Alternatywa dla plecaka Wisportu?

Data: 2010-01-16 23:39:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
Witam!
Przymierzam się do kupienia nowego plecaka, ponieważ obecny może nie jest
jeszcze bardzo wyciorany, ale jest kiepski.
Wyszukałem plecak Wisport Ventus, myślę o 75-litrowym:
http://www.wisport.com.pl/index.php/plecaki/trekkingowe_i_turystyczne/ventus
Kosztuje on 540zł, powiedzmy, że mogę do 550zł wydać na plecak. Jest jakaś
lepsza alternatywa za taką cenę (albo mniejszą)?

Przy okazji prośba do użytkowników Ventusa o opinię, głównie nt systemu
nośnego (tzn: ile jest marketingu w tym, że pas biodrowy przenosi do 80%
obciążenia na biodra?) oraz nieprzemakalności.

Data: 2010-01-17 05:34:30
Autor: Bartek Jabłoński
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
On Jan 16, 11:39 pm, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Ja ostatnio zmienialem plecak i w sumie kupilem ten sam model -
TrekSport Tatran. Poprzedni wytrzymal 10 albo 12 lat, a oszczedzany
nie byl. Obecny wyglada rownie porzadnie, poza tym ma kilka bajerow,
ktore mi bardzo pasuje (sposob mocowania czekana, uchwyty na narty
zamiast kieszeni) http://treksport.eu/pl/produkty.php?skupina=4&produkt=69

Bartek

Data: 2010-01-17 14:44:57
Autor: slawek
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
Alternatywa?guide tegoz wisportu jest znacznie lepszy(W lublinie ok.500zl,ventusy sa w wyprzedazy za ok.400zl).najwazniejsze jest to ze mozna zamowic w wisporcie plecak z dowolnymi przerobkami.mozna np.zastapic cordure 1000 piecsetka,mozna zazyczyc sobie np.dodatkowa kieszen w srodku czy dajmy na to krotsze szelki itp.itd.zadna inna firma nie da Ci takiej mozliwosci dopasowania plecaka.

Data: 2010-01-17 15:49:02
Autor: Zbynek Ltd.
 slawek napisał(a) :
Alternatywa?guide tegoz wisportu jest znacznie lepszy(W lublinie ok.500zl,ventusy sa w wyprzedazy za

(ciach)

Dziiiiwneeee. Nie rymuje się.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-17 16:03:52
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Zbynek Ltd. na pl.rec.gory do nas:

 slawek napisał(a) :
> Alternatywa?guide > tegoz wisportu > jest znacznie > lepszy(W lublinie > ok.500zl,ventusy > sa w wyprzedazy > za (ciach)
Dziiiiwneeee. Nie rymuje się.

Na haiku za długie i nie te ilości sylab.

Poważnie(j): właśnie wlazłem w GoogleGroups żeby sprawdzić czy sławek ma takie dziwnaczne formatowanie, czy to NNR.
Wychodzi, że jednak slawek... Slawku, zróbże z tym coś.

pozdrawiam
Wiki

--
wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___  And when I vest my flashing sword
                          8o ^ /   And my hand takes hold in judgement

Data: 2010-01-17 16:07:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
Zbynek Ltd. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
 slawek napisał(a) :
Alternatywa?guide tegoz wisportu jest znacznie lepszy(W lublinie ok.500zl,ventusy sa w wyprzedazy za

(ciach)

Dziiiiwneeee. Nie rymuje się.

Sztuka nowoczesna, panie. Wiersz biały, czy coś.

Data: 2010-01-17 15:40:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
Bartek Jabłoński bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

O!
A jak tam pas biodrowy? Dużo ciężaru przerzuca na biodra?

Data: 2010-01-18 00:44:13
Autor: Bartek Jabłoński
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
On Jan 17, 3:40 pm, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
O!
A jak tam pas biodrowy? Dużo ciężaru przerzuca na biodra?

Wyglada porzadnie. Na razie plecak mialem tylko raz i to niedlugo na
plecach, wiec nie moge powiedziec, ze na 100% ten jest idealny. Jak
napisal bans - tak na prawde wiekszosc zalezy od regulacji, a w
treksport ma pod tym wzgledem duzo mozliwosci.

Bartek

Data: 2010-01-24 21:28:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
sp...@gmail.com> wrote:
O!
A jak tam pas biodrowy? Dużo ciężaru przerzuca na biodra?

Wyglada porzadnie.

Ok, jeszcze jedno pytanie: jak tam boczne kieszonki dolne? Zmieszczę do
nich bez problemów 1,5 litrową butelkę Muszynianki czy nastawiać się na
przelewanie do butelczyn po Powerade? ;-)

Data: 2010-01-18 08:11:43
Autor: bans
Alternatywa dla plecaka Wisportu?

A jak tam pas biodrowy? Dużo ciężaru przerzuca na biodra?

To akurat bardziej zależy od tego, czy potrafisz poprawnie ustawić system nośny plecaka.

--
bans

Data: 2010-01-17 09:27:02
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
 napisał Marek 'marcus075' Karweta na pl.rec.gory do nas:

[...]

Miałem Wisportowego Ventus 75 (starszy model).
http://ngt.pl/forum/?p=readTopic&nr=545. Teraz mam Deutera Phantom 60+10.
http://ngt.pl/forum/?p=readTopic&nr=5733
Dokupiłem do niego pokrowiec przeciwdeszczowy w Wisporcie
i spisuje się ślicznie. O moim wykorzystywaniu tegoż Deutera pisałem w:
http://www.ngt.pl/forum/%5Bplecaki%5D-litraz-40-50-l.,2178,9.html

Wszytsko zależy od "wymaganej" pakowności plecaka,
Ventus robi wrażenie straasznie wielkiego, po rozpatrzeniu
co i jak mogę zapakować okazało się, że nieco (hehe) mniejszy plecak w zupełności mi wystracza - i jako główny transport,
i jako plecak "spacerowy" po przybyciu.

Jak kupiłem wtedy Ventusa to byłem pod wrażeniem, że fajny,
wygodny, pakowny... No i tanio, to była wyprzedaż nad wyprzedaże :o)
Po przypadkowym natrafieniu w Intersporcie na Deuterowego Phantoma
przymierzyłem go "ot tak". Widząc jaką mam minę moja TŻ stwierdziła
"nie zdejmujesz go"... I poszliśmy do kasy.

Przy okazji prośba do użytkowników Ventusa o opinię, głównie nt systemu
nośnego (tzn: ile jest marketingu w tym, że pas biodrowy przenosi do 80%
obciążenia na biodra?) oraz nieprzemakalności.

Nie ma nieprzemakalnych plecaków, od tego są pokrowce przeciwdeszczowe.

Ventus jest ciężki, cordura swoje waży. System nośny wygodny, bardzo
dopasowywalny (trzeba się troszkę pobawić paskami, ale da sie go
dostosować do siebie). Chociaż przy rozmiarze użytkownika poniżej
170 cm to może być nieco problematyczne...

W moim starym modelu paski systemu nośnego "na plecach" potrafiły się
ciut luzować, ale po dociągnieciu znów było dobrze. Nie wiem jak jest w
aktualnych modelach, chyba to poprawili.
Ewentualnie treba było dodatkowo "zaplatać" paski na klamrach.

Jednak Deuterowy system nośny jest jak dla mnie duużo wygodniejszy.

Dawno temu miałem niecordurową Lekę 70 ze starego Alpinusa.
Nie byłą z cordury, a jednak wytrzymała przecioranie po skałach
w Górach Stołowych. Ślad otarcia na kieszeni został, ale nic nie puściło i plecak nadal jest w stanie nadającym się.
Tak więc cordura cordurą, ale swoje waży i jeśli nie ma
w planach ostrego ciorania po skałach (np. przy wciaganiu na linach), to nie wiem, czy jest koniecznie konieczna.

pozdrawiam
Wiki

Data: 2010-01-17 16:20:50
Autor: slawek
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
no coz...no dobrze...to popelniam seppuku...znaczy sie harakiri.pa!

Data: 2010-01-27 09:40:23
Autor: Arni
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
On 16 Sty, 23:39, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Wisport wg wielu opinii ( w tym i mojej) zaniża litraż swoich plecaków
o ok. 10L

Data: 2010-01-27 18:44:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
Arni bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Moment, moment, niech ja dobrze zrozumiem: zaniża w opisach, tak?

Data: 2010-01-28 06:03:29
Autor: Arni
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
On 27 Sty, 18:44, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Moment, moment, niech ja dobrze zrozumiem: zaniża w opisach, tak?

Tak, ich 75L to w rzeczywistości ok. 65L takiego np. Deutera. Niestety
dla firmy, jest to opinia wielu użytkowników plecaków transportowych
Wisporta. Jeśli więc chcesz rzeczywiste 75L to lepiej wybierz wersje
85L.

Data: 2010-01-28 15:48:46
Autor: szaman
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
Arni wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Czyli w opisach zawyża...

sz

Data: 2010-01-28 15:59:49
Autor: bans
Alternatywa dla plecaka Wisportu?
W dniu 2010-01-28 15:48, szaman pisze:

Czyli w opisach zawyża...

Nie można zawyżać w rzeczywistości - to byłoby zaniżanie w opisach :)

--
bans

Data: 2010-01-28 18:15:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Czyli rozumiałem odwrotnie, ale dzięki za naprostowanie.

Data: 2010-01-29 08:43:23
Autor: bans
Alternatywa dla plecaka Wisportu?

Czyli rozumiałem odwrotnie, ale dzięki za naprostowanie.

To byłby chyba pierwszy przypadek w historii szycia plecaków...

--
bans

Alternatywa dla plecaka Wisportu?