Data: 2009-10-01 06:52:42 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej? | |
Niedawno zauważyłem, że mam rozwalone, tzn luźne piny pod bagażnik
(chodzi mi o te nagwintowane wklepywane w ramę), jak na foto: http://tinyurl.com/yatetxd Po obydwu stronach sytuacja jest podobna, tzn pin nie wypada, ale jest luz, po mocnym skręceniu _prawie_ nie odczuwalne, ale jak się wykręca/ wkręca śruby, to latają. Gwint jest jak najbardziej ok! No i teraz co robić - to może jakoś odpaść, wyłamać się itp? Nawiercenie rurek na wylot i nagwintowanie, będzie dla tekiej ramy (alu) zabójstwem, biorąc pod uwagę zastosowania trekingowe? Coś innego można z tym zrobić? |
|
Data: 2009-10-01 16:30:56 | |
Autor: Łukasz Bieńkowski | |
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej? | |
Możesz spróbować potraktować to klejem (są specyfiki do metalu) ale nie wiem czy uda się go tam wcisnąć.
Możesz też zastosować obejmy do mocowania bagażnika zamiast tych otworów, o ile masz obawy że zgubisz bagażnik na jakiejś wyprawie, używałem obejm (kawałek wygiętego płaskownika z dziurkami) przez ładnych kilka tysięcy kilometrów Pozdrawiam Łukasz Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:61c1fb2d-d7ac-40cf-a8df-0d299a69d18ej4g2000yqa.googlegroups.com... Niedawno zauważyłem, że mam rozwalone, tzn luźne piny pod bagażnik (chodzi mi o te nagwintowane wklepywane w ramę), jak na foto: http://tinyurl.com/yatetxd Po obydwu stronach sytuacja jest podobna, tzn pin nie wypada, ale jest luz, po mocnym skręceniu _prawie_ nie odczuwalne, ale jak się wykręca/ wkręca śruby, to latają. Gwint jest jak najbardziej ok! No i teraz co robić - to może jakoś odpaść, wyłamać się itp? Nawiercenie rurek na wylot i nagwintowanie, będzie dla tekiej ramy (alu) zabójstwem, biorąc pod uwagę zastosowania trekingowe? Coś innego można z tym zrobić? |
|
Data: 2009-10-01 12:21:26 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażn ik - wiercić czy jeździć dalej? | |
On 1 Paź, 16:30, "Łukasz Bieńkowski" <luca...@o2.USUNpl> wrote:
Możesz spróbować potraktować to klejem (są specyfiki do metalu) ale nie wiemPytałem się o takie rozwiązanie, ale podobno nie ma sensu bo nie wytrzyma i tak. Możesz też zastosować obejmy do mocowania bagażnika zamiast tych otworów, oA nie było problemów ze sztywnością boczną? Jak zablokowałeś żeby nie latało góra-dół po rurkach? Płaskownik był też nawiercony i jakoś przykręcony śrubą do oryginalnego mocowania? "Oczko" pod śrubę nie powiększało się? |
|
Data: 2009-10-01 22:24:31 | |
Autor: Łukasz Bieńkowski | |
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeździć dalej? | |
rama do ktorej to było przykręcone to jest cro-mo z 93 roku wiec o sztywności bocznej całego układu i tak nie było mowy.
Góra dól nie miało prawa latać bo nie pozwalały na to pręty od bagażnika, do tego było dość ciasno opasane wokół ramy. Dodatkowo wsadzona była w termokurcz aby nie rysowała ramy. Nie maiłem szans przykręcic do otworów bo były na innej wysokości - stąd obejma Nie powiększało się Łukasz Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:adf9ade3-bd66-4ecd-987a-07e3b355e406l13g2000yqb.googlegroups.com... On 1 Paź, 16:30, "Łukasz Bieńkowski" <luca...@o2.USUNpl> wrote: Możesz spróbować potraktować to klejem (są specyfiki do metalu) ale nie wiemPytałem się o takie rozwiązanie, ale podobno nie ma sensu bo nie wytrzyma i tak. Możesz też zastosować obejmy do mocowania bagażnika zamiast tych otworów, oA nie było problemów ze sztywnością boczną? Jak zablokowałeś żeby nie latało góra-dół po rurkach? Płaskownik był też nawiercony i jakoś przykręcony śrubą do oryginalnego mocowania? "Oczko" pod śrubę nie powiększało się? |
|
Data: 2009-10-01 20:25:34 | |
Autor: amrac | |
Alu rama - rozwalone? uchwyty (piny) pod bagażnik - wiercić czy jeź dzić dalej? | |
Mam podobny problem tyle, że dziurze na bidon. może idzie to zlutować/przyspawać tzn. smarknąć spoiwem czy co?
|