Aluminiowe kapturki zaworków.

Data: 2019-06-11 22:17:37
Autor: Szuwarek
Aluminiowe kapturki zaworków.
W dniu 2019-06-11 o 20:30, ń pisze:> Plastikowe kapturki Presty lubią pękać.
> No to kupiłem u Chińczyka aluminiowe, tanie jak barszcz.
> Ale ręka mi zadrżała przy nakręcaniu, przecież zaworki są z mosiądzu
> (czasem niklowanego, czasem nie), i z aluminium nastąpi mocna
> elektrokorozja.
> jeżdżę cały rok także po soli.
> Macie doświadczenie z aluminiowymi kapturkami?
> Może trzeba nakręcać "na wazelinę" lub podobnie?

Z tego co pamiętam, z chemii, to w tej sytuacji, jeżeli coś się ma rozpuszczać, to będzie to aluminium, więc zaworkom nie powinno nic grozić.
Jak by co to wymienisz na nowe (są przecież tanie jak barszcz ;-)).
Z drugiej strony w aluminiowych obręczach są mosiężne nyple i stalowe szprychy i nic się nie dziej.
Pozdrawiam

Data: 2019-06-12 08:03:18
Autor: cytawa
Szuwarek pisze:

Z drugiej strony w aluminiowych obręczach są mosiężne nyple i stalowe
szprychy i nic się nie dziej.

Jak to sie nie dzieje skoro sie dzieje.
Jak ktos jezdzi w zimie i duzo soli swoj rower, to szprychy dosyc szybko zapiekaja sie na amen. Czasem serce boli co zostaje po zimie z roweru.

Jan Cytawa

Data: 2019-06-12 09:10:36
Autor: ń
Aluminiowe kapturki zaworków.
No właśnie: może skręcać (nakręcać) na jakąś wazelinę?

-- -- -
Jak ktos jezdzi w zimie i duzo soli swoj rower, to szprychy dosyc szybko zapiekaja sie na amen.

Data: 2019-06-12 13:49:23
Autor: Szuwarek
Aluminiowe kapturki zaworkĂłw.
cytawa pisze:
Szuwarek pisze:

[...]

U mnie się mało zapiekają, ale więcej jeżdżę zimą przez las niż po solonych drogach. Na Ursynowie w Warszawie w ramach pilotażu odśnieżają ścieżki rowerowe. Po odśnieżeniu rzadko solą.
Ale jak się zapiekają to na styku stal/mosiądz a nie mosiądz/aluminium.
Pozdrawiam

Aluminiowe kapturki zaworków.