50
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:2sohvgy16xix$.1jzqetxxf5lun$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:59:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Potrafisz samodzielnie policzyc jaka moc ma silnik jesli w czasie godziny zuzyje 0,2 kWh.

Ale przeciez sam napisales, ze silnik zuzywa 0.2kWh ale nie w czase
godziny, tylko w czasie kilometra.

Jak Tesla jedzie 80km/h to w czasie godziny przejedzie 80km i zuzyje
... a teraz sam podkresl wlasciwa odpowiedz.

Dzięki, bo ja już do Zenka tracę cierpliwość :-)))

P.S 300 kolarskich W razy 5h = 5.4MJ = 1300 kcal
 jakies 400g makaronu.
Ale to chyba cieplne kalorie, przy sprawnosci 20% to trzeba zjesc 2kg

No i do tego żelik słodki pochowany po wszystkich kolarskich kieszonkach :-)

Data: 2017-08-04 20:41:19
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-04 o 19:00, Pszemol pisze:
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message
news:1cce0bb5-7354-4cc2-8e01-d34c1069e09agooglegroups.com...
I z moca 400W ile godzin jest w stanie pedalowc? Piec godzin da rade?

A Ty dalej brniesz w zaparte w te swoje nieprawdziwe tezy
mimo że Ci już pokazałem że się grubo, grubo pomyliłeś
obliczając moc silnika samochodu Tesli na 200W???

Przecież to PiSior. Jego teza jest najlepsza i lepszej nie ma a reszta to totalna opozycja i zawsze się mylą.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-02 15:45:40
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-02 o 13:44, Zenek Kapelinder pisze:
Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w granicach dwudziestu watow.

Lol, chciałes napisać, że średnio wyćwiczony człowiek, jadąc rowerem wytwarza siłę 20W która pozwala mu na osiągnięcie prędkości 20km/h i ruszenie swojej masy (średnio 68kg+rower) przy pokonaniu oporu powietrza?

No to zajebista fizyka jest, jeśli 20W wystarcza na taką ekwilibrystykę :D

Kliknij sobie:
http://triaktywni.pl/sprzet/item/480-kolarskie-mierniki-mocy


W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow.

Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.

Oho musisz jednak lekko poczytać. Tak źle nie jest, no chyba że jesteś spasionym 140kg Amerykaninem :D

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-02 09:13:26
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Tesla wazy ponad dwie tony i na pokonanie kilometra zuzywa ok 0,2 kWh i to przy wiekszej predkosci niz 20/h. Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu sa slabsi od taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej. W czasach kiedy w rowerach byly dynama wlaczenie takiego piecio watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach. Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac odleglosc. Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni. Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem. Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.

Data: 2017-08-02 19:14:29
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cbcbe14b-ae9c-4061-a5a5-1d98258e1ab5@googlegroups.com...
Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu sa slabsi od taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej.
W czasach kiedy w rowerach byly dynama wlaczenie takiego piecio watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach.

Tam mogla dojsc kwestia sprawnosci - 4W na zarowkach, a 15W na pedalach.
I nie w dynamie, tylko w tej przekladni na oponie.

Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac odleglosc.
Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni.
Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem.
Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.

Ale co z tego ze 5 razy wiecej ? To sie przejedzie 5x wiecej, trwa to tyle samo :-)
Trzeba by to przeliczyc na opony, lancuchy ... i buty :-)

Za to o ilez przyjemniej sie tak zap* rowerem.
A teraz to jeszcze ped powietrza tak fajnie chlodzi :-)

Pszemol ekologiczny, to moze sobie polaczyc domowy rowerek treningowy z ladowarka do Tesli albo choc laptopa.
I nie tylko odchudzanie, ale jeszcze oszczedzamy wegla w elektrowniach :-)

J.

Data: 2017-08-02 11:00:49
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Jak wszyscy uwazaja ze maja minimum 150W to 15 watow powinno byc ledwo odczuwale. Przekladnie cierne maja bardzo przyzwoite sprawnosci w granicach 95% na jeden stopien. Czuc w nogach bylo dynamo. To znaczy ze zabieralo sporo mocy czlowieka. Teraz jest troche lzej bo dynamo w piascie, zamiast zarowek ledy. A niektorzy na bateryjki zakladaja oswietlenie do roweru i nie wiedza o czym napisalem.

Data: 2017-08-02 21:50:59
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-02 o 20:00, Zenek Kapelinder pisze:
Jak wszyscy uwazaja ze maja minimum 150W to 15 watow powinno byc ledwo odczuwale.

I jest.

Przekladnie cierne maja bardzo przyzwoite sprawnosci w granicach 95% na jeden stopien.

Czuc w nogach bylo dynamo. To znaczy ze zabieralo sporo mocy czlowieka.

Pierdolisz. Obecne dynama w piaście mają większą moc i praktycznie NIC nie czuć z ich obciążenia. Pewnie Harry Potter je projektował.
Kurwa, jak ja lubię jak ktoś pierdoli bez sensu mając pod ręką przykłady i internety.

Teraz jest troche lzej bo dynamo w piascie, zamiast zarowek ledy.

Sredy. Zrób sobie nawet zwarcie i się przekonasz.

http://spiritusmovens.blogspot.com/2009/01/cewki.html

Przy okazji te dzieci to chyba potomkowie Mechagodzilli:

http://www.eszkola-wielkopolska.pl/eszkola/projekty/gimnazjum-czacz/ekoprad/php/29.php

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-02 13:20:01
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?

Data: 2017-08-02 22:26:05
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?

Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to sobie w dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak halogen 50W w połączeniu z akumulatorem oczywiście. Nie wiem pokichuj ci to piszę, skoro Tobie rower służy do wieszania prania na balkonie.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-02 14:23:10
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Kup sobie power bank. Ja bym kupil ale wariat jestem i truskawki cukrem posypuje.

Data: 2017-08-03 00:10:07
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" wydumał(a) w wiadomości ID
news:759f3684-f47e-4a12-bd4c-009bd4a5ed3fgooglegroups.com
Kup sobie power bank. Ja bym kupil ale wariat jestem i truskawki cukrem posypuje.

Powerbank 10A12V LOL, (120W :) wolę akumulator :) Litowy, oczywiście i prądnicę/amerykankę w/g pomysłu, ktory Ci zalinkowałem o mocy 50W. No ok, skoro w/g ciebie człowiek wykręca 20W to nawet nie ruszę z miejsca mając prądnicę 50W. Spoko, da się jechać bez problemu ze średnią 17-20 km/h :D...no ale ty truskawki posypujesz. --
LordBluzg(R)(TM)
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-08-02 15:30:07
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
10A 12V to z trzech akumulatorow 1865O wycisniesz. Z modelarskich 100A 12V tez da rade pociagnac. Nie znasz sie bo mylisz waty z watogodzinami. Jak tak duzo jezdzisz na rowerze ze potrzebujesz ladowac smartfona to do zarowki 50W masz zapewne jakiegos trojana 12V 120Ah. To z niego uszczknij pradu do ladowania smartfona. Raptem ze dwie amperogodziny na dobe mu ubedzie. Na prostej matematyce sie wyjebales ze swoimi sennymi wizjami.

Data: 2017-08-03 10:27:45
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-08-03 o 00:30, Zenek Kapelinder pisze:
10A 12V to z trzech akumulatorow 1865O wycisniesz.
Z modelarskich 100A 12V tez da rade pociagnac.

Nie łapiesz intencji. 120W potrzebuję sporadycznie (w szczycie) i pewnie (co widać) całkowicie w wywodzie pomijasz pojemność. Nie dziwne to u lajkonika.

Nie znasz sie bo mylisz waty z watogodzinami.
Srylisz. 10Ah jest mi potrzebne conajmniej. Z uwagi na ciężar mam aku litowo/jonowy bo jakoś tego też nie ująłeś (ciężar akumulatora).

Jak tak duzo jezdzisz na rowerze ze potrzebujesz ladowac smartfona to do zarowki 50W masz zapewne jakiegos trojana 12V 120Ah.

Tak, kurwa jeżdżę na światłach w dzień. Jebnij się. Mam prądnicę, którą podładowuję aku i dodatkowo zasilam smartfona, który ma cały czas odpalony ekran. Używam go jako licznika, nawigacji i inne bzdury.

To z niego uszczknij pradu do ladowania smartfona.

Raptem ze dwie amperogodziny na dobe mu ubedzie.

Smartfon potrzebuje do pracy i ładowania 1200mA/5V co daje obciążenie 6W, czyli żadne. Problem leży właśnie w momencie postoju. OK mam jakieś LED ale jak dla mnie to światło pomocnicze.


Na prostej matematyce sie wyjebales ze swoimi sennymi wizjami.

Sryce. Jakbyś nie głupolił to mógłbym ci wyjaśnić po co mi prądnica 50W w rowerze. Dopowiem tylko, że nie muszę podładowywać akumulatora prostownikiem i w tym cyklu, całkowicie mi wystarcza.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-02 22:53:59
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oltchd$dv6$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?

Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to sobie w dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak halogen 50W w połączeniu z akumulatorem oczywiście.

Podobna ilosc swiatla powinno dac 5-10W LED.

I juz mamy moc, ktora jest w zasiegu dynama, takiego lepszego ... albo 2-3 tradycyjnych :-)

J.

Data: 2017-08-03 00:04:17
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:59823be9$0$5160$65785112news.neostrada.pl
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oltchd$dv6$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?
Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to sobie w dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak halogen 50W w połączeniu z akumulatorem oczywiście.
Podobna ilosc swiatla powinno dac 5-10W LED.

Sred. Nichuja, nie będę Ci tłumaczył dlaczego akurat ta, specjalnie wyindywidualizowana (trudne słowo) wiązka światła, mnie nie zadowala. Czysta specyfika LED i moje oko, to określa.

I juz mamy moc, ktora jest w zasiegu dynama, takiego lepszego ... albo 2-3 tradycyjnych :-)

Sryjnych.
--
LordBluzg(R)(TM)
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-08-03 21:22:24
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:cbcbe14b-ae9c-4061-a5a5-1d98258e1ab5googlegroups.com...
Tesla wazy ponad dwie tony i na pokonanie kilometra zuzywa ok 0,2 kWh i to przy wiekszej predkosci niz 20/h. Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu sa slabsi od taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej. W czasach kiedy w rowerach byly dynama wlaczenie takiego piecio watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach. Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac odleglosc. Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni. Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem. Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.

Chyba Ci się 200 Watów z 0,2 kilo-Wato-godzinami pomyliło...

Ile czasu ta Tesla potrzebuje na pokonanie jednego kilometr?
W minutę? Załóżmy jadąc 60km/h...

Czyli potrzebujesz mocy:

0,2kWh * 60 km zrobionych w godzinie = 12kW.

Jaki to ma związek z rowerem? :-) Oj Zenek, Zenek...

Data: 2017-08-02 13:52:26
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2017-08-02 o 13:44, Zenek Kapelinder pisze:
Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
granicach dwudziestu watow.

Lol, chciałes napisać, że średnio wyćwiczony człowiek, jadąc rowerem wytwarza siłę 20W która pozwala mu na osiągnięcie prędkości 20km/h i ruszenie swojej masy (średnio 68kg+rower) przy pokonaniu oporu powietrza?

No to zajebista fizyka jest, jeśli 20W wystarcza na taką ekwilibrystykę :D

Kliknij sobie:
http://triaktywni.pl/sprzet/item/480-kolarskie-mierniki-mocy


W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow.

Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent.
Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.

Oho musisz jednak lekko poczytać. Tak źle nie jest, no chyba że jesteś spasionym 140kg Amerykaninem :D


A ty mi sugerujesz lizać Amerykanki... ;-)

Data: 2017-07-31 19:17:06
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olnq1m$hq2$1@dont-email.me...
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.

A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak? Nie
mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))

BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.

A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)

A przekladnie zabieraja moc :-)

Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?

Data: 2017-07-31 21:30:18
Autor: Jacek
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 31.07.2017 o 21:17, Pszemol pisze:

BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.

A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
Zauważ, że kółko pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale, stąd przełożenie około 3:1, tak więc "większość życia spędza on" przy 6000.
Jacek

Data: 2017-07-31 19:44:57
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
W dniu 31.07.2017 o 21:17, Pszemol pisze:

BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.

A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
Zauważ, że kółko pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale, stąd przełożenie około 3:1, tak więc "większość życia spędza on" przy 6000.

Acha, fakt - dzięki za wyprowadzenie z błędu! :-)

Data: 2017-07-31 22:13:59
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-07-31 o 21:44, Pszemol pisze:
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
W dniu 31.07.2017 o 21:17, Pszemol pisze:

BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.

A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
Zauważ, że kółko pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale, stąd
przełożenie około 3:1, tak więc "większość życia spędza on" przy 6000.

Acha, fakt - dzięki za wyprowadzenie z błędu! :-)


ROTFL

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-31 21:30:58
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?

Nie trolluj. Path dostałeś. Sio do wujka Google :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-07-31 22:48:34
Autor: Ghost
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?


Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olo0iq$bbc$1@mx1.internetia.pl...

W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?

Nie trolluj. Path dostałeś. Sio do wujka Google :)

On nie trolluje, to typowy no life - w usenecie szuka relacji.

Data: 2017-07-31 23:49:16
Autor: LordBluzg(R)
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
"Ghost" wydumał(a) w wiadomości ID news:597f97a4$0$15206$65785112news.neostrada.pl

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?
Nie trolluj. Path dostałeś. Sio do wujka Google :)
On nie trolluje, to typowy no life - w usenecie szuka relacji.

Żeby tylko. Ja rozumiem pytania na poziomie ale to co on odpierdala to nawet dzieci z przedszkola mają ciekawsze tematy.

--
LordBluzg(R)(TM)
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

Data: 2017-08-05 22:13:25
Autor: Ghost
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?


Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olo8li$1dh$1@mx1.internetia.pl...

"Ghost" wydumał(a) w wiadomości ID news:597f97a4$0$15206$65785112news.neostrada.pl

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?
Nie trolluj. Path dostałeś. Sio do wujka Google :)

On nie trolluje, to typowy no life - w usenecie szuka relacji.

Żeby tylko. Ja rozumiem pytania na poziomie ale to co on odpierdala to nawet dzieci z przedszkola mają ciekawsze tematy.

No ale kolo nie pyta bo ciekawy, tylko nie ma co z czasem i soba zrobic. Cos a la "platformowyglupek".

Data: 2017-07-31 21:31:19
Autor: Arkadiusz Kaczmarek
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:

BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.

A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)

Nie patrz na rpm silnika - porównaj średnicę koła pasowego na wale z tym na alternatorze.


Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?

Słabe do policzenia bez podstawowych danych :)

Data: 2017-07-31 21:34:53
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.

BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.
A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Silnik. A na pasku jest przekladnia. I w efekcie kto wie, czy dieslu sie szybciej nie kreci - bo
przekladnia bardziej podnosi obroty.

A przekladnie zabieraja moc :-)
Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?

Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?

Pewnie niewiele ... ale ile lancuch wytrzyma ?

J.

Data: 2017-07-31 21:40:25
Autor: Mateusz Bogusz
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.

A w dieslu pewnie jeszcze niższych...

Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba:-)

Alternator ma przecież swój wałek :-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-07-31 21:47:10
Autor: J.F.
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.

A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak? Nie
mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))

Tesli jeszcze nie masz, a wiatrak juz chcesz stawiac ? :-)

J.

Data: 2017-07-31 19:47:26
Autor: Pszemol
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?

On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.

A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak? Nie
mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))

Tesli jeszcze nie masz, a wiatrak juz chcesz stawiac ? :-)

Trzeba się przygotować za wczasu :-)

Data: 2017-07-31 15:40:33
Autor: Zenek Kapelinder
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Spawarke z alternatora juz zrobiles? Jak nie to zrob. Bedziesz potrzebowal do pospawania masztu.

Data: 2017-07-31 20:18:08
Autor: PiteR
Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olnq1m$hq2$1@dont-email.me...
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora do budowy małej
"elektrowni" wiatrowej?

On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.
A przekladnie zabieraja moc :-)

J.


Ja Was proszę :)

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona