Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej?

Data: 2009-10-01 06:52:42
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej?
Niedawno zauważyłem, że mam rozwalone, tzn luźne piny pod bagażnik
(chodzi mi o te nagwintowane wklepywane w ramę), jak na foto:
http://tinyurl.com/yatetxd
Po obydwu stronach sytuacja jest podobna, tzn pin nie wypada, ale jest
luz, po mocnym skręceniu _prawie_ nie odczuwalne, ale jak się wykręca/
wkręca śruby, to latają. Gwint jest jak najbardziej ok!
No i teraz co robić - to może jakoś odpaść, wyłamać się itp?
Nawiercenie rurek na wylot i nagwintowanie, będzie dla tekiej ramy
(alu) zabójstwem, biorąc pod uwagę zastosowania trekingowe? Coś innego
można z tym zrobić?

Data: 2009-10-01 16:30:56
Autor: Łukasz Bieńkowski
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej?
Możesz spróbować potraktować to klejem (są specyfiki do metalu) ale nie wiem czy uda się go tam wcisnąć.
Możesz też zastosować obejmy do mocowania bagażnika zamiast tych otworów, o ile masz obawy że zgubisz bagażnik na jakiejś wyprawie, używałem obejm (kawałek wygiętego płaskownika z dziurkami) przez ładnych kilka tysięcy kilometrów

Pozdrawiam

Łukasz

Data: 2009-10-01 12:21:26
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 1 Paź, 16:30, "Łukasz Bieńkowski" <luca...@o2.USUNpl> wrote:
Możesz spróbować potraktować to klejem (są specyfiki do metalu) ale nie wiem
czy uda się go tam wcisnąć.
Pytałem się o takie rozwiązanie, ale podobno nie ma sensu bo nie
wytrzyma i tak.

[...]
A nie było problemów ze sztywnością boczną? Jak zablokowałeś żeby nie
latało góra-dół po rurkach? Płaskownik był też nawiercony i jakoś
przykręcony śrubą do oryginalnego mocowania?
"Oczko" pod śrubę nie powiększało się?

Data: 2009-10-01 22:24:31
Autor: Łukasz Bieńkowski
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej?
rama do ktorej to było przykręcone to jest cro-mo z 93 roku wiec o sztywności bocznej całego układu i tak nie było mowy.
Góra dól nie miało prawa latać bo nie pozwalały na to pręty od bagażnika, do tego było dość ciasno opasane wokół ramy. Dodatkowo wsadzona była w termokurcz aby nie rysowała ramy.
Nie maiłem szans przykręcic do otworów bo były na innej wysokości - stąd obejma
Nie powiększało się

Łukasz

Data: 2009-10-01 20:25:34
Autor: amrac
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeź dzić dalej?
Mam podobny problem tyle, że dziurze na bidon. może idzie to zlutować/przyspawać tzn. smarknąć spoiwem czy co?

Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej?