Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Alusy (aluminiowe felgi)

Alusy (aluminiowe felgi)

Data: 2019-02-19 11:37:57
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Data: 2019-02-19 08:39:40
Autor: Iglo
Alusy (aluminiowe felgi)
Jak popatrzysz z boku na auto to dobre korło  czato podstawa. Na czarnych "tramwajach" to jakby okaleczone jakieś, a nie daj te plasticzane na trytytki...

Data: 2019-02-19 11:43:46
Autor: elmer radi radisson
Alusy (aluminiowe felgi)
On 2019-02-19 11:37, Trybun wrote:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Zalezy czy w skorze czy w welurze 8)




--

memento lorem ipsum

Data: 2019-02-19 12:59:43
Autor: Adam
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-19 12:28:44
Autor: Mateusz Viste
Alusy (aluminiowe felgi)
On Tue, 19 Feb 2019 12:59:43 +0100, Adam wrote:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.

To nie zawsze prawda, dużo zależy od konkretnego modelu felgi.
No i to zaleta jest głównie latem - bo zimą trochę dociążone koło może być korzystniejsze.

Mateusz

Data: 2019-02-27 15:57:45
Autor: Zenek Kapelinder
Alusy (aluminiowe felgi)
Czyli zima powinno sie jezdzic na aluminiowych bo ciezsze.

Data: 2019-02-19 13:54:25
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.



Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych, drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.

Data: 2019-02-19 05:23:38
Autor: WS
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych, drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.

W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.

Data: 2019-02-23 09:14:10
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.



No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..

Data: 2019-02-23 12:13:08
Autor: T.
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.



No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..


Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
T.

Data: 2019-02-24 13:35:58
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 12:13, T. pisze:
W dniu 2019-02-23 o 09:14, Trybun pisze:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:53:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teoria czy objawia się to czymś? Mam dwa auta, jedno na stalowych,
drugie letnie alusy, zimowe stal. Za ch.. nie widzę różnicy.
W teorii sie objawia ;) wiekszy komfor jazdy, lepsza trakcja, lepsze pryspieszenie (jak mniejszy moment bezwladnosci kola)
W praktyce (kiedys ktos tu wrzucal przyklady) bywaja modele samochodow, w ktorych alufelgi sa ciezsze od stalowych...
Komplet naprawde lekkich felg moze kosztowac porownywalnie z reszta samochodu na standardowych stalowych ;)
To chyba glownie w sporcie ma sens/sie uzywa.



No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..


Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
T.


Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

Data: 2019-02-24 15:45:10
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-24 o 13:35, Trybun pisze:

No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..


Chodzi o moment obrotowy na kołach i tzw. masę nieresorowaną.
T.

Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-24 15:48:09
Autor: Uncle Pete
Alusy (aluminiowe felgi)
Ale co ma rodzaj stopu z którego zrobiono felgi do tego?

Waga zależy od materiału z którego felgi zrobiono.

I od ilości tego materiału.

MSPANC

Data: 2019-02-25 12:11:55
Autor: WS
Alusy (aluminiowe felgi)
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:

No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to ostatnie..

https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wplywaja-na-komfort-jazdy

co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola, ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe, Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w I - moment bezwladnosci
w - predkosc katowa

czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie....


w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie

Data: 2019-02-26 00:41:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Alusy (aluminiowe felgi)
16tka to chyba max jesli idzie o stalowe do B7 wiec alu od 17tki wzwyz jest przymusem i to samo vw zrobilo w B8

215/60 R16 95V
215/55 R17 94W
235/45 R18 94W
235/40 R19 96W

Data: 2019-02-27 09:48:13
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-25 o 21:11, WS pisze:
On Saturday, February 23, 2019 at 9:13:33 AM UTC+1, Trybun wrote:
W dniu 2019-02-19 o 14:23, WS pisze:
No przyjmijmy że istotnie są lżejsze. Auto waży średnio 1.5t, a tu
okazuje się że parę kilo lżejsze felgi miały by robić różnicę w takich
parametrach jak trakcja, przyspieszenie czy komfort., szczególnie to
ostatnie..
https://autokult.pl/7629,masy-nieresorowane-jak-wplywaja-na-komfort-jazdy

co do przyspieszenia, to "dodatkowa" energia jest potrzebna na "rozkrecenie" kola, ktore zachowuje sie jak kolo zamachowe,
Energia obracającego się koła zamachowego: 0.5*I*w
I - moment bezwladnosci
w - predkosc katowa

czy w cywilnym samochodzie widac roznice? hm... pewnie mala szansa, zwlaszcza przy predkosciach ponizej 100km/h, ale w bolidach F1 to juz ma znaczenie...


w rowerach (podobno) tez da sie zauwazyc roznie



 

Wielce prawdopodobne że tylko chce się widzieć różnicę..

Data: 2019-02-19 18:05:14
Autor: Poldek
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.

Wbrew pozorom felgi aluminiowe nie są lżejsze od stalowych.

Data: 2019-02-23 12:12:17
Autor: T.
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 12:59, Adam pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Mniejsza masa nieresorowana.


Fragment artykułu:
Felgi aluminiowe są lżejsze od stalowych.

To jest mit, z którym spotykam się dosyć często. Proces produkcji i wymogi konstrukcyjne felgi aluminiowej sprawiają, że zawiera ona większe ilości materiału, a w efekcie może ważyć nieco więcej od felgi stalowej.

Obecnie do produkcji najwyższej jakości obręczy aluminiowych wykorzystuje się technologię Flow-Forming, która polega na operacji walcowania kół po ich odlaniu. Dzięki temu możliwe staje się osiągnięcie nie tylko niewielkiej wagi obręczy, ale też podwyższonej wytrzymałości konstrukcji.

Najlżejsze i najmocniejsze felgi powstają w procesie odkuwania. Są one jednak znacznie droższe od tradycyjnych obręczy odlewanych.

-- --

Zwykła felga aluminiowa jest cięższa od stalowej, bo aluminium ma mniejszą wytrzymałość i robi się grubsze profile. Dopiero droższe felgi z odpowiednich stopów o odlewane są lżejsze, bo są odchudzone.

T.

Data: 2019-02-27 15:54:35
Autor: Zenek Kapelinder
Alusy (aluminiowe felgi)
Znaczy sie przy stalowych masa nieresorowana jest mniejsza bo aluminiowe sa ciezsze od stalowych.

Data: 2019-02-19 14:07:33
Autor: Miroo
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Moda modą, ale estetyka też ma znaczenie

Pozdrawiam

Data: 2019-02-23 09:14:35
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 14:07, Miroo pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Moda modą, ale estetyka też ma znaczenie

Pozdrawiam



Ale chodzi o to że 90% stalówek to istne potworki czy o skład stopu - to za sprawą aluminium ładniej wyglądają ?

Data: 2019-02-19 18:09:42
Autor: Poldek
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Raczej kwestia wyglądu, mody, a przede wszystkim tego, że więcej można zarobić na sprzedawani i serwisowaniu, oraz wymianie opon. Masa nieresorowana wbrew pozorom nie jest wcale mniejsza - felgi aluminiowe nie są wcale lżejsze od stalowych 2 × tańszych. Dopiero alusy 5 razy droższe od stalowych mają szanse być nieco lżejsze. Za to przy uszkodzeniu koszty - jak to ładnie zwykli pisać portalowi pisarze - "szybują w górę".

Data: 2019-02-23 09:15:11
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 18:09, Poldek pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Raczej kwestia wyglądu, mody, a przede wszystkim tego, że więcej można zarobić na sprzedawani i serwisowaniu, oraz wymianie opon. Masa nieresorowana wbrew pozorom nie jest wcale mniejsza - felgi aluminiowe nie są wcale lżejsze od stalowych 2 × tańszych. Dopiero alusy 5 razy droższe od stalowych mają szanse być nieco lżejsze. Za to przy uszkodzeniu koszty - jak to ładnie zwykli pisać portalowi pisarze - "szybują w górę".


Nie bardzo rozumiem tą "masę nieresorowaną" w wypadku felg.. na czym konkretnie polega w tej kwestii problem stalówek?

Data: 2019-02-19 19:09:26
Autor: Peter
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?



koła to połowa wyglądu samochodu

Data: 2019-02-20 10:59:56
Autor: Budzik
Alusy (aluminiowe felgi)
Użytkownik Peter peter@onet.pl ...

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

koła to połowa wyglądu samochodu

A druga połowa to antena CB :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
....i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski

Data: 2019-02-23 09:15:32
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 19:09, Peter pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?



koła to połowa wyglądu samochodu


Czyli zakładamy, mamy zakładać że aluminium= piękno?

Data: 2019-02-19 21:27:20
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:
 
Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Przewietrzanie hamulców, odbieranie ciepła?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-19 22:46:30
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 22:27, PiteR pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Przewietrzanie hamulców, odbieranie ciepła?

Przewietrzanie przez felgi to mit. Odbieranie ciepła to
też nie do końca prawda, po prostu zwiększają pojemność cieplną
całego układu.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-19 22:23:06
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  RadoslawF pisze tak:

W dniu 2019-02-19 o 22:27, PiteR pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Przewietrzanie hamulców, odbieranie ciepła?

Przewietrzanie przez felgi to mit.

na pewno? a jak boczny wiatr wieje a stalowe takie zabudowane? ;)


Odbieranie ciepła to też nie do końca prawda, po prostu zwiększają
pojemność cieplną całego układu.

Przecież mają o wiele większą powierzchnie od stalowej to lepiej oddają cieplo i lepiej przewodzą.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-20 11:35:58
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 23:23, PiteR pisze:

W dniu 2019-02-19 o 22:27, PiteR pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Przewietrzanie hamulców, odbieranie ciepła?

Przewietrzanie przez felgi to mit.

na pewno? a jak boczny wiatr wieje a stalowe takie zabudowane? ;)

To jest słabszy niż pęd powietrza wynikający z prędkości pojazdu.

Odbieranie ciepła to też nie do końca prawda, po prostu zwiększają
pojemność cieplną całego układu.

Przecież mają o wiele większą powierzchnie od stalowej to lepiej oddają
cieplo i lepiej przewodzą.

Większej powierzchni nie mają, no chyba że założysz większą średnicę.
Mają większą objętość ale to się akurat mniej sprawdza przy oddawaniu
ciepła. :-)


Pozdrawiam

Data: 2019-02-20 19:01:01
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  RadoslawF pisze tak:

Odbieranie ciepła to też nie do końca prawda, po prostu
zwiększają pojemność cieplną całego układu.

Przecież mają o wiele większą powierzchnie od stalowej to lepiej
oddają cieplo i lepiej przewodzą.

Większej powierzchni nie mają, no chyba że założysz większą
średnicę. Mają większą objętość ale to się akurat mniej sprawdza
przy oddawaniu ciepła. :-)


Jak nie jak te szprychy takie grube z nacięciami i wzorkami?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-20 20:32:29
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-20 o 20:01, PiteR pisze:

Odbieranie ciepła to też nie do końca prawda, po prostu
zwiększają pojemność cieplną całego układu.

Przecież mają o wiele większą powierzchnie od stalowej to lepiej
oddają cieplo i lepiej przewodzą.

Większej powierzchni nie mają, no chyba że założysz większą
średnicę. Mają większą objętość ale to się akurat mniej sprawdza
przy oddawaniu ciepła. :-)


Jak nie jak te szprychy takie grube z nacięciami i wzorkami?

Skoro otwory między szprychami w aluminiowych mają większa powierzchnię
niż otwory w stalowych to powierzchnia boczna felg aluminiowych jest
zdecydowanie mniejsza.
O tym że aluminiowe są przeważnie proste a stalowe są profilowane
w celu wzmocnienia łaskawie nie wspomnę. A to zwiększa powierzchnie.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-20 19:50:28
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  RadoslawF pisze tak:

Jak nie jak te szprychy takie grube z nacięciami i wzorkami?

Skoro otwory między szprychami w aluminiowych mają większa
powierzchnię niż otwory w stalowych to powierzchnia boczna felg
aluminiowych jest zdecydowanie mniejsza.

no nie wiem, pięc ramion walców czy tam elips o srednicy 3cm i długości z 25 cm jakby tak rozwinąć.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-20 21:12:57
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-20 o 20:50, PiteR pisze:

Jak nie jak te szprychy takie grube z nacięciami i wzorkami?

Skoro otwory między szprychami w aluminiowych mają większa
powierzchnię niż otwory w stalowych to powierzchnia boczna felg
aluminiowych jest zdecydowanie mniejsza.

no nie wiem, pięc ramion walców czy tam elips o srednicy 3cm i długości
z 25 cm jakby tak rozwinąć.

Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na parking,
zmierz i policz.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-20 20:18:48
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  RadoslawF pisze tak:

Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na
parking, zmierz i policz.

Jeszcze sasiedzi pomyślą że koła kradnę.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-20 22:56:33
Autor: RadoslawF
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-20 o 21:18, PiteR pisze:

Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na
parking, zmierz i policz.

Jeszcze sasiedzi pomyślą że koła kradnę.

To zrób to jutro rano jak będziesz do pracy jechał.


Pozdrawiam

Data: 2019-02-20 22:14:33
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  RadoslawF pisze tak:

Uważaj z tym rozwijaniem bo wyjdzie ci powierzchnia z obu stron.
Ale jak masz wątpliwości to zejdź z miarką do garażu czy na
parking, zmierz i policz.

Jeszcze sasiedzi pomyślą że koła kradnę.

To zrób to jutro rano jak będziesz do pracy jechał.

aż tak mnie to nie obchodzi.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-20 10:59:55
Autor: Budzik
Alusy (aluminiowe felgi)
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Przewietrzanie hamulców, odbieranie ciepła?

Zapewne na torze bedzie to miało nawet znaczenie.
Ale w ruchu ulicznym?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld

Data: 2019-02-20 19:03:39
Autor: PiteR
Alusy (aluminiowe felgi)
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Przewietrzanie hamulców, odbieranie ciepła?

Zapewne na torze bedzie to miało nawet znaczenie.
Ale w ruchu ulicznym?

Trybun nie powiedział czy będzie hamował awaryjnie z 150km/h czy wybierze rów.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-19 23:49:46
Autor: LordBluzg(R)
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Jak masz żonę (stalowa) to obczaj jak wygląda przy niej laska 23+ zgrabna (alu). Tyle w temacie. Jak lubisz kaszaloty to znaczy że jesteś lubicielem kaszalotów :) Jak Cię nie stać...na laskę 23+ to musisz zadowalać się kaszalotem. W tym przypadku (felgi) nie ma zdrady ale zwykłe zaspokojenie oka, nie, nie zazdrość sąsiada. Lubię jeździć na alu i umytym, zadbanym autem. Czuję że odstaję ale nie o to chodzi. Z menelami się nie zadaję :] Podobnie w innych tematach. Lubię cieszyć oko i nie mam w dupie wyglądu.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2019-02-20 08:53:41
Autor: Mateusz Viste
Alusy (aluminiowe felgi)
On Tue, 19 Feb 2019 23:49:46 +0100, LordBluzg(R) wrote:
Jak masz żonę (stalowa) to obczaj jak wygląda przy niej laska 23+
zgrabna (alu).

Przykład nieadekwatny, bo tutaj hardware ma znaczenie drugorzędne. Znacząco bardziej istotny jest software. Jak ktoś włożył wiele lat wysiłku w oprogramowanie wszystkich funkcji i WRESZCIE wszystko (mniej więcej) działa, to wymiana na nowszy - ale pusty - hardware jest poważnym regresem.

Lubię jeździć na alu i umytym, zadbanym autem. Czuję że odstaję ale nie
o to chodzi. Z menelami się nie zadaję :] Podobnie w innych tematach.

Kolega najwyraźniej desperacko potrzebuje się dowartościować.

Lubię cieszyć oko i nie mam w dupie wyglądu.

A czy cotygodniowa wizyta u kosmetyczki już umówiona? :)

Mateusz

Data: 2019-02-20 10:10:01
Autor: LordBluzg(R)
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-20 o 09:53, Mateusz Viste pisze:
On Tue, 19 Feb 2019 23:49:46 +0100, LordBluzg(R) wrote:
Jak masz żonę (stalowa) to obczaj jak wygląda przy niej laska 23+
zgrabna (alu).

Przykład nieadekwatny, bo tutaj hardware ma znaczenie drugorzędne.
Znacząco bardziej istotny jest software. Jak ktoś włożył wiele lat
wysiłku w oprogramowanie wszystkich funkcji i WRESZCIE wszystko (mniej
więcej) działa, to wymiana na nowszy - ale pusty - hardware jest poważnym
regresem.

OK, zgodzę się. Nie raz widzę ładną laskę i błagam, żeby NIC nie mówiła bo mi spierdoli ten widok...ale zdarzają się też mądre i inteligentne, co prawda mniej niż ładne i puste i właśnie ten target obczajam. Inna sprawa, programować całe życie...nie lepiej od razu wziąć taką ładną i zaprogramowaną?

Lubię jeździć na alu i umytym, zadbanym autem. Czuję że odstaję ale nie
o to chodzi. Z menelami się nie zadaję :] Podobnie w innych tematach.

Kolega najwyraźniej desperacko potrzebuje się dowartościować.

Skąd. W obu przypadkach jestem bez pisania megadowartościowany ale widać że ktoś zazdraszcza :]

Lubię cieszyć oko i nie mam w dupie wyglądu.

A czy cotygodniowa wizyta u kosmetyczki już umówiona? :)

Mylisz mnie z pizdą w rurkach a nie facetem. Sam potrafię o siebie zadbać :)


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>
              DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

Data: 2019-02-20 10:59:55
Autor: Budzik
Alusy (aluminiowe felgi)
UĹźytkownik LordBluzgÂŽ mkawran@poczta.onet.pl ...

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Jak masz żonę (stalowa) to obczaj jak wygląda przy niej laska 23+ zgrabna (alu). Tyle w temacie. Jak lubisz kaszaloty to znaczy że
jesteś lubicielem kaszalotów :) Jak Cię nie stać...na laskę 23+ to
musisz zadowalać się kaszalotem. W tym przypadku (felgi) nie ma
zdrady ale zwykłe zaspokojenie oka, nie, nie zazdrość sąsiada. Lubię
jeździć na alu i umytym, zadbanym autem. Czuję że odstaję ale nie o
to chodzi. Z menelami się nie zadaję :] Podobnie w innych tematach.
Lubię cieszyć oko i nie mam w dupie wyglądu.

Nie czytałes w młodosci pana samochodzika? :-P

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,
że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć

Data: 2019-02-20 21:09:09
Autor: Adam
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-20 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik LordBluzg(R) mkawran@poczta.onet.pl ...

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?

Jak masz żonę (stalowa) to obczaj jak wygląda przy niej laska 23+
zgrabna (alu). Tyle w temacie. Jak lubisz kaszaloty to znaczy że
jesteś lubicielem kaszalotów :) Jak Cię nie stać...na laskę 23+ to
musisz zadowalać się kaszalotem. W tym przypadku (felgi) nie ma
zdrady ale zwykłe zaspokojenie oka, nie, nie zazdrość sąsiada. Lubię
jeździć na alu i umytym, zadbanym autem. Czuję że odstaję ale nie o
to chodzi. Z menelami się nie zadaję :] Podobnie w innych tematach.
Lubię cieszyć oko i nie mam w dupie wyglądu.

Nie czytałes w młodosci pana samochodzika? :-P


E, tam, w młodości.

Po raz kolejny w zeszłym roku z przyjemnością przeczytałem :)
Poza tym seria jest nieoficjalnie kontynuowana, w sumie jest już ponad 120 pozycji, lecz im nowsze, tym bardziej odchodzące od Zbyszkowych.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-20 21:49:00
Autor: Marek S
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Jako użytkownik alufelg letnich i zimowych (w sensie, że mam 2 komplety) mogę napisać iż ani jedno ani drugie do mnie nie przemawia.

1. Za diabła nie mogłem dostać stalowych 18tek bo Merca.

2. Alu są o dwie klasy bardziej estetyczne jak dla mnie. Estetykę cenię.

3. Praktyczność? Hmmm... trzeba się z nimi jak z jajkiem obchodzić, szczególnie gdy opony nie mają wysokiego profilu. Przy nie wzmacnianej zimowej oponie i ciężkim aucie roztrzaskanie felgi na pozimowych dziurach nie jest wyczynem. Na wzmacnianej jest znacznie lepiej ale też ryzyko istnieje. Letnie ... szybka jazda autostradowa, kamyki obtłukują lakier. Zawsze trafi się jakiś mocniejszy strzał.

Kolejna rzecz - brudzenie się felg od klocków. Na zwykłych to koszmar. 2 przejażdżki i felga wygląda jak rok nie czyszczona. Na niskopylących jest nieporównywalnie lepiej ale syf też osiada. Stalowe zasłaniają cały syf więc się ich nie czyści, bo nawet nie ma jak.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-23 09:20:49
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-20 o 21:49, Marek S pisze:
W dniu 2019-02-19 o 11:37, Trybun pisze:

Jakaś praktyczność czy tylko owczy pęd dyktowany modą?


Jako użytkownik alufelg letnich i zimowych (w sensie, że mam 2 komplety) mogę napisać iż ani jedno ani drugie do mnie nie przemawia.

1. Za diabła nie mogłem dostać stalowych 18tek bo Merca.

2. Alu są o dwie klasy bardziej estetyczne jak dla mnie. Estetykę cenię.

3. Praktyczność? Hmmm... trzeba się z nimi jak z jajkiem obchodzić, szczególnie gdy opony nie mają wysokiego profilu. Przy nie wzmacnianej zimowej oponie i ciężkim aucie roztrzaskanie felgi na pozimowych dziurach nie jest wyczynem. Na wzmacnianej jest znacznie lepiej ale też ryzyko istnieje. Letnie ... szybka jazda autostradowa, kamyki obtłukują lakier. Zawsze trafi się jakiś mocniejszy strzał.

Kolejna rzecz - brudzenie się felg od klocków. Na zwykłych to koszmar. 2 przejażdżki i felga wygląda jak rok nie czyszczona. Na niskopylących jest nieporównywalnie lepiej ale syf też osiada. Stalowe zasłaniają cały syf więc się ich nie czyści, bo nawet nie ma jak.


Czyli jak dla Ciebie głównym motywem jest brak odpowiednich stalowych zamienników. Swoją drogą ciekawe dlaczego producenci stalówek tak słabo się starają w kwestii ich wyglądu..

Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na monstrualnych alusach.

Data: 2019-02-23 09:48:40
Autor: Cavallino
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:

Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na monstrualnych alusach.

Nie sposób się nie zgodzić.
Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość felgi i minimalizującego prześwit.
Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości jezdne, w każdym miejscu poza torem.

Wszystko musi mieć swoje granice.

Data: 2019-02-23 11:36:35
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 09:48, Cavallino pisze:
W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:

Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na monstrualnych alusach.

Nie sposób się nie zgodzić.
Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość felgi i minimalizującego prześwit.
Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości jezdne, w każdym miejscu poza torem.

Wszystko musi mieć swoje granice.


Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił" obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do auta klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o ładnym wyglądzie.. popieprzony celebryta.

Data: 2019-02-23 12:19:26
Autor: T.
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 11:36, Trybun pisze:
W dniu 2019-02-23 o 09:48, Cavallino pisze:
W dniu 23-02-2019 o 09:20, Trybun pisze:

Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na monstrualnych alusach.

Nie sposób się nie zgodzić.
Totalnie nie rozumiem wiejskiego tuningu, maksymalizującego wielkość felgi i minimalizującego prześwit.
Przy okazji drastycznie pogarszając możliwości auta i jego właściwości jezdne, w każdym miejscu poza torem.

Wszystko musi mieć swoje granice.


Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił" obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do auta klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o ładnym wyglądzie.. popieprzony celebryta.

Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
T.

Data: 2019-02-24 13:36:59
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 12:19, T. pisze:
W dniu 2019-02-23 o 11:36, Trybun pisze:



Niejaki p. Klimek z TVN Turbo twierdzi inaczej - on "uszlachetnił" obniżając i tak już niski prześwit i zakładając szerokie kalosze do auta klienta, i w sumie pies go tam trącał, ale po co ta mowa o ładnym wyglądzie.. popieprzony celebryta.

Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.
T.


Podoba mi się to autko, tylko nie oddawać nigdy w ręce jakiegoś celebryty, bo taki nawet ten nikczemny prześwit i tak by próbował jeszcze zmniejszyć.

Data: 2019-02-24 23:00:12
Autor: Marek S
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 12:19, T. pisze:


Wczoraj widziałem audi r8 - prześwit 12 cm. Zastanawiałem się, jak on garby pokonuje, bo że na żaden krawężnik nie wjedzie to pewne.

Kiedyś pisałem o tym. Mój kolega kiedyś kupił sobie jakąś fabrycznie niską Hondę i zawisł na progu. Uszkodził to i owo. Tradycyjnie zwrócił się po kasę do zarządcy drogi. Powstała wojna na normy. Zarządca twierdzi, że wykonał garb zgodnie z ISO, a kierowca, że kupił auto zgodne z ISO. ISO kierowcy jest zawsze gorsze od ISO urzędu. No chyba, że ma dużo samozaparcia i będzie latami po sądach się włóczył aż się sprawa przedawni więc też niczego nie uzyska.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-24 22:55:07
Autor: Marek S
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-23 o 09:20, Trybun pisze:

Czyli jak dla Ciebie głównym motywem jest brak odpowiednich stalowych zamienników.

Zgadza się w przypadku zimówek. Aluminiowe zimą/po zimie 2x roztrzaskałem na dziurach. Niby Państwo refunduje zakup ale kłopot z tym jest bardzo duży.


Swoją drogą ciekawe dlaczego producenci stalówek tak słabo się starają w kwestii ich wyglądu..

Pewnie po to by kierowcy mieli wybór: tanio i brzydko vs drogo, awaryjnie, ale ładnie.

Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na monstrualnych alusach.

Też mi się to nie podoba. Ciekawiej jest gdy własnym sumptem właściciel obniża zawieszenie tak, że górna część kół wchodzi niemalże w nadkole. Wygląda to jak awaria zawieszenia.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-02-27 09:48:56
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-24 o 22:55, Marek S pisze:
W dniu 2019-02-23 o 09:20, Trybun pisze:

Czyli jak dla Ciebie głównym motywem jest brak odpowiednich stalowych zamienników.

Zgadza się w przypadku zimówek. Aluminiowe zimą/po zimie 2x roztrzaskałem na dziurach. Niby Państwo refunduje zakup ale kłopot z tym jest bardzo duży.

Co niby refunduje państwo?


Swoją drogą ciekawe dlaczego producenci stalówek tak słabo się starają w kwestii ich wyglądu..

Pewnie po to by kierowcy mieli wybór: tanio i brzydko vs drogo, awaryjnie, ale ładnie.

No to nigdy nie zgłębimy istoty zagadnienia skoro konkurencja wykluczona. Prawdę moglibyśmy zobaczyć gdyby było dostępnie również stalowo a ładnie.


Jeżeli chodzi o mnie i wrażenia estetyczne to nie widzę nic bardziej szkaradnego w motoryzacji niż auto wlokące po ziemi podłogą na monstrualnych alusach.

Też mi się to nie podoba. Ciekawiej jest gdy własnym sumptem właściciel obniża zawieszenie tak, że górna część kół wchodzi niemalże w nadkole. Wygląda to jak awaria zawieszenia.

  To chyba nic innego jak chęć "usportowienia" wyglądu.. Tylko że o ile to niskie zawieszenie pasuje do autentycznego sportowca to np BMW serii 3 już wygląda jak siodło na świni.

Data: 2019-02-27 23:55:31
Autor: Marek S
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-27 o 09:48, Trybun pisze:

Co niby refunduje państwo?

Zakup nowych po roztrzaskaniu na dziurze poprzednich. Nie miałem z tym problemu - uprzedzając ewentualną dyskusję.

Pewnie po to by kierowcy mieli wybór: tanio i brzydko vs drogo, awaryjnie, ale ładnie.

No to nigdy nie zgłębimy istoty zagadnienia skoro konkurencja wykluczona. Prawdę moglibyśmy zobaczyć gdyby było dostępnie również stalowo a ładnie.

Ciekaw jestem czy istnieje jakieś ograniczenie technologiczne pozwalające wykonać stalówki ładnie.

Też mi się to nie podoba. Ciekawiej jest gdy własnym sumptem właściciel obniża zawieszenie tak, że górna część kół wchodzi niemalże w nadkole. Wygląda to jak awaria zawieszenia.

  To chyba nic innego jak chęć "usportowienia" wyglądu.. Tylko że o ile to niskie zawieszenie pasuje do autentycznego sportowca to np BMW serii 3 już wygląda jak siodło na świni.

:-D

I to zdumiewa. Po kiego wała ludzie sobie to czynią? Ich wyczynowa aktywność zazwyczaj ogranicza się do ruszenia z piskiem opon na osiedlowej uliczce w środku nocy, ewentualnie paleniu gum na większym poletku. Obniżanie nie ma zastosowania, a estetyka jest mocno problematyczna.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-01 12:34:24
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-02-27 o 23:55, Marek S pisze:
W dniu 2019-02-27 o 09:48, Trybun pisze:

Co niby refunduje państwo?

Zakup nowych po roztrzaskaniu na dziurze poprzednich. Nie miałem z tym problemu - uprzedzając ewentualną dyskusję.

Jakoś nie pomyślałem o Państwie podczas gdy mamy do czynienia z odszkodowaniem od zarządcy drogi.


Pewnie po to by kierowcy mieli wybór: tanio i brzydko vs drogo, awaryjnie, ale ładnie.

No to nigdy nie zgłębimy istoty zagadnienia skoro konkurencja wykluczona. Prawdę moglibyśmy zobaczyć gdyby było dostępnie również stalowo a ładnie.

Ciekaw jestem czy istnieje jakieś ograniczenie technologiczne pozwalające wykonać stalówki ładnie.

W swoim czasie kolega miał takie bajeranckie stalówki w swoim Mustangu że niech się chowają wszystkie alusy,. Ale teraz wobec powszechności alusów chyba nikt już z tym nie praktykuje.


Też mi się to nie podoba. Ciekawiej jest gdy własnym sumptem właściciel obniża zawieszenie tak, że górna część kół wchodzi niemalże w nadkole. Wygląda to jak awaria zawieszenia.

  To chyba nic innego jak chęć "usportowienia" wyglądu.. Tylko że o ile to niskie zawieszenie pasuje do autentycznego sportowca to np BMW serii 3 już wygląda jak siodło na świni.

:-D

I to zdumiewa. Po kiego wała ludzie sobie to czynią? Ich wyczynowa aktywność zazwyczaj ogranicza się do ruszenia z piskiem opon na osiedlowej uliczce w środku nocy, ewentualnie paleniu gum na większym poletku. Obniżanie nie ma zastosowania, a estetyka jest mocno problematyczna.


Samych użytkowników nawet można pojąć, bo to moda, bo to znajomy ma to i ja chcę, ale takiego Klimka z TVN Turbo, czyli dość starego faceta, na dodatek z zawodu mechanika, to już nie bardzo widząc jak uszczęśliwia klienta obniżeniem zawieszenia i szersze opony.

Data: 2019-03-02 02:25:02
Autor: Marek S
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-03-01 o 12:34, Trybun pisze:

Jakoś nie pomyślałem o Państwie podczas gdy mamy do czynienia z odszkodowaniem od zarządcy drogi.

To wcale nie takie rzadkie. Często społeczność nie kojarzy skąd bierze się kasa w organach, które niczego nie sprzedają / produkują. Nie czuj się zatem wyjątkiem. ;-)

W swoim czasie kolega miał takie bajeranckie stalówki w swoim Mustangu że niech się chowają wszystkie alusy,. Ale teraz wobec powszechności alusów chyba nikt już z tym nie praktykuje.

Dokładnie... Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę....

I to zdumiewa. Po kiego wała ludzie sobie to czynią? Ich wyczynowa aktywność zazwyczaj ogranicza się do ruszenia z piskiem opon na osiedlowej uliczce w środku nocy, ewentualnie paleniu gum na większym poletku. Obniżanie nie ma zastosowania, a estetyka jest mocno problematyczna.


Samych użytkowników nawet można pojąć, bo to moda, bo to znajomy ma to i ja chcę,

Jaka moda? Na siodło na świni? Jeśli sąsiad ma osiodłaną świnię, to ja też muszę ją mieć? Szczerze mówiąc mam wątpliwości co do uzasadnienia :-) Takie ewenementy w 3mieście widuję ekstremalnie sporadycznie. Nie dostrzegam zjawiska mody i fali obniżania zawieszenia w czymkolwiek.


--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-02 09:53:06
Autor: Cavallino
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 02-03-2019 o 02:25, Marek S pisze:

Jaka moda? Na siodło na świni? Jeśli sąsiad ma osiodłaną świnię, to ja też muszę ją mieć? Szczerze mówiąc mam wątpliwości co do uzasadnienia :-) Takie ewenementy w 3mieście widuję ekstremalnie sporadycznie. Nie dostrzegam zjawiska mody i fali obniżania zawieszenia w czymkolwiek.

Zatrudnij się w pobliżu jakiejś szkoły samochodowej.
Kiedyś miałem okazję pracować w pobliżu takiej i widziwy jakie tam dało się zaobserwować były niesamowite.
Sczyt pobił chyba gościu, który nakleił sobie kulfoniasty napis, na PRZEDNIEJ szybie.

Tuning polegający na krzywych kołach (w sensie niepionowo ustawionych), nie mieszczących się nadkolach, był na porządku dziennym.
Pod biurem były dwa progi zwalniające, ze 20 m między jednym a drugim.
Każdy z delikwentów musiał przejeżdżać przez nie chyba z 2 km/h, co oczywiście nie przeszkadzało im w dawaniu pełnego gazu między jednym a drugim progiem. ;-)

Data: 2019-03-05 14:09:19
Autor: Trybun
Alusy (aluminiowe felgi)
W dniu 2019-03-02 o 02:25, Marek S pisze:
W dniu 2019-03-01 o 12:34, Trybun pisze:

Jakoś nie pomyślałem o Państwie podczas gdy mamy do czynienia z odszkodowaniem od zarządcy drogi.

To wcale nie takie rzadkie. Często społeczność nie kojarzy skąd bierze się kasa w organach, które niczego nie sprzedają / produkują. Nie czuj się zatem wyjątkiem. ;-)

Tak, zdarza się to często, tylko rzadkie są przypadki zgłaszania takich szkód zarządcy. Jest to dość skomplikowana i czasochłonna procedura, tak że większość poszkodowanych daje sobie z tym spokój.
Najprawdopodobniej na swoje barki szkody drogowe wynikające z winy zarządcy biorą firmy ubezpieczeniowe, a nie on sam bezpośrednio z swojej kieszeni. Oczywiście nie robią tego na tzw piękne oczy czy z jakiejś sympatii ale po prostu zarządca ma wykupioną polisę na takie zdarzenia.


W swoim czasie kolega miał takie bajeranckie stalówki w swoim Mustangu że niech się chowają wszystkie alusy,. Ale teraz wobec powszechności alusów chyba nikt już z tym nie praktykuje.

Dokładnie... Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę....

No jeżeli tak to właśnie stalówki powinny być bardziej atrakcyjne cenowo. Przecie aluminium to metal sporo droższy od stali. Ale możliwe że sama technologia jest droższa.


I to zdumiewa. Po kiego wała ludzie sobie to czynią? Ich wyczynowa aktywność zazwyczaj ogranicza się do ruszenia z piskiem opon na osiedlowej uliczce w środku nocy, ewentualnie paleniu gum na większym poletku. Obniżanie nie ma zastosowania, a estetyka jest mocno problematyczna.


Samych użytkowników nawet można pojąć, bo to moda, bo to znajomy ma to i ja chcę,

Jaka moda? Na siodło na świni? Jeśli sąsiad ma osiodłaną świnię, to ja też muszę ją mieć? Szczerze mówiąc mam wątpliwości co do uzasadnienia :-) Takie ewenementy w 3mieście widuję ekstremalnie sporadycznie. Nie dostrzegam zjawiska mody i fali obniżania zawieszenia w czymkolwiek.



Snobizm to specyficzny styl zachowania. Ja też nie rozumiem idei kupowania podartych portek. Poza tym to "zużywanie" to najdroższy proces w ich produkcji.

Alusy (aluminiowe felgi)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona