Aluminium lżejsze od Carbonu?

Data: 2009-06-02 14:14:25
Autor: Kuba Stasiak
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Data: 2009-06-02 10:39:21
Autor: DarianS.
Aluminium lżejsze od Carbonu?
On 2 Cze, 14:14, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
Carbon:

http://www.allegro.pl/item652184116.html

W czym jest haczyk?

jaka firma - taki carbon :)

--

Adrian S.

Data: 2009-06-02 14:22:40
Autor: MadMan
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Dnia Tue, 2 Jun 2009 14:14:25 +0200, Kuba Stasiak napisał(a):

W czym jest haczyk?

Przecież z linków wynika, że sztyca kompozytowa jest lżejsza. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-02 14:24:31
Autor: Kacper Perschke
Aluminium lĹźejsze od Carbonu?
Dnia 02.06.2009 Kuba Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał:
W czym jest haczyk?

Odpowiedź na końcu.

[...]
Carbon:
http://www.allegro.pl/item652184116.html

Cytuję z podanej strony "rdzeń aluminiowy/oplot carbon".

Córka ma kierownicę Booplight (full aluminium; 140g) i jest zadowolona.
Ja mam kierownicę Zoom (aluminium/carbon; 110g) i jestem zadowolony.

KAcper

Data: 2009-06-02 14:32:14
Autor: dziki
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:h03530$mon$1news.onet.pl...
W czym jest haczyk?

haczyk jest w tym, ze niektorzy sikaja na sam dzwiek slowa "carbon" i niewazne, ze jest czesto, gesto ciezsze od alu to i tak lykna; wspolczynnik lansu rosnie znaczaco :D

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-06-02 15:10:07
Autor: Kapsel
Tue, 2 Jun 2009 14:32:14 +0200, dziki napisał(a):

W czym jest haczyk?

haczyk jest w tym, ze niektorzy sikaja na sam dzwiek slowa "carbon" i niewazne, ze jest czesto, gesto ciezsze od alu to i tak lykna; wspolczynnik lansu rosnie znaczaco :D
 Ja kupiłem właśnie samochód co ma z przodu na desce taką wstawkę plastikową
z niby-carbonu. Wszyscy gładzą i mówią że zajebista xD

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-06-02 18:47:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Panie Kapsel, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:mvr6x3z5vibx.dlgkapselek.net> przy ul....

Ja kupiłem właśnie samochód

NTG!
:-P

Data: 2009-06-02 19:47:22
Autor: Kapsel
Tue, 2 Jun 2009 18:47:39 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Ja kupiłem właśnie samochód

NTG!
:-P

True true
to miał być taki podświadomy sygnał do mojego umysłu, żebym wskoczył na
rower znów bo odkąd mam blachosmroda trochę jakby mniej mi się chce...

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-06-02 20:05:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Panie Kapsel, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:x40c3zehdprr$.dlgkapselek.net> przy ul....

[...]

Ty blisko mnie mieszkasz, więc akurat: 10 czerwca się będę wybierał na
jakieś ścioranie się na szosach beskidzkich. Takie ładowanie baterii po
egzaminie. Jakbyś był chętny to pakuj rower w auto i przyjeżdżaj do mnie
(albo na miejsce spotkania, jeżeli boisz się, że będziesz miał około 300km
i problemy z powrotem do domu;-)).

Data: 2009-06-03 08:47:00
Autor: Kapsel
Tue, 2 Jun 2009 20:05:39 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Podejrzewam że mnie trochę objedziesz, bom ostatnio w biurze się
zasiedział, ale pomyślimy :) --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2009-06-04 12:59:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Panie Kapsel, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:11t1tnb9qndbz$.dlgkapselek.net> przy ul....

[...]

No to pakuj rower do auta. Nie wiem czy w czwartek nie pojadę (wolne będziesz miał pewnie;-)). --

Data: 2009-06-02 14:36:29
Autor: live_evil
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Kuba Stasiak pisze:
W czym jest haczyk?

W tym,. że ta kompozytowa sztyca, to tak naprawdę aluminiowa sztyca z wierzchnią warstwą laminatu nałożoną w celach estetycznych (wizyalnych).

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-06-02 14:56:25
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Dnia 02.06.2009 14:14 użytkownik Kuba Stasiak napisał :
W czym jest haczyk?

Aluminium:

http://www.allegro.pl/item652183027.html

Carbon:

http://www.allegro.pl/item652184116.html

Wbrew temu co nierzadko lansują marketoidzi kompozyty nie są idealnym materiałem na każdą część w rowerze, są takie miejsca, że metal jest zdecydowanie lepszy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-02 15:12:13
Autor: Kuba Stasiak
Aluminium lżejsze od Carbonu?
Wbrew temu co nierzadko lansują marketoidzi kompozyty nie są idealnym materiałem na każdą część w rowerze, są takie miejsca, że metal jest zdecydowanie lepszy.

i wychodzi na to, że np w takiej sztycy można zaoszczędzić raptem 40 gram a cena 3x wieksza na niekorzyść włókna weglowego:

http://www.allegro.pl/item642582809_sztyca_ritchey_wcs_carbon_mod_2009r_3_rozmiary.html

Stąd rozsadniejszym wydaje się chyba kupić sztycę wykonaną z dobrego aluminium. Nieco cięższa, a znacznie bardziej wytrzymała i dużo tańsza, tak se myslę.

Data: 2009-06-02 15:27:33
Autor: dziki
Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:h038fc$2cu$1news.onet.pl...

http://www.allegro.pl/item642582809_sztyca_ritchey_wcs_carbon_mod_2009r_3_rozmiary.html

cena tej sztycy to jest IMO czysty kosmos; dla karbonowych fetyszystow to oczywiscie nie ma znaczenia. Mozna spokojnie kupic cos porownywalnego wagowo i duzo tanszego z alu. Jak ktos jest esteta to polecam thompsona; piekna sztyca, a po 4 sezonach, wyciaganiu i wsadzaniu co po chwile w transporcie wyglada lepiej niz np ritchey pro po 2 miesiacach.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-06-02 18:59:11
Autor: Wooyek
Aluminium lżejsze od Carbonu?
polecam thompsona

Hm, polecasz, a nie wiesz jak się firma nazywa? ;P

Chyba, że masz na myśli to:
http://www.efour4ever.com/thompson_560_text.jpg :P

Data: 2009-06-02 10:15:19
Autor: Rowerex
On 2 Cze, 17:59, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

> polecam thompsona

Hm, polecasz, a nie wiesz jak się firma nazywa? ;P

Chyba, że masz na myśli to:http://www.efour4ever.com/thompson_560_text.jpg:P

Można zamontować zamiast rogów, tylko czy są kompatybilne z
carbonowymi kierami? :>

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-02 19:25:44
Autor: Szprota aka Stefandora
Rowerex wrote:
Można zamontować zamiast rogów, tylko czy są kompatybilne z
carbonowymi kierami? :>

Zamiast dzwonka ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-06-03 10:34:30
Autor: dziki
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h03lp1$1hi$1inews.gazeta.pl...

Hm, polecasz, a nie wiesz jak się firma nazywa? ;P

eee..., literowka; "p" wyrzuc :P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-06-02 21:52:32
Autor: ...::QRT::...
[...]

toć panowie z shimano od dawna twierdzą iż zysk z używania carbonu jest
iluzoryczny.

Data: 2009-06-02 22:09:20
Autor: Wooyek
Aluminium lżejsze od Carbonu?
toć panowie z shimano od dawna twierdzą iż zysk z używania carbonu
jest iluzoryczny.

Zysk z używania stosunkowo nowych materiałów zazwyczaj jest iluzoryczny - tak samo większość konstruktorów szybowców uważa stosowanie włókien węglowych za głupotę, bo to samo - i więcej - można osiągnąć tanim włóknem szklanym.

Ale nie oznacza to, że nie należy tych nowych technologii pchać naprzód i rozwijać - bo o ile w obecnej fazie wad może być więcej, niż zalet, to kolejne kroki mogą zaprowadzić do udoskonalenia jej na tyle, że w końcu będzie lepsza od starych rozwiązań.

A jak wiadomo marketing => sprzedaż => kasa na rozwój.

Tak samo było np. z ramami aluminiowymi - na początku były tak sztywne i tak słabe (nieodporne na zużycie zmęczeniowe), że mówiło się, że nie nadają się do jazdy bez przedniego amortyzatora. Minęło kilka lat i jakoś ramy nie pękają na potęgę, a i wibracje niektóre całkiem nieźle pochłaniają.

Na szczęście ciągle mamy wybór - nikt nas nie zmusza do kupowania carbonu, możemy sami zdecydować, kiedy technologia będzie na tyle dopracowana, że będzie po prostu dla nas lepsza od aluminium :)

Data: 2009-06-02 22:24:50
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 2 Jun 2009 22:09:20 +0200, Wooyek napisał(a):

[...]

w shimano rozwijaja te technologie od dluzszego czasu i maja jak sie wydaje
w tym nieliche doswiadczenie - tyle ze poza okazjonalnymi seriami nie
uzywaja tego w rowerach.

Data: 2009-06-02 22:41:13
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 02.06.2009 21:52 użytkownik ...::QRT::... napisał :
[...]

Panowie z Shimano akurat są zatwardziałymi konserwatystami i nie do końca są obiektywną miarą, jeśli chodzi o używanie high-endowych materiałów. Kompozyty naprawdę są świetnymi materiałami tylko trzeba wiedzieć gdzie i jak ich można użyć, a nie ładować gdzie popadnie i wciskać kit, że tak jest lepiej.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-03 09:16:48
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 02 Jun 2009 22:41:13 +0200, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

[...]

z drugiej strony to biorąc po uwagę ich profil produkcji to nie mają
specjalnie gdzie tych kompozytów pakować. --
www.warszawski.info

Data: 2009-06-03 10:53:03
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 03.06.2009 09:16 użytkownik ...::QRT::... napisał :
[...]

Kompozytów owszem, ale już tytanu mogliby tu i ówdzie wpakować.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-03 11:07:46
Autor: dziki
Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:f8qhf6-334.ln1menek.one.pl...

Kompozytów owszem, ale już tytanu mogliby tu i ówdzie wpakować.

no na to bym za szybko nie liczyl, bo jak dla mnie stosowanie gdzieniegdzie karbonu to w wiekszosci marketing. Tytanowa srubka nie jest tak widoczna, a wiekszosc klientow patrzy a nie wazy.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-06-03 09:11:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-03, dziki wrote:
[...]

E, tacy co kupują od SLX w górę raczej zachwycają się 20g mniej wagi
katalogowej na wyższym modelu korby. ;)

Data: 2009-06-03 22:06:41
Autor: Paweł
Jan Srzednicki wrote:

On 2009-06-03, dziki wrote:
[...]

katalogowej na wyĹźszym modelu korby. ;)

jak zrobia kupe przed trasa to wiecej gramow urwa :>

Data: 2009-06-03 22:10:22
Autor: Tomek Banach
Jan Srzednicki wrote:

On 2009-06-03, dziki wrote:
[...]

a jak zrobia i kupe i kupia XTR'a to uwra wiecej wiecej :)

Tomek

Data: 2009-06-04 14:10:21
Autor: Coaster
Tomek Banach wrote:
Jan Srzednicki wrote:

On 2009-06-03, dziki wrote:
[...]

I tasiemca :-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-03 22:40:53
Autor: amrac
Jan Srzednicki wrote:

On 2009-06-03, dziki wrote:
[...]

Wiesz, mój kumpel produkuje porównywalną (większą?) moc niż Halejak a jakoś maratonów nie wygrywa. Dlaczego? Zapene nie dlatego, że kumpel z rowerem ważą tak z 18 kg więcej? Widać Halej strzela konkretne klocki przed startem :D

Data: 2009-06-04 14:09:22
Autor: Coaster
Jan Srzednicki wrote:

On 2009-06-03, dziki wrote:
[...]

Na obnizenie wagi jest jeszcze przedwojenna metoda dzokejow - lyknac pare wysuszonych czlonow tasiemca i juz po niedlugim czasie waga znaczaco spada :-P